Dodaj do ulubionych

Passat B5 silnik 1,6

19.12.06, 20:09
Mam okazje kupic taki samochod, mam jednak male watpliwosci co do silnika.Czy
ten silnik jest w miare silny? da sie tym szybciej, ostrzej pojechac? czy nie
jest mulowaty? Ile pali?
Obserwuj wątek
    • swoboda_t Re: Passat B5 silnik 1,6 19.12.06, 22:44
      Czasami jeżdzę Toledo II z tym silnikiem i prawdę mówiąc już w tym aucie nie
      zachwyca. W zupełności wystarcza do zwykłej jazdy, ale żeby dobrze przyśpieszał
      potrzebuje tak z 4 tysiące obrotów, a wtedy robi się głośny. O naprawde
      dynamicznej jeździe z dozą ekscytacji raczej nie ma mowy. Oczywiście da się tym
      robić pichy, palić gumy i rwać asfalt pod dyskami (nawet CC700 to potrafi), ale
      przecież nie o tym chyba rozmawiamy ;) Generalnie to dobry silnik dla
      spokojnych kierowców. Spalania dokładnie nie znam (Toledo jest mniejsze i
      zagazowane), ale od 1,8T dużo bardziej oszczędny chyba nie jest. Jak pasek, to
      zaturbiony ;)

      --
      www.chorzow.schronisko.com/
      www.gosilesia.pl/
      www.tyskiewparku.pl/
    • uki145 Re: Passat B5 silnik 1,6 20.12.06, 16:01
      Witam ! bez przesady. srednie spalanie w 1.6 da sie utrzymac na poziomie 9
      l /100 km. zuzycie bedzie podobne jak w 1.8 T.czy nei jest mułowaty:to zalezy
      czym wczesniej jezdziłes ,jak na jednostke 1.6 w aucie wazacym ponad 1300 kg
      sprawuje sie nawet niezle(8 zaworowa głowica daje nawet niezła elastycznosc na
      niskich obrotach. nie bedzie sie tym jednak dało poszalec powyzej 100 km/h.
      atutem silnika 1.6 jest jednak co innego ;niskie koszty serwisu i
      bezusterkowsc.głowice silików 1.8 20v ,2.0 20v sprawiaja bardzo duzo
      problemów eksploatacyjbych ,co powoduje ,ze koszty ich uzytkowania sa o wiele
      wyzsze niz 1.6. .Pozdrawiam Łukasz
      • darek9999 Re: Passat B5 silnik 1,6 20.12.06, 17:33
        brawo uki.bardzo rzeczowa opinia.99 proc. opini to opinie ludzi,którzy nie mają
        pojącia o czy piszą.czytają passat 1,6,aha to słabizna i tyle.owszem za
        odkrycie ,że 1,8 T jest lepszy nie dostaje się nobla,ale zapewne
        zrozumiałeś,że ten samochód ledwo rusza z miejsca.nie jest to prawda.jest to
        dość spokojna jednostka,która gdy chcesz poszaleć daje trochę radości choć
        impreza to to nie jest.z elastycznością też prawda.większośc mędrców nawet w
        tym aucie nie siedziała,bo tych aut jest mało,mocniejszy 125 KM 1,8l był
        droższy o 3 tys ,a turbo kolejne 3 tys,więc ludzie raczej brali te
        silniejsze.wyjątkiem były pierwsze lata(ja miałem w 1996 roku,jedyny rok
        modelowy z zielonym podświetlanie zegarów).najlepiej byłoby,abys sam się
        przejechał i ocenił czy ci pasuje taka dynamika,spalanie(1,6 w mieście palił mi
        9-10 l,1,8T 11-12,ale na trasie różnica wyraźnie malała)
        • sandomingo1 Re: Passat B5 silnik 1,6 20.12.06, 20:41
          oj Dareczku, już sie pewnie zaliczyłeś do tego 1 % wyjątkowych specjalistów, a
          strzelileś jak kula w płot z tym podświetleniem zegarów. Zielone na pewno były
          równiez w 1997 i być może częsciowo w 1998. Pozdrowienia świąteczne.
        • uki145 Re: Passat B5 silnik 1,6 20.12.06, 23:34
          Witam! podswietlenie zielone było do poczatku 98 roku. problemy z głowicami ,o
          których wielokrotnie pisałem : łancuch rozrzadu wymaga wymiany po 130-160 ty
          skm (koszt około tysiaca złotych poza aso z robocizna),po około 150 tys km
          zaczynaja stukac hydrauliczne kompensatory ,da sie z tym jezdzic bez szkody dla
          wałków ale koło 200 000 tys zwykle przypada remont góry (przy stosowaniu
          pełnisyntetyka wymienianego jak zaleca fabryka co 15 tys km i noramlnej
          eksploatacji auta: koszt kompenastora to około 70-100 zł ,mamy ich 20 :łatwo
          policzyc,ze tanio nie jest .Pozdrawiam Łukasz
          • uki145 Re: Passat B5 silnik 1,6 20.12.06, 23:47
            Witam !dla porównania 1.6 ma tylko 8 kompensatorów ,które naet przy wymianie
            pełnisyntetyka co 15 tys km nie zaczynaja w ogóle hałasowac. w przypadku 1.8 T
            z serii AEB VW serwuje nam jeszcze pewna niespodzianke przy wymianie paska
            rozrzadu (układ składa sie z paska ,rolki prowadzacej i rolki na mechanicznym
            napinaczu,pompa wody na szczescie jest na innym pasku ) rolke nap[inacza zwykle
            wymienia sie co te 70 tys km /4 lata wraz z reszta :jest jednak pewnien
            problem 2 lata temu volkswagen wycofał z produkcji w/w rolke do tej serii
            silnika .dzisiaj wymiana rolki jest niemozliwa :trzeba wymieniac cały
            mechaniczny napinacz na nowy model (koszt kompletnego zestawu u vw kosztuje
            900 zł (bez robocizny ) . komplet zamienniów :napinacz robi tylko skf
            (napinacz,prowadzaca ,pasek conti tech to koszt 700 zł bez robocizny . to tak
            na marginesie ,z ostatnich ciekawostek odnosnie 1.8 . Pozdrawiam Łukasz
              • uki145 Re: Passat B5 silnik 1,6 22.12.06, 00:23
                Witam! silnik 1.6 8v i 1.9 TDI (90 i 110 km) polecam z pełna
                odpowiedzialnoscia . o ile niezakatowane sa motorami trwałymi i bezproblemowymi
                w eksploatacji . co do 1.8 to chce jedynie sprostowac ,ze parametrowo sa to
                silniki bardzo dobre(szczególnie 1.8 T ,biorac pod uwage spalanie i
                osiagi) .nie nalezy tego motoru przekreslac .trzeba jedynie bardzo dokładnie
                sprawdzic głowice.usterki łancucha i kompensatorów moga przecie nie wystapic
                albo byc juz naprawione( w autach zolejem wymianianym co max 10 tys km
                praktycznie niewystepuja). zdiagnozuje je nawet laik ,bo wszelkie oznaki
                zuzycie w/w elementów sa bardzo hałasliwe.jesli po zapaleniu silnika zimnego i
                ciepłego nie dochodza z głowicy zadne niepokojace odgłosy ,to brac i sie nie
                zastanawiac,bo nawet wolnossace 1.8 daje duzo wiecej radosci z jazdy niz
                1.6.Pozdrawiam Łukasz
          • sandomingo1 Re: Passat B5 silnik 1,6 21.12.06, 11:16
            no to z podswietleniem sie zgadzamy. Natomiast z kompesatorami, to mówisz
            bzdury że jest konieczność ich wymiany tylko dlatego że zrobiło sie przebieg. W
            tych silnikach prawidłowe smarowanie olejowe jest kluczowe. Sam to wiesz
            również przy 1.8 T, o którym czesto mówisz, gdzie nagaruje sie olej w
            przewodzie doprowadzajacym smarowanie do turbiny. W ADR (1,8) najczesciej
            stukajace popychacze (na rozgrzanym silniku, na zimnym moga stukac !) wynikaja
            ze zdychajcej pompy oleju, odmy lub ssaka olejowego.

                • sandomingo1 Re: Passat B5 silnik 1,6 21.12.06, 22:29
                  pytanie dotyczyło silnika, ale trauma po starym Golfie była zbyt silna i tym
                  razem.

                  Wojtusiu, wszyscy na tym forum wiemy że ten co ci sprzedał starego Golfa zrobił
                  ci krzywdę, ale życie w nienawiści do VW nie spowoduje że ci sie od tego
                  poprawi. Musisz nauczyć sie z tym żyć....
              • uki145 Re: Passat B5 silnik 1,6 22.12.06, 00:14
                Witam ! ma łancuch i pasek rozrzadu(krótki łancuch łaczy pierszy wałek rozrzadu
                z drugim) .tutaj i tak wielkie j tragedii nie ma . gorzej jest w v6 24v,tam
                mamy bowiem 2 łancuszki łaczace wałek z drugim w kazdej głowicy . cóz
                rozwiazanie ,które audi i vw juz od dawna stosuje w wiekszych silnikach
                wielowałkowych i wielozaworowych( 1.8 20v,2.0 20v, v6,v8)Pozdrawiam
            • uki145 Re: Passat B5 silnik 1,6 22.12.06, 00:11
              Witam ! a co ma pompa oleju do kompensatora!!!widze,ze nie bardzo rozumiesz
              tego ,co powoduje głosna prace kompenasatorów. kompensator stuka wtedy ,gdy nie
              trzyma oleju.w kilku piewrszych sekundach rozruchu kompensator chodzi na
              oleju który w nim został od ostatniego zgaszenia silnika ,olej z pompy dociera
              dopiero po chwili.głosna praca wynika wiec z jego naturalnego zuzycia ,a nie z
              faktu ile oleju doprowadza pompa do głowicy . w 1.8 i 1.8 T objawia sie to na
              poczatku kilkusekundowym "tyktyktyktyk" po zapaleniu ciepłego silnika,zwykle
              przy przebiegu około 150 ,stad tak umownie okresliłem przebieg (jak stuka na
              zimno to juz katastrofa ,bo wtedy olej jest gestszy i bedzie uciekał tylko z
              bardzo zuzytej "hydrauliki")taki odgłos na zimno pojawia sie pozniej ,a wtedy
              wymiana kompensatorów jest juz koniecznoscia ,bo w krótkim czasie zniszcza si
              ewałki rozrzadu .taki sa moje obserwacje silników 1.8 i 1.8 t przebadane
              osobiscie na około 10 silnikach 1.8 20v z roznych aut
              (golfa,audia4,a6,passat).rurka od turbiny i sama pompa ileju nie ma tu nic do
              gadania . w 8 /10 badanych pojazdów cisninie oleju było prawidłowe a hydraulika
              sie trzaskała .Pozdrawiam
              • sandomingo1 Re: Passat B5 silnik 1,6 22.12.06, 10:08
                to co piszesz (tyktyktyk) wynika z faktu że układ olejowy jest zanieczyszczony
                lub powstał gdzieś zator, nie ma prawidłowego smarowania i stąd głośniejsza
                praca silnika.

                Pompa oleju ma się tak do kompesatorów, że tłoczy olej który je smaruje
                (smaruje również turbinę, klawiaturę i napinacz łańcucha w tych silnikach).
                Wydaje sie wiec, że ty nie wiesz o czym mówisz. Powiem więcej można wymienić
                popychcze na nowe i jeśli układ olejowy jest dalej do bani, to dalej będą
                stuki. Powinienieś o tym wiedzieć, skoro masz z tym do czynienia osobiście. Do
                momentu uruchomienia smarowania z pompy kompensatory faktycznie chodzą na
                oleju, który został z ostatnigo gaszenia silnika. A co zostanie jeśli
                smarowanie było wadliwe - sam sobie odpowiedz. Rurkę od turbiny o której mówisz
                podałem tylko jako kolejny przykład co się dzieje na skutek zaniedbań w
                układzie olejowym w passatach (zapchany przewód), a nie jako sprawę w związku z
                popychaczami. Czytaj uważniej.

                W tych silnikach kluczowe jest dobranie oleju o dobrej gęstosci, wszelkie
                zaniedbania mogą prowadzić do wymiany kompensatorów lub np. awarii turbiny. Ale
                nie ma tak że Passat 1.8 przy przebiegu 200 kkm bez względu na eksploatację ma
                zawsze do zrobienia popychacze.

                Polecam lekturę:

                2. Hałasy podczas pracy rozgrzanego silnika.

                Przyczyną tych hałasów często jest niedostateczne smarowanie układu. Przyczyny:

                a) blokowanie się (zacieranie) tłoków hydraulicznych z powodu zanieczyszczonego
                oleju.

                b) Pienienie się oleju z powodu zbyt niskiego lub zbyt wysokiego poziomu

                c) Nieszczelności po stronie ssącej pompy olejowej

                d) Zbyt niskie ciśnienie oleju wynikające z nieszczelności przewodów.

                I o budowie kompensatora i jego wypełnianiu olejem z pompy:

                Jeden z typow hydraulicznego regulatora dziala nastepujaco: gdy zawor jest
                zamkniety, olej jest tłoczony do wnetrza szklanki przez otwory w korpusie i
                nurniku. Olej naciska na zawor kulowy w nurniku i otwiera zawor dostajac sie do
                komory pod nurnikiem, ktory jest wypychany w gorę dopoki nie zetknie sie z
                drazkiem popychacza. Krzywka wałka rozrzadu obracajac sie naciska na korpus.
                Poniewaz nurnik jest wysuniety i nie ma luzu, wiec nic nie halasuje.
                Podnoszenie zaworu powoduje nagly wzrost cisnienia w komorze pod nurnikiem,
                wiec i zamkniecie zaworu kulowego. Olej jest zamkniety i szklanka pracuje tak
                jakby byla jedną całością. Gdy krzywka wałka sie odsuwa i zawor sie zamyka,
                maleje nacisk na popychacz oraz cisnienie dzialajace na nurnik. Jesli czesc
                oleju z komory wyciekła, pompa oleju silnika spowoduje otwarcie zaworu kulowego
                i ponowne napełnienie komory.
                • uki145 Re: Passat B5 silnik 1,6 22.12.06, 11:40
                  Witam! oczywiscie ,ze droznosc układu dostarczajacego olej do głowicy ma wpływ
                  na trwałosc jej poszczególnych elementów ,to jest bezsporne.takie problemy
                  równiez maja miejsce w 1.8 i wpływ tej wady konstrukcyjnej ma znaczenie
                  zasadnicze dla wielu usterek w tym silniku(rurka turbo , głowica) z mojego
                  doswiadczenia z tym silnikiem wynika jednak ,ze problemy z kompensatorami i
                  łancuchem wystepuja nawet w sytuacji gdy układ nie jest przytkany( zalecane
                  czyszczenie smoka po 100 000 km i regularne sprawdzanie cisnienia oleju)nawet
                  oprzy spełnieniu tych warunków ,w silnikach eksploatowanych na (uwazam
                  najlepszym do tego silnika) oleju 5w50 pojawiaja sie problemy z
                  kompensatorami .teoria nic tutaj nie da ,bo wszystko co pisze opieram na
                  praktyce warsztatowej .jesli kompensator zaczyna stukac ,to nie naprawimy go
                  wymiana oleju ,czy przeczyszczeniem układu . druga kwestia to samo cisnienie
                  oleju ,byc moze przyczyna faktcznie ,tak jak piszesz tkwi jedynie w
                  pompie ,jednak nie sposób tego dokładnie sprawdzic ,nie ma drugiego czujnika
                  cisnienia oleju na samej głowicy(problematyczne byłoby tez całkowite
                  eliminowanie usterki poprzez czyszczenie pompy i całego układu co kazde 100
                  000 ). rozwiazanie problemu jest jedno :wymieniac pełnisyntetyk co 10 tys
                  km.niestety taka jest cena za błedy konstrukcyjne w tym silniku .jeszecze raz
                  powtarzam ,czyszczenie ssaka co 100 000 km ,prawidłowe cisnienie oleju ,wymiana
                  pełnisyntetyka co 15 tys km nei daje zadnych gwarancji co do powyzszych
                  problemów z głowica.Pozdrawiam Łukasz
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka