Dodaj do ulubionych

Cee`d Miazdzy konkurencje

02.02.07, 10:00
Kia czy Ford.

Zrobie porównanie wersji jakie mnie interesuja:
Moim celem jest samochod kompaktowy z silnikiem diesla,
klimatyzacja, ESP i radiem CD. Duzo jezdze i jest to dla mnie
wyposazenie niezbedne. Zeby byl ladny dorzucimy lakier metalik.
I konieczny dla ubezpieczalni najtanszy alarm i immobilizer.
Autem zamierzam jezdzic okolo 5-6 lat:

=======================================================
Zestawimy auta w wersji 5 drzwiowej
(Ceed chyba na dzien dzisiejszy tylko w takiej
wersji jest dostepny):

Kia Cee`d 1.6 CRDi VGT 90 KM - wyposazenie Comfort Plus
Ford Focus 1.6 TDCi 90 KM - wyposazenie Trend

=====================================================
Kia Cee`d - najwazniejsze wyposazenie:

Poduszki powietrzne - przednie, boczne, kurtyny
ABS, EBD,
BAS, ESP + 2000zl
klimatyzacja manualna
radioodtw. CD MP3
lakier metalik + 1700zl
Immobiliser
Autoalarm + 1000

Razem cena Kia Cee`d - 61,600 zł

==================================================
Ford Focus - najwazniejsze wyposazenie:

Poduszki powietrzne - przednie, boczne,
Poduszki kurtyny +1500zł
ABS, EBD,
ESP, TCS, BAS + 2900zl
klimatyzacja manualna +4500zł
radioodtw. CD MP3 +2700 !!!
lakier metalik + 1850zl
Immobiliser
Autoalarm + 1100

Razem cena Ford Focus - 77,450 zł

========================================

Podsumowanie:
Kia jest tansza od Focusa o 15,850 zł

Dodatkowo posiada bogatsze wyposazenie
o komputer pokładowy.

Do tego Kia ma 5 lat gw. na wszsysto + 2 na uklad napedowy
(silnik, turbo, skrzynia biegow).

Ford - 2 lata gwarancji.

===========================
Podsumowanie,
jak dla mnie - powtarzam jak dla mnie -
oferta Kia przebija Forda w kazdym punkcie:

wyposazenie, cena, gwarancja.

Dodatkowo Kia jest dla mnie ladniejsza.

Po 2 latach eksploatacji samochodu,
w Fordzie bedziemy musieli doplacic za naprawe czegokolwiek,
podczas gdy w Kia bedziemy mieli jeszcze gwarancji
na 3 lata na wszystko a 5 na silnik i skrzynie biegow.

Spadek wartosci obu aut spowoduje ze otrzymamy za samochod okolo:
(dokonalem wlasnej analizy na podstawie uzywanych samochodow
Kia i Ford - 5 letnich):
Ford okolo 25000
Kia okolo 18000

Nalezy jednak przypuszczac - co jest wielce prawdopodobne,
ze Kia bedzie miala o wiele wieksza popularnosc niz dzisiaj
i ceny na rynku wtornym beda wyzsze. Obecne modele Kia
nie ustepuja juz konkurencji jak te produkowane 5 lat temu.
Poza tym Kia bedzie na gwarancji - co tym bardziej podniesie jej
wartosc.

Ps.
jezdze VW Passatem.
Nie jestem jakims fanem Kia a moi rodzice jezdza Mondeo (dobrze sie sprawuje).
Jednak gdybym mial wybrac - Kia jest 10 razy lepsza oferta niz Focus i
pewnie cokolwiek innego na rynku.
Pozdrawiam.
Obserwuj wątek
    • robert888 Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 10:20
      wyobraź sobie, że poznajesz w barze łądna panienkę, rozmowa się jakos układa i
      nagla ona zadaje mimochodem pytanie "czym jeździsz?". I tutaj zalega kłopotliwa
      cisza....
      Przecież nawet nie wiadomo jak tego kija odmieniac do diabła, hehe:)
      • jasmin711 Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 13:58
        robert888 napisał:

        > wyobraź sobie, że poznajesz w barze łądna panienkę, rozmowa się jakos układa
        i nagla ona zadaje mimochodem pytanie "czym jeździsz?". I tutaj zalega
        kłopotliwa cisza....

        A nie przyszło ci do głowy że nie każdy w życiu jest niespełnionym
        podrywaczem ??? (ba, prawdziwy podrywacz wyrwie panienkę nawet na logana z
        podstawowym wyposażeniem ;-)
        Nie przyszło ci do głowy że na świecie istnieją ludzie spełnieni, którzy nie
        muszą się dowartościowywać czymkolwiek ???
        Poza tym panienka która pyta faceta czym jeździ to zapewne jakaś lodziara, ale
        cóż, każdy obraca się w odpowiednim dla siebie środowisku ...
    • damianco Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 10:27
      faktycznie jeżeli jedyną konkurencją dla kii jest focus to może i tak być tylko
      że nie wszyscy biorą twoje kryteria pod uwagę i nie licz że dzięki twojemu
      postowi sprzedaż kii wzrośnie a forda zmaleje...
    • robert888 Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 10:30
      do sklepu z focusami nawet bym się nie zbliżał. Jak to jest mozliwe aby było
      300 wersji tego prościutkiego samochodziku i jeszcze do tego dochodziły jakies
      opcje?
      Co oni w tych wersjach wyróżniają? Kolor obicia tylnego prawego słupka? To
      żenujące, jak włączam focusa na portalu mojeauto.pl i wyskakuje mi 15 stron z
      różnymi modelami. Ciekawe czy ktokolwiek wie czym one sie różnią, poza ceną,
      która zmienia się co 100-200 pln.
      • marogn Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 15:58
        ponieważ nie lubię czytać bzdur, małe sprostowanie
        focus był w wersjach (początkowo): ambiente, trend, ghia, w 2002 doszła comfort
        x, w 2003 nazwali ją x 100 (w uproszczeniu), w 2004 były x trend silver,
        gold ,platinum, nie występowały nigdy na raz wszystkie
        polecam najpierw poczytać o potem wypowiadać się na jakiś temat
        lokalnie mogłybyć jeszcze jakieś które nie wymieniłem, jak np w belgii wersja
        duval
        nie ma ich 300
        bez odbioru
    • sojomail Re: uspokoj sie. 02.02.07, 10:40
      moderator10 napisał:

      > Nie stac ciebie na normalny samochod tu kup ten ale przestan sie
      > usprawiedliwiac.

      ze sie zacytuje:
      "Ps.
      jezdze VW Passatem.
      Nie jestem jakims fanem Kia a moi rodzice jezdza Mondeo (dobrze sie sprawuje).
      Jednak gdybym mial wybrac - Kia jest 10 razy lepsza oferta niz Focus i
      pewnie cokolwiek innego na rynku."

      > I podniecasz sie ta gwarancja jak dziecko, policz durniu ile to bedzie
      > ciebie kosztowac na tych wszystkich przegladach .

      pewnie mniej niz pozniejsze naprawy focusa

      > Ceny Focusa tez nie podawaj tak bo mozna dostac rabat a Ceeda nie
      > dostaniesz zadnego.

      nie?

      >A i radio po co liczysz 2.700? jak kazdy
      > myslacy za taka kwote kupi sobie swietne radio
      >lacznie z nawigacja i
      > glosnikami .

      tak jak i klime manulana za 4500 lol.

      • krizs Re: uspokoj sie. 09.02.07, 22:12
        Tak dla Twojej informacji, ja dostałem w rabacie co ceeda alatm i dywaniki
        welurowe wiec ok 1200 (do tego alarm z centralem w pilocie). Jak umiesz się
        targowac to wszystko kupisz taniej lub lepiej. Nie sztuka kupić z upustem lub
        bonusem auto które kilka lat jest już na rynku.
        • lenarty Re: uspokoj sie. 10.02.07, 14:35
          no proszę... czyli mój przypadek z rabatem na cee'da nie jest odosobniony (choć
          początkowo wydawało mi się, że to anomalia: czeka się na auto, a jeszcze z ceny
          schodzą). Pochwalę się, że ja mam lepszy wynik: oprócz alarmu zintegrowanego z
          centralnym w pilocie i dywaników rabat 500 zł z ceny katalogowej :)
      • zgryzliwy1 Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 16:35
        habudzik napisał:


        > ale napewno ta KIA wsadzi niezłego
        > kija w szprychy konkurencji , zwłaszcza japońskiej.

        "zwłaszcza japońskiej" - mozna sie bylo spodziewac ,przekupy sa przewidywalne w 100%

        --
        skyddad - Olej polsyntetyczny jest robiony ta samo technologia co syntetyczny
        ale w polowie przerwana nie dokonczona i uzupelniona srodkami uszlachetniajacymi
        jak pluczace i antykorozyjne.
    • kodem_pl ;-) 02.02.07, 13:58
      Gdyby to bylo takie proste, to do czasu wejscia na rynek Cee'da wszyscy
      jezdziliby Focusami, Ty nie jezdzilbys Passatem, a wlasnie Mondeo, a na obiad
      wszyscy jedlibysmy produtky Tesco Value.

      A tak powaznie: ustaliles kryteria takie, ze Kia musiala wygrac, co po mnogosci
      watkow o tym aucie w ostatnim czasie pozwala mi sadzic, ze pracujesz dla Kia
      Polska. Jesli tak, to wal sie.

      Jesli nie, to pamietaj, ze gwarancja ograniczona jest przebiegiem, ktory (jesli
      duzo jezdzisz tak jak piszesz) przekroczysz w 3 lata. Albo i szybciej.

      Do tego nie wiem jak z jakoscia wnetrza Kia, niezawodnoscia, prowadzeniem,
      przestronnoscia itp. Nie siedzialem w tym aucie. Co z bezpieczenstwem, cenami
      przegladow, dostepnoscia sieci serwisowej?

      Pozdro i nie pisz wiecej takich banialukow, prosze... Dosc produkujemy tego na
      wiejskiej.
      • habudzik Re: ;-) 02.02.07, 14:06
        kodem_pl napisał:


        > Do tego nie wiem jak z jakoscia wnetrza Kia, niezawodnoscia, prowadzeniem,
        > przestronnoscia


        Nie wiem jak z pozostałymi parametrami ale nizawodne to one są . Nie znam
        właściciela jakiegokolwiek koreańczyka który by na te auta kręcił nosem .
        --
        Dekombenda .
        • kodem_pl Re: ;-) 02.02.07, 14:16
          Zobaczymy jak wypadnie w statystykach, bo to dla wielu bardzo wazne.

          Niemniej sam tez tak uwazam, miejmy nadzieje ze Cee'd nas nie zawiedzie i
          unikneli fuckupow.
      • jarecki946 Re: ;-) 05.02.07, 13:47
        > Jesli nie, to pamietaj, ze gwarancja ograniczona jest przebiegiem, ktory
        (jesli
        > duzo jezdzisz tak jak piszesz) przekroczysz w 3 lata. Albo i szybciej.

        ale jeśli nie jeździsz dużo (ja robie około 25 tys rocznie, jeżdząc głównie w
        mieście) to gwarancja wyczerpie sie po 6 latach, a nie 3.

        > Do tego nie wiem jak z jakoscia wnetrza Kia, niezawodnoscia, prowadzeniem,
        > przestronnoscia itp. Nie siedzialem w tym aucie. Co z bezpieczenstwem, cenami
        > przegladow, dostepnoscia sieci serwisowej?

        no własnie jak nie wiesz to sie nie mądrzyj. ogładałem w salonie to auto,
        siedziałem w środku i jestem BARDZO mile zaskoczony jakościa wykończenia -
        plastiki nie ustępuja tym z corolli, focusa czy astry (a jakość w porównaniu z
        moim byłym autem - hyundaiem lantrą z 1999 to niebo a ziemia), ergonomia też
        super, a miejsca chyba najwięcej w klasie (moze w nowym civicu jest podobnie
        lub nawet nieco więcej). O bezpieczenstwie dowiemy sie po testach NCAPu, ale 6
        poduszek w standardzie to nie mało. Nie jeździłem wiec na temat prowadzenia sie
        nie wypowiem. Jeśli chodzi o niezawodność to mój stary hyundai (hyundai wykupił
        kie) był o niebo pod tym wzgledem lepszy od np. almery ojca. Jedyne o co można
        sie obawiac to serwis (moze być drogi), bo z dostępnością nie powinno być
        problemów - myślę ze bedzie mozna serwisowac je w serwisach hyundaia.

        pozdr

        Jarecki
        • kodem_pl Re: ;-) 05.02.07, 17:25
          Czlowieku, nie zrozumiales mojego postu. Jego intencja nie byl atak na Kie,
          tylko na jednostronne podejscie autora watku.

          Kie Cee'd polecilem matce kumpla, ktora jezdzi jakies 20k km rocznie i
          zdecydowali ja kupic (wczesniej nawet nie brali jej pod uwage). Swoim rodzicom
          jako w zasadzie najsensowniejsza alternatywe Mondeo polecilem Sonate. Matka
          wolala jednak Mondeo z przyczyn nieobiektywnych. Nie jestem wiec wrogiem
          koreanczykow, jestem jedynie wrogiem jednostronnego myslenia.
    • wujo_prezio Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 14:37
      Tak, ale czemu poronujesz tylko 2 samochody, jest jeszcez masa inych tanszych od focusa a podobnie cenionych do kii. np c4 diesel SX 90km kosztuje tyci wiecej jak kia, spojrzmy na peguota 307, jest jeszcze parych. KIA jest tansza od konkurencji ale na kolana nie powala
      • frequentflyer Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 15:08
        trzeba miec nierowno pod sufitem żeby brać trenda i dokładać mu po kolei radio,
        klimę, poduszki itp - za 67400 ma 5d focus silver 16tdci 90KM, brakuje tylko
        ESP za 2900 i lakieru za 1850 i byle jaki alarm. ale wtedy przewaga nie byłaby
        miażdżąca, więc ten wariant masz wyliczyciel dyskretnie pomija.
        alarm byle jaki, bo tylko po to żeby durny ubezpieczyciel nie margał. Małżonka
        parę dni temu nie mogła pilotem otworzyć forfoura na świętokrzyskiej, a jak
        otwierała z klucza - wył alarm. wył z 15 minut i nikogo nie zainteresował. tyle
        o potrzebie alarmu. (zaalarmowany alarmiarz orzekł że pod Pałacem tak ma być bo
        pole od nadajników RTV idzie takie, ze nadajnik w pilocie nie ma prawa się
        przebić; wreszcie w wyjącym autku udało się wyłączyć gdy zbliżyła pilota na
        kilkanaście centymetrów od odbiornika)
        • habudzik Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 15:15
          frequentflyer napisał:

          . (zaalarmowany alarmiarz orzekł że pod Pałacem tak ma być bo
          >
          > pole od nadajników RTV idzie takie, ze nadajnik w pilocie nie ma prawa się
          > przebić

          Fajnego masz alarmiarza , bredzi jak poparzony .

          --
          Dekombenda .
            • habudzik Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 19:10
              tkjaaa napisała:

              > habudzik napisał:
              >
              > > Fajnego masz alarmiarza , bredzi jak poparzony .
              >
              > Skad ten kategoryczny osad ????

              Bo znam się na tym .


              > Takie same klopoty z alarmami sa w poblizu masztu w Kosztowach (Slaskie)

              Taki sam wpływ na pechozola ma fakt że przed Tobą właśnie przebiegł czarny kot
              lub że mamy dziś piątek 13tego.
              --
              Dekombenda .
    • pms67 Re: uspokoj sie...dealerze ;) 02.02.07, 15:54
      Ciekawe, bo to wyglada na szeptaną akcję marketingową ;)
      Te zestawienia "danych taktyczno-technicznych" orza "co za ile"
      I jeszcze jedno podobny koleś szalał kiedyś na forum o Dacii Logan
      Nie wierzycie popatrzcie:

      www.logan.fora.pl/viewtopic.php?t=178
      PS1:
      A co co podrywaczy, to na gości w Loganie panienki się same rzucają ;-)))
      PS2: A tak swoją szosą, autko ładne.
      ____________________
      Dracul in Vehicul ;-{=]
    • simr1979 Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 17:09
      sojomail napisał:

      > Kia czy Ford.
      (...)


      Synuś, trzeba było słuchać mamusi i zjeśc najpierw obiadek - z pełnym brzuszkiem
      może byś zdołał rozpoznać,że Focusa (jak zresztą i inne Fordy) kupuje się nie w
      wersji np. Trend, która figuruje w katalogu tylko na potrzeby takich rezolutnych
      przedszkolaków jak Ty, tylko w jednej z kompletacji - AmberX, SilverX, GoldX
      albo PlatinumX.
      Rzeczywista róznica w cenie na korzyść porównywalnego Cee'da wynosi 6 do 10 tyś
      zł ,w zależności od wersji i to tylko dlatego tak duzo, że akurat u Forda nie ma
      żadnych promocji.
    • 11slavo Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 18:41
      Pisales, ze duzo jezdzisz. Jesli duzo to gwarancja na Ceeda skonczy Ci sie
      gdzies po roku, jesli nie jezdzisz malo...
      Mysle, ze Focus prowadzi sie nieco lepiej niz Ceed, a jak ktos ma ochote moze
      kupic Facusa z 250 % mocniejszym silnikiem niz Ceed.
      • vratislaviak Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 21:33
        Witam rozmowa na poziomie więc dorzucę kilka słów od siebie:
        rozmawiałem z handlowcami w kia byłem przy paru rozmowach z klientami
        jeżdżącymi konkurencyjnymi wozami tego segmentu innych marek, przyjechali
        zobaczyć porównać zastanowić się może kupić

        1. Toyota Corolla - bez porównania japońska przereklamowana taczka, z każdym
        nowym modelem gorsza - słowa właściciela firmy który jeździ obecnie 3 corlolla

        2. Peugeot 307 - dziś byli posiadacze tego auta w salonie po jeździe testowej
        1,6 crdi 115 km w wielkim szoku ! 307 zamiana na cee'da

        3. Honda Civic fajna, śliczna, kultowa mowie o obecnej ale dlaczego taka droga :(

        4. Opel Astra - tym razem niemiecka taczka mało miejsca z tyłu auto ładne ale drogie

        5. Ford Focus - godny rywal ale też droższy

        6. Skoda Octavia 1, - toporny przestarzały nie ładny wozik, tym razem taczka z
        Czech klasyczna taczka

        7. VW Golf znaczek za 20 tyś więcej, nic ciekawego za te pieniądze co kia,
        mówiąc w skrócie golas i tak znajdzie nabywców bo w naszym kraju jest kultowy a
        nie daj boże jak ma z tyłu TDi to juz orgazm gwarantowany :)i wyraz szacunku na
        światłach posiadaczy takowych 15 letnich pasków combi :)

        To były Cytaty i opinie z 1 wszej linii frontu


        pozdrawiam
        • lapufkasz Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 21:48
          vratislaviak napisał:

          > Witam rozmowa na poziomie więc dorzucę kilka słów od siebie:
          > rozmawiałem z handlowcami w kia byłem przy paru rozmowach z klientami
          > jeżdżącymi konkurencyjnymi wozami tego segmentu innych marek, przyjechali
          > zobaczyć porównać zastanowić się może kupić
          >
          > 1. Toyota Corolla - bez porównania japońska przereklamowana taczka, z każdym
          > nowym modelem gorsza - słowa właściciela firmy który jeździ obecnie 3 corlolla
          >
          > 2. Peugeot 307 - dziś byli posiadacze tego auta w salonie po jeździe testowej
          > 1,6 crdi 115 km w wielkim szoku ! 307 zamiana na cee'da
          >
          > 3. Honda Civic fajna, śliczna, kultowa mowie o obecnej ale dlaczego taka
          droga
          > :(
          >
          > 4. Opel Astra - tym razem niemiecka taczka mało miejsca z tyłu auto ładne ale
          d
          > rogie
          >
          > 5. Ford Focus - godny rywal ale też droższy
          >
          > 6. Skoda Octavia 1, - toporny przestarzały nie ładny wozik, tym razem taczka z
          > Czech klasyczna taczka
          >
          > 7. VW Golf znaczek za 20 tyś więcej, nic ciekawego za te pieniądze co kia,
          > mówiąc w skrócie golas i tak znajdzie nabywców bo w naszym kraju jest kultowy
          a
          > nie daj boże jak ma z tyłu TDi to juz orgazm gwarantowany :)i wyraz szacunku
          na
          > światłach posiadaczy takowych 15 letnich pasków combi :)
          >
          > To były Cytaty i opinie z 1 wszej linii frontu
          >
          A ty tak sobie stales w tym salonie i przypadkowo wysluchiwales co sadza
          o Ceed inni.A oni tak na caly salon krzyczeli czym przyjechali i
          jakie to gowno w porownaniu z Kia .Juz widze jak ktos przyjechal nowym
          golfem zeby porownac go Kia.
          To chyba tam caly dzien spedziles .
          Co to jest jakis zmasowany atak pracownikow Kia?
          Ja wiem ze byc moze waza sie losy twoich przyszlych wakacji i
          zamiast tradycyjnego tygodnia na wsi u tesciow mazy ci sie Egipt
          ale bez przesady .Moze zacznij sprzedawac kosmetyki ,garnki dam ci
          namiary na siec hi,hi
        • 11slavo Re: Cee`d Miazdzy konkurencje 02.02.07, 21:49
          Jak w zyciu, raz na wozie raz pod wozem, moze w koncu Kia bedzie miala swoje 5
          minut.
          Co do Golfa calkowita zgoda, 20 000 zl droga nie chodz, a w Kiance to chyba
          nawet wiecej miejsca.
          Zastanawiam sie tylko czy ludzie nie popadaja w jakas histerie z ta Kia - wszak
          to najnormalniejszy w swiecie samochod za przyzwoita cene.
          Szal cenowy mial i ma nadal miejsce chyba tylko z Loganema (kiedys byl w
          stanach z Neonem - w rezultacie lipa)
    • wielki_czarownik Czy Kia się przyjmie? 02.02.07, 21:08
      Warto wspomnieć tutaj o takim autku jak Suzuki Liana? Ono też za nieduże pieniądze oferowało naprawdę sporo (klima, abs, ebd, pełna elektryka, 4 pp, radio Clarion itp.) - i to wszystko w cenie niższej od konkurencji w wersji podstawowej. I co? I niezbyt się przyjęło. Z bliżej nieznanych powodów ludzie woleli kupować zapalające się P307 albo Astry II a nie solidne, dobrze wyposażone Suzuki.
      --
      "Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przesłuchani."
      FELIKS DZIERŻYŃSKI
      • 11slavo Re: Czy Kia się przyjmie? 02.02.07, 21:33
        A widziales tego koszmarka na zywo? Zwlaszcza jako sedan? nawet
        Logan,Siena,Thalia jest bardziej proporcjonalna. Tam rozstaw osi byl chyba z CC
        albo Pandy.
        W Top Gear tluka Liane w komediowej czesci progamu 'gwiazda w samochodzie za
        rozsadna cene' ;-)
        • mis.z.wiertarka Re: Czy Kia się przyjmie? 02.02.07, 21:49
          chwyt z 7 letnia gwarancje raczej chwyci. przynajmniej na poczatku. to widac
          nawet tu na forum jak ludzie sie emocjonuja siodemka.
          dopiero gdy sie okaze ze przeglady obowiazkowe dla zachowania gwarancji minimum
          raz w roku wychodza po 2 tysie przyjdzie otrzezwienie.
          • 11slavo Re: Czy Kia się przyjmie? 02.02.07, 21:55
            Inna sprawa, ze wiekszosc PH te 150 000 km nakreci gora za kilkanascie
            miesiecy, a Ceed stanie sie przebojem wsrod zwyklych ludzi ktorzy chca cos
            miedzy Fabia a Octavia (ze wskazaniem na Fabie).

            pozdr
        • wielki_czarownik Widziałem i jeździłem :) 02.02.07, 22:03
          Zrobiłem takim trochę kilometrów.
          5 drzwiowe już całkiem ładne ale sedan rzeczywiście paskudny. Rozstaw osi jak w normalnym kompakcie z tamtych lat. Pamiętajmy, że Liana to rocznik 2001 i rozstaw osi miała taki sam, co Lancer albo nowy Accent. Miejsca w środku sporo, bo fotele są umieszczone wysoko nad podłogą i dzięki temu nie było problemu z nogami (można ponadto wsunąć nogi pod przednie fotele).
          Auto wygodne, zaskakująco dynamiczne (ale się gość w Vectrze 1.8 zdziwił jak go tą pokraką zrobiłem na światłach - dotarta Liana przyspiesza do 100 poniżej 11 sekund!). Dobra widoczność, super wyposażenie, silnik głośny ale mało pali.
          Tak więc moim zdaniem jeden z najbardziej niedocenionych pojazdów na rynku.
          No i trwały jak na prawdziwego (made in Japan) japończyka przystało.
          --
          "Dajcie mi człowieka a ja znajdę teczkę."
          • 11slavo Re: Widziałem i jeździłem :) 02.02.07, 22:55
            Z tym rozstawem osi nie ma zgody ;) Normalny kompakt czyli Megane mial o 100 mm
            wiekszy 5 lat wczesniej, a o Civicu (japoncu z czasow Liany nawet nie
            wspominajac - 200 mm wiekszy). Lancer (na pewnych rynkach czasem nawet Carisma
            czyli naciagana klasa D byla nazywana Lancerem) czy Accent to 'nienormalny'
            kompakt.
            Bagaznik 279 lirow dla 5d w klasie kompakt nie wypada (srednio 350-400).
            W Punto z 1993 roku i rozstaw osi i wysokosc siedzen (i wielkosc auta oraz
            bagaznik ;-) sa podobne jak w Lianie choc Punto jest znacznie ladniejsze.
            Osiagi dobre bo skrzynia 'krotka'
            a i samochodzik klasy B wiec dosc lekki, a pojemnosc spora bo 1.6.
            Reasumujac Liana nie zrobila oszalamiajacej kariery bo jest to samochod klasy B
            (wszystko jak w KIA RIO z tamtych lat) w cenie kompaktu.
            • wielki_czarownik Re: Widziałem i jeździłem :) 03.02.07, 00:36
              11slavo napisał:

              > Z tym rozstawem osi nie ma zgody ;) Normalny kompakt czyli Megane mial o 100 mm
              >
              > wiekszy 5 lat wczesniej, a o Civicu (japoncu z czasow Liany nawet nie
              > wspominajac - 200 mm wiekszy). Lancer (na pewnych rynkach czasem nawet Carisma
              > czyli naciagana klasa D byla nazywana Lancerem) czy Accent to 'nienormalny'
              > kompakt.

              Jeszcze raz piszę. W Lianie jest naprawdę sporo miejsca na nogi z powodu wyżej umieszczonych siedzeń (twierdzenie Pitagorasa się kłania). Jest na pewno więcej miejsca niż w Astrze.

              > Bagaznik 279 lirow dla 5d w klasie kompakt nie wypada (srednio 350-400).
              > W Punto z 1993 roku i rozstaw osi i wysokosc siedzen (i wielkosc auta oraz
              > bagaznik ;-) sa podobne jak w Lianie choc Punto jest znacznie ladniejsze.

              Oj nie opowiadaj. Jeździłem Punto więc mam porównanie. Zupełnie nie ta liga!

              > Osiagi dobre bo skrzynia 'krotka'

              I co z tego?

              > a i samochodzik klasy B wiec dosc lekki, a pojemnosc spora bo 1.6.
              > Reasumujac Liana nie zrobila oszalamiajacej kariery bo jest to samochod klasy B
              >
              > (wszystko jak w KIA RIO z tamtych lat) w cenie kompaktu.

              W żadnym wypadku. Jest to normalny kompakt o wymiarach takich jak miały kompakty przełomu XX i XXI wieku. Długość jak nowe Stilo albo C4 i więcej niż stara Astra. Więc C4 to też klasa B? A Astra to w takim razie klasa A chyba!

              I pytanie. Miałeś do czynienia z Lianą czy też jesteś specem który widział auto na parkingu, zerknął na ulotkę i wszystko wie? Ja tym autem nakręciłem ponad 10 kkm więc naprawdę wiem ile ten pojazd jest warty.

              --
              "Dajcie mi człowieka a ja znajdę teczkę."
              • 11slavo Re: Widziałem i jeździłem :) 03.02.07, 19:27
                Nie ma sie co irytowac. Nie mam zamiaru nikogo denerwowac, obazac itp. Pisze
                tylko o faktach.
                Mysle, ze nawet samo Suzuki ngdy nie twierdzilo, ze Liana to kompakt.
                Dlaczego piszesz, ze bagaznik w Punto to inna liga? 280 litrow to 280 litrow
                (mam na mysli Punto z 1993, Punto II mialo zdaje sie 297) Pewnie nie pamietasz
                ale taki bagaznik mial nawet 3,5 metrowy AX z 1985 roku.
                Przy rozstawie osi nie chodzi tylko o miejsc na nogi (wspomniane Punto I mialo
                go pod dostatkiem). Co powiesz na Mercedesa A? Ma mniej miejsca na nogi?
                Bagaznik wiekszy niz w Lianie o 100 litrow,a samochod o 2 klasy krotszy.
                Nie znam ani jednego parametru ktory kasyfiuje Liane jako kompakt.
                Moze Liana ma jakies zalety (dobra jakosc materialow we wnetrzu) ale
                obiektywnie jest to przeszczep ;-) na podwoziu samochodu klasy B (i to z lat
                90 -tych).

                pozdr

                • wielki_czarownik Re: Widziałem i jeździłem :) 03.02.07, 20:03
                  11slavo napisał:

                  > Nie ma sie co irytowac. Nie mam zamiaru nikogo denerwowac, obazac itp. Pisze
                  > tylko o faktach.
                  > Mysle, ze nawet samo Suzuki ngdy nie twierdzilo, ze Liana to kompakt.

                  A to ciekawe:
                  "Oficjalna prezentacja Suzuki Liana na rynku Europejskim odbyla sie podczas Miedzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego odbywajacego sie w Genewie w 2001 roku. "

                  To był cytat z ulotki Suzuki.

                  > Dlaczego piszesz, ze bagaznik w Punto to inna liga? 280 litrow to 280 litrow
                  > (mam na mysli Punto z 1993, Punto II mialo zdaje sie 297) Pewnie nie pamietasz
                  > ale taki bagaznik mial nawet 3,5 metrowy AX z 1985 roku.

                  Ja mówię o aucie a nie o bagażniku.

                  > Przy rozstawie osi nie chodzi tylko o miejsc na nogi (wspomniane Punto I mialo
                  > go pod dostatkiem). Co powiesz na Mercedesa A? Ma mniej miejsca na nogi?
                  > Bagaznik wiekszy niz w Lianie o 100 litrow,a samochod o 2 klasy krotszy.
                  > Nie znam ani jednego parametru ktory kasyfiuje Liane jako kompakt.

                  No więc ja Ci podam te parametry.
                  1. Długość auta kompaktowego - więcej niż ówczesne Civic, Golf i Astra.
                  2. Rozstaw osi auta kompaktowego - tyle samo co Accent i Lancer
                  3. Silnik pojemnościowo i mocowo jak w aucie kompaktowym.
                  4. Bagażnik jak w aucie kompaktowym - ta sama pojemność, co Corolla IX (wersje 5 drzwiowe) i ciut mniej niż Stilo (305 litrów).
                  Więc jeżeli Liana nie jest kompaktem, to kompaktem nie jest Golf (bo krótszy), Lancer (bo taki sam rozstaw osi) i Corolla (bo ma taki sam bagażnik).

                  > Moze Liana ma jakies zalety (dobra jakosc materialow we wnetrzu) ale
                  > obiektywnie jest to przeszczep ;-) na podwoziu samochodu klasy B (i to z lat
                  > 90 -tych).
                  >

                  Patrz wyżej. Nadal uważasz, że to nie jest kompakt?

                  > pozdr
                  >


                  --
                  "Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przesłuchani."
                  FELIKS DZIERŻYŃSKI
                  • wielki_czarownik Dodatek 03.02.07, 20:19
                    Zapomniałem wstawić tytuł do cytatu z ulotki:

                    "Kompakt z Japonii.
                    Oficjalna prezentacja Suzuki Liana na rynku Europejskim odbyla sie podczas Mie
                    dzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego odbywajacego sie w Genewie w 2001 roku. "

                    --
                    "Dajcie mi człowieka a ja znajdę teczkę."
                  • 11slavo Re: Widziałem i jeździłem :) 03.02.07, 22:45
                    wielki_czarownik napisał:

                    > 11slavo napisał:
                    >
                    > > Nie ma sie co irytowac. Nie mam zamiaru nikogo denerwowac, obazac itp. Pi
                    > sze
                    > > tylko o faktach.
                    > > Mysle, ze nawet samo Suzuki ngdy nie twierdzilo, ze Liana to kompakt.
                    >
                    > A to ciekawe:
                    > "Oficjalna prezentacja Suzuki Liana na rynku Europejskim odbyla sie podczas
                    Mie
                    > dzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego odbywajacego sie w Genewie w 2001 roku. "
                    >
                    > To był cytat z ulotki Suzuki.

                    Normalny zabieg marketingowy.
                    >
                    > > Dlaczego piszesz, ze bagaznik w Punto to inna liga? 280 litrow to 280 lit
                    > row
                    > > (mam na mysli Punto z 1993, Punto II mialo zdaje sie 297) Pewnie nie pami
                    > etasz
                    > > ale taki bagaznik mial nawet 3,5 metrowy AX z 1985 roku.
                    >
                    > Ja mówię o aucie a nie o bagażniku.
                    Piszesz, ze Punto jest bez porownania, a ja twierdze, ze ich bagazniki sa takie
                    same, prosze sie do tego ustosunkowac (tymbardziej, ze jezdziles Liana i Puntem)
                    >
                    > > Przy rozstawie osi nie chodzi tylko o miejsc na nogi (wspomniane Punto I
                    > mialo
                    > > go pod dostatkiem). Co powiesz na Mercedesa A? Ma mniej miejsca na nogi?
                    > > Bagaznik wiekszy niz w Lianie o 100 litrow,a samochod o 2 klasy krotszy.
                    > > Nie znam ani jednego parametru ktory kasyfiuje Liane jako kompakt.
                    >
                    > No więc ja Ci podam te parametry.
                    > 1. Długość auta kompaktowego - więcej niż ówczesne Civic, Golf i Astra.
                    A Siena, Thalia to tez kompakty? A wiesz,ze w Nexii zderzak odstaje od nadwozia
                    az o 16 cm? Wiesz, ze sa Peugeoty 206 (dlugosc okolo 380 cm) przekraczajace 400
                    cm? Wiesz do czego zmerzam?
                    > 2. Rozstaw osi auta kompaktowego - tyle samo co Accent i Lancer
                    Accenta i Colta (podobnie jak rovera 200/25) trudno uznac za kompakta skoro w
                    2001 roku klasa B miala takie wymiary.

                    > 3. Silnik pojemnościowo i mocowo jak w aucie kompaktowym.
                    Szalenie wielki wybor jednostek napedowych jak to w klasie kmpakt przystalo...
                    (normalne kompakty maja lekko 10 silnikow od 1.2 do nawet 3.2 do kupienia w
                    normalnym salonie przez Kowalskiego)
                    > 4. Bagażnik jak w aucie kompaktowym - ta sama pojemność, co Corolla IX
                    (wersje
                    > 5 drzwiowe) i ciut mniej niż Stilo (305 litrów).
                    5 drzwiowe Stilo ma 305 litrowy bagaznik?
                    Debiutujaca 20 lat temu Astra ma 380, podobnie jak Brava, a o Xsarze nawet nie
                    wspominajac (408). nawet wspomniany Mercedes A o dlugosci Pandy ma bodaj 380 l.
                    > Więc jeżeli Liana nie jest kompaktem, to kompaktem nie jest Golf (bo
                    krótszy),
                    > Lancer (bo taki sam rozstaw osi) i Corolla (bo ma taki sam bagażnik).
                    Golf jest szerszy, ma wiekszy rozstaw kol i osi (oraz kola), wiekszy bagaznik
                    oraz milion silnikow i wyposazenia w ofercie, Lancer to Colt sedan tak jak
                    Siena, a Corolla podobnie jak Golf oraz znacznie wiekszy rozstaw osi.
                    Czy miedzy Liana, a Meganem,P307,Xsara,Golfem,Astra II,Stilem,Civicem(rozstaw
                    osi 2685 mm),Mazda 3 mozna postawic znak rownosci? Nawet w 2001 klasa B
                    oferowala znacznie wiecej niz Liana, a 2007 nie wspominajac (G Punto, Corsa,
                    Clio)
                    >
                    > > Moze Liana ma jakies zalety (dobra jakosc materialow we wnetrzu) ale
                    > > obiektywnie jest to przeszczep ;-) na podwoziu samochodu klasy B (i to z
                    > lat
                    > > 90 -tych).
                    > >
                    >
                    > Patrz wyżej. Nadal uważasz, że to nie jest kompakt?
                    Zdecydowanie z takich samych powodow jak w przypadku Punto,Corsy,Clio czy
                    poprzedniej wersji Octavi ktora nie jest klasa D tylko zwyczajnym kompaktem.

                    >
                    > > pozdr
                    > >
                    >
                    >
                    • wielki_czarownik Re: Widziałem i jeździłem :) 04.02.07, 00:19
                      11slavo napisał:


                      > Normalny zabieg marketingowy.

                      Wszystko jest chwytem marketingowym.


                      > Piszesz, ze Punto jest bez porownania, a ja twierdze, ze ich bagazniki sa takie
                      >
                      > same, prosze sie do tego ustosunkowac (tymbardziej, ze jezdziles Liana i Puntem
                      > )

                      Chcesz porównać bagażnik Punto i Liany sedan?


                      > A Siena, Thalia to tez kompakty? A wiesz,ze w Nexii zderzak odstaje od nadwozia
                      >
                      > az o 16 cm? Wiesz, ze sa Peugeoty 206 (dlugosc okolo 380 cm) przekraczajace 400
                      >
                      > cm? Wiesz do czego zmerzam?

                      Wiem, ale to nie jest JEDYNY powód dla którego Liana jest kompaktem. W każdym razie długość zewnętrzna jest w 100% kompaktowa, gdyż Liana ma ponad 420 cm długości (5d) więc nawet jeżeli odejmiesz sobie zderzak to i tak będzie więcej niż Golf IV ze zderzakami i hakiem na przyczepę.

                      > Accenta i Colta (podobnie jak rovera 200/25) trudno uznac za kompakta skoro w
                      > 2001 roku klasa B miala takie wymiary.
                      >

                      Co nie zmienia faktu, że to były kompakty, jako takie były klasyfikowane i nikt tego nie podważał. Brava o rozstawie osi o ledwo 3 cm większa to już bez wątpienia kompakt, prawda?

                      > Szalenie wielki wybor jednostek napedowych jak to w klasie kmpakt przystalo...

                      Tylko w Polsce. Ogólnie było dostępnych 4 czy 5 silników benzynowych, diesel i nawet napęd na dwie osie. W Polsce oferowano tylko 1.6 benzyna, 1.4 diesel i wersje 2WD.

                      > (normalne kompakty maja lekko 10 silnikow od 1.2 do nawet 3.2 do kupienia w
                      > normalnym salonie przez Kowalskiego)

                      Liana miała 1.3, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 i 2.3. Mało?

                      > 5 drzwiowe Stilo ma 305 litrowy bagaznik?
                      > Debiutujaca 20 lat temu Astra ma 380, podobnie jak Brava, a o Xsarze nawet nie
                      > wspominajac (408). nawet wspomniany Mercedes A o dlugosci Pandy ma bodaj 380 l.

                      A Toyota? Zapominamy o niej? Corolla już nie jest kompaktem? W końcu bagażnik ma jak w Lianie!


                      > Golf jest szerszy, ma wiekszy rozstaw kol i osi (oraz kola),

                      Liana jest wyższa i też ma koła 14.

                      wiekszy bagaznik
                      > oraz milion silnikow i wyposazenia w ofercie,

                      Liana też ma kilka silników, a wyposażenie ma jedno, bo jest w nim wszystko. Od ABS aż po klimatyzację i podgrzewane fotele. Więc po co jaieś wersje tworzyć, skoro auto już ma wszystko na pokładzie?

                      Lancer to Colt sedan tak jak
                      > Siena, a Corolla podobnie jak Golf oraz znacznie wiekszy rozstaw osi.

                      Co nie zmienia faktu, że te auta to kompakty.

                      > Czy miedzy Liana, a Meganem,P307,Xsara,Golfem,Astra II,Stilem,Civicem(rozstaw
                      > osi 2685 mm),Mazda 3 mozna postawic znak rownosci?

                      A czy można postawić znak równości pomiędzy LR Defenderem i Suzuki Vitara? A i to i to terenówka.
                      Jak dla mnie pomiędzy Astrą, Golfem i Lianą można postawić znak równości bez bólu. każde auto jest w czymś lepsze od innych. A sam rozstaw osi nie jest żadnym wyznacznikiem tego co jest kompaktem a co nie. A już na 100% nie, jeżeli inne auta o tym samym rozstawie (albo 1.5% większym) były kompaktami bez żadnych wątpliwości.

                      Nawet w 2001 klasa B
                      > oferowala znacznie wiecej niz Liana,

                      Co oferowała?

                      a 2007 nie wspominajac (G Punto, Corsa,
                      > Clio)
                      > >

                      Ale Liany już nie produkują.

                      > Zdecydowanie z takich samych powodow jak w przypadku Punto,Corsy,Clio czy
                      > poprzedniej wersji Octavi ktora nie jest klasa D tylko zwyczajnym kompaktem.
                      >

                      A czy ktoś mówi, że Octava to więcej niż kompakt?

                      > >
                      > > > pozdr
                      > > >
                      > >
                      > >

                      pzdr.

                      --
                      "Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przesłuchani."
                      FELIKS DZIERŻYŃSKI
                      • 11slavo Re: Widziałem i jeździłem :) 04.02.07, 21:27
                        wielki_czarownik napisał:

                        > 11slavo napisał:
                        >
                        >
                        > > Normalny zabieg marketingowy.
                        >
                        > Wszystko jest chwytem marketingowym.
                        >
                        >
                        > > Piszesz, ze Punto jest bez porownania, a ja twierdze, ze ich bagazniki sa
                        > takie
                        > >
                        > > same, prosze sie do tego ustosunkowac (tymbardziej, ze jezdziles Liana i
                        > Puntem
                        > > )
                        >
                        > Chcesz porównać bagażnik Punto i Liany sedan?
                        Prosze nie oslabiaj mnie tekstami nie na temat... A chcesz porownac bagazniki
                        innych aut klasy B w wersji sedan ?(o C nie wspominajac)
                        >
                        >
                        > > A Siena, Thalia to tez kompakty? A wiesz,ze w Nexii zderzak odstaje od na
                        > dwozia
                        > >
                        > > az o 16 cm? Wiesz, ze sa Peugeoty 206 (dlugosc okolo 380 cm) przekraczaja
                        > ce 400
                        > >
                        > > cm? Wiesz do czego zmerzam?
                        >
                        > Wiem, ale to nie jest JEDYNY powód dla którego Liana jest kompaktem. W każdym
                        r
                        > azie długość zewnętrzna jest w 100% kompaktowa, gdyż Liana ma ponad 420 cm
                        dług
                        > ości (5d) więc nawet jeżeli odejmiesz sobie zderzak to i tak będzie więcej
                        niż
                        > Golf IV ze zderzakami i hakiem na przyczepę.
                        Al niz w innych autkach klasy kopmakt z 2001/2002 juz chyba nie?
                        >
                        > > Accenta i Colta (podobnie jak rovera 200/25) trudno uznac za kompakta sko
                        > ro w
                        > > 2001 roku klasa B miala takie wymiary.
                        > >
                        >
                        > Co nie zmienia faktu, że to były kompakty, jako takie były klasyfikowane i
                        nikt
                        > tego nie podważał. Brava o rozstawie osi o ledwo 3 cm większa to już bez wątpi
                        > enia kompakt, prawda?
                        Brava o
                        6 cm, o 3 to chyba Golf IV, a srednia dla kompaktow to okolo 260 cm (z lat
                        2002/2002)

                        >
                        > > Szalenie wielki wybor jednostek napedowych jak to w klasie kmpakt przysta
                        > lo...
                        >
                        > Tylko w Polsce. Ogólnie było dostępnych 4 czy 5 silników benzynowych, diesel
                        i
                        > nawet napęd na dwie osie. W Polsce oferowano tylko 1.6 benzyna, 1.4 diesel i
                        we
                        > rsje 2WD.
                        >
                        > > (normalne kompakty maja lekko 10 silnikow od 1.2 do nawet 3.2 do kupienia
                        > w
                        > > normalnym salonie przez Kowalskiego)
                        >
                        > Liana miała 1.3, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 i 2.3. Mało?
                        Jesli tak to zwracam honor w tej kwesti ;-) ale poprosze jakis link na
                        podkladke. Ok?
                        >
                        > > 5 drzwiowe Stilo ma 305 litrowy bagaznik?
                        > > Debiutujaca 20 lat temu Astra ma 380, podobnie jak Brava, a o Xsarze nawe
                        > t nie
                        > > wspominajac (408). nawet wspomniany Mercedes A o dlugosci Pandy ma bodaj
                        > 380 l.
                        >
                        > A Toyota? Zapominamy o niej? Corolla już nie jest kompaktem? W końcu bagażnik
                        m
                        > a jak w Lianie!
                        Wyjatek potwierdza regule, pozostale dziesiatki kompaktow daja srednio o 1/3
                        wieksze bagazniki w wersji 5D.
                        >
                        >
                        > > Golf jest szerszy, ma wiekszy rozstaw kol i osi (oraz kola),
                        >
                        > Liana jest wyższa i też ma koła 14.
                        Wagon R + oraz Panda (a moze i Smart) tez jest wyzszy i co z tego?
                        Standardem u kompaktow sa kola 15.
                        >
                        > wiekszy bagaznik
                        > > oraz milion silnikow i wyposazenia w ofercie,
                        >
                        > Liana też ma kilka silników, a wyposażenie ma jedno, bo jest w nim wszystko.
                        Od
                        > ABS aż po klimatyzację i podgrzewane fotele. Więc po co jaieś wersje tworzyć,
                        > skoro auto już ma wszystko na pokładzie?
                        Pewnie w tym tkwi sukces jaki Liana odniosla w Europie i w Polsce...
                        >
                        > Lancer to Colt sedan tak jak
                        > > Siena, a Corolla podobnie jak Golf oraz znacznie wiekszy rozstaw osi.
                        >
                        > Co nie zmienia faktu, że te auta to kompakty.
                        Golf i Corolla owszem, a co do Lancera to zalezy ktory Lancer i ktory rok bo
                        nowy ze swoim 263 cm rozstawem osi oraz 457 cm dlugosci to bez watpienia
                        kopmakt.
                        >
                        > > Czy miedzy Liana, a Meganem,P307,Xsara,Golfem,Astra II,Stilem,Civicem(roz
                        > staw
                        > > osi 2685 mm),Mazda 3 mozna postawic znak rownosci?
                        >
                        > A czy można postawić znak równości pomiędzy LR Defenderem i Suzuki Vitara? A
                        i
                        > to i to terenówka.
                        Skoro tak to Golf I a nawet Citroen TA (a z produkowanych Hindustan Premier czy
                        inny VW Kafer)oraz Focus czy Mazda 3 tez sa kompaktami
                        > Jak dla mnie pomiędzy Astrą, Golfem i Lianą można postawić znak równości bez

                        > lu. każde auto jest w czymś lepsze od innych. A sam rozstaw osi nie jest
                        żadnym
                        > wyznacznikiem tego co jest kompaktem a co nie. A już na 100% nie, jeżeli inne
                        > auta o tym samym rozstawie (albo 1.5% większym) były kompaktami bez żadnych wą
                        > tpliwości.
                        >
                        > Nawet w 2001 klasa B
                        > > oferowala znacznie wiecej niz Liana,
                        >
                        > Co oferowała?
                        Nawet jesli dokladnie to samo to byla o klasa B a nie kompakty.
                        Ale i tak byly ladniejsze mialy mozliwosc wyboru wyposazenia, silnikow
                        (oszczedne diesle i sportowe benzyniaki) 5 gwiazdek w EuroNCAP i byly oferujac
                        to samo o 10-25 % tansze niz Liana.
                        >
                        > a 2007 nie wspominajac (G Punto, Corsa,
                        > > Clio)
                        > > >
                        >
                        > Ale Liany już nie produkują.
                        Bo musialaby miec dzisiaj cene Logana...
                        >
                        > > Zdecydowanie z takich samych powodow jak w przypadku Punto,Corsy,Clio czy
                        >
                        > > poprzedniej wersji Octavi ktora nie jest klasa D tylko zwyczajnym kompakt
                        > em.
                        > >
                        >
                        > A czy ktoś mówi, że Octava to więcej niż kompakt?
                        Swoja droga to bardzo ciekawy przyklad: porownanie kompaktowej Octavii
                        z 'kompaktowa' Liana, wezmy np. bagazniki w wersji 5D ... ;-)

                        pozdr
                        >
                        > > >
                        > > > > pozdr
                        > > > >
                        > > >
                        > > >
                        >
                        > pzdr.
                        >
                        • wielki_czarownik Re: Widziałem i jeździłem :) 04.02.07, 22:21
                          11slavo napisał:


                          > Prosze nie oslabiaj mnie tekstami nie na temat... A chcesz porownac bagazniki
                          > innych aut klasy B w wersji sedan ?(o C nie wspominajac)

                          Nie na temat? I to Liana i to Liana.


                          > Al niz w innych autkach klasy kopmakt z 2001/2002 juz chyba nie?

                          Liana 5d ma 423 cm
                          Megane 5d ma 413 cm
                          Astra II 5d ma 411 cm
                          Golf IV 5d ma 415 cm
                          Leon 5d ma 418 cm
                          Jakoś ciężko znaleźć kompakta 5d który byłby równie długi co Liana.


                          > Brava o
                          > 6 cm, o 3 to chyba Golf IV, a srednia dla kompaktow to okolo 260 cm (z lat
                          > 2002/2002)

                          Średnia oznacza, że coś jest powyżej a coś poniżej. Liana to auto z roku 2001 a nie 2002/03


                          > > Liana miała 1.3, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 i 2.3. Mało?
                          > Jesli tak to zwracam honor w tej kwesti ;-) ale poprosze jakis link na
                          > podkladke. Ok?

                          Proszę bardzo. Liana na niektórych rynkach nazywała się AERIO.
                          en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Aerio
                          Cytat:
                          Engine: 1.3 L I4; 1.5 L I4; 1.6 L I4; 1.8 L I4; 2.0 L I4; 2.3 L I4; 1.4 L Diesel,
                          Class: Compact/Mini MPV

                          > Wyjatek potwierdza regule, pozostale dziesiatki kompaktow daja srednio o 1/3
                          > wieksze bagazniki w wersji 5D.

                          Więc Liana to taki sam wyjątek co Corolla.

                          > Wagon R + oraz Panda (a moze i Smart) tez jest wyzszy i co z tego?

                          A co z tego, że Golf ma większe koła?

                          > Standardem u kompaktow sa kola 15.

                          No nie wiem - moja Astra miała koła 13 a to chyba kompakt był.


                          > Pewnie w tym tkwi sukces jaki Liana odniosla w Europie i w Polsce...

                          W Europie całkiem spory.
                          forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=43499060&a=43499060
                          W Polsce zamiast tego ludzie woleli samozapalające się P307.


                          > Golf i Corolla owszem, a co do Lancera to zalezy ktory Lancer i ktory rok bo
                          > nowy ze swoim 263 cm rozstawem osi oraz 457 cm dlugosci to bez watpienia
                          > kopmakt.

                          A stary już nie?


                          > Skoro tak to Golf I a nawet Citroen TA (a z produkowanych Hindustan Premier czy
                          >
                          > inny VW Kafer)oraz Focus czy Mazda 3 tez sa kompaktami

                          Oczywiście! Przecież Golf I to był pierwszy prawdziwy kompakt świata. A co do tego TA to nie znam auta.


                          > Nawet jesli dokladnie to samo to byla o klasa B a nie kompakty.

                          No więc co oferowała?

                          > Ale i tak byly ladniejsze mialy mozliwosc wyboru wyposazenia, silnikow
                          > (oszczedne diesle i sportowe benzyniaki)

                          W Suzuki też (niestety nie w Polsce). A uroda rzecz względna. Liana5d jest całkiem fajna.

                          > 5 gwiazdek w EuroNCAP i byly oferujac

                          Liana bez poduszek bocznych oferowała 4 gwiazdki w testach USA.

                          > to samo o 10-25 % tansze niz Liana.
                          > >

                          Gdyż to nie ta sama klasa.

                          > Bo musialaby miec dzisiaj cene Logana...
                          > >

                          Ale nadal możesz kupić :) I co ciekawe schodzą, bo widzę jak z parkingu Suzuki znikają.


                          > Swoja droga to bardzo ciekawy przyklad: porownanie kompaktowej Octavii
                          > z 'kompaktowa' Liana, wezmy np. bagazniki w wersji 5D ... ;-)
                          >

                          I wyposażenie wersji podstawowej.


                          pzdr.



                          --
                          "Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przesłuchani."
                          FELIKS DZIERŻYŃSKI
                          • 11slavo Re: Widziałem i jeździłem :) 05.02.07, 21:40
                            wielki_czarownik napisał:



                            >
                            > > Prosze nie oslabiaj mnie tekstami nie na temat... A chcesz porownac bagaz
                            > niki
                            > > innych aut klasy B w wersji sedan ?(o C nie wspominajac)
                            >
                            > Nie na temat? I to Liana i to Liana.
                            Jesli dla ciebie porownywanie bagaznikow 5d z sedanem to samo pozostawiam to
                            bez komentarza...
                            >
                            >
                            > > Al niz w innych autkach klasy kopmakt z 2001/2002 juz chyba nie?
                            >
                            > Liana 5d ma 423 cm
                            > Megane 5d ma 413 cm
                            > Astra II 5d ma 411 cm
                            > Golf IV 5d ma 415 cm
                            > Leon 5d ma 418 cm
                            > Jakoś ciężko znaleźć kompakta 5d który byłby równie długi co Liana.
                            Tym gorzej swiadczy to o inzynierach z Suzuki, wszystkie inne marki potrafia
                            skonstruowac wieksze wnetrza i bagazniki.
                            >
                            >
                            > > Brava o
                            > > 6 cm, o 3 to chyba Golf IV, a srednia dla kompaktow to okolo 260 cm (z l
                            > at
                            > > 2002/2002)
                            >
                            > Średnia oznacza, że coś jest powyżej a coś poniżej. Liana to auto z roku 2001
                            a
                            > nie 2002/03
                            Nigdzie nie pisalem o 2003 roku, za to pisalem, ze Megan oraz rowniez japonski
                            Civic 10 lat wczesniej mial znacznie wiekszy rozstaw osi (a w 2001 roku wszyscy
                            inni knkurencji)
                            >
                            >
                            > > > Liana miała 1.3, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 i 2.3. Mało?

                            >
                            > Proszę bardzo. Liana na niektórych rynkach nazywała się AERIO.
                            > en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Aerio
                            > Cytat:
                            > Engine: 1.3 L I4; 1.5 L I4; 1.6 L I4; 1.8 L I4; 2.0 L I4; 2.3 L I4; 1.4 L
                            Diese
                            > l,
                            > Class: Compact/Mini MPV
                            Zapomniales dodac, ze te wieksze silniki to w USA, w europie tylko kosiarki.
                            >
                            > > Wyjatek potwierdza regule, pozostale dziesiatki kompaktow daja srednio o
                            > 1/3
                            > > wieksze bagazniki w wersji 5D.
                            >
                            > Więc Liana to taki sam wyjątek co Corolla.
                            Gdyby Corolla miala o 120 mm dluzszy bagaznik to pewnie bylby bardziej pojemny,
                            a tak jest dluzszy rozstaw osi czyli wiecej miejsca na nogi, epsze rowadzenie
                            oraz bardziej proporcjoalny wyglad
                            >

                            >
                            > A co z tego, że Golf ma większe koła?
                            Lepsze prowadzenie oraz wiekszy komfort.
                            >
                            > > Standardem u kompaktow sa kola 15.
                            >
                            > No nie wiem - moja Astra miała koła 13 a to chyba kompakt był.
                            A czy to Astra zaprezentowana swiatu w 2001 roku?
                            >
                            >
                            > > Pewnie w tym tkwi sukces jaki Liana odniosla w Europie i w Polsce...
                            >
                            > W Europie całkiem spory.
                            > forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=43499060&a=43499060
                            To ranking na temat zadowolenia klientow, a nie liczby srzedanych sztuk.

                            > W Polsce zamiast tego ludzie woleli samozapalające się P307.
                            Zapominasz, ze twoja ukochana Liana ma silnik diesla od tego wlasnie
                            producenta...

                            >
                            >
                            > > Golf i Corolla owszem, a co do Lancera to zalezy ktory Lancer i ktory rok
                            > bo
                            > > nowy ze swoim 263 cm rozstawem osi oraz 457 cm dlugosci to bez watpienia
                            > > kopmakt.
                            >
                            > A stary już nie?
                            Ktory stary? Jaki rok? Jakie wymiary?
                            >
                            >
                            > > Skoro tak to Golf I a nawet Citroen TA (a z produkowanych Hindustan Premi
                            > er czy
                            > >
                            > > inny VW Kafer)oraz Focus czy Mazda 3 tez sa kompaktami
                            >
                            > Oczywiście! Przecież Golf I to był pierwszy prawdziwy kompakt świata. A co do
                            t
                            > ego TA to nie znam auta.

                            >
                            >
                            > > Nawet jesli dokladnie to samo to byla o klasa B a nie kompakty.
                            >
                            > No więc co oferowała?
                            >
                            > > Ale i tak byly ladniejsze mialy mozliwosc wyboru wyposazenia, silnikow
                            > > (oszczedne diesle i sportowe benzyniaki)
                            >
                            > W Suzuki też (niestety nie w Polsce). A uroda rzecz względna. Liana5d jest
                            całk
                            > iem fajna.
                            >
                            > > 5 gwiazdek w EuroNCAP i byly oferujac
                            >
                            > Liana bez poduszek bocznych oferowała 4 gwiazdki w testach USA.
                            >
                            > > to samo o 10-25 % tansze niz Liana.
                            > > >
                            >
                            > Gdyż to nie ta sama klasa.
                            To ty tak twierdzisz.
                            Wlasnie, po co kupowac Liane (jak wciska frajerom Suzuki klasy kompakt) skoro
                            mozna zaoszczedzic i kupic samochod krotszy ale szerszy, wiekszy w srodku, z
                            wiekszym bagaznikiem, wiekszym rozstawem osi z paleta silnikow i wyposazeia do
                            wyboru i koloru.
                            >
                            > > Bo musialaby miec dzisiaj cene Logana...
                            > > >
                            >
                            > Ale nadal możesz kupić :) I co ciekawe schodzą, bo widzę jak z parkingu
                            Suzuki
                            > znikają.
                            >
                            >
                            > > Swoja droga to bardzo ciekawy przyklad: porownanie kompaktowej Octavii
                            > > z 'kompaktowa' Liana, wezmy np. bagazniki w wersji 5D ... ;-)
                            > >
                            >
                            > I wyposażenie wersji podstawowej.
                            Golec Octavia w 2001 czy am 2002 nie kosztowal ponad 50 000, inna sprawa, ze
                            ludzie w Posce kochaja ogromne bagazniki oraz marke Skoda.

                            pozdr
                            >
                            >
                            > pzdr.
                            • wielki_czarownik Re: Widziałem i jeździłem :) 05.02.07, 22:03
                              11slavo napisał:



                              > Tym gorzej swiadczy to o inzynierach z Suzuki, wszystkie inne marki potrafia
                              > skonstruowac wieksze wnetrza i bagazniki.
                              > >

                              No nie wiem. Bagażnik rzeczywiście mały, ale miejsca dla pasażerów za przeproszeniem w cholerę.


                              > Nigdzie nie pisalem o 2003 roku, za to pisalem, ze Megan oraz rowniez japonski
                              > Civic 10 lat wczesniej mial znacznie wiekszy rozstaw osi (a w 2001 roku wszyscy
                              >
                              > inni knkurencji)

                              Nie wszyscy. Np. Accent albo Lancer nie :)


                              > Zapomniales dodac, ze te wieksze silniki to w USA, w europie tylko kosiarki.

                              Chyba nie, bo widziałem sprowadzoną z Niemiec Lianę 2.0.

                              > >

                              > Gdyby Corolla miala o 120 mm dluzszy bagaznik to pewnie bylby bardziej pojemny,
                              >
                              > a tak jest dluzszy rozstaw osi czyli wiecej miejsca na nogi,

                              Jeszcze raz mówię. Miejsca na nogi w Lianie masz naprawdę sporo. Nie sugeruj się liczbami tylko wejdź i sprawdź. To dzięki wysoko położonym fotelom.

                              epsze rowadzenie
                              > oraz bardziej proporcjoalny wyglad
                              > >

                              Co do prowadzenia, to Liana (mówimy o modelu 2004 i nowsze) naprawdę świetnie wchodzi w zakręty. Starsze wersje sprzed modernizacji to rzeczywiście była tragedia. A wygląd? Rzecz względna. Mi się 5 d podoba.


                              > A czy to Astra zaprezentowana swiatu w 2001 roku?
                              > >

                              Nie.


                              > To ranking na temat zadowolenia klientow, a nie liczby srzedanych sztuk.

                              Co nie zmienia faktu, że to jest coś.

                              > Zapominasz, ze twoja ukochana Liana ma silnik diesla od tego wlasnie
                              > producenta...

                              Dlatego Suzuki przestało go montować. Burzył wizerunek marki.

                              >
                              > >
                              > >
                              > > > Nawet jesli dokladnie to samo to byla o klasa B a nie kompakty.

                              Golf był klasą B??

                              > >

                              > To ty tak twierdzisz.

                              Także np. ranking JD uznaje Lianę za kompakt.

                              > Wlasnie, po co kupowac Liane (jak wciska frajerom Suzuki klasy kompakt) skoro
                              > mozna zaoszczedzic i kupic samochod krotszy ale szerszy, wiekszy w srodku, z
                              > wiekszym bagaznikiem, wiekszym rozstawem osi z paleta silnikow i wyposazeia do
                              > wyboru i koloru.

                              Siedziałeś w Lianie?


                              > Golec Octavia w 2001 czy am 2002 nie kosztowal ponad 50 000, inna sprawa, ze
                              > ludzie w Posce kochaja ogromne bagazniki oraz marke Skoda.
                              >

                              To racja. I dlatego większość Lian w Polsce to 4 d.

                              pozdr
                              --
                              "Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przesłuchani."
                              FELIKS DZIERŻYŃSKI
                              • 11slavo Re: Widziałem i jeździłem :) 05.02.07, 22:35
                                wielki_czarownik napisał:


                                > No nie wiem. Bagażnik rzeczywiście mały, ale miejsca dla pasażerów za
                                przeprosz
                                > eniem w cholerę.
                                Czyli jednak zgoda z tym bagaznikiem? (ze maly? ;-)
                                Osobiscie uwazam, ze Punto I tez ma duzo miejsca z tylu (nogi,glowa) pewnie z
                                tego samego powodu co Liana.
                                >

                                >
                                > Nie wszyscy. Np. Accent albo Lancer nie :)
                                Accenta trudno nazwac kompaktem (np. kilka tygodni temu dziennikarze w Motorze
                                zestawili go z Albea, a nie z Meganem czy innym Civikiem)
                                a Lancer to zalezy z kiedy bo wlasnie debiutujacy jest naprawde duzy (i ladny),
                                a i przedostatni mial 260 cm rozstawu osi.
                                >
                                >
                                > > Zapomniales dodac, ze te wieksze silniki to w USA, w europie tylko kosiar
                                > ki.
                                >
                                > Chyba nie, bo widziałem sprowadzoną z Niemiec Lianę 2.0.
                                To super
                                >
                                > > >
                                >
                                > > Gdyby Corolla miala o 120 mm dluzszy bagaznik to pewnie bylby bardziej po
                                > jemny,
                                > >
                                > > a tak jest dluzszy rozstaw osi czyli wiecej miejsca na nogi,
                                >
                                > Jeszcze raz mówię. Miejsca na nogi w Lianie masz naprawdę sporo. Nie sugeruj
                                si
                                > ę liczbami tylko wejdź i sprawdź. To dzięki wysoko położonym fotelom.
                                Jesli chodz o liczby to chyba tylo Nm robia na mnie wrazenie ;-)
                                >
                                > epsze rowadzenie
                                > > oraz bardziej proporcjoalny wyglad
                                > > >
                                >
                                > Co do prowadzenia, to Liana (mówimy o modelu 2004 i nowsze) naprawdę świetnie
                                w
                                > chodzi w zakręty. Starsze wersje sprzed modernizacji to rzeczywiście była
                                trage
                                > dia. A wygląd? Rzecz względna. Mi się 5 d podoba.
                                A sedan?
                                >
                                >
                                > > A czy to Astra zaprezentowana swiatu w 2001 roku?
                                > > >
                                >
                                > Nie.
                                >
                                >
                                > > To ranking na temat zadowolenia klientow, a nie liczby srzedanych sztuk.
                                >
                                > Co nie zmienia faktu, że to jest coś.
                                >
                                > > Zapominasz, ze twoja ukochana Liana ma silnik diesla od tego wlasnie
                                > > producenta...
                                >
                                > Dlatego Suzuki przestało go montować. Burzył wizerunek marki.
                                Ten w Vitarze zdaje sie tez jest z PSA albo od Renault, a inne diesle Suzuki
                                rowniez (inna sprawda, ze francuskie diesle to scisla czolowka swiatow)
                                >
                                > >
                                > > >
                                > > >
                                > > > > Nawet jesli dokladnie to samo to byla o klasa B a nie kompakt
                                > y.
                                >
                                > Golf był klasą B??
                                A czemu mial byc klasa B?
                                >
                                > > >
                                >
                                > > To ty tak twierdzisz.
                                >
                                > Także np. ranking JD uznaje Lianę za kompakt.
                                >
                                > > Wlasnie, po co kupowac Liane (jak wciska frajerom Suzuki klasy kompakt) s
                                > koro
                                > > mozna zaoszczedzic i kupic samochod krotszy ale szerszy, wiekszy w srodku
                                > , z
                                > > wiekszym bagaznikiem, wiekszym rozstawem osi z paleta silnikow i wyposaze
                                > ia do
                                > > wyboru i koloru.
                                >
                                > Siedziałeś w Lianie?
                                Tak
                                >
                                >
                                > > Golec Octavia w 2001 czy am 2002 nie kosztowal ponad 50 000, inna sprawa,
                                > ze
                                > > ludzie w Posce kochaja ogromne bagazniki oraz marke Skoda.
                                > >
                                >
                                > To racja. I dlatego większość Lian w Polsce to 4 d.
                                I to jest dramat. Liana 4 d to chyba najbrzydszy samochod swiata (brzydszy
                                nawet od Sieny i Logana) chyba przez to ze za wysoki i nieproporcjonalny. 5 d
                                moze sie podobac jakims oryginalom ;-)

                                pozdr
                                >
                                > pozdr
                                • wielki_czarownik Re: Widziałem i jeździłem :) 05.02.07, 23:25
                                  11slavo napisał:


                                  > Czyli jednak zgoda z tym bagaznikiem? (ze maly? ;-)
                                  > Osobiscie uwazam, ze Punto I tez ma duzo miejsca z tylu (nogi,glowa) pewnie z
                                  > tego samego powodu co Liana.
                                  > >

                                  Mi 279 litrów starczało. Jak ktoś chce więcej to ma sedana. Ale obiektywnie jest mały.


                                  > Accenta trudno nazwac kompaktem (np. kilka tygodni temu dziennikarze w Motorze
                                  > zestawili go z Albea, a nie z Meganem czy innym Civikiem)

                                  To raczej żaden argument. Kiedyś Octavię porównywano z Passatem!!

                                  > a Lancer to zalezy z kiedy bo wlasnie debiutujacy jest naprawde duzy (i ladny),
                                  >
                                  > a i przedostatni mial 260 cm rozstawu osi.

                                  Ten poprzedni miał AFAIK 250


                                  > Ten w Vitarze zdaje sie tez jest z PSA albo od Renault, a inne diesle Suzuki
                                  > rowniez (inna sprawda, ze francuskie diesle to scisla czolowka swiatow)
                                  > >

                                  Tego diesla Suzuki wywaliło z powodu niskiej trwałości.


                                  > A czemu mial byc klasa B?

                                  Tak wywnioskowałem z postu. To przez to cytowanie fragmentów.


                                  > Tak
                                  > >

                                  I jak wrażenia?


                                  > I to jest dramat. Liana 4 d to chyba najbrzydszy samochod swiata (brzydszy
                                  > nawet od Sieny i Logana) chyba przez to ze za wysoki i nieproporcjonalny. 5 d
                                  > moze sie podobac jakims oryginalom ;-)
                                  >

                                  Ja jeździłem 5d. A 4d? Równie paskudny co Honda City. Ale ładniejszy od pierwszej Multipli :D

                                  Pozdr.

                                  --
                                  "Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przesłuchani."
                                  FELIKS DZIERŻYŃSKI
                                  • 11slavo Re: Widziałem i jeździłem :) 06.02.07, 19:56

                                    > > Czyli jednak zgoda z tym bagaznikiem? (ze maly? ;-)
                                    > > Osobiscie uwazam, ze Punto I tez ma duzo miejsca z tylu (nogi,glowa) pewn
                                    > ie z
                                    > > tego samego powodu co Liana.
                                    > > >
                                    >
                                    > Mi 279 litrów starczało. Jak ktoś chce więcej to ma sedana. Ale obiektywnie
                                    jes
                                    > t mały.
                                    >
                                    >
                                    > > Accenta trudno nazwac kompaktem (np. kilka tygodni temu dziennikarze w Mo
                                    > torze
                                    > > zestawili go z Albea, a nie z Meganem czy innym Civikiem)
                                    >
                                    > To raczej żaden argument. Kiedyś Octavię porównywano z Passatem!!
                                    Dla mnie Accent to klasa B.
                                    Porownywanie Octavii z Passatem to tak jak porownanie Golfa sedana z Passatem,
                                    czyli bzdura.

                                    >
                                    > > a Lancer to zalezy z kiedy bo wlasnie debiutujacy jest naprawde duzy (i l
                                    > adny),
                                    > >
                                    > > a i przedostatni mial 260 cm rozstawu osi.
                                    >
                                    > Ten poprzedni miał AFAIK 250
                                    >
                                    >
                                    > > Ten w Vitarze zdaje sie tez jest z PSA albo od Renault, a inne diesle Suz
                                    > uki
                                    > > rowniez (inna sprawda, ze francuskie diesle to scisla czolowka swiatow)
                                    > > >
                                    >
                                    > Tego diesla Suzuki wywaliło z powodu niskiej trwałości.
                                    Ktorego 1.4 czy 2.0 z Vitary?
                                    To twoja opnia czy faktycznie Suzuki tak twierdzi?
                                    >
                                    > I jak wrażenia?
                                    W sumie to ok, dobre materialy, ladne zegary.
                                    >
                                    >
                                    > > I to jest dramat. Liana 4 d to chyba najbrzydszy samochod swiata (brzydsz
                                    > y
                                    > > nawet od Sieny i Logana) chyba przez to ze za wysoki i nieproporcjonalny.
                                    > 5 d
                                    > > moze sie podobac jakims oryginalom ;-)
                                    > >
                                    >
                                    > Ja jeździłem 5d. A 4d? Równie paskudny co Honda City.
                                    Wszystkie male sedany to koszmar, pierwszy ladny to ten nowy Fiat (nie pamietam
                                    nazwy), takie Grande Punto sedan. Jesli pamiec mnie nie myli to ten samochodzik
                                    ma gdzies kolo 450 cm dlugosc (wiec trudno przyporzadkowac go do B klasy)
                                    ale dzieki temu wyglada proporcjonalnie i ladnie.

                                    Ale ładniejszy od pierwsz
                                    > ej Multipli :D

                                    Piekna nie jest ale raczej stylisci o tym wiedzieli i moze nawet mieli nadzieje
                                    (bledna jak wiemy) ze stanie sie autem kultowym.
                                    pozdr
                                    >
                                    • wielki_czarownik Re: Widziałem i jeździłem :) 06.02.07, 20:05
                                      11slavo napisał:


                                      > Dla mnie Accent to klasa B.

                                      Ale zarówno Accenta jak i Lancera uznawano za kompakty.

                                      > Porownywanie Octavii z Passatem to tak jak porownanie Golfa sedana z Passatem,
                                      > czyli bzdura.
                                      >

                                      Ale tak robiono.


                                      > Ktorego 1.4 czy 2.0 z Vitary?

                                      1.4 Uznano, że nie pasuje pod względem wytrzymałości do wizerunku marki.


                                      > Wszystkie male sedany to koszmar, pierwszy ladny to ten nowy Fiat (nie pamietam
                                      >
                                      > nazwy), takie Grande Punto sedan. Jesli pamiec mnie nie myli to ten samochodzik
                                      >
                                      > ma gdzies kolo 450 cm dlugosc (wiec trudno przyporzadkowac go do B klasy)
                                      > ale dzieki temu wyglada proporcjonalnie i ladnie.

                                      Włoskie auta z reguły są ładne. Wyjątkiem jest Multipla.


                                      > Piekna nie jest ale raczej stylisci o tym wiedzieli i moze nawet mieli nadzieje
                                      >
                                      > (bledna jak wiemy) ze stanie sie autem kultowym.

                                      Coś tam mówili, że umieszczenie reflektorów tak wysoko ma poprawiać bezpieczeństwo.

                                      > pozdr
                                      > >

                                      Pozdr.

                                      --
                                      "Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przesłuchani."
                                      FELIKS DZIERŻYŃSKI
    • knurzynski w obronie Focusa 02.02.07, 22:14
      twoje porównanie do focusa jest zbytnio mało trafione a co najważniejsze
      ułozone pod Kijankę.

      Focus ma bardzo dobre właściwości jezdne - świetne tylnre zawieszenie
      wielowahaczowe i w ciemno zakładam że kijance daleko do takiego zawieszenia -
      bo niekażde wielowahaczowe oznacza to samo...

      droga sprawa to Ford a dokłądniej mówiąc - MARKA jaka jest taka jest ale
      napewno bardziej znacząca niż KIA :)

      dalej, FFocus jest sprawdzony i ma pewną konstrukcję i z tego co pamiętam ma
      lepszą paletę silników i z małą drobnostką - mocniejszych.

      kolejna sprawa to to że w twoim porównaniu powinna wystąpić Skoda Fabia ,
      Octawia , Fiaty....

      zrób wysiłek panie kolego i dokonaj lepszego porównania.



      a co najlepsze to ta gwarancja - jako pierwszy napisałem wątek o tym że to PIC
      NA WODĘ.

      ktoś kto chce kupić Focusa nie kupi Kijanki . noe bez przesady....
      nie ta kliejentela panie kolego..


      --
      Mercedes-Benz W201 190e
        • knurzynski Re: w obronie Focusa 02.02.07, 22:31
          chętnie bym chciał ale nie przejadę się bo go bym nigdy nie kupił.
          a na marginesie ci powiem że przejechac się to sie mozna ale prawda wychodzi po
          roku albo koło 80-100tyś km.
          jechałem Focusem I i to spory kawałek i byłem mile zaskoczony.

          wkurzająca jest ta reklama KIA pod płaszczykiem w rodzaju - jechałem i było
          zajefajnie.

          to własnie ty pokazujesz swoją naiwność - przejedź się po "ścieżce zdrowia"
          albo pogadajmy o Cedzie za półroku lub za rok to wtedy będzie mozna zachwalać
          to coś....

          a tu proszę ! jeszcze go na ulicach nie ma a już wygrał na forum złote felgi...

          to już jest jakaś żałosna kpina


          --
          Mercedes-Benz W201 190e
      • mis.z.wiertarka Re: w obronie Focusa 02.02.07, 22:24
        toyota, szczegolnie w avensisie ma cos nie halo z tarczami. szybko znikaja
        avensisom te tarcze.
        zeby uniknac posadzenia o niedorboke, zeby nie bylo ze bubel bijacy ujeli
        wymiane tarcz w co drugim przegladzie i wymieniaja niby na zapas :-)
        i tak koszt obowiazkowego przegladu skacze grubo powyzej tysiaka :-)

        teraz kia:
        policzmy: 7 lat x 2 tysiace zlotych = 14 tys zl.
        nie jest trudno osiagnac taki wynik, jak wiadomo ASO niezle trzepie na kosztach
        czesci i roboczogodzinie.
        • lenarty Re: w obronie Focusa 06.02.07, 00:41
          Ludzie, co wy bredzicie z tymi kosztami przeglądów KIA?! Czy któryś z was zadał
          sobie minimum trudu, aby zadzwonić do ASO KIA i zapytać o koszty przeglądu?!
          Przegląd kosztuje 280 zł! A wy tu pie*** o 2000 zł. Jakieś kompleksy na punkcie
          tego auta macie!
          • daniel.jed Re: w obronie Focusa 06.02.07, 13:03
            Lenarty kto ci takich bajek naopowiadał że przegląd kosztuje 280zł? Jak się
            pytałem w salonie to pow. 600zł (czyli pewnie 690zł) i co 15tys. km (smiech na
            sali). Przyznam że autko ładne i dobrze wykończone ale silnik 115KM diesel mnie
            nie zachwycił ( 110KM w starym Leonie lepiej się zbiera) więc te 90KM musi być
            wielka kupa.
      • wojtek_blankietowy Re: kilka konkurentów 03.02.07, 00:09
        Panowie spokojnie.
        My jako auto manacy patrzymy inaczej niz przecietny kowalski ktroy o autach wie
        tyle co w reklamach sie dowiedzial.
        Jesli juz porownujemy ceeda i focusa to jedyny wyrazny plus jaki widze u
        przecietnego kowalskiego (a tacy nabijaja sprzedaz) to marka forda. Znana,
        ceniona i lubiana. Kia jest marka egzotyczna i nieznana.
        Watpie by przecietny Kowalski wyczul lepsze wlasciwosci jezdne focusa czy
        docenil ze focus ma mocny silnik (ktory kowalskiego nie interesuje).

        Czesc argumentow przeciwko ceedowi jest glupia (jak z podrywaniem dziewczyn -
        ktos ma kompleksy)lub nieprawdziwa (przeglady po 2000 zł- gdzie?).

        Dla przecietnego kowalskiego liczy sie by kupil maksimum auta za minimalna
        cene. NIe zmienia to faktu iz uwazam focusa za najlepsze auto klasy kompakt,
        choc sam pewno kupil bym ceeda (jezdze powoli - to po co mi super podwozie, mam
        w nosie wizerunek - wiec po co mi znana marka, jestes skapy - wiec tansze auto).
    • dziedzic-pruski przereklamowany szarak 04.02.07, 21:57
      dziś przez przypadek oglądałem w markecie , mam broszurki i powiem szczerze że
      nic specjalnego wewnątrz.
      a co do gwarancji 7-letniej to kończy sie ona po przebiegu 150tyś.km więc to
      jakiś żart!
      równie dobrze mogli napisać że gwarancja 20lat!
      ładna panienka nawet nie potrafiła odpowiedzieć na pytanie gdzie jest
      produkowane to "cudo" i silnik...

      a co do wnętrza - ładne dwu kolorowe ale w wersji standart będzie szaro.
      fotele bez trzymania bocznego , gałka chodzi twardo ale precyzyjnie a reszta to
      zwykły wóz który niczego nie ma autorskiego - czyli zrobiony pod cenę a nie pod
      stylistykę.

      prośba do marketingowców - posyłajcie osoby które coś wiedzą co reklamują gdyż
      panienka nawet nie wiedziała czy to japończyk czy koreaniec!

      uważam że zewnętrznie ładny ale nic nowego! równie dobrze mógł by powstać 2
      lata temu i byłby na topie.
      tak się zastanawiam czy to jakiś stary projekt giugiaro czy poprostu kwestia
      możliwości wytworzenia.

      jednym słowem nic specjalnego.
      • jarecki946 Re: przereklamowany szarak 05.02.07, 14:05
        > a co do gwarancji 7-letniej to kończy sie ona po przebiegu 150tyś.km więc to
        > jakiś żart!

        jaki żart ? a 3 lata lub 100 tyś w takim razie jeszcze większy żart. ja jeżdze
        codziennie do pracy w miescie, w weekendy wypad do rodziny za miasto ok. 40km w
        jedną strone i 3,4 razy w roku jakis wypad dalej (500-1500km) i w ciągu roku
        wychodzi mi około 25 tyś km - a więc 150 tyś robie przez 6 lat.

        > ładna panienka nawet nie potrafiła odpowiedzieć na pytanie gdzie jest
        > produkowane to "cudo" i silnik...

        od paru lat trąbili o tym we wszystkich mediach (gdzies ty sie człowieku
        uchował) że powstanie fabryka kia albo w polsce albo na słowacji, w końcu kia
        wybrała słowacje i tam w całosci będzie to auto produkowane

        > a co do wnętrza - ładne dwu kolorowe ale w wersji standart będzie szaro.
        > fotele bez trzymania bocznego , gałka chodzi twardo ale precyzyjnie a reszta
        to
        >
        > zwykły wóz który niczego nie ma autorskiego - czyli zrobiony pod cenę a nie
        pod
        >
        > stylistykę.

        dokładnie tak, dlatego cena niższa średnio o 10 tys od konkurencji

        > prośba do marketingowców - posyłajcie osoby które coś wiedzą co reklamują
        gdyż
        > panienka nawet nie wiedziała czy to japończyk czy koreaniec!

        panienka z agencji hostess była, pracownic widocznie tak ładnych nie mają :)

        > uważam że zewnętrznie ładny ale nic nowego! równie dobrze mógł by powstać 2
        > lata temu i byłby na topie.
        > tak się zastanawiam czy to jakiś stary projekt giugiaro czy poprostu kwestia
        > możliwości wytworzenia.

        a auris to jakaś super nowa stylistyka, bo dla mnie to lifting corolli. focus
        czy astra tez taka nijaka. Jedynie Civic nowy odstaje od konkurencji stylistyką
        i nowoczesnością

        pozdr

        JArecki
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka