Opel Astra III 1,6 115 KM Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • U dealerów Opla można już zamawiac Astrę III po liftingu z nowym silnikiem
    1,6 115 KM. Ciekaw jestem, czy ten silnik ma łańcuch, czy pasek rozrządu.
    Dzwoniłem do stacji Opla, ale okazuje się, że zaskoczyłem ich tym pytaniem,
    nie wiedzieli (trochę to dziwne). Ta informacja jest istotna, bo w
    poprzednich silnikach 1,6 w Astrach II zdarzały się przypadki zrywania paska.
    Później w silnikach TwinPort Opel przeszedł na łańcuch. Może ktoś jest
    zorientowany w tej kwestii.
    • Witam! prawdopodobnie jest to silnik z napedem łancuchowym .nie mam jednak 100
      % pewnoscibo silnika nie widziałem .moje przypuszczenia opieraja sie na
      tym ,ze opel sukcesywnie wycofuje sie z napedów paskowych we wszystkich swoich
      silnikach (1.8 125 KM miał jescze pasek ,nowy 1.8 140 KM ,montowany takze w
      alfa romeo 159 i fiacie croma ma łancuch).którys ze "starych" Twin Portów(1.4
      90 KM albo 1.6 105 ) z astry 3 miał juz łancuch ,2.2 ( diat croma ,vectr aomega
      ma juz łancuch . wada konstrukcyjna napedów rozrzadu ,własciwie wszystkich 16
      zaworówek z napedem paskowym opla z lat 90 tych do dzis, była przyczyna
      problemów . problem tkwi w pompie wodnej ,napedzanej paskiem (bezwzgledna
      wymiana paska wraz z rolkami i pompa co 60 tys km) Pozdrawiam Łukasz
    • A tak swoja droga, ciekaw jestem czy w przypadku zerwania paska rozrzadu (majac
      udokumentowane przeglady w ASO i wymiany paska wg wskazan producenta) mozna sie
      domagac od opla naprawy na ich koszt. Na gwarancji zapewne na pewno tak, ale co
      po gwarancji ? Tylko kto po gwarancji serwisuje samochod w ASO....
      Bo jesli poza ASO to oczywiscie nie ma o czym mowic.
      • Masz rację. Jest jeszcze jeden problem. Kupując Astrę II w 1999 r. otrzymałem
        instrukcję, w której podano, że pasek rozrzadu wymienia się co 120.000 km (o
        ile dobrze pamiętam). Uwzględniłem to kalkulując koszty eksploatacji. Wymiana
        tego paska nie jest tania, wiąże sie także z wymianą rolek. Tymczasem przed
        przeglądem przy 60.000 km poinformowano mnie, że Opel skrócił przebieg po
        którym należy wymienić pasek do 60.000 km. Musiałem za to zapłacic prawie 1400
        zł (części i robocizna). Uważam, że w takim przypadku szanująca się firma
        powinna przynajmniej w części partycypować w kosztach tej przyspieszonej
        wymiany (klient, gdyby wiedział, że takie dodatkowe koszty będzie musiał
        ponieść wskutek wady w projekcie, być może zdecydowałby się na inny samochód).
        Kto wie, czy wnosząc sprawę do sądu nie miałoby się szansy na wygraną.
        • Jak się zerwie pasek po gwarancji nawet jak przeglądy były w aso Ty płacisz za
          remont lub inny silnik.
          • Mam nadzieje ze mnie to nigdy nie spotka, ale moim zadaniem jest to podstawa
            zeby sie sądzic z producentem...
            • Witam! z prawnego punktu widzenia nie masz szans na zwrot kosztów po
              zakonczeniu gwarancji ,albo okresu prawnej ochrony . zalecenia w ksiazce
              obsługi maja bowiem jedynie charakter wskazówki serwisowej i nijak sie maja do
              faktycznego zobowiazania gwarancyjnego producenta ,czy prawnej ochrony
              (niezgodnosc towaru konsumpcyjnego z umowa ,albo rekojmia z KC). jesli od
              wymiany paska w ASO upłynał okres gwarancji na udzielona usługe i pasek sie
              zerwie nie uratuja Cie zadne przeglady ,ani regularnosc serwisu w ASO ) serwis
              moze jedynie w gescie dobrej woli partycypowac w czesci ,albo całosci kosztów .
    • Zgodnie z obietnicą informuję zainteresowanych, że silnik 1,6 115 KM (zmienne
      fazy rozrządu) wyposażony jest w pasek rozrządu, którego wymiana wymagana jest
      raz na 10 lat lub co 150 tys. km. Taką informację uzyskałem z ASO.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.