Dodaj do ulubionych

Audi A4 1.8T

24.06.06, 08:31
1998 rok ,130 000 km ,naped na cztery kola, klima, skora, full wypas, nowe
hamulce i pasek rozrzadu,nie palony w srodku, czarny, klient chce 35 000 PLN,
czy warto?Prosze uzytkownikow tego autka o opinie, koszta eksploatacji ,
naprawy , itd,itp.Z gory dziekuje za info.
Obserwuj wątek
    • marekggg Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 11:00
      zajebista fura, akurat ze ma dwa minusy - troche pali, bo to naped na 4 kola,
      ale nie haldex, to dobra wiadomosc, no i to ze turbo sie moze rozsypac. jezeli
      bedziesz naprawiac w ASO to mozesz sie powiesic. acha - no i olej - powiniensz
      wlewwac najlepiej pelny syntetyk - naprzyklad Castrol SLX 0w30. niestety drogi
      ale gwarantuje prace silnika bez zarzutu.
      • kamil01233 Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 11:43
        pieprz.kajenski napisał:

        > 35 tyś za 8-letnie auto. no cóż...

        Ty pewnie nie wiesz o co tu chodzi. To nie jest zwykły samochód tylko audi. Nie
        płaci się w tym przypadku tylko za karoserię i silnik, ale za to, że samochód
        np. nie rdzewieje i nie trzeba co miesiąc inwestować w naprawy 100 zł.
        • gls1 Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 12:15
          za 35 tyś zł masz wiele lepszych samochodów od 2000 roku z porównywalnymi
          osiągami i znacznie wyższą jakością wykonania... Ale każdy ma swój gust.
          • black_code Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 12:40
            gls1 napisał:

            > za 35 tyś zł masz wiele lepszych samochodów od 2000 roku z porównywalnymi
            > osiągami i znacznie wyższą jakością wykonania... Ale każdy ma swój gust.

            Znacznie wyzsza jakoscia wykonania ? Podaj kilak rpzykladow zebym byl
            oswiecony bo mialem kiedys i A3 i A4 i mozesz mi wierzyc ze trudno
            znalezc samochody lepiej wykonane.Ale byc moze przegapilem tych wiele
            innych o ktorych piszesz.
            • pieprz.kajenski Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 13:03
              ja ni ebędę się licytował, czy są auta lepsze itp, bo faktycznie A4 jest
              nienagannie wykonana i może stanowić wzór dla wielu modeli innych marek. Ale
              bez przesady. Ząb czasu i eksploatacja sa nieubłagalne. Silnik, elementy
              zawieszenia itp. są OK, ale nie dwa razy lepsze. owszem ochrona antykorozyjna
              do pozazdroszczenia. Ale brednie typu, że 8-letnie A4 tak samo intensywnie
              eksploatowane jak inny porównywalny samochód, ale ponad dwa razy młodszy, czyli
              o dwa razy mniejszym przebiegu jak np Volvo V40/S40 z 2002/2003r. będzie
              lepsze, to już jest zabawne i potwierdza się teoria, ze nie ważne są fakty, a
              to jak nasza głowa postrzega te fakty, np. dobry sprzedawca sprzeda więcej
              bubli, niż kiepski sprzedawca porządny towar, bo wszytko siedzi w głowie.
          • devote Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 16:38
            gls1 napisał:

            > za 35 tyś zł masz wiele lepszych samochodów od 2000 roku z porównywalnymi
            > osiągami i znacznie wyższą jakością wykonania... Ale każdy ma swój gust.


            osiagi to nie wszystko
            turbo benzyna,naped na 4 kola,full wypas to tez podnosi cene
    • uki145 Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 15:08
      Witam! auto dosyc drogie w eksploatacji . sporo drobnych usterek (głównie
      elektryka. warto dobrze sprawdzic dyferencjały(szczególnie stan srodkowego
      układu Torsena ) . sam silnik 1.8 T ma sporo wad konstrukcyjnych ,co
      poeduje ,ze jego eksploatacja jest dosyc droga. dlategi sugeruje dobrze
      sprawdzic silnika. stan turbiny i gówicy(20 zaworów ,tyle samo
      kompensatorów ,zaniedbania olejowe powoduja uszkodzenia bardzo drogie w
      naprawach. oprócz paska rozrzadu jest łancuch ,który zwykle po przebiegach
      rzedu 140-180 tys km nadaje sie do wymiany :koszt łancucha to 200 zł do tego
      dochodzi hydrauliczny napinacz łańcucha za 460 zł i robocizna około 300-400
      zł , ceny robocizny oczywiscie poza aso ,czesci z ASO ,bo to jedyne zródło )
      silnik ma wade układu smarowania turbiny(zle umiejscowiona rurka po pewnym
      okresie sie zatyka,trzeba wiec bedzie rurkre po zakupie bezwzglednie
      wymienic ,dla pewnosci: koszt rurki w aso :237 zł. pasek rozrzadu wymieniamy
      zawsze z 2 rolkami i co druga wymiane z pompą wody,jesli te czynnosci nie
      zostały dokonane to tez trzeba to wliczyc w koszt . jak widac 1.8 T to
      kosztowne ustrojstwo . co do reszty pojazdu to jest ok , przednie zaiweszenie
      daje popalic ale przy odpowiedniej dbałosci(czytaj ;omijanie dziur) da sie
      czestotliwosc ingerencji ograniczyc do 60 tys km.Pozdrawiam Łukasz
      • uki145 Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 15:12
        co do oleju ,to oczywiscie 0w30 odpada bo jego zuzycie bedzie ogromne . juz
        0w40 jest kiepskim rozwiazaniem ,bo silnik bierze około 2 l / 15 tys .
        najlepiej silnik pracuje na 5w50 ( i nie mam tu na mysli popularnego produktu
        Mobila) . co do ceny to oczywiscie jest ona zalezna od stanu pojazdu . jesli
        nie byłoby zadnych zaległosci serwisowych ,auto bezwypadkowe ,silnik po
        wymianie łancucha i rurki ,to tyle bym dał . widze jednak ,ze jest gorzej wiec
        cena zbyt wysoka .Pozdrawiam Łukasz
      • waskes29 Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 15:45
        uki145 napisał:

        > Witam! auto dosyc drogie w eksploatacji . sporo drobnych usterek (głównie
        > elektryka. warto dobrze sprawdzic dyferencjały(szczególnie stan srodkowego
        > układu Torsena ) . sam silnik 1.8 T ma sporo wad konstrukcyjnych ,co
        > poeduje ,ze jego eksploatacja jest dosyc droga. dlategi sugeruje dobrze
        > sprawdzic silnika. stan turbiny i gówicy(20 zaworów ,tyle samo
        > kompensatorów ,zaniedbania olejowe powoduja uszkodzenia bardzo drogie w
        > naprawach. oprócz paska rozrzadu jest łancuch ,który zwykle po przebiegach
        > rzedu 140-180 tys km nadaje sie do wymiany :koszt łancucha to 200 zł do tego
        > dochodzi hydrauliczny napinacz łańcucha za 460 zł i robocizna około 300-400
        > zł , ceny robocizny oczywiscie poza aso ,czesci z ASO ,bo to jedyne zródło )
        > silnik ma wade układu smarowania turbiny(zle umiejscowiona rurka po pewnym
        > okresie sie zatyka,trzeba wiec bedzie rurkre po zakupie bezwzglednie
        > wymienic ,dla pewnosci: koszt rurki w aso :237 zł. pasek rozrzadu wymieniamy
        > zawsze z 2 rolkami i co druga wymiane z pompą wody,jesli te czynnosci nie
        > zostały dokonane to tez trzeba to wliczyc w koszt . jak widac 1.8 T to
        > kosztowne ustrojstwo . co do reszty pojazdu to jest ok , przednie zaiweszenie
        > daje popalic ale przy odpowiedniej dbałosci(czytaj ;omijanie dziur) da sie
        > czestotliwosc ingerencji ograniczyc do 60 tys km.Pozdrawiam Łukasz

        Lukasz daj juz spokuj z tymi wadami konstrukcyjnymi to raz.
        Dwa poszukaj dobrze na rynku jest conajmniej kilka zamiennikow kazdego
        elementu rozrzadu do tego silnika.
        Tu masz renomowany zestaw wraz z pompa za 600zl a idzie kupic jeszcze
        taniej.
        aukcja.onet.pl/show_item.php?item=111119047
        Do tego jak ktos sie uprze mozna wymienic lancuszek za 140zl .
        Ja mialem Golfa z tym silnikiem przez rok przz nastepne 2 jedzi nim moj
        brat ,i zadnych problemow .Skad ty wyciagasz te wady konstrukcyjne to ja
        doprawdy nie mam pojecia.
        Wada tego samochodu to bylo zawieszenie ale teraz juz czesci sa
        trwalsze i smiesznie tanie-kompletne przednie zawieszenie to koszt 1200zl.
        Pisal;em ci juz ze problem rurki dawno rozwiazany i naprawde z tym
        silnikiem jak wymienia sie olej w odpowiednim momencie nic sie nie
        dzieje.Moj kolega jezdzi juz ponad rok Golfem GTI 1.8t na oleju 15w40!
        Texaco i to daje nie oszczedza i nic mu sie nie stalo.
        Zawsze mnie to bawi bo jak piszesz o Alfie to twierdzisz ze samochod nie
        jest awaryjny tylko trzeba przestrzegac wyokiej kultury serwisowej .Zeby
        chociaz Alfy byly w 10% tak usterkowe jak Audi to by byly swietna marka.
        Nic mi nie wiadomo a jakis licznych awariach elektryki ,typowy
        przecietniak i wcale nie jest drogi w utrzymaniu jesli nie korzysta sie
        z ASO a czesci kupuje z glowa.
        --
        -------------------------------------------------------
        • devote Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 16:45
          smieszy mnie pisanie o wadach konstrukcyjnych.silnik jest tyle lat na rynku i
          jakos nie ma zadnych informacji o powaznych problemach.najwiekszy problem byl
          taki ze padaly cewki.teraz nowe juz nie maja tych wad.jak robisz wszystko na
          czas to bedzie ok.oczywiscie turbina moze nawalic w kazdej chwili ale bez
          przesady.znam ludzi co maja takie silniki robia przebiegi po 160 tys mil i
          zadnych problemow.sam mam ten silnik od 2 miesiecy i jak narazie jestem
          zadowolony.no ale przebieg tylko 1700 mil.
        • uki145 Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 19:15
          Witam! przeciez zawsze pisze prawde . o silnikach Alfa romeo równiez(bo
          równiez sa kłopotliwe eksploatacyjnie i wrazliwe na zaniedbania ). silnik 1.8
          T podobnie (szczególnie przed zmianami w 2000 r) ma w/w wady ,to ze u
          niektórych uzytkowników nie wychodza szybko jest jedynie efektem szczególnej
          dbałosci i prawidłowej eksploatacji . zwracam jedynie uwage na zagrozeniea
          zwiazane z kupnem uzywanego auta z tym silnikiem . moja wiedza wynika z
          doswiadczen kilku serwisów zajmujacych sie w/w pojazdem i własnego
          doswiadczenia z eksploatacji tego silnika od nowosci w passacie B5. nie kłamie
          i nie zmyslam ,a moim obiektywizmie swiadczy fakt ,ze o innych jednostkach
          producenta wypowiadam sie pozytywnie(TDI ,1.6 8v ,1.6 16v) . zgadzam sie w 100
          % ,ze zawias nie jest strasznie kłopotliwy . ale nie mozna mydlic ludziom
          oczu ,ze wszystko co produkuje ta zacna,niemiecka firma jest ok . prosze o info
          do zródła,gdzie mozna znalezc zamiennik łancuszka rozrzadu,napinacza łańcucha
          i rurki do tego silnika? otóz nie ma takiego zródła ,bo VW nie przewidział ich
          wymiany ,skazani jestesmy wiec jedynie na aso . sama wymiana łancucha jest
          droga ,bo trzeba wyciagnac wałki rozrzadu . dziwi mnie tylko Twój ciagły
          sprzeciw ,gdy pisze o tym motorze. znam ten silnik jak własna kieszen ,bo
          kilkukrotnie go rozbierałem ,ma swiadomosc jego wad i dlatego dziele sie ta
          wiedza z innymi.Pozdrawiam
              • deskowy Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 19:53
                Dzieki za wszystkie opinie i wypowiedzi.W dalszym ciagu nie jestem zdecydowany
                czy cena ,przy ktorej ktora stanowczo obstaje sprzedajacy ma pokrycie w
                aucie.Z wypowiedzi wynika, ze przy awarii np.turbosprezarki przyjdzie mi placic
                ciezka kase, naped na cztery kola jest z kolei mimo wszystko zacheta do
                zakupu tego samochodu, bezpieczenstwo to wazna rzecz.
























          • waskes29 Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 20:41
            uki145 napisał:

            ale nie mozna mydlic ludziom
            > oczu ,ze wszystko co produkuje ta zacna,niemiecka firma jest ok . prosze o
            info
            >
            > do zródła,gdzie mozna znalezc zamiennik łancuszka rozrzadu,napinacza
            łańcucha
            > i rurki do tego silnika?

            Prosze bardzo w Inter- Cars lancuszek kosztuje ok 58zl ,zapinacz 180 o
            rurce to nie mam pojecia ,gdzies czytalem tylko z zmodyfikowali ja a
            problemy znia zwiazane wynikaly z niewlasciwej eksploatacji czyli
            nieodpowiedniej jakosci oleju i przekraczanie terminow wymiany
            Podalem ci cene calego kompletu rozrzadu bez lancuszka jak dodasz te 58zl
            masz komplet razem z pompa wody za 650zl.A idzie to skompletowac jakies 10-
            15% taniej.

            otóz nie ma takiego zródła ,bo VW nie przewidział ich
            >
            > wymiany ,skazani jestesmy wiec jedynie na aso .



            sama wymiana łancucha jest
            > droga ,bo trzeba wyciagnac wałki rozrzadu . dziwi mnie tylko Twój ciagły
            > sprzeciw ,gdy pisze o tym motorze. znam ten silnik jak własna kieszen ,bo
            > kilkukrotnie go rozbierałem ,ma swiadomosc jego wad i dlatego dziele sie ta
            > wiedza z innymi.Pozdrawiam

            Bede sie upieral bo akurat ten silnik czyli 1.8t uwazany jest za jeden z
            najlepszych w historii VW.Wyskocz z takimi rewelacjami na forum audi to
            ciebie wysmieja powaznie.
            Nawet nie trzeba daleko szukac w ostatnim "Motorze" jest opis Audi A6 i
            wlasnie na temat tego silnika napisane jest ze jest to bardzo udana
            konstrukcja i najwiecej uzytkownikow tego samochodu wybralo by ponownie
            wlasnie ten silnik .
            Ja nie twierdze ze wszystko co robi VW jest swietne.W golfie IV i
            innych modelach by;y problemy ze skrzynia biegow ,tak samo byly problemy
            z zamarzaniem odmy i mase jeszcze innych wad jak kazda firma ale akurat
            silnika 1.8t bede bronil za kazdym razem bo nie tylko ja uwazam go za
            bardzo dobra jednostke.
            Podawalem ci setki przykladow zadowolonych z tego silnika ty znalazlez 1
            (slownie jeden)przyklad klopotow z tym silnikiem -pamietasz?
            --
            -------------------------------------------------------
            • franek_jelito Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 21:59
              najpier podam ze mieszkam w kanadzie.w USA i Kanadzie ludziska robia duze
              przebiegi i jakos na forach nie slychac krytycznych uwag na temat tego
              silnika.co z tego ze jest pasek a na walkach lancuch?nikt tego lancucha nie
              zmienia bo wytrzymuje tak dlugo jak caly silnik.mialem jetta(bora) 1.8T z
              rocznika 2000 i zrobilem nim 240 tysiecy kilometrow i zadnych problemow oprocz
              wspomnianych cewek.turbo nie wymagalo wymiany a silnik pracowal bez
              problemow.nigdy tez nie wyczytalem na forum o tej rurce zeby komus sie
              zatkalo.jedyne problemy jakie mialem to wspomniane cewki,przeplywomierz chya ze
              3 razy.sam silnik nic sie nie psul.

              nie sluchaj krytykantow.to jest bardzo dobry silnik i polecam go wszystkim.
            • uki145 Re: Audi A4 1.8T 24.06.06, 23:08
              Witam! ciekawe ,ze w ofercie inter cars nagle pojawił sie ten element ,skoro
              przed miesiacem niczego takiego nie było ? Motor ,jako jedna z najbardziej
              brukowych i kiepskich gazet motoryzacyjnych , jest moim zdaniem marnym
              autorytetem (panowie popełniaja duzo błedów) . co do faków odnosnie usterek
              tych silnikków podałem 4 przykłady(łacznie z moim ). . 240 tys km na
              łancuchu , w Polsce to przypadek skrajny o ile w ogóle możliwy , bo w
              zaprzyjaznionym warsztacia ,jeszcze zaden 1.8 t nie przejechał wiecej niz 180
              tys na łancuchu. myslcie co chcecie ,ja sie po prostu dziele moimi
              doswiadczeniami zwiazanymi z tym silnikiem ,nie wymyslam faktów tylko po
              to ,zeby zmasakrowac niemieckiego producenta . uwazam ,ze 1.8 T to silnik
              wymgajacy drogiego serwisu i aptekarskiej precyzji olejowej ,co stawia zakup
              uzywanej jednostki wielce ryzykownym .Pozdrawiam Łukasz
    • mike68 Re: Audi A4 1.8T ale bez Q - sprzedawałem tydzień 24.06.06, 22:03
      i poszło bez targowania za 30tys zł 144 tyś km , salon polska czarna perła
      navi+dvd pasek wymieniony , nówki dunlopy 17'' z alusami tylko bez skóry i bez
      quatro ale lampy soczewki i bezzkolizyjny - sprzedałem od ręki za 30tyś zł ,
      acha , był czip na 190KM a kupujący miał ok 60 lat:). Autko i motorek super,
      zawieszenie słabe ale tęsknię za tym autem jak dziecko - obecnie szukam A6
      2.5TDi quattro z 2002r i wszystko co widzę to lipa
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka