Dodaj do ulubionych

Renault Laguna

23.01.07, 15:18
Mam pytanie chce sobie kupic Renault Lagune rok 2000-2003,co sadzicie o
nim.Pozdrawiam i dziekuje.
Obserwuj wątek
      • dyjas Re: Renault Laguna 23.01.07, 16:58
        Kup za podobne pieniądze, ale o rok starszego VW, OPla lub Forda i będziesz
        zadowolony. Jeśli jednak wolisz mieć pojazd, który świetnie wygląda, ale
        częściej wygląda w warsztacie niż przed Twoim domem, kup Lagunę.
    • recon4 Re: Renault Laguna 23.01.07, 18:31
      Witam! Też się interesowałem tym modelem i wiem że lepiej wystrzegać się aut z
      rocznika 2000/2001. Chodziło o niedoróbki z poczatku produkcji tego modelu.
      Poszukaj rocznika 2003 z silnikiem 1,9 dci i udokumentowanym przebiegiem a
      uwazam że bedziesz zadowolony/a. Zawsze możesz sprawdzić historię Laguny w
      serwisie Renaulta podając numer VIN. Mi osobiście bardzo podoba się Laguna
      Kombi. Wiem że silnik benzynowy 1,8 nie ma dobrej opinii. Pozdrawiam i polecam
      ocenauto.onet.pl/
    • uki145 Re: Renault Laguna 23.01.07, 20:08
      Witam! do tematu nalezy podejsc bardzo szeroko ,a nie spłaszczac go do
      twierdzenia ,ze to auto ponadprzecietnie awaryjne . otóz wszystko zalezy nie
      tylko od rocznika ,ale wersji silnikowej ,wyposazenia i dbałosci uzytkownika.
      szczególne problemy sprawiało bowiem jedynie dodatkowe wyposazenie topowych
      wersji ( czujnik cisnienia powietrza w kołach i karta zastepujaca kluczyk:te
      usterki wiekszosc usytkowników usuneła juz na gwarancji). sa 2 niepolecane
      silniki z uwagi na pewne wady konstrukcyjne ( 2.0 IDE z uwagi na spore problemy
      z elektronika i układem bezposredniego wtrysku) . silniki 1.6 16v ,1.8 16v ,2.0
      (136 KM ,bez bezposredniego wtrysku montowany po wycofaniu 2.0 IDE 140 KM) sa
      to motory z którymi nie ma włsciwie zadnych problemów eksploatacyjnych( o ile
      oczywiscie dba sie o wymiane paska rozrzadu co 3 lata 60-70 tys km . z dielsi
      polecane sa szczególnie silniki 1.9 dci( 2.2 miał pewne wady
      konstrukcyjne ,chociaz nie da sie wykluczyc ,ze sa one spowodowane złymi
      zaleceniami serwisowymi odnosnie wymiany oleju).i na to nalezy szczególnie
      uwazac ,renault zaleciło zbyt optymistycznie ,ze olej mozna wymieniac co 30 ty
      s km.praktyka serwisowa wskazuje ,ze turnbiny nie wytrzymuj przy takiej
      eksploatacji nawet 100 000 km. nalezy wiec znalezc pojazd z udokumentowana
      czesta, wymiana oleju(co max 15 tys km lub raz na rok)bo inaczej beda
      problemy .zawieszenie jest bardzo proste(belka skretna z tyłu i kolumny
      macphersona z przodu).czesto padaja jedynie sworznie przednich wahaczy . warto
      tez zwrócic uwage na skrzynie biegów wersji wysokopreznych ,sa bardzo delikatne
      i ostra eksploatacja moze spowodowac koneicznosc ingerencji juz po 100 000 km.
      generalnie auto warte swoich pieniedzy i tak jak wiekszosc nowoczesnych
      konstrukcji wrazliwa na zaniedbania uzytkownika . egzemlarz z pewnych rak
      (najlepiej w wersjach podstawowych ) jest rozwiazaniem godnym
      polecenia.Pozdrawiam Łukasz
      • iberia.pl Re: Renault Laguna 23.01.07, 20:20
        uki145 napisał:

        > Witam! do tematu nalezy podejsc bardzo szeroko ,a nie spłaszczac go do
        > twierdzenia ,ze to auto ponadprzecietnie awaryjne . otóz wszystko zalezy nie
        > tylko od rocznika ,ale wersji silnikowej ,wyposazenia i dbałosci uzytkownika.
        > szczególne problemy sprawiało bowiem jedynie dodatkowe wyposazenie topowych
        > wersji ( czujnik cisnienia powietrza w kołach i karta zastepujaca kluczyk:te
        > usterki wiekszosc usytkowników usuneła juz na gwarancji).

        tu bym polemizowala...jak wytlumaczysz, ze silnik 2,2 dci szlag trafil przy
        przebiegu 80 kilku tys km, mimo,ze auto serwisowane w ASO ?
        Owszem to nie byla wersja podstawowa, a raczej tzw."pelen wypas", ktora w
        momencie zakupu kosztowala 100 tys zl. i po takim aucie nalezy oczekiwac oprocz
        komfortu jazdy-czego akurat nie mozna lagunie odmowic,czy ciekawego wygladu
        (wersja kombi) przede wszystkim jakosci a tego ewidentnie zabraklo.


        • uki145 Re: Renault Laguna 23.01.07, 20:30
          vide zalecenia serwisu odnosnie przebiegów miedzy wymianami oleju . 2.2 to
          sinik o wiele bardziej skomplikowany niz poczciwe ,8 zaworowe 1.9 dci . wymiana
          oleju co 30 tys km powodowała w 2.2 problemy nie tylko z turbina ,ale i z
          głowicami . głowica 1.9 dci znosi kiepskie warunki olejowe zasewrowane p[rzez
          producenta. innej ,pewnej argumentacji niestety nie ma ,bo auta eksploatowane
          na pełnisyntetyku ( niewazne ,czy to 2.2 czy 1.9) wymienianym co góra 15 tys km
          nie sprawiaja zadnych problemów.nie da sie wiec zrzucic winy bezposrednio na
          błedy konstrukcyjne silnika . tutaj dochodzimy do bardzo waznej kwestii ,otóz
          wielu producentów miało tego typu wpadki(np:alfa romeo ,fiat) . rzadka wymiana
          oleju to niezły chwyt marketingowy ,konsument liczac koszty wybierze auto danej
          marki ,bo bedzie nim rzadziej jezdził do serwisu .
        • qamillo Re: Renault Laguna 24.01.07, 14:20
          przed zakupem tego fantastycznego modelu najlepiej jest skończyć specjalny
          wydział na SIMRze -wtedy można już wybadać wszystkie niuanse wozika..wiedzieć
          jakie cacko sie bierze..
        • chris62 Re: Renault Laguna 25.01.07, 10:19
          iberia.pl napisała:


          > tu bym polemizowala...jak wytlumaczysz, ze silnik 2,2 dci szlag trafil przy
          > przebiegu 80 kilku tys km, mimo,ze auto serwisowane w ASO ?

          To właśnie dlatego, że w ASO :/
          Najbliższy dobry serwis ASO Renault jaki znam jest w ... Niemczech.
          Wiele razy pisałem o indolencji umysłowej pracowników ASO w Polsce więc kolejny
          raz ostrzegam przed nimi. Popsuli mi pierwszą renówkę to się nauczyłem (dobrze,
          ze Niemcy ją wyregulowali jak należy) i druga przez 7 lat salonu nie odwiedziła
          i jeździ bez problemów.

          Co do silników na pewno mogę polecić 2,0 16V do tego auta jako minimum z uwagi
          na masę.
          2,0 T byłby tu już super.
          Silnik 1,8 raczej treż jest udany i sprawdzony - stosowany był jużw Lagunie 1 i
          nie sprawiał kłopotów.
          A silniki 1,9 dCi sprawuja się znakomicie tylko tak jak napisał uki trzeba
          jeździć na elfie excellium 0W40 lub 5W40 a nie na evolution 5W30, który w
          mocniejszych wersjach się nie sprawdza na dłuższą metę a takim są zalewane nowe
          wszystkie silniki.
          Olej trzeba bezwzględnie wymieniaćraz na rok lub w zależności od stylu jazdy od
          10-30 tys km z tym, że to 30 tys dotyczy przebiegu w długich trasach a jak
          sięjeździ na krótkich dystansach często na zimnym silniku to góra 15 tys km dla
          syntetyka.
          No i oczywiście trzeba przestrzegać zaleceń z instrukcji o wyłączaniu silnika po
          ostrej jeździe dopiero po przestudzeniu turbiny i po starcie zimnego auta dać mu
          czas na rozgrzanie zanim zacznie się mocniej deptać pedał przyspieszenia.
          Z silnikiem 2,2 nie mam doświadczeń więc ani nie zaprzeczę ani nie potwierdzę
          jego rzekomej awaryjności choćoprócz Lagun mają go Espace i Vel Satis i jakoś
          jeżdżą.
          • iberia.pl Re: Renault Laguna 25.01.07, 17:08
            chris62 napisał:

            > To właśnie dlatego, że w ASO :/
            > Najbliższy dobry serwis ASO Renault jaki znam jest w ... Niemczech.
            > Wiele razy pisałem o indolencji umysłowej pracowników ASO w Polsce więc
            kolejny raz ostrzegam przed nimi.

            w takim razie gdzie nalezy serwisowac auto na gwarancji jesli nie w ASO ?
            • gajzol Re: Renault Laguna 26.01.07, 10:23
              No cóż - w nieautoryzowanych. Mam wóz z 2000 roku - jeszcze ten poprzedni model
              - i z daleka omijam serwisy autoryzowane. I dzięki temu przejechałem 230 tys km
              i jeszcze jeździ :-). I to bez problemów. Niestety - po prostu trzeba znaleźć
              warsztat nieautoryzowany (za diabła nie wiem jak Renault dobierało sobie
              partnerów, że jest taki poziom serwisu) ale kompetentny. To nie jest łatwe ale
              zysk podwójny - auto jeździ i koszty napraw dwukrotnie mniejsze. W autoryzowanym
              byłem jak miałem poprzedni egzemplarz - i przyłapałem ich na naciągactwie - od
              tej pory omijam z daleka.
          • mameja21 Re: Renault Laguna 26.01.07, 12:36
            chris62 napisał:

            > iberia.pl napisała:
            >
            >
            > > tu bym polemizowala...jak wytlumaczysz, ze silnik 2,2 dci szlag trafil pr
            > zy
            > > przebiegu 80 kilku tys km, mimo,ze auto serwisowane w ASO ?
            >
            > To właśnie dlatego, że w ASO

            Fajna marka - psuje się od serwisowania w ASO, hehe
            • chris62 Re: Renault Laguna 26.01.07, 15:47
              mameja21 napisał:

              > Fajna marka - psuje się od serwisowania w ASO, hehe

              Śmieszne ale dokładnie tak.

              Mój Meganek 1 po zakupie sobie spokojnie jeźdzł bez problemu dopóki nie uznałem
              że trzeba by wyregulować ciut lepeiej zawory - na moje doświadczone ucho był za
              duży luz. (Ten silnik nie miał hydraulicznej kompensacji)
              No więc ASO - regulacja i co? No OK odpaliłem chodzi cichutko nie "klepie" więc
              jadę no i jak się nagrzał to silnik zaczął "skubać" tj pracował bardzo
              nierównomiernie na biegu jałowym z taką ampltudą obrotów 100-700.
              Na obrotach wszystko było OK.
              Nie chce mi się pisać co ci "artyści" wyprawiali alw w skrócie to powiem że 3
              miesiące walki były bezowocne.Powymieniali mi wszystkie sprawne elementy na inne
              bez skutku.
              Dopiero w Niemczech tamtejsze ASO (Kolonia) w 5 minut zlikwidowało problem.
              Od tego czasu do dziś to auto nie było w serwisie zmienia się w nim tylko olej i
              filtry no i tłumiki klocki etc.
              Nie wiem czy to tylko przypadłość renault bo pewien właściciel Hondy opisywał tu
              na forum podobny problem z zaworami właśnie.
              Fordziarze też swoich ASO zbytnio nie wychwalają.
              Wystarczy zresztą przyjrzeć się kto się szwenda po warsztacie - jacyś młodzi
              chłopcy albo przypały z kolczykami w nosach ewentualnie pociotki właściciela,
              których nikt nigdzie nie chciał przyjąć.
              O elektronice mają prawie zerowe pojęcie owszem potrafią wetknąć wtyczkę od
              komputera ale zdiagnozować pojazd ni hu hu.

              O czym tu zresztą mówić skoro nawet głupia wymiana oleju potrafi wnerwić.
              Do silnika 1,4 (8V) wchodzi przy wymianie 3 litry a ASO zawsze zalewało mi 4.
              Dowiedziałem sie o tym ze zdziwieniem dopiero wtedy kiedy po gwarancji robiłem
              wymianę oleju w nieautoryzowanym warsztacie.
              Przez rok jeździłem z nadstanem 1 litra oleju dobrze, że silnikowi nic się nie
              stało.
              Tak wygląda po prostu "polski" biznes - nachapać sienajewięcej po najniższych
              kosztach kto by zapewnił młodemu pracownikowi solidne szkolenie i zapewnił potem
              dobrze płatny etat?
              Ciekawe, że istnieją prywatne warsztaty znające się na rzeczy i wykonujące
              solidnie swoją robotę choć oczywiście i tam można znaleźć partaczy lub oszustów.

        • fru.fru Re: Renault Laguna 27.01.07, 13:13
          iberia.pl napisała:
          tu bym polemizowala...jak wytlumaczysz, ze silnik 2,2 dci szlag trafil przy
          > przebiegu 80 kilku tys km, mimo,ze auto serwisowane w ASO ?
          uzytkownik debil?
          a tak powaznie 2,2 dci ubrane w elektronike stare padlo.
          dopiero M9R jest rozsadną konstrukcja.

    • ewhw Re: Renault Laguna 26.01.07, 19:29
      Sądzę, że większość osób wypowiadających się na temat Laguny, albo nigdy nią
      nie jeździła (a jeżeli już to jako pasażer tylnej kanapy), a z pewnością nie
      miała jej od nowości. Jeżdżę trzecią Renówką. Wcześniej dwa Megane, obecnie
      Laguna II 1,8 Galileo z IX.2003r. Przejechałem 57 tys. km. Jedyną rzeczą, która
      mi się "zepsuła", to żarówka przednich reflektorów (wymieniłem od razu dwie za
      cenę około 80 zł w serwisie). Tyle. Obecnie jestem przed drugim przeglądem,
      który wypadnie mi w marcu, ale sądzę, że jeszcze przed wprowadzeniem do
      sprzedaży nowej Laguny (III) kupię obecną po liftingu. Za cenę 82 tys.zł (bez
      VAT + upust dealera) można kupić "full wypas" (wersja Image) z silnikiem 2,0
      170KM nie kupię innego auta tej klasy (ksenony, alcantara, ESP, itd.). Co do
      ewentualnego pecha innych osób, współczuję ...
      • iberia.pl Re: Renault Laguna 26.01.07, 19:41
        ewhw napisał:

        > Sądzę, że większość osób wypowiadających się na temat Laguny, albo nigdy nią
        > nie jeździła (a jeżeli już to jako pasażer tylnej kanapy), a z pewnością nie
        > miała jej od nowości.


        laguna w ktorej padl silnik byla od nowosci, zostala kupiona bo wczesniej tez
        osoba zainteresowana miala lagune1, ktora zmienila na lagune2, ale zostala
        skasowana i dlatego ktos po raz trzeci kupil lagune a przy okazji kilka
        trafikow...
        Dodam, ze uzytkownik tejze feralnej laguny co rusz spotykal w ASO..innych
        nieszczesliwych posiadaczy tegoz cacka, wiec sie panowie wymieniali
        doswiadczeniami co komu zdechlo w tej super bryce.
    • dyfuzor93 Re: Renault Laguna 28.01.07, 12:24
      wszystko zależy od modelu ale znajoma miała lagune 1.9 dci rok 2001 bądź 2002
      cały czas serwisowana i przy 180 tys!!! rozpadła się turbina i autko prawie się
      spaliło
      także może jakąś toyotke w zamian hehe będzie mniej widowiskowa ale bedziesz
      jeździć bezstresowo a laguna no cóż bardzo ładne dynamiczne autko ale i kapryśne
      a hands free potrafi paść po 3-4 latach i kosztuje około 3 tysiecy

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się