Dodaj do ulubionych

Roznica pomiedzy silnikami SDI a TDI

27.03.07, 20:44
Rozwazam zakup VW Polo, diesel oczywiscie. Wsrod ogloszen widze modele z
silnikami SDI oraz TDI - jak jest roznica pomiedzy nimi?
Obserwuj wątek
    • qamillo Re: Roznica pomiedzy silnikami SDI a TDI 27.03.07, 20:50
      sdi to zapewne skrót od saugdiesel czyli atmosferyczny-a tdi od
      turbodiesel...dodam ,ze od sdi lepiej chodzi praktycznie kazda 20letnia toyota
      diesel o zbliżonej pojemności na dodatek potrafi być często mimo okrutnie
      starego rocznika mniej kłopotliwa od scheisswagena..
          • black_code Re: Roznica pomiedzy silnikami SDI a TDI 27.03.07, 21:17
            qamillo napisał:

            > taka toyota jest szybsza (lepiej przyspiesza i ma wyższą prędkość max) jest
            > oszczędniejsza ,cichsza przy rozruchu,zapala w zimie właściwie od
            tzw "sztycha"
            > -vw natomiast moze mieć ..lepsze wyposażenie..zgadza sie

            Spalanie jest takie same 4.7 /100 ,elastycznosc lepsza w Polo , predkosc
            maksymalna tez 160/155
            Przyspieszenie twojej Starlet za 100 ojro z kompletem nowych opon i
            calym bakiem paliwa to ok 14.5 ,Polo 16 sek z tym ze Starlet wazy
            850kg a Polo 1050kg.
            Polo w 1995 byl najwiekszym w swojej klasie starlet jednym z
            najmniejszych wiec to chyba duzo wyjasnia.


            --
            -
            prawdziwy-polak.matka-kurka.net/
            • qamillo Re: Roznica pomiedzy silnikami SDI a TDI 27.03.07, 21:43
              tyle z teorii a wpraktyce powinna chodzić raptem 155-na prostej drodze a
              "wycisnąłem" 170,z góry zamknęła budzik czyli 190 ,do tego ostatnio machnąłem
              traske ok 1400km z worms do wawy (11.5h z postojami) goniąc non stop właścwie
              160-170 nie wzięła nawet w sposób widoczny oleju.do tego ma jak pisałem
              przejechane prawie 300kkm i jest w 100% niezawodna..polo przy niej jest tłukiem
              i generalnie faszystowskim kasztanem (miałem kiedyś wątpliwą przyjemnośc odbyć
              przejażdzke)
    • niknejm Re: Roznica pomiedzy silnikami SDI a TDI 28.03.07, 13:37
      Proste.
      SDI - diesel bez turbo. Zalety: niskie spalanie, niska cena. Wady: brak
      osiągów ;-)

      TDI - diesel z turbo. Zalety: niskie spalanie (praktycznie na poziomie SDI),
      zazwyczaj niezłe osiągi. Wady: cena zazwyczaj znacząco wyższa niż w przypadku
      SDI lub aut benzynowych o podobnej mocy. UWAGA: trzeba dba o turbosprężarkę,
      żeby chodziła długo bezawaryjnie. Awaria turbo jest bolesna finansowo.

      Pzdr
      Niknejm
      • crimson_wind Re: Roznica pomiedzy silnikami SDI a TDI 28.03.07, 16:05
        Dbac o turbosprezarke, czyli rozumiem ze wizyty w ASO sa nieuniknione? Bo ja co
        najwyzej moga ja szmatka wypolerowac :)

        Mam pytanie dotyczace jeszcze ilosci cylindrow w silniku. Czytajac opinie o
        silniku 1.4 TDI wiele osob skarzy sie ze to tylko 3 cylindry i silnik
        "pyrkocze". Jak zatem ilosc cylindrow przeklada sie na kulture pracy?

        PS. Nie mam polskich znakow wiec wybaczcie - amerykanska instalka WinXP :)
        • niknejm Re: Roznica pomiedzy silnikami SDI a TDI 28.03.07, 16:24
          crimson_wind napisał:

          > Dbac o turbosprezarke, czyli rozumiem ze wizyty w ASO sa nieuniknione? Bo ja
          > co najwyzej moga ja szmatka wypolerowac :)

          Wyszukiwarka postów to Twoj przyjaciel :-) Bylo o tym nie raz:
          1. Nie 'deptac w podloge' na zimnym silniku.
          2. Po jezdzie pozwolic silnikowi pochodzic przez kilkanascie sekund na wolnych
          obrotach. Po 'deptaniu' - nawet i minute odczekac przed wylaczeniem silnika.
          3. Lac dobry olej syntetyczny. I najlepiej zmieniac go co gora 15kkm.

          > Mam pytanie dotyczace jeszcze ilosci cylindrow w silniku. Czytajac opinie o
          > silniku 1.4 TDI wiele osob skarzy sie ze to tylko 3 cylindry i silnik
          > "pyrkocze". Jak zatem ilosc cylindrow przeklada sie na kulture pracy?

          Zależy to od ilości i układu cylindrów. Najlepiej wyrównoważone są np. silniki
          rzędowe 6-cyl i 8-cyl o stopniu rozchylenia cylindrów 90 stopni. Równo pracują
          też 4-cyl 'boksery'. Silniki rzędowe 3-cylindrowe to pod tym względem porażka.
          4-cyl są lepsze, ale nadal nie jest to optimum.

          Co do diesli - to każdy z nich jest (zwłaszcza na wolnych obrotach) bardziej
          hałaśliwy niż porównywalne benzyniaki. Diesle charakterystycznie 'klekoczą' (ze
          względu na wysoki stopień sprężania i charakterystykę spalania). Nowsze, z
          rozwiązaniami wtrysku pilotażowego, nieco mniej. Ale też klekot słychać. Chcesz
          mieć perfekcyjną kulturę pracy silnika? Kup Merca S600 V12 :-)

          Pzdr
          Niknejm
            • niknejm Re: Roznica pomiedzy silnikami SDI a TDI 29.03.07, 11:07
              crimson_wind napisał:

              > Dzieki. Oczywiscie zdaje sobie z tego sprawe ze diesel pracuje inaczej niz
              > benzyna, tylko zaczelo mnie zastanawiac czy ten 3 cylindrowy silnik to nie
              > jakies totalne dno ktore pracuje jak ciagnik Ursusa.

              A to już musisz ocenić sam. To, co jest akceptowalne dla jednych, może
              być 'totalną kaszaną' dla innych.

              Pzdr
              Niknejm
    • gall_anonim3 Re: Roznica pomiedzy silnikami SDI a TDI 28.03.07, 21:54
      Witam. Chyba rozglądasz się za silnikami do VW Polo 1.9SDI oraz 1.4TDI. Tutaj
      różnicy w osiągach wielkiej nie będzie (co innego w porównaniu z 1.9TDI;) 1.9SDI
      ma 4 cylindry (równiej chodzi) około 65KM mocy...(różnie to podawali np w fabii
      ten silnik miał 64KM a w ibizie już 68KM) a jego max moment obrotowy wynosi
      około 133Nm od 22000rpm. Tak jak koledzy pisali SDI oznacza mniejsze ewentualne
      problemy z naprawą i eksploatacją silnika. 1.4TDI jest to 1.9TDI ogołocony z
      jednego cylindra, ma moc 75KM i za pewne większy moment przez co może mieć nieco
      lepszy ciąg, ale już 3 cylindry i jego kultura pracy jest gorsza od silników
      1.9. Nie oczekuj po tej jednostce super osiągów tylko dlatego że jest to TDI bo
      do 1.9TDI (nawet 90KM) dużo jej brakuje. Tak napisane zostało wcześniej awaria
      TDI może dużo kosztować tym bardziej że 1.4TDI jest już oparta na
      pompowtryskiwaczach. Jeżli różnica w cenie jest dla Ciebie duża pomidzy tymi
      silnikami bym stawiał z pewnością na tańszy 1.9SDI. Ale to zależy również od
      stanu auta...jak przy zakupie każdego z drugiej (trzeciej??;) ręki. Nie
      obawiałbym się że silnik 1.9SDI będzie dużo słabszy niż 1.4TDI. Jedyne co można
      wytknąć jednostce 1.9 w takim małym autku jest jej waga. 1.9 waży ładnych parę
      kg przez co nacisk na przednią oś jest dużo większy niż w wersjach benzynowych i
      rozkład mas oraz zachowanie w ekstermalnych sytuacjach może by gorsze. pozdrawiam...
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się