07.05.06, 16:09
Już po nowym s40 było widać że volvo niestety obniżyło loty. Takiej klasy jak
S60 już nie uda im się chyba uzyskać.
Nowe S80 jak na samochód tej klasy jest zbyt pospolite i mało wysmakowane. Na
dodatek zbyt mocno kojarzy sie z Audi A6 i Mazdą 6. Już S60 gółwnie w środku
wygląda na bardziej luksusowe auto. Szkoda bo do tej pory volvo było klasą
samo w sobie. Ale tak to jest jak sie nie tworzy trendów tylko za nimi
podąża. Smutne, kolejna marka po jaguarze która zeszła na niższą półkę.
Przy okazji co za kretyn kręcił ten filmik z którego można sie jedynie
dowiedzieć jak wygląda lusterko oraz tylne napisy na klapie bagażnika...
  • 09.05.06, 23:05
    Mnie sie podoba, przynajmniej z zewnatrz. Auto wyglada bardziej dynamiczne niz
    stara 80-tka lecz jednoczesnie jest (moim zdaniem) bardziej eleganckie niz A6
    nie wspominajac juz o BMW 5.

    Wnetrze rowniez mnie jednak nie przekonuje. Ta konsola z s40 jest zbyt
    ekstrawagancka na moj gust. Bardziej podoba mi sie wnetrze 60-tki.
  • 09.05.06, 23:27
    przecietniactwo dla przecietniakow i staruchów
    --
    jeżdzenie szrotem = usiłowanie zabójstwa!
  • 10.05.06, 00:00
    dac mu bana
  • 10.05.06, 00:02
    puknij sie w głowę szczylu - demokracja ludowa juz sie skonczyła
    --
    jeżdzenie szrotem = usiłowanie zabójstwa!
  • 10.05.06, 00:18
    o rodzaj niższy sie odezwał...haha
  • 10.05.06, 00:20
    dziwnie sie przedstawiasz...czyzby to z powodu jezdzenia szrotem na rzepak tak
    sie czujesz?
    --
    jeżdzenie szrotem = usiłowanie zabójstwa!
  • 10.05.06, 08:40
    NA ZYWO PEWNIE WYGLAda inaczej , ale chyba bedzie niezle , mam starsze i uwazam
    ze jest to super auto , i pewnie niedlugo kupie sobie te nowsze ,stonowana
    elegancja
    --
    Nie ma takiego glupiego co by nie znalazl od siebie glupszego . wredny
    to zwykly pret ktory cytuje zdania wyrwane z kontekstu i nie ma zdolnosci
    czytania ze zrozumieniem
  • 10.05.06, 13:52
    Jest jakaś dynamika w sylwetce tego samochodu. Podoba mi się zadarty tył, jak w
    Alfie. Ostanio samochody zwłaszcza tej klasy stały się rozlazłe, ociężałe: A6,
    7.
    Ale technicznie to jest samochód sprzed 3 lat. Znowu tylko naśladownictwo. Co
    tu jest nowatorskiego? Haldex jak w Skodzie, jakiś sklejany w szopie V8.
  • 10.05.06, 14:04
    greenblack napisał:


    > Ale technicznie to jest samochód sprzed 3 lat.


    Dlaczego tak sadzisz?



    > jakiś sklejany w szopie V8.


    z tego co czytalem to ten V8 ma kilka zalet. A jakie sa wady ze zasluzyl na
    miano sklejanego w szopie?


  • 10.05.06, 14:07
    > Dlaczego tak sadzisz?

    Bo nie przeskakuje w niczym A6 i 5.

    > z tego co czytalem to ten V8 ma kilka zalet.

    Zaleta to małe wymiary.

    A jakie sa wady ze zasluzyl na
    > miano sklejanego w szopie?

    V8 musi mieć 90 stopni rozwarcia. Wszystko inne to kompromis.
  • 10.05.06, 14:39
    greenblack napisał:

    > > Dlaczego tak sadzisz?
    >
    > Bo nie przeskakuje w niczym A6 i 5.

    Nie przeskakuje bo sluzy do jezdzenia :)
    Audi nie ma porownywalnej osemki


    >
    > > z tego co czytalem to ten V8 ma kilka zalet.
    >
    > Zaleta to małe wymiary.


    Dzieki nim firma o mniejszych mozliwosciach niz BMW czy Audi moze montowac V8 do
    duzej terenowki jak rowniez w przyszlosci do nowego S60


    >
    > A jakie sa wady ze zasluzyl na
    > > miano sklejanego w szopie?
    >
    > V8 musi mieć 90 stopni rozwarcia. Wszystko inne to kompromis.


    W tym wypadku kompromis sie oplaca. Niestety Volvo placi obecnie za lata
    zachowawczej i konserwatywnej polityki. W zasadzie ruszylo sie dopiero z
    wprowadzeniem modeli 850 i S60.
  • 10.05.06, 20:51
    V8 jak V8 (na marginesie silnik ten zostal skonstruowany przez Yamahe) ale
    rzedowa 'szostka' wyglada ciekawiej. Przytaczam fragment artykulu z
    www.autozine.org :

    "However, the biggest news is not the V8, but a new 3.2-litre straight-6. While
    other car makers had switched to V6s long ago, Volvo persists in straight-6
    because from which the next generation straight-5 engines can be derived cost
    effectively. Moreover, transversely-mounted straight-6 occupies less length in
    the engine compartment thus allows better crash performance.

    Transverse straight-6 are normally very wide, in addition to the transverse
    gearbox they are usually impossible to be fitted into the car. Therefore Volvo
    designed the new straight-six to be especially compact. On the one hand, it
    employs small bore (84mm) and long stroke (96mm) to reduce the distance between
    cylinders. On the other hand, it relocates the ancillaries such as power
    steering pump and air con compressor to above the gearbox and drive them via
    gears by the end of the crankshaft, thus eliminating the front-end drive of
    ancillaries. The gear system employs an intermediate shaft inside a hollow drive
    shaft to save space. One of them feeds the ancillaries and the other feeds the
    camshafts via chains. In this way, the entire engine measures just 625mm in
    transverse direction, just 3mm wider than the existing 5-cylinder engine. It
    therefore allows the use of a 6-speed automatic gearbox - the old S80 employed
    only a 4-speed automatic because of space problem.

    The 3192cc engine has aluminum head and block, twin-cam 24 valves, a 3-stage
    intake manifolds and variable valve timing. It produces 238 horsepower at 6300
    rpm and 236 lbft at 3500 rpm.

    Note that the variable valve timing system is not a normal one. Its design is
    EXACTLY the same as Porsche's Variocam Plus system. This consists of a
    continuous variable cam-phasing and a 2-stage cam profile switching system. Each
    intake valve is driven by 3 cam lobes (see the illustration in the photo
    gallery), the inside lobe has low lift, slow timing profile while the outer two
    lobes have high lift, fast timing profile. They are used at low rev and high rev
    respectively. For its theory you can see the Porsche Variocam Plus section in
    AutoZine Technical School. Is that meaning Porsche gave a helping hand in the
    development of the engine? very possibly. Remember, the outgoing modular
    inline-6 / inline-5 engine family was also developed by Porsche.

    The inline-6 will be built at Ford's Bridgend engine plant in the UK. Its
    presence won't be limited to S80, as its size fits even the S40 ! expect the
    next generation S60 could also be benefited by the engine. Earlier report said
    there will be two turbocharged derivatives to be produced, one pumps out 285hp
    and another 350hp. It seems that the Yamaha V8 is only an interim solution. It
    could be eventually replaced by the turbocharged inline-6."

  • 10.05.06, 14:05
    volovo jest super nawet to fordo-mazdowskie gdyby nie jeden szczegół. jest za
    mało dopracowane i często zdarzają się jakieś drobniutkie awarie. np. nagminnie
    pali się silniczek wycieraczki reflektorów, niby drobiazg ale kosztuje bez
    wymiany 700 zł. taki przykłady można by mnożyć, a ceeeeeeeeeeeeeeeeeeeny z
    kosmosu niczym nie uzasadnione, naprawdę volvo w Polsce przegina z cenami. ja
    dlatego zrezygnowałem.
  • 10.05.06, 14:13
    silikoplast napisał:

    > volovo jest super nawet to fordo-mazdowskie gdyby nie jeden szczegół. jest za
    > mało dopracowane i często zdarzają się jakieś drobniutkie awarie. np. nagminnie
    > pali się silniczek wycieraczki reflektorów, niby drobiazg ale kosztuje bez
    > wymiany 700 zł. taki przykłady można by mnożyć, a ceeeeeeeeeeeeeeeeeeeny z
    > kosmosu niczym nie uzasadnione, naprawdę volvo w Polsce przegina z cenami. ja
    > dlatego zrezygnowałem.



    Coraz czesciej dochodze do wniosku ze auta robione z przeznaczeniem do Polski sa
    jakies niedorobione. Znajomy porownywal swoja Corse kupiona w Polsce i ta mojej
    zony. Znalazl kilka roznic (identyczny model i wersja), miedzy innymi o polowe
    mniejsza ilosc spinek pokrycia foteli i wykladzin w bagazniku.
    Z Volvo nie mialem do tej pory zadnych problemow, tylko przeglady i zwiazane z
    tym koszty. Zadnych dodatkowych.
  • 10.05.06, 14:24
    pewnie sztuka sztuce nierówna, ale generalnie nowe modele obniżyły loty w
    porównaniu do tego co było, może nie panują nad elektroniką, może po prostu
    ilość zamiast jakości, niby elitarne auto a tu takie kwiatki i te ceny części.
    dobrze, że działa drugi obieg.
  • 10.05.06, 14:47
    silikoplast napisał:

    > pewnie sztuka sztuce nierówna, ale generalnie nowe modele obniżyły loty w
    > porównaniu do tego co było, może nie panują nad elektroniką, może po prostu
    > ilość zamiast jakości, niby elitarne auto a tu takie kwiatki i te ceny części.
    > dobrze, że działa drugi obieg.


    Wpadki zdarzaja sie wszystkim. Nawet tak "luksusowy i technicznie niezawodny"
    Lexus wzywa swoje auta do warsztatow. Ze o BMW czy Mercedesie nie wspomne.
    Z tym obnizaniem lotow to troche jak ze wspominkami: kiedys to panie wszystko
    bylo lepsze". A ja pamietam sasiada ktory kla w zywy kamien swoje Volvo 266.
    Glownie za rdze i elektryke.
    A jesli chodzi o ceny to doslownie przed chwila dostalem swoje S60 z powrotem z
    przegladu 40 tys.km. 256 Euro. Zona za taki sam przeglad Corsy zaplacila 312 Euro.
  • 15.09.06, 13:32
    Kurna elegancja,..
    madrze napisane to nie jest auto sporotwe i na szybka jazde ale na luksus i
    elegancje za to cennie te auto :D
  • 15.09.06, 19:16
    sathumax napisał:

    > Kurna elegancja,..
    > madrze napisane to nie jest auto sporotwe i na szybka jazde ale na luksus i
    > elegancje za to cennie te auto :D

    Mam BMW bo zawsze je chcialem miec. Uwazam ze technicznie jest to najlepsze co
    mozny znalezc na rynku. Ale ani ani BMW ani Mercedes nie maja tego co maja
    Jaguar, Volvo czy Alfa Romeo. Tej wspanialej nutki zachwytu patrzac na wlasne
    auto, poczucia posiadania czegos wyjatkowego, zachwytu nad forma, poklonu nad
    tymi ktorzy to auto potrafili doprowadzic do takiego ksztaltu. Wiem ze polowa
    nie zrozumie o co mi chodzi, ale nie dla nich, pospolitych burakow nie jest ten
    tekst przeznaczony.
  • 16.09.06, 11:06
    qr..., co to za przygłup? do smietniczka...
  • 26.04.07, 18:50
    super bryka;) bardzo mi się podoba;) proszę piszcie do mnie o tym samochodzie na
    adres mona6@buziaczek.pl
    pozdrawiam wszystkich właścicieli tego cacka;) i nie tylko;)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.