Dodaj do ulubionych

Golf IV TDI

02.06.06, 16:54
Hej czy ktoś może powiedzieć coś na temat golfa IV TDI wady i zalety?
Obserwuj wątek
    • uki145 Re: Golf IV TDI 02.06.06, 18:08
      Witam! wada jest wysoka cena uzywanych egzemplarzy ,choc biorac pod uwage ceny
      modeli z otej samej płycie podłogowej(audi A3 ,octavia ,seat leon ) i wyjsciowa
      cene nowego auta nie jest znowu az tak zle. kolejne wady to drobne ,mało
      uciazliwe problemy typu usterki mechanizmu wycieraczek ,centralnego zamka ,
      koniecznosc czestej wymiany silentbloków w zawieszeniu przednim, usteki
      przepływomierzy w silnikach (koszt nowego około 300 zł). reszta to same plusy :
      dynamiczne , ekonomiczne , trwałe i tanie w eksploatacji silniki(dotyczy
      szczególnie wersji bez pompowtryskiwaczy : 90 i 110 KM),tanie w serwisie
      zawieszenie ,mozliwosc precyzyjnego dopasowania pozycji za kierownica. dobre
      wykonczenie i materiały wnetrza(poza wersja basis) ,brak problemów z korozja i
      dobry lakier .Pozdrawiam
      • teclaw Re: Golf IV TDI 03.06.06, 13:09
        A czym się różni silnik TDI 1.9 z pompo- i bez pompowtryskiwaczy? Jak to
        wygląda jeśli chodzi o ekonomikę i osiągi? A koszty napraw?

        Pozdrawiam!
        T.
        • notmyself Re: Golf IV TDI 07.07.06, 12:32
          teclaw napisała:

          > A czym się różni silnik TDI 1.9 z pompo- i bez pompowtryskiwaczy? Jak to
          > wygląda jeśli chodzi o ekonomikę i osiągi? A koszty napraw?
          >
          > Pozdrawiam!
          > T.

          Starsze wersje mają jedną pompę wtryskowę ktora zasila 4 wtryski. Natomiast
          wersje PD maja jak gdyby 4 pompy wtryskowe - każda zespolona z wtryskiem (stąd
          nazwa pompowtryski). PD ma wieksze cisnienie wtrysku co pozwala na spełnienie
          ostrzejszych norm emisji spalin. Silnik na pompie zasadniczo nie jest w stanie
          spełnić norm EURO-3.
          Jeśli chodzi o ekonomię, to PD mogą być nieco bardzej paliwożerne niż silniki na
          pompach. Jest to jednak bardziej teoria niż praktyka bo różnice są niewielkie i
          decydujące znaczenie ma styl jazdy. Nowe TDI, w tym mocne wersje 1.9, są na
          pompowtryskach i ciężko o odpowiednik z normalna pompą. Tak że trudno porównywać
          osiągi. Choć rezultaty tuningu wskazują że pompy nie są za bardzo w tyle w
          stosunku do PD. Co do kultury silnika, to w motorach 4 cylindrowych wersje na
          pompie są zauważalnie bardziej przyjemne. PD, zwłaszcza zimny, jest bardziej
          traktorowaty. Wreszcie jeśli chodzi o koszty, to w przypadku poważnej awarii
          układu wtryskowego PD wychodż drożej w naprawie. W eksploatacji też jest droższy
          bo wymaga oleju z norma 505.01. Czesto PD zalewane sa zwykłym olejem, ale to już
          jest eksperymentatorka która po większym przebiegu może boleć

