Dodaj do ulubionych

ile oleju silnikowego spala 2,0TDi VW na 1000 km?

15.09.06, 15:31
proszę użytkowników VW z silnikiem 2,0 TDi 140KM lub 170 KM o informacje ile
oleju silnikowego (nie napędowego) spala na 1000km przebiegu (lub może lepiej
od przeglądu do przeglądu);
nie chodzi mi o obiegowe opinie że (podobno, u znajomego lub słyszałem) spala
tyle to a tyle !
chodzi o fakty lub jak ktos woli konkrety!
Obserwuj wątek
    • mike68 Re: pytanie trochę dziwne 15.09.06, 19:17
      wydaje mi sie że od wymiany do wymiany / 20-30tyśkm / ubytek powinien być
      niezauważalny - u mnie w meganie wymiana co 30tyskm - jeżdżę na LPG i nie
      zaglądam tam nawet , nawet o dolewaniu nie myślę - w drugim aucie również /
      bmw320d / a ma już za sobą 243tyś km ,więc w nowym VW chcesz zaglądać na
      bagnet ??
      • notmyself Re: pytanie trochę dziwne 15.09.06, 19:23
        mike68 napisał:
        > wydaje mi sie że od wymiany do wymiany / 20-30tyśkm / ubytek powinien być
        > niezauważalny - u mnie w meganie wymiana co 30tyskm - jeżdżę na LPG i nie
        > zaglądam tam nawet , nawet o dolewaniu nie myślę - w drugim aucie również /
        > bmw320d / a ma już za sobą 243tyś km ,więc w nowym VW chcesz zaglądać na
        > bagnet ??

        "ubytek powinien być niezauważalny" - musiał by jeździć emeryt :)
          • rasiauskas Re: pytanie trochę dziwne 16.09.06, 12:50
            Dziwny to ty jestes, albo jezdzisz na niskich obrotach. Kazdy silnik spali
            troche oleju przy jezdzie powyzej 130km/h. No ale dla ciemnot wierzacych w
            reklamy, zwykla fizyka i prawa z niej wynikajace sa zbyt trudne dla ogarniecia.

            --
            ;o?
            • habudzik Re: pytanie trochę dziwne 16.09.06, 13:32
              rasiauskas napisał:

              > Dziwny to ty jestes, albo jezdzisz na niskich obrotach. Kazdy silnik spali
              > troche oleju przy jezdzie powyzej 130km/h. No ale dla ciemnot wierzacych w
              > reklamy, zwykla fizyka i prawa z niej wynikajace sa zbyt trudne dla ogarniecia.

              Każdy silnik pali - to fakt ale prawidłowo działajacy spala go ilosci
              niezauważalne dla oka . Przejechałem teraz 5000 km po niemieckich i francuskich
              autostradach i nierzadko przekraczałem 170km/h . Jeździłem po górach ( tak
              stromych że czasami na 2 trzeba było )załadowanym samochodem i po powrocie
              okazało sie że poziom oleju się nie zmienił tzn. napewno troche oleju się
              ulotniło ale bagnet wskazuje tyle ile było . Magia??? A co na to fizyka i prawa
              z niej wynikajace ????

                • notmyself Re: tak samo jak u mnie a mam ciężką nogę bt 17.09.06, 00:36
                  Obawiam się że lista kierowców teoretyków (Czytaj "mam prenumeratę autoświata")
                  jest tu większa niż mogło by się wydawać :) Jeżeli mimo wszystko, któryś z was
                  posiada klekota, to pragnę go poinformować iż zapewne jest w nim
                  turbosprężarka. Ma ona tą właściwość, iż jej łożysko jest stale zaopatrywane w
                  olej. Większość z tego oleju wraca sobie do silnika. Częśc jednak nie wraca.
                  Jeśli chcecie się dowiedzieć co się dzieje z tą pozostałą częścią, to proponuje
                  odszukanie w silniku chłodnicy powietrza (gdzieś powinna być jeśli auto nie
                  jest drutowane). Do tej chłodnicy dochodzi rura od turbo - warto ją odkręcić i
                  zobaczyć co się pod chłodnicą gromadzi. Jeśli będzie tam zupełnie sucho, to
                  należy udać się do serwisu i powiedzieć dokładnie tak: "Dzień dobry Państwu.
                  Wydaje mi się że mam w silniku problemy z ciśnieniem oleju. Czy mogą Państwo to
                  sprawdzić?". W silnikach wolnossących, bark zauważalnej konsumpcji oleju może
                  wystąpić przy emeryckim stylu jazdy. Konsumpcja pwenych ilości oleju przy
                  bardziej konkretnym stylu jazdy jest zjawiskiem zupełnie normalnym.
              • rasiauskas Re: pytanie trochę dziwne 17.09.06, 00:57
                Najwiecej oleju zuuzywa sie na ostatnim i przedostatnim biegu przy najwyzszych
                obrotach chcialbym przypomniec. Dla mnie i normalnego uzytkownika samochodu
                minimalne zuuzycie oleju o 0-1l na 15tys km czyli tyle ile kazdy czlowiek w
                serwisie zaleci ci wziac na dolewke, a nie sa to ilosci nie zauwazalne na
                bagnecie, bo bagnet nie pokazuje calej ilosci oleju, ale tej dotyczacej wału.
                --
                ;o?
      • uki145 Re: ile oleju silnikowego spala 2,0TDi VW na 1000 15.09.06, 19:43
        Witam! moim zdaniem pytanie jest na miejscu ,bo nie od dzis wiadomo ,e TDI VAG
        lubia łyknac sporo oleju. moje doswiadczenia opieraja sie na 8 zaworowym
        passacie 1.9 TDI (130 KM)z 2002 roku.auto było nowe i zuzycie przez pierwsze
        15 tys km wynosiło ( i to nie zart ,ani jakas prowokacja) 1,5 litra . pózniej
        ustabilizowało sie na poziomie 1l/ 15 tys . akurat testowane na aucie kuzyna.
        dalszych obserwacji nie przeprowadziłem ,bo po przebiegu 35 tys km auto
        skradziono ;-). silnik ten jak wiadomo pracuje w dosyc niskim przedziale
        obrotwoym (powyzej 3500 nie ma sensu go krecic). tak wysokie zuzycie mnie
        akurat nie niepokoiło.bo jestem przyzwyczajony do tego ,ze kazde auto musi
        troche spalic oleju . moze to jednak niepokoic ,tym bardziej ,ze silniki
        konkurencji francuskiej(konkretnie HDI ) nie biora prawie wogole oleju przez
        pierwsze 100 000 km.moze da to jakies wskazówki odnosnie silnika 2.0TDI
        (chociaz zastrzegam ze konstrukcja tego motoru jest troche inna. Pozdrawiam
        Łukasz
        • darek9999 Re: ile oleju silnikowego spala 2,0TDi VW na 1000 17.09.06, 07:21
          masz rację.w przeciwieństwie do wielu na tym forum erotomanów gawedziarzy,masz
          trochę doświadczenia z silnikami TDI VW.ja miałem golfa 100KM,a brat ma passata
          115 KM.i to prawda,że zużywają olej.w moim przypadku musiałem dolewać ok 1l na
          15 tys.dotyczyło to szczególnie szybkich jazd poza miastem.jesiena czy zimą,gdy
          wyjazdów było mniejma jazda wolniejsza u mnie problem znikał.niemal
          identycznie ma mój brat.oczywiście zasięgnąłem języka dość starannie i
          ostudziłem mój niepokój,bo wielu użytkowników potwierdziło moje obserwacje.przy
          czym przebieg nie ma tu znaczenia.poprostu wystepuje to od początku.ps.jeżeli
          kolega prosi o rzeczowe opinie dotyczące dość nowego auta to jaką cholerę
          wymądrzają się tu różni gaziarze,perzociarze,szczęsliwi posiadacze
          staroci,itp.macie swoje wątki dotyczące waszego dziadostwa i przestańcie się
          skupiać na kopaniu VW.nikt wam nie karze go kupowac,a raczej poprostu was nie
          stać,więc waszą zawiść rozładowujcie gdzie indziej
    • dezel 2,0TDi VW :-) 15.09.06, 22:17
      Gdzieś juz o tym pisałem - chyba na Skodzie.
      Firmowy VW Golf V 2.0 TDI odbierany w lutym 2005. 140 KM z chipem 165 KM. Po
      odbiorze pierwsza wymiana oleju po ok 10 tys km - brak dolewek i śmiech serwisu,
      że tu 10000 tys i zmiana oleju. (Oni zalecają po 15 tys, ale ja mam to w d.. i
      zawsze wymieniam po 10 tys - zreszta miałem plany kupić to auto dla żony). Druga
      wymiana - brak dolewek , ale niski poziom - i żadanie zalania pełnym syntetykiem
      (mobil). Następna wymiana - 30 tys lekka dolewka syntetyku. Następna wymiana -
      40 tys - brak dolewek mimo niskiego stanu. 50 tys - stan średni, zero brania.
      Reszta wymian dalej co 10 tys i żadnego ubytku. Miesiąc temu auto miało 73 tys i
      zmieniło kierowcę - rozstałem się z firmą.
      PS Przez pierwsze 10000 km auto było "docierane" wg starych zasad - nie piłować
      na zimno, nie przekraczać 3 tys obrotów - żadnej katówy na zimno i jazd "ile
      fabryka". Potem bardzo rzadko kręcone powyżej 3,5 tys obrotów i poniżej 1,5 tys
      z "gazem w podłodze"
      Gdyby nie rozstanie z firma kupiłbym tego Golfa za 6 miesięcy, a tak niech się
      cieszy inny...:-(
    • d7d ile oleju silnikowego spala 2,0TDi VW na 1000 km? 15.09.06, 22:24
      Nie mam 2,0TDi! chciałbym wiedziec czego mozna się spodziewac po 2,0TDI VW;
      Inne silnika mnie nie interesują ale bardzo dziękuję za informacje.
      Z innych to może tylko 1,9CDTi Opel / Fiat - jako porównanie.
      Mam benzynę 2,0 i nic (prawie) nie bierze.
      Brał, adokładniej wyrzucał prze uszczelkę pod pokrywa zaworów.
      Po wymianie uszczelki uspokoiło się.
      Sczególnie dużo "wyrzucał" przy jeździe z większymi prędkoąściami - autostrada
      w De.
      A pytanie nie jest tendencyjne :)
      pozdrawiam !
      • notmyself Re: ile oleju silnikowego spala 2,0TDi VW na 1000 15.09.06, 23:40
        d7d napisał:
        > Nie mam 2,0TDi! chciałbym wiedziec czego mozna się spodziewac po 2,0TDI VW;

        No więc żeby cię nieco zmartwić - vag błysnął, nie raz i nie dwa razy,
        informacją o dopuszczalnym spalaniu 1l/1000km :) Oczywiście, przy takim
        spalaniu silnik nie trzyma żadnych norm emisji, co jest podstawą do wymiany w
        ramach gwarancji. Mimo to robią sobie taki "dupochron" na świrów któży nigdy
        nie schodzą z czerwonej kreski.

        Choć konkretnie 2.0TDI nie eksploatowałem, to z doświadczeń z różnymi klekotami
        z tej marki sugeruje ok. 0.5-1l/10,000. Na taki apetyt trzeba być nastawionym
        przy normalnej eksploatacji.

        > A pytanie nie jest tendencyjne :)
        > pozdrawiam !

        Notmyself
    • zbig73 Re: 2,0TDi VW - 1litr na 3000km 15.09.06, 23:00
      Mój 2,0TDI 140kM ( był to piaty samochód VW) od nowości brał średnio 1litr na
      3000km. Szlag mnie trafił i sprzedałem po 7000km.
      Poprzedni 1,9 - 130km zaczął brać olej (tzn potrzebował dolewki między
      wymianami)po 50000km, - sprzedałem po 55000km. PIERWSZY PASSAT 1,6 TURBODISEL z
      1983 roku, BRAŁ MINIMALNE ILOŚCI PO PRZEJECHANIU 120000KM, przy jeżdzie powyżej
      120km/h (jego max to chyba 146 lub 156km/h ). Z VW rozstałem się, bo coraz
      gorsze badziewie. W cenie Passata 2,0TDi co wymiane oleju ma co 15000km (Uwaga
      tylko w IV pomrocznej Kulcyka i innych finansowych bandytów) mozna kupić lepszy
      silnik, - który od wymiany do wymiany co 30000km lub co 50000km nie bierze
      oleju i o nieporównywalnie lepszej kulturze pracy i mniejszym spalaniu.
      • d7d 2,0TDi VW - 1litr na 3000km 15.09.06, 23:06
        zbig73 napisał:

        > W cenie Passata 2,0TDi co wymiane oleju ma co 15000km (Uwaga
        > tylko w IV pomrocznej Kulcyka i innych finansowych bandytów) mozna kupić
        > lepszy silnik, - który od wymiany do wymiany co 30000km lub co 50000km nie
        > bierze oleju i o nieporównywalnie lepszej kulturze pracy i mniejszym spalaniu.

        dziękuję za konkrety!
        właśnie : co może być alternatywą dla VW Passat Highline 2,0TDi DSG? w cenie do
        135 000 pln? ALfa Romeo 159? Opel Vectra 1,9CDTi?
        • uki145 Re: 2,0TDi VW - 1litr na 3000km 16.09.06, 00:46
          Witam! w tej cenie jest bardzo duzo pojazdów . 150 konny 1.9 Multijet
          fiata ,montowany w oplu i 159 to bardzo dobry motor .dynamika i spalaniem nie
          ustepuje 140 konnemu TDI ,jest za to duzo cichszy i ma znacznie szerszy zakres
          uzytecznych obrotów .na poczatku produkcji tego 16 zaworowego multijeta
          (jeszcze wersji 140 konnej) wystepowały problemy (wadliwe turbiny i problemy z
          odma w pewnej partii silników w 156 ) .w wersji 150 konnej ,wszelkie usterki
          wyeliminowano . co do samej alfy 159 ,to jest to auto zupełnie innej klasy niz
          passat(mniejszy bagaznik i mniej miejsca w srodku). pojazd jest nowy i pomimo
          konstrukcji opracowanej przy współpracy z oplem moga wystepowac problemy z
          chorobami wieku dziececego. podobne problemy moga z reszta trapic passata(czego
          nauczył nas poprzednik).autem bardziej przewidywalnym jest vectra(z uwagi na
          sprawdzona konstrukcje -wynika to z długiej obecnosci na rynku) . osobiscie
          wybrałbym alfe z uwagi na niesamowite własciwosci jezdne i stylistyke . jesli
          faktycznie kwota na pojazd ma byc tak wysoka ,to dorzuciłbym jeszcze do listy
          honde accord 2.2 .równiez sprawdzona konstrukcja długo obecna na
          rynku.Pozdrawiam Łukasz
          • moto-cykl Re: 2,0TDi VW - 1litr na 3000km 16.09.06, 11:03
            Multijet 150PS jest cichy, mozna go krecic do 4500 obr i nie umiera, przy 5000 zgodnie z czerwona
            kreska na obrotomierzu nastepuje odciecie.
            Nie zgadzam sie co do zuzycia paliwa, osiagniecie poziomu 5-5,5 l na setke jest mozliwe tylko przy
            bardzo spokojnej jezdzie. Srednie zuzycie to 6,5-8l.
            Silnik oddaje moc bardzo rownomiernie, ale powyzej 2000 obr. Ponizej nic sie nie dzieje, okolo 2000
            obr czujemy kopa, potem rownomiernie do 4500obr. Trzeba nauczyc sie ruszac, bo przy 1000 obr
            silnik jest chyba slabszy, niz 1.0 corsy :-)))). Nie trzeba robic dolewek oleju miedzy wymiana (20 tys.),
            maks. zuzycie to jedna kropka na wyswietlaczu ponizej max. (moze ze 100ml???)
            Co do AR 159, to jednak paska bym do niej nie porownywal. Pasek jest obszerniejszy, ma wiekszy
            bagaznik, ale w AR tak sie domyslam chyba nie o to chodzi.... Wystarczy się przejechac obydwoma
            autami, zeby miec porownanie mniej wiecej jak komfortowa klekoczaca taksowka do cichej limuzyny
            klasy premium.
            Alfy sa kaprysne, kosztowne w utrzymaniu no ale jakie ladne....

            pozdrawiam
            sil


          • zbig73 Re: 2,0TDi VW - pali olej i skrzypi jak mladeslov 16.09.06, 11:49
            jesli szukasz dużego bagażnika to kup sobie skrzypowóz octavie, albo
            SuperBubel - bedziesz miał golasa bez ESP i innych systemów kontrolujacych
            trakcje,z duzym bagaznikiem, z wibratorem gratis, śmierdzacymi, łamiacymi się
            plastikami, idealnie nadajacy sie na rozrzutnik obornika, BEZ GWARANCJI - skoda
            auto poland oleje cię dokumentnie.
            Co do Passata, plastiki dorównują jakością w skodzie , skrzypia jak orkiestra z
            mladeslowacja i to za cenę 150 000zł!!!! 2,0TDI przy szybkiej/dynamicznej
            jeździe pali olej smarny i ma duzy apatyt na diesel.
        • rasiauskas Re: 2,0TDi VW - 1litr na 3000km 16.09.06, 12:57
          Bierz panie Higline, a nie zadne Vectry czy Alfy. Tam bedziesz narzekal na
          wszystko po kolei. Od zawieszenia, przez rdzewiejace podwozie, przez odpadajace
          plastiki i cala reszte. Nie ma zadnej alternatywy. A Passat jest jak narazie
          bardzo malo awaryjny.
          No i zadzwon do osoby znajacej sie dobrze na olejach(od podszewek) i kazdy
          szanujacy sie specjalista powie ze silnik przy wysokich obrotach i szybkiej
          jezdzie zawsze spali troszeczke oleju. Dolewka wielkosci 0,5l-1l na 10 czy 15
          tys km to nie jest rzecz nienormalna i nie nalezy sie tego obawiac.
          --
          ;o?
          • speedy_olaf Re: 2,0TDi VW - 1litr na 3000km 16.09.06, 14:12
            Bzdury - jezdze tylko benzynowcami, kreconymi non stop do czerwonego (w tym
            sprzetami z lat 60-tych i 70-tych, najczesciej po kompletnym remoncie silnika) -
            nie biorą ani grama oleju. Tylko szajsowate konstrukcje piją olej. Na temat
            dizli sie nie wypowiadam bo nie uzywam - moge tylko zacytować mojego kumpla z
            liceum, który jest przedstawicielem i "na firme kupił" sobie swego czasu
            poprzedniego passata tdi (jezdzi non stop po polsce) - "zawsze wożę ze sobą
            olej, żeby dolewać". Co to za syf???
    • malecr Re: ile oleju silnikowego spala 2,0TDi VW na 1000 16.09.06, 11:47
      to zależy jaka noga. jak samochód dostaje w ,,turbinę to zużycie może dochodzić
      nawet do 1,5 l na 1000 km. średnio silniki zużywają około 1,5 l na 10000 km ale
      jeżeli są kręcone to więcej. każdy producent podaje małymi lietrkami gdzieś w
      instrukcja że w silnikach TD zużycie może wynosić około 1l na 1000 km.
    • d7d ile oleju silnikowego spala 2,0TDi VW na 1000 16.09.06, 12:29
      mam Vectrę B 2,0 CDX (od nowego) i rozważam kupno Passata 2,0TDi 170KM DSG;
      jak pisałem wcześniej - obawiam się trochę tego żużycia oleju - zużycie oleju
      to nie jest problem finansowy - 1dm3 oleju silnikowego za 50pln na załóżmy
      jakieś 5000km przebiegu to wychodzi 1,00pln na 100 km - czyli jak dodatkowe
      0,25dm3 paliwa po 4,00pln.
      Nie stanowi to problemu finansowego - jest raczej kwestia "smaku" - nowy silnik
      i "pali" olej. Może te typy tak mają? Dochodzi jeszcze ochrona środowiska i
      powstający smród spalanego oleju?

      Poważnie też myślę o Vectrze GTS 1,9 CDTi ... ale ma juz kilka latek a do
      nowego modelu (Vectra D ?) też minie ze dwa lata ....
      A Passat Highline wygląda chyba lepiej?
    • d7d ile oleju silnikowego spala 2,0TDi VW na 1000 16.09.06, 13:58
      Vectra 1,9CDTi GTS Cosmo z biksenonami i innymi mniej czy tez bardziej
      potrzebnymi dodatkami kosztuje 114 800pln (pakiety Dynamic, Executive, Glamour
      i Relaxation)
      a porównywalny Passat Highline 170KM z biksenonami i dodatkowo z nawigacją (w
      promocji) kosztuje 130 500pln.
      Do tego Passat ma o klasą lepszą tapicerkę skórzaną (też częściową).
      Passat ma teraz zniżkę 9 000pln czyli do zapłaty zostaje 121 500pln
      a Vectra po zniżce 4000pln kosztuje 110 800pln - różnica tylko(?) 10 700pln.

      a'prop stylu jazdy - umiem docierac silnik i nie katuje samochodu więć jak nie
      będzie fabrycznie spalał oleju to z mojego powodu z pewnością też nie! :)

      pozdrawiam
    • d7d Re: ile oleju silnikowego spala 2,0TDi VW na 1000 16.09.06, 16:19
      rasiauskas napisał:
      Spelnia. I ten 1l na 1000 km jest takze w zapisach gwarancyjnych kazdej
      marki-Toyoty, Hondy, Opla itd.

      to że w większości jest zapisane 1dm3 na 1000km to wiadomo!
      pytanie: czy przy takim zużyciu też spełnia EURO 5?
      bo spaliny badane są jak nie spala oleju !! :)
      • rasiauskas Re: ile oleju silnikowego spala 2,0TDi VW na 1000 17.09.06, 00:48
        EURO 5 tyczy sie tylko tego co wychodzi z rury wydechowej, a wiec dotyczy calego
        ukladu. Spaliny sa/powinny byc badane przy silniku drazacym bardzo wysokie
        obroty przez ok. 2-3 minuty.
        To ze jakis samochod spelnia warunki Euro 5, jest gwarancją ze nawet jesli spali
        1 l/1000 km, to spelnia zalozenia Euro 5, bo zalozenia gwarancyjne musi spelnic.

        --
        ;o?
    • notmyself Zatrzęsienie dezinformacji. 17.09.06, 00:58
      Panie d7d,

      W silniku turbodoładowanym należy liczyć się z pewną konsumpcją oleju. Przy
      prawidłowej eksploatacji silnika, czyli unikaniu jazy absurdalnie niskimi
      obrotami, niewielka konsumpcja oleju będzie występować. Generalnie ilości 0.5-
      1l (max)/10000rpm. Konieczność dolewek nie powinna mieć miejsca, chyba że
      lubimy dieselm zaglądać w okolice 4000rpm i więcej (lub ew. silnik jest
      uszkodzony). Przy tej konsumpcji o której pisze, silnik spełnia obowiązujące
      normy emisji. Podsumowójąc, nie można tu mówić o problemach z olejem.
      Informacje o silnikach takiej czy owej marki, które żekomo nie konsumują
      absolutnie nic oleju (nawiasem mówiąc posiadając turbiny od tego samego grona
      producentów co vw), pochodzą od ludzi którzy licząć na zmniejszenie spalania
      paliwa nieprawidłowo eksploatują silnik, ludzi nie podnoszących maski
      samochodu, oraz teoretyków tematu dla których olej jest nie po to by smarować
      leczy po to by zawsze było go tyle samo.

      Notmyself
      • uki145 Re: Zatrzęsienie dezinformacji. 17.09.06, 02:06
        Witam! tutaj nie o to chodzi . silniki TDI biora duzo wiecej oleju niz
        odpowiedniki konkurencji .przy takich samych warunkach ,prawidłowej
        eksploatacji . 1.6 HDI peugeota bierze przez 10 tys km max 0,2 l oleju ,1.9 TDI
        volkswagena conajmnej 0,5. jak pisałem ,moim zdaniem jest to po prostu wynik
        załozen konstrukcyjnych niemieckiego silnika i nie nalezy sie tym
        przejmowac .kupujacy nowy pojazd ,czesto za grubo powyzej 100 000 zł ma
        jednak prawo o tym wiedziec i tak samo ma prawo sadzic ,ze mu to nie
        odpowiada ,zeby w nowym aucie az tak czesto musiał zagladac pod maske( i do
        tego lac bardzo drogi olej do pompowtryskiwaczy ) .ot ,cała filozofia. podobnie
        jest z silnikami Twin Spark alfy romeo ,gdzie zuzycie oleju 1l/10 000 km w
        nowiutkim motorze jest normalnym zjawiskiem i wynikiem załozen konstrukcyjnych
        (specyficzny sposób smarowania prowadnic zaworowych).Pozdrawiam Łukasz
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się