Dodaj do ulubionych

Wady i zalety Seata IBIZY 1.9 TDi 110 KM

IP: *.zus.pl 08.06.01, 10:29
Noszę się z zamiarem kupna tego auta niekoniecznie w wersji GT. Jak ktoś mógłby
przedstawić swoje uwagi - to SUPER !!!
Obserwuj wątek
      • Gość: Ryszard Re: Wady i zalety Seata IBIZY 1.9 TDi 110 KM IP: *.abo.wanadoo.fr 08.06.01, 20:42
        Bylem fanatycznie nastawiony do diesli VW. Teraz jednak cos mi w uchu dzwoni i
        czegos sie zaczynam obawiac . Otoz VW - jesli popatrzec na cala game diesli to
        robi cudo: do fabii/golfa 68km/1900ccm bez turbo (sdi) do seata leona 150
        km/1900 ccm na tej samej bazie silnika . Sa genialni. Mam sasiada ktory ma
        golfa 4 90km i kupil kostke, modul wtrysku do 110 km i ma 110 ! Cos mi tu
        niestety nie pasuje.Zdaje sie , ze klientom takze bowiem jest to za wspaniale
        by moglo byc prawdziwe. Dziwnym trfem silniki 90 km nie maja problemow a te
        zylowane, pompo- wtryskiwaczowe coraz bardziej. Rozmawialem z facetami od
        peugeota i mi powiedzieli , ze to nie tylko elektronika sie liczy, ze u nich
        hdi 90 to nie to samo co hdi 110 lub 136. Kto wie gdzie jest prawda? Chyba
        wszystko w koncu zalezy jak kto szbko i duzo jezdzi. pzdr.r
        • calder Re: Wady i zalety Seata IBIZY 1.9 TDi 110 KM 08.06.01, 22:42
          Gość portalu: Ryszard napisał(a):

          > Bylem fanatycznie nastawiony do diesli VW. Teraz jednak cos mi w uchu dzwoni i
          > czegos sie zaczynam obawiac . Otoz VW - jesli popatrzec na cala game diesli to
          > robi cudo: do fabii/golfa 68km/1900ccm bez turbo (sdi) do seata leona 150
          > km/1900 ccm na tej samej bazie silnika . Sa genialni. Mam sasiada ktory ma
          > golfa 4 90km i kupil kostke, modul wtrysku do 110 km i ma 110 ! Cos mi tu
          > niestety nie pasuje.Zdaje sie , ze klientom takze bowiem jest to za wspaniale
          Co do róznic w mocach silników to nie jest to prosta sprawa wymiany modułu i już!
          Silnik 110 KM ma inną turbinę od 90 KM, czyli ze zmienną geometrią łopatek. Stąd
          idzie większa moc i moment obrotowy. Ci u VW nie są idiotami, jeśli silnik ma
          większą moc, to muszą być inne panewki, korbowody, tłoki - wszystko po to aby
          wytrzymać większe ciśnienia w cylindrze. Dalej - wersja 115 KM ma już
          pompowtryskiwacze, co daje większe ciśnienie wtrysku i możliwości
          uzyskania "więcej" z tej samej ilości wtryskiwanego paliwa. Dużo daje elektronika
          wtrysku - i tam mamy już silnik 150 KM. Jak widać wszystko musi iść w parze ze
          sobą: mechanika i elektronika. Niewątpliwie da się z silnika 90 KM przy pomocy
          specjalnych chipów wycisnąć ponad 100 KM i więcej momentu, ale do końca nie
          wiadomo jak będzie to wpływało na trwałość; często też samochód więcej pali -
          cała przeróbka często więcej kosztuje niż "dokupienie" sobie po prostu silnika
          110 KM. Prawdą jest, że silniki 90 KM są kultowe - podobno przy spokojnej
          eksploatacji mogą dociągnąć do 500 tys. przebiegu!
          > by moglo byc prawdziwe. Dziwnym trfem silniki 90 km nie maja problemow a te
          > zylowane, pompo- wtryskiwaczowe coraz bardziej. Rozmawialem z facetami od
          > peugeota i mi powiedzieli , ze to nie tylko elektronika sie liczy, ze u nich
          > hdi 90 to nie to samo co hdi 110 lub 136. Kto wie gdzie jest prawda? Chyba
          > wszystko w koncu zalezy jak kto szbko i duzo jezdzi. pzdr.r

          • Gość: Ryszard Re: Wady i zalety Seata IBIZY 1.9 TDi 110 KM IP: *.abo.wanadoo.fr 09.06.01, 00:34
            Czesc Calder! To co powinno byc zmienione przy zmianie z 90 na 110 to ja wiem.
            To, ze turbina ze zmienna geometria jest sytosowana w 110, 115 to vw pisze w
            reklamach. To jednak; ze mùoj zacny sasiad ktory ma a4 i glfa IV w koncesji vw,
            w zacnym francuskim miescie dostal modul i ma teraz a3 110 i takiez golfa to
            inna sprawa. I dlatego mysle ze miedzy 90 a 110 vw sie zbytnio nie wysila.
            Rozmawialem o tym u peugeota i citroena (silniki hdi) i powiedzili , ze znaja
            ten numer (powtorzyli twoje argumenty z grubsza biorac) I to mnie niepokoi
            wlasnie, bo cos mysle ze vw, na fali, robi klientow w balona. pzdr.R
            • calder Re: Wady i zalety Seata IBIZY 1.9 TDi 110 KM 09.06.01, 10:51
              Dzieki za odpowiedź!
              Całkiem możliwe, że VW naciąga grubo klientów na 110KM. Osobiście jeździłem 90
              KM Golf IV, 110KM Octavia i 100KM Fabia. Róznice moim zdaniem są NAPRAWDĘ
              niewielkie i dopłacanie ciężkiej kasy do 110KM jest niecelowe, tym bardziej, że
              i tak dopłata do TDI u VW to 10 tys. PLN. Poza tym dynamiczna jazda 110KM
              okupiona jest większym zużyciem paliwa - wystarczy spojrzeć na dane katalogowe.
              VW różnicuje zresztą swoje technologie - dla seata, skody dostają się gorsze
              (proszę porównać zużycie paliwa w 100KM 1,6 B w np. A3, Golf IV, Octavia,
              Toledo; występują także niewielkie różnice w momentach i obrotach momentów i
              mocy maksymalnych) wszystko stąd, aby utrzymać prestiż wyrobów z Wolfsburga.
              Jednak testy długodystansowe w AutoBild (Auto Świat) dowodzą, że z tą przewagą
              technologii niemieckiej jest różnie, np. sypnięte CAŁE sprzęgło w A3 po 80
              tys.!!!, lub wytarty wałek rozrządu w A4 po 200 tys.(nie jest to wbrew pozorom
              duży przebieg) Osobiście jeżdże oplami, oczywiście dieselami i najmilej
              wspominam starą corsę A, 1,5D silnik Isuzu - 200 tys. i nic!, sprzęgło całe,
              wydech cały, skrzynia spoko, 4l/100km! Teraz Astra 1,7D i też b. dobrze.
              Na razie.
              • Gość: Ryszard Re: Wady i zalety Seata IBIZY 1.9 TDi 110 KM IP: *.abo.wanadoo.fr 09.06.01, 17:08
                Tylko nie pokus sie na nowa astre z 2,0 turbo di ecotec od opla. Ten silnik to
                jest jedna wielka pomylka. Potrafi facet nowym wozem przyjechac na pierwszy
                przeglad bez kropli oleju . We francji juz kilka razy powazne pisma samochodowe
                braly sie za opla a oni rzna glupa. Na dodatek jest to jedyna firma , ktora nie
                prowadzi sprzedazy regenerowanych silnikow w swoich serwisach.pzdr. R.
                • calder Re: Wady i zalety Seata IBIZY 1.9 TDi 110 KM 09.06.01, 22:27
                  Gość portalu: Ryszard napisał(a):

                  > Tylko nie pokus sie na nowa astre z 2,0 turbo di ecotec od opla. Ten silnik to
                  > jest jedna wielka pomylka. Potrafi facet nowym wozem przyjechac na pierwszy
                  > przeglad bez kropli oleju . We francji juz kilka razy powazne pisma samochodowe
                  >
                  > braly sie za opla a oni rzna glupa. Na dodatek jest to jedyna firma , ktora nie
                  >
                  > prowadzi sprzedazy regenerowanych silnikow w swoich serwisach.pzdr. R.
                  Mam mieszane uczucia co do nowych Dieseli Opla; niestety nie miałem okazji
                  zapoznać się z nowym DTi 2,0; myślałem, że to może być całkiem niezły silnik, a
                  tu taka niespodzianka! Co do starych wyrobów spod znaku pioruna to nie mam
                  powodów do narzekań - i w Corsie i w Astrze (jedynce) wszystko OK. Ostatnio nawet
                  niezbyt miła przygoda w Astrze w postaci urwania paska rozrządu nie zniechęciła
                  mnie do Dieseli Opla. Wszystko co się stało to pokruszone 4 dźwigienki zaworowe i
                  nic poza tym. Zawory całe, tłoki i korbowody też, głowica i wałek proste! Cała
                  przygoda zamknęła się w 900 PLN. Miałem też okazję zapoznać się ze stanem silnika
                  po 150 tys. przebiegu: nie było progu na gładzi, prowadnice zaworów niewyrobione,
                  jeden tylko uszczelniacz zaworu lekko przepuszczał; zawory miały niepowypalane
                  gniazda. Jeśli chodzi o nowe Diesele Opla to stawiałbym raczej na wyrób pt. 1,7
                  DTi 75KM. Do następnego Diesela!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się