Dodaj do ulubionych

Golf 2.0 TDI 170 KM vs Golf 1.4 TSI 170 KM hehehe.

19.10.06, 08:24
Golf 2.0 TDI :
www.einszweidrei.de/vw/vwgolfvgt20tdi2006-2.htm
0-160 21.6 s
7.3 l ON na 100 km

Golf 1.4 TSI :
www.einszweidrei.de/vw/vwgolfvgt14tsi2006-2.htm
0-160 20.6 s
8.2 l benzyny na 100 km

Ta sama prędkość maksymalna ,w masie nieduża różnica i w spalaniu
minimalna ,a tańszy jest Golf 1.4 TSI .

A tu jest dopiero ciekawostka :
www.autozeitung.de/images/cars/1493/az24_05_038_VT_Astra_Golf.pdf
www.autozeitung.de/images/cars/1697/vt_kompakt.pdf
Masa diesla 1373 kg ,a benzyny 1325 kg. Czas na torze ma lepszy wersja
benzynowa . Wersja z diesle droższa od wersji benzynowej i gdzie ta przewaga
diesla ?

Obserwuj wątek
    • klemens1 Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 09:37
      > i gdzie ta przewaga diesla ?

      Tam gdzie liczy się elastyczność, a nie ułamki sekund na torze - czyli w normalnych, codziennych zastosowaniach samochodu.
      Przewaga jest również w spalaniu - mam na myśli 99% spotykanych przypadków.
      • tiges_wiz Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 09:46
        nie myl elatycznosci z dynamika na niskich obrotach.
        elastycznosc to nie jest przyspieszanie od 80-120 na 5 biegu.
        szesc biegow tez nie swiadczy dobrze o elatycznosci.


        --
        171Nm@2500, 90kW@5500, rear wheel drive
        "Mamy spadającą ludność" - L.K.
      • 4wd.fan Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 09:50
        tylko ze wczoraj rozmowa była o osiągach POZA spalaniem; chcesz mieć dobre
        przyspieszenia, mozliwosc pociagniecia do wysokich obrotów bez zmieniania
        biegów - kupuj benzynę; wszelki proby udowadniania ze dyzle sa "szybsze" na
        dzien dzisiejszy są bez sensu - zwlaszcza jesli wezmiesz pod uwage CENĘ za
        którą kupujesz dany samochód - w przypadku dyzli placisz za droższą
        konstrukcję, osprzęt "ekologiczny" etc.
        • klemens1 Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 12:34
          > chcesz mieć dobre
          > przyspieszenia, mozliwosc pociagniecia do wysokich obrotów bez zmieniania
          > biegów - kupuj benzynę;

          Raczej: chcesz mieć dobre przyspieszenie TYLKO przy wysokich obrotach - kupuj benzynę. Zakres obrotów w jakim benzyniak dobrze przyspiesza jest bardzo wąski i bardzo nieprzyjazny dla słuchu.
        • klemens1 Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 12:32
          > elastycznośc to jak najlepse parametry (moc, moment) w jak najszerszym
          > zakresie obrotów

          Nie obrotów, tylko PRĘDKOŚCI. Diesle mają mniejszy zakres obrotów, ale obejmują tym zakresem podobny zakres prędkości co benzyniaki ze względu na inne przełożenia.
          A jeżeli chodzi o dynamikę na średnich, czyli dla normalnego człowieka najczęściej używanych obrotach, to diesle są lepsze od benzyniaków.
          Jak ktoś lubi ryk silnika i liczą się dla niego ułamki sekund - benzyniak jest lepszy.
          • frax1 Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 12:54
            Pojezdzij benzyna o normalnej pojemnosci zanim zaczniesz dyskusje.
            Duze benzyny są znacznie elastyczniejsze... sam jeżdże benzyna 2.8 i naprawde
            jak się nie chce to biegów nie trzeba zmieniać często. Często też jeżdże
            dieslami... nawet tymi mocnymi i te auta fakt ładnie się zbierają ale
            elastycznie nie są ani trochę.
            Pozdrawiam
            • klemens1 Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 13:16
              > Pojezdzij benzyna o normalnej pojemnosci zanim zaczniesz dyskusje.
              > Duze benzyny są znacznie elastyczniejsze...

              Ano właśnie - żeby benzyniak mógł być cokolwiek elastyczny, musi mieć pojemność ok. 3.0. Zdaję sobie sprawę że pięciolitrowy będzie jeszcze bardziej elastyczny.
              Brzmi to ciekawie w konfrontacji z porównaniami fanów benzyniaków którzy porównują silniki o TEJ SAMEJ pojemności - porównajmy je pod względem elastyczności, nie toru - i co otrzymamy? A elastycznośc dla normalnego użytkownika samochodu to podstawa.

              Podsumowując:
              Chcesz mieć szybkiego diesla - musisz mieć diesla o dużej pojemności.
              Chcesz mieć elastycznego benzyniaka - musisz mieć benzyniaka o dużej pojemności.
              Masz wybór pomiędzy takimi samymi pojemnościami - wybieraj co wolisz: elastyczność czy 0.5s szybciej do setki.
                • klemens1 Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 13:25
                  Przecież napisałem że benzyniak będzie szybszy - ale kosztem piłowania. Elastyczniejszy będzie diesel, i pod warunkiem nieprzekraczania średnich obrotów w jednym i drugim (czyli TD 3000, B 4000) diesel będzie szybszy.
                  • frax1 Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 13:51
                    Poprostu mylisz pojęcia... elastycznośc z możliwością przyspieszania od niskich
                    obrotów. Tak diesel będzie przyspieszał lepiej od niskich obrotów, ale koło 4
                    tyś dostanie zadyszki. Natomiast benzyna o takiej pojemności będzie
                    przyspieszała od 2,5 tyś do 6. Pozatym nie jest to w przypadku diesla zasługą
                    tego że jest to diesel ale jest to zasługa turbiny. Jeżeli benzyna jest
                    zaturbiona to zachowuje się podobnie. Nie wspominam tutaj spalania bo spalanie
                    jest niższe w d ale to nie ten wątek.
                    Pozdrawiam
                    • klemens1 Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 14:39
                      > Tak diesel będzie przyspieszał lepiej od niskich obrotów, ale koło 4
                      > tyś dostanie zadyszki.

                      I co z tego że dostanie zadyszki, skoro przy obrotach 4krpm ma na danym biegu taką samą prędkość jak benzyniak przy 6krpm? Mylisz zakres obrotów z zakresem prędkości. Ja w swoim TD przekraczam 3krpm raz na pół roku - a wcale nie jeżdżę ślamazarnie. Gdybym chciał tak jeździć benzyniakiem to musiałbym go piłować pomiędzy 4-6krpm. Do dupy z taką jazdą.

                      Poza tym istotne jest to co napisałem wcześniej: przy średnich obrotach diesel przyspiesza lepiej od benzyniaka. I to ten właśnie parametr jest istotny przy dojazdach do pracy, wyjazdach poza miasto czy na wakacje. A jeżeli ktoś się ściga na torze, to przyznaję: tylko benzyna.

                        • klemens1 Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 14:58
                          Zależy do jakiego benzyniaka porównujesz (i jakiego diesla).
                          Ja mam na II do ok.80 a na III do 125 - i co z tego, jeżeli lepiej nie potrzeba? I tak zmieniam biegi dużo wcześniej.
                          Ja wachluję żeby trzymać niższe obroty i mam dobre przyspieszenie a w benzyniaku trzeba wachlować żeby mieć wyższe obroty i dobre przyspieszenie.
                            • klemens1 Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 15:22
                              Po prostu zwykłe prawa fizyki. W wątku obok przedstawiłem obliczenia z których wynika że przy średnich obrotach benzyniak 192 KM przyspiesza gorzej od TD 115 KM. I tak było w rzeczywistości: jeździłem oboma na zmianę przez 2 lata po ok. miesiąc jednym. Co z tego że benzyniak miał 4.5s lepszy czas do setki, jeżeli w praktyce wykorzystywałem to może raz w miesiącu? A na średnich obrotach jeździłem praktycznie cały czas.
                              • trypel Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 15:34
                                klemens1 napisał:
                                Co z tego że benzyniak miał 4.5s lepszy czas do setki, jeżeli w
                                > praktyce wykorzystywałem to może raz w miesiącu? A na średnich obrotach jeździ
                                > łem praktycznie cały czas.

