Dodaj do ulubionych

Nowe Stilo wylacznie na komputerach

13.06.06, 20:36
www.samar.pl/index.html?__lang=pl&__action=sec,4&new=10651&pag1=1
Nowy Fiat Stilo ma zostać wprowadzony na rynek pięć miesięcy wcześniej niż
zakładano. Według informacji prestiżowego magazynu branżowego „Automotive News
Europe”, było to możliwe dzięki wykorzystaniu podczas prac
badawczo-rozwojowych wyłącznie komputerów, dzięki czemu nie trzeba było tracić
czasu na przygotowanie egzemplarzy prototypowych.
W ten sposób czas potrzeby na opracowanie nowego Stilo został skrócony z 23 do
18 miesięcy, a produkcja rozpocznie się już w listopadzie, a nie dopiero w
kwietniu przyszłego roku.

Nowe Stilo jest pierwszym w historii modelem Fiata nowej generacji,
opracowanym wyłącznie przy użyciu komputera. Inaczej rzecz się ma w przypadku
nowego Fiata 500, do opracowania którego wykorzystanych zostanie od 60 do 100
prototypów.


==================================================
Cikawe jak z jakoscia bedzie jak praktykujacy na codzien w branzy IT (nie jest
istotne co i jak) zachowuje rezerwe do takich podejsc... nei wszystko software
jest w stanie przewidziec....
Obserwuj wątek
      • edek40 Re: Nowe Stilo wylacznie na komputerach 14.06.06, 13:47
        To znaczy beda liczne akcje serwisowe sporowadzajace sie do ciaglych aktualizacji softu w elektronice auta? Czy tez cos sie bedzie zapalac zupelnie bez powodu itp. Programista, stale pracujacy na kompach, wie co mam na mysli. Wszak programy, nawet te niemieckie, pisza ludzie i tu juz jest zrodlo bledow w zalozeniach. Dalej sa bledy czystko mechaniczne w programowaniu i nie usuniete fazie testow. A potem bledy przy wprowadzaniu danych i na koniec bledy wynikajace z niemozliwosci przewidzenia wszystkich mozliwosci stawianych w normalnej eksploatacji auta. Ja juz wole nowy model co 10 lat, ale dopracowany i solidnie przetestowany. Bo wiare w soft moze miec tylko ten, kto nie bardzo wie jak to dziala.
        • pawebdgo Nie wiecie o co chodzi tutaj... 14.06.06, 15:52
          Chyba nie wiesz o co tutaj chodzi. Zaden informatyk nie konstruowal tego
          samochodu. Takze nie bedzie akcji serwisowych w celu aktualizacji oprogramowania.

          Chodzi o to, że inzynierowie mechanicy zaprojektowali ten samochod w oparciu o
          oprogramowanie napisane przez informatykow. Program ten zostal napisany w
          oparciu o zalozenia wziete z mechaniki( a więc statyka, dynamika, kinematyka).

          Udalo im sie w tym programie zamodelowac w srodowisku MES prawdopodobnie rame.
          Dzieki temu nie bylo koniecznosci wykonywania prototypu plyty podlogowej i
          pozniejszych czasochlonnych i kosztownych badan nad ta plyta. Plyty podlogowej
          nie da sie zamodelowac w MESie bo to konstrukcja bardzo zlozona i jej sztywnosc
          jest bardziej skomplikowana do wyznaczenia. Natomiast rama jest o tyle
          wdziecznym elementem, ze jest wyjatkowo sztywna i latwa do obliczenia.

          Poza tym fiat nie jest pionierem w tej kwestii. BMW zastosowal takie rozwiazania
          w serii 5. Ten samochod ma bardzo sztywne nadwozie. Poza tym bardzo odporny jest
          na uderzenia boczne, dzieki wlasnie ramie zaprojektowanej tak aby kumulowala
          energie bardziej efektywnie.

          Dziekuje

          • przemekthor Re: Nie wiecie o co chodzi tutaj... 14.06.06, 22:35
            pawebdgo napisał:

            > Udalo im sie w tym programie zamodelowac w srodowisku MES prawdopodobnie rame.

            Jezuuu, czlowieku, robiles licencjat z budownictwa na politechnice
            swietokrzyskiej? Rame w srodowisku mes to sobie mozna zamodelowac, jak sie
            oblicza kurnik, na obciazenie wyjatkowe w postaci koguta stojacego na dachu.
            W byle prospekcie widac, ze do zamodelowania karoserii uzywa sie
            skomplikowanych modeli z elementow powlokowych, w polaczeniu z trojwymiarowymi
            shellami. Kazdy producent przeprowadza takie badania modelowe (wcale nie mosu
            to byc mes, tylko na przyklad mrs), bez takiegoz wstepnego przygotowania
            jakiekolwiek badania na realnym modelu sa bez sensu - ze wzgledu na czas i na
            koszty. Jedyne, na czym fiat mogl przyciac w sensie czasu i kosztow, to na tym,
            ze zarzucili testy pewnych elementow lub podzespolow i sprawdzili je tylko
            komputerowo. Bardzo, ze tak powiem, odwazne posuniecie.
            • pawebdgo Re: Nie wiecie o co chodzi tutaj... 14.06.06, 23:15
              Jezuu przeciez po budownictwie nie konstruuje sie samochodow. Tam jest zupelnie
              inna dokladnosc. srodowiska wykorzystywane w budownictwie sa mniej dokladne niz
              te w mechanice. Mylisz dziedziny troche. Jezeli konczyles budownictwo to widac
              ze nie masz wiedzy z zakresu budowy maszyn. Rame jako element konstrukcyjny-
              mechaniczny da sie zamodelowac. Wyniki uzyskane w ten sposob sa prawie zgodne z
              rzeczywistoscia. Jeszcze raz powtarzam pomyliles budownictwo z budowa maszyn.
              Prawie robi wielka roznice, szczegolnie jesli chodzi o technike.
        • uki145 Re: Nowe Stilo wylacznie na komputerach 14.06.06, 23:24
          Witam! na pocieszenie :wszyscy inni producenci maja takie same problemy wieku
          dziececego jak fiat. nie trzeba daleko szukac: Volkswagen, Toyota,Nissan,
          Peugeot ........ pewne jest stare stilo ,przynajmniej wiadomo czego sie
          spodziewac , bo auto całkowicie przewidywalne . porazka rynkowa stilo jest moim
          zdaniem wynikiem kiepskiej stylistyki . bravo/brava /marea były bardziej
          awaryjne ,a mimo to lepiej sie sprzedawały,za to wygladały jak
          prawdziwe ,włoskie auto. ciekawe czym zaskoczy fiat tym razem w przypadku
          nowego modelu.Pozdrawiam Łukasz
              • przemekthor Re: Nowe Stilo wylacznie na komputerach 14.06.06, 23:41
                Byc moze sie myle, ale z tego co pamietam, z prasy, to porazka stilo rozegrala
                sie w pierwszych miesiacach sprzedazy - nie szedl, bo byl za drogi. Nie sledze
                cen fiatow, ale to dobry powod zlej sprzedazy; stylistyka obleci, calkiem ladny
                byl ten 3-drzwiowy webasto. Wierze, ze fiaty nie sa zle, bo byly w rodzinie, i
                nie dawaly powodow do narzekan. Ale jesli mialby wybierac juz jakis kompakt,
                to... wybralbym alfe :-)
    • uki145 Re: Nowe Stilo wylacznie na komputerach 15.06.06, 00:20
      wydaje mi sie ,ze to zły pomysł. fiat powinien celowac w innego klienta. golfa
      jest drogi ,bo bardziej prestizowy ,walka z nim nie ma sensu ,bo klienci tej
      marki akceptuja wysokie ceny .fiat ma innych odbiorców ,to konkurent citroena ,
      hyunaia ,kii , typowego klienta bravo/brava. te ostatnie auta były tanie w
      zakupie ,proste w serwisie ,ale to przyciagało klientów . usterki mozna tanio
      naprawic ,a dostajemy cos w zamian :włoska stylistyke ,specyficzna i pełna
      lekkosci . fiat powinien skupic sie na robieniu tanich i niewielkich
      samochodów ,bo w tym jest dobry i w tej dziedzinie ma silna pozycje. te
      załozenia spełnia w 100 % panda ,takze grande punto(choc gdyby nie upusty to
      kiepsko byłoby z tymi cenami). teraz te wymogi spełnia takze stilo . kupujmy
      wiec tanie fiaty ,bo tak szybko odchodza ;-) Pozdrawiam Łukasz
      • lucj Re: Nowe Stilo wylacznie na komputerach 15.06.06, 11:35
        Fiat już od wielu lat próbuje zmienić swój wizerunek producenta tanich
        tandetnych aut. Punto I miało być początkiem nowego fiata, odniosło sukces
        rynkowy ale technicznie przypominało golfa I. Stilo to miał być kolejny przełom
        projektowanyprzy dużym udziale niemców faktycznie był dość nowoczesny jak na
        tamte czasy ale bardzo drogi w produkcji ponadto zarządzajcy w fiacie myśleli
        że mogą fiata sprzedać w cenie golfa. Dodatkowo kiepskie serwisy fiata nie
        radzą sobie z "niemiecka" techniką co dodatkowo wpłyneło na słabą sprzedaż.
        Fiat stara się zerwać z przeszłością zmieniając znaczki firmowe, ale to chyba
        niewiele pomoże.
        Co do projektowania na komputerach, na dzisiaj Fiat korzysta z platformy
        konstrukcyjnej GM i wiele nie muszą badać bo zrobił to już GM (opel
        vectra,cadilac bls,saab 9-3), fiat zmienia tylko wnętrze i wygląd zewnętrzny
        auta(fiat croma, alfa romeo 159). Domyślam się że nowe stilo bedzie zabudowane
        na jakimś fordzie bo z GM się pokłócili a zaczeli współpracę z fordem.
        • uki145 Re: Nowe Stilo wylacznie na komputerach 15.06.06, 12:10
          Witam!w kwestii sprostowania : technika GM jest stosowana w dosyc ograniczonym
          stopniu ,jesli chodzi o modele ,które napisałes. alfa 159 ma bowiem inna
          konstrukcje zawieszenia niz opel vectra(alfa bardzio rozbudowane zawieszenie
          przednie i troche inaczej zrobiony tylny zawias,do tego silniki opla to tylko
          1.8 MPI ,reszta to silniki przekonstruowane(inne głowice niz w oplu:
          1.9JTS ,2.2JTS, 3.2JTS) 159 znacznie rózni sie technicznie od opla
          vectry ,wiec takie porównanie jest chybione,niestety. jedynym pojazdem ,który
          faktycznie konstrukcyjnie jest podobny do opla to fiat croma(podwozie signum) i
          silniki benzynowe opla(1.8 MPI i 2.2 ) warty odnotowania jest równiez fakt ,ze
          opel stosuje silniki Fiata (zreztygnował tym samym ze swoich ,nie cieszacych
          sie dobra opinia uznajac wyzszosc w tej dziedzinie rywala) tak wiec wszystkie
          silniki stosowane u opla CDTI: 1.3 i odmiany 1.9 to silniki fiata. jak widac to
          raczej GM w wiekszym stopniu czeropie z techniki fiata . nowa corsa oparta na
          płycie odłogowej grande punto .Pozdrawiam Łukasz
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się