Dodaj do ulubionych

Fabia 1.4 TDI 75 KM

17.07.03, 13:37
Właśnie wprowadzono do produkcji Fabię z silnikiem 1.4 TDI 75 KM.


Pozdrawiam
Obserwuj wątek
      • Gość: Niknejm Re: Fabia 1.4 TDI 75 KM IP: *.pg.com 17.07.03, 15:38
        Gość portalu: Miki napisał(a):

        > Ciekawe jak z ceną ??? Jeżeli będzie tańszy od 1.9 SDI to fajnei, jeżeli nie
        > to
        > gorzej. Ten dieselek ma 3 cylindy. Czytałem kiedyś test POLO z tym silnikiem -
        > podobno jest dosyć dynamiczny i oszczędny.Pozdr.

        Na 100% bedzie droższy. Cudów nie ma - to TDI.
        Pzdr
        Niknejm
        • chaladia Re: Fabia 1.4 TDI 75 KM 19.07.03, 19:46
          Z porównania Seata Ibiza 1,9 TDI vs. 1,4 TDI w konfiguratorze strony
          internetowej Seata w Polsce wynika, że różnica powinna być ok. 2.700 zł. Czyli
          nowej Fabii cena byłaby "w pół drogi" pomiedzy 1,9 SDI (ok. 45 tys. zł) i
          1,9 TDI (ok. 51.000 zł).
          Jak będzie w rzeczywistości - nie wiem.

          --
          Salaamu Wa-alleikum

          Chaladia Bolandi
          • chaladia Re: Fabia 1.4 TDI 75 KM 19.07.03, 19:57
            Porównałem też VW Polo w konfiguratorze Rowińskiego i Wajdemajera:
            1,9 SDI - 49.990 zł
            1,4 TDI - 54.400 zł
            1,9 TDI - 60.590 zł
            dla linii Comfortline.
            Teraz to już nic z tego nie rozumiem. Polityka cenowa wewnatrz koncernu
            Volkskwagen-Seat-Skoda nie trzyma się kupy...

            --
            Salaamu Wa-alleikum

            Chaladia Bolandi
    • chaladia Dobry pomysł... 19.07.03, 18:44
      Mnie się ta idea podoba. Jeżdżę obecnie Felicją 1,6, która też ma 75 KM i
      niezły moment obrotowy już od 2000 obr/min i jestem z niej zadowolony, ale
      diesel napewno byłby sympatyczniejszy. Silnik 1,9 TDI jest nieco za ciężki dla
      Fabii, lepiej pasuje od płyty podłogowej Golfa, i z reguły Fabie 1,9 TDI z
      przebiegiem powyżej 100.000 km mają niemiłosiernie nadwyrężone przednie
      zwieszenia. A cóż to jest 100.000 km dla diesla?

      Oczywiście osiągi nie będą takie, jak przy stukonnej jednostce, ale na naszych
      drogach 100 koni w stosunkowo lekkim samochodzie może zachęcić do robienia
      jakichś głupstw...

      Z powyższych przyczyn jestem ZA i być może kupię sobie taki samochód, choć
      raczej "przy okazji" zmiany przez Skodę modelu, gdy stara Fabia nieco stanieje.
      Póki co Skody są w Polsce zdecydowanie za drogie, a promocje - żałosne...

      --
      Salaamu Wa-alleikum

      Chaladia Bolandi
      • wowo5 Re: Dobry pomysł... 20.07.03, 21:25
        Ile ten wynalazek ma do 100km/h? Jezeli mniej niz 12s to znaczy, ze jest
        niebezpieczny. Kazdy musi sie czasem wlaczyc do ruchu z podporzadkowanej albo
        wyprzedzic cokolwiek. By zrobic to bezpiecznie trzeba miec jakiekolwiek
        przyspieszenie. Zdumiewa mnie, ze ludzie nie rozpatruja przyspieszenia jako
        elementu bezpieczenstwa (oprocz poduch i hamulcow).
        • chaladia Re: Dobry pomysł... 20.07.03, 21:34
          13 sekund to nie taki zły wynik w Polsce. A tyle ma i Fela 1,6 i, jak sądzę,
          będzie miała Fabia 1,4 TDI.
          Zgadzam się z Tobą, że przy włączaniu się do ruchu te 100 koni jest pomocne i
          że podnosi bezpieczeństwo osób, dla których włączenie się do ruchu NATYCHMIAST
          jest imperatywem absolutnym. Jednakże dla mnie nie jest problemem poczekać
          kilka czy kilkanaście sekund na nieco większą "przerwę", by włączyć się do
          ruchu bez zbędnego stressu i darcia gumy.
          Natomiast dla komiwojażera rozwożącego reklamówk po centrum Warszawy istotnie
          taki samochód jak Fabia 1,4 TDI nie jest najlepszym wyborem.

