Dodaj do ulubionych

Jeszcze raz: dzwon malego z wielkim;

          • sniperslaststand Modus vs (Vel Satis | E W210 1999 | A8 D2 | S80) 07.10.07, 16:37
            Właśnie sprawdziłem na allegro.

            Najtańszy modus:
            2005 21000 Kup Teraz! 26 000,00 zł

            Później cena stabilizuje się lekko powyżej 30 000 PLN.

            Tymczasem za to samo można mieć Vel Satisa (5 gwiazdek, 1800 kg) [1] z początku produkcji (PRIVILAGE Super stan DCI 2002 145000 Kup Teraz! 32 900,00 zł), trochę zjechane audi a8 z 1996, volvo s80 z początku produkcji i mercedesa e w210 po 1999, czyli po usztywniającej znacznie konstrukcję modernizacji [2].

            Takie samochody powinny być zderzone z modusem, najlepiej przy nieco większej prędkości. Wtedy odpowiedziano by na pytanie, w jaki sposób te same pieniądze kupić mogą bezpieczeństwo lepiej.

            Ciekawe, jakby trza było wybierać, ilu wtedy byłoby chętnych na siedzenie w modusie.

            Przypominam, że to, co dziś jest w malutkich autach w kwestii bezpieczeństwa, w autach wyższych klas było od dobrych paru lat.


            [1] www.euroncap.com/tests/renault_vel_satis_2002/132.aspx
            [2] E w210 przed i po modernizacji:
            www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=74
            www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=31
            • przemekthor Re: Modus vs (Vel Satis | E W210 1999 | A8 D2 | S 07.10.07, 18:03
              > najlepiej przy nieco większej prędkości

              Po co? 55km/h to standardowa predkosc, przy jakiej przeprowadza sie
              takie testy, tak jest i w tym przypadku - oba auta jada 40mph. To
              jest predkosc, do jakiej mniej wiecej zdazysz wyhamowac tuz przed
              zderzeniem, z typowej predkosci podroznej (90...100km/h).
              • 1realista Re: Modus vs (Vel Satis | E W210 1999 | A8 D2 | S 07.10.07, 21:24
                Jak to po co? koles kombinuje że dluższa strefa zgniotu uratuje większe auto przy wiekszej predkosci. Zapomina że bagaznik w limuzynie to jakieś dodatkowe 100kg; wypas w luksusy to jakieś kolejne 50kg co sumarycznie mocniej obciąza strefe pasażerską. Tu akurat większa masa przy większej prędkosc zderzenia zaczyna działać na niekorzysć bo strefy zgniotu mają okreslony zgniot i energochłonnośc a po przekroczeniu pewnych wartosci to przedział pasazerski ulega zniszczeniu pchany ta dodatkową masą z tyłu. Kluczowa jest tu nowoczesnosc konstrukcji.A zarazem lekkośc całego auta. Co widać choćby w wypadkach f1.
            • 1realista Re: Modus vs (Vel Satis | E W210 1999 | A8 D2 | S 07.10.07, 21:16
              > Ciekawe, jakby trza było wybierać, ilu wtedy byłoby chętnych na siedzenie w mod
              > usie.

              Ja. JA. Ja jestem chętny. :-)))

              A8 wazy prawie tyle samo więc przegra w teście zderzeniowym bo straszliwie stare. Jesli chodzi o volvo s80 to też wole modusa. Jesli chodzi o zliftingowanego merca to jest to przykład dobrej wspołczesnej konstrukcji ( co zreszta widać nas zdjeciach) i na jego korzysć w tym akurat wypadku działa wieksza masa.
              Jesli chodzi o satisa a wex to serwisuj...Jak ktoś nie potrzebuje tak duzego auta to po co kupować?
              Jeszcze słówko o a8... toż to szrot z 500 tys przebiegu a zmeczenie materiału zostawia swoje slady na konstrukcji. wiec jesli ktos chce kupic bo wieksze wiec zapewne bezpieczniejsze to niech lepiej kupi jakiegos nowego pieciogwiazdkowca.
      • habudzik Re: Jeszcze raz: dzwon malego z wielkim; 07.10.07, 10:48
        Tu raczej chodzi nie o wiek a o mase która ma o wiele mniejsze
        znaczenie od konstrukcji i materiałów . Raczej chodzi o to że
        bedziesz bezpieczniejsza w mniejszym i lżejszym samochodzie
        wymyslonym na nowo z tworzywem sztucznym niż w starym , ciężkim
        trupie z grubej blachy , z belką 18tka zamiast kontrolowanej strefy
        zgniotu .
        --
        How much Wood Would a Woodchuck Chuck (1976)
        • karakalla Re: Jeszcze raz: dzwon malego z wielkim; 07.10.07, 13:24
          ...no ale w przypadku samochodów z tych samych/zbliżonych epok konstrukcyjnych masa czy długość stref zgiotu odzyskują należne miejsce, bo chyba nikt nie ma wątpliwości, jak będzie wyglądał wynik czołówki Modusa i nowego Volvo S80, albo też S80 poprzednej generacji.

          Zresztą czynnik „wiek” nie jest pomijalny, można przyjąć, że po 15-20 latach eksploatacji odzywają się takie czynniki jak zmęczenie materiału i związane z tym osłabienie struktury.
          • 1realista Re: Jeszcze raz: dzwon malego z wielkim; 07.10.07, 14:07
            Test miał pokazać że niekoniecznie duze auto jest bezpieczniejsze. Przemowić do wyobraźni i nieco wyhamować osoby które kupią stare duze auto i będą beztrosko szaleć na drogach. Po takim tescie troche sie zastanowią zanim naciasna gaz albo... kupią nowe duze i bezpieczne auto ;-)))
          • habudzik Re: Jeszcze raz: dzwon malego z wielkim; 07.10.07, 16:08
            Owszem i dlatego konstrukcja oraz materiały mają najwieksze
            znaczenie dla bezpieczeństwa a nie masa . Mozna podnieść
            bezpieczeństwo podróżnych w danym samochodzie a jednoczesnie
            zmniejszyć jego mase ( lub tez masa może się nie zmienić ) ale nie
            można podnieś tego bezpieczeństwa poprzez samo zwiekszenie znacznie
            masy .
            --
            How much Wood Would a Woodchuck Chuck (1976)
    • przemekthor Re: Jeszcze raz: dzwon malego z wielkim; 07.10.07, 17:56
      Fifth gear zrobil naprawde dobra robote. Nie pierwszy raz juz
      zreszta. Na youtube mozna znalezc inny test zderzeniowy, niemal
      identycznego volvo z bmw "piatka", z pocz. lat 90-tych. Rezultat
      testu jest tez oplakany, w obydwu przypadkach. Podobnie, jak w
      nastepnym tescie, gdzie trzasnieto stare pajero ze stara honda
      civic, bokiem.

      Wniosek prosty - miejsce starych gratow jest na zlomie, nie na
      drogach publicznych; oczywiscie, jesli mowimy o bezpieczenstwie.
      • sakhal Re: Jeszcze raz: dzwon malego z wielkim; 08.10.07, 00:23
        > Wniosek prosty - miejsce starych gratow jest na zlomie, nie na
        > drogach publicznych; oczywiscie, jesli mowimy o bezpieczenstwie.


        I to jest idealna puenta tego watku i wszystkich podobnych.
        Watek powinien zostac podwieszony, bo byc moze kiedys uratuje komus
        zycie..

        Sama masa, przy nieduzych dysproporcjach jakie wystepuja w autach
        osobowych (rzedu 50%), nie ma az takiego wplywu na bezpieczenstwo
        jak technologia wykonania auta.
        Nowa konstrukcja i materiały sprawiaja ze auto potrafi
        bezpiecznie "przyjac" zdecydowanie wieksza energie niz ciezsze ale
        stare auta.
        • habudzik Re: Jeszcze raz: dzwon malego z wielkim; 08.10.07, 00:51
          sakhal napisał:

          > Nowa konstrukcja i materiały sprawiaja ze auto potrafi
          > bezpiecznie "przyjac" zdecydowanie wieksza energie niz ciezsze ale
          > stare auta.

          Masz racje . Niestety jest tu 3 kretynów którzy uwazają zupełnie coś innego .


          --
          How much Wood Would a Woodchuck Chuck (1976)
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się