• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

FORD MONDEO 2,0 diesel (rocznik 2002,2003) Dodaj do ulubionych

  • 25.07.07, 13:06
    Witam !
    Już dawno interesowałem się Fordem Mondeo produkowanym od 2000 r. z
    najoszczędniejszym silnikiem występującym w gamie - tzn. wysokoprężnym.
    Czytałem artykuł, że jednostka 115 KM 2,0 TDDI, to dobry wybór -
    średniej wielkości apetyt na paliwo, mankamentem jest kiepska kultura pracy
    (terkot jak w ciągniku), ale za to nie jest tak awaryjny jak bardziej
    zaawansowane technicznie silniki tdci(bardziej oszczędniejsze niż tddi)wrażliwe na
    złą jakość paliwa. Dowiedziałem się na jednym z forum, że silnik 2,0
    TDDI był jakby produkowany w 2 wersjach (jak to twierdzi autor postu):
    1.normalnej jak w pozostalej Europie,
    2.oszukanej, skladanej ze starych podzespolow na potrzeby rynku polskiego.

    Ta "normalna" miała jak dobrze pamiętam silnik z funkcją overboost ze
    zmienną geometrią, figurująca w broszurach reklamowych i udostępniana
    redaktorom pism motoryzacyjnych do testów; natomiast chyba większość polskich
    nabywców otrzymywała tą "oszukaną" wersje.

    Czytając inne forum znalazlem taką informacje, że diesle tdci po liftingu
    w 2003r. już nie cierpiały na takie przypadłości jak te z przed. Czy
    oprócz tego, że została odświeżona gama silników poprawiło się też
    zabezpieczenie przed korozją? Podoba mi się mondeo ze względu na wielkość i
    praktyczność nadwozia, przestronność wnętrza oraz wygląd. Interesuje
    się wersją diesla bo jest oszczędna na paliwo. Czy zatem warto kupować
    mondeo z silnikiem wysokoprężnym?? Jeśli tak to jaką wersję - tddi przed
    liftingiem czy tdci już po?? Czy wersja tdci po liftingu w 2003r. nie jest tak
    wrażliwa na zła jakość paliwa?? Czy ma lepsze zabezpieczenie
    antykorozyjne??Czy ma ona składane siedzisko tylnej kanapy?? Bardzo proszę o
    odpowiedź. Z góry dziękuję.
    • 25.07.07, 15:49
      Generalnie były trzy wersje Mondeo TDDI:
      1. 90KM (w większości na rynku niemieckim), bez zmiennej geometrii
      2. 115KM, bez zmiennej geometrii
      3. 115KM, ze zmienną geometrią

      Nie doszukiwałbym się tu jakiegoś spisku. Raczej wpływ na wersję 115KM miała
      data produkcji. Ja sam mam takiego 115KM ze zmienną geometrią kupionego w 2002
      roku w salonie we Wrocławiu.
      • 25.07.07, 16:05
        I jak spalanie, wykonczenie, niezawodnosc, problem z korozja?? Byc moze fakt ze trafiles na dobra wersje byl spowodowany sasiedztwem z granica niemiecka...
        • 26.07.07, 06:20
          TDDI 2002 115KM, średnio 6.5l/100km (miasto-trasa), podczas baaardzo spokojnej
          jazdy ok. 5,5l/100km. Niezawodność, jak na razie, nic ale to nic z silnikiem,
          tak samo z korozję. To wszystko powoduje, że mam dylemat czy go sprzedać.
          • 27.07.07, 19:10
            cztery lata i piszecie o korozji,czy to Ford,6,5 litra na 100,nie wierzę,mój
            pali{służbowy} przy spokojnej jeżdzie 8litrów,gdy poszaleje delikatnie 11litrów.
            • 28.07.07, 17:35
              Napisałem "Niezawodność, jak na razie, nic ale to nic z silnikiem,
              tak samo z korozję" i wydaje mi się, iż z tego zdania wynika, że nie mam
              problemów z korozją.
              Te 6,5l/100km jest jak najbardziej osiągalne w moim samochodzie i wcale nie
              jeżdżę nim od święta. Na liczniku jest już 160000 i średnio tankuję po
              przejechaniu ~800-900km, ale kilka razy to i 1000km przejechałem na baku. Może
              jeżdżę za spokojnie, chociaż punkty karne jakoś tego nie potwierdzają.
              Z drugiej strony, może miałem więcej szczęście niż rozum i kupiłem takie a nie
              inny egzemplarz samochodu.
    • 27.07.07, 12:05
      czy do Forda mondeo po liftingu czyli po 2003r. kiedy odświeżono gamę silników można juz tankować ON bez obaw drogich napraw?? czy nawet ten model, co slyszalem ze ten tdci po liftingu byl lepszy niz ten sprzed jest wrazliwy na zla jakosc paliwo i kupujac go trzeba sie liczyc na tankowanie na renomowanych stacjach(co i tak nie koniecznie jest w 100% pewne jakosci paliwa)i naprawianie go wylacznie w ASO??
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.