Dodaj do ulubionych

Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM

28.06.06, 10:37
Powoli skałaniam się znowu ku Lagunie.Dla przypomnienia mam teraz 2.0
IDE.Chciałbym się dowiedzieć co myślicie na temat tych dwóch silników czy
lepiej zostać przy benzynie czy przesiąść się na mocnego diesla.
Wiem, ktoś mówił że lepiej poczekać bo to nowy silnik (dCi).
Przeważnie jeżdżę z rodziną i psem ale czasami lubię sobie poszaleć za
kierownicą.
Jakie miałbym wrażenia przy Turbo a jakie przy dieslu?
Czy ktoś ma porównanie pomiędzy dCi 150 i dCi 170KM?
Testowałem 2.0 dCi 150KM dlatego o to pytam.
Różnica w cenie to około 14 000 zł, oczywiście na korzyść 2.0T.
Swoją Laguną zrobiłem prawie 70 000 km w ciągu 4 lat.
Z góry dziękuję.
Obserwuj wątek
    • peter_km Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 29.06.06, 05:40
      Które auta masz np. na myśli daj parę przykładów.
      Podoba mi się Laguna mimo wszystkich swoich niedociągnięć, nawet po tych
      problemach z silnikiem IDE.
      W końcu nie ma rzeczy idealnych a tym samym i samochodów.
      Z pewnością wszedł bym w 2.0GT 205KM ale z inną tapicerką.
      Ta czerwono czarna mi nie odpowiada, może jakbym miał 15 lat mniej to tak.
      Skłaniam się powoli ku 2.0T 170 KM tylko chciałbym wiedzieć czy wrażenia z
      jazdy są warte ceny i czy będzie znaczna różnica w osiągach, przyspieszaniu
      itp. w porównaniu do mojej 2.0 IDE która ma 140 KM.
      Czasami muszę się dobrze zastanowić czy wyprzedzać czy lepiej poczekać.
      To pewnie będzie dobre pytanie do fru fru bo on ma to auto.
      A więc czekam na Twoje wrażenia.
      Pozdrawiam
      • fru.fru Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 29.06.06, 08:14
        peter_km napisał:
        > Skłaniam się powoli ku 2.0T 170 KM tylko chciałbym wiedzieć czy wrażenia z
        > jazdy są warte ceny i czy będzie znaczna różnica w osiągach, przyspieszaniu
        > itp. w porównaniu do mojej 2.0 IDE która ma 140 KM.
        > Czasami muszę się dobrze zastanowić czy wyprzedzać czy lepiej poczekać.
        Roznica bedzie kolosalna, 2.0T nie ma wogole laga, wciskasz i jedzie.
        W jednym ze wcześniejszych postow, podalem ci linki do testow 2.0T, jest tam
        rowniez porownanie z innymi samochodami tego segmentu.
        Co do wyprzedzania, to zastanowic sie trzeba zawsze.
        Zresztą, idź i skorzystaj z jazdy próbnej ;-)
        • peter_km Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 29.06.06, 13:32
          Masz rację oczywiście jazda próbna obowiązkowa.
          Poza tym że naprawdę podoba mi się Laguna Grand Tour to jest to idealne auto
          dla mojej rodziny no i cena w tej chwili 86 000 zł po rabacie 18% raczej nie do
          pobicia.
          Do Hondy musiałbym pewnie dołożyć 40 000 zł.
          Dzięki pozdrawiam
            • sandomingo1 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 29.06.06, 15:44
              ja cie nie zagryze.

              Bylem posiadaczem Renault Megane z 98 r., jako II właściciel. W trzyletnim byl
              juz wymieniany caly wydech, bo niestety zjadla go korozja, padla cewka zaplonu
              w dniu kiedy mielismy wyjechac na wakacje (myslalem ze mnie trafi), fotel
              skrzypial od 50kkm, w sumie prawie sie rozlecial, spawanie nic nie dawalo
              (ponoc typowe w Reno). Bylo jeszcze pare mniejszych spraw jak wymiana tarcz
              hamulcowych (70kkm), urwana klamka, zniszczone łozyska kol tylnych (50kkm),
              wymiana przewodow wysokiego napiecia no i robienie zawieszenia ze 2 razy (za
              przyjechanie do warsztatu poblogoslawilem Pana, bo mechanik powiedzial ze cos
              tam moglo oderwac sie od podwozia i smierc bylaby blisko). Sprzedalem jak mial
              90kkm, bo mocno sie juz pocily amortyzatory, felgi byly b. pokrzywione,
              plastiki skrzypialy niemilosiernie, polka halasowala itp.

              Nowego na pewno bym nie kupil.
                • chris62 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 29.06.06, 16:25
                  Watpię, dość długo czytuję forum i raczej nie ma więcej właścicieli Lagun z
                  turbo, może miloszpim ale on ma diesla o ile sięnie mylę.
                  Nie masz się co martwić skoro 40 tys zostanie Ci w kieszeni to masz paliwo za
                  darmo na kilka lat :)
                  Mało tego możesz żonie kupić jakieś małe wozidełko do miasta.
                  Na pewno Accord nie wart jest tyle dopłaty bo chyba powyżej dwóch litrów są dużo
                  większe podatki wliczone w cenę do tego ubezpieczenie itd.
                  Hondziarze się jarają v-tec'iem ale przy turbo cały ten wynalazek wymięka i tyle.
                  A zresztą co potrafi Honda a co Renault jeżeli o sport idzie to widzimy w F1.
                  Jakość to zawsze jest pytanie ale która marka nie ma problemów? Sąjakieś
                  statystyki owszem ale nie uwzględniają wielu rzeczy więc nie moga być w 100%
                  miarodajne.
                  Do tego Honda miewa kłopoty z korozją a już nie ma nic gorszego jak rudy pod
                  lakierem nawet na gwarancji.
                  Patrząc na wyniki sprzedaży w Europie Renault ma się dobrze japońców za bardzo
                  nie lubią pomimo całej bezawaryjności a w Polsce hmm tu rządzi Fabia HTP
                  niewielu stać na takie auto jak choćby Laguna 2,0T.
                  Można dywagować o używkach owszem ale jeżeli mówimy o nowych z salonu to w za 88
                  tys. PLN konkurencja sprzedaje kompakty.
                • pepemikrobi Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 30.06.06, 23:41
                  peter_km napisał:

