Dodaj do ulubionych

Dacia Logan MCV

28.01.07, 17:09
Wersji MCV w realu nie widziałem (tylko Internet i prasa) więc trudno
wyrokować. Mnie osobiście ten pomysł na tanie combi (combivana?) podoba.
Autko wygląda dość sympatycznie i jest bezpretensjonalne (nie udaje tego czym
nie jest, vide rozmaitej maści "bulwarówki", przepraszam jeśli kogoś
obraziłem)
Wydaje mi się (z punktu widzeia osiągów autka, że wersja z turbo-dieslem 1.5
litra to trochę nieporozumienie (68 Kucy Mechanicznych), czyli mniej niż
benzyniak 1.4, Sensownym pod tym względem byłaby wersja 1.6/16V bo pali
podobnie jak 1.4 a ma 107 KM
*
Co do promienia skrętu, to mam pytanie do Autora czy jest to promień "między
ścianami" czy "miedzy krawężnikami" ? Bo z manipulowaniem tego typu
wielkosciami przy różnych porównaniach już sie spotkałem.
("między krawęznikami" lepiej zawracało mi sie Loganem niż np. Fiatem Punto
ciekawe nieprawdaż ? Ale to dośw. moje więc subiektywne ;-). )Bo z
manipulowaniem tego typu wielkosciami przy różnych porównaniach już sie
spotkałem.
*
Kłopotem tego autka może być "prestiż" marki (min. z tych wzgledów w Rosji
jest to "Renault Logan"), dotychczasowy "czarny PijaR" który Dacii
towarzyszy, i...anemiczna reklama. a właściwie jej brak
(w odróżnieniu od innych krajów UE i CE). I kwestia czysto psychologiczna
bo "to".... tanie i rumuńskie. A przecież z podobnej pozycji przed laty
startowała Skoda...
I taka refleksja na koniec: jakże różni się ten artykuł od tego z przed roku !
______________________________________________________________________________

P.S.:
Zeby było wiadomo kto to pisze: Od końca lutego 2005 jeżdzę Loganem 1.6 MPI
i nie mam większych zastrzeżeń co do tego jak sprawuje się mój "vehicul"
A co piszą użytkownicy Loganów ? Patrz niżej:

www.logan.fora.pl/index.php
Pozdrawiam Petru Draculescu ;-)


Obserwuj wątek
    • wio4litery Szczęśliwy loganista 28.01.07, 21:23
      pms67 napisał:

      > Zeby było wiadomo kto to pisze: Od końca lutego 2005 jeżdzę Loganem 1.6 MPI
      > i nie mam większych zastrzeżeń co do tego jak sprawuje się mój "vehicul"
      > A co piszą użytkownicy Loganów ? Patrz niżej:
      > Pozdrawiam Petru Draculescu ;-)

      Heh, to zabawne, że ktoś się tak utożsamia z marką.
      Pozdrawiają Aihara Yashukiro i Klaus von Neumann.

      w4l

      nicolasvanorton napisał:

      > ten samochód, dokładnie ten sam egemplarz należy do bmw polska i jest od jakiś
      > 3 miesięcy w parku prasowym jako jedyne 335i, klienci mogą się umówić na jazdę
      > próbną, znajomy tym samochodem jeździł z dilerem, chwalił się uzyskaniem
      > spalania 30l a więc tyle co u mnie :-), nie wiem gdzie oni tym jeździli ale ja
      > usłyszałem że w mieście osiągnąć 15 nie jest takie łatwe tylko że schodzimy od
      > góry :-)
      • pms67 Re: Szczęśliwy loganista 29.01.07, 00:00
        Drogi Wio4Litery,

        Tekst o pewnej znanej marce tj.beemwuuu mi się podoba.
        A co do utożsamiania się z taka czy inną marką, to zjwisko to jest mi to dość
        obce. Natomiast znam z auto-psji sztandarowy wyrób Dacii/Renault i dlatego w
        ogóle na ten piszę.
        A co do podpisu: to na pamiątę tego, że po pewnym "superdowcipnym" tekście w
        W.O. sprzed ca. roku zyskałem za sprawą "vehiculu" u kolegów z pracy
        ksywkę "Dracula" (o! Dracula przyjechał swoim RumBurakiem" {żerumuński i
        buraczkowy} )
        Równie dobrze mógłbym się podpisać jako "Elena" bo wczoraj jakiś Kapeloshnick
        wydarł mnię paszczę ("k... zabieraj to Ceausescu") , że postawiłem auto na
        miejscu o którym w s z y s c y wiedzą że on tam parkuje :-))))

        T.W. Securitate ;-))
        • piotr33k2 Re: Szczęśliwy loganista 29.01.07, 01:00
          auto może i odpowiednie na firme do przewozu jakiegoś drobnego towaru bo tanie
          a będzie na siebie i dla firmy zarabiać ,a że tandetne mułowate i zaraz straci
          na jakiejkolwiek realnej wartosci nie radze dla prywatnego użytku
          tego "karawanu" kupować .
          • wio4litery Re: Szczęśliwy loganista 29.01.07, 09:10
            piotr33k2 napisał:

            > auto może i odpowiednie na firme do przewozu jakiegoś drobnego towaru bo tanie
            > a będzie na siebie i dla firmy zarabiać ,a że tandetne mułowate i zaraz straci
            > na jakiejkolwiek realnej wartosci nie radze dla prywatnego użytku
            > tego "karawanu" kupować.

            E tam, przesada. Spadek na wartości w tej klasie aut jest akurat najmniejszy.
            Poza tym, jak widzisz, Logan ma lojalnych i zadowolonych uzytkowników.

            w4l
          • cytrynka36 Re: Szczęśliwy loganista 14.03.07, 07:44
            Zastanawiam się nad kupnem nowego samochodu i być może będzie to Logan. Byłem obejrzeć, jeździłem. Jest to bardzo duży samochód, fajnie zawieszony, cichy i TANI ! Za tą kasę masz naprawdę kawał bryki, wygodnej i dużej. Żona, dwójka dzieciaków i jeszcze zostaje sporo miejsca. Wersja z dieslem kosztuje przyzwoicie. Czego więcej chcieć?
              • wojtek_blankietowy najtanszy w klasie diesel kombi klima ABS elszyby 03.06.07, 23:37
                programistajava napisał:
                > > Czego więcej chcieć?
                > Klimy wspomagania el. szyb i wychodzi juz nie za tanio :(

                Nieprawda. Logan MCV diesel z klima elektrycznymi szybami i wspomaganiem, ABS
                bedzie kosztował ponizej 50 tys zł.
                Najdrozesz wyposazenie laurete czy jakos tak ma w standracie szyby el.
                wspomaganie i kosztuje 45 tys. Musisz dokupic klime. Normalnie ok. 4000 zl
                teraz promocja 1700 z radiem.
                Wspomagania nie ma tylko najbiedniejsza wersja. ABS i poduche ma kazdy.

                W sumie nic tanszego sie nie kupi.
    • ragnah Doblo 29.01.07, 09:50
      1.3 Multijet (diesel) 16v 85 KM z DPF Family za 62100. Samochód z potężnym bagażnikiem, którego
      pojemność liczy się nie w decymetrach a w metrach. O przedziale pasażerskim nie wspominając. Dacia ma
      w standardzie ABS i poduszkę?
    • chris62 Re: Dacia Logan MCV 30.01.07, 10:57
      pms67 napisał:

      > Wydaje mi się (z punktu widzeia osiągów autka, że wersja z turbo-dieslem 1.5
      > litra to trochę nieporozumienie (68 Kucy Mechanicznych), czyli mniej niż
      > benzyniak 1.4, Sensownym pod tym względem byłaby wersja 1.6/16V bo pali
      > podobnie jak 1.4 a ma 107 KM
      > *
      Chyba nie masz racji - samochód dociążony potrzebuje momentu obrotowego w dolnym
      zakresie obrotów a nie mocy maks dostępnej dopiero przy 6 tys. obr.
      innymi słowy przy obrotach 2-2,5 tys to ten diesel ma wiecej mocy niż
      benzynowce. A skoro masz dużo jeździć i wozić towary zużywając mało paliwa to
      kręcenie silnika do 6 tys jest bez sensu.
      Dla dostawczaka diesel to jedyny słuszny silnik.
      Inna sprawa, że ten silnik występuje też w wersji 100 KM no ale póki co jest
      tylko w renówkach.
      • pms67 Re: Dacia Logan MCV Osiągi 30.01.07, 16:18
        Drogi Chris,

        Jeżeli chodzi o osiągi silników występujących w logance to wg wykresów które
        posiadam (nb. z ukraińskiego "promo-sajta" :-) ) wynika że....masz rację acz
        nie dokońca ponieważ rzeczywiście:

        silniczki 1.4MPI i 1.6 MPI mają odpowiednio: Mmax=112/128 Nm @ 3000 rpm
        Nmax=55/64 kW @ 5500 rpm
        1.6MPI 16 V Mmax=148 Nm @ 3750 rpm
        Nmax=77 kW @ 4000 rpm
        podczas gdy: 1.5 DCi Mmax=160 Nm @ 1700 rpm
        Nmax=50 kW @ 4000 rpm


        A więc zgoda, ale MCV n i e j e s t dostawaczakiem sensu stricte, od tego jest
        Logan Van i do niego 1.5 dCi pewnie by pasował (miejska jazda obciążonym
        wózkiem, jeszce w np. terenie podgórskim).
        Natomiast Logan MCV jest przede wszystkim samochodem osobowym.
        ________________________________________________________
        Pozdrawiam
        Piotr S. "Szcęśliwy Loganista' :-)



        • chris62 Re: Dacia Logan MCV Osiągi 31.01.07, 10:26
          pms67 napisał:


          > silniczki 1.4MPI i 1.6 MPI mają odpowiednio: Mmax=112/128 Nm @ 3000 rpm
          > Nmax=55/64 kW @ 5500 rpm
          > 1.6MPI 16 V Mmax=148 Nm @ 3750 rpm
          > Nmax=77 kW @ 4000 rpm
          > podczas gdy: 1.5 DCi Mmax=160 Nm @ 1700 rpm
          > Nmax=50 kW @ 4000 rpm
          >
          >
          > A więc zgoda, ale MCV n i e j e s t dostawaczakiem sensu stricte, od tego jest
          > Logan Van i do niego 1.5 dCi pewnie by pasował (miejska jazda obciążonym
          > wózkiem, jeszce w np. terenie podgórskim).
          > Natomiast Logan MCV jest przede wszystkim samochodem osobowym.

          > Piotr S. "Szcęśliwy Loganista' :-)

          A to przeoczyłem, że osobowy jeśli tak to dlaczego nie 2,0 16V z mojego Scenica :)))
          • pms67 Re: Dacia Logan MCV Osiągi 31.01.07, 11:22
            myślę żę konstrukcja MCV-ki by takiego "przeszczepu" nie odrzuciła. MCV z
            motorkiem 1.8 16V .... 2,0 16V od "Scenica" + koła 17" jak w loganie Steppe
            (wewnętrzne bajery niekoniecznie), "kangur" z przodu, "okładki" pod progami
            i byłaby to taka całkiem całkiem fajna... quasi-terenówka. I Panowie
            SUVnicowi "wymiękają" ;-)). Eeech rozmarzyłen się.
            Tyle, że te zabiegi odbiłoby sie na cenie :-|/ Niestety.
            ______________________________
            Pozdrawiają serdecznie:
            Dracule in Vehicule ;-)
            • chris62 Re: Dacia Logan MCV Osiągi 31.01.07, 11:45
              pms67 napisał:

              > Tyle, że te zabiegi odbiłoby sie na cenie :-|/ Niestety.

              No OK ale przecież nie o to chodzi - dla tych co nie mają kasy zostanąnajtańsze
              wersje a taki mocniejszy Loganik byłby i tak konkurencyjny w swojej kategorii.
              Zapewne za kilka lat Dacia się mocno rozwinie - Skoda też kiedyż miała tylko
              Felicję. Większość ludzi kupuje auta na codzienny uzytek typu zawieź przewieź
              gdzie auto się niszczy wiec głupotą jest wydawać pieniadze na droższe auta z
              powodu "lepszej jakości plastików" lub kamerek do cofania.
              Tanie auta mają przyszłość.
              • pms67 Re: Dacia Logan MCV Osiągi i nie tylko... 31.01.07, 18:33
                ...i i to chodzi !
                Myślę, że dzięki dobrej robocie w postaci Loganki koncern Renault-Nissan zbije
                wreszcie ceny samochodów do normalnego pozimomu. (patrz zapowiedzi Toyoty i
                Nissana. BTW: Nissan LogOut ? ;-)) ) zanim Chińczycy zaleją Europę swoimi
                tandetnymi podróbkami europejskich i japońskich aut (salon Benjing 2006)
                Zapomninano, ze samochód służy przede wszystkim do ...przemieszczania się, a
                nie do budowania prestige'u w swojej wsi/ miasteczku/mieście/pracy
                (szczególnie trudne do zrozumienia, w społeczeństwie wygrzebującym się z nędzy)
                tj. do wykłuwania oczu znaczkiem na grillu...(swoją szosą, dlaczego wyższy
                prestiż, daje 10-letni Golf II-youngtimer, niż np. nowy Logan)

                A argumenty, że "...tanie twarde plastiki...", czyżby kolesie przytulali się do
                swojej 15-letniej Mercedes (to imię żeńskie !), bo żoncia "zadem bije" ? ;-).
                Jeszce raz przypomnę z podobnej pozycji startowała kiedyś Skoda a jeszcze
                wcześniej (ca. 40 liet nazad) Datsun, och parhdon, Nissan.
                ___________________________________________

                Pozdrawiają Dracule in Vehicule ;-(=)

                Pod Skryptem:
                a coś tskigo jako opisłem w poprzednim poście sam bym kupił. No możre plus parę
                bajerów :-)))))



              • pms67 Re: Dacia Logan MCV drobiazgi..? 31.01.07, 18:42
                A propos, nieregulownaej kolumny kierownicy: dla człowieka anatomicznie
                poprawnego (np. mnie :-))))) ) w zupełności wystarczy regulacja fotela przód-
                tył i góra-dół (no chyba, że ktoś ma przednie łapki a la Tyranosaurus Rex)
                Zapytałem się, dziś zaprzyjażnionego instruktora prawa jazdy z Automobilklubu.
                I co on na to ?:
                i stwierdził, że nikt nie reguluje. Bo w większości przypadków nie ma takiej
                potrzeby.
                Z mojej Loganki (za kółkiem) korzystają osoby o wzroście 159...185 [cm] i
                położenie wolantu jest prawie nieistotne, bo wszystko załatwia regulacja
                fotela. Ocywiście koszt wrowadzenia czegoś takiego to ledwie kilkadzisiąt
                Eurosów/sztuka (Miałem kiedyś poldka z czymś takim), ale przy wielkiej serii...
                to idzie w miliony i ksiegowy nie pozwoli.
                ________________________________________________________
                Pozdrawiają:
                Dracule in Vehicule ;-(=)

      • pms67 Re: Dacia Logan MCV 30.01.07, 23:00
        Dracule v Vehicule ;)=)pozdrawiają ProgramistówJava,
        Jako staromodne niektóre znich pisują jeszcze
        w fortranie i pascalu ;-))
        A co do tuningu Logana zwłaszcza głłębokiegoto efekty bywają pocieszne,
        jak zresztą z tuningiem bywa:

        www.automarket.co.yu/pozadina/Jul/dacia_logan.jpg
        chociaż mając w pamieci Logana Steppe parę "okładek" wersji MCV by nie
        zaszkodziło.

        Szczęśliwy Loganista ;-)
      • pms67 Re: Dacia Logan MCV 21.05.07, 00:37
        Drogi "v-ce premierze"!
        Jak sie łokieć wystawia ? No pewnie, że rewwlacyjnie. Zona sprawdza w lewym
        luteku tatuaże, a ja w środkowym makijaż ;-))))))).
        A tak na serio to propouje Loganke 1.6 16V wersja Prestige, dla naszych władz
        w ramach programu "tanie państwo" Jeździ się super, a że prestiż z powodu logo
        nie za wysoki....
        • pms67 Re: Dacia Logan MCV 21.05.07, 00:42
          pms67 napisał:

          > Drogi "v-ce premierze"!
          > Jak sie łokieć wystawia ? No pewnie, że rewwlacyjnie. Zona sprawdza w lewym
          > luteku tatuaże, a ja w środkowym makijaż ;-))))))).
          > A tak na serio to propouje Loganke 1.6 16V wersja Prestige, dla naszych
          władz
          > w ramach programu "tanie państwo" Jeździ się super, a że prestiż z powodu
          logo
          > nie za wysoki....
          to można prełożyć znaczek Renault , tak jak to się robi w Rosji, Iranie,
          Indiach i Brazylii. Co więcej w iektórych krajach Logan będzie firmowany przez
          Nissana (tak np. Renault Thalia/Simboł chodzi w Meksyku jako Nissan Platina
          patrz: www.francuskie.pl )
          Jak widać Rumuni mają swoją "masina autochtona" ;) zupełnie jak my, Polacy.
          Pozdr<
          Szcześliwy Logaista
    • reaver247 kupilem do firmy 1,6 87km tragedia 16.05.07, 19:21
      zeby wykrzesac choc ciut dynamiki konieczna jazda z gazem w podlodze i na
      obrotach, a wtedy pali 11. Znajomy ma ta wersje 105 co tu testuja i jest
      znacznie lepsza choc i tak golf3 tdi 90km wydaje sie rakieta przy tym.
      Sam diesel dci w skodzie z ta moca to porazka..
      • pms67 Re: a my mamy dełu 05.06.07, 17:46
        i na wschód od nas na dodatek przyklejają znaczek "szewrholej' " ;) Widziołek'
        Polskie marki:

        ałdi, bemwu, uopel: ok. 6 lat (umie czytać !) "z pewnej ręki" :)===========)),
        żenada
    • janostrzyca 2 m-ce z loganem mcv 03.06.07, 20:20
      mam logana mcv 1.6 (7 os.) od 2 m-cy. walorami użytkowymi bije na łeb każdą
      konkurencję (w tym auta sporo droższe). zużycie paliwa bardzo zadowalające. o
      dziwo, pali sporo mniej ( 8.5 l. miasto /5.5 l trasa)niż piszą w instrukcji (11
      l. miasto / 6.5 trasa) no, ale mam dość lekką nogę :). warto też auto starannie
      dotrzeć. ponoć nowe silniki tego nie wymagają ale to chyba lipa. niestety,
      znajduję coraz więcej wad lakieru. bąble, pęknięcia, braki powłok ochronnych.
      obawiam się, że za rok będą dziury. tym bardziej, że diler zabrania
      zabezpieczenia antykorozyjnego we własnym zakresie. trochę dziwne, że lakier
      miejscami wygląda jak kładziony przez uczniów zawodówki w czasie warsztatów
      szkolnych. w najlepszym razie zacznie korodować jeszcze w czasie gwarancji (2
      lata) w gorszym po jej zakończeniu, a wtedy radź sobie sam!.
      • pms67 Re: 2 m-ce z loganem mcv 05.06.07, 17:36
        Drogi Janie,
        Ja mam sedana 1.6 MPI od 2.5 roku (zaliczone 2,5 zimy) i sobe go dość chwalę z
        punktu widzenia eksploatacji. A gwarancja na lakier i "mechanikę" jest 3-
        letnia. Na blachy 6-lat, bo tyle wynosi najprawdopodobniej prsewidywany cykl
        eksploatacyjny Logana. Ja za złotówkę (plus VAT :))))))) ) dostałem
        przedłużenie do lat 4. Rzuć okiem na "dział ogólny" poddpunkt "Korozja" na
        forum:
        www.logan.fora.pl/index.php
        A nowe silniki i tak trzeba docierać.
        P.S>:
        Link do twojego postu wrzucam na "draculowe forum" ;).
        Pozdrawiam:
        Piotr-Maria S.

        Link do twego postu w
    • pms67 Dacia Logan MCV diesel 85kM 09.07.07, 23:03
      Dziś wyczytalem na rumuńskiej stronie Dacii, że wersje Logana MCV Preference i
      Laureate będą także wyposażane w turbodiesla 1,5 L o mocy 85 kM. Srednie
      spalanie w tej jednostce: 5,2 l/100 km,
      M_max=200 Nm przy n=1900 obr./min. i emisji CO2 137 g/km
      Cena MCV 1,5 dCi 85 CP (w Rumunii) od 10 850...12 050 Euro (z VAT)
      W Rununii w sprzedaży od 3 lipca '07
      kto nie wierzy niech przeczyta :)))) na rumuńskiej stronce

      www.dacia.ro/noutati/un-nou-motor-diesel-pe-dacia-logan-mcv


Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się