          --
          Salaamu Wa-alleikum

          Chaladia Bolandi
          • chaladia Przyśpieszenie 0-50 km/h 20.07.03, 23:47
            Wynik liczbowy nie jest tak szokujący, jak to co się widzi na ulicy: Nowoczesne
            silniki z 4 lub 5 zaworami na cylinder przy pojemności 1,2 litra dają duuuużo
            mocy, ale przy 6-7 tys. obrotów. A moment obrotowy zaczyna się u nich od 4,5
            tysięcy. To odpowiada 40-50 km/godz na "jedynce". Efekt - Skoda 1,6/75 KM rusza
            spod świateł o wiele szybciej niż 1,4/101 KM. Oczywiście ta druga przegania ją
            bez trudu, ale już ZA skrzyżowaniem, gdy to do niczego poza satysfakcją
            właściciela potrzebne nie jest. Dlatego wolę 75-konnego diesla od 101-konnego
            benzyniaka z 16 zaworami.

            --
            Salaamu Wa-alleikum

            Chaladia Bolandi
            • Gość: Miki Re: Przyśpieszenie 0-50 km/h IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 21.07.03, 09:58
              chaladia napisał:

              > Wynik liczbowy nie jest tak szokujący, jak to co się widzi na ulicy:
              Nowoczesne
              >
              > silniki z 4 lub 5 zaworami na cylinder przy pojemności 1,2 litra dają duuuużo
              > mocy, ale przy 6-7 tys. obrotów. A moment obrotowy zaczyna się u nich od 4,5
              > tysięcy. To odpowiada 40-50 km/godz na "jedynce". Efekt - Skoda 1,6/75 KM
              rusza
              >
              > spod świateł o wiele szybciej niż 1,4/101 KM. Oczywiście ta druga przegania

              > bez trudu, ale już ZA skrzyżowaniem, gdy to do niczego poza satysfakcją
              > właściciela potrzebne nie jest. Dlatego wolę 75-konnego diesla od 101-konnego
              > benzyniaka z 16 zaworami.
              >
              Trochę się mylisz. Silnik 1.2 64 km w Skodzie Fabia ma max. moment obrotowy 112
              Nm przy 3000 obr, moc maksymalną trochę wyżej. Ale z dieslem i tak nie ma
              szans. Pozdr
          • Gość: Lucjano Re: Dobry pomysł... IP: *.dozamel.ssk.pl 21.07.03, 08:20
            Gość portalu: pidżej napisał(a):

            > naprawdę to dla bezpieczeństwa ważne jest nie przyspieszenie 0-100 lecz 60-100
            > czy 80-120, a tu benzyniak musiałby mieć ze 110 KM by nadążyć za tym
            > siedemdziesięciopięciokonnym TDi.
            Jassssssne.
            Dla bezpieczenstwa najwazniejsze jest myslenie. A jak ktos mysli to nie brandzluje sie czasami 80-120 na V biegu tylko wrzuca wtedy bieg WŁAŚCIWY (najczęściej bedzie to III).
            • Gość: Niknejm Re: Dobry pomysł... IP: *.pg.com 21.07.03, 10:51
              Gość portalu: Lucjano napisał(a):

              > Gość portalu: pidżej napisał(a):
              >
              > > naprawdę to dla bezpieczeństwa ważne jest nie przyspieszenie 0-100 lecz 60
              > > -100
              > > czy 80-120, a tu benzyniak musiałby mieć ze 110 KM by nadążyć za tym
              > > siedemdziesięciopięciokonnym TDi.

              > Jassssssne.
              > Dla bezpieczenstwa najwazniejsze jest myslenie. A jak ktos mysli to nie
              > brandzluje sie czasami 80-120 na V biegu tylko wrzuca wtedy bieg WŁAŚCIWY
              > (najczęściej bedzie to III).

              Widzę, że mnie ubiegłeś :-) Lucjano. Też chciałem to napisać...
              A jak ktoś nie umie obsługiwać wajchy zwanej drążkiem zmiany biegów, wskazany
              jest zakup automatu, który ma funkcję zwaną 'kickdown'.

              Pzdr
              Niknejm
              • Gość: frequent flyer Re: Dobry pomysł... IP: 80.241.130.* 21.07.03, 11:12
                a ja jakoś nie widze by pidżej propagował korzystanie z wysokiego momentu
                ZAMIAST właściwego biegu. przecież jeśli ten z TDi i ze 110 konnym benzyniakiem
                równie wprawnie zmieniają, to TDi znowu temu drugiemu odjedzie. fakt że nikt
                nie podaje wartości przyspieszenia 80-120 przy optymalnym wykorzystaniu
                dostępnych przełożeń nie uprawnia IMO Waszych - Lucjano i niknejm - szalenie
                ironicznych i ciętych ;-) komentarzy.
                • franek-b Re: Dobry pomysł... 21.07.03, 11:34
                  > nie uprawnia IMO Waszych - Lucjano i niknejm - szalenie
                  > ironicznych i ciętych ;-) komentarzy.

                  Ja jednak bede ich bronil...
                  Czlowiek ma tendencje do upraszczania rzeczywistosci, w tym wypadku takiego
                  sporego uproszczenia zaczela dokonywac prasa motoryzacyjna, ktora dla wlasnych
                  celow wymyslila metodologie oceny aut i w tym np. porownywanie osiagow na
                  danych przelozeniach w pewnym zakresie predkosci. Teraz tak upowszechnil sie
                  ten punkt myslenia, ze sporo osob 'myslec' tymi kategoriami co jest bardzo
                  duzym nadluzyciem.
                  Bardzo dobrze robia, poniewaz nasmiewaja sie z kalki myslowej, jaka wciaz
                  powielaja osoby piszace na tym forum...
                  • chaladia Analiza Seata 21.07.03, 12:06
                    Polecam stronę SEATa w Polsce. Jest tam ciekawe porównanie osiągów Seata Ibiza
                    z różnymi silnikami:

                    Podają przyspieszenie 60-100 na najwyższym biegu:
                    1,2 12v 64 hp - 16,5 sek
                    1,4 16v 75 hp - 17,3 sek
                    1,4 16v 100 hp - 15,2 sek
                    1,9 SDI 64 hp - 20,0 sek
                    1,9 TDI 100 hp - 11,6 sek
                    1,9 TDI 130 hp - 18,0 sek (bo na VI biegu!!!)
                    1,4 TDI 75 hp - 13,3 sek

                    Porównanie z osiągami 0-100
                    1,2 12v 64 hp - 14,9 sek
                    1,4 16v 75 hp - 13,2 sek
                    1,4 16v 100 hp - 11,2 sek
                    1,9 SDI 64 hp - 17,0 sek
                    1,9 TDI 100 hp - 10,8 sek
                    1,9 TDI 130 hp - 9,4 sek
                    1,4 TDI 75 hp - 13,9 sek

                    Czyli, zupełnie inny wynik :-)

                    --
                    Salaamu Wa-alleikum

                    Chaladia Bolandi
                    • chaladia Re: Analiza Seata 21.07.03, 12:11
                      Przy okazji - z tej samej strony internetowej wynika, że 1,9 TDI waży o 34 kg
                      więcej, niż 1,4 TDI. Czyli tak jakby 2 kanistry benzyny nie leżały na przedniej
                      osi... Gdy sobie przypomnę stare dobre czasy, gdy miałem lat 17 i jeździłem
                      Maluchem z załadowanym bagażnikiem, to różnica była znaczna - w przypadku
                      Malucha, różnica była na plus, bo pusty miał znacznie cięższy tył niż przód,
                      ale dla Skody to wcale nie musi być prawda...

                      --
                      Salaamu Wa-alleikum

                      Chaladia Bolandi
                • Gość: Lucjano Re: Dobry pomysł... IP: *.dozamel.ssk.pl 22.07.03, 07:58
                  Gość portalu: frequent flyer napisał(a):

                  > a ja jakoś nie widze by pidżej propagował korzystanie z wysokiego momentu
                  > ZAMIAST właściwego biegu. przecież jeśli ten z TDi i ze 110 konnym benzyniakiem
                  >
                  > równie wprawnie zmieniają, to TDi znowu temu drugiemu odjedzie. fakt że nikt
                  > nie podaje wartości przyspieszenia 80-120 przy optymalnym wykorzystaniu
                  > dostępnych przełożeń nie uprawnia IMO Waszych - Lucjano i niknejm - szalenie
                  > ironicznych i ciętych ;-) komentarzy.
                  Czuję się wywołany do tablicy ;)
                  Przeczytaj list na ktory odpowiadalem: pidżej twierdzi ze 110KM benzyna jest porownywalny z 75 TDI. Co jest mozliwe jedynie przy porownywaniu przyspieszen 80-120 na V biegu. Co nalezalo udowodnic ;)
              • Gość: Woj Re: Dobry pomysł... IP: 62.29.254.* 21.07.03, 23:04
                > Widzę, że mnie ubiegłeś :-) Lucjano. Też chciałem to napisać...
                > A jak ktoś nie umie obsługiwać wajchy zwanej drążkiem zmiany biegów,
                wskazany
                > jest zakup automatu, który ma funkcję zwaną 'kickdown'.
                >
                > Pzdr
                > Niknejm

                Kiedycs ucialem sobie dluuga dyskusje z milosnikiem benzynek - argumantowal
                podobnie. Wiec poprosilem go o zmierzenie czasow 60-100 i 80-120 na
                NAJBARDZIEJ optymalnym biegu. Zmierzyl, podal a ja podalem czasy swojego
                klekota na 3, 4 i 5. Niestety dostal TEGIE baty, nie wazne na ktorym biegu
                przyspieszal. Benzynka byla... Honda Civic 1.4 Klekot to TDI PD 100KM.
                Wiec pamietajcie - w klekotach tez mozna biegi redukowac, a nie tylko na 5
                wyprzedzac ;-)
                Pozdro
                • Gość: Lucjano Re: Dobry pomysł... IP: *.dozamel.ssk.pl 22.07.03, 08:11
                  Gość portalu: Woj napisał(a):

                  > > Widzę, że mnie ubiegłeś :-) Lucjano. Też chciałem to napisać...
                  > > A jak ktoś nie umie obsługiwać wajchy zwanej drążkiem zmiany biegów,
                  > wskazany
                  > > jest zakup automatu, który ma funkcję zwaną 'kickdown'.
                  > >
                  > > Pzdr
                  > > Niknejm
                  >
                  > Kiedycs ucialem sobie dluuga dyskusje z milosnikiem benzynek - argumantowal
                  > podobnie. Wiec poprosilem go o zmierzenie czasow 60-100 i 80-120 na
                  > NAJBARDZIEJ optymalnym biegu. Zmierzyl, podal a ja podalem czasy swojego
                  > klekota na 3, 4 i 5. Niestety dostal TEGIE baty, nie wazne na ktorym biegu
                  > przyspieszal. Benzynka byla... Honda Civic 1.4 Klekot to TDI PD 100KM.
                  Ale Civic byl chyba slabszy? 90KM?
                  No i chyba nie twierdzisz ze 75 KM w TDI da rade 110 KM benzynie?
                  Nie chce mi sie we wzory wchodzic, ale zakladajac ze w miare sprawny
                  kierowca bedzie trzymal auto w okolicach mocy maksymalenej to podstawowymi
                  parametremi ksztaltujacymi czasy przyspieszen bedzie moc i masa auta.
                  Diesel ma te zalete ze ma wiecej momentu obrotowego na dole (a co za tym idzie ma wtedy wieksza moc), ale wada jest ze zakres obrotow jest mniejszy (a co za tym idzie moze np zajsc koniecznosc zmiany biegu w trakcie wyprzedzaia)

                  > Wiec pamietajcie - w klekotach tez mozna biegi redukowac, a nie tylko na 5
                  > wyprzedzac ;-)
                  Wlasnie, o to chodzi. Tylko niektorzy chyba o tym jakby nie wiedza.
                  Tak w dieslach tez jest wskazane redukowac.

                  BTW. Nie jestem dieslo-fobem ani benzyno-fanem!!!
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się