          Pozdrawiam
          • uki145 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 13:01
            Witam! zgadza sie ,pompowtryskiwacze sa mechanicznie napedzane dodatkowymi
            krzywkami na wałku rozrzadu(stad ten hałas pracy) . to zwieksza wymagania
            olejowe do wrecz straszliwie wysrubowanych. nie tylko najlepszt
            pełnisyntetyczny olej ,ale dodatkowo zatwierdzony przez VW jako własciwy do
            silnika z pompowtryskiwaczami .Pozdrawiam Łukasz
    • wojtek33 Re: Golf IV TDI 02.06.06, 20:29
      Mamy w firmie kilka sztuk (110 konnych) i jak dla mnie, to najlepszy samochód do
      jeżdzenia po mieście. Szybko i lekko startuje, pali mniej niż yaris benzyny, z
      przodu wygodny, wykończenie znośne choć czarne wszystko, ale lepsze niż w 5-ce.
      Trochę za głośny wewnątrz, pod koniec życia u nas (3 lata i ok. 150kkm) niektóre
      zaczynają trochę brać olej. Praktycznie bezawaryjne i poza stłuczkami i
      normalnymi wymianami zużywających się materiałów w serwisie nie bywały. Tylko
      piloty zamków dziwnie często były wymieniane. Do tego dostaniemy po ok. 30 tys.
      za sztukę.
        • clex2 Re: Golf IV TDI 06.07.06, 01:16
          na to samo co w przypadku innych aut. ci co sa z auta zadowoleni nie sprzedaja
          go. dotyczy to rowniez niemcow, holendrow itd. golfa IV mialem (nowego), dla
          mnie mial za miekie zawieszenie, strasznie buja na koleinach. za glosny silnik,
          zazwyczaj bierze olej (pol litra dolewki miedzy zmianami) i dosc czesto sa
          problemy z elektronika. reszta jest OK.
          • obora13 Re: Golf IV TDI 06.07.06, 18:06
            Witam wspomniałeś o elektronice gdzie szukać wady z czym są kłopoty najczęściej?
            Silnik oprócz brania oleju dobrze się spisywał?
            Jak turbosprężarka poprawnie swistała czy tak sobie?
            Czy twój golf był na pompie czy na bezpośredni wtrysku?
            Chcę przeznaczyć na zakup 20.000 tyś zł czy warto kupić golfa IV TDI rok 99?
            pozdrawiam.
            • irlandia_pn Re: Golf IV TDI 06.07.06, 19:17
              obora13 napisał:
              > Czy twój golf był na pompie czy na bezpośredni wtrysku?

              wszytskie golfy IV maja diesle z bezposrednim wtryskiem
              tylko czesc jest zasilana pompa wtryskowa a czesc wtryskiwaczami.

              abstrahujac od awaryjnosc (ktora jest spora) auta nie warto kupowac bo jest
              kradzione na potege. do kosztow trzeba doliczyc koszt polisy iparkingu
            • homer3 Re: Golf IV TDI 06.07.06, 22:07
              Witam!
              Jeździłem takim służbowym 90PS i byłem b.zadowolony. Jak poprzednia małpa
              wymieniała olej i nie yebała go zimnego to turbo wytrzyma dowolny przebieg.
              Obecnie mam 1,6 TD z intercoolerem Jette z przebiegiem 170 kkm i wciąga 1l
              oleju na 10 kkm. Jak na wiek (1990) to myślę, że nieźle, ale zawsze daję jej
              60s po przegonieniu po A4 na schłodzenie turbiny. Wbrew pozorom TDI to sprzęt
              nie do zajechania.

              P.S. Obecne TD napieram na opale i zero problemów.
                • waskes29 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 08:33
                  wojtek_blankietowy napisał:

                  > Bardzo sie sypia turbiny i przeplywomierze w silnikach TDI. Generalnie
                  > przecietne auto, nienajlepiej zmontowane - wszytsko trzeszczy.
                  > Nie polecam dresowozu.

                  blankietowy ty to jestes konkrentnie chory , zaden watek tobie nie
                  ujdzie na temat VW zeby czegos nie napisac .Zacznij sie leczyc bo skoro
                  99,9 % twoich wpisow dotyczy tylko i wylacznie wypisywaniu jak to VW
                  wciaz sie psuja i sa kiepsko poskladane to musi byc powazna
                  choroba.Napisz lepeij wszystkim jak tam twoja stara Toyota dalej sie sypie,
                  masz juz hamulce?
                  I drugi maniak Irlandia tez jedyne co ma zawsze do dodania to ze VW
                  sa bardzo awaryjne.
                  Tojociarze i hondziarze to maja dobrze popier***ne w lbach.
                  --
                  -------------------------------------------------------
                  • sandomingo1 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 11:08
                    coś jest na rzeczy - VW jest takim chłopcem do bicia - przedmiot zazdrości i
                    nienawiści za razem. Ciekawe, że taki słaby a dobrze trzyma cenę na rynku
                    wtórnym. Ostatnio kolega szukal w BRD VW Passat dla klienta i stwierdził, że
                    bardzo ciężko jest kupić dobry egzemplarz na rynku wtórnym. Pewnie wszyscy są
                    głupi i kupują to badziewie.

                    • uki145 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 11:36
                      Witam! z tym trzymaniem ceny przez VW to raczej słabo . otóz wystarczy
                      spojrzec na cene wyjsciowa nowego modelu i z tej perspektywy patrzec na utrate
                      wartosci .konkurencja nie traci wiecej bo auta jako nowe były tansze . golf 1.4
                      kosztował 60 tys zł ,focus 1.4 50 tys . cena focusa z 2001 w wersji 1.4 to 21
                      tys zł ,golfa to 23 tys zł (według eurotaxu) jak tu widze spora strate ,a nie
                      trzymanie ceny przez VW . Pozdrawiam
                      • waskes29 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 12:02
                        uki145 napisał:

                        > Witam! z tym trzymaniem ceny przez VW to raczej słabo . otóz wystarczy
                        > spojrzec na cene wyjsciowa nowego modelu i z tej perspektywy patrzec na
                        utrate
                        > wartosci .konkurencja nie traci wiecej bo auta jako nowe były tansze . golf
                        1.4
                        >
                        > kosztował 60 tys zł ,focus 1.4 50 tys . cena focusa z 2001 w wersji 1.4 to
                        21
                        > tys zł ,golfa to 23 tys zł (według eurotaxu) jak tu widze spora strate ,a nie
                        > trzymanie ceny przez VW . Pozdrawiam

                        Pokaz mi ten eurotax z tymi cenami.
                        Sprawa druga najtanszy Golf nie kosztowal nigdy 60tys . tak sie sklada
                        ze mam cenniki z 2002 i 2003
                        Z cen w 2002 r
                        Golf 1.4 basic -49.840
                        Focus 1.4 comfortX 50.950
                        Z marzec 2003
                        Golf 1.6 Basic -55,580
                        Focus 1.6 comfort X -53 350
                        Civic 1.6 ls 61.900
                        A tu masz wycene uzywanych pierwsza lepsza jaka znalazlem
                        www.auto.pl/gielda/ceny_aut_uzywanych.php
                        --
                        -------------------------------------------------------
                        • uki145 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 12:30
                          Witam! ceny z cennika eurotaxu (ostatni dodatek do gazety Auto Świat z konca
                          czerwca tego roku )sa bardzo9 zanizone ,ale daja obraz róznic cenowych
                          pojkazdów róznych marek. cene golfa IV,która podałes (49 tys zł )
                          uwzglednia prawdopodobnie promocje z tamtego okresu ( bo pamietam ,ze chyba
                          przez 2 miesiace golfy były w takiej cenie ,ale z rocznika wczesniejszego niz
                          moment sprzedazy ) .normalnie 1.4 nigdy tajk mało nie kosztował .podobnie było
                          z wersja golfa 1.6 ,55-57 tys zł kosztowała limitowana wersja Q (dosyc dorze
                          wyposazona) ale to był okres wysofywania IV z produkcji. dlatego taka
                          atrakcyjna cena. bez promocji cena Focusa była duzo nizsza niz golfa
                          (podobnie jest teraz ) . liczyłem to na przykładzie wielu pojazdów VW i
                          wniosek jest jeden ,wcale nie trzymaja ceny ,bo spadek zaczyna sie od wartosci
                          duzo wyzszej niz auta konkurencji . Pozdrawiam
                          • waskes29 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 12:43
                            uki145 napisał:

                            > Witam! ceny z cennika eurotaxu (ostatni dodatek do gazety Auto Świat z konca
                            > czerwca tego roku )sa bardzo9 zanizone ,ale daja obraz róznic cenowych
                            > pojkazdów róznych marek. cene golfa IV,która podałes (49 tys zł )
                            > uwzglednia prawdopodobnie promocje z tamtego okresu ( bo pamietam ,ze chyba
                            > przez 2 miesiace golfy były w takiej cenie ,ale z rocznika wczesniejszego niz
                            > moment sprzedazy ) .normalnie 1.4 nigdy tajk mało nie kosztował .podobnie
                            było
                            > z wersja golfa 1.6 ,55-57 tys zł kosztowała limitowana wersja Q (dosyc dorze
                            > wyposazona) ale to był okres wysofywania IV z produkcji. dlatego taka
                            > atrakcyjna cena. bez promocji cena Focusa była duzo nizsza niz golfa
                            > (podobnie jest teraz ) . liczyłem to na przykładzie wielu pojazdów VW i
                            > wniosek jest jeden ,wcale nie trzymaja ceny ,bo spadek zaczyna sie od
                            wartosci
                            > duzo wyzszej niz auta konkurencji . Pozdrawiam

                            Trzymaja cene porownywalnie ale VW osiaga przewage przy znacznie starszych
                            rocznikach -zobacz roczkiki 96-97 czy nawet 90.
                            Ja ci pisalem golf IV nigdy nie kosztowal 60 tys a w 2001 kosztowal
                            dokladnie 49tys zl focus ok 46 .Poszukaj sobie w materialach
                            archiwalnych ja moge ci przeslac cennik za 2002 mam ich kilka .Jesli
                            chodzi o sume to byc moze VW traci wiecej niz inni ale % napewno jest
                            powyzej sredniej.
                            --
                            -------------------------------------------------------
                          • kszyrztow Re: Golf IV TDI 07.07.06, 12:44
                            podaję ceny z aktualnego info-eksperta:
                            golf 1.4 basis '02 - 25.100 zeta, 1.6 - 26.150 zeta
                            focus 1.4 ambiente '02 - 23.750,- 1.6 comfort 26.250 zl
                            ceny nowych 1.6 golf 63.300, focus 53.000.

                            --
                            13. Prowokacje na forum
                            a) jesteś autorem
                            b) jesteś nieświadomym uczestnikiem
                            • uki145 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 12:58
                              Witam! stare VW faktycznie trzymaja cene ,szczególnie Golfy III i II z konca
                              produkcji ,ale wydaje mi sie ,ze to raczej wynik bardzo pozytywnej opinii o
                              tych pojazdach . mit wpływa na te ceny . prawda jest równiez ,ze ceny
                              uzywanych ,niemieckich aut od czasu wejscia polski do unni, znacznie spadły .
                              jest to wynik ogromnej podazy tych pojazdów(najczęsciej sprowadzane). 22,5 tys
                              zł to cena erotaxu za passata 1.8 z 98 roku , dla porównania cena z tego samego
                              zródła ,alfy 156 1.6 to 16,5 tys zł . tylko 6 tys zł róznicy swiadczy o
                              znacznym spadku wartosci akurat tego pierwszego modelu . ciekwy wniosek ,nie
                              sadzicie ? Pozdrawiam Łukasz
                              • waskes29 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 13:15
                                uki145 napisał:


                                22,5 tys zł to cena erotaxu za passata 1.8 z 98 roku , dla porównania cena z
                                tego samego
                                >
                                > zródła ,alfy 156 1.6 to 16,5 tys zł . tylko 6 tys zł róznicy swiadczy o
                                > znacznym spadku wartosci akurat tego pierwszego modelu . ciekwy wniosek ,nie
                                > sadzicie ? Pozdrawiam Łukasz

                                Ale ty zle do tego podchodzisz .Ile kosztowala Alfa 156 w 98r a ile passat ?
                                Jak to porownasz bedziesz mial wynik .22,5 tys a 16 tys to niby tylko 6
                                tys roznicy ale jak obrocisz relacje to jest prawie 40% -to malo?
                                To zeby zachowac relacje to jesli nowa alfa w 98 kosztowala 80tys to
                                Passat musial by kosztowac ponad 110tys.Wtedu wyjdzie na to ze oba
                                stracily po 80% wartosci a absurdalne jest zeby passat tyle kosztowal
                                prawda?
                                A z cennika z 98 wynika ze passat 1.8 kosztowal 62 tys to jest cena bez cla
                                lub z kontyngentu ,Alfy nie ma w cenniku dla porownania Avensis 1.6 terra
                                kosztowal 56,5 tys,laguna 1.8 60tys ,Vectra 1,6- 52 tys .To ceny z 98 roku.

                                --
                                -------------------------------------------------------
                                • uki145 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 13:23
                                  Witam! własnie róznica wyjsciowa jest na niekorzysc passata. kontyngent
                                  skonczył sie w 97 roku . rocznik 98 to juz znaczny wzrost cen .alfa romeo
                                  sprzedawało jeszcze dosyc tanie pojazdy(w porównaniu z cenami 156 z ostatnich
                                  5 lat) alfa 1.8 kosztowała wtedy ponizej 80 tys zł (klima 4 poduchy i pełna
                                  elektryka) . za passata z tego roku trzeba było dac równiez 80 ,ale nie miał
                                  klimy ,tylko 2 poduchy , brak pełnej elektryki(elketryczne szyby z tyłu to
                                  pakiet comfortline ,wiec kolejne 4 tys ł ). po dodaniu tych dodatków passat
                                  przekraczał 90 tys zł . z ekonomicznego punktu widzenia to raczej nie wyglada
                                  wesoło . nalezy jednak nadmienic ,ze passat i 156 to auta róznych klas ,156
                                  nalezałoby jednak gabarytowo porównywac z VW bora ,która była tansza ,ale to
                                  juz inna historia.Pozdrawiam
                                  • waskes29 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 13:40
                                    uki145 napisał:

                                    > Witam! własnie róznica wyjsciowa jest na niekorzysc passata. kontyngent
                                    > skonczył sie w 97 roku

                                    Mam gazete przed soba z lipca 98 - Auto motor i sport bo z niej wlasnie
                                    podawalem ceny i jest zaznaczone kontyngent wiec musial byc.

                                    nalezy jednak nadmienic ,ze passat i 156 to auta róznych klas ,156
                                    > nalezałoby jednak gabarytowo porównywac z VW bora ,która była tansza ,ale to
                                    > juz inna historia.Pozdrawiam

                                    No to zobacz sobie ceny Bory bo akurat tak sie sklada ze wcale tansza
                                    od Passata nie jest .
                                    aukcja.onet.pl/showcat.php?id=12703&order=t&view=gtext

                                    --
                                    -------------------------------------------------------
                                    • uki145 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 13:50
                                      Witam! mam przed soba fakture z zakupu 1.8 T z lipca 98 ,kontyngent sie juz
                                      wtedy skonczył ;-). VW rozpoczął najgorsze dla klientów lata ,ceny za
                                      dodatki były abstrakcyjnie wysokie . dobrze wyposazony 1.8 T z łatwoscia
                                      przekraczał 100 000 zł faktycznie , bora jest nawet ,według eurotaxu, drozsza
                                      od passata (dla rocznika 2001) . . to chyba wynik prostszej konstrukcji i
                                      zwiaznych z nia mniej uciazliwych dla portfela napraw .Pozdrawiam
                                      • waskes29 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 14:56
                                        uki145 napisał:

                                        > Witam! mam przed soba fakture z zakupu 1.8 T z lipca 98 ,kontyngent sie juz
                                        > wtedy skonczył ;-). VW rozpoczął najgorsze dla klientów lata ,ceny za
                                        > dodatki były abstrakcyjnie wysokie . dobrze wyposazony 1.8 T z łatwoscia
                                        > przekraczał 100 000 zł faktycznie , bora jest nawet ,według eurotaxu,
                                        drozsza
                                        >
                                        > od passata (dla rocznika 2001) . . to chyba wynik prostszej konstrukcji i
                                        > zwiaznych z nia mniej uciazliwych dla portfela napraw .Pozdrawiam

                                        Chyba sie mylisz bo kontyngent na samochody byl jeszcze napewno w 99 a
                                        nie wiem czy nawet 2000r nie byl Jak pisalem mam gazete z lipca 98 to bez
                                        sensu mieli by pisac cene w kontyngencie kiedy by go juz nie bylo.
                                        Tu sobie znajdziesz na ten ten temat a to jest z 99r!
                                        arch.rzeczpospolita.pl/szukaj/archiwum.pl?k=;sort=dzial;t=1999061519990615
                                        --
                                        -------------------------------------------------------
                            • waskes29 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 13:05
                              kszyrztow napisał:

                              > podaję ceny z aktualnego info-eksperta:
                              > golf 1.4 basis '02 - 25.100 zeta, 1.6 - 26.150 zeta
                              > focus 1.4 ambiente '02 - 23.750,- 1.6 comfort 26.250 zl
                              > ceny nowych 1.6 golf 63.300, focus 53.000.
                              >

                              Co wycena to inaczej ,ale zauwazalne sa wyraznie wieksze ceny golfow.
                              notowanie z gield i ogloszen
                              aukcja.onet.pl/show_item.php?item=112367693
                              www.admoto.pl/mtr/?p=uzywane&t=1&m=VW
                              A do porownan trzeba by brac ceny samochodw z okresow ktorych dotycza
                              czyli jesli porownujemy ceny samochodw z 2001 roku to trzeba to
                              odniesc do cen nowych z tamtego okresu .
                              Pokaz mi realna oferte golfa 1,4 z 2002 r za 25tys ,niewiele znajdziesz
                              ofert nawet za 30tys.
                              --
                              -------------------------------------------------------
                              • kszyrztow Re: Golf IV TDI 07.07.06, 13:08
                                waskes29 napisał:

                                > Pokaz mi realna oferte golfa 1,4 z 2002 r za 25tys ,niewiele znajdziesz
                                > ofert nawet za 30tys.

                                nie nie panowie, pomiędzy wódkie a zakąskie to ja się nie wpierdzielam ;)
                                Dyskutujcie zdrowi :)

                                --
                                13. Prowokacje na forum
                                a) jesteś autorem
                                b) jesteś nieświadomym uczestnikiem
                                • uki145 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 13:16
                                  Witam ! a co do tych strasznie niskich cen uzywek ,to działa w 2 strony ,kiedys
                                  bedzie trzeba auto sprzedac . osobiscie nie wyobrazam sobie ,ze oddam komus
                                  superzadbanego paska z pierwszych rak z przebiegiem 140 tys km za 22 tys zł?
                                  cena jaka bym wystawił za 1.8 t z 98 to conajmniej 30 tys ,tylko czy znalazłby
                                  sie jakis amator ? pewnie czejkałbym rok na nabywce . trudno sie dziwic ,ze
                                  rynek stoi .Pozdarwiam
                                  • kszyrztow Re: Golf IV TDI 07.07.06, 13:19
                                    uki145 napisał:

                                    cena jaka bym wystawił za 1.8 t z 98 to conajmniej 30 tys ,tylko czy znalazłby
                                    sie jakis amator ? pewnie czejkałbym rok na nabywce.

                                    i wreszcie być puścił za te 22 tyś ;)

                                    --
                                    13. Prowokacje na forum
                                    a) jesteś autorem
                                    b) jesteś nieświadomym uczestnikiem
                              • uki145 Re: Golf IV TDI 07.07.06, 13:12
                                Witam! zgadza sie ,eurotax strasznie zaniza wartosc auta . niezaleznie od
                                zródła cennik daje jednak obraz sytuacji na rynku . wracajac do
                                kompaktów ,ciekawe jest równiez to ,ze golf z całej rodziny(Leon, Octavia,a3)
                                trzyma cene najgorzej . w przypadku a3 jest to oczywiste ,bo auto duzo drozsze
                                w zakupie . natomiast okazuje sie ,ze z punktu widzenia ekonomoicznego
                                najlepsza propoycja jest seat leon . tanszy w zakupie niz golf ,a po 5 latach
                                sprzedamy go o jakies 2 tys zł drozej niz odpowiednik VW. byc moze równiez da
                                sie to wytłumaczyc wysoka podaza pojazdów zza odry ?Pozdrawiam
                        • clex2 Re: Golf IV TDI 09.07.06, 00:04
                          waskez, nie porownuj gruszek z jablkami. golf basic nie mial nawet
                          elektrycznych szyb a co dopiero mowic o klimatyzacji. zeby doposazyc go do
                          poziomu comfort X trzeba bylo dorzucic ca 12 000zl. golf basic byl naprawde
                          basic, zadna firma nie oferowala tak slabo wyposazonego auta.
                          • waskes29 Re: Golf IV TDI 09.07.06, 09:31
                            clex2 napisał:

                            > waskez, nie porownuj gruszek z jablkami. golf basic nie mial nawet
                            > elektrycznych szyb a co dopiero mowic o klimatyzacji. zeby doposazyc go do
                            > poziomu comfort X trzeba bylo dorzucic ca 12 000zl. golf basic byl naprawde
                            > basic, zadna firma nie oferowala tak slabo wyposazonego auta.

                            Ale gdzie ja porownuje wyposazenie.Moja dyskusja dotyczyla tylko i wylacznie
                            utraty wartosci ,bralem przyklady najtanszych wersji jakie byly w
                            cenniku czyli Golf Basic i Focus comfort X po to by pozniej porownac
                            ceny tych werski w samochodach uzywanych .A to ze VW praktycznie nic
                            nie dawal w standardzie to ja wiem .
                            --
                            -------------------------------------------------------
                • devote Re: Golf IV TDI 23.08.06, 00:00
                  wojtek_blankietowy napisał:

                  > Bardzo sie sypia turbiny i przeplywomierze w silnikach TDI. Generalnie
                  > przecietne auto, nienajlepiej zmontowane - wszytsko trzeszczy.
                  > Nie polecam dresowozu


                  zgadzam sie w sprawie przeplywomierzy
                  reszta to bzdura
            • clex2 Re: Golf IV TDI 08.07.06, 23:56
              wyjezdzilem nim jakies 70.000 (od nowosci) wiec trudno mi oceniac jak sprawuje
              sie po dluzszych przebiegach. mial silnik 100KM. Pewnego dnia po prostu umarl i
              nie chcial odpalic. Byl na gwarancji wiec nawet za bardzo nie wiem co nawalilo.
              Wiecej problemow nie mialem (poza dolewkami oleju po ok 10.000 km od wymiany
              ktora jest co 15.000). Kolapki ukradli mi po ok 2miesiacach, pozniej ktos
              jeszcze probowal sie wlamac i rozwalil mi zamek. Aha, i jeszcze trzeba miec
              duzo wyczucia zeby zamknac bagaznik (kombi). Jak sie klape puszcza za lekko to
              sie nie domyka, jak za mocno to odbija.
    • wujaszek_joe Re: Golf IV TDI 23.08.06, 00:28
      ciekawe jak jest z trwałością TDI.
      octavia brata ma przejechane 260tyś km, raz wymieniany był przepływomierz.
      turbina nie była jakoś specjalnie oszczędzana, jak auto było nowe to nie miałem
      pojęcia o jakimś schładzaniu turbo, katowałem ją i nie zrobiło to na niej
      wrażenia. jakośc podzespołów niemożliwa, auto ma pierwszy tłumik i sprzęgło,
      pierwsze tarcze wytrzymały chyba ze 160tys itd.
      od dawna srzynia biegów toporna, podobno tak ma być. auto oleju nie potrzebuje
      (mobilone) choc niedawno rozrząd przy wymianie okazał się zaolejony.
      niedawno na holu do mechanika jechała, tuż po tankowaniu. po 4godzinach
      mechanik znalazł popsuty ukryty wyłącznik przeciwkradzieżowy:)
      --
      poligono industrial
      !
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się