Dodaj do ulubionych

Golf TDI czy Astra CDTi, który wybrać?

22.04.07, 19:13
Są do kupienia nowe: GOLF V 1.9 TDI 90KM lub ASTRA III 1.7 CDTi 100KM Enjoy.
Obie wersje z klimatyzacją, 5d, reszta wyposażenia w miarę zbliżona. Roczny
planowany przebieg jedynie ok. 25.000 km (70% trasy - 30% miasto), więc nie
wiem czy to do końca właściwy wybór wersji silnikowych, zwłaszcza że
użytkownik nie lubi mało elastycznych silników. Ceny bardzo zbliżone, oba po
ok. 66-67 tys. zł z ubezpieczeniem rocznym (po wstępnych rozmowach).
Proszę tylko o wpisy osób, które mają coś do powiedzenia NA TEMAT, a nie w
stylu: kup sobie 2-letniego avensisa, albo bierz Octavię bo ma fajny
bagażnik...
Obserwuj wątek
    • al9 Re: Golf TDI czy Astra CDTi, który wybrać? 22.04.07, 22:43
      astra III bedzie chyba dluzej na rynku, golf VI bedzie mial wkrótce premierę...
      Przy przebiegach ponizej 30 tys diesel nie ma racji bytu...
      Brałbym opla ale benzynę.. Nowy silnik 1,6 benzyna i automatyczna klima, esp -
      wszystko za rozsądne pieniądze...
      Albo idź na całość, dopłać 5 tysiecy i kup za 71 tys civika 1,8 140 KM
      (wyposażony we wszystko)
      Pozdr
      al
      • maartini Re: Golf TDI czy Astra CDTi, który wybrać? 25.04.07, 22:08
        Premiera Golfa VI przesunięta. Troszkę za ostro powiedziane: "Przy przebiegach
        ponizej 30 tys diesel nie ma racji bytu...", ująłbym to raczej: korzyści z
        posiadania diesla, przy takich przebiegach, będą ograniczone...
        Co do Civica i jego pełnego wyposażenia, to po zajrzeniu na stronę muszę
        stwierdzić, że ma w standardzie nie mało (mówię o wersji executive za 80tys) to
        do pełnego wyposażenia mu sporo brakuje, choćby, o ile dobrze pamiętam, m.in:
        czujniki parkowania, lusterka składane elektrycznie, reflektory adaptacyjne –
        skręcające, pokrowiec do przewozu nart, rolety na szyby tylne i boczne,
        elektryczna regulacja foteli z pamięcią i z reg. podparcia kręgosłupa,
        ogrzewane fotele, tapicerka skórzana, przygotowanie pod telefon z bluetooth i
        zestawem głośnomówiącym, nawigacja - TV, fajny system nagłośnienia, np. BOSE,
        Zmieniarka CD, itd. itd. "Wszystko" to pojęcie względne.
        Tak w ogóle nie leży mi ten Civic, w przeciwieństwie do jego kierownicy w moich
        dłoniach - ta doskonale!
        • al9 civic nie ma roletek 25.04.07, 23:31
          maartini napisał:

          > Premiera Golfa VI przesunięta. Troszkę za ostro powiedziane: "Przy
          przebiegach
          > ponizej 30 tys diesel nie ma racji bytu...", ująłbym to raczej: korzyści z
          > posiadania diesla, przy takich przebiegach, będą ograniczone...
          > Co do Civica i jego pełnego wyposażenia, to po zajrzeniu na stronę muszę
          > stwierdzić, że ma w standardzie nie mało (mówię o wersji executive za 80tys)
          to
          >
          > do pełnego wyposażenia mu sporo brakuje, choćby, o ile dobrze pamiętam,
          m.in:
          > czujniki parkowania, lusterka składane elektrycznie, reflektory adaptacyjne 
          > 211;
          > skręcające, pokrowiec do przewozu nart, rolety na szyby tylne i boczne,
          > elektryczna regulacja foteli z pamięcią i z reg. podparcia kręgosłupa,
          > ogrzewane fotele, tapicerka skórzana, przygotowanie pod telefon z bluetooth i
          > zestawem głośnomówiącym, nawigacja - TV, fajny system nagłośnienia, np. BOSE,
          > Zmieniarka CD, itd. itd. "Wszystko" to pojęcie względne.
          > Tak w ogóle nie leży mi ten Civic, w przeciwieństwie do jego kierownicy w
          moich
          >
          > dłoniach - ta doskonale!
          ---------------------
          ksenony są. bez doswietlania ale ktory kompakt to ma? Podgrzewane siedzenia,
          skladane lusterka tez. Czujniki zalozy Ci dealer za darmo. Skórę, szklany dach
          mozesz domówić. Nie chcialbys za duzo za 80 tys?
          a roletki na szyby....
          Dobra. Nie lezy Ci - ok.
          ale golf tdi i astra cdi a civic z najlepszym na rynku dieslem 2,2 140 Km to
          dea różne światy. nawet jak nie ma w standardzie roletek na szybki..
          Pozdrawiam i życzę zadowolenia z nowoczesnego silnika 1,9 lub równie
          nowoczesnego 1,7
          al
          • maartini Re: civic nie ma roletek 26.04.07, 08:10
            Bardzo doceniam silnik 2.2 140KM (jeździłem z takim Hondą CRV), ma swoje
            niezaprzeczalne zalety, ale czy jest on najlepszy? Wydaje mi się, że jeździłem
            już z lepszymi silnikami (ale na pewno nie 3 lata temu). Cena 92k nijak ma się
            do 63k Astry. Oczywiście różnica w cenie wynika po części z mocy i wyposażenia,
            ale ja jestem uczulony na płacenie dodatkowych haraczy SP, mam tu na myśli
            dodatkowe 10% akcyzy.
            • al9 a mały diesel toyoty? 26.04.07, 11:48
              a który diesel w klasie kompakt w cenie ok 90 tys jest lepszy?
              2 litry psa/forda 136KM? na pewno nie
              2 tdi 140KM vw?
              -----
              mniejsza z tym
              masz rację, za ok 65 opel i vw sa poza konkurencja...
              ale ale!
              a myślałeś o toyocie i silniku 1,4 d4d ?
              ostatnio jechałem corolką z tym maluchem (90 KM) - było bardzo bardzo cichutko..
              Moze wiec auris?
              Pozdrawiam
              al
              • maartini Re: a mały diesel toyoty? 26.04.07, 22:21
                Trochę myślałem o Aurisie. Kolega dał mi się przewieźć Yarisem z tym małym
                dieslem i przyznaję, że jego praca imponuje. Niestety wg mnie pojemność 1.3-1.4
                diesla do kompakta to za mało. Z tego też względu wykluczyłem 1.3 CDTi 90 KM
                Astry. Co w jednym dobre (Yaris), w drugim się praktycznie nie nadaje (Auris).
                Dodatkowo, cena wychodzi mi ok. 10% wyżej od Astry, ponadto czytałem taką sobie
                recenzję Whatcar? : www.whatcar.co.uk/car-review-summary.aspx?
                NEW_USED=1&MA_TYPE=1&MA=42&RT=2697&Submit1=GO

                Co do stwierdzenia "z najlepszym na rynku dieslem " zrozumiałem szeroko, a nie
                w kategorii kompaktu w cenie ok. 90 tys. Miałem na myśli inne cenione silniki,
                chociażby 2.2 w Aurisie, czy też 2.0 d w BMW 1.
                W każdym bądź razie dziękuję, bo widzę że jesteś bardzo aktywny. W weekend
                pokuszę się o jakieś jazdy próbne jeszcze innych aut, być może z innych klas.
    • mjf1 Re: Golf TDI czy Astra CDTi, który wybrać? 23.04.07, 12:41
      w takim przypadku w grę wchodzą subtelności...
      CDTi ma, IMHO, większą kulturę pracy. Astra ładniejsz (również moim zdaniem).
      samochody porównywalne, więc brać ten, który daje więcej frajdy z jazdy (70%
      trasy)

      > nie wiem czy to do końca właściwy wybór wersji silnikowych, zwłaszcza że
      > użytkownik nie lubi mało elastycznych silników.
      ???
      z tego, co wiem, żaden z ww modeli nie ma w opcji V8 ;)
      --
      pzdr
      j
    • maartini Re: Golf TDI czy Astra CDTi, który wybrać? 23.04.07, 21:31
      Dziękuję wszystkim za dotychczasowe sugestie i opinie. W komentarzach
      zauważyłem radę, żeby pokierować się czynnikiem subiektywnym. Są małe
      trudności, bo w moim mieście VW nie ma do testów wersji 90KM (jeździłem 140KM,
      a to nie jest wersja godna porównania).
      Co do Astry, subiektywnie bardziej mi się podoba i w środku i z zewnątrz,
      natomiast silnik 1.7 ma dziurę turbo, która trochę irytuje (podejrzewam, że
      przy 90KM w 1.9 VW będzie dużo mniej męcząca).Zawieszenie Astry to chyba
      (subiektywnie) jedno z najlepszych w klasie kompakt, z tych nie-
      wielowahaczowych (czytaj: mniej skomplikowane, tańsze w eksploatacji,
      prawdopodbnie trwalsze na naszych drogach). Golf (ten 2.0TDI) miał lepsze
      zawieszenie, ale różnica nie była jakoś zdecydowanie bardziej zauważalna.
      Tuning chipowy, czy też inne tego typu historie nie wchodzą w grę. Niskie
      spalanie zdaje się być domeną bardziej Golfa. Golf będzie miał też większą
      wartość rezydualną po 3, czy 5 latach.
      Jeszcze się trochę podrapię po głowie i dam Wam znać jaki będzie finał.
      • 7martius Re: Golf TDI czy Astra CDTi, który wybrać? 24.04.07, 00:54
        W klasie kompakt w zawieszeiu rządzi chyba ford focus I.
        Golf to dobry wybór jeśli chodzi o motor - sprawdzone i wytrzymałe silniki TDI,
        poddatne na tunning. Nie demonizuj chiptuningu, to zwykła rzecz, poznaj tylko
        zasady aby wiedzieć o co chodzi. Ważne są kody motorów, wtedy wiadomo czym
        jeździsz.

        1.7 CDTI to motor ISUZU, nie cieszy się dobrą opinią i jeśli by stawiać go obok
        TDI to niestety słabo wypada. Opel robi dobre benzyniaki, diesle bierze od
        podwykonawców - ISUZU, FIAT. Czy to źle czy dobrze, niewiem.

        Pomyśl o AUDI.
        • trypel Re: Golf TDI czy Astra CDTi, który wybrać? 24.04.07, 08:17
          Jeśli nie możesz wziąc astry z silnikiem 1.9 choćby 120 KM to od 100 konnej 1.7
          wolałbym zdecydowanie 1.3 90 KM - kultura pracy wyzsza a spalanie niższe i
          zdecydowanie bardziej równa charakterystyka bez dziur i dołów.
          --
          Kobiety nie można zmienić. Można zmienić kobietę, ale to niczego nie zmienia.
            • trypel Re: Golf TDI czy Astra CDTi, który wybrać? 24.04.07, 10:00
              a jezdziłeś tym 1.7? Zobacz ze ma większą :) w tym maleństwie (nie wiem jak
              bedzie po dużym przebiegu) nic sie nie dzieje na poczatku ale potem równo
              ciągnie w miarę przyzwoicie a ten 1.7 jest taki nie szarpiący i szybko traci
              oddech. Oczywiscie i tak najlepszy byłby 1.9 120 lub 150 KM
              --
              Kobiety nie można zmienić. Można zmienić kobietę, ale to niczego nie zmienia.
              • maartini Re: Golf TDI czy Astra CDTi, który wybrać? 24.04.07, 10:35
                Widzę, że ten silnik 1.7 w Astrze Wam nie leży. Wygląda na to, że rozsądek
                powinien stać po stronie Golfa, a emocje po stronie Astry...
                Od roku użytkowałem na przemian auto z silnikiem diesla 1.9 150KM i 1.24 70KM
                (klasa C i B silniki Fiata). Ten mały jest z dużą dziurą i pali niewiele mniej
                niż te z okolicy 90-100KM, więc obawiam się, że 90 KM ma mega dziurę (choć nie
                jeździłem takim), a po drugie wg mnie to jest za mała pojemność do kompaktu,
                bez względu na moc. Ten drugi, 150 KM, znowu pali jednak wyraźnie więcej od
                tych standardowych silników 90-100 KM.
                • daria.1 Re: Golf TDI czy Astra CDTi, który wybrać? 24.04.07, 11:20
                  wiem ze rozważasz Golfa i Astre ale może dla ciekawosci pojezdzisz Focusem 1,6 TDCI 109 KM .Ja jezdziłem Octawią 1,9 TDI 90 km i silnik nie był zły,rakieta to nie jest ale za to spalanie jest bardzo małe .Specjalnie pisałem o chiptunigu bo silnikowi 1,9 tdi dobrze by zrobił .
                  • maartini Re: Golf TDI czy Astra CDTi, który wybrać? 25.04.07, 19:59
                    Focus to świetna propozycja na polskim rynku aut używanych. Kosztuje sporo
                    mniej niż konkurent Golf, a jeździ równie dobrze. Doceniam również zawieszenie
                    Focusa, zwłaszcza w wersji nadwoziowej kombi, gdzie tył jest ciężki i wysoki.
                    Tu wielowahaczowe zawieszenie z tyłu jest jeszcze bardziej potrzebne. Co do
                    nowego auta to wydaje mi się, że Focus nie jest konkurencyjny na tyle, żeby się
                    decydować.
                    Co do chipa, miałem jedynie okazje porównania to samo auto z chipem (bez utraty
                    gwarancji) i faktycznie była "zdrowa" różnica. To był silnik o pojemności 3.0
                    (Land Cruiser) i może dlatego były większe możliwości wzrostu mocy.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się