                  > Mam pytanie:
                  > Czy ktoś już jeździł Laguną 2.0 dCi 170 KM?
                  > Jeśli tak to proszę o wrażenia.

                  Prosze: nie Laguna, ale Scenicem z prawie takim samym silnikiem (tez 2.0T).
                  Wrazenia rewelacyjne: nisko polozony max moment (dzieki turbo), ciekawie
                  zestopniowana choc nie super-precyzyjna skrzynia (zwlaszcza dluga jedynka i
                  trojka) - to przy niezbyt ciezkim samochodzie daje mozliwosc objezdzania
                  wiekszosci tego co porusza sie po drodze. Pytalem sie znajomego i bardzo polecal
                  ten silnik (w rodzinie maja wlasnie Lagune 2.0T), jest on juz dosc stary i
                  sprawdzony (czytaj poprawiono mlodziencze wady), podobnie jak obecne modele
                  Laguny/Scenica. Spalaniem nie ma co straszyc - jakbym nie deptal gazu, w miescie
                  nie przekrocze 12.5-13l, najczesciej ciut ponad 10, trasa miejsko/podmiejska 8-8,5l.

                  pozdrawiam,
                  mikrobi
              • chris62 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 29.06.06, 16:12
                Ja miałem Megane z 97 roku, który może idealne nie był - tłumiki mogę
                potwierdzić góra 3 lata i do wymaiany - za komplet 500 PLN tarcze jak tarcze
                zależy ile się hamuje u mnie wytrzymały 70 tys. niem,niej w porównaniu do
                Scenica którego mam obecnie był dużo gorszy ale wciąż jeździ (jest w rodzinie)
                zawieszenie przeszło tylko wymianę silentblocków reszta oryginalna.
                Nie porównujmy jednak kompaktowego wozidła do szybkiego auta klasy średniej.
                Poza tym od momentu prywatyzacji Renault poprawia jakość systematycznie.
                Jak każda marak ma model mniej lub bardziej udane.
                Ja trafiłem na udanego Scenika jeżdżę nim ponad 6 lat i nie narzekam.
                Przynajmniej mogęgo zostawić pod marketem i nie obawiać się że po powrocie
                mojego szajsu nie będzie o ile w pobliżu stoi jakieś VW :)
              • mameja21 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 30.06.06, 11:25
                peter_km napisał:

                > W salonie 2.0GT 205KM kosztuje 116 000 zł a 2.0T 170KM 105 000 zł a więc po
                > rabacie będzie odpowiednio 95 000 zł i 86 000 zł.
                > Samochody w wersji Privilege czyli prawie "full wypas".
                > Czy można kupić coś o podobnych osiągach w tej cenie?
                > Chyba nie.
                > Pozdrawiam.

                W tej klasie nie można.To prawda.
                Moja sugestia: nie kupuj po 4 latach użytkowania tego samego auta.
                Ja tak zrobiłem ( co prawda po niecałych 3 latach ):kupiłem ten sam model,
                tyle że z mocniejszym silnikiem,lepszym wyposażeniem i po liftingu.
                Mimo,że z auta jestem bardzo zadowolony i jak na razie nie mam się do czego
                doczepić, to równocześnie jestem znudzony.
                Warto jednak , dla samej " motoryzacyjnej przygody" brać inne auto,ewentualnie
                całkowicie nowy model a nie ten sam czy ewentualnie po liftingu.

                • peter_km Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 30.06.06, 13:12
                  W każdym salonie Renault możesz kupić nową Lagunę z 18% zniżką jeśli jesteś
                  właścicielen starej.
                  Trudno jest więc w tej sytuacji nie uznać tej ceny za atrakcyjną.
                  Co do zmiany na całkowicie inny samochód to się zgadzam.
                  Jednak Audi A4 Avant które mi się szalenie podoba kosztuje ponad 140 00 zł,
                  Accord ma brzydki tył, szczerze mówiąc to wygląda jak karawan pogrzebowy,
                  Mondeo mi się nie podoba, Avensis jest nieciekawy i co tam jeszcze zostało.
                  Wychodzi na to, że to będzie chyba Laguna.
                  Mógłbym jeszcze poczekać rok na Lagunę III ale jak już ktoś wspomniał nie chcę
                  być oblatywaczem.
                  Pozdrawiam i czekam na propozycje co zamiast Laguny 2.0T 170KM za 86 000 zł.
                  • mameja21 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 30.06.06, 13:50
                    peter_km napisał:

                    > W każdym salonie Renault możesz kupić nową Lagunę z 18% zniżką jeśli jesteś
                    > właścicielen starej.
                    > Trudno jest więc w tej sytuacji nie uznać tej ceny za atrakcyjną.
                    > Co do zmiany na całkowicie inny samochód to się zgadzam.
                    > Jednak Audi A4 Avant które mi się szalenie podoba kosztuje ponad 140 00 zł,
                    > Accord ma brzydki tył, szczerze mówiąc to wygląda jak karawan pogrzebowy,

                    Moim zdaniem podobać to się powinna sukienka żony czy dziewczyny, a auto ma
                    przede wszystkim dobrze jeździć.
                    > Mondeo mi się nie podoba, Avensis jest nieciekawy i co tam jeszcze zostało.
                    > Wychodzi na to, że to będzie chyba Laguna.
                    > Mógłbym jeszcze poczekać rok na Lagunę III ale jak już ktoś wspomniał nie
                    chcę
                    > być oblatywaczem.
                    > Pozdrawiam i czekam na propozycje co zamiast Laguny 2.0T 170KM za 86 000 zł.
                  • mameja21 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 30.06.06, 13:55
                    peter_km napisał:
                    > Pozdrawiam i czekam na propozycje co zamiast Laguny 2.0T 170KM za 86 000 zł.

                    Zdecydowanie lepszą propozycją od Laguny jest Octavia RS 200 KM.
                    Przynajmniej ja ,gdybym miał wybierać między tymi autami, bez ułamka sekundy
                    zawahania wziąłbym Skodę.
                    Tyle,że jest droższa i nie wiem jak w Skodzie z upustami.
                    • peter_km Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 30.06.06, 14:34
                      Muszę powiedzieć że przez 4 lata nie miałem z Laguną żadnych problemów i
                      jeździło mi się fantastycznie a przy tym spalenie zawsze w granicach 8l/100km.
                      Tylko te ostatnie problemy z 2.0 IDE trochę mnie podłamały.
                      Chociaż kto wie może wszystko skończy się dobrze.
                      Napewno nie mogę nazwać tych 4 lat z Laguną cierpieniem - to ekstra auto.
                      Jakby nie patrzeć nie ma żadnej konkurencji w tej cenie.
                      Pozdrawiam
        • rkrkrk Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 30.06.06, 15:02
          a próbowałeś kiedyś zatankować 170-cio konną benzynę?
          Szczerze mówiąc wątpię - masz za mały debet na koncie zeby tego dokonać...
          Diesel'a przynajmniej jest łatwo nakarmić, a moment obrotowy
          powyżej 300nm jest nie do osiągnięcia przez benzyniaki.
          A wlasnie moment obrotowy to to co cieszy.
          • robert888 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 30.06.06, 16:09
            tiaaa, typowe dywagacje dusigrosza. Przy dystrybutorze duma go rozpiera, ale o
            tym że w salonie zostawił lekka reka 15 tys PLN juz nie pamięta. I będzie
            musiał terkotać przez 140 tys km aby w końcu wyjść na zero.
            Kto do cholery ma zamiar jeździć jakąś laguna ponad 100 tys km? Chyba za karę.
            Żenada.
            • peter_km Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 01.07.06, 04:49
              Nie martw się o mój debet - jest wystarczająco duży.
              Poza tym nie kupuję samochodu żeby potem oszczędzać na stacjach benzynowych
              albo diesla tylko po to żeby mi się zwróciły ekstra koszty po 100 000 km.
              Przyjemność jazdy to jest to co się liczy w samochodzie.
              Tankujesz najlepsze paliwo i w drogę.
              Nie stać Cię na paliwo to kupujesz sobie Clio albo Pandę.
              2.0T pali niewiele więcej od normalnej dwulitrówki.
              Zobacz np. ile pali nowy Passat turbo 2.0 200KM - średnio ok.8l.
              Czytam, sprawdzam i porównuję - nie ma nic w podobnej klasie za 86 000 zł.
              Ww Passat to wydatek prawie 120 000 zł - chyba że jest to tak świetny samochód
              i warto wydac te pieniądze a potem sprawdzać czy jest jeszcze na parkingu czy
              odjechał w siną dal.
              Pozdrawiam.
                  • peter_km Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 03.07.06, 10:31
                    Może zapytam inaczej:
                    Czy wybieracie Lagunę 2.0T 170 KM za 86 000 zł czy inne auto w tej klasie za co
                    najmniej 110 000 zł.
                    Podobne wyposażenie i osiągi.
                    Czy naprawdę nie widzicie różnicy 24 000 zł?
                    Zgadzam się, że gdybym miał do dyspozycji 150 000 zł to miałbym szeroki wybór
                    samochodów ale uważam, że w tej sytuacji ta oferta jest nie do pobicia.
                    Poza tym i tak prawie każde auto po 4 czy 5 latach będzie warte 1/3 ceny.
                    Passat na przykład z silnikiem 200KM wyposażony w to co ma Laguna w standardzie
                    będzie kosztował pewnie grubo ponad 130 000 zł.
                    I gdzie tu logika.
                    Przecież Renault to nie jakiś szajs, nie ma zresztą samochodu idealnego.
                    Co Wy na to?
                    Pozdrawiam.
                    • spqr5 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 03.07.06, 10:49
                      Jak masz upust 18 % to kupuj.
                      Jeżdziłeś lagą , znasz jej + i - .
                      Dla 24 000 zawsze warto, każde auto może się uszkodzić , ale dostajesz 2 lata
                      gwarancji. Za te pieniądze możesz pojechać na wspaniałe wakacje i jeszcze z 50
                      % tej sumy zostanie.

                      Piękne jest to , że firmy zaczynaj dbać o to , żeby kupić ich produkt po raz
                      kolejny. W moim przypadku producent niestety daje tylko 2 %.

