Dodaj do ulubionych

Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High

IP: *.mps.com.pl / 192.168.6.* 24.07.03, 19:16
Obserwuj wątek
    • greenblack Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High 24.07.03, 19:45
      "Jeśli weźmiemy pod uwagę najtańsze wersje kombi, cena Avensisa (1.6 VVT-i
      Terra - 71 100 zł) jest zbliżona do cen Forda Mondeo (1.8 Ambiente X100 - 68
      500 zł)"

      A cena wersji 2.0 zbliżona jest do cen 6-cylindrowej konkurencji z Niemiec, o
      turbobenzynowych wersjach nie wspominając.

      "Pewnym problemem jest ograniczona oferta silnikowa. Brakuje jednostki
      benzynowej o mocy zbliżonej do 200 KM".

      Tu macie rację. Poza tym 115 KM z 2.0d, w takim samochodzie to chyba żart.

      "nie mówiąc o silniku, który pozwoliłby Avensisowi konkurować z 275-konnym
      Passatem W8".

      Bez przesady. V6 starczy, tylko niech to nie będzie motor z Camry. Innym
      wyjściem byłoby dołożenie turbiny do 2.0.

      "Stabilności testowanej Toyocie dodawały opony Bridgestone Turanza o rozmiarze
      215/45 R 17"

      Nonsens w polskich warunkach.

      "Jednostka staje się głośna w wyższym zakresie obrotów i zużywa sporo paliwa, a
      przy tym nie wyróżnia się na tle konkurencji osiągami".

      Poza tym bezpośredni wtrysk przy polskich paliwach to zły pomysł.

      "80-120 km/h: 13,5 s (na V biegu)"

      W "AŚ" było 16,8s.

      "100 km/h (IV bieg): 63,2 dB
      100 km/h (V bieg): 62,8 dB"

      W to nawet laik nie uwierzy.


      Pozdrawiam
      • Gość: Sławek Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High IP: *.trzebinia.net / 192.168.1.* 28.07.03, 09:44
        greenblack napisał:

        > "80-120 km/h: 13,5 s (na V biegu)"

        Nie ma takiej mozliwości.
        Skoro jesteśmy już przy temacie elastyczności w tej poj.... gazetce to czy
        zauważyłes GR,ze oni maja tutaj własne kryteria.Cały świat mierzy
        elastyczności 60-100 km/h na przdostatnim biegu oraz 80-120 km/h na ostatnim.
        Auto + wprowadza wielkie zamieszanie ze swoimi 80-100 i 100-120 km/h.

        pozdr
        >
        > W "AŚ" było 16,8s.
        >
        > "100 km/h (IV bieg): 63,2 dB
        > 100 km/h (V bieg): 62,8 dB"
        >
        > W to nawet laik nie uwierzy.
        >
        >
        > Pozdrawiam
        • greenblack Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High 28.07.03, 09:58
          Gość portalu: Sławek napisał(a):


          > Nie ma takiej mozliwości.

          Chyba że założysz magnetyzer;)

          > Skoro jesteśmy już przy temacie elastyczności w tej poj.... gazetce to czy
          > zauważyłes GR,ze oni maja tutaj własne kryteria.Cały świat mierzy
          > elastyczności 60-100 km/h na przdostatnim biegu oraz 80-120 km/h na ostatnim.
          > Auto + wprowadza wielkie zamieszanie ze swoimi 80-100 i 100-120 km/h.

          Metodycznie nie kupuję tej gazetki - z przyczyn, które już tu kiedyś opisałem.
          Mam tylko 2 pierwsze numery, ale zdążyłem zauważyć ten bezsens. W ostatnim AMiS
          elastyczność mierzy się w zakresach 60-120 i 80-140, dzięki temu można
          zobaczyć, które samochody są naprawdę elastyczne, a które tylko ustawiane na
          test 60-100 i 80-120. Chodzi o porównanie samochodów usportowionych - szkoda,
          że nie ma porównania z jakimś "superelastycznym" turbodieslem, który powyżej
          3000 obr. traci 50% ciągu.


          Pozdrawiam
            • Gość: kuzyn Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High IP: *.fastres.net 03.08.03, 20:08
              Gość portalu: POOL napisał(a):

              > A może by mierzyli jadąc pod stromą górkę. Bo ostatnio wymiękł jadąc za mną
              MB
              > S 300 na sąsiednim pasie. A wyło mu to co miał pod maską jak zarzynane
              prosię
              > na każdym biegu. Ja nawet nie redukowałem biegu z 4. To musiała być potwarz
              > zadana przez kupę złomu "czytaj skodę"

              Czy zdajesz sobie sprawe ze picie wodki podczas jazdy jest zabronione?.....
            • greenblack Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High 03.08.03, 20:37
              Gość portalu: POOL napisał(a):

              > A może by mierzyli jadąc pod stromą górkę. Bo ostatnio wymiękł jadąc za mną
              MB
              > S 300

              Nie ma czegoś takiego, jak S300. jest albo 300 SE, albo S300 Turbodiesel.

              na sąsiednim pasie. A wyło mu to co miał pod maską jak zarzynane prosię
              > na każdym biegu.

              Musisz mieć nieomal słuch doskonały, by przez ścianę dieslowskiego klekotu
              dosłyszeć "wycie" benzynowego R6. Jeśli to był S300 Turbodiesel, to
              Twój "wyczyn" jest bardziej prawdopodobny.

              Ja nawet nie redukowałem biegu z 4. To musiała być potwarz
              > zadana przez kupę złomu "czytaj skodę"

              Czy przy każdej okazji starasz się dowieść wyższości Skody?


              Pozdrawiam
              • Gość: POOL Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High IP: *.zamosc.cvx.ppp.tpnet.pl 03.08.03, 23:38
                Do Kuzyna : piłeś nie jedź.
                Do Greena: miałem otwarte okno i nie był to żaden diesel tylko zwykła benzynowa
                trzysetka, potrafię odróżnić głos diesla. Przyjąłem, że była to trzysetka bo
                coś o większej pojemności powinno mnie wyprzedzić. A wyższość pokazałem, bo
                głąb trąbił na mnie, że za wolno jadę w terenie zabudowanym, a miałem równo 60
                km/h. Nie trawię takich ludzi, a drogi w naszym pieknym kraju są takie,że nie
                licząc Porsche nikt na trasie nie ma szans na wyprzedzenie. Wystarczy być
                złośliwym.
      • Gość: szczurek Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High IP: *.pg.com 08.08.03, 14:13
        greenblack napisał:

        > A cena wersji 2.0 zbliżona jest do cen 6-cylindrowej konkurencji z Niemiec, o
        > turbobenzynowych wersjach nie wspominając.

        Toyota Avensis 2.0 D4 Sol (4 cylindry) - 89,100 PLN
        Volkswagen Passat Variant Comfortline 2.8 V6 - 128,390 PLN (imho najtańsze
        niemiecke V6 kombi porównywalnej wielkości).
        Sądzę, że proporcje cenowe są zachowane.

        > Tu macie rację. Poza tym 115 KM z 2.0d, w takim samochodzie to chyba żart.

        1. 115 KM to dla 2-litrowego turbodiesla raczej tak średnio - ani dużo, ani
        mało. To dokładnie w połowie między 1.9 TDI 100 KM, a 1.9 TDI 130 KM.

        2. Testowanym autem było 2.0 D4 - benzynowy, dwulitrowy, czterocylindrowy,
        szesnastozaworowy silnik o mocy 147 KM. (W poprzedniej wersji było 150 KM ;-
        ) ). Dwulitrowy turbodiesel ma oznaczenie 2.0 D4D .

        3. