• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

tiptronic - co to jest? Dodaj do ulubionych

• 16.09.06, 12:00
    Mam chrapkę na renault laguna, ale ma skrzynię tiptronic, doczytałam, że jst
    to aoutomat, no i nie jestem za bardzo przekonana, bo biegi dobrze mi się
    zmieniało, nie mam z tym problemów, mam wrażenie, że tutaj ręka sama będzie
    szła do rączki od skrzyni biegów. A Wy co sądzicie? ktoś jeździł z takim
    cudem? jak wraenia? plusy/minusy?
    Dziekuje z góry za opinie
    --
    Natalka ma...
    Natka
    • 16.09.06, 12:04
      dasz radę. przyzwyczaisz się. tipronic najprościej: skrzynia automatyczna z
      możliwością zmiany biegów. w razie pytań lub porady fryderykx@neostrada.pl
      • 16.09.06, 12:25
        tzn. jak się zmienia biegi skoro automat? jestem zupełnie laikiem :D
        --
        Natalka ma...
        Natka
        • 16.09.06, 12:31
          ustawia sie dźwignię w pozycji +/- i można ręcznie zmieniać! (bez sprzęgła bo
          go nie ma i nie jest potrzebne)
          czyli zmiana jest nadal automaczycznia tylko ty decydujesz kiedy zmieniasz!

po tygodniu jazdy już nie będziesz chciała zmieniać ręcznie!!
          wygoda!
          • 16.09.06, 12:34
            A minusy tiptronica? a biegów jest tyle samo co w normalnym aucie?
            --
            Natalka ma...
            Natka
          • 16.09.06, 12:36
            nie tak do końca. komputer w samochodzie przy przekroczeniu pewnej granicy
            obrotów zrzuci na wyższy bieg.
            • 16.09.06, 12:38
              • 16.09.06, 15:24
                minusy to :
                - większe zużycie paliwa (+10% + 20%(?) w mieście, +5% (?) w trasie,
                - trochę gorsze osiągi - głównie Vmax,
                - przyspieszenie nie będzie gorsze bo przeciętny (statystyczny) kierowca nie
                zmienia biegów szybciej od automatu od automatu
                - dużo droższe naprawy automatu ale z drugiej stronie nie powinien się zepsuć!