                      Jeżeli przez 4 lata miałeś więcej radości niż problemów to kup lagunę



                      --
                      -------------------------------------
                      "W jakimś okresie życia mamy młodość. Przez resztę życia ją wspominamy."
                      -------------------------------------
                      • peter_km Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 03.07.06, 11:09
                        Jest dokładnie tak jak mówisz.
                        Znam plusy i minusy Laguny, znam serwis itp.
                        Miałem zdecydowanie więcej radości niż kłopotów,tzn.kłopotów można powiedzieć 0.
                        Zgadza się, że to prawie to samo auto po face liftingu ale niestety nie można
                        przejść obojętnie obok takiej ceny.
                        Poza tym dają 2+2 lata gwarancji.
                        To naprawdę świetne auto.
                        Pozdrawiam.
                        • spqr5 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 03.07.06, 11:30
                          Możesz zaczekać z 1,5 roku, dostaniesz Lagunę III za którą zapłacisz o 25 000
                          więcej, ale w bonusie będziesz oblatywaczem zamiast dodatkowych 2 lat gwarancji
                          --
                          -------------------------------------
                          "W jakimś okresie życia mamy młodość. Przez resztę życia ją wspominamy."
                          -------------------------------------
                    • mameja21 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 03.07.06, 11:31
                      peter_km napisał:

                      > Może zapytam inaczej:
                      > Czy wybieracie Lagunę 2.0T 170 KM za 86 000 zł czy inne auto w tej klasie za
                      co
                      >
                      > najmniej 110 000 zł.
                      > Podobne wyposażenie i osiągi.
                      > Czy naprawdę nie widzicie różnicy 24 000 zł?
                      > Zgadzam się, że gdybym miał do dyspozycji 150 000 zł to miałbym szeroki wybór
                      > samochodów ale uważam, że w tej sytuacji ta oferta jest nie do pobicia.
                      > Poza tym i tak prawie każde auto po 4 czy 5 latach będzie warte 1/3 ceny.
                      > Passat na przykład z silnikiem 200KM wyposażony w to co ma Laguna w
                      standardzie
                      >
                      > będzie kosztował pewnie grubo ponad 130 000 zł.
                      > I gdzie tu logika.
                      > Przecież Renault to nie jakiś szajs, nie ma zresztą samochodu idealnego.
                      > Co Wy na to?


                      Ja na to,że po pięciu kolejnych autach nowych następne planuję kupić używane.
                    • chris62 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 03.07.06, 11:57
                      Ja już wyrażałem podobną opinię jeździłem różnymi autami i dokładanie 30 tys. do
                      podobnej klasy auta wg mnie mija się z celem.
                      Za 30 tys. wlejesz wiele benzyny pojedziesz na wakacje itd.
                      Oczywiście są ludzie którzy za znaczek VW lub 4 kółek zapłacą każde pieniądze
                      dla prestiżu :)

                      Jedyna alternatywa jaką masz za te pieniądze to używane BMW vs nowa Laguna tylko
                      trzeba znaleźć takiego co w idealnym stanie auto sprzeda :)
                      Nie przejmuj się tymi wpisami tu wszyscy jeżdżą Accordami ale matchboxa.
                      Serwis ASO renault niestety nie stoi na wysokości zadania przynajmniej w mojej
                      wsi - ja Scenica serwisuję prywatnie i jest bezawaryjny.
                        • tanugal Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 04.07.06, 13:06
                          jeśli zależy Ci na osiągach, za takie pieniądze (tym bardziej po rabacie) bierz
                          2.0T bez dwóch zdań. mam 2.0T od ponad dwóch lat. liczba awarii zero, silnik
                          jest zadziwiający jak na tę moc, średnią bądź co bądź. generalnie samochód ma
                          osiągi lepsze niż większość 3 litrówek, przy spalaniu jak 2.0 plus około 1
                          litr. żeby było ciekawie, jeździłem ostatnio 9-5 aero w wersji 230 KM i ... ten
                          silnik saaba był o dziwo generalnie gorszy. diesla przy normalnych przebiegach
                          nie ma co kupować, szczególnie jeszcze nie sprawdzonego.
                          jedyna wada - drugi raz ten sam samochód. osobiście drugi raz nie kupiłbym tego
                          samego samochodu, to byłoby troszkę nudne, choć mimo najszczerszych chęci nie
                          mam się naprawdę do czego w obecnej lagunie przyczepić:)
                          • hondini Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 04.07.06, 13:30
                            Sam zastanawiam się nad nową Laguną. Obecnie mam poprzedni model, ma przejechane
                            blisko 150.000 km i jest w porządku. Jeśli chodzi o spalanie to nie ma dramatu.
                            Pomimo, że to 3.0 pali średnio od 9,5 do 12 litrów. W zależności od tego jak
                            jeżdżę, ile po mieście i gdzie tankuję ( po zatankowaniu na Orlenie zawsze pali
                            więcej ).

                            pozdrawiam
                          • peter_km Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 04.07.06, 14:06
                            Pewnie że zależy mi na osiągach.
                            Mimo że często jeżdżę z rodziną i z moim psem to czasami samotnie lubię sobię
                            pociągnąć na maxa.
                            W Lagunie czuję się bardzo pewnie czy to na zakrętach czy na wąskich drogach.
                            Masz rację, jedyny minus to następne kilka lat w tym samym aucie.
                            To rzeczywiście może być nudne ale nie widzę innej alternatywy.
                            Jak ten silnik turbo pracuje w porównaniu do zwykłej 2.0?
                            Jest cichszy czy nie ma większej różnicy?
                            Mam wrażenie że Laguna po face liftingu jest lepiej wyciszona.
                            Testowałem 150KM dCi i jest rewelacyjnie.
                            Pozdrawiam
                            • tanugal Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 04.07.06, 14:46
                              o wyciszenie silnika nie ma co się obawiać, jest dobrze. nie jest to dźwięk 6
                              garów (ani 5ciu :)) ale jak na 4 cylindry brzmi nieźle, nawet coś sportowo :)
                              najważniejsze jest to, że ten silnik daje radę już przy 2,5-3-4,5 tys.
                              obrotów , nie trzeba więcej piłowac nawet przy ostrym wyprzedzaniu na trasie i
                              dlatego jedzie się cicho. zresztą skrzynia 6 biegów, przy dużej prędkości też
                              jest luzik. jak Cię jarają 2 sekundy mniej na 6 biegu, no to chyba jednak weź
                              ten samochód. stara prawda w końcu jest, że wszędzie dobrze gdzie nas nie ma i
                              tez się ostatnio pozytywnie dla laguny przekonałem , że inne wózki mimo że do
                              nich z nudów ciągnie i fajnie wyglądają i z firmy prestyżowej, to jakoś lepiej
                              od laguny nie chcą jeździć...
                                    • chris62 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 05.07.06, 08:24
                                      No aż tak mi nie zależy żeby mieć najszybszego Scenika :)
                                      Nie bawiłbym się w takie przekładki bo auto jest przewidziane na 140 KM więc
                                      musiałbym modernizować teżhamulce zawieszenie i kilka innych rzeczy.
                                      Jak już to kupiłbym inne auto tylko obecny Scenic już mi się nie podoba tak jak
                                      mój a poza tym mam inne wydatki niż samochody w tym momencie.
                                      Jeździ nic się nie dzieje więc nie widzę powodu do zmiany.
                                      Osiągi jak na tego typu autko są przyzwoite i dla mnie wystarczające (w sumie to
                                      ten sam silnik tylko bez T a auto lżejsze), no ale turbo mi się marzy :) lepsze
                                      zawsze wrogiem gorszego.
                                • miloszpm Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 04.07.06, 19:37
                                  Właściwie to nie jeden a jedna... Po szkodzie całkowitej poprzedniego samochodu
                                  moja małżonka przesiadła się na Lagunę II 2,0 Turbo, między innymi dlatego, że
                                  samochód był do odebrania od ręki i z dosć wysokim rabatem. Paradoksalnie w
                                  dłuższe trasy jeździmy nieznacznie gorzej wyposażonym turbodieslem (1,9dCi
                                  120KM)...

                                  Co ciekawe, w cytowanych testach pojawia się 2,0Turbo z manualną klimatyzacją a
                                  taka wersja nie była w Polsce chyba w ogóle dostępna... Mamy wiec podobną
                                  sytuację jak z poprzednim Passatem któy w Polsce miał seryjny climatronic a w
                                  Niemczech już nie...
                                  • peter_km Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 05.07.06, 07:21
                                    Moja Laguna 2.0 IDE była rzeczywiście świetnym autem do czasu przeglądu 60 000
                                    km.Wtedy zaczęły się wibracje silnika, po miesiącu były tak duże że musiałem
                                    udać się do ASO.
                                    Coś jest nie tak z tym silnikiem, szybko go wycofali z produkcji i nabrali wody
                                    w usta.
                                    Po wymianie świecy poprawiło się ale miałem komunikat komputera że coś się
                                    dzieje z wtryskiem poza tym zaczęły się problemy z zapalaniem.
                                    Samochód jest już tydzień w ASO niby naprawili ale nie wiem za bardzo co a na
                                    dodatek mówią, że przed podróżą do Chorwacji muszę wymienić elementy
                                    zawieszenia żeby bezpiecznie podróżować.
                                    Moja Laguna ma 4 lata i niecałe 70 000 km czy to normalne żeby zawieszenie po
                                    takim przebiegu było do naprawy.
                                    Koszt 2000 - dwa tysiące zł!
                                    Proszę Was o POMOC, może ktoś wie gdzie w Lubelskim potrafią zająć się Laguną i
                                    doprowadzić wszystko do porządku.
                                    Do wyjazdu mam jeszcze 2 tygodnie.
                                    Stąd właśnie wzięły się moje zamiary zakupu nowego auta.
                                    Dzięki z góry i pozdrawiam.
            • peter_km Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 05.07.06, 13:43
              Wszystko było w porządku do przeglądu 60 000 km.
              Po prostu pech, że mam ten silnik.
              W Polsce niewiele wiedzą o IDE ale na angielskim Forum można się sporo
              dowiedzieć.
              Chcę znów Lagunę ale z innym, sprawdzonym silnikiem.
              Czy wiecie kto w Lubelskim ma pojęcie o Renault?
              Pozdrawiam
                • chris62 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 06.07.06, 10:20
                  Niestety nie wiem gdzie w lubelskim jest dobry warsztat jestem z południa.
                  W mojej wsi są warsztaty, które naprawiają wszystkie silniki facet ma
                  podłączenie serwisowe do każdego producenta przez internet i do każdego silnika
                  ma program diagnostyczny (wiem że za to musi płacić) więc myślę że nie musisz
                  szukać akurat do Renault byle to była dobra stacja diagnostyczna.
                  Czasem to zwykła pierdółka typu dziurka 0,2 mm w wężyku potrafi dokuczyć.
                  No a to pierwsze zdanie "tylko mi nie mówcie..) w moim przypadku jest na miejscu
                  nie miałem żadnych kłopotów przez ponad 6 lat tylko materiały eksploatacyjne i 0
                  awarii.
                • latamnisko Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 06.07.06, 13:03
                  Pisałem na głowneym ale ktoś usunął....

                  Jak niektórym wiadomo, chodzi o lage II 3.0 z aut skrzynią firmy aisin-warner.
                  Miesiąc temu, w czasie powrotu do domu, zaczął się ślizgać 4 bieg w trybie
                  sekwencyjnym. 4 nie wchodziła tylko przy ostrej jeździe - ok 5-6tyś obrótów z
                  trójki. Przy delikatnej zmianie było ok.
                  Co więcej, zauważyłem, że samochód nie pełza po puszczeniu hamulca z D i ledwo
                  pełza z 1 w sekwencyjnym (laga ma tak, że normalnie samochód zaczyna pełzać z D
                  dopiero po całkowitym puszczeniu hamulca, za to na 1 pełza jak każdy automat).
                  Ruszał też dziwnie, z wyraźnym stukiem i szarpaniem.

                  Tak więc wiedziałem, że chyba nie jest dobrze. Wstawiłem do garażu, zadzwoniłem
                  do ASO i umówiłem się na tydzień później (podobno tak są obładowani...)
                  Samochodu przez ten czas wolałem nie ruszać. Po tygodniu odpalam - wszystko ok,
                  4 wchodzi jakby nigdy nic... Po 15km dzielących mnie od ASO w alejach, wreszcie
                  w korku coś zaczęło się dziać. Inaczej mówiąc - objawy tylko przy skrzyni
                  rozgrzanej. Wyciągnąłem "mistrza" z serwisu i zrobiliśmy parę rundek w pobliżu
                  reduty. Pierwsza diagnoza - "sprzęgło któregoś tam biegu, albo przekładnia
                  hydro-kinetyczna". Mówi, że jutro wstawią na warsztat i dadzą kompletną
                  diagnozę. Ok, trudno się mówi, jak mus to mus...

                  Następnego dnia dzwonię i gość mi mówi, że z samochodem wszystko ok, że nic nie
                  zauważyli. O żesz ty kur.. mówię, jak to jest, że w renomowanym serwisie nie
                  potrafią wykryć tak oczywistej rzeczy. Pytam się, czy rozgrzali skrzynię -
                  "tak, tak, ależ oczywiście, procedury tego wymagają". Dobra - mówię - jadę tam
                  się przejechać z kolejnym "mistzrem". Ruszamy, faktycznie ok. Opowiedziałem mu
                  że trzeba trochę "przepiłować" autko i wtedy zobaczymy. Tak więc na trasę,
                  kilka startów z dwójki przy 100 do załapania 4 przy ok 170. Efekt - wszystko
                  zaczęło stukać i szarpać a szkrzynia przeszła w tryb awaryjny ( SERVICE BVA
                  DEFAILANT" ). "Mistrzu" zdziwiony, ja zły, że idiota zgrywa głupiego
                  (wsyztsko "sprawdzaliśmy i było ok!").

                  Wróciliśmy do serwisu, wrzucili na podnośnik, podpięli pod komp i mówią, że nie
                  wiedzą. Może to być panel zaworów ale na 90% jest to turbina skrzyni. Pytam się
                  co ze sprzęgłem (vide pierwszy "fachowiec") a on mówi, że tu nie ma sprzęgła
                  ale jest właśnie turbina, zresztą i tak tego nie wymienią bo nie robią takich
                  rzeczy, mozna ew wymienić skrzynię. Hehe - "skrzynię" wartą pewnie tyle co cały
                  samochód. Ale gość powiedział, że może warto zacząć od zaworków, to jest
                  najtańsze, "tylko" 3000! Jak to? Stawia pan 10% że to są zaworki i radzi pan je
                  wymieniać za 3000??

                  Zabrałem stamtąd wozidło i pojechałem do Samko na spokojnej - "zrobi się, od
                  2500 do 7000, musimy najpierw wyjąć i obejrzeć" - dobra, trudno, przynajmniej
                  wybrałem mniejsze zło... Wyjęli skrzynię, zadzwonili żebym przyjechał bo będą
                  ją rozbierać i żebym przyjechał zobaczyć. Jak już rozebrali to mechanik typu
                  cwaniak nawet nie przyjrzał się dokładnie - " tu panewki, to zaworek, to też
                  jest zjechaqne, pan spojrzy, o tu też, no, razem będzie 7000". co robić???
                  Składać z powrotem i porządnie się zastanowić co dalej??? Nie, bo trzeba
                  zapłacić 800... poza tym, skąd pewność, że rozbierał moją skrzynię... Pozostało
                  zostawić im tą j**** renówkę. Dobrze, że chociaż pół roku gwarancji dają. Jadę
                  właśnie na dniach na wymianę oleju po 2K, póki co widzę tylko, że coś dziwnego
                  się nieraz z tą skrzynią dzieję.

                  Będę informował

                  ps. chce ktoś kupić lagę 11.2001 grandtour fullopcja?
                      • trzy-szostki Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 06.07.06, 13:30
                        Nawet ilosc wpisow na tym forum o tym swiadczy.Zadna inna marka(moze Citroen i
                        Peugeot) nie jest tak czesto przytaczana w kontekscie awarii.Pewnie zlosliwi
                        antyfrankoni je wypisuja.
                        Ilosc rocznych i dwuletnich produktow tej marki(nie lepiej C5 czy inny 307)
                        zakupionych w salonach i wypychanych prywatnie jak tylko sie da.
                          • trzy-szostki Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 06.07.06, 13:52
                            Kupilem ten silnik w avensisie i nie przyspaza do tej pory zadnych
                            problemow.Podobno wczesniejsze "pily" olej nadmiernie.Ja przy przebiegu 190 tys
                            tego zjawiska nie zaobserwowalem.Od 12 lat jezdze kolejno mazda,dwoma hondami i
                            toyota.Podobnie jak chris w swoim sceniku,nigdy ale to nigdy nic w nich nie
                            NAPRAWIALEM.I naleze do tych,ktorzy uwazaja ze tak wlasnie byc powinno.
                            Dlatego nie pojmuje po co ryzykowac i kupowac Renaulta,skoro czesto na tym
                            ryzyku kiepsko sie wychodzi...Ktos wspomnial o swietnej cenie renowek.Mam
                            gdzies swietna cene,jesli polowe roznicy i tak wydam na naprawy a nic nie jest
                            w stanie wynagrodzic mi frustracji,spowodowanej wizytami w serwisie i probami
                            usuniecia kolejnych awarii.Samochod sluzy do jezdzenia.Jesli nawala to sie go
                            pozbywamy i kupujemy taki ,ktory ma duzo mniejsza szanse nawalac.Fama
                            awaryjnosci Renault jedynie chyba nasz kraj ominela.
                            • chris62 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 06.07.06, 14:17
                              Wymiana wahacza? A co pękł?
                              Drążek kierowniczy zwłaszcza prawy może się przedwczesnie zużyć ale czy tak szybko?
                              Ja mam ponad sto tys. i drażki są OK a drogi w moim rejone.. jakie drogi?
                              Robocizna he he za godzinętyle co u mojego mechanika 3 godziny.
                              Powinno wystarczyćwymiana silentblocków i sworzni zwrotnicy - notabene ja będę
                              sworzeń teraz wymieniał przy wymianie oleju.
                              Poza tym istniej ryzyko że Ci te mutant czegoś nie dokręcą i dopiero będzie cyrk.
                              Znajomemu tak ASO wymieniło pasek rozrządu że 15 km od wyjazdu z salonu
                              zniszczył silnik a na oryginalnym pasku zrobił 120 tys bez problemów.
                              Skonsultuj to w jakimś innym warsztacie i zobacz co powiedzą.
                    • chris62 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 06.07.06, 16:04
                      Wiesz kolega zatarł silnik Toyoty bo gubiła olej mało tego stało się to we
                      Francji i koszty były duże ale czy to upoważnia do jakichś sądów?
                      Każde auto ma inne warunki eksploatacji i jedno co jest pewne to to że nie ma
                      marki która produkuje 100% aut bezawaryjnych lub 100 % awaryjnych.
                      Obecnie wszystkie auta są składakami części od kooperantów i problemy sąpodobne
                      tu i tam. Niedawno wzywano Sceniki do poprawy pasów bezpieczeństwa bo wykryto
                      wadę jakiejś śruby a obecnie to samo robi Mercedes z tą samą wadą.
                      Wiele usterek to wina ASO tylko z tego niewielu użytkowników sobie zdaje sprawę.
                      Są oczywiście ewidentne przypadki ale to cena postępu bo zastanów się nad
                      przykładową sytuacją - awaria kart "hands free" w Lagunach i Meganach -
                      powiedzmy 30 % aut miało z tego powodu problemy a dlaczego nie miała ich Toyota?
                      BO ICH NIE STOSOWAŁA a teraz kiedy technologia zostanie dopracowana to zastosuje
                      a jakże.
                      Jeżeli są jakieś awarie to przeważnie w nowych rozwiązaniach, które klienci
                      testują tak naprawdę i firmy w międzyczasie dopracowują i te firmy które stosują
                      jakieś innowacje ponosząto ryzyko ale mają odwagę ku temu a sąfirmy które tylko
                      zrzynają co popadnie i stosująwtedy kiedy już wiadomo czego się po tym spodziewać.
                      Pewne konstrukcje sprawdzają się w określonych warunkach a pewne nie a w
                      polskich warunkach największym problemem jest jakość paliw na której cierpią nie
                      tylko silniki typu GDI IDE czy FSI ale też nowoczesne diesle bo konstruktorzy
                      nie przewidujątak dużej zawartości siarki i kwasów w paliwie.
                      Wiele firm stosuje lekkie zawieszenia ale w polskich warunkach zdarza się, że
                      pękają a pękająbo są na GŁADKIE drogi a nie metrowe dziury.
                      Osobiście znam 2 gości co połamali wahacze w Passatach.

                      Po prostu kupując auto trzeba się zastanowić czy w moich warunkach się sprawdzi
                      bo przecież trudno kupić Ferrari Enzo kiedy na codzień przejeżdża sie przez
                      polną drogę z półmetrowymi koleinami a okoliczne drogi to wąskie połatane w 50%
                      dróżki pseudo asfaltowe a najbliższe stacje paliw to jakieś stare pordzewiałe
                      zbiorniki po PRLowskich CPNach do tego nieszczelne.
                      • peter_km Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 06.07.06, 17:30
                        Wielkie dzięki
                        Zabieram moją Lagunę jutro i jeszcze raz sprawdzę co tak naprawdę dzieje się z
                        tym zawieszeniem w innym warsztacie.
                        Masz rację chris z tymi nowościami Francuzi odważnie je wprowadzają ale i też
                        często za nie płacą.
                        Pozdrawiam mam nadzieję ze wkrótce wrócę na drogę
    • michal.sadowicz Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 08.07.06, 12:24
      Miałem ten sam dylemat jeżdziłem Lagunką II w wersji dynamique 1,8 szmery
      rowery i bajery i chciałem zmienić ją na coś mocniejszego. Na dzień dzisiejszy
      sprawa wyglądała następująco: ta sama laguna II - bez sensu, czekać na III to
      1,5 roku i robisz za testera co w przypadku Renault może doprowadzić do białej
      gorączki ( w mijej firmie jeździło 250 Renówek), Citoren C5 jw., Ford Mondeo od
      stycznia nowy, Passat mimo rabatu 9000 jaki dają wszystkim nie pasuje mi, Opel
      rabat firm leasingowych w wysokości 22% nawet mnie zaiteresował w wersji 235 KM
      lub OPC 255 KM ale jak do niego wsiadłem i obejrzałem to zrezygnowałem (we
      wnętrzu inna liga niż laguna może się podobać ale chyba niemcom po 60-ątce)
      SAAB rabat jak wyżej ale wnętrze z milardem guzików i uchwyt na napoje nie
      dziękuje, accord fajny ale musisz poczekać 5 miechów a i o rabacie mnie chcą
      gadać I tak łamałem sobie głowę do czasu gdy wpadł mi w oko Mitsubishi
      Outlander Turbo 2,0 z turbo 202 KM, napęd na cztery a nie jak zabawki 2+2,
      skóra+ alcantara, szklane 2 dachy, alumininiowe pedały i co najważniejsze
      osiągi 7,7 do stu czyli musisz za autko z taki osiągami zapłacić co najmniej
      150 tys, auto oryginale, wygodne i po pierwszych 600 KM jestem bardzo
      zadowlony. Dla Ciebie może być jeden minus wielkośc bagażnika tylko 402 l, ale
      za to tylna kanapa z regulowanych kątem oparć. Dołożyłem do niego trochę
      gadżetó wyszło 124 000 ale w dzisiejszych czasach dogadzasz się z dealerem,
      • peter_km Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 08.07.06, 18:27
        Bardzo rozsądnie rozumujesz, podobnie myślę ale wiesz nie chciałbym się za
        bardzo rzucać w oczy w takim Mitsubishi bo to jak się domyślam jakiś off
        road'er pewnie.Już nawet zacząłem myśleć o Octavii Kombi RS ale jest mniejsza
        od Laguny no i jednak Skoda.Jakoś trudno się przekonać.Chociaż ma świetne
        wyposażenie i trzeba dokupić tylko kilka drobiazgów - cena jednak prawie
        120 000 zł.
        Powiedz jeszcze ile pali takie cacko.
        Zaraz sobie popatrzę co to za autko.
        Dzięki, pozdrawiam.
        • michal.sadowicz Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 09.07.06, 17:43
          nie rzuca się aż tak bardzo w oczy, jeśli chodzi o spalanie to nie mogę wiele
          powiedzieć zrobiłem dopiero 500km. Musi się jeszcze trochę przepalić
          katalizator. Teraz jest to 12,8 w mieście ostrożnie i delikatnie ale za to
          klima ma maxa ( w końcu jest 40 gradusów) naprawdę polecam osiągi ma imponujące
          i nie jest zabawką, napęd na 4x4 a nie 2+2 jak Ravka czy crv, super się trzyma
          drogi wysoko siedzisz jest OK. Myslałem chwilę o lagunce 2,o turbo czyli GT ale
          2 razy właściwie taki sam samochód to bez sensu. Chyba poczekałbym na Twoim
          miejscu do początku przyszłego roku, zapowiada się naprawdę parę fajnych aut w
          klasie średniej. Choć nie jestem fanem Forda to zrobiło na mnie wrażenie nowe
          Mondeo np. www.whatcar.com/news-article.aspx?NA=217949 ,
          www.madle.org/i05fordiosis2.jpg i nowe Picasso
          • mameja21 Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 10.07.06, 08:01
            michal.sadowicz napisał:
            Choć nie jestem fanem Forda to zrobiło na mnie wrażenie nowe
            > Mondeo np. www.whatcar.com/news-article.aspx?NA=217949

            Na tych zdjęciach wygląda po prostu niesamowicie, ale rzeczywistość będzie
            CHYBA bardziej prozaiczna.Można znależć nowsze zdjęcia na których Mondeo wygląda
            znzcznie gorzej niż w w/w linku.
      • fru.fru Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 10.07.06, 09:26
        baartur napisał:
        > Polecam 2.0 dCi ma lepsze osiagi od benzyny mniej pali i mniej traci na
        > wartosici bo diesel zawsze droższy, a różnica w cenie napewnozniweluje sie
        > podczas tankowania...

        napewno ta roznica w cenie si ezniweluje.. szczegolnie przy przebiegach
        deklarowanych przez zainteresowanego
        • peter_km Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM 10.07.06, 14:36
          Niestety, choćbym nie wiem jak się starał to nie zrobię więcej niż 20 000 km
          rocznie.Minie ładnych parę lat zanim różnica w cenie diesel-benzyna
          się "zwróci".
          Oczywiście wiem, osiągi, moment, spalanie itd. się bardzo liczą i dlatego nie
          mogę się zdecydować.
          Chcę jeszcze odbyć jazdę próbną 2.0T i wtedy będę wiedział.
          Jeździłem 2.0dCi 150KM i muszę pzyznać, że byłem pod wrażeniem mocy tego
          silnika a właściwie momentu obrotowego
          Na każdym biegu to po prostu rakieta.
          Niektórzy się może zdziwią ale mimo wszystko będzie to Laguna.
          Aha, nie jeździłem niestety Skodą i raczej na razie nie mam zamiaru.
          Pozdrawiam
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się