Dodaj do ulubionych

Laguna II 2,2 dCi vs 2,0T

IP: 213.77.27.* 16.06.03, 18:19
zastanawiam sie nad wyborem

diesel podobno nie ma 150 KM jak widnieje na kwitach
2,0T ma b dobry moment i ciagnie dobrze na niskich obrotach

jakiego wyboru byscie dokonali i dlaczego?

dzieki za komentarze
Obserwuj wątek
    • Gość: paw_dady jak dla mnie: Laguna II 2,2 dCi IP: *.72-136-217.adsl.skynet.be 17.06.03, 00:37
      Gość portalu: boby napisał(a):

      > zastanawiam sie nad wyborem
      >
      > diesel podobno nie ma 150 KM jak widnieje na kwitach
      > 2,0T ma b dobry moment i ciagnie dobrze na niskich obrotach
      >
      > jakiego wyboru byscie dokonali i dlaczego?

      ja wybralem 2.2 dci z prostej przyczyny -> zasieg, jak jedziesz 'przepisowo'
      na baku masz ok 1000km nie do osiagniecia w benzynie. Jesli lubisz cisnac to
      pewno benzyna choc moim skromnym zdaniem 2.2 dci bardzo dobrze pasuje do
      charakteru auta. ma przyspieszenie OK ale jesli szukasz 'drgastera' to nie
      laguna tylko porsche ;)

      zawieszenie tez wg mnie berdzo dobry kompromis miedzy sportowym a komfortowym.
      calkiem beziecznie wchodzisz w ostre zakrety (nawet esp sie nie musi wlaczac)
      a nie odbijasz nerek ;)

      co do predkosci to tej pory licznik pokazywal 215 (ksiazkowo) ale ile naprawde
      to nie wiem.

      Moment? w Wogezach z Luxemburga do Sztrasburga przekonalem sie ze przy 180
      km/h pod gorke juz nie przyspieszal tak szybko ale z niskich obrotow dosc
      ladnie ciagnal, nawet obladowany.

      >
      > dzieki za komentarze

      pozdroofka
    • Gość: mlopaci Re: Laguna II 2,2 dCi vs 2,0T IP: *.gazeta.pl 17.06.03, 10:11
      Analizowalem to jakis czas temu, gdy nie bylo jeszcze wersji 2.0T, sprzedawano
      2.0IDE. Z tabelki osiagow wyszlo, ze 2.0IDE i 2,2dCi sa porownywalne. Roznica
      w cenie wynosila ok. 10.000zl. Uwzgledniajac roznice w spalaniu na 100km i
      roznice w cenie ON i benzyny wyszlo mi, ze 2,2dCi zwroci sie po przejechaniu
      ok. 100.000 km.
      • Gość: zbig Re: Laguna II 2,2 dCi vs 2,0T IP: 212.160.128.* 17.06.03, 10:31
        Gość portalu: mlopaci napisał(a):

        > Analizowalem to jakis czas temu, gdy nie bylo jeszcze wersji 2.0T,
        sprzedawano
        > 2.0IDE. Z tabelki osiagow wyszlo, ze 2.0IDE i 2,2dCi sa porownywalne. Roznica
        > w cenie wynosila ok. 10.000zl. Uwzgledniajac roznice w spalaniu na 100km i
        > roznice w cenie ON i benzyny wyszlo mi, ze 2,2dCi zwroci sie po przejechaniu
        > ok. 100.000 km.
        Jeżeli chodzi o 2.0 IDE i 2.2 dCi to tylko watości przyspieszeń do setki
        wynoszących ca.9.8 s są porownywalne.Dalej jeżeli chodzi o elastyczność to już
        przepaść.Róznica 120-130 Nm na korzyść 2.2 dCi robi swoje.Elastyczność IV b
        60-100 2.0/2.2 10.4s/7.6s,V b 80-120 odpowiednio 15,4 s/10,6 s.Prędkośc max 2.2
        jest o ok.15 km większa.Silnik diesla ciągnie równo do końca skali obrotów
        użytecznych.Silnik 2.0 od 160 km przyspiesza raczej niemrawo.Róznica w cenie
        jest spowodowana również tym,że wersja 2.2 jest oferowana na poziomie
        wyposażenia Priv.wersja 2.0 juz na poziomie Ex.CHcąc nie chcąc wybierając 2.2
        dCi musimy płacić za często niezbyt konieczne w aucie dodatki.
        Optymalnym rozwiązaniem według mnie jest b.dynamiczny motor 2.0T 270 Nm,165 KM.
        Przyspieszenie ca.7.9-8.4/Grandtour/do setki.Świetna elastycznośc 60-100-6.2 S
        80-120 10.5 s.Prędk max.ok.220 km/h.Elastyczność lepsza niż większość diesli,a
        i sprint b.dobry.Spalanie srednie ok.8 l/100 km.
        Optymalne rozwiązanie za rozsądne jak na tę moc pieniądze /82200 PLN/to wersja
        Ex./klimę auto daja w promocji/dokupimy alufelgi 17 calowe i w drogę/.
        Ustępujemy pola na drodze tylko niektórym V-szóstkom.
        Pozdr
    • Gość: boby Re: Laguna II 2,2 dCi vs 2,0T IP: 213.77.27.* 17.06.03, 12:06
      dzieki za komentarze

      ja biore pod uwage jeszcze:

      przeprogramowanie parametrow auta - jakie zmiany wystawia w 2,2 i 2,0T
      jestem osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc i latwiej zalatwic faktury na
      benzyne tak aby miec koszty (zakladajac dobre przychody) - gdyby nie to to
      pewnie na rowni spogladalbym na 2,2 i 2,0T

      co do wersji:
      chcialbym miec aluminiowe klamki i relingi i chyba sprzet (wariant 30W - ale to
      do sprawdzenia)
      o ile dobrze pamietam wersja expression oferuje slaby material - tapicerke
      musze sprawdzic wariant expression plus dodatki vs dynamique

      auto w leasing - czy idac do firmy oferujacej leasing mozna negocjowac cene
      zakupu/dodatki czy trzeba samemu negocjowac z dealerem a potem zaprosic firme
      do obslugi

      gdzie mozna zobaczyc na jedeym wykresie relacje mom obrotowych miedzy 2,2dCI i
      2,0T?
    • Gość: egon Re: Laguna II 2,2 dCi vs 2,0T IP: *.lublin.cvx.ppp.tpnet.pl 17.06.03, 12:31
      Miałem sposobność przejchania się 2.0T i powiem szczerze, że przez monent się
      wahałem, bo jednak wnętrze 2.0T jest dużo bardziej rasowe (malutka kierownica,
      sportowe fotele). Ale w końcu wybrałem 2.2 dCi. I nie żałuję. Jeżdżę bardzo
      dynamicznie i w cyklu mieszanym komputer pokazuje mi 8.5l/100km. Wybrałem
      wersję privilege i w sumie jestem zadowolony, chociaż bardzo trzeba uważać na
      tapicerkę, bo się cholernie brudzi.
    • Gość: ARAFAT Niestety ale w polskich raliach benzyna IP: *.szczecin.sdi.tpnet.pl 17.06.03, 12:34
      Diesel jest dobry nic mu nie mozna zarzucic ale przy jakosci ropy sprzedawanej
      na polskich stacjach absolutnie odradzam. 2.2 dci wymaga bezbłednego diesla a z
      tym moga byc u nas klopoty. Benzyna zawsze mamy np. 99 v power i mozemy zamiast
      95 lac 98 jest juz lepiej.

      Osiagami diesel nie ma szans co do spalania tak.
      Jak dla mnie benzyna

      No i kultura pracy benzynka milo swiszcze a diesel tez ale kulturalny az tak
      bardzo jak np. jego brat 1.9dci juz nie jest. Przy wyborze 1.816V kontra 1.9DCI
      nie mam wątpliwosci ze diesel 2.0T kontra 2.2 dci zdecydowanie benzyna

      Pozdrawiam ARAFAT
      • greenblack Re: testowalem 2,0T 19.06.03, 09:46
        Trzeba przyznać, że Renault udał się ten silnik. Szkoda, że nie jest łączony z
        automatem. Turbobenzynowce to obecnie jedyna rozsądna konkurencja dla
        turbodiesli, a po naszym wstąpieniu do Unii i "skorygowaniu" cen ON, wybór
        będzie jeszcze prostszy.


        Pozdrawiam
        • Gość: Rumburaak Re: testowalem 2,0T IP: *.local.pl / 172.16.202.* 19.06.03, 17:19
          greenblack napisał:

          > Trzeba przyznać, że Renault udał się ten silnik. Szkoda, że nie jest łączony
          z
          > automatem. Turbobenzynowce to obecnie jedyna rozsądna konkurencja dla
          > turbodiesli, a po naszym wstąpieniu do Unii i "skorygowaniu" cen ON, wybór
          > będzie jeszcze prostszy.
          >
          >
          > Pozdrawiam

          Myślałem, że (mając w pamięci twój ,delikatnie mówiąc, chłodny stosunek do
          Saaba i jego znaku rozpoznawczego - turbo) ogólnie nie jesteś za silnikami
          doładowanymi (czterocylindrowymi oczywiście)....:) A tak poważnie to
          rzeczywiście ten silnik Renault wydaje się sympatyczny.O ile w Vel Satisie ten
          motor słabo sobie radzi to w Lagunie już wygląda to bardzo dobrze.Laguna z 2.0T
          ma lepsze osiągi niż to samo auto z 3 litrowym silnikiem z automatem (w
          katalogach piszą bzdury - V6 ma ponad 9 sek do 100 - niezbyt udany automat
          bardzo ogranicza te 210 koni).Pzdr
          • Gość: Rumburaak Re: testowalem 2,0T - jeszcze coś.... IP: *.local.pl / 172.16.202.* 19.06.03, 17:23
            Gość portalu: Rumburaak napisał(a):

            > greenblack napisał:
            >
            > > Trzeba przyznać, że Renault udał się ten silnik. Szkoda, że nie jest łączo
            > ny
            > z
            > > automatem. Turbobenzynowce to obecnie jedyna rozsądna konkurencja dla
            > > turbodiesli, a po naszym wstąpieniu do Unii i "skorygowaniu" cen ON, wybór
            >
            > > będzie jeszcze prostszy.
            > >
            > >
            > > Pozdrawiam
            >
            > Myślałem, że (mając w pamięci twój ,delikatnie mówiąc, chłodny stosunek do
            > Saaba i jego znaku rozpoznawczego - turbo) ogólnie nie jesteś za silnikami
            > doładowanymi (czterocylindrowymi oczywiście)....:) A tak poważnie to
            > rzeczywiście ten silnik Renault wydaje się sympatyczny.O ile w Vel Satisie
            ten
            > motor słabo sobie radzi to w Lagunie już wygląda to bardzo dobrze.Laguna z
            2.0T
            >
            > ma lepsze osiągi niż to samo auto z 3 litrowym silnikiem z automatem (w
            > katalogach piszą bzdury - V6 ma ponad 9 sek do 100 - niezbyt udany automat
            > bardzo ogranicza te 210 koni).Pzdr

            No ale oczywiście kultura pracy silnika i ogólny komfort wynikający z mocnego
            silnika i automatu przemawiają na korzyść V6 (cena i spalanie niestety nie).Pzdr
            • greenblack Re: testowalem 2,0T - jeszcze coś.... 19.06.03, 17:30
              Gość portalu: Rumburaak napisał(a):

              > No ale oczywiście kultura pracy silnika i ogólny komfort wynikający z mocnego
              > silnika i automatu przemawiają na korzyść V6

              Oczywiście:)

              (cena i spalanie niestety nie).

              30000 zł różnicy między Laguną 2.0T a 3.0 to sporo, ale 3.0 ma bogatsze
              wyposażenie i seryjny automat. Ze spalaniem też różnie bywa.

              Pzd
              > r


              Pozdrawiam
          • greenblack Re: testowalem 2,0T 19.06.03, 17:27
            Gość portalu: Rumburaak napisał(a):

            > Myślałem, że (mając w pamięci twój ,delikatnie mówiąc, chłodny stosunek do
            > Saaba i jego znaku rozpoznawczego - turbo) ogólnie nie jesteś za silnikami
            > doładowanymi (czterocylindrowymi oczywiście)....:)

            Lepsza porządna turbobenzyna niż jakaś wyżyłowana szlifierka bez ciągu. Lagunę
            2.0T mogę mieć za 83800, a 9-3 175 KM zaczyna się od 123000, a Vector już
            147000. I zawsze pozostaje w ofercie 3.0 V6, czego 9-3 nie ma nawet za
            dopłatą.


            Pozdrawiam
            • Gość: Rumburaak Re: testowalem 2,0T IP: *.local.pl / 172.16.202.* 19.06.03, 17:30
              greenblack napisał:

              > Gość portalu: Rumburaak napisał(a):
              >
              > > Myślałem, że (mając w pamięci twój ,delikatnie mówiąc, chłodny stosunek do
              >
              > > Saaba i jego znaku rozpoznawczego - turbo) ogólnie nie jesteś za silnikami
              >
              > > doładowanymi (czterocylindrowymi oczywiście)....:)
              >
              > Lepsza porządna turbobenzyna niż jakaś wyżyłowana szlifierka bez ciągu.
              Lagunę
              > 2.0T mogę mieć za 83800, a 9-3 175 KM zaczyna się od 123000, a Vector już
              > 147000. I zawsze pozostaje w ofercie 3.0 V6, czego 9-3 nie ma nawet za
              > dopłatą.
              >
              >
              > Pozdrawiam

              Zgadzam się ale nie chcesz mi chyba powiedzieć, ze (nie patrząc na cenę) w
              zestawieniu Laguna - 9-3SS wybrałbyś Lagunę?:)
              • greenblack Re: testowalem 2,0T 19.06.03, 17:33
                Gość portalu: Rumburaak napisał(a):


                > Zgadzam się ale nie chcesz mi chyba powiedzieć, ze (nie patrząc na cenę) w
                > zestawieniu Laguna - 9-3SS wybrałbyś Lagunę?:)

                40000 piechotą nie chodzi, a technicznie te samochody są dla mnie bez różnicy -
                przedni napęd, 2.0R4T, 5* w crash-teście. Takie są fakty. Vectra 2.0T będzie
                kosztowała między Laguną a 9-3.


                Pozdrawiam
                • Gość: Rumburaak Re: testowalem 2,0T IP: *.local.pl / 172.16.202.* 19.06.03, 17:44
                  greenblack napisał:

                  > Gość portalu: Rumburaak napisał(a):
                  >
                  >
                  > > Zgadzam się ale nie chcesz mi chyba powiedzieć, ze (nie patrząc na cenę) w
                  >
                  > > zestawieniu Laguna - 9-3SS wybrałbyś Lagunę?:)
                  >
                  > 40000 piechotą nie chodzi, a technicznie te samochody są dla mnie bez
                  różnicy -
                  >
                  > przedni napęd, 2.0R4T, 5* w crash-teście. Takie są fakty. Vectra 2.0T będzie
                  > kosztowała między Laguną a 9-3.
                  >
                  >
                  > Pozdrawiam

                  Mówiłem,że miało być pez pieniędzy :) Vectra nie ma 5 gwiazdek, jest brzydka
                  (moje zdanie) i nie ma znaczka Saab-Scania na masce :) Niektórzy ludzie np
                  kupujacy Jaguara X-type czy Audi A3 zwracają no to uwage :) Pzdr
                  • greenblack Re: testowalem 2,0T 19.06.03, 17:50
                    Gość portalu: Rumburaak napisał(a):

                    > Mówiłem,że miało być pez pieniędzy :) Vectra nie ma 5 gwiazdek,

                    6% różnicy w czołowym między Vectrą a 9-3. A Laguna już ma 5* i znacznie lepszy
                    wynik procentowy.

                    jest brzydka
                    > (moje zdanie) i nie ma znaczka Saab-Scania na masce :)

                    To Ty chyba nie jesteś gorliwym wyznawcą Saaba - Scanii nie ma znaczku już
                    chyba od 2 lat.

                    Niektórzy ludzie np
                    > kupujacy Jaguara X-type czy Audi A3 zwracają no to uwage :) Pzdr


                    Ja nie kupuję A3 ani X-Type'a, więc na znaczki nie patrzę.


                    Pozdrawiam
                    • Gość: Rumburaak Re: testowalem 2,0T IP: *.local.pl / 172.16.202.* 19.06.03, 17:56
                      greenblack napisał:

                      > Gość portalu: Rumburaak napisał(a):
                      >
                      > > Mówiłem,że miało być pez pieniędzy :) Vectra nie ma 5 gwiazdek,
                      >
                      > 6% różnicy w czołowym między Vectrą a 9-3. A Laguna już ma 5* i znacznie
                      lepszy
                      >
                      > wynik procentowy.
                      >
                      > jest brzydka
                      > > (moje zdanie) i nie ma znaczka Saab-Scania na masce :)
                      >
                      > To Ty chyba nie jesteś gorliwym wyznawcą Saaba - Scanii nie ma znaczku już
                      > chyba od 2 lat.
                      >
                      > Niektórzy ludzie np
                      > > kupujacy Jaguara X-type czy Audi A3 zwracają no to uwage :) Pzdr
                      >
                      >
                      > Ja nie kupuję A3 ani X-Type'a, więc na znaczki nie patrzę.
                      >
                      >
                      > Pozdrawiam

                      Sorry z tą Scanią.Przyzwyczajony jestem bo mam jescze Scanie na
                      kierownicy.Fakt, ze już chyba nawet od 98r gdy 900 zmienił się w 9-3
                      zrezygnowano ze Scanii na znaczku.Widzę, ze dalej nie przejechałeś sie Saabem
                      (z ciekawości).Musze lecieć."Podroczymy" (ten cudzysłów pokazuje, ze to takie
                      droczenie na :) się pozniej.Pzdr
                      • greenblack Re: testowalem 2,0T 19.06.03, 18:01
                        Gość portalu: Rumburaak napisał(a):

                        >Widzę, ze dalej nie przejechałeś sie Saabem
                        > (z ciekawości).

                        Nie, może w lipcu.

                        Musze lecieć."Podroczymy" (ten cudzysłów pokazuje, ze to takie
                        > droczenie na :) się pozniej.

                        Zawsze gotów;)

                        Pzdr


                        Pozdrawiam
      • Gość: boby optymalizacja wyboru IP: 213.77.27.* 19.06.03, 22:00
        logistykiem jestem i Panowie green... i czarownik z czeskiej bajki zamiast
        rozpisywac sie pomozcie stworzyc rownianie ktore wezmie pod uwage:

        1. potencjalna cene benzyny i ON na kolejne 5 lat
        2. prowadze dzialalnosc i moge wliczyc paliwo w koszty
        3. moge zalatwic sobie faktury na benzynke na 3 tysiace dodatkowo (na diesel
        nie)
        4. ilosc km do przejechania rocznie 40-50 tysiecy rocznie
        5. potencjalne doladowanie tak aby wzmocnic moc i koszty z tym wiazane

        dziekuje za pomoc!

        • greenblack Re: optymalizacja wyboru 19.06.03, 22:05
          Gość portalu: boby napisał(a):

          > 5. potencjalne doladowanie tak aby wzmocnic moc i koszty z tym wiazane

          Tego raczej nie próbuj. Po co psuć coś, co jest dobre? Porządny tuning
          kosztuje, a zwykłe sczipowanie jest barbarzyństwem. Renault pokaże 2.2 dCi 180
          KM dopiero za ponad rok i nie będzie to zwykłe podkręcenie turbiny.


          Pozdrawiam
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się