Dodaj do ulubionych

tiptronic - co to jest?

16.09.06, 12:00
Mam chrapkę na renault laguna, ale ma skrzynię tiptronic, doczytałam, że jst
to aoutomat, no i nie jestem za bardzo przekonana, bo biegi dobrze mi się
zmieniało, nie mam z tym problemów, mam wrażenie, że tutaj ręka sama będzie
szła do rączki od skrzyni biegów. A Wy co sądzicie? ktoś jeździł z takim
cudem? jak wraenia? plusy/minusy?
Dziekuje z góry za opinie
--
Natalka ma...
Natka
  • 16.09.06, 12:04
    dasz radę. przyzwyczaisz się. tipronic najprościej: skrzynia automatyczna z
    możliwością zmiany biegów. w razie pytań lub porady fryderykx@neostrada.pl
  • 16.09.06, 12:25
    tzn. jak się zmienia biegi skoro automat? jestem zupełnie laikiem :D
    --
    Natalka ma...
    Natka
  • 16.09.06, 12:31
    ustawia sie dźwignię w pozycji +/- i można ręcznie zmieniać! (bez sprzęgła bo
    go nie ma i nie jest potrzebne)
    czyli zmiana jest nadal automaczycznia tylko ty decydujesz kiedy zmieniasz!

    po tygodniu jazdy już nie będziesz chciała zmieniać ręcznie!!
    wygoda!
  • 16.09.06, 12:34
    A minusy tiptronica? a biegów jest tyle samo co w normalnym aucie?
    --
    Natalka ma...
    Natka
  • 16.09.06, 12:36
    nie tak do końca. komputer w samochodzie przy przekroczeniu pewnej granicy
    obrotów zrzuci na wyższy bieg.
  • 16.09.06, 15:24
    minusy to :
    - większe zużycie paliwa (+10% + 20%(?) w mieście, +5% (?) w trasie,
    - trochę gorsze osiągi - głównie Vmax,
    - przyspieszenie nie będzie gorsze bo przeciętny (statystyczny) kierowca nie
    zmienia biegów szybciej od automatu od automatu
    - dużo droższe naprawy automatu ale z drugiej stronie nie powinien się zepsuć!

    zalety:
    - 3x wygoda i komfort jazdy
    - bezproblemowe wyprzedzanie w trasie (kickdown)

    chodzi o Lagunę 3,0? czy mniejszy silnik?
  • 16.09.06, 17:32
    same plusy
    mam golfa gti 1.8T z tiptronikiem i jestem bardzo zadowolony.skrzynia ma 5
    biegow.mozna samemu zmieniac biegi ale prawie wcale tego nie uzywam.nie ma
    potrzeby bo sama zmienia biegi odpowiednio.
  • 16.09.06, 17:50
    mam 5 biegowy w BMW - czysta przyjemność z jazdy wszędzie
  • 17.09.06, 10:29
    jak masz starego tiptronica to zdejmuje przy przyspieszaniu ze 2s, mialem taki
    kiedys w 530i. Wiec nie wypisuj bzdur dzieciarni.
  • 17.09.06, 11:07
    opużnienie w tym moim / 2002r / jest jedynie 0,2s więc żadne
  • 17.09.06, 11:10
    Wg. BMW przy silniku 330d automat i benzyna przyspiesza w takim samym czasie!
    320d 150KM w automacie ma 0,2 s straty! mało, aż sie wierzyc nie chce


  • 16.09.06, 17:49
    oczywiście , nawet jak da się dżoja na +/- to nie koniecznie jest potrzeba
    przepychania , sam w granicznych obrotach przezut zrobi ale to jest bardziej
    potrzebne gdy np. cięgniey przyczepką - wtedy sami przełączamy biegi - w innym
    przypadku to tylko taki dodatek
  • 16.09.06, 18:17
    laguna combi 2,2 DCI z 2003 i podoba mi się, tylko ten tiptronik...ale jak tyle
    osób zadowolonych...ale mam dylemat..
    --
    Natalka ma...
    Natka
  • 17.09.06, 09:50
    raz skosztujesz tej przyjemności to już innej skrzynki nie zniesiesz -
    współczesne automaty to nie to co kiedyś , ja mam na nim 242tyś km i jest jak
    nowy
  • 17.09.06, 11:04
    KICK DOWN - przy wdepnięciu gazu w podłoge, zmienia sie program i turbina
    zaczyna wiecej powietrza pompowac a co za tym idzie mamy do dyspozycji wiecej
    mocy i momentu, jednak tylko na kilkanascie sekund. (przydatne przy
    wyprzedzaniu)
  • 17.09.06, 11:07
    ... a najczesciej turbiny nie ma i jakos dziala. Bo to po prostu zupelna bzdura
    co piszesz.
  • 17.09.06, 11:34
    jak możesz ,to wyjaśnij pojęcie kick down'a ?
  • 17.09.06, 11:56
    w dol po wcisnieciu gazu do oporu w automacie. W niektorych trzeba wcisnac
    szybko raz do oporu puscic na moment i docisnac. Wtedy automat zrzuca na
    najnizszy mozliwy bieg. Nie ma nic wspolnego z turbina, kickdown to funkcja
    skrzyni istnieje zarowno w samochodach benzynowych jak dieslach.

    Tamto o czym gledzi ten poprzedni to overboost w dieslach Forda niektorych i
    polega na tym ze sie na moment zwieksza cisnienie doladowania.
  • 17.09.06, 12:11
    no dokładnie tak jest , redukcja następuje ale jest też 'dziura' taka chwilowa -
    potem wciska w fotel
  • 17.09.06, 12:22
    Niewiem czy zrzucz czy nie bo w automacie sie tym nie bawiłem, wiem natomiast
    jak to wygląda w 405 T16 z reczną skrzynią..... wiec prosze mi tutaj nie
    wmawiać, że niewiem o czym mówie...
  • 17.09.06, 12:23
    Tak, nie wiesz o czym mowisz.
  • 17.09.06, 12:28
    Dobrze o wielki znawco..... jak byś czytał uważnie to byś zobaczył, że nie
    chodzi tu o zwykłą 405...
  • 17.09.06, 12:34
    wogóle nie mogę rozszyfrować odpowiedzi
  • 17.09.06, 12:41
    de.wikipedia.org/wiki/Peugeot_405
    kokładniej "2,0-l Turbo-16-Ventiler mit 184 kW (250 PS) und bei Kickdown bis zu
    26 Sekunden 199 kW (270 PS) geboten (der stärkste je von Peugeot gebaute Motor)"
    Niestety po niemiecku jak znajde po angielsku to wam wkleje.

    A 405 T16 miała 2litrowy doładowany motor i naped na cztery łapy :P
  • 17.09.06, 12:59
    Bo glupio sie upierasz. Wikipedia jak to wikipedia, napisana ze skrotami myslowymi.

    Kickdown z definicji nie jest mozliwy przy recznej skrzyni, gdyz jest to funkcja
    skrzyni automatycznej.

    W tym artykule z wiki chodzi po prostu o to, ze po wcisnieciu gazu do dechy, co
    przy automacie spowoduje kickdown, moc silnika moze byc czasowo podwyzszona, jak
    rozumiem przez zwiekszenie cisnienia doladowania. Ale zwiekszenie cisnienia
    doladowania to nie jest kickdown.

    Nie wiem czy da sie wyrazniej.
    --
    " The future ain't what it used to be " - Yogi Berra
  • 17.09.06, 13:38
    jak widać różnie rzeczy ludzie nazywają.... PEACE
  • 17.09.06, 23:16
    Kolega maciek_1982 ma pełną rację, więc nie rugajcie go na podstawie cząstkowej
    wiedzy. Po pierwsze primo, overboost jest typową sytuacją w wielu silnikach
    doładowanych. Nie jest to nic specyficznego dla Forda. I ma luźny związek kick
    downem.

    Natomiast kick down to nie tylko określenie dla takiego czy innego zachowania
    skrzyni biegów. W silniku uturbionym, można tak zrezać mapy ciśnienia
    doładowania, dawek paliwa, zapłonu/wtrysku aby przy wciśniętym do deski gazie
    silnik zachowywał się zupełnie inaczej niż np. przy wciśnięciu na 90%. Efekt
    jest taki, że jedziesz na prawie pełnym gazie, lekko dokładasz nogę i masz coś
    ala mini nitro w plecy - do zerwania przyczepności (przy braku umiejętności
    korzystania) czy poślizgu sprzęgła (przy złym ustawieniu map) włącznie.
    Określenie kickdown jest tutaj poprawne. Tylko że z Auto Świata tego się nie
    dowiecie.
  • 18.09.06, 12:55
    > Określenie kickdown jest tutaj poprawne. Tylko że z Auto Świata tego się nie
    > dowiecie.

    Nie ma mowy o dyskusji, jesli roznimy sie w definicji slow.

    Maciek nie ma racji, i eo ipso, ty tez nie.

    Pozostaje przy swoim zdaniu i nie obchodzi mnie co jest napisane w Auto Swiecie,
    bo nie czytam.

    Co innego overboost, co innego kickdown, nie probuj wymyslac jakichs cudow z
    charakterystykami silnika, bo nie ma to zadnego zwiazku z tematem.
    --
    " If the world were perfect, it wouldn't be " - Yogi Berra
  • 18.09.06, 13:48
    do.ki napisał:

    > > Określenie kickdown jest tutaj poprawne. Tylko że z Auto Świata tego się
    > > nie dowiecie.
    >
    > Nie ma mowy o dyskusji, jesli roznimy sie w definicji slow.
    >
    > Maciek nie ma racji, i eo ipso, ty tez nie.

    Pojęcie kick down w żadnym razie nie jest zarezerwowane dla skrzyni biegów.
    Nomenklatury nie ustalam ani ja ani Ty - jest ona ustalana przez środowisko.
    Warto jednak znać ją w szerszym kontekście. A to, że nie spotkałeś się z takim
    czy innym ujeciem nie oznacza że ono nie istnieje.

    > Pozostaje przy swoim zdaniu i nie obchodzi mnie co jest napisane w Auto
    > Swiecie, bo nie czytam.

    Podobnie jak ja ignoruje ten periodyk. Niemniej jednak nie należy ganic kogoś
    jeśli nie jest się absolutnie pewnym że jest za co.

    > Co innego overboost, co innego kickdown, nie probuj wymyslac jakichs cudow z
    > charakterystykami silnika, bo nie ma to zadnego zwiazku z tematem.

    Jak juz napisałem jest różnica pomiędzy overboostem a kickdownem - masz rację,
    to dwie różne sprawy. Niezmienia to jednak w żaden sposób faktu, iż kickdown to
    pojęcie wieloznaczne. Poza interpretacją znaną dla mas ma też zupełnie poparwnie
    funkcjonującą interpretację w kontekście wysterowania silnika. W żadnym razie
    nie sprowadza się to wysterowanie li tylko do chwilowego przeładowania silnika
    (tj przekroczenia max ciśnienia doładowania). Jeżeli to cię nie przekonuje, to
    masz od tak pierwszy link z brzegu utrafiony w wyszukiwarce:

    www.godula.cc.pl/index.php?mode=Teoria%20tuningu%20turbodiesli
    cytat: "Dzięki zastosowaniu tego procesora oraz innowacyjnego oprogramowania STD
    może równocześnie sterować wieloma procesami w silniku. Między innymi możliwe
    stało się sterowanie ciśnieniem turbiny, oraz realizowanie funkcji kick-down,
    czyli dodatkowy wzrost momentu w chwili gwałtownego naciśnięcia pedału gazu do
    oporu"

    Tekst tyczy sie klekotów, ale w silniku benzynowym też można spokojnie kickdown
    wysterować.
  • 18.09.06, 13:57
    ... jak "wysterujesz wzrost momentu obrotowego" w czasie wciśnięcia gazu do
    oporu w niedoładowanym silniku benzynowym? A tak poza tym to niezłe bredzenie na
    tym forum.
  • 18.09.06, 14:16
    mlodydaniel napisał:

    > ... jak "wysterujesz wzrost momentu obrotowego" w czasie wciśnięcia gazu do
    > oporu w niedoładowanym silniku benzynowym? A tak poza tym to niezłe bredzenie n
    > a
    > tym forum.

    A jak wola - przejście na inna mapę, chwilowy wzrost dawki paliwa ponad
    dopuszczalną dla danej normy emisji, przesunięcie fazy rozrządu (jeśli to w
    danym siliniku możliwe)i pewnie jeszcze kilka innych cwanych sposobów, znanych
    tylko fachowcom od rasowania motorów...;)

    Ale oczywiście masz rację, że to nie jest żaden kick-down (już raczej "kick-up").
    Kick-down to kick-down - definicję podałeś, a cytowany fragment tekstu na
    stronie goduli jest niefachowy...
  • 18.09.06, 14:23
    simr1979 napisał:
    > mlodydaniel napisał:
    >
    > > ... jak "wysterujesz wzrost momentu obrotowego" w czasie wciśnięcia gazu
    > > do oporu w niedoładowanym silniku benzynowym? A tak poza tym to niezłe
    > > bredzenie na tym forum.
    >
    > A jak wola - przejście na inna mapę, chwilowy wzrost dawki paliwa ponad
    > dopuszczalną dla danej normy emisji, przesunięcie fazy rozrządu (jeśli to w
    > danym siliniku możliwe)i pewnie jeszcze kilka innych cwanych sposobów, znanych
    > tylko fachowcom od rasowania motorów...;)

    Lub, z bardziej mechanicznie zamotanych, zmiana geometrii dolotu.

    > Ale oczywiście masz rację, że to nie jest żaden kick-down (już raczej
    > "kick-up").
    > Kick-down to kick-down - definicję podałeś, a cytowany fragment tekstu na
    > stronie goduli jest niefachowy...

    Jednak mylisz się - określenie funkcjonuje zupełnie poprawnie w obu kontekstach.
  • 18.09.06, 14:19
    mlodydaniel napisał:
    > ... jak "wysterujesz wzrost momentu obrotowego" w czasie wciśnięcia gazu do
    > oporu w niedoładowanym silniku benzynowym? A tak poza tym to niezłe bredzenie
    > na tym forum.

    Przeczytaj jeszcze moj poprzedni post - zacytuje moje słowa :)

    "W silniku uturbionym, można tak zrezać mapy ciśnienia doładowania, dawek
    paliwa, zapłonu/wtrysku aby przy wciśniętym do deski gazie silnik zachowywał się
    zupełnie inaczej niż np. przy wciśnięciu na 90%. Efekt jest taki, że jedziesz na
    prawie pełnym gazie, lekko dokładasz nogę i masz coś ala mini nitro w plecy"

    Czy za każdym razem muszę pisać "turbodoładowany silnik benzynowy" zebyś miedzy
    postami nie zapomniał o czym mowa?
  • 18.09.06, 13:41
    przy dość mokrej nawierzchni przy kiock down'ie włącza mi się czasami kontrolka
    DSC / ulepszony ESP ?? / więc traci przyczepność , to nie jest takie jak na 90%
    gazie - to po prostu jest kopnięcie i co widać z tyłu auta - puszczenie bąka z
    rury wydechowej - przy dieslu
  • 18.09.06, 14:26
    mike68 napisał:
    > przy dość mokrej nawierzchni przy kiock down'ie włącza mi się czasami kontrolka
    > DSC / ulepszony ESP ?? / więc traci przyczepność , to nie jest takie jak na 90%
    > gazie - to po prostu jest kopnięcie i co widać z tyłu auta - puszczenie bąka z
    > rury wydechowej - przy dieslu

    Nie bardzo rozumiem co masz myśli. Jeśli chcesz nam przekazać że działa ci
    kontrola trakcji, to ciszę się.
  • 18.09.06, 16:07
    po prostu daje znać , ale można to wyłączyć przyciskiem - ciekawe po co , z
    drugiej strony nie mam pojęcia jak się posługiwać automatem w zimie , np. gdy
    się wkopę ? czy to DSC/ESP się wyłącza przyciskiem czy nie ma potrzeby ? moze
    ktosmi wyjaśni ?
  • 18.09.06, 16:15
    ... jest to następca ASC, co zawiera zależy od tego jakis DSC masz. Jest kilka
    generacji. Głównie jest tam ESP i kontrola trakcji, w nowszych generacjach
    dochodzi kontrola jazdy po łuku i bardziej rozbudowane sterowanie.

    Jak nie pali ci się żadna lampka na zegarach to wszystko gra i DSC jest
    włączone. Jak wcisniesz raz przycisk DSC na tunelu środkowym to na środku
    zegarów zapala się żółta lampka z okrągłą strzałką i samochodzikiem. Oznacza, że
    ESP jest odłączone, możesz sobie palić gumę (co prawda nie twoim silnikem :),
    jak wciśniesz ten przycisk teraz i przytrzymasz 5s to wyłączysz cały DSC nie
    tylko funkcję ESP. Zostaje ci samochód tylko z ABS.

    Jak tego użyjesz w zimie zależy od ciebie. Ja używam zimowych opon i czasem
    łańcuchów. Jak się zakopię to z DSC czy bez i tak nie wyjadę z zaspy tylko
    proszę kogoś o pomoc.
  • 18.09.06, 20:39
    więc jak można pomóc jak się zakopię ?? mam DSC w BMW '3'z 2002r więc sam nie
    wiem jakie to jest / auto nie jest 4x4 / - kontrolka czasami mignie w zegarach
    wchodząc szybko w zakret ale w instrukcji u mnie pisze że nie pomoże ten system
    jezeli przekroczy się prawa fizyki :) tez dziwne ale daje do myslenia
  • 17.09.06, 10:40
    To by sie zgadzalo z tym ciagnieciem przyczepki. W tirach rzeczywiscie skrzynia
    polautomatyczna albo automatyczna w dzisiejszych czasach niezbedna.
  • 17.09.06, 11:37
    osobówką, fakt , trochę tych km nawalone jak na 4 latniego dieselka
  • 17.09.06, 10:35
    Chyba ze naprawde przedkladasz absolutnie komfort jazdy nad wszelkie sprawy
    zwiazane z osiagami.
  • 17.09.06, 11:02
    Szukam samochodu kombi - musi zmieścic się duży pies, wózek, dziecko + mąż itd.,
    w miarę w przystępnej cenie. A wśród kombi laguna wydaje się być w miarę ok. A
    faktycznie na osiągach nie za bardzo mi zalezy
    --
    Natalka ma...
    Natka
  • 17.09.06, 11:05
    bierz dizla:)
  • 17.09.06, 11:40
    musi być francuz ? nie patrz na wygląd auta , laguny są bardzo awaryjne
    zwłaszcza diesle , jest tyle innych aut np. volvo , audi, passat a może bmw ? :)
  • 17.09.06, 13:58
    Pewnie, ze bardziej podoba mi się passat, audi itd., ale mam na samochód
    ok.35-36 tys i cięzko jest kupić w/w samochody w miare nowe - kilkulatki, czyli
    np. 3 latka. A jesli są to mają nabite tyle km!
    Ja mam teraz megane coupe z 2001 i mam zrobione 60 tys, gdzie Ci ludzie tyle
    natłukli...:)
    --
    Natalka ma...
    Natka
  • 17.09.06, 15:03
    To już lepiej Peugeota 406 - kombik jest bardzo pojemny, ceny atrakcyjne, auta
    z końca produkcji będą na pewno lepiej dopracowane, niż Laguna z początku. A
    2,2 DCI to chyba najgorszy silnik z lagi - najbardziej awaryjny, najdroższe
    naprawy. Zapomnij.

    --
    www.chorzow.schronisko.com/
    www.gosilesia.pl/
    www.tyskiewparku.pl/
  • 17.09.06, 11:59
    to bierz cokolwiek innego ale nie laguna a juz o dieslu zapomnij-awaryjne.Wiem,
    ze Ci sie podoba -mnie tez, dobrze sie tym ustrojstwem jezdzi pod
    warunkiem....ze nie do serwisu.
  • 17.09.06, 12:05
    Wszystkie samochody sie psuja. Jak trafisz w egzemplarz to i Volvo sie bedzie
    sypac. Jak mi sie woz podoba to biore i tobie radze tez.
  • 17.09.06, 12:07
    sobie dziewczyna za remont tudziez wymiane silnika zaplaci jakies 30 tys......
  • 17.09.06, 12:13
    Najwyzej turbine zregeneruje. Jakby sie posypal silnik to remont bedzie
    kosztowal maksymalnie 5-6 tys. A i uzywany silnik tez mniej wiecej tyle. Tylko
    ze rownie dobrze do wymiany moze byc silnik w kazdym innej marce.
  • 17.09.06, 12:19
    to jest laguna więc bywa i tak że niewiadomo co nawali a serwisanci sami nie
    wiedzą co - nawalona sagemowska elektronika - siada jak cholera , koledze
    akurat siadł komputer - wydatek w aso - 12000zł , spłacił leasing i sprzedał
    jako 3 latka - co mi powiedział ? nawet wrogowi by laguny nie życzył, ja
    osobiście nie znam tych aut ale będąc 3 razy na przeglądzie w ASO większosc aut
    na stanowiskach to były właśnie laguny z tych ostatnich modeli
  • 17.09.06, 21:19
    mlodydaniel napisał:

    > Najwyzej turbine zregeneruje. Jakby sie posypal silnik to remont bedzie
    > kosztowal maksymalnie 5-6 tys. A i uzywany silnik tez mniej wiecej tyle. Tylko
    > ze rownie dobrze do wymiany moze byc silnik w kazdym innej marce.

    w sluzbowej padl silnik-wal korbowy wyszedl bokiem, auto mialo przebieg 80
    kilka tys i bylo po gwarancji, nie bylo co regenerowac....jakos w innych autach
    nie spotkalam sie z takim cyrkiem jak w lagunie2, dodam 3 krotny remont skrzyni
    biegow, 3 razy wymieniane sprzeglo, awarie elektroniki sa na porzadku
    dziennym.Dla mnie sznmelc w ladnym opakowaniu.
  • 17.09.06, 12:12
    Laguna nagminnie ,a w szczególności 2.2dci
  • 16.09.06, 18:52
    tiptronic jest czyms w rodzaju udoskonalonej, zwykles skrzyni automatycznej.
    Posiada dodatkowa funkcje ktora sie uzywa przez pierwsze trzy dni, potem z
    reguly sluzy tylko szpanerom do opowiadania o swoich sportowych jazdach.
  • 17.09.06, 11:48
    kick down - tak funkcja w automacie która przy maksymalnie wciśniętym pedale w
    dół (czyli do podłogi - "gaz do dechy") automatycznie zmienia biegi na niższe
    dozwolone przy danej prędkości samochodu.

    Daje to prawie optymalne przyspieszenie.
    Jedziesz spokojnie np. 90km/h i masz 5 bieg.
    Chcesz spokojnie wyprzedzić - dodajesz gazu - samochód wyprzedza na 5 biegu.
    Chcesz szybko wyprzedzić - wciskasz gaz "do dechy" czyli do samego końca -
    automat sam zmienia biegi w dół na niższy - pewnie na 3 bieg (bo w dieslu na 2
    już byłyby za wysokie obroty silnika) i trzymając pedał gazu "do dechy"
    jedziesz tak długo na 3 biegu aż automat sam nie zmieni na 4 bieg.
    Jak odpuścisz (po wyprzedzeniu) gaz to automat sam zmieni bieg na 4 i następnie
    na 5 bieg.
    Można zaryzykować stwierdzenie, iż automat w dieslu jest bardziej potrzebny niż
    w benzynie (ze względu na węższy zakres użytecznych obrotów silnika).
    pozdrawiam :)
  • 17.09.06, 21:09
    d7d napisał:

    >> Jedziesz spokojnie np. 90km/h i masz 5 bieg.
    > Chcesz spokojnie wyprzedzić - dodajesz gazu - samochód wyprzedza na 5 biegu.
    > Chcesz szybko wyprzedzić - wciskasz gaz "do dechy" czyli do samego końca -
    > automat sam zmienia biegi w dół na niższy

    chcialbym cie poprawic
    spokojne wyprzedzanie -dajesz lekko gazu i wyprzedzasz na 5
    szybkie wyprzedzanie -wciskasz gazu glebiej ale nie do konca,nastepuje redukcja
    o jeden bieg
    max wyprzedzanie-dajesz gaz do podlogi(kick down) i wtedy zmieni ci o 2 biegi

    oczywiscie wszystko zalezy od predkosci bo jak bedziesz jechal np: 180km/h i
    dasz gaz w podloge to ci i tak nie zredukuje
  • 17.09.06, 21:13
    devote napisał:

    > oczywiscie wszystko zalezy od predkosci bo jak bedziesz jechal np: 180km/h i
    > dasz gaz w podloge to ci i tak nie zredukuje



    a u mnie zredukuje bo ja bardzo duzo konikow pod maska mam. / :-) /

    Na powaznie - wszystko zalezy od sprzetu
  • 17.09.06, 21:17
    to nie zalezy od konikow a od predkosci obrotowej silnika na danym biegu
    sprubuj zredukowac na 4 bieg przy jezdzie z Vmax.
  • 18.09.06, 13:37
    pozwolę sobie dodać, że poziom redukcji biegów zależy od ilości biegów w
    automacie i przełożeń ....
    tak więc w jednym zredukuje o jeden bieg, w drógim o dwa biegi w być może w
    trzecim o trzy biegi w dół !

    może też tak być że np. 6 bieg jest "nadbiegiem" i można zredukować z 6 biegu
    na 5 bieg przy Vmax....

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.