Dodaj do ulubionych

UNO 170-190 km/h ?!?!?!?

IP: *.home.net / 192.168.1.* 20.06.03, 12:49
czesc. widzieliscie dzis na A4 Katowice Krakowa jakies pol godziny temu
czerwone UNO? koles jechal 170-190 wg mojego licznika. razem z nim w
kolumnie volvo s60, primera, C5, focus, ja... jakies wzmocnione to uno mial
czy co? wygladalo standardowo. czerwone, piec drzwi, naklejka dilera, opony
standard... co to moze byc? przeciez to jest vmax dla czegos 100 konnego...
Obserwuj wątek
    • Gość: burak Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.elementy.pl 20.06.03, 13:07
      nie rozpedzaj sie tak bo jak trafisz na "wyskakujace maluchy" jak kolega to
      mozesz zginac i przy okazji zabic jeszcze pare niwinnych niczemu osob.Przy tej
      predkosci to wszytko moze byc wyskakujace. Facet jestes durniem. Najwiekszym
      jaki moze byc.Jezeli chcesz sobie pojezdzic to wynajmij sobie tor i w tedy
      mozesz sie zabijac sam. Obys zyl krotko i nikogo ze soba nie zabral na tamten
      swiat.
      • Gość: gosciu Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.home.net / 192.168.1.* 20.06.03, 13:09
        Gość portalu: burak napisał(a):

        > nie rozpedzaj sie tak bo jak trafisz na "wyskakujace maluchy" jak kolega to
        > mozesz zginac i przy okazji zabic jeszcze pare niwinnych niczemu osob.Przy
        tej
        > predkosci to wszytko moze byc wyskakujace. Facet jestes durniem. Najwiekszym
        > jaki moze byc.Jezeli chcesz sobie pojezdzic to wynajmij sobie tor i w tedy
        > mozesz sie zabijac sam. Obys zyl krotko i nikogo ze soba nie zabral na
        tamten
        > swiat.

        taaaa podobnie jak 10 innych kolesi jadacych za mna i przede mna z ta sama
        predkoscia. a maluchy na autostradzie nie wyprzedzaja nawet ciezarowek, bo nie
        maja dosc mocy. taka jest ostatnio flow speed miedzy katowicami a krakowem.
        albo 90-120 z maluchami i ciezarowkami albo 160-200 z reszta...
        burakiem jestes :)
      • Gość: gosciu Re: Poszukaj sobie danych Uno Turbo n/t IP: *.home.net / 192.168.1.* 20.06.03, 13:16
        UNO turbo 8,5 do setki. vmax=205 km/h
        ale uno turbo nie byly nigdy sprzedawane w polsce, mialy standardowo alufelgi
        i szersze opony i robili tak tylko te starsze uno(o wyzszych swiatlach z
        przodu), podobnie jak kabriolety. i turbo mialy standardowo abs.
        a to co jechalo mialo naklejke dilera z pszczyny, wygladalo na w miare nowe 3-
        4 lata... zauwazylem tylko ze gosc ma elektryczny szyby, ale to mozna spotkac
        bez problemu nawet w uno...
        • bar-tech Re: Poszukaj sobie danych Uno Turbo n/t 20.06.03, 13:32
          Gość portalu: gosciu napisał(a):

          > UNO turbo 8,5 do setki. vmax=205 km/h
          > ale uno turbo nie byly nigdy sprzedawane w polsce, mialy standardowo alufelgi
          > i szersze opony i robili tak tylko te starsze uno(o wyzszych swiatlach z
          > przodu), podobnie jak kabriolety. i turbo mialy standardowo abs.

          Uno NIGDY nie wychodziły jako kabriolet (robiły takie samochody małe,
          niezależne firmy jak np. Pop automobile z Niemiec), poza tym uno II (po
          liftingu) jak najbardziej miały monotwane silniki turbo (najpierw 1.3, potem
          1.4), najszybsze seryjne uno to 1.4 turbo i.e. racing 114KM, vmax 200km/h.
          Mała ciekawostka: niemiecki tuner fiatów Novitec wypuścił kiedyś uno 1.6 turbo
          200KM, vmax 241km/h.

          pozdrawiam
          _______________________________

          www.alufelgi.tk
          • Gość: gosciu Re: Poszukaj sobie danych Uno Turbo n/t IP: *.home.net / 192.168.1.* 20.06.03, 13:37
            bar-tech napisał:

            > Uno NIGDY nie wychodziły jako kabriolet (robiły takie samochody małe,
            > niezależne firmy jak np. Pop automobile z Niemiec),

            oficjalny tuner fiata - abarth - robil uno kabriolet seryjnie. odmiana w
            kolorze niebieskim glownie.

            poza tym uno II (po
            > liftingu) jak najbardziej miały monotwane silniki turbo (najpierw 1.3, potem
            > 1.4), najszybsze seryjne uno to 1.4 turbo i.e. racing 114KM, vmax 200km/h.
            > Mała ciekawostka: niemiecki tuner fiatów Novitec wypuścił kiedyś uno 1.6
            turbo
            > 200KM, vmax 241km/h.

            zgoda. niemniej uno turbo byly obnizone i odroznialne od zwyklych. poza tym
            byly 3 a nie 5 drzwiowe. a to na A4 bylo ordynarnie wysokie (jak standardowe
            uno) i mialo 5 drzwi. nadal nie wiem jak to jest:)
            • Gość: gosciu Re: 170km/h - w to uwierzę, ale nie 190 IP: *.home.net / 192.168.1.* 20.06.03, 13:56
              Gość portalu: 0-700 napisał(a):

              > 160 - sam tyle jechałem UNO 1.4 po wlaniu Pb98 - widać trafiłem na nie
              > rozcieńczone paliwo. Ale 190? Ten samochód się cały trzęsie. nawet gdybym
              mógł
              > to bym się nie odwazył na taką prędkość.

              a ten koles sie odwazyl i jeszcze innych lekko przyciskal. wg mojego licznika
              to 190 po plaskim a moj ma niewielki blad gdyz wlasnie taka jest oficjalne
              vmax mojego pojazdu, jechalem pusty. wszelkie male autka zostawaly z tylu. jak
              pisalem jechala kolumna okolo 10 porzadnych pojazdow w tym UNO :)
              standardowe opony, zwykly wydech (normalna koncowka), nieobnizane(strasznie to
              jest wysoko zawieszone), faktycznie troszke przy mocniejszym wietrze widac
              bylo jak nim kolysze, ale przy tej predkosci i tym wietrze kolysalo wszystkimi
              prawie... primera 1.6 nie dala mu rady (chciala sie wbic na nasz pas, ale UNO
              przyspieszalo lepiej) choc gosc w niej staral sie jak mogl.
              aha. i zauwazylem ze zwisal mu z podsufitki w okolicach oslony przed sloncem
              od strony pasazera z przodu taki kabelek i biegl gdzies do konsoli... ciekawe
              co to? moze antyradar :)
        • Gość: johndoe Re: Poszukaj sobie danych Uno Turbo n/t IP: *.tlsa.pl 20.06.03, 15:45
          Gość portalu: gosciu napisał(a):

          > UNO turbo 8,5 do setki. vmax=205 km/h
          > ale uno turbo nie byly nigdy sprzedawane w polsce, mialy standardowo alufelgi
          > i szersze opony i robili tak tylko te starsze uno(o wyzszych swiatlach z
          > przodu), podobnie jak kabriolety. i turbo mialy standardowo abs.
          > a to co jechalo mialo naklejke dilera z pszczyny, wygladalo na w miare nowe 3-
          > 4 lata... zauwazylem tylko ze gosc ma elektryczny szyby, ale to mozna spotkac
          > bez problemu nawet w uno...
          moze i nie sprzedawali, ale w lodzi do tej pory jeden chyba jeszcze jezdzi. mialem nawet okazje tym pojezdzic pare lat temu.
          ale turbo wystepuje chyba tylko 3-drzwiowe, wiec to i tak nie bylo to.
          pzdr
        • Gość: unofan Re: Poszukaj sobie danych Uno Turbo n/t IP: *.turek.sdi.tpnet.pl 22.06.03, 22:29
          Gość portalu: gosciu napisał(a):

          > UNO turbo 8,5 do setki. vmax=205 km/h
          > ale uno turbo nie byly nigdy sprzedawane w polsce, mialy standardowo
          alufelgi
          > i szersze opony i robili tak tylko te starsze uno(o wyzszych swiatlach z
          > przodu), podobnie jak kabriolety. i turbo mialy standardowo abs.
          > a to co jechalo mialo naklejke dilera z pszczyny, wygladalo na w miare nowe
          3-
          > 4 lata... zauwazylem tylko ze gosc ma elektryczny szyby, ale to mozna
          spotkac
          > bez problemu nawet w uno...

          Uno Turbo 1,4 i.e było produkowane również po modernizacji w 1989r, czyli
          w "nowej budzie". Po roku 1993, czyli po "skatalizowaniu" miał 111KM, Vmax 200
          km/h. Zdjęcie na stronie www.unofan.republika.pl/historia.htm
          To coś, co śmigało 190 mogło być po małym tuningu ? A może miało piec 1,5 lub
          1,6 po tuningu ?
    • qrakki999 Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? 20.06.03, 13:56
      Niezły jesteś. Pomijajac łamanie przepisów (tłumaczenie, że inni również tak
      jechali jest dziecinne) to jeszcze przy predkości 170 - 190 km/h zauwazyłes, ze
      w Uno są elektryczne szyby?
      A domyslam sie, ze jezeli UNO jechało 170 km/h a oceniłes to wg. wlasnego
      predkosciomierza w ktorym jak w wiekoszsci aut bład wskazania przy tej
      predkosci to pewnie juz ponad 10% to obaj jechaliscie ok. 140 - 155 km/h w
      rzeczywistosci, co dla Uno 1.4 nie powinno byc problemem.
      I weekendowa zagadka rozwikłana.

      pzdr.
      Q
      • Gość: gosciu Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.home.net / 192.168.1.* 20.06.03, 14:00
        qrakki999 napisał:

        > Niezły jesteś. Pomijajac łamanie przepisów (tłumaczenie, że inni również tak
        > jechali jest dziecinne)
        jasne ze 100 razy lepiej jest jechac 100 i pakowac sie na lewy pas
        (wyprzedzajac ciezarowki)zmuszajac do gwaltownego hamowania jadacych szybciej.
        taka jest tam flow speed coraz czesciej i tyle. bycie harcerzykiem nie pomoze
        tu w kwestii bezpieczenstwa. jakby flow speed byl 130-150 to ta kolumna
        jechala by wlasnie z ta predkoscia.


        > to jeszcze przy predkości 170 - 190 km/h zauwazyłes, ze
        >
        > w Uno są elektryczne szyby?

        przy koncu autostrady sa bramki........ szyby trzeba opuscic zeby moc
        zaplacic. slyszales moze o tym?

        > A domyslam sie, ze jezeli UNO jechało 170 km/h a oceniłes to wg. wlasnego
        > predkosciomierza w ktorym jak w wiekoszsci aut bład wskazania przy tej
        > predkosci to pewnie juz ponad 10% to obaj jechaliscie ok. 140 - 155 km/h w
        > rzeczywistosci, co dla Uno 1.4 nie powinno byc problemem.

        o moim predkosciomierzu juz pisalem. a nie 170 tylko 190 maksymalnie, uno
        jeszcze cisnelo innych.



        > I weekendowa zagadka rozwikłana.

        no nie wydaje mi sie.
        • Gość: gosciu Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.home.net / 192.168.1.* 20.06.03, 15:08
          aha. jeszcze jedno. zaleznosc miedzy obrotami a predkoscia na danym biegu jest
          LINIOWA. nie inaczej.
          to znaczy, ze blad wskazania predkosciomierza mozna latwo policzyc dla
          dowolnej predkosci, jesli tylko znamy go dokladnie, dla jakiejkolwiek.
          najlatwiej jadac 100 - wtedy wiemy ze blad wynosi okolo 4-5 km/h czyli
          jedziemy 95-96 km/h i mamy zalozmy 3000 obrotow na 5 biegu. czyli przy
          predkosci 200 km/h byloby 6000 obrotow (kazdy moze sprawdzic ta zaleznosc
          latwo w swoim aucie. jest tak dlatego, ze nie zmianiamy biegu i nie maja jak
          zmienic sie obroty kola wzgl obrotow silnika inaczej niz liniowo). no wiec
          dalszy ciag testu: mamy na pewno przy 100 km/h 3000 obrotow i blad 5 km/h.
          teraz rozpedzamy sie do 200 km/h (lub innnej predkosci, jak kto woli).
          sprawdzamy obroty - jesli sa 6000 to znaczy, ze blad wzrosl dwukrotnie(wraz z
          obrotami) i jedziemy 190-192 km/h. jesli sa wieksze - okolo 6150, to znaczy ze
          blad sie nie zmienil i nadal jest okolo 4 km/h. jesli mniejsze - blad sie
          zwiekszyl. o ile sie zwiekszyl/zmniejszyl mozna latwo wyliczyc uzywajac
          matematyki ze szkoly podstawowej (wykres funkcji liniowej). rysujemy dwie
          funkcje. jedna przechodzaca przez punkty 0,0 | 100,3000 | 200,6000
          a druga przez punkty 0,0 | 96,3000 | 192,6000 (to wyliczamy) - z tad wiemy,
          ze aby naprawde jechac 200 musielibysmy miec 6250 obrotow(wykres z bledem) a
          majac ich 6000 jedziemy 192.
          czyli blad nie jest taki duzy. tylko nie dawajcie przykladow samochodow gdzie
          przy 100 km/h jedzie sie naprawde 88 km/h. bo porzadne jak pokazuja 100 to
          blad jest 3-4 km/h
          • Gość: gosciu Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.home.net / 192.168.1.* 20.06.03, 16:57
            jedna rzecz jeszcze. to ze z gorki mozemy miec wieksza vmax wynika z faktu, ze
            grawitacja dzialajaca na pojazd rozklada sie na rowni pochylej na skladowa
            pozioma i pionowa. pozioma to tak jakby dodatkowe konie mechaniczne dla
            silnika. pojazd jest w stanie pokonac wieksze opory powietrza i toczenia,
            dlatego pojedzie szybciej. oczywiscie na dosc dlugiej i stromej gorce mozna
            przyspieszac dlugo, do momentu odciecia zaplonu przy maksymalnych obrotach na
            najwyzszym biegu.
          • Gość: UnoŚmig Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 21.06.03, 22:02
            Gość portalu: gosciu napisał(a):

            > aha. jeszcze jedno. zaleznosc miedzy obrotami a predkoscia na danym biegu
            jest
            > LINIOWA. nie inaczej.
            > to znaczy, ze blad wskazania predkosciomierza mozna latwo policzyc dla
            > dowolnej predkosci, jesli tylko znamy go dokladnie, dla jakiejkolwiek.
            > najlatwiej jadac 100 - wtedy wiemy ze blad wynosi okolo 4-5 km/h czyli
            > jedziemy 95-96 km/h i mamy zalozmy 3000 obrotow na 5 biegu. czyli przy
            > predkosci 200 km/h byloby 6000 obrotow (kazdy moze sprawdzic ta zaleznosc
            > latwo w swoim aucie. jest tak dlatego, ze nie zmianiamy biegu i nie maja jak
            > zmienic sie obroty kola wzgl obrotow silnika inaczej niz liniowo). no wiec
            > dalszy ciag testu: mamy na pewno przy 100 km/h 3000 obrotow i blad 5 km/h.
            > teraz rozpedzamy sie do 200 km/h (lub innnej predkosci, jak kto woli).
            > sprawdzamy obroty - jesli sa 6000 to znaczy, ze blad wzrosl dwukrotnie(wraz z
            > obrotami) i jedziemy 190-192 km/h. jesli sa wieksze - okolo 6150, to znaczy
            ze
            > blad sie nie zmienil i nadal jest okolo 4 km/h. jesli mniejsze - blad sie
            > zwiekszyl. o ile sie zwiekszyl/zmniejszyl mozna latwo wyliczyc uzywajac
            > matematyki ze szkoly podstawowej (wykres funkcji liniowej). rysujemy dwie
            > funkcje. jedna przechodzaca przez punkty 0,0 | 100,3000 | 200,6000
            > a druga przez punkty 0,0 | 96,3000 | 192,6000 (to wyliczamy) - z tad wiemy,
            > ze aby naprawde jechac 200 musielibysmy miec 6250 obrotow(wykres z bledem) a
            > majac ich 6000 jedziemy 192.
            > czyli blad nie jest taki duzy. tylko nie dawajcie przykladow samochodow gdzie
            > przy 100 km/h jedzie sie naprawde 88 km/h. bo porzadne jak pokazuja 100 to
            > blad jest 3-4 km/h

            Chyba kolega zapomnial o czyms takim blahym jak opory powietrza ktore wg. mnie
            zupelnie nie zmieniaja sie w sposob liniowy. Przy 200km/h trzeba troche wiecej
            mocy zeby pokonac opory powietrza niz przy 100km/h wiec wydawaloby sie ze te
            200km/h to auto uzyska dajmy na to przy 7000obr/min.
            • Gość: gosciu Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.home.net / 192.168.1.* 22.06.03, 10:38
              Gość portalu: UnoŚmig napisał(a):

              >
              > Chyba kolega zapomnial o czyms takim blahym jak opory powietrza ktore wg.
              mnie
              > zupelnie nie zmieniaja sie w sposob liniowy. Przy 200km/h trzeba troche
              wiecej
              > mocy zeby pokonac opory powietrza niz przy 100km/h wiec wydawaloby sie ze te
              > 200km/h to auto uzyska dajmy na to przy 7000obr/min.

              Nie zapomnialem. opory nas tu jakby w ogole nie interesuja. kwestia oporow w
              moim wywodzie jest taka: opory sobie sa i rosna gwaltownie wraz z predkoscia.
              ale jedyna tego konsekwencja jest to, ze aby silnik osiagnal 6000 obrotow na
              danym biegu (czyli OKRESLONA predkosc) to trzeba mocniej wcisnac pedal gazu
              niz gdyby ziemia nie miala atmosfery. predkosc obrotowa silnika na danym biegu
              przeklada sie bezposrednio na okreslona predkosc pojazdu na danym biegu. po
              prostu zebatki w skrzyni przekladaja jedno na drugie. a to, ze mamy opory?
              wlasnie dlatego wyprzedzanie ptrzy duzych predkosciach trwa godzinami, bo 90%
              mocy silnika musi isc na pokonywanie oporow, a tylko 10% na rozpedzanie masy.
              przy np 30 km/h to jest 20% na opory i 80% na mase
            • Gość: gosciu Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.home.net / 192.168.1.* 22.06.03, 10:40
              Gość portalu: UnoŚmig napisał(a):

              > Gość portalu: gosciu napisał(a):
              >
              > > aha. jeszcze jedno. zaleznosc miedzy obrotami a predkoscia na danym biegu
              > jest
              > > LINIOWA. nie inaczej.
              > > to znaczy, ze blad wskazania predkosciomierza mozna latwo policzyc dla
              > > dowolnej predkosci, jesli tylko znamy go dokladnie, dla jakiejkolwiek.
              > > najlatwiej jadac 100 - wtedy wiemy ze blad wynosi okolo 4-5 km/h czyli
              > > jedziemy 95-96 km/h i mamy zalozmy 3000 obrotow na 5 biegu. czyli przy
              > > predkosci 200 km/h byloby 6000 obrotow (kazdy moze sprawdzic ta zaleznosc
              > > latwo w swoim aucie. jest tak dlatego, ze nie zmianiamy biegu i nie maja j
              > ak
              > > zmienic sie obroty kola wzgl obrotow silnika inaczej niz liniowo). no wiec
              >
              > > dalszy ciag testu: mamy na pewno przy 100 km/h 3000 obrotow i blad 5 km/h.
              >
              > > teraz rozpedzamy sie do 200 km/h (lub innnej predkosci, jak kto woli).
              > > sprawdzamy obroty - jesli sa 6000 to znaczy, ze blad wzrosl dwukrotnie(wra
              > z z
              > > obrotami) i jedziemy 190-192 km/h. jesli sa wieksze - okolo 6150, to znacz
              > y
              > ze
              > > blad sie nie zmienil i nadal jest okolo 4 km/h. jesli mniejsze - blad sie
              > > zwiekszyl. o ile sie zwiekszyl/zmniejszyl mozna latwo wyliczyc uzywajac
              > > matematyki ze szkoly podstawowej (wykres funkcji liniowej). rysujemy dwie
              > > funkcje. jedna przechodzaca przez punkty 0,0 | 100,3000 | 200,6000
              > > a druga przez punkty 0,0 | 96,3000 | 192,6000 (to wyliczamy) - z tad wiem
              > y,
              > > ze aby naprawde jechac 200 musielibysmy miec 6250 obrotow(wykres z bledem)
              > a
              > > majac ich 6000 jedziemy 192.
              > > czyli blad nie jest taki duzy. tylko nie dawajcie przykladow samochodow gd
              > zie
              > > przy 100 km/h jedzie sie naprawde 88 km/h. bo porzadne jak pokazuja 100 to
              >
              > > blad jest 3-4 km/h
              >
              > Chyba kolega zapomnial o czyms takim blahym jak opory powietrza ktore wg.
              mnie
              > zupelnie nie zmieniaja sie w sposob liniowy. Przy 200km/h trzeba troche
              wiecej
              > mocy zeby pokonac opory powietrza niz przy 100km/h wiec wydawaloby sie ze te
              > 200km/h to auto uzyska dajmy na to przy 7000obr/min.
      • devote Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? 09.07.03, 00:58
        qrakki999 napisał:

        > Niezły jesteś. Pomijajac łamanie przepisów (tłumaczenie, że inni również tak
        > jechali jest dziecinne) to jeszcze przy predkości 170 - 190 km/h zauwazyłes,
        ze
        >
        > w Uno są elektryczne szyby?



        i ze primera ma 1.6 silnik :
    • Gość: Sławek Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.trzebinia.net / 192.168.1.* 20.06.03, 17:02
      Licznikowe 170 km/h na prostej i 190 km/h z góry jest możliwe Uno 1.4 ale to
      nie o to chodzi.Podziwiam gościa za odwage.10 sekund to może bym pojechał ale
      na całej autostradzie? Świr!
      Pisze,że to możliwe bo SC Sporting na 13 calowych kołach wydarł z górki 185
      km/h podobnie jak stare Punto 1.2 75 KM oraz Siena 1.4 w 5 osób na prostej 170
      km/h. Z górki do 170 km/h to ja jestem w stanie rozpedzic troche większe i
      cięższe od Uno Ducato Maxi,a Sprintery podobno potrafią więcej ;-)
      Te Uno to są jakieś chyba rasowane ;-) gdyż pamiętam jak gościu cały czas
      jechał za mną 150 km/h na prostej Uno 1.0 45 KM! ;-)

      pozdr
    • Gość: Sławek Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.trzebinia.net / 192.168.1.* 20.06.03, 17:12
      Na 99% Uno Turbo było tylko 3 -drzwiowe wiec odpada.
      Inna sprawa,ze wiekszość z nas uważa ten wyczyn za możliwy w przypadku
      standardowego silnika 1.4. Co więc jak koleś miał silnik delikatnie tylko
      podrasowany np. o kilka KM? Staje się wtedy jeszcze badziej oczywiste,że to
      jednak mozliwe,do tego te dajmy 10 km/h przekłamania,sprzyjajaca
      pogoda,prawidłowe ciśnienie w oponach...
      Zagadka rozwikłana?

      pozdr
      • Gość: is300 Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.dyn.optonline.net 20.06.03, 19:07
        Gość portalu: Uno napisał(a):

        > To bylem ja. silnik 1,6 105 KM. Vmax = 195km.

        Jak stare te auto i jak dlugo planujesz im jezdzic?
        A moze masz jakasc inna skrzynie biegow z 6 biegami i tym ostatnim takim
        dlugim?
        Sorry za takie glupie pytania, ale nie rozumiem jak ludzie moga zylowac swoje
        auta.
        Masz samochod maly, ekonomiczny, i z malym motorkiem, nie jest to jakiesc M3.
        Jestem ciekaw jak ten samochod wyje przy tej pretkosci :)
        Jeszcze jedno pytanie, masz obrotomiez w tym aucie, jestem ciekawy ile on ci
        wskazuje przy tych 195km/h?
    • greenblack Punto Turbo 20.06.03, 21:06
      Kiedyś pojeździłem trochę Punto Turbo. 1.4, ale 133 KM i 204 Nm i to wszystko
      na 1000 kg. Poniżej 8s do 100, a 200 km/h osiągał bez wysiłku. Na początku
      lat '90 praktycznie nie miał w Europie naturalnych przeciwników, a nawet
      dzisiaj byłby w czołówce. Mały diabełek, który dawał sporo frajdy, łezka się w
      oku kręci. Punto 1.8 to już nie to samo.



      Pozdrawiam
      • Gość: Sławek Re: Punto Turbo IP: *.trzebinia.net / 192.168.1.* 20.06.03, 22:18
        No powiedzmy,ze w połowie lat `90 -tych...
        Jest w Polsce kika takich maszyn ale przeważnie w kiepskim stanie,a jeśli sie
        nie myle to oficjalnie nie był sprzedawany w Polsce (jesli to przez chwile)
        Konkurentem dla takiego Punciaka niech będzie stare Polo G40 lub Swift Turbo.

        pozdr
        Na początku
        > lat '90 praktycznie nie miał w Europie naturalnych przeciwników, a nawet
        > dzisiaj byłby w czołówce.
    • Gość: kuzyn Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.fastres.net 20.06.03, 22:44
      Gość portalu: gosciu napisał(a):

      > czesc. widzieliscie dzis na A4 Katowice Krakowa jakies pol godziny temu
      > czerwone UNO? koles jechal 170-190 wg mojego licznika. razem z nim w
      > kolumnie volvo s60, primera, C5, focus, ja... jakies wzmocnione to uno mial
      > czy co? wygladalo standardowo. czerwone, piec drzwi, naklejka dilera, opony
      > standard... co to moze byc? przeciez to jest vmax dla czegos 100 konnego...

      Byla kiedys wersja FIRE(turbo)......
      Bardzo niebezpieczna bo szybka i wielu mlodych sie rozwalilo!
      Ale to bylo w 91....92 roku!
      • Gość: gosciu Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.home.net / 192.168.1.* 23.06.03, 10:41
        starydiesel napisał:

        > osobiście wydusiłem na węgierskiej autostradzie 160 licznikowe cc 900.
        Kolega
        > za mną jechał favoritą i nie mógł mnie wyprzedzić. Rozpędzanie trwało spory
        > kawałek ale poszedł. może ten uno tak samo?

        musielismy po drodze zwalniac nawet do 140 przez jakis kolesi wymuszajacych
        pierwszenstwo przez pchanie sie na lewy pas bez patrzenia w lusterko i to uno
        nie potrzebowalo wcale godziny zeby sie rozpedzic do tej predkosci. robilo to
        na tyle szybko ze nikt nie zdolal tego una przycisnac zeby zjechalo na prawy
        pas...
    • Gość: mAbZ NIE AUTO CZYNI KIEROWCĘ IP: *.riksdagen.se 23.06.03, 10:18
      Do wszystkich, którzy Uno widzieli tylo od tyłu :-b a autostrady tylko w
      projektach ustaw ministra Pola:

      Chyba KAŻDE sprawnie technicznie auto da się rozpędzić ponad założoną prędkość
      maksymalną.
      A Uno na pewno. Jechałem Uno wielokrotnie 1.1  km/h. Nie z górki.
      Prędkość max tego modelu jest wg. producenta 145 km/h.
      Ale 160 km/h osiąga się bez problemu.
      Mały remoncik, nowy (ale standardowy) wydech, twardsze zawieszenie, czyste
      filtry, Pb98 w baku i trochę pojęcia o zmianie biegów wystarczy.

      Zanim domorosłe harcerzyki zaczną piszczeć:
      jazda 180 km/h autostradą sama w sobie NIE JEST niebezpieczna, zwłaszcza jeśli
      większość aut jedzie niewiele wolniej.
      Są badania wskazujące na to, że monotonia jest większym zagrożeniem.
      M.in. dlatego mówi się o podniesieniu prędkości max na włoskich i japońskich
      autostradach do 150 km/h.

      Rozumiem Waszą frustrację i z niej płynące epitety i inwektywy.
      Ale nie auto czyni kierowcę :-b
      • Gość: gosciu Re: NIE AUTO CZYNI KIEROWCĘ IP: *.home.net / 192.168.1.* 23.06.03, 10:45
        Gość portalu: mAbZ napisał(a):

        > Do wszystkich, którzy Uno widzieli tylo od tyłu :-b a autostrady tylko w
        > projektach ustaw ministra Pola:
        >
        > Chyba KAŻDE sprawnie technicznie auto da się rozpędzić ponad założoną
        prędkość
        > maksymalną.
        Mysle, ze jest tak: sprawne technicznie auto po plaskim wyciagnie dokladnie
        predkosc maksymalna. natomiast z lekkiej nawet gorki mozna wiecej wycisnac i
        pozniej mozna nawet ta predkosc utrzymac. przeklamania licznika istnieja ale
        nie sa jakies bardzo duze. oczywiscie w uno beda wieksze niz np w mercedesie.


        > A Uno na pewno. Jechałem Uno wielokrotnie 1.1  km/h. Nie z górki.
        > Prędkość max tego modelu jest wg. producenta 145 km/h.
        > Ale 160 km/h osiąga się bez problemu.
        > Mały remoncik, nowy (ale standardowy) wydech, twardsze zawieszenie, czyste
        > filtry, Pb98 w baku i trochę pojęcia o zmianie biegów wystarczy.

        jeszcze jedna rzecz zwrocila moja uwage. to uno mialo waziutkie oponki. dzis
        kiedy ogladalem pare zaparkowanych uno to zauwazylem, ze maja 135 szer opony.
        a w danych technicznych jest ze uno 1.4 powinno miec 155. moze koles zalozyl
        wezsze i zmniejszyl opory toczenia??


        > Zanim domorosłe harcerzyki zaczną piszczeć:
        > jazda 180 km/h autostradą sama w sobie NIE JEST niebezpieczna, zwłaszcza
        jeśli
        > większość aut jedzie niewiele wolniej.
        > Są badania wskazujące na to, że monotonia jest większym zagrożeniem.

        fakt. zagrozeniem jest ktos, kto powoduje zamieszanie, koniecznosc hamowania,
        omijania go itp...

        > M.in. dlatego mówi się o podniesieniu prędkości max na włoskich i japońskich
        > autostradach do 150 km/h.
        >
        > Rozumiem Waszą frustrację i z niej płynące epitety i inwektywy.
        > Ale nie auto czyni kierowcę :-b
    • m0ps Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? 24.06.03, 00:34
      UNO Turbo

      Sam posiadam uno turbo 1.3L z 86 roku.. Jest to maly pooootforek - w/g danych
      fabrycznych to na 4-tym biegu wyciagnie 180 km\h :D - sam jechalem nim ok
      200km\h i wiecej sie balem a poszedlby jeszcze troche szybciej. Przelozenie
      silnika do innej budy od uno to pestka - wszystko praktycznie pasuje (mocowanai
      uklad lap). Nie dziwcie sie ze jakies uno leci po dobrej drodze 170 - 190 to
      moglo byc uno w przekladanym silniiem turbo. Jest jeszcze inna mozliwosc -
      moglo miec silnik 1.5 na wielopkt wtrysku - cos kolo 75-80KM - podejrzewam ze
      tez poleci ok 190 km\h - jak wlasciciel dba to jest to do osiagniecia -
      pozdrawiam...
    • Gość: Guest Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.internetdsl.tpnet.pl / 192.168.0.* 24.06.03, 14:59
      No kochany wszystko tu juz napisano na ten temat. Uno 1.4, 1.5 w zwykłej budzie
      5 drzwi, bez zdziwka. Porównaj stosunek masy/mocy dla takiego autka (800 kg i
      69 względnie 75KM) a bedziesz wiedział dlaczego tak lekko sobie przyspiesza.
      Każdy prędkościomierz oszukuje - Twój też. Błąd wskazań prędkościomierza
      zwiększa się nawet wraz ze zużyciem bieznika opony (maleje średnica koła).
      Speców o "tuningu" tez u nas nie brakuje. Kolega jeździ Uniakiem z silniczkiem
      1.2 75 KM z Punciaka... A to już bez trudu nadaje 180 km/h.
      A jak ktoś twierdzi że Uno przy 160 "się trzęsie...., wyje jak..... itp." to
      znaczy że nigdy tym autem nie jechał albo koła wyważał sobie za pomoca
      plasteliny przyklejanej do czoła.....
      • Gość: Eddy Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.lowicz.sdi.tpnet.pl 25.06.03, 10:35
        Ja właśnie miałem okazje posiadac Uno 1.0 i jechało to max 145 km wg wskazan
        licznika. Buda trzesie sie wtedy jak dzika swinia a kola jada prawie w
        powietrzu. A co do 1. postu to nie jest to predkosc dla czegos stukonnego tylko
        dla mojego Clio 1.2 60 KM (180 sam, 170 z 4 osobami - z zadnej górki ani z
        wiatrem). Oczywiscie bierzemy pod uwage blad pomiarowy. Pozdrawiam.
      • Gość: aar Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: 194.9.223.* 09.07.03, 13:35
        Clio 1.2 udało mi się rozpędzić tylko do 160 z wielkim bólem, bardzo mułowate
        auto. W niemcach jechałem 190 starą mazdą 323 i poganiał mnie VW transporter
        bynajmniej nie była to wersja turbo, taki biały kilkuletni obity blachą do
        przewożenia rupieci a wy się uno przejmujecie.
        • Gość: mAbZ Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.riksdagen.se 09.07.03, 13:50
          Gość portalu: aar napisał(a):

          > Clio 1.2 udało mi się rozpędzić tylko do 160 z wielkim bólem, bardzo mułowate
          > auto.

          Potwierdzam.
          Wynajętym Clio 1.2 też udało mi się jechać tylko 160
          (a miałem go tydzień i próbowałem wielokrotnie na autostradzie)
          A Unem 1.1 kilkakrotnie jechałem 180 :)
        • Gość: Sławek Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.trzebinia.net 12.07.03, 17:04
          Gość portalu: aar napisał(a):

          > Clio 1.2 udało mi się rozpędzić tylko do 160 z wielkim bólem, bardzo
          mułowate
          > auto. W niemcach jechałem 190 starą mazdą 323 i poganiał mnie VW transporter
          > bynajmniej nie była to wersja turbo, taki biały kilkuletni obity blachą do
          > przewożenia rupieci a wy się uno przejmujecie.

          Rupieci nie rupieci ale swoje 2.5 TDI miał i koniec tematu.

          pozdr
          • Gość: kurczak Małe potworki IP: *.torun.cvx.ppp.tpnet.pl 15.07.03, 23:17
            Witam,

            Bardzo fajny wątek (tyle postów i nikt sie mięsem nie obrzuca ;-) ), więc
            wtrące swoje 3 grosze.

            Najpierw trochę o moim pojeździe:
            Osobiście jeżdże Hondą Civic 3generacji z silniczkiem 1.3. Samochodzik ten ma
            71KM i waży 720kg (z wszystkimi płynami i połową baku). Samochodzik jest w
            bardzo dobrym stanie technicznym, pomimo przebiegu 240 tyś km. Osiągi tego
            pojazdu, to:
            0-100km/h - 10.5 sek
            Vmax na 1st - 60km/h
            Vmax na 2nd - 125km/h
            Vmax na 3rd - 165km/h
            Vmax na 4th - 190km/h
            Vmax na 5th - 150km/h

            W przeciwieństwie do standardowego Uno, jest to niski i stosunkowo szeroki
            pojazd o naprawdę twardym zawieszeniu i bardzo długiej skrzynii. Normalnie
            jeżdżę na oponach 165/70R13 i nie zmienie na nic większego, bo pogorszy mi to
            osiągi. Podsumowując to jest to samochód, którym można pogonić bardzo dużo
            różnych współczesnych bryczek, ku rozpaczy ich właścicieli ;-)

            Nawiązanie do wątku:
            Uno, o któym napisano tutaj habilitacje, spokojnie mógł tyle zasuwać. Jest
            kilka pojazdów, które mają ponadprzeciętne osiągi w swojej klasie i wynika to
            najczęściej z małej masy tych pojazdów i stosunkowo dużej mocy. Takie samochody
            jak np. Citroen AX, Civic 3 i 4 gen, Uno, Renault 5, Peugeot 205 (i jeszcze
            pewnie kilka innych) występowały w bardzo "killerskich wersjach". Zresztą
            proszę spojrzeć na wyniki jakie są uzyskiwane w klasie Mini w zawodach na 400m
            organizowanych przez SSS (Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego)
            www.sss.org.pl/wyniki.php
            Warto pamiętać o tym, że współczesne samochody są dużo cięższe od tych które
            były produkowane 10-15 lat temu i czasami można być zaskoczonym na światłach -
            no i o to chodzi.

            Kurczak
    • Gość: matchbox Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.acn.pl / 10.72.5.* 16.07.03, 02:56
      gościu ty jesteś przekomiczny...zarzucasz zajeżdżanie drogi kolesiom którzy
      jechali przepisowo 130[70 km/h róznicy!!! on nie musi patrzeć 0.5 kilometra do
      tylu w obawie że samolot awaryjnie bedzie lądować]? stuknij się w łeb i
      zastanów jeśli wynajęliście sobie lewy pas na autostradzie to spoko ale mam
      wrażenie że wykupienie biletu za 10 zeta nie upoważnia was do szaleńczego
      przelotu i wymagania od innych posłusznego trzymania sie prawego pasa i
      zwalniania do 100 km/h tylko dlatego że wy chcecie 2x tyle jechać...

      nie pozdrawiam parszywego egoisty
        • Gość: RafałGTV Re: UNO 170-190 km/h ?!?!?!? IP: *.int.warszawa.sint.pl 17.07.03, 15:48
          No dobra ... kończymy to klepanie. Samochód musiał być zmodyfikowany. Zwykłe
          UNO 1,4 ( to ostatnio produkowane ) nie osiągnie 190 km/h. ( Chyba , że z
          przepaści... ) Przekładnia jest tak zestopniowana , że maksymalnym obrotom
          silnika odpowiada ok. 175 km/h. Rozpędzenie do tej prędkości trwa długą
          chwilę , a ryk silnika jet bolesny. Pomijam już charakterystykę zawieszenia i
          opon o standardowym indeksie T. Utrzymanie takiej prędkości przez dłuższy czas
          z pewnością zakończyć się może zniszczeniem silnika , a jakość nawierzchni
          tej "autostrady" może uczynić z tego wozu obiekt klasy UFO. Nie wspomnę , co by
          się stało przy próbie hamowania z tej prędkości. Fura rasowana jak nic. Mam
          nadzieję , że mądrze.....
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.