Dodaj do ulubionych

PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara

08.09.06, 20:42
Mam do wyboru kupno trzech typów pojazdów BMW 740i ,Audi A8 4.2 i Jaguara
XJ 4.0 (X 308) - wszystkie samochody z lat 1997 i 1998, w cenie do 45.000 zł.
Który wybrać i dlaczego?
Obserwuj wątek
    • ramonka27 Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 08.09.06, 21:17
      Ja mogę się wypowiedzieć jedynie na temat BMW. Tan model jest akurat bardzo
      drogi w eksploatacji jak na klasę LUX przystało. Kompletny przegląd po 100tys
      km może cię wynieść nawet 10-12 tys zł - zależy co będzie do wymiany.
      Ja kupując 7 wybrałbym silnik 3,0d albo 4,0d. Ogólnie auto bardzo eleganckie,
      komfortowe i do tego ma niezłe <<PIERDNIĘCIE>>. Oczywiście koszty odpowiednie
      do modelu.
      Przypuszczam, że z konkurentami jest podobnie.
      POZDRAWIAM
    • polam5 Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 15.09.06, 23:08
      1: BMW, 2) Audi 3)..... Jaguar. Z kosztami to jest tak - boli tylko raz jak
      sie placi a przyjemnosc jazdy pozostaje na dlugo. Jaguar to w koncu Ford ze
      wszystkimi jego problemami. Audi tansze od BMW i wiadomo dlaczego - trudno pobic
      komfort i przyjemnsc jazdy.

      jer644 napisał:

      > Mam do wyboru kupno trzech typów pojazdów BMW 740i ,Audi A8 4.2 i Jaguara
      > XJ 4.0 (X 308) - wszystkie samochody z lat 1997 i 1998, w cenie do 45.000 zł.
      > Który wybrać i dlaczego?
    • misza36 Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 16.09.06, 17:46
      hm jaguar to auto dla koneserow technicznie odstaje od wymieninych tutaj
      dopiero ostatni aluminiowy xj jest w tej samej klasie . A wiec wybor miedzy
      bmw i audi , jakosciowo te auta sa podobne i oba sa ladne, bardziej podoba mi
      sie jednak bmw i tojego oosbiscie bym wybral , bmw ma tez lepsze silniki
      najbardziej odpowiedni to bedzie v8 286 km bo v12 jest za ciezki a v8 jest w
      sam raz, bmw ma mniej miejsca w srodku ale tylko troszke ma za to lepsze
      zawieszenie , awarayjnosc kodszty czescisa na podobnym poziomie ja bym wybral
      bmw ale znam osoby ktorym sie bardziej podoba audi
      • polam5 Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 16.09.06, 17:52
        Na szczescie tu chyba v12 nie jest opcja bo 740i ma silnik 8 cyl 4.4l. Silnik
        v12 jest w 750i


        misza36 napisał:

        > hm jaguar to auto dla koneserow technicznie odstaje od wymieninych tutaj
        > dopiero ostatni aluminiowy xj jest w tej samej klasie . A wiec wybor miedzy
        > bmw i audi , jakosciowo te auta sa podobne i oba sa ladne, bardziej podoba mi
        > sie jednak bmw i tojego oosbiscie bym wybral , bmw ma tez lepsze silniki
        > najbardziej odpowiedni to bedzie v8 286 km bo v12 jest za ciezki a v8 jest w
        > sam raz, bmw ma mniej miejsca w srodku ale tylko troszke ma za to lepsze
        > zawieszenie , awarayjnosc kodszty czescisa na podobnym poziomie ja bym wybral
        > bmw ale znam osoby ktorym sie bardziej podoba audi
    • misza36 Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 16.09.06, 19:00
      wiem ze w 740 byl silnik v 8 , do konca nie doczytalem, a tak w ramach dygresji
      to najbardziej optymalny silnik do tego bmw v12 nie ma zauwazalnie lepszej
      dynamiki a prowadzi sie znacznie gorzej ze wzgledu na ciezar silnika .
      • wojtek_blankietowy Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 16.09.06, 22:46
        Sprawa jest prosta.
        1. BMW to kwintesencja najleszej i najbardziej zaawansowanej techniki, pewnosci
        prowadzenia i wysokiej jakosci wykonania. Slowem technika, super prowadzenie i
        niedoscigniona jakosc. Bez wahania brabym BMW.

        2. Jaguar odstaje nieco technicznie od BMW ale jakosc jest tez wysoka no i w
        porowananiu do BMW ma ten plus ze zazwyczaj jezdza nim ludzie na poziomie i nie
        spotkasz debili w tych samochodach ktorzy np. na przyspieszenie
        mowia "pierdniecie". Co dziwne Jaguar ma stosunkowo tanie czesci.


        dlugo nic .........

        50. Audi - to w zasadzie nieco lepszy volkswagen, przeciez produkowano nawet
        przednionapedowe Audi A8 (hehe w tej klasie). Slowem prymitywna proba
        nasladownictwa luksusowego auta. Slaba jakosc, drogie czesci, bardzo wysoka
        awaryjnosc. Technika daleko wstecz do Jaguara i BMW. Do tego dresiarski prestiz.
        • notmyself Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 17.09.06, 01:18
          wojtek_blankietowy napisał:
          > przeciez produkowano nawet przednionapedowe Audi A8 (hehe w tej klasie).

          Toś palną wielką kulą w jeszcze większy płot :) Czy doszczegasz jak poważnie
          czasmi się błaźnisz? Audi robi A8 w wersji quattro. Czekam na przykład
          produkowanej obecnie limizyny awd (w tej samej klasie, nic niżej).
          • wojtek_blankietowy Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 17.09.06, 02:53
            notmyself napisał:
            > wojtek_blankietowy napisał:
            > > przeciez produkowano nawet przednionapedowe Audi A8 (hehe w tej klasie).
            >
            > Toś palną wielką kulą w jeszcze większy płot :) Czy doszczegasz jak poważnie
            > czasmi się błaźnisz? Audi robi A8 w wersji quattro. Czekam na przykład
            > produkowanej obecnie limizyny awd (w tej samej klasie, nic niżej).


            wiesz zeby sie o czyms wypowiadac warto sie na tym znac. a jesli do tego chce
            sie kogos krytykowac trzeba miec pewnosc ze samemu ma sie racje. nigdy cie nie
            obrazalem wiec czemu mnie obrazasz i do tego sie mylisz
            oto link:
            www.audi.pl/modele/porownanie_modeli/
            wybierz sobie konfigiurator, potem wybierz audi a8 a potem wybierz silnik 3,2 a
            w okienku obok zobaczysz opis silnika i wstydliwy napis "os przednia"
            tak tak podstawowy silnik w audi a8 napedza przednia os. kiedys kolega
            greenblak grzmial na forum co to za wstyd. pewnie ze wstyd w tej klasie chyba
            nikt nie robi aut z napedem na przod bo to nie przystoi.
            mam nadzieje ze sie przyznasz do bledu. milo by bylo rowniez gdybys powiedzial
            przepraszam
            • notmyself Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 17.09.06, 14:46
              wojtek_blankietowy napisał:
              > notmyself napisał:
              > > wojtek_blankietowy napisał:
              > > > przeciez produkowano nawet przednionapedowe Audi A8 (hehe w tej kla
              > > > sie).
              > >
              > > Toś palną wielką kulą w jeszcze większy płot :) Czy doszczegasz jak poważ
              > > nie czasmi się błaźnisz? Audi robi A8 w wersji quattro. Czekam na przykład
              > > produkowanej obecnie limizyny awd (w tej samej klasie, nic niżej).
              >
              >
              > wiesz zeby sie o czyms wypowiadac warto sie na tym znac. a jesli do tego chce
              > sie kogos krytykowac trzeba miec pewnosc ze samemu ma sie racje. nigdy cie
              > nie obrazalem wiec czemu mnie obrazasz i do tego sie mylisz
              > oto link:
              > www.audi.pl/modele/porownanie_modeli/
              > wybierz sobie konfigiurator, potem wybierz audi a8 a potem wybierz silnik
              > 3,2 a w okienku obok zobaczysz opis silnika i wstydliwy napis "os przednia"
              > tak tak podstawowy silnik w audi a8 napedza przednia os.

              Masz pełną rację, A8 jest dostępne w wersji przednionapędowej. Nigdzie nie
              napisałem że nie jest. Ale jest także dostępne w wersji 4x4 (z napędem stałym a
              nie "dołanczaną imitacją").

              > kiedys kolega greenblak grzmial na forum co to za wstyd. pewnie ze wstyd w
              > tej klasie chyba nikt nie robi aut z napedem na przod bo to nie przystoi.

              No i tutaj leży pies pogrzebany. Proszę byś wymienił samochody z tego segmentu
              dostępne (choćby opcjonalnie) z stałym napędem 4x4.

              > mam nadzieje ze sie przyznasz do bledu. milo by bylo rowniez gdybys
              > powiedzial przepraszam

              Co do błędu, to wciąż obstaje przy swoim. Po prostu pisząc o tym że A8 dostępne
              jest w wersji ośka i ma to niby być poważna wada, popełnieś piramidalną bzdurę.
              A8 jest jedną z niewielu produkowanych obecnie limizyn z dostępnym napędem 4x4
              (może nawet jedyną w tej klasie?). W tej klasie samochodów ten napęd wcale nie
              jest aż tak bardzo potrzebny, i w większości przypadków producenci idą w
              różnorodne elektroniczne ESP-zabawki. To że A8 można kupić z torsenem jest jego
              poważną zaletą, a nie wadą, na tle konkurencji.

              Jeżeli poczułeś się obrażony poprzednim postem to przepraszam.
              • wojtek_blankietowy Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 17.09.06, 16:26
                notmyself napisał:
                > Masz pełną rację, A8 jest dostępne w wersji przednionapędowej. Nigdzie nie
                >napisałem że nie jest. Ale jest także dostępne w wersji 4x4 (z napędem stałym a
                > nie "dołanczaną imitacją").

                rzeczywiscie nie napisales ale z twoje wypowiedzi wynikalo jednoznacznie ze
                jest tylko 4x4 i zarzuciles mi pomylke ze pisze o przednionapedowym audi a8.
                mozesz odwracac jak chcesz prawdy nie ukryjesz



                >kiedys kolega greenblak grzmial na forum co to za wstyd. pewnie ze wstyd
                > > tej klasie chyba nikt nie robi aut z napedem na przod bo to nie przystoi.
                >
                >No i tutaj leży pies pogrzebany. Proszę byś wymienił samochody z tego segmentu
                > dostępne (choćby opcjonalnie) z stałym napędem 4x4.

                nie to jest przedmiotem rozmowy. ja mowie ze w tej klasie przedni naped to
                wstyd i żenada. nie mowiłem nic że 4x4 jest złe. mówiłem że przedni to wstyd a
                ty mi na to że się myle bo a8 jest 4x4 - co jest nieprawdą bo kłamiesz mówiąc
                że a8 jest 4x4 bo a8 jest albo 4x4 albo przednie.



                > > mam nadzieje ze sie przyznasz do bledu. milo by bylo rowniez gdybys
                > > powiedzial przepraszam
                >
                >Co do błędu, to wciąż obstaje przy swoim. Po prostu pisząc o tym że A8 dostępne
                > jest w wersji ośka i ma to niby być poważna wada, popełnieś piramidalną bzdurę

                wytlumacz mi na czym moja bzdura polega. ja twierdze i prosze innych o
                wypowiedz ze w tej klasie (klasa F luksusowe) auto z przednim napedem nie
                powinno istniec .



                >A8 jest jedną z niewielu produkowanych obecnie limizyn z dostępnym napędem 4x4
                >(może nawet jedyną w tej klasie?). W tej klasie samochodów ten napęd wcale nie
                > jest aż tak bardzo potrzebny, i w większości przypadków producenci idą w
                >różnorodne elektroniczne ESP-zabawki. To że A8 można kupić z torsenem jest jego
                > poważną zaletą, a nie wadą, na tle konkurencji.

                no i co z tego? masz racje ze 4x4 w audi jest swietny. tylko ze konkurencja nie
                robi auta z przednim napedem wiec konkurencja jest luksusowa i wyrafinowana a
                przednionapedowe a8 - pospolite.




                > Jeżeli poczułeś się obrażony poprzednim postem to przepraszam.

                po prostu sie przyznaj ze nie wiedziales o przedninapedowym a8 i tyle
                • notmyself Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 17.09.06, 16:56
                  wojtek_blankietowy napisał:

                  > notmyself napisał:
                  > > Masz pełną rację, A8 jest dostępne w wersji przednionapędowej. Nigdzie
                  > > nie napisałem że nie jest. Ale jest także dostępne w wersji 4x4 (z napędem
                  > > stałym a nie "dołanczaną imitacją").
                  >
                  > rzeczywiscie nie napisales ale z twoje wypowiedzi wynikalo jednoznacznie ze
                  > jest tylko 4x4 i zarzuciles mi pomylke ze pisze o przednionapedowym audi a8.
                  > mozesz odwracac jak chcesz prawdy nie ukryjesz

                  Zacytuje moją wypowiedź: "Audi robi A8 w wersji quattro". Czy widzisz tutaj
                  gdzieś wyraz "tylko"?

                  > > > kiedys kolega greenblak grzmial na forum co to za wstyd. pewnie ze wstyd
                  > > > tej klasie chyba nikt nie robi aut z napedem na przod bo to nie
                  > > > przystoi.
                  > >
                  > >No i tutaj leży pies pogrzebany. Proszę byś wymienił samochody z tego
                  > >segmentu dostępne (choćby opcjonalnie) z stałym napędem 4x4.
                  >
                  > nie to jest przedmiotem rozmowy. ja mowie ze w tej klasie przedni naped to
                  > wstyd i żenada. nie mowiłem nic że 4x4 jest złe. mówiłem że przedni to
                  > wstyd a ty mi na to że się myle bo a8 jest 4x4 - co jest nieprawdą bo
                  > kłamiesz mówiąc że a8 jest 4x4 bo a8 jest albo 4x4 albo przednie.

                  Co nie zmienia faktu, iż Audi A8 dominuje konkurencję pod kątem napędu -
                  właśnie dając możliwośc zakupu auta z quattro. Napędem lepszym od ośki,
                  niezależnie której. Pomijając tak istotny aspekt oferty tej marki, dałeś
                  przykład myślenia nieobiektywnego. Klient nastawiony na właściowści jezdne auta
                  wybierze A8 quattro bo ten napęd ma przewagę nad ośkami. Jednym słowem, pisanie
                  o tym że w ofercie dostępna jest przednia oś i twierdzenie że to żenada, a
                  pomijanie faktu że jest też 4x4 to jest piramidalna wtopa.

                  > > > mam nadzieje ze sie przyznasz do bledu. milo by bylo rowniez gdybys
                  > > > powiedzial przepraszam
                  > >
                  > > Co do błędu, to wciąż obstaje przy swoim. Po prostu pisząc o tym że A8
                  > > dostępne jest w wersji ośka i ma to niby być poważna wada, popełnieś
                  > > piramidalną bzdurę
                  > wytlumacz mi na czym moja bzdura polega. ja twierdze i prosze innych o
                  > wypowiedz ze w tej klasie (klasa F luksusowe) auto z przednim napedem nie
                  > powinno istniec.

                  A ja twierdze, że dostępny w A8 napęd quattro jest lepszy od ośki. W audi mogę
                  taki napęd wybrać. W innych markach nie (nie w tej klasie). Na tym polega
                  piramidalność bzdury którą napisałeś. Wiesz, silnik 3.2 w Audi A8 to jeszcze
                  większa wtopa niż napęd na przednią oś - zdecydowanie za słaby. Czy to znaczy
                  że A8 to pod kątem silników żenada? Oczywiście że nie, bo są jeszcze silniki
                  4.2, 5.2 biturbo i 6.0 Ofertę ocenia się _całościowo_ a nie fragmentami
                  wybranymi z punktu widzenia z góry założonego celu.

                  > > A8 jest jedną z niewielu produkowanych obecnie limizyn z dostępnym napędem
                  > > 4x4 (może nawet jedyną w tej klasie?). W tej klasie samochodów ten napęd
                  > > wcale nie jest aż tak bardzo potrzebny, i w większości przypadków
                  > > producenci idą w różnorodne elektroniczne ESP-zabawki. To że A8 można kupić
                  > > z torsenem jest jego poważną zaletą, a nie wadą, na tle konkurencji.
                  >
                  > no i co z tego? masz racje ze 4x4 w audi jest swietny. tylko ze konkurencja
                  > nie robi auta z przednim napedem wiec konkurencja jest luksusowa i
                  > wyrafinowana a przednionapedowe a8 - pospolite.

                  Zaś A8 quattro to w tym segmencie prawdopodobnie jedyna oferta z 4x4 - więc
                  zdecydowanie nie limuzyna "pospolita". Ale tego nie napisałeś bo chciałeś
                  udowodnić z góry założoną tezę. Podobnie A8 ma karoserię wykonaną w całości z
                  aluminium. Tego też nie napisałeś bo nie pasuje ci do tezy. Wybierasz wyrywkowe
                  fakty i budujesz z nich mity.

                  > > Jeżeli poczułeś się obrażony poprzednim postem to przepraszam.
                  >
                  > po prostu sie przyznaj ze nie wiedziales o przedninapedowym a8 i tyle

                  Kolego wojtek_blankietowy - nie trzeba doktoratu żeby wiedzieć iż quattro to
                  jest _opcja_ a nie wymóg Audi. Więc nie wyciągaj zbyt pochopnych wniosków :) I
                  proszę, czytaj ze zrozumieniem moje wypowiedzi - nie dokładaj do nich wyrazów
                  których sam tam nie umieściłem :)

                  Notmyself
                    • notmyself Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 17.09.06, 20:07
                      marilicia napisała:
                      > > Wiesz, silnik 3.2 w Audi A8 to jeszcze
                      > > większa wtopa niż napęd na przednią oś - zdecydowanie za słaby.
                      >
                      > ... mowi zbieracz ogorkow do zbieracza szpararagow, bo zeby transportowac
                      > plony nie wystarcza mu 7,7s do setki i 250km/h predkosci maksymalnej. :D:D:D

                      Droga Marilicio :) Dyskusja dotyczy samochodu który w wersji podstawowej
                      kosztuje kilkaset tysięcy złotych (mowa o nowym). Samochodu, który troszkę
                      waży. W takim samochodzie, klient oczekuje czegoś więcej niż silnika który przy
                      każdym ruszaniu będzie wkręcał się na nieprzyjemnie wysokie obroty aby z
                      mozołem ruszyć pojazd do przodu :) Raczej, oczekuje silnika który bez wysiłku,
                      i kulturalnie, będzie machał tym samochodem wedle woli. Czysto akademicka
                      kwestia przyspieszenia 0-100, czy prędkości maksymalnej, jest tu sprawą
                      drugorzędną :)

                      Notmyself
                      • marilicia Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 17.09.06, 20:17
                        > W takim samochodzie, klient oczekuje czegoś więcej niż silnika który przy
                        > każdym ruszaniu będzie wkręcał się na nieprzyjemnie wysokie obroty aby z
                        > mozołem ruszyć pojazd do przodu :)

                        A klient to kto? Ty i blankietowy jestescie klientami?

                        > Raczej, oczekuje silnika który bez wysiłku,
                        > i kulturalnie, będzie machał tym samochodem wedle woli.

                        Czy moze pracujecie w marketingu Audi i obadaliscie zyczenia klientow? Skad ta
                        pewnosc w twoich i blankietowanego stwierdzeniach? Respekt przed taka
                        znajomoscia zyczen klientow.


                        pozdrawiam


                        --
                        oto-polska.blogspot.com/
              • irlandia_pn Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 18.09.06, 10:06
                notmyself napisał:
                > Masz pełną rację, A8 jest dostępne w wersji przednionapędowej. Nigdzie nie
                >napisałem że nie jest.

                Jeśli nigdy nie pisałeś że nie jest w wersji przednionapedowej to wytłumacz to:

                blankietowy:
                "> przeciez produkowano nawet przednionapedowe Audi A8 (hehe w tej klasie)."
                ty:
                "Toś palną wielką kulą w jeszcze większy płot :) Czy doszczegasz jak poważnie
                czasmi się błaźnisz? Audi robi A8 w wersji quattro."

                Jeśli blankietowy napisał prawde to czemu mówisz że palnął kulą w płot?
                Wytłumacz prosze. Bo ja widze jedno wytłumaczenie - nie wiedziałeś o
                przednionapędowym audi a8. Ponieważ nie wiedziałeś zarzuciłeś blankietowemu
                bzdure podczas gdy on miał rację. A teraz jak niepodległosći bronisz się że
                wiedziałeś choć widać że nie wiedziałeś. Specjalisto.
                • notmyself Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 18.09.06, 11:03
                  Czytaj tutaj forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=48300170&a=48758536
                  Pod kątem napędu Audi ma lepszą ofertę od pozostałych wymienionych marek
                  podobnie jak i od większości tego segmentu. Więc jeżeli ktoś kieruje się
                  właściwościami jezdnymi, to zapewne zwróci się w stronę A8. Bzdura jest więc
                  piramidalna (totalna kula w płot) i budowana poprzez wybieranie pewnych
                  fragmentów oferty i ignorowanie pozostałych, które nie pasują do tezy. I
                  podobnie, jak kol wojtek_blankietowy staraj się nie dokładać do moich
                  wypowiedzi wyrazów których tam nie umieściłem. Jeśli w wypowiedzi nie ma
                  wyrazu "tylko", to znaczy że świadomie go tam nie umieściłem.
                  • irlandia_pn Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 18.09.06, 11:07
                    notmyself napisał:
                    > Pod kątem napędu Audi ma lepszą ofertę od pozostałych wymienionych marek
                    > podobnie jak i od większości tego segmentu. Więc jeżeli ktoś kieruje się
                    > właściwościami jezdnymi, to zapewne zwróci się w stronę A8. Bzdura jest więc
                    > piramidalna (totalna kula w płot) i budowana poprzez wybieranie pewnych
                    > fragmentów oferty i ignorowanie pozostałych, które nie pasują do tezy. I
                    > podobnie, jak kol wojtek_blankietowy staraj się nie dokładać do moich
                    > wypowiedzi wyrazów których tam nie umieściłem. Jeśli w wypowiedzi nie ma
                    > wyrazu "tylko", to znaczy że świadomie go tam nie umieściłem.


                    Ale ja zadałem jedno konkretne pytanie i proszę o jedną konkretną odpowiedź.
                    Pytanie jest takie co oznacza twoja poniższa wypowiedź (wklejam całą)? Co
                    oznacza powiedzenie że blankietowy mówi bzdury w tym zdaniu któe sam cytujesz:

                    oto twój post:
                    "> przeciez produkowano nawet przednionapedowe Audi A8 (hehe w tej klasie).

                    Toś palną wielką kulą w jeszcze większy płot :) Czy doszczegasz jak poważnie
                    czasmi się błaźnisz? Audi robi A8 w wersji quattro. Czekam na przykład
                    produkowanej obecnie limizyny awd (w tej samej klasie, nic niżej)."

                    czym błaźni się blankietowy mówiąc prawde że są przednionapedowe audi a8??????
                    • notmyself Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 18.09.06, 11:34
                      irlandia_pn napisał:
                      > czym błaźni się blankietowy mówiąc prawde że są przednionapedowe audi a8??????

                      Wybiórczym traktowaniem tematu, które prowadzi do próby ustawienia Audi na
                      ostatnim miejscu pod kątem napędu. Próby, właśnie w kontekście napędu,
                      _zupełnie absurdalnej_ bo tutaj Audi ma przewagę. Można by krytykować za 10
                      innych spraw, ale właśnie za napęd lepiej się nie zabierać. Jest to oczywiste
                      dla każdego który nie podchodzi do sprawy jak małe dziecko (typu: "subaru jest
                      do dupy bo ma logo rodem z disco") tylko rzeczowo ocenia co może oczekiwać po
                      danym modelu a czego w nim nie znajdzie. Wiesz, napęd na tylną oś nie wprawia
                      mnie w euforię. Bo nie oceniam tego na podstawie dziecinnych przesłanek ("nie
                      wypada") i zdaje sobie sprawę że mały fiat też jedzie tylną osią. Co nie
                      oznacza że jest to super samochód.
                        • notmyself Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 18.09.06, 11:43
                          robert888 napisał:
                          > hehe, umiejętność przyznania sie do błędu jest jak widać umiejetnościa
                          > wyjątkowo rzadką. Nie brnij juz w to dalej, bo widac ci dziurawe skarpetki.

                          Zaś umiejętność czytanie ze zrozumieniem wydaje się być umiejętnością nawet
                          bardziej wyjątkową. Ale nie martwi mnie to za bardzo :)
                          • irlandia_pn Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 18.09.06, 12:02
                            notmyself napisał:
                            > Zaś umiejętność czytanie ze zrozumieniem wydaje się być umiejętnością nawet
                            > bardziej wyjątkową. Ale nie martwi mnie to za bardzo :)

                            Facet daj spokój. Wszyscy widzą jak jest, że nie wiedziałeś o przednionapędowym
                            audi, a Ty udajesz głupszego niż można. Nie umiesz się przyznać to OK ale
                            przynajmniej nie dorabiaj glupiej ideologii i ewentualnie zamilcz.
                            • notmyself Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 18.09.06, 14:12
                              irlandia_pn napisał:
                              > notmyself napisał:
                              > > Zaś umiejętność czytanie ze zrozumieniem wydaje się być umiejętnością
                              > > nawet bardziej wyjątkową. Ale nie martwi mnie to za bardzo :)
                              >
                              > Facet daj spokój. Wszyscy widzą jak jest, że nie wiedziałeś o
                              > przednionapędowym audi, a Ty udajesz głupszego niż można. Nie umiesz się
                              > przyznać to OK ale przynajmniej nie dorabiaj glupiej ideologii i ewentualnie
                              > zamilcz.

                              Masz rację - dyskusja z Tobą prowadzi absolutnie do nikąd. Prostą i powszechnie
                              dostepną wiedzę, choćby nt tego co jest w Audi opcją a co nie jest, traktujesz
                              jako wiedzą tajemną, próbując bezpodstawnie przypisywać adwersarzom jej braki.
                              Krytykę Audi budujesz na zjechanych na tym forum do oporu ogólnikach, o
                              awaryjnych samochodach. Ogólnikach których poziom abstrakcji nie pozwala na
                              uzyskanie jakichkolwiek informacji co konkretnie sie psuje, nie mówiąc juz o tym
                              w jakich rocznikach i z jakich przyczyn. Tekst pisany sprawia Ci problemy
                              interpretacyjne. Nawet gorzej, interpretujesz go pod z góry założony cel. Jednym
                              slowem farsa, nie warta kontynuacji. EOT
                              • wojtek_blankietowy Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 19.09.06, 08:28
                                notmyself napisał:
                                > Masz rację- dyskusja z Tobą prowadzi absolutnie do nikąd. Prostą i powszechnie
                                > dostepną wiedzę, choćby nt tego co jest w Audi opcją a co nie jest, traktujesz
                                > jako wiedzą tajemną, próbując bezpodstawnie przypisywać adwersarzom jej braki.
                                > Krytykę Audi budujesz na zjechanych na tym forum do oporu ogólnikach, o
                                > awaryjnych samochodach. Ogólnikach których poziom abstrakcji nie pozwala na
                                > uzyskanie jakichkolwiek informacji co konkretnie sie psuje nie mówiąc juz o ty
                                > w jakich rocznikach i z jakich przyczyn. Tekst pisany sprawia Ci problemy
                                >interpretacyjne. Nawet gorzej interpretujesz go pod z góry założony cel. Jedny
                                > slowem farsa, nie warta kontynuacji. EOT


                                podziwiam Cie ze nie jest Ci wstyd. ludzie palcami cie wytykaja jak glupio
                                palnełeś a ty nic. ktos ci wskazuje konkretne jedno zdanie gdzie sie pomyliles
                                a ty komus zarzucasz cos z innego zupelnie tematu. przypomina mi to zachowanie
                                gdy komus sie mowi: "ukradles jabłko" a on odpowiada: "ukradłem ale za to ty
                                masz brudne uszy". Daj spokoj. A co z dołączanym napedem w poprzednim passacie
                                o ktorym napisales ze taki istnieje a tak naprawde nie bylo takiego. Co tez sie
                                nie pomyliles?
        • robert888 Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 17.09.06, 17:15
          wojtek_blankietowy napisał:
          Co dziwne Jaguar ma stosunkowo tanie czesci.
          >

          hehe, a tu ci nowina - czy możesz podac jakieś przykłady tych "tanich części"?
          Prosze abys się ograniczył do aut młodszych niż 10 lat. Dla ułatwienia podam
          ci, że w moim garazu od 8 lat stoi zawsze jakis Jag:))
          BMW też stała.

          PS.
          Do X350 migacz w błotniku (taki kawałek plastiku 2x4 cm z żarówką) kosztuje
          bagatelka 460 pln a uszczelka tylniej szyby (to takie 2 metry gumki) z
          niklowana blaszką to wydatek drobnych 1600 zł (hehe, więcej niż sama szyba). Na
          deser też coś mam - czy wiesz ile kosztuje zacisk hamulcowy Brembo do XJR?
          Możesz sie pomylic o tysiąc złotych. Zacisk, tarcza, obręcz aluminiowa i opona
          do XJR 100 (JEDNA sztuka) kosztuje więcej niż 90% tutejszych forumowiczów
          przewiduje wydac na swoje "auto rodzinne". Oj Jaguary to mają taniutkie części,
          coś w rejonach Citroena Saxo.
      • notmyself Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 17.09.06, 01:14
        misza36 napisał:
        > wiem ze w 740 byl silnik v 8 , do konca nie doczytalem, a tak w ramach
        > dygresji to najbardziej optymalny silnik do tego bmw v12 nie ma zauwazalnie
        > lepszej dynamiki a prowadzi sie znacznie gorzej ze wzgledu na ciezar silnika.

