Dodaj do ulubionych

Czy 2.0 130 KM Duratorq-TDCI w Mondeo jest cichy

IP: *.argo.pl / 192.168.105.* 14.02.03, 14:52
Zastanawiam się nad zakupem mondeo z dieslem 130 KM lub 145 KM jednostka
benzynową. Prosze o podpowiedź ale pod kątem komfortu i kultury pracy
wymienionych jednostek napędowych. Cena podobna, znaczna różnica spalania
oczywiście na korzyść diesla. 4 na 5 osób przeze mnie pytanych zachęca mnie
do Diesla. Może macie jakieś sugestie ?
Obserwuj wątek
    • Gość: Odyn Re: Czy 2.0 130 KM Duratorq-TDCI w Mondeo jest ci IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 14.02.03, 16:04
      Umów sie na jazdę próbną. To jest najlepsza recepta na twoje rozterki.

      Jesli chodzi o moją opinię (jeździłem) to TdCi 130 KM jest rewelacyjny. Jedynym
      jego mankamentem wymagającym przyzwyczajenia jest niewielki moment obrotowy w
      najniższym zakresie obrotów, co powoduje, że trzeba umiejętnie ruszać (przy
      zbyt szybkim puszczeniu sprzegła auto dławi się i gaśnie). Oprócz tego same
      zalety. Kultura pracy, osiągi są bardzo dobre.

      Dwulitrowy benzyniak nie wytrzymuje porównania z TdCi.

      POzdr.
      • Gość: Jarek Re: Czy 2.0 130 KM Duratorq-TDCI w Mondeo jest ci IP: *.szeptel.net.pl 14.02.03, 16:14
        Mając kiedyś do wyboru Xantie z silnikiem 2,0 16V (136 KM - benzyna) lub 2,0
        HDi (110 KM) postawiłem na diesla. Oprócz faktu, że pali średnio 7l/100 km,
        zamiast 11l/100 km, to zupełnie inaczej pracuje 270 Nm od 1750 obrotów niż 190
        Nm przy 4100 obr. w benzynie. Ponieważ kolega jeździ benzynką mam możliwość
        porównania raz na jakiś czas.

        Fordowski TDCi (130 KM) ma common rail'a (w przeciwieństwie do jednostek 90 i
        115 KM), więc jest w miarę cichy.

        Pozdr
    • Gość: Lemmy Jak dla mnie - za glosny IP: *.stacje.agora.pl 17.02.03, 13:38
      Pytanie bylo o glosnosc, a nie elastycznosc czy ekonomie.
      Cala nasza firma parkuje w wielkim parkingu podziemnym i
      kiedy po raz pierwszy zjawil sie tam znajomy swoim Mondeo
      TDCi (rozgrzanym) wystraczyla mi chwila, by pozegnac sie z
      pomyslem jego kupna (wziawszy rzecz jasna poprawke na poglos).
      Tych, ktorzy uwazaja ze w/w model jest cichy (na zew.) albo nie wiedza,
      co mowia, albo... maja wosk w uszach. I jeszcze jedno: nie
      mialbym nic przeciwko paru dodatkowym decybelom, gdyby
      chodzilo o mily odglos. Ale to jest jak nie przymierzajac walenie
      chochla w gar po grochowie z czestotliwoscia 100 Hz. Inny moj znajomy
      okreslil to krotko:grzechotnik. Niestety, to samo okreslenie wciaz
      cisnie sie na usta w odniesieniu do bardzo skadinad dobrych
      turbodiesli VW - 1,9 - 130 lub 150 koni.
      Lemmy
    • Gość: Tomasz Re: 130 KM Duratorq lepszy od 130KM VW !!! IP: 193.59.192.* 17.02.03, 14:02
      Chłopie! Bierz TDCi bez mrugnięcia.
      Ten silnik jest cichszy od VW 1,9Tdi ponieważ wysokie ciśnienie powstaje przed
      wtryskiwaczem w "szynie", natomiast w nimieckim dieslu to pompowtryski "cisną"
      paliwo co wywołuje klekot. Pierwsze minuty pracy silnika to czas na
      optymalizację jego pracy, a więc co jest w tym przerażającego ?
      Jedziesz przecież w pojeździe a nie na masce. Euro III lub nawet EURO IV jest
      tu spełnione. Więc nie ma sprawy. Mimo mniejszej mocy na trasie i tak
      objedziesz benzynkę z racji elastyczności (większego momentu obrotowego przy
      mniejszych obrotach - benzynowiec będzie wymagał zmiany biegu na niższy).

      • Gość: Tomasz Re: ... to chyba nie całkiem tak. IP: 193.59.192.* 17.02.03, 15:39
        Gość portalu: robert napisał(a):

        > czy wolelibyście Mondeo TDCi 130KM czy ST220?
        >
        > Warto sie zastanowić - bo cena przy doposażeniu dizla - TAKA SAMA:-)))
        > Ja wybrałbym jednak ST220.
        >
        > Zdrufko:-)
        No chyba nie bardzo: w "100" z TDCi się zamkniesz z doposażeniem, a ST220 to
        powyżej "120".
        A co to za doposażenie ? Wodotryski ?
        I tak cena jest negocjowana indywidualnie.
        • greenblack ST220 jest tańsze o 2,6 tyś! 17.02.03, 16:24
          Gość portalu: Tomasz napisał(a):

          > No chyba nie bardzo: w "100" z TDCi się zamkniesz z doposażeniem, a ST220 to
          > powyżej "120".

          Ale Robert mówił o wersji 130 KM.

          > A co to za doposażenie ? Wodotryski ?

          ST220 sedan: Cena podstawowa z Vat 116200 PLN

          Standard:
          ABS + EBD
          centralna konsola deski rozdzielczej wykończona na połysk w odcieniu czarnym
          centralny zamek sterowany pilotem z podwójnym ryglowaniem
          elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne z obudową w kolorze
          nadwozia
          elektrycznie sterowane szyby; szyba w drzwiach kierowcy opuszczana jednym
          naciśnięciem przycisku; podgrzewana przednia szyba ''Quickclear''; podgrzewane
          dysze spryskiwaczy szyby
          ESP (elektroniczny układ stabilizacji jazdy)
          fotel kierowcy z elektryczną regulacją wysokości i ręczną regulacją podparcia
          części lędźwiowej kręgosłupa
          hamulce tarczowe na wszystkich kołach
          immobilizer elektroniczny
          inteligentny system bezpieczeństwa IPS
          klimatyzacja z automatyczną regulacją temperatury EATC (bezfreonowy czynnik
          chłodniczy)
          komputer pokładowy
          kurtyny boczne umieszczone w podsufitce
          nakrętki kół z blokadą
          obręcze kół 16 ramienne 7x18'' ze stopów lekkich; opony 225/40 R18
          oryginalne zderzaki i listwy boczne w kolorze nadwozia
          oryginalny zespół wskaźników z zegarami o fosforyzujących kształtach;
          obrotomierz
          pełnowymiarowe koło zapasowe
          podgrzewane fotele przednie
          poduszka powietrzna kierowcy
          poduszka powietrzna pasażera
          poduszki powietrzne boczne dla kierowcy i pasażera
          podwójna końcówka rury wydechowej z polerowanej stali nierdzewnej
          polerowane nakładki na progi z oryginalnym logo ''ST''
          przednie fotele Recaro
          przednie światła przeciwmgielne
          Pakiet stylizujący nadwozie (z oryginalnymi zderzakami i spojlerami progowymi)
          radioodtwarzacz płyt CD Ford 6006 RDS EON; zmieniacz na 6 płyt CD w desce
          rozdzielczej i joystick do sterowania radioodtwarzaczem przy kierownicy; 4
          głośniki
          reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami i automatyczną regulacją kąta ustawiania
          skórzane obicia foteli
          sportowa kierownica pokryta skórą
          tylny spojler (montowany na tylnej klapie nadwozia)
          uchwyt dźwigni zmiany biegów ze skóry; z emblematem ''ST''
          układ wspomagania awaryjnego hamowania EBA
          wspomaganie układu kierowniczego
          zawieszenie o charakterystyce sportowej

          Ford Mondeo 2.0 Duratorq TDCI 16V 130 KM GHIA X100

          Cena podstawowa z Vat: 98600 PLN
          Wartość wyposażenia dodatkowego z Vat: 20250 PLN
          Cena z wyposażeniem dodatkowym z Vat: 118850 PLN


          Standard:
          ABS + EBD
          czujnik przypominający o zapięciu pasa bezpieczeństwa przez pasażera (lampka
          ostrzegawcza i sygnał dźwiękowy)
          dodatkowe gniazdko 12V
          elektroniczna blokada rozruchu silnika
          elektroniczny mechanizm otwierania klapy bagażnika/drzwi przestrzeni bagażowej
          elektroniczny prędkościomierz i obrotomierz
          elektryczna regulacja siedzenia kierowcy
          elektryczne szyby przód
          elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia
          elektrycznie sterowane szyby tylnych drzwi
          felgi aluminiowe 16'' z oponami 205/55 R16
          gałka zmiany biegów pokryta skórą
          immobilizer PATS
          instalacja radiowa z anteną
          kieszenie na tylnej stronie oparć siedzeń przednich
          klamki drzwi w kolorze nadwozia
          klimatyzacja automatyczna
          kolumna kierownicy z dodatkowym wspornikiem usztywniającym
          kolumna kierownicza regulowana w dwóch płaszczyznach
          koło zapasowe pełnowymiarowe
          komputer pokładowy
          konsola środkowa ze schowkiem; uchwytem na kubek i podłokietnikiem
          lampka sufitowa z tyłu
          lampki do czytania z przodu
          lampy ksenonowe ze spryskiwaczami reflektorów
          listwy boczne w kolorze nadwozia
          lusterko wsteczne samoczynnie ściemniające się
          maska silnika zamykana na kluczyk
          oparcie tylnej kanapy – kładzione i dzielone w proporcji 7:3
          oświetlenie bagażnika
          podgrzewana przednia szyba i dysze spryskiwaczy
          podłokietnik na środku tylnej kanapy składany
          poduszka powietrzna kierowcy z czujnikiem pozycji fotela
          poduszka powietrzna pasażera z czujnikiem wagi pasażera
          poduszki powietrzne boczne dla kierowcy i pasażera
          przedni fotel pasażera z ręczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego
          przednie lampy przeciwmgielne
          przednie zagłówki aktywne
          przyciemniane szyby
          radioodtwarzacz ICE 6006 ze zdalnym sterowaniem
          reflektory halogenowe ze szkłami z poliwęglanu
          regulacja kąta ustawienia reflektorów
          ręczna regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
          skórzana kierownica
          skórzana tapicerka z pełną elektryczną regulacją fotela kierowcy
          system wspomagający hamowanie awaryjne EBA
          szyba tylna ogrzewana
          trzecie światło STOP
          trzy bezwładnościowe pasy ramionowo-biodrowe z tyłu
          trzy zagłówki z tyłu z regulacją wysokości
          tylna kanapa składana na płask
          wskaźnik temperatury zewnętrznej
          wspomaganie układu kierowniczego
          wycieraczki przedniej szyby ze zmienną prędkością i przerywaczem pracy oraz
          spryskiwacz
          wykończenie środkowej konsoli imitujące szlachetne ciemne drewno
          wzmocnienia boczne oraz elementy pochłaniające energię uderzenia w drzwiach
          zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwieraniem przez dzieci
          zdalnie sterowany centralny zamek z podwójnym ryglowaniem
          zderzaki w kolorze nadwozia
          zegar analogowy

          Opcje płatne:
          boczne kurtyny powietrzne 2000 PLN
          czujnik odległości cofania 2100 PLN
          obręcze kół 6.5x17"; 205/50ZR17 z lekkich stopów; wzór 9x2-ramienny 2500 PLN
          podgrzewane fotele przednie 900 PLN
          Pakiet stylizacyjny 2 (profile progowe; sportowy przedni zderzak ze światłami
          przeciwmgielnymi; sportowy tylny zderzak; ozdobna kratownica wlotu powietrza do
          chłodnicy) 6800 PLN
          tylny spoiler 1150 PLN
          układ ESP + TCS (IVD) 2900 PLN
          Kolor nadwozia: czarny metalik Panther 1900 PLN







          > I tak cena jest negocjowana indywidualnie.

          Indywidualnie cenę, to Ty możesz negocjować przy kupnie Maybacha;)

          Pozdrawiam
        • Gość: robert chyba jednak tak:-)) IP: *.acn.pl / 10.71.9.* 17.02.03, 17:11
          Gość portalu: Tomasz napisał(a):

          > No chyba nie bardzo: w "100" z TDCi się zamkniesz z doposażeniem, a ST220 to
          > powyżej "120".
          > A co to za doposażenie ? Wodotryski ?
          > I tak cena jest negocjowana indywidualnie

          To wyposażenie to nic niezwykłego. Po prostu dopchnąłem w TDCi 130KM Ghia to co
          w ST220 dostaje w wersji standardowej. Sam sie zdziwiłem - ale taka cena
          wyszła. Nie moja wina:-)))

          PS. TDCI ma nawet "gorsze" koła - bo 17 a nie 18 cali.

          Oj tanie te dizle, oj tanie. Taniutkie że hej - sama korzyść:)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka