Dodaj do ulubionych

VW Passat 2,5TDi & Audi A6 2,5TDi v Superb 2,5TDi

18.09.06, 21:58
prosze o porady uzytkownikow n/w silnikow w w/w autach:
2,5TDi to dobry wybor czy lepiej poszukac 1,9TDi w/w autach?
a może 2,5TDi V6 4MOTION, 2,5TDi QUATTRO?
teraz jezdze golfem 1,9TDi i chciałbym zamienić na coś wiekszego od golfa ale
przy okazji może z większym silnikiem ....

Obserwuj wątek
    • notmyself Re: VW Passat 2,5TDi & Audi A6 2,5TDi v Superb 2, 18.09.06, 23:01
      W A6 1.9 kończą się na AWX który robi 130km, więc raczej lipa na ten samochód.
      Ew. można go podciągnąć na może 170km, ale i tak przyjemny w jeździe silnik to
      nie będzie. Do A6 bez sensu.

      W 2.5TDI lepiej unikać 150km (AFB/AKN), bo ma wady wieku dziecięcego. Więc w
      praktyce zostaje 180km (AKE), lub 155km (AYM). Jak masz więcej kasy to nowszy
      180km (BAU). Żaden z tych 2.5 nie jest silnikiem do oszczędzania. Trzeba się
      nastawić na 7-8l w trasie jeśli chcesz pojechać coś więcej niż 130km. W
      mieście z quattro wątpie żebyś się zmieścił w 10l. Rozrząd, bez sztukowania,
      wychodzi ok 2000 PLN. Może się okazać że trzeba będzie wyminić/regenerować
      wałki rozrządu (lepiej sprawdzić je przed kupnem) i wtedy robi się kicha.
      Słyszałem o możliwości regeneracji za coś koło 2500PLN, ale nie wiem na ile to
      starcza. Wymiana to już spora kwota - konkretnie Ci nie podam ale może być pod
      5000PLN. Oleju wchodzi ponad 5l, i lepiej lać górną półkę i nie long life.
      Jakiekolwiek butowanie na zimnym silniku czy uporczywe zaglądanie w czerwoną
      kreskę i ten silnik zajedziesz. W 150km co jakiś czas dziury na naszych
      drogach wytłuką Ci przepływomierz (kosztuje kolo 400PLN).

      Tak to mniej więcej wygląda z 2.5V6. Jeśli trafisz na nie zajechany
      egzemplarz, i zdajesz sobie sprawę że V'ka pije więcej niż kilka kropel
      potrzebnych 1.9, to są mimo wszystko świetne motory. Do A6 sens ma tylko V6
      TDI, lub mocna benzyna. Choć takie auto w dobrym stanie w polsce kupić to
      mistrzostwo świata.
      Na koniec - 4Motion odpuść sobie od razu. Może 5 razy w roku ci dołączy tylną
      oś. Jeśli awd to tylko quattro.

      Notmyself
          • notmyself Re: jeszcze jedno :) 19.09.06, 11:38
            Jazda z tą skrzynią jest, moim zdaniem, nieprzyjemna. Wrażenie jakby zjadała
            sporo pary silnika, kiepsko rusza ze startu zatrzymanego (przynajniej z
            klekotem), czasem myśli i myśli i myśli, a bieg dalej ten sam. Kicha
          • notmyself Re: jeszcze jedno :) 19.09.06, 13:00
            170 koni to samym czipem może być ciężko. Może się np. okazać że trzeba
            dorobić FMIC, a to kosztuje :) Pozatym, jak już wkręcisz się na te 170km to
            chałas i wibracje z silnika będziesz odczuwał w każdym zębie - kultura pracy
            silnika pod obciążeniem na poziomie kryminalisty swieżo na wolności. Silniczek
            pewno będzie pił olej i puszczał czarne bąki. Do V6 180km, moim zdaniem nie ma
            porównania. No i tego AKE też można zaczipować :)
            No ale AWX też nie jest taki do doopy - kupuj i ciesz się.

            Notmyself
        • wojtek_blankietowy Re: VW Passat 2,5TDi & Audi A6 2,5TDi v Superb 2, 19.09.06, 08:19
          mameja21 napisał:
          > Przecież w tym poprzednim Passacie jest stały napęd na 4 koła ( jak w Audi ).
          > Dopiero w aktualnym modelu jest haldex.

          Dokładnie w poprzednim passacie jest stały 4x4 z mechanizmem różnicowym Torsen.
          Nazwali go handlowo 4motion zeby nawiazywal do wczesniejszych passatow ale
          faktycznie to torsen.
          Żaden z tych aut nie ma dołączanego tylniego napędu jak napisał kolega
          notmyself. Jak znam zycie kolega notmyself zaraz powie ze od poczatku tak mowil
          a my nie rozumiemy sensu jego słów.
          • notmyself Re: VW Passat 2,5TDi & Audi A6 2,5TDi v Superb 2, 19.09.06, 11:48
            wojtek_blankietowy napisał:
            > mameja21 napisał:
            > > Przecież w tym poprzednim Passacie jest stały napęd na 4 koła ( jak w Aud
            > i ). Dopiero w aktualnym modelu jest haldex.
            >
            > Dokładnie w poprzednim passacie jest stały 4x4 z mechanizmem różnicowym
            > Torsen. Nazwali go handlowo 4motion zeby nawiazywal do wczesniejszych
            > passatow ale faktycznie to torsen.
            > Żaden z tych aut nie ma dołączanego tylniego napędu jak napisał kolega
            > notmyself. Jak znam zycie kolega notmyself zaraz powie ze od poczatku tak
            > mowil a my nie rozumiemy sensu jego słów.

            Źle znasz życie kol. wojteku blankietowy. Po sprawdzeniu, przyznaje wam racje
            - w B5 jest torsen a haldex dopiero od B6. Wniosek - B5 4x4 może mieć sens. B5
            nie posiadam/posiadałem i stąd zbyt pochopny wniosek.

      • wojtek_blankietowy Re: VW Passat 2,5TDi & Audi A6 2,5TDi v Superb 2, 19.09.06, 08:20
        notmyself napisał:
        > Na koniec - 4Motion odpuść sobie od razu. Może 5 razy w roku ci dołączy tylną
        > oś. Jeśli awd to tylko quattro.
        > Notmyself

        W passacie 4motion i quattro w audi to to samo. Mechanizm roznicowy torsena i
        staly naped na 4 kola. Powiedz mi geniuszu jakie widzisz roznice miedzy tymi
        samymi rozwiazaniami.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka