Dodaj do ulubionych

Autogaz opłacalny bardziej niż kiedykolwiek

20.06.07, 13:54
no wciąż się zastanawiam to jakiś rok się zwracać będzie

--
Allways Look On the Bright Side of life
www.e-jablonna.pl (forum mieszkańców)
gg 6128861
  • jaroslaw_nieomylny 20.06.07, 14:03
    twi bo przeciez na tanie panstwo kasy potrzeba!
  • naprawdetrzezwy 22.06.07, 22:17
    Tak, bo nie było przypadku wybuchu zbiornika - nawet w wypadku.
    Nie, bo trzeba dbać o samochód.
  • kloszu 20.06.07, 14:03
    Ja to samo skalkulowalem i bez gazety. W piatek zakladam. Ceny sekwencji na tyle
    spadly ze zwroci sie w 1,5 roku.
    --
    ----
  • idziboss 20.06.07, 14:07
    assessander napisał:

    > no wciąż się zastanawiam to jakiś rok się zwracać będzie
    >

    choćby rok, to drugi rok już oszczędzasz hehe

    zwróci sie tak szybko jak duże robisz przebiegi, jak sie ma zwrócic za kilka lat
    to bez sensu

    Relacje cenowe gaz-benzyna nigdy nie były tak korzystne dla gazu
  • emes-nju 20.06.07, 14:13
    idziboss napisał:

    > Relacje cenowe gaz-benzyna nigdy nie były tak korzystne dla gazu

    Szkoda, ze napisali o tym w gazecie...

    Po pierwsze zaraz do warsztatow rzuca sie ludzie instalowac gaz i ceny wzrosna, a po drugie waaadza terz czyta gazety...

    --
    Nawet kij od szczotki "made in Alfa Romeo" moze byc piekny...
  • oryganion1 20.06.07, 14:39
    zaraz sobie policzycie - przy dużych przebiegach co 6 tys km kontrola i
    czyszczenie instalacji gazowej - cca 70 zł
    instalacje sie ciagle psuja
    po 200 000 km jazdy macie silnik do remontu
    policzcie wszystko a okaze sie ze nie ma zadnych oszczednosci
  • emes-nju 20.06.07, 14:42
    Moj kumpel ma Passata. Bardzo starego. Zagazowal go 10 lat temu przy przebiegu ok. 150 tys. km. Teraz ma prawie 400 tys. Jedyny remont jaki mu robil, to blacha.

    Skad te wiesci o niszczeniu silnika przez gaz?

    --
    Nawet kij od szczotki "made in Alfa Romeo" moze byc piekny...
  • docentbartek 20.06.07, 14:46
    Przepraszam bardzo, mam instalacje już 7 lat, przejechałem na niej 350 tys km,
    nie zepsuła się ani razu, serwis polegał na wymianie filtra gazu co 15 tys km
    koszt z robocizną jakieś 50 zł. Silnik po przebiegu 400 tys km jest w niezłym
    stanie. Nikt mi nie powie, że gaz się nie opłaca. Żeby zabierać głos na temat
    wad instalacji to trzeba się na tm trochę znać, a nie powtarzać jak małpa
    zasłyszane brednie.
  • drow82 20.06.07, 19:52
    i żadnych problemów, koszty serwisu gazu w tym czasie to ok 400 PLN za reduktor
    i z 100 PLN za filtry gazu.
  • naprawdetrzezwy 22.06.07, 22:27
    1. niepotrzebne są przeglądy co 6 kkm.
    2. każde auto trzeba serwisować, lub dbać o nie samemu.
    3. instalacje psują się tylko wtedy, jeśli montuje je debil wraz ze szwagrem debilem .
    4. debil usłyszał, debil powtarza?
    5. policzyliśmy my, policzyli inni i nadal się opłaca.



    ale w sumie trochę mi cię żal - nie masz pieniędzy na instalację i usiłujesz deprecjonować sam pomysł - by choć w ten sposób się odegrać...
    Musisz mieć straszliwe kompleksy.
  • ppo 20.06.07, 15:09
    który za rok może się rozsypać. Wtedy instalować się zdecydowanie nie opłaca.
    Jest to opłacalne tylko w samochodach w miarę nowych, takich, które jeszcze
    parę lat pojeżdżą, żeby dało się odczuć jakiekolwiek oszczędności.
    --
    God = Gold, Oil, Drugs
  • maruda.r 20.06.07, 18:44
    ppo napisał:

    > który za rok może się rozsypać. Wtedy instalować się zdecydowanie nie opłaca.
    > Jest to opłacalne tylko w samochodach w miarę nowych, takich, które jeszcze
    > parę lat pojeżdżą, żeby dało się odczuć jakiekolwiek oszczędności.

    ****************************************

    To kwestia utrzymania samochodu, a nie tylko jego wieku. Poza tym w nowszych
    samochodach wyrafinowane silniki nie zawsze akceptują gaz. Będą jeździć, ale krótko.

  • qamillo 20.06.07, 21:29
    bardzo bym chciał takiego najlepiej z gwiazdą model 350sdl (W126) ..niestety w
    usa,gdzie jest ich najwięcej kosztuje w dobrym stanie tyle co 2 nowe fokusy
  • chavez6 20.06.07, 20:03
    ppo napisał:
    > który za rok może się rozsypać. Wtedy instalować się zdecydowanie nie opłaca.
    > Jest to opłacalne tylko w samochodach w miarę nowych, takich, które jeszcze
    > parę lat pojeżdżą, żeby dało się odczuć jakiekolwiek oszczędności.

    Raczej nie./..... gaz opłaca się, jeżeli dużo się jeździ i ma się "solidny"
    silnik, niemiecki albo japoński najlepiej... trochę gorzej z włochami, a
    najwięcej problemów będzie z francuzami. Żeby gaz się opłacał samochód wcale nie
    musi być nowy, mój kuzyn ma mondeo z 95 i na prostej holenderskiej instalacji
    jeździ znacznie taniej niż by jeździł na benzynie. Nawet cinquecento przerabia
    się na gaz i przy wykorzystywaniu samochodu jako narzędzie pracy dużo się
    oszczędza, w mniejszych samochodach jest problem ze spadkiem mocy, bo jeżeli
    taki silniczek 0.7 0.9 albo 1.1 zaopatrzy się w gaz, to ubytek mocy będzie
    znaczący. Kupując nowy samochód lepiej kupić diesla z wtryskiwaczami, spalanie w
    nich okolicach 5L już nie dziwi, natomiast gazu spala się zwykle 1-2L więcej niż
    benzyny. Diesle mają zwykle duży moment obrotowy i turbosprężarki zapewniają
    sprawne wyprzedzanie, gaz zawsze ma niedosyt mocy, czasami niewielki, ale jednak.
  • swoboda_t 20.06.07, 20:53
    Tekst o narodowości silnika jest kompletnie nietrafiony - znam kilka motorów
    japońskich i niemieckich, które są problematyczne i wymagają instalacji z
    najwyższej półki. Jednocześnie to francuzi i włosi mają najszerszą ofertę
    nowych aut napędzanych LPG i to od wielu lat. Na polskim rynku najwięcej modeli
    ma Renault, a np. Niemcy tylko użytkowe Fordy. Ważna jest technologia, nie
    marka.

    P.S.: Dobrze zamontowana i ustawiona sekwencja nie daje spadku mocy i momentu,
    dobrze zamontowany i ustawiony wtrysk ciekłego gazu daje niewielki wzrost mocy
    i momentu. Mówimy o standardowych ustawieniach, bo tuningowcy potrafią wycisnąć
    sporo więcej. Od czasu pierwszych kredensów na gaz, jakie pojawiły się w PL
    technologia poszła niesamowicie naprzód i cały czas się rozwija.

    --
    Sprzedam

    www.chorzow.schronisko.com/
  • naprawdetrzezwy 22.06.07, 22:18
    parę lat temu gaz kosztował 90 groszy za odpowiednik litra, a benzyna była po prawie 4 zł.


    więc korzystniej było kiedyś.
  • radomek2 20.06.07, 14:54
    "Gazeta pisze również, że przy obecnych cenach gazu i benzyny, korzystając z
    autogazu, oszczędzamy ponad 16 złotych na 100 kilometrach. Aby koszty instalacji
    się zwróciły, trzeba przejechać niecałe 16 tysięcy kilometrów."

    Gazeta ma chyba tu na myśli instalację za 1000 zł, bo np do mojego auta
    instalacja kosztuje 4000 zł
  • wookie_w 20.06.07, 14:57
    :]]

    Z prostego przeliczenia wychodzi (wg Gazety) 2560 zł. Za to mozna juz sekwencje
    zalozyc.
  • naprawdetrzezwy 22.06.07, 22:21
    To efekt łapanek na etaty dziennikarskie.
  • 4ju4 20.06.07, 15:06
    Nie ma sie co tak podniecać!
    popatrzmy co sie teraz dzieje na CPN gazowych , w ciagu miesiąca cena gazu
    skoczyła z 1,80 na 2,00 i to przy taniejącym surowcu na giełdach światowych i
    taniejącym dolarze!Czyli zaczyna sie drenaz kieszeni Kowalskiego ,bo przecież
    tylko takowy zakłada gaz!I gdzie jest UOKiK?
  • adam.gr 20.06.07, 15:34
    tak to prawda wtedy gaz był po 0.55 zł a litr benzyny 1,95 zł
  • abcdwxyz 20.06.07, 17:30
    1,95-0,55=1,40
    4,35-1,95=2,40
    Czyli teraz oszczędzasz więcej
  • naprawdetrzezwy 22.06.07, 22:22
    debil
  • radekwo 20.06.07, 18:28
    Wszyscy juz maja to w nosie?
  • maruda.r 20.06.07, 18:31
    radekwo napisała:

    > Wszyscy juz maja to w nosie?

    ***********************************

    Gaz jest bardziej proekologiczny od etyliny czy oleju napędowego.

  • junk92508 20.06.07, 20:19

    Gaz w skladzie jest dosc podobny do benzyny. Tyle ze dodatkow mniej.

    A pali sie go wiecej - mi benzyny silnik bral 12l a gazu bierze 16l wiec
    sporo wiecej ...
  • zdzisiek66 21.06.07, 15:38
    Mylisz się, i to bardzo, twierdząc, że spalanie LPG emituje zbliżoną liczbę
    trucizn co benzyny. O ON nie wspomnę.
    Zazwyczaj nie wierzę koncernom naftowym, ale te dane z serwisu Shella raczej
    nie są wzięte z sufitu:

    (LPG) Compared with Ultra Low Sulphur Petrol-

    11% to 13% less carbon dioxide
    15% to 80% fewer oxides of nitrogen
    20% to 40% fewer Hydrocarbons
    30% to 35% less carbon monoxide

    Compared with Ultra Low Sulphur diesel-

    80% to 95% fewer particulates
    99% to 99.8% fewer ultra fine particles
    90% to 99% fewer oxides of nitrogen

  • naprawdetrzezwy 22.06.07, 22:22
    A nie na gazie.
  • credit28 20.06.07, 21:09
    mi się włożyć w nią gaz. Instalację włożyłem, gdy gaz kosztował ok 1,40 a
    potrzebowałem ok.7 tys. km na zwrot instalacji. Później to była jazda zapołowę
    kosztów.
  • jarqs 20.06.07, 21:29
    Im dłużej się zastanawiasz, tym więcej tracisz. Jeżdżę na gazie od 10 lat
    (trzecim autem już) i wydatki na paliwo nigdy nie stanowiły dla mnie problemu.
    Auta też dobrze to znoszą. Na to trzeba tylko zwrócić uwagę, żeby auto dobrze
    znosiło gaz bo podobno francuzy słabo sobie z tym radzą, a najlepiej
    japończyki.
  • chris62 21.06.07, 10:08
    arqs napisał:

    > Im dłużej się zastanawiasz, tym więcej tracisz. Jeżdżę na gazie od 10 lat
    > (trzecim autem już) i wydatki na paliwo nigdy nie stanowiły dla mnie problemu.
    > Auta też dobrze to znoszą. Na to trzeba tylko zwrócić uwagę, żeby auto dobrze
    > znosiło gaz bo podobno francuzy słabo sobie z tym radzą, a najlepiej
    > japończyki.

    Tia to pewnie dlatego nowy Suzuki znajomego po 40 paru tysiącach na gazie się
    zagazował i silnik poszedł na złom. Kupił następnego i gazu juz nie instaluje.
    Ludzie w Polsce dostają jobla na punkcie japończyków i przypisują im cechy nawet
    takie, których nie mają albo niczym sięnie różnią od innych.
  • nico_dj 21.06.07, 09:47
    Z życia wzięte: 2-3 czerwca, trasa Łódź-Kołobrzeg-Łódź, Mondeo 1.8 (115 KM)z
    gazem + 4 osoby, Vento TDI (90 KM) + 4 osoby. Przelot dosyś szybki.

    Srednie spalanie Mondeo 9-10 gazu po 1.92 to ok 18-19 zł za 100 km
    Srednie spalanie Vento 4,7-5 ON po 3.67 to ok 18-19 zł za 100 km

    Pomijam inne koszty i ceny - gaz to raczej żadna oszczędność....
  • kodem_pl 21.06.07, 11:37
    Mondeo to auto plasowane o klase wyzej. Do tego mocniejsze. Do tego auta
    benzynowe sa tansze w zakupie i obsludze...

    Ale sam jezdze dieslem, jak cala moja rodzina.
  • nico_dj 21.06.07, 11:47
    Passatem TDI średnia wychodzą tak samo (+0.1), tylko, że nie było okazji jazdy
    jeden za drugim.
    Co do cen zakupu - są wyższe tylko dla nowych, dla używanych wyższe może o 10 %?
    - a to akurat cena instalacji.
    Co do obsługi - diesel w obsłudze jest sporo tańszy (olej + filtry) od benzyny
    (olej+filtry+świece) z instalacją gazową (przegląd instalacji+regulacja).
    Pomijam niewygodę butli w bagażniku i róznych przypadłości żle wyregulowanego
    lub rozregulowanego gazu)
  • wujaszek_joe 21.06.07, 12:18
    > Pomijam niewygodę butli w bagażniku i róznych przypadłości żle wyregulowanego
    > lub rozregulowanego gazu)
    ja miałem tych przypadłości tyle, ze choćby gaz był za darmo to się już nie
    przekonam.
    moje benzynowe auto pali w okolicach 6litrów więc i tak wiele już nie zyskam
    --
    poligono industrial
    !
  • swoboda_t 21.06.07, 13:41
    Trzeba było porównać BMW 7 z Lupo 3L - dopiero by Ci wyszło po myśli :D

    --
    Sprzedam

    www.chorzow.schronisko.com/
  • naprawdetrzezwy 22.06.07, 22:24
    i dlatego wypisujesz debilizmy.


    Od kiedy auta diesla spalają benzynę?
    Bo tę zastępuje gaz.
  • naprawdetrzezwy 22.06.07, 22:16
    I jak stare masz auto?
    Bo jeśli nie jeździsz, to się nie opłaca.
    I jeśli masz nowoczesne auto (rok, trzy), to też może byc mało opłacalne.


    Ja jeżdżę i auto mam we właściwym wieku.
    600 km kosztuje mnie jakieś niecałe 100 zł.
    (tak, instalacja zwróciła mi się w 2001 roku, gdy ją założyłem...)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.