Dodaj do ulubionych

Audi A6, pytania

23.12.06, 12:26
Witam, czy audi A6 z silnikiem 2,5 TD z lat 98-00 jest dobrym autem ? Tzn czy
jest awaryjne, ile tysiecy wytrzymuje turbina w tych silnikach, ogolnie czy
warto kupic ?
Obserwuj wątek
    • w4m Re: Audi A6, pytania 23.12.06, 15:58
      Trzeba mieć kupę kasy, żeby jeździć dieslem. Na pewno siądzie turbina, głowica,
      pompa wtryskowa tylko nie wiadomo w jakiej kolejności i kiedy. Spalanie 11
      litrów. Silnik diesla wymyślono dla przemysłu, a jego twórca popełnił
      samobójstwo. nie polecam.
    • polokokt Re: Audi A6, pytania 23.12.06, 16:22
      witam
      1. jeśli szukasz to lepiej poszukaj takiego o mocy 180KM niż tego o mocy 150KM
      (ale tu zaporą może być cena).
      2. na forum BMW Klub Polska poszukaj wątku gdzie była długa i rzeczowa dyskusja
      o tym silniku w porównaniu do 3.0d z BMW. Generalnie konkluzja była taka że jak
      jeździ to jeździ bardzo ładnie ale jak się zapsuje to trzymaj się za kieszeń,
      bardzo drogi w remoncie i wbrew pozorom dość awaryjny silnik (odnosiło się to
      też do identycznego silnika stosowanego w Passacie). I pomimo że to forum BMW to
      nikt nie mówił żeby nie kupować A6, ale wszyscy zgodnie radzili że ze względu na
      usterkowość lepiej poszukać zdrowego 1.9 TDi (w tamtym wątku były nawet zdjęcia
      silników z remontu).

      Pozdrawiam
      • notmyself Re: Audi A6, pytania 23.12.06, 17:08
        polokokt napisał:
        > witam
        > 1. jeśli szukasz to lepiej poszukaj takiego o mocy 180KM niż tego o mocy 150KM
        > (ale tu zaporą może być cena).
        > 2. na forum BMW Klub Polska poszukaj wątku gdzie była długa i rzeczowa
        > dyskusja o tym silniku w porównaniu do 3.0d z BMW. Generalnie konkluzja była
        > taka że jak jeździ to jeździ bardzo ładnie ale jak się zapsuje to trzymaj się
        > za kieszeń, bardzo drogi w remoncie i wbrew pozorom dość awaryjny silnik
        > (odnosiło się to też do identycznego silnika stosowanego w Passacie). I
        > pomimo że to forum BMW to nikt nie mówił żeby nie kupować A6, ale wszyscy
        > zgodnie radzili że ze względu na usterkowość lepiej poszukać zdrowego 1.9 TDi
        > (w tamtym wątku były nawet zdjęcia silników z remontu).
        >
        > Pozdrawiam

        1.9TDI w tej budzie to jednak pomyłka. To nie jest małe auto. Żeby woglue
        sprawnie nim machać, 1.9TDI trzeba kręcić. To jest nieprzyjemna jazda. Nie
        mówiąc o tym, że R4 nawet w golfie nie grzeszy kulturą. Pozatym znalezienie
        quattro w 19TDI jest trudne, co moim zdaniem jest kolejną wadą R4.

        V6 TDI z roczników o których piszesz (AFB/AKN) ma niestety swoje mankamenty.
        Pierwszym jest "doskonały" przepływomierz bosha, który trzeba traktować jako
        część eksploatacyjną. Sama turbina jest pechowo umieszczona przez co dosyć się
        nagrzewa. Jest taka opinia że psuje się częsciej niż R4. Poza tym AFB w bardzo
        często niemczech robiły jako auta firmowe. Wiec przebiegi są raczej wysokie.
        Koniecznie trzeba w tym silniku zdiagnozować klawiaturę i wałki rozrządu przed
        zakupem bo remont jest drogi a awarie zdarzają się często. Sama diagnoza nie
        jest większym problemem - trzeba tylko podnieść pokrywę zaworów. Jak masz już
        upatrzony egzemplarz to w serwisie powinni to na Twoją prośbę zrobić (zapewne
        popłyniesz wtedy za uszczelkę).
        Podsumowując - w tych rocznikach lepiej jest chyba kupić 2.8V6 PB. Łatwo się
        gazuje. Ciągnie bardzo dobrze. Łatwo znaleźć z quattro (a naprawdę warto).
        Jeśli masz fundusze na coś nowszego to można poszukać 180KM (AKE, BAU) albo
        163KM (BDG, BFC).
      • mike68 Re: Audi A6, pytania 23.12.06, 18:30
        jestem na forum bmw-klub jak i na AKP i tam i tam był ten sam
        temat żucony , oczywiście na forum bmw wygrało bmw a na audi - audi
        kolega co żucil to pytanie co kupić wybrał Audi - niestety ktos mu
        ]miesiac po kupnie zaparkował na nim , jedna opinia była zgodna.
        Audi ? tak ale z silnikiem BMW :)) a jak BMW to w budzie Audi
        w/g mnie stara '5' jest dość długo produkowana i na stary desing
        natomiast Audi jest na pewnio ładniejsze i bardziej reprezentacyjne
        co do silnika to wcześniej czy póżniej pójdzzie głowica i pompa
        a jak jest multitronik to też trafi go - mam przykłady 2 kolegów'
        co kupili A6 z tych lat a jeden już przez 4 miesiące wpakował 10tys zł
        i tylko 10tyś dlatego że mu głowice załatwiłem , po tygodniu poszła pompa
        ale na dzisiaj jeżdzi - teraz kolej na skrzynię - kwestia czasu.
        w BMW rozrząd na łańcuchu i to jest plus
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się