Dodaj do ulubionych

AUDI A8 4.2 98/99

23.05.07, 20:09
ktos cos wie wiadomo koszty spore ale jak z awaryjnoscia i dostepem do czesci
Obserwuj wątek
    • leon.zbowidowiec Re: AUDI A8 4.2 98/99 24.05.07, 09:00
      Awaryjnosc prawie zadna - tylko nieliczne drobiazgi (np. czasem piszczenie
      wentylatora od klimy czy inny tego typu bzdet usuwany w trakcie przegladu za
      darmo). Wszystkie czesci dostepne w ASO od reki albo na 3 dzien - nigdzie
      indziej nie sprawdzalem.
    • swoboda_t Wklejam za AKP 24.05.07, 22:29
      Zaznaczę, że podanie zużycie paliwa nie dotyczy okresu, kiedy się nimi
      wyżywałem, bo wtedy w mieście palił np. ten A8 4.2 i 30 l/ 100 km
      przez pierwsze 2 miesiące, a na trasie to i 18 l/100km bywało,
      bo piłowałem go na tiptroniku.
      Jako ciekawostkę podam, że w Kielcach na torze na dystansie 75 km, ze
      zblokowanym 2 biegiem spalił mi średnio 54 l/100 km.
      Niewielu właścicieli odpisuje na takie posty, bo ileż można wkółko pisać to
      samo.
      A że wyszukiwanie działa niewłaściwie to nie ich wina,
      a i nikomu niechce się robić kopi własnych tekstów, czy emaili,
      czego też i nikt z was nie robi.
      Po drugie to dorzucanie zawsze swoich 5 groszy przez tzw. teoretyków drażni, i
      przeważnie nikt już niechce się produkować w tak niewdzięcznym temacie jak
      spalanie, choć dla mnie jest proste i oczywiste:
      mam licznik km i wiem ile wlewam paliwa.
      A teraz do rzeczy:
      Załączam niżej treść z moich emaili i postów w odpowiedzi na podobne pytania,
      Na podstawie doświadczeń własnych z eksplotacji i przejechanych
      prawie 200 tys. km tymi autami:
      Co do spalania
      to najpierw muszę zaznaczyć, że mój styl jazdy jest zdecydowanie agresywny.
      Zawsze się spieszę, i wszyscy zbyt wolno jadą więc jeżdżę np. po mieście
      slalomem.
      Na trasie też się spieszę, i jeżdżę w granicach 160-200km/h, a na trasach typu
      gierkówka lub siódemka Wawa-Gdańsk, wawa- słomczyn i do 250km/h.
      Tankuje zawsze od momentu zakupu w Niemczech tylko i wyłącznie paliwo
      98okt.(może źle, a może i dobrze) VAG zaleca do A8 Pb98, ale i Pb95, a dane
      fabryczne dotyczą auta z Pb98 w baku. A teraz widełki:
      w moim przypadku i jak żona jeździ, a też spokojnie nie może:
      4,2 V8 32v 300KM`98 Quattro Tiptronic przed liftingiem (mam go obecnie, i byłem
      nim w Józefowie i Kielcach):
      Kliknij aby zobaczyć Foto
      miasto: 18-22l/100km/h
      trasa: 12-13l/100km/h krótka i bardzo spokojna 100-140km/h, prawie bez
      wyprzedzania (z nastawieniem na oszczędność)
      choć jak pożyczyłem raz go ojcu to na trasie Olsztyn-Wawa-Olsztyn jadą 100-150
      (jeździ bardzo płynnie i spokojnie) spalił mu 11,5l/100km
      14-16,5l/100km dłuższa i normalna jazda 140-220km/h, średni ruch wyprzedzam co
      się rusza (jazda i z pogoniami za ścigaczami, łatwo dochodzi do 250km/h)
      3,7 V8 32v 230KM `94-98 Quattro Tiptronic
      nie wiem, ale silnik jest dużo bardziej mułowaty i nie tak bardzo agresywny,
      więc i łatwo jest oszczędniej jechać.
      Podobno palą 1-3 litry mniej i dostępny jest bez Quattro, więc na pewno mniej
      spali.
      3,7 V8 40V 260KM `99-02 Quattro Tiptronic (mam go obecnie model 2000, właśnie
      wstawiłem go do komisu - JUŻ SPRZEDANY):
      Kliknij aby zobaczyć Foto
      miasto: 17-21l/100km/h
      trasa: 10-12l/100km/h krótka i bardzo spokojna 100-140km/h, prawie bez
      wyprzedzania (z nastawieniem na oszczędność)
      ale na trasie z Niemiec do polski w zimę ok 1000km spalił mi średnio
      9,8l/100km, a to dlatego, że jechaliśmy na dwa auta, i tamto auto za którym
      jechałem się poruszało cały czas 70-100km/h,
      i bardzo, bardzo spokojne, więc i ja też cały czas prawie bez gazu (spalanie
      rośnie lawinowo jak dodaje się gaz i stoi na światłach).
      11-16l/100km dłuższa i ostra jazda 140-220km/h, średni ruch wyprzedzam co się
      rusza (ten wymaga już piłowania żeby tak jechać, rozwinięcie nim 250km/h wymaga
      pasa startowego)
      11-13l/100km przy w miarę normalnej jeździe 100-150km/h i niewielkim ruchu.
      2,8 V6 30V pali prawie tyle co 3,7 tylko że prawie nie jedzie.
      Diesle Ciebie nie interesują więc nie piszę, ale dodam:
      2,5 TDI V6 150KM `95-99 od 6-12l/100km droga eksploatacja i muł, awarie wałków
      i skrzyń tipronic, paski - dużo zamienników
      2,5 TDI V6 180KM `99-02 od 7-14l/100km droga eksploatacja i jeździ trochę
      lepiej, awarie skrzyń tipronic i osprzętu silnika, paski - mniej niż wyżej, ale
      sporo zamienników
      3,3 TDI V8 224KM `99-02 od 8-15l/100km droga eksploatacja ale jeździ
      zajefajnie, koszmarny koszt wymiany rozrządu i mało zamienników
      UWAGA! A8 bez QUATTRO i w manualu palą o 2-4 litra mniej, ale z
      motorem 4,2 nie ma takich. Manual występuje z tym motorem, ale tylko w S8 które
      spala dużo ze względu chociażby na moc.
      Jeżeli chcesz zagazować, to bezwzględnie szukaj motoru 4,2, rewelacyjnie znoszą
      gaz (jeżeli fachowo założony) i ich trwałość
      wcale się nie zmniejsza i prawie niemożliwe jest ich zarżnięcie.
      Explotacja tego motoru do 500 tys. km to tylko przeglądy co 15
      tys.(od 1000zł do 2000zł w serwisie -zależy czy mały,duży, a po 60
      tys. + wymiana oleju i filtra skrzynia+świece 8szt. 4 -elektrodowe,
      czyli 1200zł) i rozrząd co 90 tys. w Polsce (3100 zł - oryginał z pompą wodną
      pełen komplet ,
      - a są też zamienniki znacznie tańsze, ale ich należy używać z rozsądkiem przy
      rozrządzie - jeżeli
      chce się mieć auto kilka lat, to ja raczej odradzam, ale różne są szkoły).
      Zamienniki z pompą wodną 1500zł. Bezpieczeństwo na drodze, jak i bezproblemowe
      i mniej
      stresowe przemieszczanie się w polskich warunkach jest zdecydowanie wyższe z
      tym motorem. Jest prawie niemożliwe doprowadzić do wypadku
      A8 4,2 z uwagi na zbyt duże możliwości wpływu na sytuację na drodze w
      podbramkowych sytuacjach. 3,7 pozostawia dużo do życzenia.
      Co potwierdza i moja żona, jak jadę tym 3,7 żona jest niespokojna, ale jak 4,2
      śpi snem spokojnym.
      A i koszt eksploatacji opon jest znacznie wyższy, gdyż `17 cali Dunlopa,
      Continentala itp. 1 szt to ok. 800 - 1000zł ,
      z uwagi na nośność, szerokość i wymagany indeks, a drą się szybciej niż przy
      małych wózkach.

      Przypomniało mi się dobre porównanie:
      A8 4,2 pali tyle dokładnie co motor 2,8 V6 30V z A6,
      np. jakbyś jechał za taką A6 jak cień , to spalanie by było identyczne,
      ale z uwagi, że 4,2 ma większe możliwości ciężko się ograniczyć do przyspieszeń
      i szybkości A6 2,8.
      A szczerze, to do spalania się przyzwyczaisz, po 1-2 miesiącach, i na pewno nie
      wsiądziesz już do innego auta.
      Jedynie skrzynia wymaga traktowania wg. zaleceń producenta i nie doprowadzanie
      zbyt częste do szarpania napędami.
      I tylko przeglądy i klocki, praktycznie żadnych niespodzianek.
      Idealny na polskie drogi, w przeciwieństwie do A6 po `97.
      A w zimę jesteś prawdziwym królem szos, podziwiasz ją tylko przez szybę, bo
      trakcja jest prawie jak w lato.
      Więc jak masz tylko kasę to nie zastanawiaj się, i bierz A8, a na pewno nie
      zginiesz na drodze, bo te auta naprawdę dużo wybaczają, aż za dużo czasami.
      Czy przy 50km/h, czy 250 km/h skuteczność hamulców identyczna.
      Tylko te opony.
      Ale są używki od sprawdzonych importerów.
      Podumaj i kupuj, raz się żyje!!!!!!!
      @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
      Pozdrawiam
      darm
      Tutaj jest plik Audi.html
      Należy go otworzyć w dowolnej przeglądarce.
      Tam są linki do różnych stron o Audi jak i o motoryzacji ogólnie.
      Sądzę, że trochę pomogłem i rozświetliłem światełko w tunelu.

      Teraz co się psuje:
      Jak ma się szczęście to niewiele.
      Tak jak napisałem sam motor jest bezawaryjny, ale czuły na jakość oleju do
      niego wlewanego.
      - czujniki airbagów
      - szybko się zużywające klocki i tarcze hamulcowe
      - przy gazie padają cewki zapłonowe, ale tylko na początku i tylko zazwyczaj
      jedna, a póżniej spokój.
      - o eksploatacji na gazie ci nic nie napiszę ponieważ nigdy auta na gaz nie
      miałem, choć wszystkie auta w moim życiu to benzyny
      (jedno było tylko 2.5 TDI i więcej traktorów nie będzie)
      - zawieszenie naprawiane zamiennikami leci notorycznie, ale na oryginałach
      wytrzymałość każdego elementu
      końcówka, wahacze ok 100-150 tys. km i wytrzymałość wzorowa (testowane na
      własnej skórze)
      - czujniki przednie ABS
      - rzadziej sonda lambda
      - rózne elementy elektroniczne i nie tylko, ale najczęściej z winy
      nieumiejętnej naprawy przez pseudofachowców od A8
      W razie dodatkowych pytań pisz śmiało.
      Uważaj tylko na składaki, bo teraz jest takich pełno, lub z walniętymi na dzień
      dobry amorami wraz ze sprężynami.
      Koszt zamienników np. sachs 4x amory+ 4x spreżyny to ok. 4000zł, więc uważaj.

      CENY I KOS
    • swoboda_t Re: AUDI A8 4.2 98/99 24.05.07, 22:31
      CENY I KOSZTY EKSPLOATACJI A8 z motorami V8 benz.

      Olej - 10l (wchodzi niecałe 9l, ale 1l musi być na dolewki, i czym ostrzej
      jeżdzisz tym więcej dolewek) oleju Longlife
      (obowiązkowo) = 10 x 80zł = 800zl (jak chcesz dłużej pojeżdzić to nie
      oszczędzaj, bo najtańszy zamiennik to też 50zł)
      -filtr powietrza,oleju,przeciwpyłowyx2, paliwa, i jeszcze jakieś gówienko =
      zamienniki min.=350zł - oryginał z filtrem paliwa 750zł
      - klocki hamulcowe przednie u mnie nawet nie wytrzymują 15 tys.
      po 4szt na stronę tzw. pływające -zamiennik min. ok. 300zł- oryginał do A8 do
      1998 1200-1400zł, A8 od 1999 - 850-1000zł
      - klocki tył- zamiennik Lukasa 150-200, oryginał ostatnio 308zł i lecą mi
      co 30tys.
      - tarcze hamulcowe przednie wentylowane o srednicy prawie 40cm - oryginał
      ostatnio 560zł szt.- zamienników sporo PAGID itp.
      - tarcze hamulcowe tylne wentylowane, ale mniejsze - oryginał około 369zł -
      zamienników sporo PAGID itp.
      - świece 8szt. - zamiennik chyba ok. 30zł- oryginał ja płaciłem 53,5 BOSH 4-
      elektrodowe co 60tys.
      - rozrząd co 90 tys. w polsce - zamiennik niewiem, ale oryginał też niejest
      drogi oczywiście wszystkie paski,rolki, pasek alternatora +pompa wodna i
      jeszcze jakieś ustrojstwa 2400zł.
      - często lecą czujniki ABS, mi już dwa poleciały- cena około 477zł
      - amortyzatory- zależy w jakim stanie kupisz Auto - najtańszy zamiennik Sachs
      550zł, Bilstein ok.700zł- i odradzam, lepszy oryginał przód lub tył 900-1000zł
      - Wahacze - zamienniki odradzam- oryginał tzw. banan 570 zł, nośny prosty 750zł
      - Końcówki drążków - 250zł +wymiana i geometra 240zł 490zł
      - tuleje metalowo gumowe, one lecą najczęściej a jest ich setki- zamiennik
      niewiem - oryginał ok. 50-300
      - gumowa osłona przegubów - się przecierają, trzeba pilnować - zamiennik
      niewiem - oryginał komplet ze smarami 130zł.
      - podłokietnik przód do 1998r, czasem potrafi sie urwać - 900zł
      - pompka spryskiwaczy szyb oryginał 350zł, ale zamiennik ciężko ale można
      znaleść nawet za 25zł z czujnikiem poziomu - polecam.
      - spryskiwacz reflektorów do A8 po 1999 ok. 400zł-po zimie lubi któryś paść
      - sonda lambda są dwie każda po 800-900zł oryginał, zamienniki są firmy NGK,
      nie wiem po ile
      - Przepływomierz powietrza, a dokładnie MIERNIK MASY POWIETRZA - oryginał ok.
      700-900zł, pasują też od 2,5TDIV6 180KM z A6 lub A8, do modeli z `94-`98
      oryginał 1900zł, zamienników brak, bo jest to wtyczka z bolcami.
      - gumki wycieraczek są dwa po 30zł każda oryginał
      - żarówka xenonowa do A8 do 2002 600zł szt. oryginał, ale też w serwisie są
      tańsze Philipsa po ok 300zł, w poznaniu ok. 100-150 komplet.
      - Notorycznie przepalające się żarówki tylnych świateł oraz STOPU - cena około
      1 złotego
      - Gnijący zacisk (komora rozdzielająca) przewodu "+" od akumulatora i innych,
      przykręcony z przodu do podłużnicy - wymiana złącza to w ASO 30zł + 60zł
      robocizna
      - wyłącznik Stopu, to w ASO 54zł + 37zł robocizna
      - płyn chłodzący (wszelkie dolewki / wymiany na uniwersalne "nowe formuły 2000"
      itp. mogą prowadzić do wycieków, np. z chłodnicy oleju) - tu już nie tak drogo:
      ok. 37pln / 1,5ltr koncentratu (1:1) - autor "Zapp"
      - Wymiana oleju w skrzyniach Tiptronic stosowanych w A8 V8 benzyna np.DSL i
      ECH - olej należy wymienić wraz z filtrem siatkowym bezwzględnie co 60 tys.
      Najlepiej sprawdzać stan co 30 tys.km przy wyższych przebiegach, gdyż dzięki
      temu można zapobiec i wykryć też szybciej zbliżającą się awarię skrzyni, i tym
      samym obniżyć koszty jej naprawy - cena oryginalnego oleju ATF w serwisie około
      80zł, - zamienniki niezalecane, chyba, że na własne ryzyko, sprawdzenie i
      uzupełnienie w ASO - w lutym br. 89,26zł.
      Potrzeba ok. 5l oleju do zwykłej wymiany (część oleju zostaje starego) koszt
      130zł w ASO +za olej, a do dynamicznej, tzn. pełnej 15-20l, pomimo że w skrzyni
      zostaje tylko ok.9 litrów.
      + Filtr siatkowy 245zł
      - W moim przypadku w A8 3,7 V8 40V z 2000r. zatarcie się tzw. turboładowania
      rezonansowego które uruchamiane jest podciśnieniem, podczas wciśnięcia pedału
      gazu do dechy, jest to po 1 wałku na każdy rząd cylindrów i jeden ani drgnął, -
      rozruszano go bez demontażu, ale efekt, że czasami się przycina potzrebny jest
      demontaż - koszt nieznany.
      - Autoalrm najtańszy do A8 ok. 400zł.
      UWAŻAĆ NA PSEUDOFACHOWCÓW OD A8, PONIEWAŻ EFEKTEM TAKIEGO ZŁEGO ZAŁOŻENIA
      ALARMU SĄ PADAJĄCE BEZ POWODU RÓŻNE CZUJNIKI NP. ABS, A NAWET CZUJNIK
      WYKRYWANIA PASAŻERA OD AIRBAGU I OCZYWIŚCIE WIECZNE KŁOPOTY Z ALARMEM.
      JAK ICH NIE MA TO JESZCZE GORZEJ BO MIE WIADOMO CO SCHRZANIONO I DIAGNOSTYKA
      ZAWSZE BĘDZIE WYKAZYWAŁA AWARIĘ. CZASAMI NIEGROŻNĄ.
      ZRESZTĄ VAG ZAWSZE POKAZUJE JAKIEŚ BŁEDY.
      - Wszelkie urzadzenia wyposażenia dodatkowego są niezwykle trwałe i nie ulegają
      awariom nawet w extremalnie nafaszerowanych pojazdach do 2002 nie zaobserwowano
      usterek, poza:
      - Tempomat - ceny nie znam
      - wariowanie systemu parktronic fabrycznego, dotyczy zamontowanych w zderzakach
      czujników z powodu uderzeń nawet własnymi goleniami najczęściej dotyczy do
      tyłu, ale nie grożne, usuwalne w 10 s samodzielnie.
      - po wizytach na myjniach w szczególności ciśnieniowych zgłaszanie awari
      reflektorów głownych, ale po chwili jazdy należy się zatrzymać i wyłączyć
      całkowicie auto, a następnie ponownie je uruchomić. Awaria znika.
      - Awarie automatycznych skrzyń biegów Tiptronic przy przebiegach 150-250 tys.
      km. Koszt naprawy z gwarancją poza serwisem (nawet w serwisie wskazują gdzie i
      umawiają) od 1500 do 4500zł (cena zawiera wymianę oleju oraz filtrów jeżeli
      takie występują).
      - Awarie i wariowanie fabrycznych telefonów w podłokietnikach lub na stopce -
      można najczęściej usunąć poprzez odłaczenie akumulatora (obu zacisków + i -)
      na paręnaście minut. Po ponownym podłączeniu telefon powinien działać OK.
      - Awarie mikrostyków w klamkach drzwiowych, co objawia się nieświeceniem lampek
      drzwiowych
      lub podfotelowych - tylko wymiana klamki.
      - Padnięcie amortyzatorów - słabo wyczuwalne w tym aucie, ale wyrażnym objawem
      jest dobijanie auta przy jeżdzie po nierównościach, co normalnie nie występuje,
      a niektórzy myślą że
      tak ma być.

      CZYTAJ TO:
      Co do cen w nim zawartych, to jest to delikatny temat,ale są to ceny
      orientacyjne które są zależne i od regionu,i od zdolności poszukiwawczych i
      negocjacyjnych zainteresowanego, oraz oficjalne przybliżone dystrybutora części
      VW/Audi w Polsce Kulczyk Tradex - dotyczące oryginałow, a nie jest tajemnicą,
      że ceny te można obejść (czytaj: można kupić taniej).
      Jak? Tego niestety nie mogę napisać.
      Ale może być dużo taniej i to za oryginały.


      WIĘCEJ TU: skocz.pl/dybz

      --
      Sprzedam

      www.chorzow.schronisko.com/

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się