        W V12 nie musi chodzić o "dynamike". A zabudowanie takiego silnika w aucie może
        istotnie podnosić komfort, z zupełnie innych względów.
    • swoboda_t Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 17.09.06, 17:30
      Generalnie warto poczytać fora klubowe - Audi, BMW, Jag. Dowiesz się sporo
      ciekawych rzeczy, w tym również o kosztach. A te są spore, z czego nie wszyscy
      zdają sobie sprawę. Na początek coś o Audi - przeklejone stąd:
      tiny.pl/7n9m
      Zaznaczę, że podanie zużycie paliwa nie dotyczy okresu, kiedy się nimi
      wyżywałem, bo wtedy w mieście palił np. ten A8 4.2 i 30 l/ 100 km
      przez pierwsze 2 miesiące, a na trasie to i 18 l/100km bywało,
      bo piłowałem go na tiptroniku.
      Jako ciekawostkę podam, że w Kielcach na torze na dystansie 75 km, ze
      zblokowanym 2 biegiem spalił mi średnio 54 l/100 km.
      Niewielu właścicieli odpisuje na takie posty, bo ileż można wkółko pisać to
      samo.
      A że wyszukiwanie działa niewłaściwie to nie ich wina,
      a i nikomu niechce się robić kopi własnych tekstów, czy emaili,
      czego też i nikt z was nie robi.
      Po drugie to dorzucanie zawsze swoich 5 groszy przez tzw. teoretyków drażni, i
      przeważnie nikt już niechce się produkować w tak niewdzięcznym temacie jak
      spalanie, choć dla mnie jest proste i oczywiste:
      mam licznik km i wiem ile wlewam paliwa.
      A teraz do rzeczy:
      Załączam niżej treść z moich emaili i postów w odpowiedzi na podobne pytania,
      Na podstawie doświadczeń własnych z eksplotacji i przejechanych
      prawie 200 tys. km tymi autami:
      Co do spalania
      to najpierw muszę zaznaczyć, że mój styl jazdy jest zdecydowanie agresywny.
      Zawsze się spieszę, i wszyscy zbyt wolno jadą więc jeżdżę np. po mieście
      slalomem.
      Na trasie też się spieszę, i jeżdżę w granicach 160-200km/h, a na trasach typu
      gierkówka lub siódemka Wawa-Gdańsk, wawa- słomczyn i do 250km/h.
      Tankuje zawsze od momentu zakupu w Niemczech tylko i wyłącznie paliwo
      98okt.(może źle, a może i dobrze) VAG zaleca do A8 Pb98, ale i Pb95, a dane
      fabryczne dotyczą auta z Pb98 w baku. A teraz widełki:
      w moim przypadku i jak żona jeździ, a też spokojnie nie może:
      4,2 V8 32v 300KM`98 Quattro Tiptronic przed liftingiem (mam go obecnie, i byłem
      nim w Józefowie i Kielcach):
      Kliknij aby zobaczyć Foto
      miasto: 18-22l/100km/h
      trasa: 12-13l/100km/h krótka i bardzo spokojna 100-140km/h, prawie bez
      wyprzedzania (z nastawieniem na oszczędność)
      choć jak pożyczyłem raz go ojcu to na trasie Olsztyn-Wawa-Olsztyn jadą 100-150
      (jeździ bardzo płynnie i spokojnie) spalił mu 11,5l/100km
      14-16,5l/100km dłuższa i normalna jazda 140-220km/h, średni ruch wyprzedzam co
      się rusza (jazda i z pogoniami za ścigaczami, łatwo dochodzi do 250km/h)
      3,7 V8 32v 230KM `94-98 Quattro Tiptronic
      nie wiem, ale silnik jest dużo bardziej mułowaty i nie tak bardzo agresywny,
      więc i łatwo jest oszczędniej jechać.
      Podobno palą 1-3 litry mniej i dostępny jest bez Quattro, więc na pewno mniej
      spali.
      3,7 V8 40V 260KM `99-02 Quattro Tiptronic (mam go obecnie model 2000, właśnie
      wstawiłem go do komisu - JUŻ SPRZEDANY):
      Kliknij aby zobaczyć Foto
      miasto: 17-21l/100km/h
      trasa: 10-12l/100km/h krótka i bardzo spokojna 100-140km/h, prawie bez
      wyprzedzania (z nastawieniem na oszczędność)
      ale na trasie z Niemiec do polski w zimę ok 1000km spalił mi średnio
      9,8l/100km, a to dlatego, że jechaliśmy na dwa auta, i tamto auto za którym
      jechałem się poruszało cały czas 70-100km/h,
      i bardzo, bardzo spokojne, więc i ja też cały czas prawie bez gazu (spalanie
      rośnie lawinowo jak dodaje się gaz i stoi na światłach).
      11-16l/100km dłuższa i ostra jazda 140-220km/h, średni ruch wyprzedzam co się
      rusza (ten wymaga już piłowania żeby tak jechać, rozwinięcie nim 250km/h wymaga
      pasa startowego)
      11-13l/100km przy w miarę normalnej jeździe 100-150km/h i niewielkim ruchu.
      2,8 V6 30V pali prawie tyle co 3,7 tylko że prawie nie jedzie.
      Diesle Ciebie nie interesują więc nie piszę, ale dodam:
      2,5 TDI V6 150KM `95-99 od 6-12l/100km droga eksploatacja i muł, awarie wałków
      i skrzyń tipronic, paski - dużo zamienników
      2,5 TDI V6 180KM `99-02 od 7-14l/100km droga eksploatacja i jeździ trochę
      lepiej, awarie skrzyń tipronic i osprzętu silnika, paski - mniej niż wyżej, ale
      sporo zamienników
      3,3 TDI V8 224KM `99-02 od 8-15l/100km droga eksploatacja ale jeździ
      zajefajnie, koszmarny koszt wymiany rozrządu i mało zamienników
      UWAGA! A8 bez QUATTRO i w manualu palą o 2-4 litra mniej, ale z
      motorem 4,2 nie ma takich. Manual występuje z tym motorem, ale tylko w S8 które
      spala dużo ze względu chociażby na moc.
      Jeżeli chcesz zagazować, to bezwzględnie szukaj motoru 4,2, rewelacyjnie znoszą
      gaz (jeżeli fachowo założony) i ich trwałość
      wcale się nie zmniejsza i prawie niemożliwe jest ich zarżnięcie.
      Explotacja tego motoru do 500 tys. km to tylko przeglądy co 15
      tys.(od 1000zł do 2000zł w serwisie -zależy czy mały,duży, a po 60
      tys. + wymiana oleju i filtra skrzynia+świece 8szt. 4 -elektrodowe,
      czyli 1200zł) i rozrząd co 90 tys. w Polsce (3100 zł - oryginał z pompą wodną
      pełen komplet ,
      - a są też zamienniki znacznie tańsze, ale ich należy używać z rozsądkiem przy
      rozrządzie - jeżeli
      chce się mieć auto kilka lat, to ja raczej odradzam, ale różne są szkoły).
      Zamienniki z pompą wodną 1500zł. Bezpieczeństwo na drodze, jak i bezproblemowe
      i mniej
      stresowe przemieszczanie się w polskich warunkach jest zdecydowanie wyższe z
      tym motorem. Jest prawie niemożliwe doprowadzić do wypadku
      A8 4,2 z uwagi na zbyt duże możliwości wpływu na sytuację na drodze w
      podbramkowych sytuacjach. 3,7 pozostawia dużo do życzenia.
      Co potwierdza i moja żona, jak jadę tym 3,7 żona jest niespokojna, ale jak 4,2
      śpi snem spokojnym.
      A i koszt eksploatacji opon jest znacznie wyższy, gdyż `17 cali Dunlopa,
      Continentala itp. 1 szt to ok. 800 - 1000zł ,
      z uwagi na nośność, szerokość i wymagany indeks, a drą się szybciej niż przy
      małych wózkach.

      Przypomniało mi się dobre porównanie:
      A8 4,2 pali tyle dokładnie co motor 2,8 V6 30V z A6,
      np. jakbyś jechał za taką A6 jak cień , to spalanie by było identyczne,
      ale z uwagi, że 4,2 ma większe możliwości ciężko się ograniczyć do przyspieszeń
      i szybkości A6 2,8.
      A szczerze, to do spalania się przyzwyczaisz, po 1-2 miesiącach, i na pewno nie
      wsiądziesz już do innego auta.
      Jedynie skrzynia wymaga traktowania wg. zaleceń producenta i nie doprowadzanie
      zbyt częste do szarpania napędami.
      I tylko przeglądy i klocki, praktycznie żadnych niespodzianek.
      Idealny na polskie drogi, w przeciwieństwie do A6 po `97.
      A w zimę jesteś prawdziwym królem szos, podziwiasz ją tylko przez szybę, bo
      trakcja jest prawie jak w lato.
      Więc jak masz tylko kasę to nie zastanawiaj się, i bierz A8, a na pewno nie
      zginiesz na drodze, bo te auta naprawdę dużo wybaczają, aż za dużo czasami.
      Czy przy 50km/h, czy 250 km/h skuteczność hamulców identyczna.
      Tylko te opony.
      Ale są używki od sprawdzonych importerów.
      Podumaj i kupuj, raz się żyje!!!!!!!
      @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
      Pozdrawiam
      darm
      Tutaj jest plik Audi.html
      Należy go otworzyć w dowolnej przeglądarce.
      Tam są linki do różnych stron o Audi jak i o motoryzacji ogólnie.
      Sądzę, że trochę pomogłem i rozświetliłem światełko w tunelu.

      Teraz co się psuje:
      Jak ma się szczęście to niewiele.
      Tak jak napisałem sam motor jest bezawaryjny, ale czuły na jakość oleju do
      niego wlewanego.
      - czujniki airbagów
      - szybko się zużywające klocki i tarcze hamulcowe
      - przy gazie padają cewki zapłonowe, ale tylko na początku i tylko zazwyczaj
      jedna, a póżniej spokój.
      - o eksploatacji na gazie ci nic nie napiszę ponieważ nigdy auta na gaz nie
      miałem, choć wszystkie auta w moim życiu to benzyny
      (jedno było tylko 2.5 TDI i więcej traktorów nie będzie)
      - zawieszenie naprawiane zamiennikami leci notorycznie, ale na oryginałach
      wytrzymałość każdego elementu
      końcówka, wahacze ok 100-150 tys. km i wytrzymałość wzorowa (testowane na
      własnej skórze)
      - czujniki przednie ABS
      - rzadziej sonda lambda
      - rózne elementy elektroniczne i nie tylko, ale najczęściej z winy
      nieumiejętnej nap
      • swoboda_t Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 17.09.06, 17:32
        - rózne elementy elektroniczne i nie tylko, ale najczęściej z winy
        nieumiejętnej naprawy przez pseudofachowców od A8
        W razie dodatkowych pytań pisz śmiało.
        Uważaj tylko na składaki, bo teraz jest takich pełno, lub z walniętymi na dzień
        dobry amorami wraz ze sprężynami.
        Koszt zamienników np. sachs 4x amory+ 4x spreżyny to ok. 4000zł, więc uważaj.

        CENY I KOSZTY EKSPLOATACJI A8 z motorami V8 benz.

        Olej - 10l (wchodzi niecałe 9l, ale 1l musi być na dolewki, i czym ostrzej
        jeżdzisz tym więcej dolewek) oleju Longlife
        (obowiązkowo) = 10 x 80zł = 800zl (jak chcesz dłużej pojeżdzić to nie
        oszczędzaj, bo najtańszy zamiennik to też 50zł)
        -filtr powietrza,oleju,przeciwpyłowyx2, paliwa, i jeszcze jakieś gówienko =
        zamienniki min.=350zł - oryginał z filtrem paliwa 750zł
        - klocki hamulcowe przednie u mnie nawet nie wytrzymują 15 tys.
        po 4szt na stronę tzw. pływające -zamiennik min. ok. 300zł- oryginał do A8 do
        1998 1200-1400zł, A8 od 1999 - 850-1000zł
        - klocki tył- zamiennik Lukasa 150-200, oryginał ostatnio 308zł i lecą mi
        co 30tys.
        - tarcze hamulcowe przednie wentylowane o srednicy prawie 40cm - oryginał
        ostatnio 560zł szt.- zamienników sporo PAGID itp.
        - tarcze hamulcowe tylne wentylowane, ale mniejsze - oryginał około 369zł -
        zamienników sporo PAGID itp.
        - świece 8szt. - zamiennik chyba ok. 30zł- oryginał ja płaciłem 53,5 BOSH 4-
        elektrodowe co 60tys.
        - rozrząd co 90 tys. w polsce - zamiennik niewiem, ale oryginał też niejest
        drogi oczywiście wszystkie paski,rolki, pasek alternatora +pompa wodna i
        jeszcze jakieś ustrojstwa 2400zł.
        - często lecą czujniki ABS, mi już dwa poleciały- cena około 477zł
        - amortyzatory- zależy w jakim stanie kupisz Auto - najtańszy zamiennik Sachs
        550zł, Bilstein ok.700zł- i odradzam, lepszy oryginał przód lub tył 900-1000zł
        - Wahacze - zamienniki odradzam- oryginał tzw. banan 570 zł, nośny prosty 750zł
        - Końcówki drążków - 250zł +wymiana i geometra 240zł 490zł
        - tuleje metalowo gumowe, one lecą najczęściej a jest ich setki- zamiennik
        niewiem - oryginał ok. 50-300
        - gumowa osłona przegubów - się przecierają, trzeba pilnować - zamiennik
        niewiem - oryginał komplet ze smarami 130zł.
        - podłokietnik przód do 1998r, czasem potrafi sie urwać - 900zł
        - pompka spryskiwaczy szyb oryginał 350zł, ale zamiennik ciężko ale można
        znaleść nawet za 25zł z czujnikiem poziomu - polecam.
        - spryskiwacz reflektorów do A8 po 1999 ok. 400zł-po zimie lubi któryś paść
        - sonda lambda są dwie każda po 800-900zł oryginał, zamienniki są firmy NGK,
        nie wiem po ile
        - Przepływomierz powietrza, a dokładnie MIERNIK MASY POWIETRZA - oryginał ok.
        700-900zł, pasują też od 2,5TDIV6 180KM z A6 lub A8, do modeli z `94-`98
        oryginał 1900zł, zamienników brak, bo jest to wtyczka z bolcami.
        - gumki wycieraczek są dwa po 30zł każda oryginał
        - żarówka xenonowa do A8 do 2002 600zł szt. oryginał, ale też w serwisie są
        tańsze Philipsa po ok 300zł, w poznaniu ok. 100-150 komplet.
        - Notorycznie przepalające się żarówki tylnych świateł oraz STOPU - cena około
        1 złotego
        - Gnijący zacisk (komora rozdzielająca) przewodu "+" od akumulatora i innych,
        przykręcony z przodu do podłużnicy - wymiana złącza to w ASO 30zł + 60zł
        robocizna
        - wyłącznik Stopu, to w ASO 54zł + 37zł robocizna
        - płyn chłodzący (wszelkie dolewki / wymiany na uniwersalne "nowe formuły 2000"
        itp. mogą prowadzić do wycieków, np. z chłodnicy oleju) - tu już nie tak drogo:
        ok. 37pln / 1,5ltr koncentratu (1:1) - autor "Zapp"
        - Wymiana oleju w skrzyniach Tiptronic stosowanych w A8 V8 benzyna np.DSL i
        ECH - olej należy wymienić wraz z filtrem siatkowym bezwzględnie co 60 tys.
        Najlepiej sprawdzać stan co 30 tys.km przy wyższych przebiegach, gdyż dzięki
        temu można zapobiec i wykryć też szybciej zbliżającą się awarię skrzyni, i tym
        samym obniżyć koszty jej naprawy - cena oryginalnego oleju ATF w serwisie około
        80zł, - zamienniki niezalecane, chyba, że na własne ryzyko, sprawdzenie i
        uzupełnienie w ASO - w lutym br. 89,26zł.
        Potrzeba ok. 5l oleju do zwykłej wymiany (część oleju zostaje starego) koszt
        130zł w ASO +za olej, a do dynamicznej, tzn. pełnej 15-20l, pomimo że w skrzyni
        zostaje tylko ok.9 litrów.
        + Filtr siatkowy 245zł
        - W moim przypadku w A8 3,7 V8 40V z 2000r. zatarcie się tzw. turboładowania
        rezonansowego które uruchamiane jest podciśnieniem, podczas wciśnięcia pedału
        gazu do dechy, jest to po 1 wałku na każdy rząd cylindrów i jeden ani drgnął, -
        rozruszano go bez demontażu, ale efekt, że czasami się przycina potzrebny jest
        demontaż - koszt nieznany.
        - Autoalrm najtańszy do A8 ok. 400zł.
        UWAŻAĆ NA PSEUDOFACHOWCÓW OD A8, PONIEWAŻ EFEKTEM TAKIEGO ZŁEGO ZAŁOŻENIA
        ALARMU SĄ PADAJĄCE BEZ POWODU RÓŻNE CZUJNIKI NP. ABS, A NAWET CZUJNIK
        WYKRYWANIA PASAŻERA OD AIRBAGU I OCZYWIŚCIE WIECZNE KŁOPOTY Z ALARMEM.
        JAK ICH NIE MA TO JESZCZE GORZEJ BO MIE WIADOMO CO SCHRZANIONO I DIAGNOSTYKA
        ZAWSZE BĘDZIE WYKAZYWAŁA AWARIĘ. CZASAMI NIEGROŻNĄ.
        ZRESZTĄ VAG ZAWSZE POKAZUJE JAKIEŚ BŁEDY.
        - Wszelkie urzadzenia wyposażenia dodatkowego są niezwykle trwałe i nie ulegają
        awariom nawet w extremalnie nafaszerowanych pojazdach do 2002 nie zaobserwowano
        usterek, poza:
        - Tempomat - ceny nie znam
        - wariowanie systemu parktronic fabrycznego, dotyczy zamontowanych w zderzakach
        czujników z powodu uderzeń nawet własnymi goleniami najczęściej dotyczy do
        tyłu, ale nie grożne, usuwalne w 10 s samodzielnie.
        - po wizytach na myjniach w szczególności ciśnieniowych zgłaszanie awari
        reflektorów głownych, ale po chwili jazdy należy się zatrzymać i wyłączyć
        całkowicie auto, a następnie ponownie je uruchomić. Awaria znika.
        - Awarie automatycznych skrzyń biegów Tiptronic przy przebiegach 150-250 tys.
        km. Koszt naprawy z gwarancją poza serwisem (nawet w serwisie wskazują gdzie i
        umawiają) od 1500 do 4500zł (cena zawiera wymianę oleju oraz filtrów jeżeli
        takie występują).
        - Awarie i wariowanie fabrycznych telefonów w podłokietnikach lub na stopce -
        można najczęściej usunąć poprzez odłaczenie akumulatora (obu zacisków + i -)
        na paręnaście minut. Po ponownym podłączeniu telefon powinien działać OK.
        - Awarie mikrostyków w klamkach drzwiowych, co objawia się nieświeceniem lampek
        drzwiowych
        lub podfotelowych - tylko wymiana klamki.
        - Padnięcie amortyzatorów - słabo wyczuwalne w tym aucie, ale wyrażnym objawem
        jest dobijanie auta przy jeżdzie po nierównościach, co normalnie nie występuje,
        a niektórzy myślą że
        tak ma być.

        --
        www.chorzow.schronisko.com/
        www.gosilesia.pl/
        www.tyskiewparku.pl/
          • robert888 Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 17.09.06, 17:44
            z tych opinii wynika że jeżdżą tym jakieś zjarane na maksa rhesusy.
            Wszystko im sie sypie w tym samochodach? Wszędzie dobijaja zawieszeniem i
            szarpia napędem. To jakaś zgraja makdrajwerów. A potem w ogłoszeniu - "kobieta
            jeździła" hehe.
            Co za obciach. I dlatego własnie żadne "prestyżowe" auto z 10 letnią metryką
            nie jest prestiżowe. Jeżdżą tym ludzie o mentalności synalka właściciela
            hurtowni skarpet.
            • irlandia_pn Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara 18.09.06, 10:10
              Kup sobie przednionapedowe audi a8 z ekstra beznadziejnym multitronicem. A
              bedziesz miał ludową limuzyne.
              A tak poważnie zapomnij o audi i jagu. Nie dorównują do pięt BMW.
              Z audi będziesz miał wszechstronną awaryjność. Z Jagiem szalone koszty
              utrzymania.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka