Dodaj do ulubionych

Małe z dieslem: co kupić?

07.05.06, 12:12
Proszę o poradę

Chciałbym kupić małe miejskie auto z dieslem 3-6 letnie w rozsądnej cenie. Co
możecie mi polecić?

PS. Lokalnym prześmiewców z góry zapraszam do innych wątków, chodzi o poradę
a nie jałowe dyskusje.
  • black_code 07.05.06, 12:23
    Moze cos takiego
    aukcja.onet.pl/show_item.php?item=101712157
    Moja kobieta ma prawie identyczne ,rewelacyjny do miasta i wcale nie takie
    male jakby sie wydawalo.Dlugo szukalismy cos malego i ekonomicznego co
    zapewnia chocby minimalny komfort jazdy .I w tej klasie samochodow ten byl
    jednym z lepszych.
    Nie jest moze tanie ale szybko odbijesz sobie na paliwie ,w trasie jak
    jedziesz przepisowa spali ok 2.5 litra w miescie nie przekracza nigdy 4.
  • velsatis 07.05.06, 12:37
    black_code napisał:

    > Moja kobieta ma prawie identyczne ,rewelacyjny do miasta i wcale nie takie
    > male jakby sie wydawalo.Dlugo szukalismy cos malego i ekonomicznego co
    > zapewnia chocby minimalny komfort jazdy .I w tej klasie samochodow ten byl
    > jednym z lepszych.
    > Nie jest moze tanie ale szybko odbijesz sobie na paliwie ,w trasie jak
    > jedziesz przepisowa spali ok 2.5 litra w miescie nie przekracza nigdy 4.

    też o tym myślałem, ale odstręcza mnie to, że 1) ma automat, który lubi się
    zepsuć, 2) jest relatywnie drogi 3) silnik trzycylindrowy trzęsie sie jak
    traktor

    co myslisz np o tym:

    www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1054784
  • black_code 07.05.06, 12:50
    velsatis napisał:


    > też o tym myślałem, ale odstręcza mnie to, że 1) ma automat, który lubi się
    > zepsuć, 2) jest relatywnie drogi 3) silnik trzycylindrowy trzęsie sie jak
    > traktor

    Jesli chodzi o Lupo to nawet w wersji 3l silnik az tak nie telepie jakby
    mozna bylo sie obawiac za to z braku wygluszenia jest dosc glosny (cos za
    cos)W naszym tez jest automat ale nie ma z nim absolutnie zadnych problemow
    jak i z calym autem ktorym zrobilismy 70tys km a lacznie ma
    140tys .Kilka drobnych groszowych usterek wystapilo ale w wiekszosci
    naprawilem sam bez zadnych kosztow i jak do tej pory nie zawodl za to
    niskim spalaniem splaca dlug ze az tyle kosztowal.

    > co myslisz np o tym:
    >
    > www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1054784
    Nie mam doswiadczenia z tym samochodem ale zrazilem sie do francuskich
    aut przez Lagune .Maja ta zalete ze sa duzo tansze od konkurencji moze
    wiec warto je brac po uwage .
  • velsatis 07.05.06, 12:53
    black_code napisał:

    > Jesli chodzi o Lupo to nawet w wersji 3l silnik az tak nie telepie jakby
    > mozna bylo sie obawiac za to z braku wygluszenia jest dosc glosny (cos
    za
    > cos)W naszym tez jest automat ale nie ma z nim absolutnie zadnych
    problemow
    >
    > jak i z calym autem ktorym zrobilismy 70tys km a lacznie ma
    > 140tys .Kilka drobnych groszowych usterek wystapilo ale w wiekszosci
    > naprawilem sam bez zadnych kosztow i jak do tej pory nie zawodl za to
    > niskim spalaniem splaca dlug ze az tyle kosztowal.

    mam wrażenie, że w tym aucie dopłaca się jakieś 5 tys za sam znaczek, ale
    dzieki za opinię, zainteresowało mnie Lupo z silnikiem 1.7 SDI (i odpowiednik
    Arosa z tym samym motorkiem) choć są trochę za drogie. Saxo jest jednak większe
    nieco i tańsze o kilka ładnych tysięcy a pali w granicach 4-5 litrów.
  • black_code 07.05.06, 13:13
    velsatis napisał:


    > mam wrażenie, że w tym aucie dopłaca się jakieś 5 tys za sam znaczek, ale
    > dzieki za opinię, zainteresowało mnie Lupo z silnikiem 1.7 SDI (i odpowiednik
    > Arosa z tym samym motorkiem) choć są trochę za drogie.

    Nie wiem dlaczego ale nam wersje 1.7d odradzali ze to niby nie najlepsza
    opcja wiec przed kupnem sie zorientuj w temacie .Wiem ze bardzo dobry
    silnik to 1.4TDI i tez byl montowany w tych modelach.
    Jak pisalem my szukalismy autka typowo miejskiego i Lupo oferowal najlepsze
    wlasciwosci jezdne i obszernosc wnetrza przy mozliwie malych wymiarach .Dla
    nas cena nie byla az tak wazna zwlaszcze ze kupowalismy uzywany samochod bo
    nowy taki model kosztowal wiecej niz Golf a to juz przesada ,bardziej
    patrzylismy na jakosc ,wygode siedzen i tu Lupo jest naprawde dobre pod tym
    wzgledem.Nie szuklalismy wersji 3L ale sie trafila ladna to kupilismy i jak
    pisalem teraz zwraca nam koszt spalaniem mniejszym niz motocykle.Chyba nie
    ma bardziej oszczednego samochodu w tej klasie nawet dzis.Teraz nawet jak
    jest goraco eksperymentujemy z olejem jadalnym.Nie tam po to zeby oszczedzac
    ale zeby sie przekonac ze mozna na tym jezdzic.Kupujac olej po 2.5 sredni
    koszt przejechania 100km wychodzi mniej niz 9 zl a mozna nawet za mniej niz
    6zl rewelacja.W zime wiecej kosztowal plyn do spryskiwaczy :)

    Saxo jest jednak większe
    >
    > nieco i tańsze o kilka ładnych tysięcy a pali w granicach 4-5 litrów.
    Musisz porownac sobie samochody i wybrac jaki ci odpowiada w zasadzie takie
    male diesle robili tylko Niemcy i Francuzi.
  • velsatis 07.05.06, 21:34
    black_code napisał:

    > Nie wiem dlaczego ale nam wersje 1.7d odradzali ze to niby nie najlepsza
    > opcja wiec przed kupnem sie zorientuj w temacie .Wiem ze bardzo dobry
    > silnik to 1.4TDI i tez byl montowany w tych modelach.
    > Jak pisalem my szukalismy autka typowo miejskiego i Lupo oferowal
    najlepsze
    >
    > wlasciwosci jezdne i obszernosc wnetrza przy mozliwie malych
    wymiarach .Dla
    >
    > nas cena nie byla az tak wazna zwlaszcze ze kupowalismy uzywany samochod
    bo
    >
    > nowy taki model kosztowal wiecej niz Golf a to juz przesada ,bardziej
    > patrzylismy na jakosc ,wygode siedzen i tu Lupo jest naprawde dobre pod tym
    > wzgledem.Nie szuklalismy wersji 3L ale sie trafila ladna to kupilismy i jak
    > pisalem teraz zwraca nam koszt spalaniem mniejszym niz motocykle.Chyba
    nie
    >
    > ma bardziej oszczednego samochodu w tej klasie nawet dzis.Teraz nawet jak
    > jest goraco eksperymentujemy z olejem jadalnym.Nie tam po to zeby
    oszczedzac
    >
    > ale zeby sie przekonac ze mozna na tym jezdzic.Kupujac olej po 2.5
    sredni
    > koszt przejechania 100km wychodzi mniej niz 9 zl a mozna nawet za mniej
    niz
    > 6zl rewelacja.W zime wiecej kosztowal plyn do spryskiwaczy :)
    >
    > Saxo jest jednak większe
    > >
    > > nieco i tańsze o kilka ładnych tysięcy a pali w granicach 4-5 litrów.
    > Musisz porownac sobie samochody i wybrac jaki ci odpowiada w zasadzie takie
    > male diesle robili tylko Niemcy i Francuzi.

    a ciekawe, że zacząłeś o tym rzepaku bo tez myślałem o tym, żeby w lecie
    popróbowac jazdy na mieszaninie oleju patelnianego i napędowego :) z krótkiego
    researchu na temat Saxo wyszło że w tych dieselkach zakładają pompy wtryskowe
    firm Lucas (podobno ma problemy z jadalnym) i Bosch (nie ma przzeciwwskazań).
    Jaką pompę wtryskową ma twoje Lupo?
  • black_code 07.05.06, 21:58
    velsatis napisał:


    > a ciekawe, że zacząłeś o tym rzepaku bo tez myślałem o tym, żeby w lecie
    > popróbowac jazdy na mieszaninie oleju patelnianego i napędowego :) z
    krótkiego
    > researchu na temat Saxo wyszło że w tych dieselkach zakładają pompy wtryskowe
    > firm Lucas (podobno ma problemy z jadalnym) i Bosch (nie ma przzeciwwskazań).
    > Jaką pompę wtryskową ma twoje Lupo?

    Ten silnik jak i wiekszosc "prawdziwych" TDI jest zasilany w inny sposob.
    Kazdy cylinder ma swoj wlasny uklad pompy zespolonej z wtryskiwaczem patrent
    VW i Boscha i wyglada to mniej wiecej tak.
    www.eko-diesel.com.pl/pompowtryskiwacz.php
    Jedyna wada to glosna praca ale za to osiagaja wciaz wieksze cisnienie wtrysku
    niz system CR dzieki temu silniki TDI minimalnie maja lepsze osiagi przy
    mniejszym spalaniu chociaz juz silniki CR dogonily TDI i pod tym wzgedem.
    O dziwo mimo tak wysokiego cisnienia wtrysku (w moim podobno nawet 2.4
    bara) uklad ten wydawalo by sie ze bedzie bardzo wrazliwy na paliwo zlej
    jakosci a jednak daje sobie rade i jest raczej odporny .
    Ewentualne koszty naprawy sa jednak wysokie zreszta jak kazdego nowoczesnego
    diesla ,z drugiej strony na rynku sa oryginalne nowe pompowtryskiwacze juz za
    800zl w ASO ok 2 tys sztuka o ile pamietam .
    My w samochodzie nie mamy zadnych przerobek a znajomy dosc dlugo jezdzi na
    oleju roslinnym Seatem Leon wlasnie z silnikiem tdi juz ponad 100tys km i
    nie ma zadnych ubocznych skutkow .Wiec i my tez jezdzimy na mieszance ale
    nikt nie patrzy na proporcje chociaz najczesciej wiecej jest roslinnego .
    Tak dla przekory jezdzimy na roslinnym bo skoro nie ma roznicy w
    osiagach ,samochod sie nie psuje to dajemy zarobic rolnikom chociaz nie
    wiele bo jak pisalem on prawie nic nie pali.Teraz przymierzam sie do kupna dla
    siebie duzego samochodu z silnikiem diesla i tam juz oszczedzac bedzie
    warto bo to silnik 3 litrowy.Nie lubie diesli ale duzo jezdze i czesto
    ciagam przyczepy a do tego diesel bardziej sie nadaje.
  • black_code 07.05.06, 22:05
    Nie wierzylem chociaz tak mi mowili ale jest na rynku sporo nowych
    pompowtryskiwaczy i tak teraz sprawdzilem cene i prosze
    aukcja.onet.pl/show_item.php?item=100383598
    Sam jak bylem na gieldzie w Poznaniu to widzialem mase nowych podzespolow do
    silnikow TDI za smiesznie male pieniadze w porownaniu z ASO jak nowe turbiny
    po 900zl ,pompowtryskiwacze po 800zl ,pompy wspomagania ,swiece do tdi .Jedno
    jest pewne to wszystko nie jest legalnie a ze jest tego naprawde bardzo duza
    ilosc musza to skas wynosic.Domyslam sie nawet skad w Poznaniu jest fabryka
    VW wiadomo to Polska.
  • wujo_prezio 07.05.06, 12:49
    Polecam yariska, dieslek malo pali, dosc dynamiczny i na miasto doskonaly, w sumie dosc malo awaryjny!
  • velsatis 07.05.06, 12:51
    wujo_prezio napisał:

    > Polecam yariska, dieslek malo pali, dosc dynamiczny i na miasto doskonaly, w
    su
    > mie dosc malo awaryjny!

    niestety jest dość drogi, mnie interesuje cena w przedziale 15-20tys
  • wahacz 07.05.06, 13:59
    Saxo diesel jest oferta nie do pobicia jeśli jednym z kryteriów jest cena
    zakupu. Warto też pomysleć o pezocie 106 z dieslem w nim byly dwie wersje 1,4 i
    1,5 ta druga jest nowsza i zdecydowanie lepsza. Saxo i 106 to technicznie
    blizniacze auta wiec wybor zalezy od tego co ci sie bardziej podoba. Co do VW
    masz racje ze duzo płaci sie za znaczek a nie za jakość.
  • irlandia_pn 07.05.06, 14:05
    Zdecydowanie odradzam proponowane wczesniej VW Lupo. Miałem Golfa i wiem jak
    awaryjne i jak kosztowe są to auta wiec vw daruj sobie. Pomyśl o jakimś
    japończyku.
  • waskes29 07.05.06, 14:31
    irlandia_pn napisał:

    > Zdecydowanie odradzam proponowane wczesniej VW Lupo. Miałem Golfa i wiem jak
    > awaryjne i jak kosztowe są to auta wiec vw daruj sobie. Pomyśl o jakimś
    > japończyku.

    Wpisz sobie to w sygnaturke to ulatwi ci zycie.Po co w kazdym watku
    udowadniac jaki to VW jest awaryjny .Wpiszesz tylko X a reszta sie wyswietli.
    Masz jakas fobie na temat VW- zauwazyles?
    --
    -------------------------------------------------------
  • fuiio 07.05.06, 18:39
    Dacia Logan DCI jest najlepsza---BO NOWA! Stare są podobno dobre wino i
    skrzypce,wtajemniczeni twierdzą,ze tez nie zawsze!
    --
    bele co jesz,bele co gadasz
  • velsatis 07.05.06, 21:35
    fuiio napisał:

    > Dacia Logan DCI jest najlepsza---BO NOWA! Stare są podobno dobre wino i
    > skrzypce

    tylko jak znieść obciach podróżowania Dacią? ;)

    Ile kosztuje takie cudeńko?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.