Dodaj do ulubionych

Lancia Ypsilon

28.08.06, 20:43
Noszę się z zamiarem kupienia dwuletniej L. Ypsilon z małym przebiegiem.
Dotychczas jeżdżę seicento (mój pierwszy samochód) i ceny części są dość
tanie. Mam pytanie--czy ktoś z was wie, czy serwis i części do Lancii Ypsilon
są drogie (tzn. znacznie droższe niż do fiatów na przykład). Z góry dzięki za
odpowiedź.
Obserwuj wątek
    • mary_elx Re: Lancia Ypsilon 28.08.06, 21:56
      No, tanio nie będzie. To są ceny w ASO Lancia i Fiat. Same części bez
      robocizny. Do tego dochodzi praktycznie brak serwisów Lancii. W Warszawie są
      dwa, a właśsciwie to jeden (Mototransus). Ceny za usługi są bandyckie.

      Lancia Y
      Wahacz przedni: 467
      Alternator: 650 (450 - odnowiony)
      Wałek ze skrzynki biegów: 200
      Błotnik przedni: 396
      Centralka zapłonu: 300

      Seicento:
      Wahacz przedni: 90
      Alternator: 220(120 - odnowiony)
      Wałek ze skrzynki biegów: 25 zł (!!!!!!!!! - a jest chyba taki sam, jak w
      Lancii)
      Błotnik przedni: 40 zł
      Centralka zapłonu: w SC chyba nie ma czegoś takiego
    • wallenrode Re: Lancia Ypsilon 28.08.06, 22:08
      nie zakładaj że od razu będziesz odwiedzał serwis.
      taką drogą to będziesz się bał cokolwiek kupić , jeżeli już kupujesz stosunkowo
      młody samochód i sprawdzisz go jazdą próbną po wyboistym terenie oraz z większą
      prędkością itd.. by zlokalizować jakie kolwiek usterki i jak chcesz jeszcze
      odwiedzić ASO by sprawdzili stan silnika < dla bardzo podejrzliwych > i nie
      będzie jakiś "ale" to bierz....

      zauważ, że wszystkie samochody z lepszej szufladki <marka> będą droższe w
      utrzymaniu od Seicento/600 od OC po AC i po części nawet takie jak zwykłe
      klocki hamulcowe a mogą się prawie nie różnić....

      prawda taka jest.

      mając samochód trzeba się liczyć z wydatkami - możesz kupić i nic nie dołożyć
      albo po pół roku sypnie ci sie skrzynia...?

      ale kto to wie i kto ci to powie teraz....

      jest ryzyko jest zabawa.

      pozdrawiam
      • uki145 Re: Lancia Ypsilon 29.08.06, 11:20
        Witam! lancia y to pojazd konstrukcyjnie oparty na Fiacie Punto pierwszej
        generacji. trwałosc poszczgólnych elmentów i ich ceny sa porównywalne z tym
        modelem fiata. prosze nie sugerowac sie cenami z ASO ,bo jak wiadomo rynek
        pełen jest tanich zamienników . w przypadku zawieszenia trzeba nastawic sie na
        koniecznosc ingerencji co jakies 30-50 tys km . naprawy nie beda jednak drogie
        bo 90 % elementów jest współzamienna z punto (np wahacz poza ASO to koszt 100-
        150 zł) .co do silników to najbadziej polecane sa ekonomiczne i tanie w
        eksploatacji jednostki 1.2 8v(60 KM) i 1.2 16v(80 KM) ,nalezy unikac silnika
        1.4 12v(80 KM) z uwagi na wady konstrukcyjne układu smarowania , bardzo
        wrazliwy na zaniedbania naped rozrzadu i paliwozernosc . jedyny problem
        zwiekszajacy koszty eksploatacji Y w porównaniu z fiatem punto ,to czesci
        blacharskie i elementy wykonczenia wnetrza. nawet uzywane sa drozsze niz
        odpowiedniki fiata,ale mozna to zrzucic na karb indywidualizmu stylistycznego i
        prestizu marki.Pozdrawiam Łukasz
          • uki145 Re: mamy przestarzałe informacje? 29.08.06, 15:43
            Witam! oficjalna nazwa Ypsilon ( Y) pojawiła sie w 1996 roku . tak nazwano
            pojazd ,który zastapił lancie Y10 .radze zaglądac czasem do
            słownika ,chociazby greckiego ;-). kontynuacja nazewnictwa w nowym modelu nie
            jest podstawa do rozróznienia tych pojazdów. nalezy kierowac sie rocznikiem i
            biorac to pod uwage ,masz racje ;-) . uwagi ,które napisałem dotycza modelu
            poprzedniego 1996-2003. za bład przepraszam .Pozdrawiam Łukasz
            • mary_elx nie ucz ojca dzieci robić 29.08.06, 22:45
              > Witam! oficjalna nazwa Ypsilon ( Y) pojawiła sie w 1996 roku . tak nazwano
              > pojazd ,który zastapił lancie Y10

              NIE W 1996 TYLKO W 1995.

              > .radze zaglądac czasem do
              > słownika ,chociazby greckiego ;-).

              MYŚLĘ, ŻE W TYM PRZYPADKU JEST TO ZBĘDNE. ODRADZAM TEZ PRÓBY IMPONOWANIA MI
              ERUDYCJĄ.


              >kontynuacja nazewnictwa w nowym modelu nie
              > jest podstawa do rozróznienia tych pojazdów. nalezy kierowac sie rocznikiem i
              > biorac to pod uwage ,masz racje ;-) . uwagi ,które napisałem dotycza modelu
              > poprzedniego 1996-2003.

              w KATALOGU ePER MODELE TE WYSTĘPUJĄ JAKO LANCIA Y I LANCIA YPSILON, PORZY CZY
              OZNACZENIE Y NALEŻY CZYTAĆ JAKO GRECKIE "YPSILON", A NIE ŁACIŃSKIE "IGREK".
              FIZYCZNIE OZNACZENIE MODELU NA SAMOCHODZIE WYSTĘPUJE W POSTACI GRECKIEJ LITERY
              y (ypsilon) NA MODELU PRODUKOWANYM DO 2003 R, NATOKMIAST NA NOWYM YPSILONIE
              OZNACZEIE MODELU TO PEŁNA NAZWA "YPSILON".

              > za bład przepraszam .Pozdrawiam Łukasz

              BARDZO PROSZĘ.
    • iberia30 Re: Lancia Ypsilon 30.08.06, 10:34
      jeszcze kilka lat temu tez sie zastanawialam nad tym pudelkiem-wyjatkowo mi sie
      podoba i jest oryginalne :-), ale ze wzgledu na moje pozniejsze skrzywienie
      odpuscilam :-).
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się