Dodaj do ulubionych

Opel Astra III 1,6 115 KM

18.02.07, 20:29
U dealerów Opla można już zamawiac Astrę III po liftingu z nowym silnikiem
1,6 115 KM. Ciekaw jestem, czy ten silnik ma łańcuch, czy pasek rozrządu.
Dzwoniłem do stacji Opla, ale okazuje się, że zaskoczyłem ich tym pytaniem,
nie wiedzieli (trochę to dziwne). Ta informacja jest istotna, bo w
poprzednich silnikach 1,6 w Astrach II zdarzały się przypadki zrywania paska.
Później w silnikach TwinPort Opel przeszedł na łańcuch. Może ktoś jest
zorientowany w tej kwestii.
  • 18.02.07, 22:53
    Witam! prawdopodobnie jest to silnik z napedem łancuchowym .nie mam jednak 100
    % pewnoscibo silnika nie widziałem .moje przypuszczenia opieraja sie na
    tym ,ze opel sukcesywnie wycofuje sie z napedów paskowych we wszystkich swoich
    silnikach (1.8 125 KM miał jescze pasek ,nowy 1.8 140 KM ,montowany takze w
    alfa romeo 159 i fiacie croma ma łancuch).którys ze "starych" Twin Portów(1.4
    90 KM albo 1.6 105 ) z astry 3 miał juz łancuch ,2.2 ( diat croma ,vectr aomega
    ma juz łancuch . wada konstrukcyjna napedów rozrzadu ,własciwie wszystkich 16
    zaworówek z napedem paskowym opla z lat 90 tych do dzis, była przyczyna
    problemów . problem tkwi w pompie wodnej ,napedzanej paskiem (bezwzgledna
    wymiana paska wraz z rolkami i pompa co 60 tys km) Pozdrawiam Łukasz
  • 18.02.07, 23:04
    Uki,
    moja zona ma astre 3 1.4 90 KM i ma lancuch,
    pozdro, bart.
  • 18.02.07, 23:40
    Dzięki za informacje, napiszę chyba e-maila do Centrali Opla z zapytaniem. Jak
    już czegoś się dowiem, to zamieszczę tutaj wiadomość. Pozdrawiam.
  • 18.02.07, 23:55
    już czegoś się dowiem, to zamieszczę tutaj wiadomość.
    --------------------------------
    obowiązkowo!!
    nie mogę spać z nerwów!
    pasek czy łancuch, lancuch czy pasek...
    pasek, lancuch......
    al
  • 19.02.07, 08:38
    A tak swoja droga, ciekaw jestem czy w przypadku zerwania paska rozrzadu (majac
    udokumentowane przeglady w ASO i wymiany paska wg wskazan producenta) mozna sie
    domagac od opla naprawy na ich koszt. Na gwarancji zapewne na pewno tak, ale co
    po gwarancji ? Tylko kto po gwarancji serwisuje samochod w ASO....
    Bo jesli poza ASO to oczywiscie nie ma o czym mowic.
  • 19.02.07, 13:20
    Masz rację. Jest jeszcze jeden problem. Kupując Astrę II w 1999 r. otrzymałem
    instrukcję, w której podano, że pasek rozrzadu wymienia się co 120.000 km (o
    ile dobrze pamiętam). Uwzględniłem to kalkulując koszty eksploatacji. Wymiana
    tego paska nie jest tania, wiąże sie także z wymianą rolek. Tymczasem przed
    przeglądem przy 60.000 km poinformowano mnie, że Opel skrócił przebieg po
    którym należy wymienić pasek do 60.000 km. Musiałem za to zapłacic prawie 1400
    zł (części i robocizna). Uważam, że w takim przypadku szanująca się firma
    powinna przynajmniej w części partycypować w kosztach tej przyspieszonej
    wymiany (klient, gdyby wiedział, że takie dodatkowe koszty będzie musiał
    ponieść wskutek wady w projekcie, być może zdecydowałby się na inny samochód).
    Kto wie, czy wnosząc sprawę do sądu nie miałoby się szansy na wygraną.
  • 19.02.07, 15:36
    Jak się zerwie pasek po gwarancji nawet jak przeglądy były w aso Ty płacisz za
    remont lub inny silnik.
  • 19.02.07, 15:50
    Mam nadzieje ze mnie to nigdy nie spotka, ale moim zadaniem jest to podstawa
    zeby sie sądzic z producentem...
  • 19.02.07, 18:17
    Witam! z prawnego punktu widzenia nie masz szans na zwrot kosztów po
    zakonczeniu gwarancji ,albo okresu prawnej ochrony . zalecenia w ksiazce
    obsługi maja bowiem jedynie charakter wskazówki serwisowej i nijak sie maja do
    faktycznego zobowiazania gwarancyjnego producenta ,czy prawnej ochrony
    (niezgodnosc towaru konsumpcyjnego z umowa ,albo rekojmia z KC). jesli od
    wymiany paska w ASO upłynał okres gwarancji na udzielona usługe i pasek sie
    zerwie nie uratuja Cie zadne przeglady ,ani regularnosc serwisu w ASO ) serwis
    moze jedynie w gescie dobrej woli partycypowac w czesci ,albo całosci kosztów .
  • 23.02.07, 21:27
    Zgodnie z obietnicą informuję zainteresowanych, że silnik 1,6 115 KM (zmienne
    fazy rozrządu) wyposażony jest w pasek rozrządu, którego wymiana wymagana jest
    raz na 10 lat lub co 150 tys. km. Taką informację uzyskałem z ASO.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.