Dodaj do ulubionych

WADY i ZALETY alufelg??????

05.07.06, 13:53
jakie znacie?
  • 05.07.06, 14:14
    a co? to jakas ankieta?

    --
    171Nm@2500, 90kW@5500

    Tylko buraki mówią "w dieslu" zamiast "z dieslem"
  • 05.07.06, 14:19
    pytam z ciekawości
  • 05.07.06, 14:20
    znamy wady i zalety .. zadowolony?

    --
    171Nm@2500, 90kW@5500

    Tylko buraki mówią "w dieslu" zamiast "z dieslem"
  • 05.07.06, 14:42
    Dupcie z prowincji polecą na Ciebie , bo będą wiedziały że z miasta jesteś - to
    zaleta, wadą jest to , że maszkary z miasta też mogą na Ciebie polecieć, bo
    pomyślą, że pan z prerii przyjechał :)
    Zadowolony ???

    Też się pytam z ciekawości.
  • 05.07.06, 14:42
    Jest jedna zaleta - wygląd - a po za tym same wady.

    Pozdrawiam
  • 05.07.06, 14:53
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • 05.07.06, 14:59
    i jeszcze chamy, impertynenci i cyklożydosadomasoni!

    --
    171Nm@2500, 90kW@5500

    Tylko buraki mówią "w dieslu" zamiast "z dieslem"
  • 05.07.06, 15:54
    Cyklozydomasoni??? :))))))
  • 05.07.06, 16:16
    cyklożydosadomasoni wymiataja ! A ja myslalem ze nie lubimy tylko polonezow i
    wasow...
  • 06.07.06, 19:28
    Felgi aluminiowe - zalety
    -Nieodłączny atrybut atrakcyjnego wyglądu samochodów.

    -Przede wszystkim felgi aluminiowe są lżejsze niż ich stalowe odpowiedniki,
    dzięki czemu zmniejsza się masa nieresorowana pojazdu.
    To dzięki temu poprawia się prowadzenie samochodu, podnosi komfort jazdy, i
    zapewnia lepsze osiągi. Dzięki temu też elementy zawieszenia narażone są w
    mniejszym stopniu na zużycie.

    -Felgi aluminiowe zapewniają dużo lepsze chłodzenie hamulców. Są mniej
    zabudowane niż felgi stalowe, co pozwala na znacznie intensywniejszy przepływ
    powietrza wokół tarcz czy bębnów.

    -Ponieważ aktualnie produkowane felgi aluminiowe zabezpieczone są trzema
    specjalnymi warstwami lakieru, stają się bardziej odporne na uderzenia kamyków
    i na sól niż felgi stalowe.
  • 06.07.06, 19:31
    "Przede wszystkim felgi aluminiowe są lżejsze niż ich stalowe odpowiedniki"
    niekoniecznie
  • 06.07.06, 19:34
    Obrecz aluminiowa w porownaniu do stalowej w tym samym rozmiarze jest zawsze
    lzejsza.
  • 06.07.06, 19:51
    Przykro mi ale musze się zgodzić co do ciężaru felg. Ładna felga aluminiowa jest
    znacznie cięższa niż zwykła stalowa.

    Sprawdzałem to na wadze przy felgach Borbet 15calowych type R i były cięższe niż
    ich odpiwiednik 15 stalowe. Wystarczy porównać krztałt i samo mówi za siebie.

    Felgi aluminiowe są lżejsze ale już muszą być profesjonalnie przygotowane do sportu.


    Jeszcze jedna wada felg aluminowych w zależności od krztałtu felgi ławiej ja
    uszkodzić a to wiąże się częst z stratą kilku set złotych :(
  • 06.07.06, 19:59
    golono -strzyżono:)
    będą dane to będziemy się przekonywać na podstawie czegoś więcej
    niz "ugruntowanych opinii":)
    obręcz aluminiowa? aluminiowa pewnie tak ale a lufeldze tego aluminium jak jest
    20% w całym stopie to maks:)
    moim zdaniem na ogół jest lżejsza (minimalnie -kwestia kilku %) ale nie zawsze
    czesto jednak jest stosowana większa i CIĘŻSZA -ma inne zalety ale akurat
    niekoniecznie masę:)
    pozdrawiam
  • 06.07.06, 21:19
    Rozumiem, ze chcesz udowodnic, ze 2kg glinu jest lzejsze od 1 kg olowiu?
    ty widziales ile materialu daja w obreczach ze stopow lekich za 200 zl?
    Profesjonalne magnezowki beda lzejsze, ale wiekszosc tanich obreczy "alu" wazy
    wiecej od zwyklych stalowek.

    --
    171Nm@2500, 90kW@5500

    Tylko buraki mówią "w dieslu" zamiast "z dieslem"
  • 07.07.06, 00:41
    instruktor-zalogowany napisał:

    > -Nieodłączny atrybut atrakcyjnego wyglądu samochodów.

    ach ta górnolotność

    > -Przede wszystkim felgi aluminiowe są lżejsze niż ich stalowe odpowiedniki,
    > dzięki czemu zmniejsza się masa nieresorowana pojazdu.

    akurat !
    najczęściej jest odwrotnie
  • 07.07.06, 08:17
    a kogo obchodzi to że stalówki są lżejsze czy cieższe o max 2 kilo.
    Alu są ładne i NIERDZEWIEJĄ !!!!!!!!!!!
  • 07.07.06, 08:20
    tia ... bo wyobraz sobie ze tylko stal moze rdzewiec.
    Szkoda tylko ze sie utleniaja i nie sa mniej odporne na uderzenia mechaniczne.

    Wiekszosc lekkich obreczy jest zakladana tylko dlatego ze sa ladne. Nie ma
    innych powodow.

    --
    171Nm@2500, 90kW@5500

    Tylko buraki mówią "w dieslu" zamiast "z dieslem"
  • 07.07.06, 09:48
    To załóż sobie rdzewiejące stalówki i nie marudz
  • 07.07.06, 10:23
    a przy jakich przebiegach alusy się zwracają? jak jeżdżę 16-20K km rocznie, to
    ma sens kupować? zwłaszcza że są cięższe od stalowych? i u wulkanizatora też
    chcą 4 peeleny więcej za montaż i wyważenie.
  • 07.07.06, 12:57
    W sporcie wyczynowym nie uzywa sie felg aluminiowych.
    Sport uzywa felg magnezowych i inne stopy,ktore powoduja ze komplet felg
    prawdziwych sportowych jest wyzszy od ceny samochodu malolitrazowego.
    te felgi co mamy w handlu z nazwa sportowe to sa tak tylko zwygladu i nic
    wiecej.Kiedys testowalem felgi na szybkich autach. Zalozono dla mnie zwykle
    aluminiowe ale o wygladzie sportowym.Proba odbyla sioe na torze.Pierwsze
    okrazenie okey drugie kazano wciskac dobrze na zakretach opony piszczaly bylo
    kolo 200km/h i raz zjechalem nawet na pobocze.Dalej sie juz nie dalo jechac
    potworny brak balansu.Zjazd i wywazanie felg nie dalo sie byly zwichrowane ,tak
    wlasnie dzialaja felgi uzytkowe w ekstremnie.
    Pzdr.Sky.
    P.S Felg prawdziwych sportowych niema w handlu.Komplet na 4 kola zwykle do
    wyscigow ale nie formula 1 to trzeba dac okolo 15.000 dollcow.
  • 07.07.06, 13:01
    Zaleta: nie ukradna Ci kolpakow.

    Wada: az sie prosi o kupowanie jak najwiekszych i jak najnizszego profilu opon
    doń (inaczej wygladaja strasznie) wtedy po naszych drogach ciezko jezdzic. Ale
    nie ma rzeczy niemozliwych;-)
  • 07.07.06, 19:47
    FORGIATA – koło marzeń wśród obręczy O-Z
    finalny wyrób o nieosiągalnej dla konkurencji wadze: 6,5 kg dla koła 17” i
    7,5 kg dla koła 18”.
    Waga obreczy stalowej 17" to ok 9,8-10 kg.

    Jeszcze raz zalety obreczy ze stopow lekkich można podsumować następująco:
    - jednorodne właściwości mechaniczne
    - wyższa trwałość koła
    - wysoka dokładność obróbki mechanicznej
    - zdecydowana redukcja masy
    - mniejszy moment bezwładności, stąd łatwiejsze przyspieszanie samochodu oraz
    większa skuteczność hamowania
    - podniesienie komfortu zawieszenia z racji zmniejszenia masy nie resorowanej.

    Kto twierdzi inaczej jest niedoinformowany.
  • 07.07.06, 20:42
    O ile wiem, to 1200euro za sztukę. Ekstremalna aternatywa.
  • 07.07.06, 22:28
    "finalny wyrób o nieosiągalnej dla konkurencji wadze: 6,5 kg dla koła 17” "
    więc albo zgodzisz się że "alufelgi" nie ważą 6.5 albo zmień tytuł posta
    z "zalety alufelg" na "zalety felg FORGIATA":)
    pozdrawiam
    P.S. może po prostu doinformuj niedoinformowanych ile ważą alufelgi - te
    konkurencyjne:)
  • 08.07.06, 23:58
    nie moge sie zgodzic ze nie waza tyle ile napisalem, skoro waza,tytul posta nie
    ja pisalem i nie do mnie nalezy zmiana,tylko cena obreczy alu stawia je na
    pozycji minusowej.
  • 07.07.06, 21:15
    zalety:ładny wygląd
    lekkie
    można je regenerować
    wady:przy oponach niskoprofilowych łatwo je uszkodzić
    kade jedne można łatwo zarysować
    droggggie
  • 09.07.06, 04:24
    zalety
    samochod wyglada ladniej z alu felgami
    lepsze chlodzenie hamulcow

    wady
    mniej odporne na uderzenia i zadrapania
    wyzsza cena

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.