• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

WADY i ZALETY alufelg??????

  • 05.07.06, 13:53
    jakie znacie?
    • 05.07.06, 14:14
      a co? to jakas ankieta?

      --
      171Nm@2500, 90kW@5500

      Tylko buraki mówią "w dieslu" zamiast "z dieslem"
      • 05.07.06, 14:19
        pytam z ciekawości
        • 05.07.06, 14:20
          znamy wady i zalety .. zadowolony?

          --
          171Nm@2500, 90kW@5500

          Tylko buraki mówią "w dieslu" zamiast "z dieslem"
        • 05.07.06, 14:42
          Dupcie z prowincji polecą na Ciebie , bo będą wiedziały że z miasta jesteś - to
          zaleta, wadą jest to , że maszkary z miasta też mogą na Ciebie polecieć, bo
          pomyślą, że pan z prerii przyjechał :)
          Zadowolony ???

          Też się pytam z ciekawości.
    • 05.07.06, 14:42
      Jest jedna zaleta - wygląd - a po za tym same wady.

      Pozdrawiam
      • 05.07.06, 14:53
        Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
        • 05.07.06, 14:59
          i jeszcze chamy, impertynenci i cyklożydosadomasoni!

          --
          171Nm@2500, 90kW@5500

          Tylko buraki mówią "w dieslu" zamiast "z dieslem"
          • 05.07.06, 15:54
            Cyklozydomasoni??? :))))))
            • 05.07.06, 16:16
              cyklożydosadomasoni wymiataja ! A ja myslalem ze nie lubimy tylko polonezow i
              wasow...
              • 06.07.06, 19:28
                Felgi aluminiowe - zalety
                -Nieodłączny atrybut atrakcyjnego wyglądu samochodów.

                -Przede wszystkim felgi aluminiowe są lżejsze niż ich stalowe odpowiedniki,
                dzięki czemu zmniejsza się masa nieresorowana pojazdu.
                To dzięki temu poprawia się prowadzenie samochodu, podnosi komfort jazdy, i
                zapewnia lepsze osiągi. Dzięki temu też elementy zawieszenia narażone są w
                mniejszym stopniu na zużycie.

                -Felgi aluminiowe zapewniają dużo lepsze chłodzenie hamulców. Są mniej
                zabudowane niż felgi stalowe, co pozwala na znacznie intensywniejszy przepływ
                powietrza wokół tarcz czy bębnów.

                -Ponieważ aktualnie produkowane felgi aluminiowe zabezpieczone są trzema
                specjalnymi warstwami lakieru, stają się bardziej odporne na uderzenia kamyków
                i na sól niż felgi stalowe.
                • 06.07.06, 19:31
                  "Przede wszystkim felgi aluminiowe są lżejsze niż ich stalowe odpowiedniki"
                  niekoniecznie
                  • 06.07.06, 19:34
                    Obrecz aluminiowa w porownaniu do stalowej w tym samym rozmiarze jest zawsze
                    lzejsza.
                    • 06.07.06, 19:51
                      Przykro mi ale musze się zgodzić co do ciężaru felg. Ładna felga aluminiowa jest
                      znacznie cięższa niż zwykła stalowa.

                      Sprawdzałem to na wadze przy felgach Borbet 15calowych type R i były cięższe niż
                      ich odpiwiednik 15 stalowe. Wystarczy porównać krztałt i samo mówi za siebie.

                      Felgi aluminiowe są lżejsze ale już muszą być profesjonalnie przygotowane do sportu.


                      Jeszcze jedna wada felg aluminowych w zależności od krztałtu felgi ławiej ja
                      uszkodzić a to wiąże się częst z stratą kilku set złotych :(
                    • 06.07.06, 19:59
                      golono -strzyżono:)
                      będą dane to będziemy się przekonywać na podstawie czegoś więcej
                      niz "ugruntowanych opinii":)
                      obręcz aluminiowa? aluminiowa pewnie tak ale a lufeldze tego aluminium jak jest
                      20% w całym stopie to maks:)
                      moim zdaniem na ogół jest lżejsza (minimalnie -kwestia kilku %) ale nie zawsze
                      czesto jednak jest stosowana większa i CIĘŻSZA -ma inne zalety ale akurat
                      niekoniecznie masę:)
                      pozdrawiam
                    • 06.07.06, 21:19
                      Rozumiem, ze chcesz udowodnic, ze 2kg glinu jest lzejsze od 1 kg olowiu?
                      ty widziales ile materialu daja w obreczach ze stopow lekich za 200 zl?
                      Profesjonalne magnezowki beda lzejsze, ale wiekszosc tanich obreczy "alu" wazy
                      wiecej od zwyklych stalowek.

                      --
                      171Nm@2500, 90kW@5500

                      Tylko buraki mówią "w dieslu" zamiast "z dieslem"
                • 07.07.06, 00:41
                  instruktor-zalogowany napisał:

                  > -Nieodłączny atrybut atrakcyjnego wyglądu samochodów.

                  ach ta górnolotność

                  > -Przede wszystkim felgi aluminiowe są lżejsze niż ich stalowe odpowiedniki,
                  > dzięki czemu zmniejsza się masa nieresorowana pojazdu.

                  akurat !
                  najczęściej jest odwrotnie
                  • 07.07.06, 08:17
                    a kogo obchodzi to że stalówki są lżejsze czy cieższe o max 2 kilo.
                    Alu są ładne i NIERDZEWIEJĄ !!!!!!!!!!!
                    • 07.07.06, 08:20
                      tia ... bo wyobraz sobie ze tylko stal moze rdzewiec.
                      Szkoda tylko ze sie utleniaja i nie sa mniej odporne na uderzenia mechaniczne.

                      Wiekszosc lekkich obreczy jest zakladana tylko dlatego ze sa ladne. Nie ma
                      innych powodow.

                      --
                      171Nm@2500, 90kW@5500

                      Tylko buraki mówią "w dieslu" zamiast "z dieslem"
                      • 07.07.06, 09:48
                        To załóż sobie rdzewiejące stalówki i nie marudz
                        • 07.07.06, 10:23
                          a przy jakich przebiegach alusy się zwracają? jak jeżdżę 16-20K km rocznie, to
                          ma sens kupować? zwłaszcza że są cięższe od stalowych? i u wulkanizatora też
                          chcą 4 peeleny więcej za montaż i wyważenie.
                          • 07.07.06, 12:57
                            W sporcie wyczynowym nie uzywa sie felg aluminiowych.
                            Sport uzywa felg magnezowych i inne stopy,ktore powoduja ze komplet felg
                            prawdziwych sportowych jest wyzszy od ceny samochodu malolitrazowego.
                            te felgi co mamy w handlu z nazwa sportowe to sa tak tylko zwygladu i nic
                            wiecej.Kiedys testowalem felgi na szybkich autach. Zalozono dla mnie zwykle
                            aluminiowe ale o wygladzie sportowym.Proba odbyla sioe na torze.Pierwsze
                            okrazenie okey drugie kazano wciskac dobrze na zakretach opony piszczaly bylo
                            kolo 200km/h i raz zjechalem nawet na pobocze.Dalej sie juz nie dalo jechac
                            potworny brak balansu.Zjazd i wywazanie felg nie dalo sie byly zwichrowane ,tak
                            wlasnie dzialaja felgi uzytkowe w ekstremnie.
                            Pzdr.Sky.
                            P.S Felg prawdziwych sportowych niema w handlu.Komplet na 4 kola zwykle do
                            wyscigow ale nie formula 1 to trzeba dac okolo 15.000 dollcow.
    • 07.07.06, 13:01
      Zaleta: nie ukradna Ci kolpakow.

      Wada: az sie prosi o kupowanie jak najwiekszych i jak najnizszego profilu opon
      doń (inaczej wygladaja strasznie) wtedy po naszych drogach ciezko jezdzic. Ale
      nie ma rzeczy niemozliwych;-)
    • 07.07.06, 19:47
      FORGIATA – koło marzeń wśród obręczy O-Z
      finalny wyrób o nieosiągalnej dla konkurencji wadze: 6,5 kg dla koła 17” i
      7,5 kg dla koła 18”.
      Waga obreczy stalowej 17" to ok 9,8-10 kg.

      Jeszcze raz zalety obreczy ze stopow lekkich można podsumować następująco:
      - jednorodne właściwości mechaniczne
      - wyższa trwałość koła
      - wysoka dokładność obróbki mechanicznej
      - zdecydowana redukcja masy
      - mniejszy moment bezwładności, stąd łatwiejsze przyspieszanie samochodu oraz
      większa skuteczność hamowania
      - podniesienie komfortu zawieszenia z racji zmniejszenia masy nie resorowanej.

      Kto twierdzi inaczej jest niedoinformowany.
      • 07.07.06, 20:42
        O ile wiem, to 1200euro za sztukę. Ekstremalna aternatywa.
      • 07.07.06, 22:28
        "finalny wyrób o nieosiągalnej dla konkurencji wadze: 6,5 kg dla koła 17” "
        więc albo zgodzisz się że "alufelgi" nie ważą 6.5 albo zmień tytuł posta
        z "zalety alufelg" na "zalety felg FORGIATA":)
        pozdrawiam
        P.S. może po prostu doinformuj niedoinformowanych ile ważą alufelgi - te
        konkurencyjne:)
        • 08.07.06, 23:58
          nie moge sie zgodzic ze nie waza tyle ile napisalem, skoro waza,tytul posta nie
          ja pisalem i nie do mnie nalezy zmiana,tylko cena obreczy alu stawia je na
          pozycji minusowej.
    • 07.07.06, 21:15
      zalety:ładny wygląd
      lekkie
      można je regenerować
      wady:przy oponach niskoprofilowych łatwo je uszkodzić
      kade jedne można łatwo zarysować
      droggggie
      • 09.07.06, 04:24
        zalety
        samochod wyglada ladniej z alu felgami
        lepsze chlodzenie hamulcow

        wady
        mniej odporne na uderzenia i zadrapania
        wyzsza cena
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.