Dodaj do ulubionych

Szokująco dobra elastyczność 82 konnego diesla !!!

IP: *.aries.com.pl 15.12.02, 20:53
Dostawczy samochód Renault Trafic z silnikiem 1.9 dCi 82 KM o masie 1700 kg i
ładowności 1000 kg na 5 biegu od 80 do 120 km/h potrzebuje zaledwie 16,0
sek !!!
60-100 km/h na 4 biegu 14,5 sek.
(test w "Samochody Specjalne" nr 6)

Rezultaty osiągnięte przez uważane przecież za szybkie i sprawne (wszystkie
mniejsze i lżejsze oraz znacznie mocniejsze) benzynowe kompakty i klasę
średnią w zestawieniu z tym na pozór dychawicznym i mułowatym dostawczakiem
wprawiają w osłupienie!

80-120 km/h na 5 biegu odpowiednio:
-AR 145 1.4 ts (103 KM) 19,9 sek.
-Escort 1.6 16V (90 KM) -21,4 sek.
-Focus 1.8 16V (115 KM) -17,9
-Astra II 1.6 16V (101 KM) -17,3 sek.
-Leon 1.6 (100 KM) -19,5 sek.
-Golf 1.6 (100 KM) -17,3 sek.
-AR 156 16 ts (120 KM) -17,8 sek.
-Accord 1.8 iLS (136 KM) -16,1 sek.
-Clarus 2.0 (133 KM) -17,3 sek.
-626 2.0 (115 KM) -18,7 sek.
-Carisma GDI 1.8 (125 KM) - 16,5 sek.
-Primera 1.8 (114 KM) -21,4 sek. (wynik żenujący dla silnika uznanego kilka
lat temu za najlepszy w swojej kategori)
-nowa Primera 1.8 (116 KM) -18,7 sek.
-Almera 1.8 (114 KM) -17,4 sek.(wynik słaby)
-Avensis 1.6 (110 KM) -21,0 sek. (j.w.)
-HRV 1.6 (105 KM) -19,7 sek.

pozdrawiam

p.s.sam jeżdże na codzień 122 konnym 300 Nm dostawczakiem to wiem co znaczy
dobra elastyczność ;-)jeżdze również "benzyną" 1.8 117 KM
Obserwuj wątek
    • Gość: Niknejm Re: Szokująco dobra elastyczność 82 konnego diesl IP: proxy / *.pg.com 16.12.02, 09:59
      Gość portalu: Sławek napisał(a):

      > Dostawczy samochód Renault Trafic z silnikiem 1.9 dCi 82 KM o masie 1700 kg i
      > ładowności 1000 kg na 5 biegu od 80 do 120 km/h potrzebuje zaledwie 16,0
      > sek !!!
      > 60-100 km/h na 4 biegu 14,5 sek.
      > (test w "Samochody Specjalne" nr 6)
      >
      > Rezultaty osiągnięte przez uważane przecież za szybkie i sprawne (wszystkie
      > mniejsze i lżejsze oraz znacznie mocniejsze) benzynowe kompakty i klasę
      > średnią w zestawieniu z tym na pozór dychawicznym i mułowatym dostawczakiem
      > wprawiają w osłupienie!

      Taka jest charakterystyka turbodiesla - właśnie dzięki turbosprężarce (duży
      moment z niskich obrotów). Tyle, że właściwości diesla (a raczej jego paliwa)
      powodują, że zakres obrotów dających najlepszą dynamikę jest dość wąski (ale
      skrzynia zestopniowana jest tak, żeby 60-100 na IV i 80-120 na V wypadało w tym
      właśnie zakresie). Natomiast w niektórych benzyniakach 60-100
      możesz 'zaatakować' na II, a 80-120 na III - czego testy 'gazetowe' nie mierzą,
      a szkoda, bo czas takiego przyspieszania jest często duuużo krótszy - a to
      właśnie się liczy w codziennej eksploatacji, gdy chcemy np. wyprzedzić.
      Oczywiście ma to swoje wady - 'wachlowanie' lewarkiem (co ja akurat lubię) i
      zużycie paliwa (w dieslach zazwyczaj niższe przy podobnej pojemności).

      Krótko: wcale mnie to nie dziwi.

      Pzdr
      Niknejm
      • Gość: Sławek Re: Szokująco dobra elastyczność 82 konnego diesl IP: *.aries.com.pl 16.12.02, 11:15
        Jeśli ktoś jest tu stałym bywalcem to wie,że ty lubisz "wachlować" w swoim
        Civicu o większej mocy niż momencie obrotowym ;-)
        Taka jest charakterystyka nie tylko TD ale i turbo benzyniaków.
        Jak u ciebie z praktyką na turbodieslach? Ja akurat jeźdźe i TD i benzyną więc
        trudno mnie posądzić o stronniczość.Mało tego,twierdze również,że z czasem
        nawet największy sceptyk (lub jak kto woli miłośnik wyżyłowanych benzyniaków i
        innych) przekona się do elastyczności turbodiesli i przestanie lubić benzyniaki
        (tak jak to było w moim przypadku ;-)
        Celowo podałem tutaj najsłabszego Trafica (a "robi co chce" z wiele
        mocniejszymi i lżejszymi samochodami osobowymi) choć jest jeszcze 100 oraz 133
        konny (dCi)!!!Jest jeszcze VW Transporter 2.5 tdi 150 KM oraz Sprinter 156 KM
        (2.7 160 CDI).Są to tylko "toporne" dostawczaki,a co z Ibizą 1.9 TDI 130
        KM,Golfem TDI 150 KM?
        Z punktu widzenia elastycznści (o spalaniu nie wspominając) wyższość
        turbodiesli nad benzyniakami jest faktem,a nie tematem do dyskusji.

        pozdrawiam
        • Gość: Niknejm Re: Szokująco dobra elastyczność 82 konnego diesl IP: proxy / *.pg.com 16.12.02, 14:17
          Gość portalu: Sławek napisał(a):

          > Jeśli ktoś jest tu stałym bywalcem to wie,że ty lubisz "wachlować" w swoim
          > Civicu o większej mocy niż momencie obrotowym ;-)

          ;-)

          > Taka jest charakterystyka nie tylko TD ale i turbo benzyniaków.

          Słusznie, jak najbardziej. Tak też napisałem. Wynika to po prostu z turbo.

          > Jak u ciebie z praktyką na turbodieslach? Ja akurat jeźdźe i TD i benzyną
          > więc
          > trudno mnie posądzić o stronniczość.

          Kilka razy miałem okazję się przejechać, w tym VW TDI. I nie podobało mi się.
          Być może wynika to z mojego przyzwyczajenia, że "prawdziwa" jazda zaczyna się
          powyżej 4000 obr/min i trwa do 8400... ;-) Można więc bez problemu robić
          redukcje itp., bo zakres dużego momentu obrotowego na kołach (liczy się także
          przełożenie - w VTi krótkie) jest spory. Tymczasem w TD jest tak - od poniżej
          2000 do ponad 4000 ładny ciąg a potem auto nagle słabnie zamiast 'ożyć'. Jest
          to nie w zgodzie z moimi odruchami wyrobionymi na benzynowcach ;-)

          > Mało tego,twierdze również,że z czasem
          > nawet największy sceptyk (lub jak kto woli miłośnik wyżyłowanych benzyniaków
          > i innych) przekona się do elastyczności turbodiesli i przestanie lubić
          > benzyniaki

          Na razie na to się nie zapowiada. Już raczej przesiądę się na turbo, ale turbo
          benzyniak (np. taki Lancer Evo VII - 4.8sek do 100, niesamowity ciąg z niskich
          obrotów utrzymujący się aż do 7000 obr/min... No i napęd 4X4... mniam).

          > (tak jak to było w moim przypadku ;-)
          > Celowo podałem tutaj najsłabszego Trafica (a "robi co chce" z wiele
          > mocniejszymi i lżejszymi samochodami osobowymi) choć jest jeszcze 100 oraz
          > 133
          > konny (dCi)!!!Jest jeszcze VW Transporter 2.5 tdi 150 KM oraz Sprinter 156 KM
          > (2.7 160 CDI).Są to tylko "toporne" dostawczaki,a co z Ibizą 1.9 TDI 130
          > KM,Golfem TDI 150 KM?
          > Z punktu widzenia elastycznści (o spalaniu nie wspominając) wyższość
          > turbodiesli nad benzyniakami jest faktem,a nie tematem do dyskusji.

          Do dyskusji jest tylko sama miara. Może świadczy ona o komforcie użytkowania
          auta, bo nie trzeba często sięgać do lewarka (choć tu automat jest nie do
          pobicia), ale nikt rozsądny nie będzie wyprzedzał 60-100 na IV, jeśli może to
          zrobić dwa razy szybciej na II. I w tym sedno.

          > pozdrawiam

          Ja też
          Niknejm

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka