• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

ford focus 1998-2004 co sadzicie o nim Dodaj do ulubionych

  • 23.03.07, 22:58
    prosze o opinie bo zamierzam kupić
    --------
    a oto pasja mojego życia - kliknij, zobacz i skomentuj !!!
    • 24.03.07, 00:02
      Fajne auto. Pod warunkiem, że komuś nie przeszkadza (lub ma aktualną gwarancję
      na perforację), że rdzewieje (tak 8-9 na 10 egzemplarzy). I to bardzo.
      Poza tym cierpi na parę przypadłości typu "ten typ tak ma", ale po "oswojeniu
      się" z nimi, potrafi dać wiele radości.
      Jak masz do wyboru przed i po liftingu, to te nowsze mają reflektory, które o
      niebo lepiej świecą. Ale też nowe (H7) żarówki dużo częściej się palą niż stare
      (H4). Coś za coś.
      Ogólnie jednak auto raczej warte polecenia.
      • 24.03.07, 09:13
        Z rdzą to niestety prawda. Ale trzeba uściślić że podatna rdzę są jedynie dolna
        część drzwi (to wina felernych zgrzewów) oraz tylna klapa.Przed ewentualnym
        kupnem sprawdź te miejsca jeśli rdzy nie ma a samochód nie był bardzo bity to
        nie powinno być problemów z rdzą.
        A poza tym bardzo dobre i trwałe zawieszenie, silniki bezawaryjne zwłaszcza
        benzynowe, czasem padały tylko niektóre części z osprzętu silnika jak cewka
        zapłonowa. Ja osobiście polecam.
        Więcej informacji znajdziesz na forum użytkowników tego samochodu:

        forum.focusklubpolska.pl/
        --
        www.fajslawice.fora.pl/index.php
        • 24.03.07, 10:11
          s_mi napisał:

          > Z rdzą to niestety prawda. Ale trzeba uściślić że podatna rdzę są jedynie
          dolna
          > część drzwi (to wina felernych zgrzewów) oraz tylna klapa.Przed ewentualnym
          > kupnem sprawdź te miejsca jeśli rdzy nie ma a samochód nie był bardzo bity to
          > nie powinno być problemów z rdzą.

          CO TY ZA GŁUPOTY PISZESZ???
          Chcesz powiedzieć, że problemy z rdzą w Focusach są tylko w autach bitych!?!
          Toż to wierutna bzdura!! Rdzewieją auta stosunkowo nowe i NIE BITE, tj. półtora-
          dwuletnie i wcale nigdy nie były bite!
          A podatne na rdzę są WSZYSTKIE elementy z wyjątkiem... dachu:D Drzwi i klapa to
          nagminne, ale niewiele rzadziej zdarza się rdzewiejąca maska oraz przy
          lusterkach (drugie miejsce na drzwiach).
          NOTA BENE - nowe Focusy MkII też już (przynajmniej niektóre) zaczynają
          rdzewieć. Widać Ford wie o problemie, ale ani myśli coś zmieniać na lepsze...:/

          > A poza tym bardzo dobre i trwałe zawieszenie, silniki bezawaryjne zwłaszcza
          > benzynowe, czasem padały tylko niektóre części z osprzętu silnika jak cewka
          > zapłonowa. Ja osobiście polecam.

          Cewka, zawór wolnych obrotów, "latający" lewarek skrzyni biegów, czujnik
          prędkości, siłowniki zamka centralnego i wiele wiele innych - i mam na myśli,
          wymieniając to, auta z przebiegiem poniżej 100.000 km.
          Bo potem to już bliżej niż dalej do regeneracji tylnej zawiechy, a to już
          całkiem inna (nie do końca przyjemna) bajka...

          Fakt faktem tylko na tle konkurencji Focus wypada... dość DOBRZE (poza tą rdzą,
          która jest NAGMINNA w autach NIE BITYCH!).
          Jak już zapraszam na to forum Focusa, to przynajmniej czytaj dokładniej co tam
          piszą.
          • 24.03.07, 19:05
            > CO TY ZA GŁUPOTY PISZESZ???
            > Chcesz powiedzieć, że problemy z rdzą w Focusach są tylko w autach bitych!?!
            > Toż to wierutna bzdura!! Rdzewieją auta stosunkowo nowe i NIE BITE, tj. półtora
            > -
            > dwuletnie i wcale nigdy nie były bite!
            > A podatne na rdzę są WSZYSTKIE elementy z wyjątkiem... dachu:D Drzwi i klapa to
            >
            > nagminne, ale niewiele rzadziej zdarza się rdzewiejąca maska oraz przy
            > lusterkach (drugie miejsce na drzwiach).

            Napisałem wyraźnie: drzwi u spodu, tylna klapa, plus do tego tak jak w każdym
            innym samochodzie, rdza bierze się za elementy które były robione. Tyle. I na
            przyszłość czytaj troche dokładniej.

            > Cewka, zawór wolnych obrotów, "latający" lewarek skrzyni biegów, czujnik
            > prędkości, siłowniki zamka centralnego i wiele wiele innych - i mam na myśli,
            > wymieniając to, auta z przebiegiem poniżej 100.000 km.
            > Bo potem to już bliżej niż dalej do regeneracji tylnej zawiechy, a to już
            > całkiem inna (nie do końca przyjemna) bajka...

            Przykro mi że trafił ci się po powodziowy egzemplarz z Niemic wschodnich. Ale
            nie musisz przez to tak dalekoidących wniosków wysówać do wszystkich egzemplarzy.

            > Fakt faktem tylko na tle konkurencji Focus wypada... dość DOBRZE

            Cieszę się że na koniec przyznałeś mi rację :D
            --
            www.fajslawice.fora.pl/index.php
            • 24.03.07, 20:00
              s_mi napisał:

              > > CO TY ZA GŁUPOTY PISZESZ???
              > > Chcesz powiedzieć, że problemy z rdzą w Focusach są tylko w autach bitych
              > !?!
              > > Toż to wierutna bzdura!! Rdzewieją auta stosunkowo nowe i NIE BITE, tj. p
              > ółtora
              > > -
              > > dwuletnie i wcale nigdy nie były bite!
              > > A podatne na rdzę są WSZYSTKIE elementy z wyjątkiem... dachu:D Drzwi i kl
              > apa to
              > >
              > > nagminne, ale niewiele rzadziej zdarza się rdzewiejąca maska oraz przy
              > > lusterkach (drugie miejsce na drzwiach).
              >
              > Napisałem wyraźnie: drzwi u spodu, tylna klapa, plus do tego tak jak w każdym
              > innym samochodzie, rdza bierze się za elementy które były robione. Tyle. I na
              > przyszłość czytaj troche dokładniej.

              Właśnie czytam i powtarzam: rdza się bierze także za elementy, które NIE BYŁY
              robione!!! A te które były "naprawiane" po fabryce w ASO (usuwanie rdzy) są w
              większości wypadków dość dobrze naprawiane i najczęściej... już NIE RDZEWIEJE!
              Widać Focusa znasz tylko... z opowiadań forum na które kierujesz:D Żebyś
              jeszcze go czytał dokładniej, to byś takich głupot nie gadał. O aucie o ktorym
              nie masz pojęcia.

              > Przykro mi że trafił ci się po powodziowy egzemplarz z Niemic wschodnich.

              Taaaa... to Niemcy wschodnie jeszcze były, jak Focusa zaczęli robić?;))))
              Hihi:)))
              Ale masz rację - miałem z Niemiec Fokę, tam była montowana. Full wypas wersja,
              nówka, kupiona w polskim ASO. Ale to jej nie pomogło - rdzewiała, jak
              większości: i jednym głosikiem nie zmienisz faktów. Coś jeszcze?

              :)
              • 25.03.07, 20:06
                Przeczytaj jeszcze raz moje posty. Jak w dalszym ciągu nic nie zrozumiesz to idź
                do lekarza bo ja już nie mam do ciebie siły.
                • 25.03.07, 20:14
                  s_mi napisał:

                  > Przeczytaj jeszcze raz moje posty. Jak w dalszym ciągu nic nie zrozumiesz to
                  id
                  > ź
                  > do lekarza bo ja już nie mam do ciebie siły.

                  Widzę, że swoich nawyków chcesz uczyć innych.
                  Jednak ja osobiście nie muszę czytać swoich postów, bo pamiętam co piszę:
                  przed, w trakcie i po napisaniu.
                  W przeciwieństwie do innych... ale wiesz? Mam dobrą radę!
                  Przyjdź i napisz coś o swoim Focusie zaraz po tym jak go... sprzedasz;D
                  Wtedy to będzie inna "prawda" niż ta dzisiejsza. ;D
                  ;)))))

                  P.S. Z mojej strony do ciebie w tym temacie - EOT.

                  :)
                  • 03.04.07, 19:58
                    miszasty!!pie..iety jesteś?człowiek wyraznie napisał,że rdzewieją te
                    bite,naprawiane w polsce.masz problemy ze zrozumieniem tekstu.to jest wtórny
                    analfabetyzm!do szkoły lub ewentualnie do psychiatry oszołomie!
                    • 03.04.07, 22:49
                      waswas1 napisał:

                      > miszasty!!pie..iety jesteś?człowiek wyraznie napisał,że rdzewieją te
                      > bite,naprawiane w polsce.masz problemy ze zrozumieniem tekstu.to jest wtórny
                      > analfabetyzm!do szkoły lub ewentualnie do psychiatry oszołomie!

                      A możecie sobie pie.dolić bez końca - to takie bez sensu: słowa za słowa.
                      A ja miałem 7 Focusów i 6 rdzewiało. Wszystkie nówki z salonu jako pierwszy
                      właściciel.
                      Więc pie.dolcie sobie dalej, dzieci.

                      ;)))))
    • 24.03.07, 11:35
      > prosze o opinie bo zamierzam kupić

      Jeździ się całkiem nieźle tym autkiem tylko ma słaba blachę i zabezpieczony
      orginalnie szybko rdzewieje...
      --
      Pozdrawiam,
      Artek
      Forum Samochodowe
      • 24.03.07, 20:32
        jak trafisz na dobry egzemplarz to będziesz zadowolony
        auto bezawaryjne ( w benzynie ) i znakomite zawieszenie
        celuj w model przez liftingiem
        • 24.03.07, 20:36
          7martius napisał:

          > jak trafisz na dobry egzemplarz to będziesz zadowolony
          > auto bezawaryjne ( w benzynie ) i znakomite zawieszenie
          > celuj w model przez liftingiem

          A czemu przed liftingiem? Bo po liftingu rdza przy lusterkach dodatkowo (poza
          innymi miejscami) się pojawia czy z innego powodu?
          • 25.03.07, 20:27
            ja miałem Mondeo i też korodował ,co z tego skory większość samochodów koroduje Opel ,Honda ,Renault,Mazda i inne .
            • 25.03.07, 21:07
              Jako były właściciel Focusa 1600 kombi,uważam go za bardzo fajną
              brykę.Niezawodny mechanicznie,bajerny w środku i z zewnątrz oraz wspaniały w
              prowadzeniu.Niestety,korozja to jego specjalność.Z jej powodu,pozbyłem się
              prawie 8 letniego autka.Obecnie mam "ludowozik" i mam nadzieję,że korozji na
              nadwoziu nie zobaczę.
              • 25.03.07, 21:13
                8 lat i zadowolony to dobitnie swiadczy że to udane autko .
                • 25.03.07, 21:17
                  dość udane - zgadzam się:)

            • 03.04.07, 20:37
              do darii 1 jeżeli twierdzisz że Honda,Renault,Mazda i inne korodują,to może
              kupiłeś bite i dlatego,na pewno nie z salonu,jeśli chodzi o Forda to fakt jest
              faktem po kilku latach rdzewieją.
              • 03.04.07, 20:44
                mirek1968 napisał:

                > do darii 1 jeżeli twierdzisz że Honda,Renault,Mazda i inne korodują,to może
                > kupiłeś bite i dlatego,na pewno nie z salonu,jeśli chodzi o Forda to fakt
                jest
                > faktem po kilku latach rdzewieją.

                Z Honda to akurat kiepski przyklad ,bylo wiele skarg na korodujace Civici.
    • 26.03.07, 10:01
      Focus 1.6 Comfort X z 2002, przejechałem nim w ciągu 3 lat 123.000 i sprzedałem:

      auto zupełnie bezawaryjne, nic się nigdy nie zepsuło. Jedynym irytującym
      mankamentem były dość częste pady żarówek w reflektorach przednich (zmieniłem
      chyba 7-8 w ciągu tych 3 lat). Serwisowałem w ASO zgodnie z harmonogramem.

      Po 3 latach musiałem wymienić (oprócz rzeczy przewidzianych, jak pasek klinowy)
      z powodu zużycia również pasek rozrządu, pompę wodną, akumulator, klocki.
      Mogłem jeszcze na nich jeździć, ale nie chciałem być spokojny.

      Znam opinie o rdzewiejących Focusach, ale w moim nie zauważyłem w typowych
      miejscach (doły drzwi, progi, klapa bagażnika, nadkola) nic niepokojącego.

      Ogólnie: byłem bardzo zadowolony. Ale nie wiem czy to typowe dla nowych aut
      sprzedawanych w Polsce że przejeżdżają 120.000 tysięcy bez żadnej awarii,
      wymieniając tylko olej i filtry.
      • 26.03.07, 12:36
        Jezdzilem wczesniej foka z 2001 r (benzyna 1.8, kombi, gdy sie z nia ponad rok
        temu rozstawalem miala ok 140tys km przebiegu).
        Zadnych wiekszych problemow, szczerze polecam, jak sie oczywiscie trafi zadbany
        i bezwypadkowy egzemplarz.
        Teraz od ponad roku jezdze fokaII (1.6 5dr) i tez same plusy.
        Co do rdzy to szczesciaz ze mnie, bo w tej starej foce problem nie istnial, a w
        tej nowej odpukac po roku wszystko ok. W trakcie przegladu panowie sprawdzili
        auto i podbili przeglad blachy (na wszelki wypadek - na pewno nie zaszkodzi
        miec pieczatke, ktora kosztowala mnie kilkanascie zl).
        • 26.03.07, 12:52
          Miszasty jest znany na forum jako mitoman i nie ma sensu brać jego opinii pod
          uwagę.Ale czasami warto poczytać, żeby sobie poprawić humor.
          Oczywiście nie jest tak, żeby 8-9 Focusów na 10 rdzewiało - Miszasty próbuje
          tworzyć kolejny mit.
          • 26.03.07, 13:14
            I jeszcze jaki upierdliwy.
            --
            www.fajslawice.fora.pl/index.php
            • 26.03.07, 21:03
              s_mi napisał:

              > I jeszcze jaki upierdliwy.

              Przynajmniej potrafię się rzeczowo wysłowić.
              A nie w kółko rąbanka-ta-sama "wejdź do mnie na forum focusa, bo wszyscy z
              klubu odchodzą - przedtem ich auta gaśnicą (proszkiem) dostają po przepustnicy,
              filtrze powietrza itd." - ale to nic.
              Ważne, żeby nowi przychodzili...

              Żenada ;)))

              I żeby nie było, że nie wiem o czym piszę - doskonale wiem i znam osobiście 70%
              ludzi z tego klubu. I wiem co się dzieje tam na bieżąco.EOT.
          • 26.03.07, 20:40
            mameja21 napisał:

            > Miszasty jest znany na forum jako mitoman i nie ma sensu brać jego opinii pod
            > uwagę.Ale czasami warto poczytać, żeby sobie poprawić humor.
            > Oczywiście nie jest tak, żeby 8-9 Focusów na 10 rdzewiało - Miszasty próbuje
            > tworzyć kolejny mit.

            Ja mu wierzę.
            O swoją foczkę dbałem jak należy pod względem antykorozji.Zawsze wycierałem do
            sucha po kazdym myciu ranty drzwi.A i tak rdza się pojawiła na jednych
            (jedynych) drzwiach.
            Wystarczy zaglądnać do bylejakiego komisu,gdzie stoją Focusy i pooglądać
            dokłądnie ranty drzwi,klapy i miejsca koło lusterek zewnętrznych.Prawie kazda
            foka ma wykwity korozji, nawet te II generacji sie trafiają, co jest już
            skandalem!
            FORD sobie nic z tego nie robi, bo im jest to na rękę.Klient trafi do ASO ,
            gdzie mu korozję usuną metodą szczotki drucianej i szpachli z lakierem.W
            książce odnotują wymianę całego zardzewiałego elementu na nowy i tak do
            następnego razu, aż gwarancja wygaśnie.
            Ja więcej FORDA nie kupię, bo to g...na marka.
            Pracowałem w krakowskim ASO FORDA przez kilka lat i wiem,jak klienta można doić
            za sprawą gwarancji.
            • 29.03.07, 12:24
              krakus.b6 napisał:
              > Ja więcej FORDA nie kupię, bo to g...na marka.

              A czy ktos Cie zmusza zebys kupil forda?
              Jeszcze co do rdzy, ja nie mialem z tym problemu jak do tej pory a ujezdzam juz
              drugą foke. Tak czy inaczej, gdyby nawet rdza sie pojawila, to moim zdaniem
              jest to mniej ucizaliwy problem niz ciagle awarie mechaniczne, co jest czeste u
              konkurencyjnych marek (zwlaszcza renault). Jak sie rdza pojawi, to jedziesz
              dalej i w wolnej chwili dajesz do blacharza do poprawki, ale jak Ci sie
              samochod rozkraczy w trasie to masakra....
              • 03.04.07, 00:24
                Zgadzam się w 100%.
              • 03.04.07, 21:18
                A ja akurat wychodzę z odwrotnego założenia. I m.in. dlatego właśnie ujeżdżam
                lagunę. Rdza jest dla mnie bardziej upierdliwa niż sporadyczne awarie
                mechaniczne. Nie boje się laguną jeździć w dalekie trasy mimo, że przebieg
                zbliża się do 300 tys. km.
          • 26.03.07, 21:07
            mameja21 napisał:

            > Miszasty jest znany na forum jako mitoman i nie ma sensu brać jego opinii pod
            > uwagę.Ale czasami warto poczytać, żeby sobie poprawić humor.
            > Oczywiście nie jest tak, żeby 8-9 Focusów na 10 rdzewiało - Miszasty próbuje
            > tworzyć kolejny mit.

            Możliwe.
            Możliwe, że to jest 95% Focusów (Mondeo też). Albo 79% - ale jaka to różnica,
            skoro trafić na nie rdzewiejącego to rzadkość? BTW: co 2-gi właściciel
            rdzewiejącej Foki (spotykany osobiście) nie ma pojęcia, że rdzę ma (najczęściej
            na dolnym wewnętrznym rancie drzwi), nawet jak ona już jest - bo atakuje od
            wewnątrz. Odpadnięcie lakieru to już ostatni etap.
            Trzeba pokazać i wytłumaczyć, że np. "te purchle lakieru (niby dobrego) na dole
            to pod nim... rdza jest". Niektórzy nie wierzą do końca.
            Jak to mówili: "błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli" LOL;D
            • 26.03.07, 21:53
              nie wiem czy wiecie ale vw wypuscił cała serię wadliwych Golfów 5 .Auta rdzewieją na potęgę a vw przyznał się do wady .Kolegi Fabia też ma ogniska korozji i co ??? jakos cisza
              • 26.03.07, 21:57
                daria.1 napisała:

                > nie wiem czy wiecie ale vw wypuscił cała serię wadliwych Golfów 5 .Auta
                rdzewie
                > ją na potęgę a vw przyznał się do wady .Kolegi Fabia też ma ogniska korozji i
                c
                > o ??? jakos cisza

                Cisza bo zmyslasz lub podaj link ze cos takiego jest , moze byc jak
                VW sie przyznaje.
                Kolegi ojca ziec widzial ufo i co ? i jakos cisza
                • 26.03.07, 22:02
                  zadzwoń jutro do serwisu vw i powiedz że masz Golfa 5 z pierwszego roku produkcji.Powiedz ze auto kupione w salonie ale w innym miescie i chciałbyś sprawdzić czy masz też za cienką warstwe lakieru bo ci wychodzi korozja .(zapyaj jak partia była wadliwa to ci powiedzą )
                  • 26.03.07, 22:16
                    www.otomoto.pl/index.php?sect=about&sub=articles&category=10&artId=3527
                    to takie tam ,niestety większość aut rdzewieje i to prawdza że nikt tego nie widzi a problem jest u prawie wszystkich
                  • 26.03.07, 22:18
                    daria.1 napisała:

                    > zadzwoń jutro do serwisu vw i powiedz że masz Golfa 5 z pierwszego roku
                    produkc
                    > ji.Powiedz ze auto kupione w salonie ale w innym miescie i chciałbyś
                    sprawdzić
                    > czy masz też za cienką warstwe lakieru bo ci wychodzi korozja .(zapyaj jak
                    par
                    > tia była wadliwa to ci powiedzą )

                    A co ma grubosc warstwy lakieru do korozji?Liczy sie jakosc blachy i
                    perforacji a z tego co czytalem VW spawa Golfy V jakas
                    najnowoczesniejsza i droga technologia by zapobiegac korozji na zgrzewach
                    stad m.in tak wysokie koszty produkcji .
                    Przyznam sie ze nigdzie nie slyszalem o korozji w nowych VW byc moze
                    jakies pojedyncze przypadki byly jak w kazdej marce ale to margines
                    odwrotnie jak w Fordach .Nawet o Hondach bylo glosno ze rdzewieja juz
                    po roku.
                    Jak sie czyta to forum to mozna odniesc wrazenie ze VW to jakas plaga
                    egipska ,wszystko zle.
                    • 26.03.07, 22:30
                      ja ci pisze co powiedzieli ludziom którym zardzewiał Golf 5 i nie jest to incydent .Czego nie mozesz zrozumieć Mercedes rdzewieje ,vw prawie wszystko jest kichowate a blacha jak blacha nie wiesz ze sypie ???
            • 26.03.07, 22:15
              miszasty napisał:
              Możliwe, że to jest 95% Focusów (Mondeo też). Albo 79% - ale jaka to różnica,
              > skoro trafić na nie rdzewiejącego to rzadkość? BTW: co 2-gi właściciel
              > rdzewiejącej Foki (spotykany osobiście) nie ma pojęcia, że rdzę ma
              (najczęściej
              >
              > na dolnym wewnętrznym rancie drzwi), nawet jak ona już jest - bo atakuje od
              > wewnątrz. Odpadnięcie lakieru to już ostatni etap.
              > Trzeba pokazać i wytłumaczyć, że np. "te purchle lakieru (niby dobrego) na
              dole
              >
              > to pod nim... rdza jest". Niektórzy nie wierzą do końca.
              > Jak to mówili: "błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli" LOL;D

              To już nie jest mitomania, teraz to już jest paranoja.
    • 26.03.07, 22:20
      kupiłem wreszcie fokusa 1.6, 100KM, i jestem zadowolony, jak narazie, jeździ
      sie nim super
      --
      a oto pasja mojego życia - kliknij, zobacz i skomentuj !!!
    • 02.04.07, 22:55
      Focusa mam 8 lat (1.6 benzyna) i żadnych problemów technicznych. Natomiast jeśli
      mowa o korozji to jest to prawda. Lewe tylne drzwi skorodowane tak, że niedługo
      będą dziury.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.