                                Kwestia jak kto lubi jezdzić. Ja jak jezdziłem benzyną to po prostu lubiłem
                                utrzymywac silnik w górnym zakresie obrotów 4-6 tys i po przejściu na diesla
                                długo nie mogłem się przyzwyczaić że tutaj powyżej 4 już nic się nie dzieje. Po
                                prostu lubię długie biegi w benzynie zwłaszcza przy wyprzedzaniu w kolumnie -
                                tak naprawdę w silniku benzynowym trzymałem cały czas na III i w zakresie 70-140
                                miałem świetną dynamikę w dieslu w tym zakresie muszę poruszać się w zakresie
                                IV-V non stop mieszając dźwignią w górę/w dół
                                • klemens1 Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 20.10.06, 09:05
                                  > Kwestia jak kto lubi jezdzić. Ja jak jezdziłem benzyną to po prostu lubiłem
                                  > utrzymywac silnik w górnym zakresie obrotów 4-6 tys

                                  Pewnie że to kwestia jak kto lubi jeździć. Ja nie lubię wysokich obrotów - dlatego wolę diesla. Ty lubisz - wolisz benzyniaka.

                                  > długo nie mogłem się przyzwyczaić że tutaj powyżej 4 już nic się nie dzieje.

                                  A po co ma się dziać, skoro przy tych obrotach diesel ma prędkość taką jak benzyniak przy 6000 rpm? Przy tej samej prędkości nic się nie dzieje tu i tu - więc jest tak samo.
                                  Trzeba dodać że chodzi o typowego diesla i benzyniaka, bo są też takie benzyniaki, które mają 3000 rpm przy 180 km/h.

          • simr1979 Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 13:03
            klemens1 napisał:


            > Nie obrotów, tylko PRĘDKOŚCI. Diesle mają mniejszy zakres obrotów, ale obejmują
            > tym zakresem podobny zakres prędkości co benzyniaki ze względu na inne przełoż
            > enia.

            Nie do końca, tzn. nie do DOLNEGO końca ;)

            Nie ma wspólczesnych diesli pracujących poniżej 1500 rpm (a to i tak dobrze), co
            - po korekcji przełożeniem - odpowiada benzynie 2250 rpm. Nawet szybkoobrotową
            benzyną można jechać już od 1600-1800 rpm. To jest na przeciętnej III róznica
            10-15 km/h - dużo. Dlatego diesle mają III krótsze niż benzyny (prędkościowo),
            ale to z kolei obniża górę - jak nie kijem go to pałką ;)
            Co innego diesel z komorą wstępną/wirową, ale to inna bajka....
            • klemens1 Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 13:20
              > Nawet szybkoobrotową
              > benzyną można jechać już od 1600-1800 rpm.

              Ale nie przyspieszać, ew. przyspieszać niezauważalnie.
              Zgadzam się z tym, że diesle, pomimo dłuższych przełożeń, nie osiągają takiego samego zakresu prędkości na poszczególnych biegach. Ale dla mnie nie ma to znaczenia - nie zamierzam jeździć na II do 120.
              Lubię mieć 2200 w TD i przyspieszać od razu zamiast redukować w benzyniaku na 4000 i z rykiem wyprzedzać TIRa.
              • traktordj Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170 19.10.06, 14:49
                klemens1 napisał:

                > > Nawet szybkoobrotową
                > > benzyną można jechać już od 1600-1800 rpm.
                >
                > Ale nie przyspieszać, ew. przyspieszać niezauważalnie.
                > Zgadzam się z tym, że diesle, pomimo dłuższych przełożeń, nie osiągają takiego
                > samego zakresu prędkości na poszczególnych biegach. Ale dla mnie nie ma to znac
                > zenia - nie zamierzam jeździć na II do 120.
                > Lubię mieć 2200 w TD i przyspieszać od razu zamiast redukować w benzyniaku na 4
                > 000 i z rykiem wyprzedzać TIRa.


                Podpisuje sie pod tym. Mialem wczesniej benzyne... doroslem... kupilem diesla...
                jedyna alternatywa to V8 and up benzynowe... ale te koszty...
    • notmyself Przykład trochę nietrafiony :) 19.10.06, 11:17
      1. Ten silnik to twincharger. Ma kompresor i turbo
      2. Ten silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa
      3. Ten silnik ma całkiem spory stopień kompresji, jak na tak doładowaną benzynę
      (10:1)

      Inaczej mówiąc, jest to próba odpowiedzi na pytanie: Jak z silnika benzynowego
      zrobić coś przypomijanącego silnik diesla (choć oczywiście ma zapłon iskrowy).
      Za jakiś czas goście dopracują wtrysk palia, i może okazać się że silnik ma
      stopień kompresji np. 12:1, a potem 13:1 :)

      W każdym razie, uturbione silniki benznowe na chwilę obecna jadą lepiej niż
      klekoty. Ale to się moim zdaniem zmieni. Powody opisane w tym wątku:
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=50513455
      • stefcioburczymucha Re: Przykład trochę nietrafiony :) 19.10.06, 11:35
        > 1. Ten silnik to twincharger. Ma kompresor i turbo

        Pisze kolega jakby doładowanie było przynależne tylko dieslom.

        > 3. Ten silnik ma całkiem spory stopień kompresji, jak na tak doładowaną
        benzynę

        Ciśnienie doładowania nie jest duże. Cały patent plega na tym, aby kompresor
        podtrzymywał obroty turbiny kiedy jeszcze gazy wydechowe nie napędzają turbiny.

        > Inaczej mówiąc, jest to próba odpowiedzi na pytanie: Jak z silnika
        benzynowego
        > zrobić coś przypomijanącego silnik diesla (choć oczywiście ma zapłon
        iskrowy).


        Nie. Silnik diesla sam w sobie nie jest niczym szczególnym jeśli chodzi o
        parametry techniczne poza spalaniem. Silnik wysokoprężny generalnie
        charakteryzuje można przyjąć przy tej samej pojemności dwa razy mniejsza moc i
        moment obrotowy taki sam jak w silniku benzynowym.

        Prawidłowe byłoby stwierdzenie, że ostatnie 15 lat rozwoju silników
        wysokoprężnych to była próba zrobienia z nich zacytuje kolegę czegoś podobnego
        do silników benzynowych.

        I dzięki udoskonalaniu doładowania udało się dojść do miejsca gdzie mocno
        doładowany nowoczesny silnik diesla ma moc porównywalną co odpowiadający mu
        pojemnością niedoładowany silnilk benzynowy. Oczywiście zwykły silnik benzynowy
        a nie wysokoobrotowy silnik wyczynowy o zwiększonym podciśnieniu taki jak np w
        Hondzie S2000.


        > W każdym razie, uturbione silniki benznowe na chwilę obecna jadą lepiej niż
        > klekoty. Ale to się moim zdaniem zmieni.

        Kolega się myli. W wątku tym nic ciekawego nie ma. Odsyłam do Auto Techniki
        motoryzacyjnej sprzed bodajże 4 miesięcy. Tam był ciekawy artykuł, silnik
        benzynowy zawsze będzie miał większą moc i rówy moment co silnik wysokoprężny o
        takim samym ciśnieniu doładowania. I to moc sporo większą, można przyjąć, że
        między 1,5 a 2 razy.
        • notmyself Re: Przykład trochę nietrafiony :) 19.10.06, 12:13
          stefcioburczymucha napisał:
          > > 1. Ten silnik to twincharger. Ma kompresor i turbo
          >
          > Pisze kolega jakby doładowanie było przynależne tylko dieslom.

          Oczywiście że nie. Ale fakt doładowania jest często podnoszony jako argument
          przeciwko klekotom. Chodzi jakoby o to, że turbiny są awaryjne co podnosi
          koszta eksploatacji. W tym TSI mamy bardziej skomplikowany układ doładowania.

          > > 3. Ten silnik ma całkiem spory stopień kompresji, jak na tak doładowaną
          > benzynę
          >
          > Ciśnienie doładowania nie jest duże. Cały patent plega na tym, aby kompresor
          > podtrzymywał obroty turbiny kiedy jeszcze gazy wydechowe nie napędzają
          > turbiny.

          Mylisz się zupełnie. Ten silnik w piku ładuje 2.5bara. To jest dużo. Właśnie
          dlatego jest tam zrobiony kompresor. Gdyby silnik ładował mniej, to można by
          dać małą turbinę. I wtedy nie było by sensu montować kompresora (bo lag
          niewielki). Nawiasem mówiąc, kompresor nie podtrzymuje obrotów turbiny. On
          ładuje powietrza niezależnie od niej, tak długo jak długo turbina sama nie
          zacznie ładować ciśnienia wymaganego przez ECU. Nie miałem okazji przejechać
          się tym autem z kompem - ale myślę, że jeśli by silnik na chwilę wysprzęglić a
          zaraz potem zabutować, to kompresor może się włączyć żeby zamaskować laga. I to
          niezależnie od tego jakie obroty będzie miał silnik.

          > > Inaczej mówiąc, jest to próba odpowiedzi na pytanie: Jak z silnika
          > > benzynowego zrobić coś przypomijanącego silnik diesla (choć oczywiście ma
          > > zapłon iskrowy).
          >
          >
          > Nie. Silnik diesla sam w sobie nie jest niczym szczególnym jeśli chodzi o
          > parametry techniczne poza spalaniem. Silnik wysokoprężny generalnie
          > charakteryzuje można przyjąć przy tej samej pojemności dwa razy mniejsza
          > moc i moment obrotowy taki sam jak w silniku benzynowym.
          >
          > Prawidłowe byłoby stwierdzenie, że ostatnie 15 lat rozwoju silników
          > wysokoprężnych to była próba zrobienia z nich zacytuje kolegę czegoś
          > podobnego do silników benzynowych.

          Zgadza się. I to się już udało. Obecnie z kolei klekoty są odprężane. Ale co
          ciekawe, FSI jest krokiem w kierunku doprężenia benzyny. Nie dziwi cię to?

          > I dzięki udoskonalaniu doładowania udało się dojść do miejsca gdzie mocno
          > doładowany nowoczesny silnik diesla ma moc porównywalną co odpowiadający mu
          > pojemnością niedoładowany silnilk benzynowy. Oczywiście zwykły silnik
          > benzynowy a nie wysokoobrotowy silnik wyczynowy o zwiększonym podciśnieniu
          > taki jak np w Hondzie S2000.

          To zmienia się na dniach. Już za rok będą 2 klekoty w Le Mans.

          > > W każdym razie, uturbione silniki benznowe na chwilę obecna jadą lepiej
          > > niż klekoty. Ale to się moim zdaniem zmieni.
          >
          > Kolega się myli. W wątku tym nic ciekawego nie ma. Odsyłam do Auto Techniki
          > motoryzacyjnej sprzed bodajże 4 miesięcy. Tam był ciekawy artykuł, silnik
          > benzynowy zawsze będzie miał większą moc i rówy moment co silnik wysokoprężny
          > o takim samym ciśnieniu doładowania. I to moc sporo większą, można przyjąć,
          > że między 1,5 a 2 razy.

          Nie czytałem tego pisemka. Ale samo zakończenie zdania "co silnik wysokoprężny
          o takim samym ciśnieniu doładowania" świadczy że to bzdura. W dieslu z
          doładowaniem są znacznie mniejsze problemy niż w benzynie. Nie ma obaw o
          stukanie. Nie ma większych problenów z lagiem. Można stosować zmienne geometrie
          w turbinie. Obawy o wypłynięcie tłoków wydechem są znacznie mniejsze niż w
          benzynie. Widziełem kiedyś opisy modu TDI 110km na pompie rotacyjnej (czyli
          silnik co ma tak z 7-10lat) poprzez zamianę turbo z VNT15 na VNT20. I potem
          podniesienie doładowania z 1.9 na 2.7/2.8 bar.
          • notmyself Re: Przykład trochę nietrafiony :) 19.10.06, 12:17
            notmyself napisał:
            > > Kolega się myli. W wątku tym nic ciekawego nie ma. Odsyłam do Auto Techniki
            > > motoryzacyjnej sprzed bodajże 4 miesięcy. Tam był ciekawy artykuł, silnik
            > > benzynowy zawsze będzie miał większą moc i rówy moment co silnik
            > > wysokoprężny o takim samym ciśnieniu doładowania. I to moc sporo większą,
            > > można przyjąć, że między 1,5 a 2 razy.
            >
            > Nie czytałem tego pisemka. Ale samo zakończenie zdania "co silnik
            > wysokoprężny o takim samym ciśnieniu doładowania" świadczy że to bzdura. W
            > dieslu z doładowaniem są znacznie mniejsze problemy niż w benzynie. Nie ma
            > obaw o stukanie. Nie ma większych problenów z lagiem. Można stosować zmienne
            > geometrie w turbinie. Obawy o wypłynięcie tłoków wydechem są znacznie
            > mniejsze niż w benzynie. Widziełem kiedyś opisy modu TDI 110km na pompie
            > rotacyjnej (czyli silnik co ma tak z 7-10lat) poprzez zamianę turbo z VNT15
            > na VNT20. I potem podniesienie doładowania z 1.9 na 2.7/2.8 bar.

            Jeszcze dodam - te 2.7/2.8 bara to jest ciśnienie podtrzymywane a nie w piku. W
            piku ładuje więcej.
    • stefcioburczymucha Re: Golf 2.0 19.10.06, 11:43
      Ale co traktorzysto chcesz udowodnić? Że silnik o zapłonie iskrowym dysponuje
      znacznie korzystniejszym parametrem moc/pojemność niż silnik wysokoprężny?
      To jest oczywiste. Ale jeden i drugi silnik prezchodzi co chwila od
      podciśnienia do nadciśnienia i z powrotem, ciekawe jak to wpływa na żywotność
      głowicy, bloku oraz innych elementów. Nie ma to jak dobry stary 5 litrowy V8.
      Będzie jeździł podczas gdy oba przez ciebie wymienione silniki będą po raz n-ty
      przetapiane w hucie na surówkę.

      • traktorzysta Re: Golf 2.0 19.10.06, 18:29
        Nic nie chciałem udowodnić ,bo benzyna broni się sama . Nie wiem dlaczego inni
        bronią diesla ,skoro to jest przymus ,a nie świadomy wybór . Muszą kupować
        diesla ,bo socjalizm kosztuje ,a efektów tego wyśnionego socjalizmu jakoś nie
        widać w Polsce . Po prostu bryndza .
    • traktorzysta Nadal nie widze odpowiedników M5 ,RS4,E63 AMG 19.10.06, 18:26
      i np. Hondy S2000 wśród diesle . A do takiego RS4 4200 cm3 420 KM zawsze można
      dodać turbo lub dwa i żaden diesel jej nie dorówna . Diesle mają oszczędzać ,a
      nie dawać przyjemność z jazdy . W mój samochód wolnossąca benzyna bez turbo
      przyspiesza znakomicie ,nie na VI czy XX biegu ,ale z optymalnego biegu ,który
      umiem wrzucić . Po drugie idę do sklepu po gotowy pakiet w którego skład
      wchodzi kompresor i mam 18 s do 200 km/h ,a spalanie ? Gdyby mnie obchodziło to
      kupiłbym diesla ,albo założył gaz . Czy jest Bugatti Veyron 4x4 automat 0-300
      16.5 s w wersji diesel do kupienia ? Nie ma ,więc narazie górą są silnki
      benzynowe .
      • notmyself Re: Nadal nie widze odpowiedników M5 ,RS4,E63 AMG 19.10.06, 19:32
        traktorzysta napisał:
        > i np. Hondy S2000 wśród diesle . A do takiego RS4 4200 cm3 420 KM zawsze
        > można dodać turbo lub dwa i żaden diesel jej nie dorówna . Diesle mają
        > oszczędzać ,a nie dawać przyjemność z jazdy . W mój samochód wolnossąca
        > benzyna bez turbo przyspiesza znakomicie ,nie na VI czy XX biegu ,ale z
        > optymalnego biegu ,który umiem wrzucić . Po drugie idę do sklepu po gotowy
        > pakiet w którego skład wchodzi kompresor i mam 18 s do 200 km/h ,a spalanie?
        > Gdyby mnie obchodziło to kupiłbym diesla ,albo założył gaz . Czy jest
        > Bugatti Veyron 4x4 automat 0-300 16.5 s w wersji diesel do kupienia ?

        Raczej nie pisz o dokładaniu turbo do V8 z RS4. Nie zdajesz sobie sprawy o
        jakim projekcie mówisz. W ogóle, dokładanie w rozsądny sposób doładowania do
        wolnossącej benzyny (diesla nawiasem mówiąć także) to jest zabawa dla
        zapaleńca. Znacznie taniej i rozsądniej będzie po prostu kupić coś seryjnie
        uturbionego.

        > Nie ma ,więc narazie górą są silnki benzynowe .

        Będę cyniczny :) Jakie silniki benzynowe? Takie pod/ponad 400-500km? Owszem, po
        stronie klekotów większej konkurencji nie mają. Choć jak już pisałem, to się
        raczej zmieni :) A takie "codzienne" 100-150 no może 180km? Otóż nieznacznie
        dłubnięty 2.5V6 TDI, dostępny za zupełnie przyzwoite pieniądze, wciąga je lewą
        dziurką :) W jeździe na trasie, gdzie czasem trzeba zwolnić a czasem zakręcić,
        konkurencja dla niego zaczyna się w okolicach 240-260km. A to już nie jest taka
        znowuż codzienna benzyna, oj nie :) A tym klekotem można jeździć na co dzień,
        choćby i do pracy. I portfela to nie boli :)
    • 101ola Re: 19.10.06, 22:45
      To bardzo fajnie, że ktoś (w tym wypadku VW) postanowił zrobic ciekawy silnik
      benzynowy.
      Poczekajmy jak VW zrobi diesla 2.0 czy nawet 1.4 wspomaganego turbina i
      spręzarką. 170 KM 2.0 TDI to zwykły wyzyłowany diesel więc nie należy
      spodziewać sie cudów oszczedności.
      Z drugiej strony nawet ten 2.0 TDI przy dynamicznej jeździe oraz przy
      dynamicznej jeździe autostradą (np. 200 km/h) będzie o 40% oszczedniejszy od
      1.4 TSI choć srednio spalaja podobnie.
      Dobrym przykładem naprawde oszczędnego diesla jest BMW 535D o mocy aż 272 KM i
      560 Nm które mimo olbrzymiej mocy i masy potrafi średnio spalić zaledwie 6,7 l
      ON/100 km czyli tyle ile 10 lat temu 5 razy słabsze i 2 razy lżejsze kompakty
      jak Astry czy Golfy D.

      pozdr
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się