Dodaj do ulubionych

Renault Laguna 2.0 IDE

24.06.06, 11:21
Chciałbym zapytać użytkowników forum czy spotkali się z problemami w Lagunie
z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny 2.0 IDE.
U mnie po przeglądzie 60 000 km pojawiły się problemy z przyspieszaniem i
drgania silnika.
Nalegałem by sprawdzić jeszcze raz świece, wymieniono 1 z nich, sytuacja się
poprawiła ale miałem komunikat komputera w samochodzie, że układ wtrysku ma
jakiś błąd.
Auto póki co działa bez zarzutu ale w lipcu wybieram się do Chorwacji i
chciałbym być pewny, że silnik jest OK.W salonie twierdzą, że te silniki mają
jakąś wadę.Z góry dziękuję za pomoc.
Obserwuj wątek
    • cristof_w Re: Renault Laguna 2.0 IDE 24.06.06, 15:59
      Kurcze, co to ma znaczyć, że silnik ma jakąś wadę? Ja bym takiej wymówki nie
      przyjął!! To oznacza, że zrobili bubla, sprzedają to jeszcze i na legalu śmią
      jeszcze twierdzić że bubel?? Co to za marka?Nie odpuszczaj, jeżeli auto na
      gwarancji to żądaj wręcz naprawy, być może przyczyna jest błacha, możliwe, że
      wystarczy wykasować błędy albo zapodać nowego softa. Pozdrawiam.
      • peter_km Re: Renault Laguna 2.0 IDE 25.06.06, 07:48
        Niestety moja Laguna ma 4 lata i nie jest na gwarancji.
        Silnik IDE czyli bezpośredni wtrysk benzyny został wycofany z produkcji w 2002
        czyli wtedy kiedy ja kupiłem swoje auto.
        Na polskich stronach niewiele jest informacji ale z angielskich wiem ile ten
        silnik przysparza kłopotów kierowcom.
        Wszystko zaczyna się po 60, 70 -100 000 km pewnie zależy od paliwa jakie się
        używa.
        Zapychają się wtryskiwacze, spada ciśnienie w cylindrach i silnik jest do
        rozbiórki.
        Nie wiem jeszcze co robić ale będę walczył o swoje prawa.
        To w końcu tylko 67 000 km przebiegu i niecałe 4 lata.
        Dzięki za odpowiedź Cristof
        • jasiek-23 Re: Renault Laguna 2.0 IDE 25.06.06, 08:29
          Ha ,przykre...zawsze możesz sprzedac auto-niech sie kto inny męczy..na
          pocieszenie dodam,ze podobnież każda f-ma moto wypuściła pare niezazbytnio
          udanych modeli-trzeba lepiej sprawdzac przed zakupem zeby nie wpaść na mine
    • m.malew3 Re: Renault Laguna 2.0 IDE 25.06.06, 11:37
      Miałem też taki samochód. Miał też taki znajomy. W obydwu, w oklicazh 60-70
      tys faktyczne coś sie działo tzn ja miałe trudności z zapalniem, czasami
      nierówne obroty- generalnie nie wiadomo o co chodzi. Znajomy podobnie. Nie
      pamiętam szczegółów, ale to nie ma znaczenia. W serwisie w Poznaniu podłączyli
      samochód do komputera jednego potem drugiego /gniazdko za popielniczka/ i ten
      doładnie wskazał co jest do wymiany. U mnie jakiś regulator obrotów, u
      znajomego coś podobnego. Koszt wymian u mnie ca 500 PLN u znajomego 2tyś.
      Ja nie dyktowałem co jest do wymiany.Nie czułem się na siłach. Też myślałem że
      świeca, wtrysk, paliwo? To nie Polonez. Majstry z ASO też w ciemno nie grzebią
      przy tych samochodach. W każdym razie z silnikami nic się nie działo. Ja
      tankowałem w Shellu 99. I tylko tam. Silniki z bezpośrednim wtryskiem wycofał
      nie tylko Renault Też Citroen i jakaś jeszcze inna znana marka /był już kiedyś
      ten wątek/. Chodziło głównie o jakość paliwa. Po tych wszystkich opniach o tym
      silniku w końcu samochód sprzedałem, ale nigdy mnie nie zawiódł /myśle o
      poważnych albo nękających awariach/ i jeździł może nie wspaniale ale bardzo
      komfortowo. Sprzedałem bo się stale dziwiłem,że ciągle jeżdze a on sie jeszcze
      nie popsuł.
      Jedź do innego ASO. Samochód zdiagnozują, wymienią pierdołe i pojedzież ze
      spokojem na wakacje.
      P.S. teraz mam Accorda 2,4. W porównaniu z w/w Laguną miodzio.
      • m.malew3 Re: Renault Laguna 2.0 IDE 25.06.06, 11:45
        Jeszce jedno Przy tych dolegliwościach o których wspomniałem komputer nic mi
        nie pokazywał o awarii wtrysku. A przypmniało mi się ,że jak był nowy po 2tyś
        km zrobiło mi sie podobnie jak Tobie. Nie mogli w ASO wykapować o
        co chodzi. Naprawili za drugim podejście po kosultacji z centrala z Warszawa.
        Wtedy komp faktycznie wskazywał awarie wtrysku. Działo sie to przy
        gwałtowniejszym przyspieszaniu.
      • peter_km Re: Renault Laguna 2.0 IDE 25.06.06, 15:12
        Dzięki za odpowiedź,
        Widać, że w prawie wszystkich przypadkach dzieje się to samo.Mnie pewnie na
        razie ratuje dobre paliwo które od początku tankuję.
        Szczerze mówiąc też jestem bardzo zadowolony z Laguny, nigdy mnie nie zawiodła,
        robię dalekie trasy itp.
        Tak właśnie zrobię, inny serwis i diagnoza i też się zastanawiam nad Accordem
        kombi.Tylko trochę szkoda mi mojej Laguny.
        Napisz coś więcej o Hondzie, co jest lepsze, czy jest ciszej podczas szybkiej
        jazdy, jak się trzyma drogi.Wielkie dzięki jeszcze raz.
        • m.malew3 Re: Renault Laguna 2.0 IDE 25.06.06, 17:09
          Mam accorda 2,4 automat stąd trudno porównac silniki. Lagunki silnik był
          bardzo przyzwoity, ale 2,4 accorda bije lagunę przede wszystkim
          przyspieszeniem, jest cichszy. Pieknie wchodzi na wysokie obroty.
          Niezależnie od wersji podstawowa róznica tkwi w zawieszeniu. Auto trzyma się
          drogi jak przyklejone. Piękne wchodzi w zakrety. Laguna jest za miękka. Nieraz
          zdziwony jestem predkością z którą można pokonac zakręt, a wiem że to co ja
          robie to nie jest max. Myśle, że wykorzystuje góra 80% możliwości samochodu.Do
          tego trzymanie boczne w fotelach - w Lagunie beznadzieja.
          Zasadnicza różnica to brak stuków w zawieszeniu. Szczególnie na porzecznyvh
          nierównościach przy wolniejszej jeździe w Lagunie coś potrfiło stukać. Od
          nowości. W Accordzie nie ma tematu jakiegokolwiek stukania.
          Wnętrze Laguny w niższych temperaturach potrafiło trzeszczeć.
          Co do wyposażenia to nie ma co pisać. Zawsze Lagunie będzie coś więcej i taniej.
          Mimo to Lagunki ne żałuj. Napraw, jedź na wakacje. A potem zamów accorda. Czeka
          sie nieprzyzwoicie długo, bo około 5 m-cy /jeśli nie mają tekiej jak chcesz we
          Warszawie/. W tym czasie spokojnie sprzedaz Lagune. Wbrew pozorom nie stanowi
          to większego problemu. Nie będzież żałował.
          Pozdr.
    • chris62 Re: Renault Laguna 2.0 IDE 26.06.06, 08:37
      peter_km napisał:

      > Chciałbym zapytać użytkowników forum czy spotkali się z problemami w Lagunie
      > z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny 2.0 IDE.
      > U mnie po przeglądzie 60 000 km pojawiły się problemy z przyspieszaniem i
      > drgania silnika.

      Właśnie po przeglądzie...
      Mnie na przeglądzie potrafili spece z ASO popsuć silnik 1,4 z jednopunktowym
      wtryskiem (Megane'97) (Kuźwa jak można popsuć taki prosty silnik) i dopiero
      inne spece ale w Niemczech go wyregulowały należycie.
      Jak nie masz gwarancji to znajdź specjalistę z prawdziwego zdarzenia zrobi co
      trzeba i będzie jeździło a tych bubków z ASO szerokim łukiem niech sięuczą na
      swoich rzępach.
      Co do ogólnego tematu to niestety paliwo w polsce pozostawia wiele do życzenia i
      jak ktoś kupuje silnik na uboga mieszankę to nie znaczy najtańszą niestety...
      Silnik wycofano teżz tego względu że jest droższy w wytwarzaniu od standardowego
      a oszczędności na paliwie daje tylko przy spokojnej jeździe kiedy go pocisnąć
      wychodzi na to samo. Jaki jes twięc sens produkcji takiego silnika?
      Ja mam obecnie od ponad 6-ciu lat 2 litrowy FR4 leję tylko dobre paliwo i nie
      mam żadnych problemów. Nawet oleju jeszcze nie zaczął brać.
      Co do wymiany na inne auto na Twoim miejscu wymieniłby na diesla sypiesz 200
      km/h po autostradzie i zużywasz ok. 9-10l/100 km a benzynowy pociągnie znacznie
      więcej.
      Jazda benzynową Hondą z prędkością 200 km/h wymaga sporych obrotów silnika to
      oznacza hałas może to fajne przez pół godziny ale po dwóch już Ci się znudzi a
      diesel kręci 3-4 tys czego wiele nie słychać. te najnowsze diesle w odgłosie
      pracy trudno rozróżnić od benzynowych.
      Ktoś tu pieje zachwyt że 2,4 Hondy lepiej przyspiesza od 2,0 Laguny a co miałby
      przyspuieszać gorzej? to by już źle było.
      Można dostać w podobnej cenie Lagunę 2,0 z turbo i Honda popłynie.
      A oprócz tego jak komuś mało są silniki V6 3 litrowe.

      • miloszpm Re: Renault Laguna 2.0 IDE 26.06.06, 10:35
        Ja bym jednak zastanowił się nad Accordem. Mamy z żoną dwie Laguny i jesteśmy
        zadowoleni, ale teraz gdy zastanawiamy się nad zmianą jednego z samochodów
        rozważamy właśnie Accorda i Peugeota 407 coupe. Jesteśmy zadowoleni z Lagun, ale
        małe urozmaicenie nie zaszkodzi...
        • peter_km Re: Renault Laguna 2.0 IDE 26.06.06, 12:20
          Zgadzam się z tym że jeśli zmieniać samochód to najlepiej na coś innego czyli
          Accord miałby tu spore szanse.Jest przy tym ładny, tylko ten tył jak pudełko
          (ma być kombi)nie wiem czy byłby to 2.4 benzyna czy 2.2 diesel. Wiem o Hondach
          tyle, że kręcą się wysoko i boję się że będzie głośno i duże zużycie paliwa.
          Być może są świetnie wyciszone.
          Słyszałem też że są twarde i czuje się każdą nierówność.
          Mam jednak cały czas ogromny sentyment do mojej Laguny,jak już pisałem nigdy
          mnie nie zawiodła i rzadko pali więcej niż 8 litrów.
          Nie jest jednak tak dobrze wyciszona jak ta obecna.
          Wogóle zauważyłem ogromną różnicę pomiędzy fazą 1 i 2.
          Testowałem ostatnio Lagunę z silnikiem 2.0 dCi 150KM sześć biegów, na 5
          wyciągnąłem 170km i nie słyszałem żadnego hałasu.Wyłączyłem klimę i radio żeby
          to dobrze sprawdzić i byłem zaskoczony.Przy tym miałem jeszcze 6 bieg w zapasie.
          Wyciszona jest wspaniale a spalanie nie przekroczyło 8 l chociaż dawałem jej
          nieźle popalić.Jest tylko trochę toporna na 1 i 2 a potem to już rakieta.
          Jeśli nie ten nowy diesel 170 KM to rzeczywiście może 2.0T ale czy będzie to
          znaczna różnica między tym co mam teraz?
          Cena jest kusząca, poza tym póki co Renault daje 18% zniżki dla właścicieli
          Lagun.
          Na razie odstawiam auto do dobrego serwisu i czekam na werdykt, potem zobaczymy.
          Pozdrawiam wszystkich
          • fru.fru Re: Renault Laguna 2.0 IDE 26.06.06, 12:36
            peter_km napisał:
            Jeśli nie ten nowy diesel 170 KM to rzeczywiście może 2.0T ale czy będzie to
            > znaczna różnica między tym co mam teraz?
            zaufaj mi, roznica bedzie masakryczna w przypadku przyspieszen itd. Zuzycie
            paliwa, naturalnie, tez lekko wyzsze niz w ide.
          • m.malew3 Re: Renault Laguna 2.0 IDE 26.06.06, 17:13
            1. Co do spalania. Tak jak laguna rzadko paliła powyżej 8l to Accord 2,4 rzadko
            pali poniżej 10 l
            2. Co do wyciszenia. W accordzie przy 200 tak samo jak w lagunie 2,0IDE przy
            180km/godz. Silnik nie wyje. Spokojnie. Zakres obrotów między 5 a 6 tyś.
            Ogólnie mam wrażenie że jest ciszej w Accordzie . Nie tak często przeciez
            wchodzisz na wysokie obroty. Accord w odróżnieniu od Lagi daje Ci tę możliwość
            3. Co do diezli. Wydaje mi sie, że opinie o Lagunach popsuły głównie
            diesle /szczególnie 1,9/, a nie silniki benzynowe.
            4. Co do gwarancji. Było tak,że Renault dawał 2lata jako producent. Dalsze dwa
            wykupywane były w firmie ubezpieczenipowej /tak cos jak AC/ i w razie awarii
            rozliczało sie z towarzystwem ubezpieczeniowym. Nie wiem jak jest teraz i jak
            to rozliczanie wyglądało w praktyce. Też się nazywało 4 lata gwarancji
            5. Acord nie jest zbyt twardy.
            6. A czemu nie automat?
            Pozdr
            • peter_km Re: Renault Laguna 2.0 IDE 26.06.06, 23:41
              Jakoś wydaje mi się że z automatem nie ma co robić i robi się nudno a może to
              tylko przyzwyczajenie.
              Jeździłem nową Laguną dCi 150KM i jest świetnie wyciszona.
              Przy 170km/h na 5 biegu silnika wogóle nie słychać a jest jeszcze przecież 6.
              U mnie nie za bardzo wydaje mi się że już przy 140km/h silnik wyje i jest
              głośno.
              Też sądzisz że 2.0T 170KM jest warte zachodu i warto przesiąść się z IDE 140KM?
              Pozdrawiam
              • chris62 Re: Renault Laguna 2.0 IDE 27.06.06, 11:00
                2.0T ma już chyba 180 KM ale akurat tutaj najważniejsza jest charakterystyka
                momentu obrotowego a nie 10 KM mocy maksymalnej w tą czy w tamtą bo tą
                dysponujesz tylko przy maksymalnych obrotach a momentem już przy niskich a więc
                przy 2-3 tys. obr/min masz większą moc.
                • alek_cw Re: Renault Laguna 2.0 IDE 28.06.06, 10:15
                  Zwróćcie uwagę ze marka renault jest praktycznie nie używana przez taksówkarzy
                  poza Francją. Chyba ta grupa zawodowa ma jakieś przesłanki w kwestii
                  ekonomiczności i niezawodności ich narzędzia pracy.
                  Pozdrawiam
                  • fru.fru Re: Renault Laguna 2.0 IDE 28.06.06, 10:32
                    alek_cw napisał:

                    > Zwróćcie uwagę ze marka renault jest praktycznie nie używana przez taksówkarzy
                    > poza Francją. Chyba ta grupa zawodowa ma jakieś przesłanki w kwestii
                    > ekonomiczności i niezawodności ich narzędzia pracy.
                    > Pozdrawiam
                    mylisz sie,
                    Hint: Włochy i np. Polska..Warszawa...
                  • chris62 Re: Renault Laguna 2.0 IDE 28.06.06, 13:53
                    alek_cw napisał:

                    > Zwróćcie uwagę ze marka renault jest praktycznie nie używana przez taksówkarzy
                    > poza Francją. Chyba ta grupa zawodowa ma jakieś przesłanki w kwestii
                    > ekonomiczności i niezawodności ich narzędzia pracy.

                    Akurat wiem coś o tym. nie widze tu żadnego wyznacznika dla użytkownika
                    samochodu na własny użytek.
                    Taksówka ma wozić ludzi nie musi być szybka ma być wygodna duża i ekonomiczna z
                    dostępoem do części zamiennych.
                    Tak w tym kraju kiedyś było, że najłatwiej o części z zachodnich marek było do
                    niemieckich i wielu się do tego przyzwyczaiło do tego stopnia, że nie wierzą iż
                    do aut francuskich też są dostępne i tanie części.
                    W motoryzacji 5 lat to cała epoka a wielu ludzi żyje w poglądach z lat
                    siedmdziesiątych.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się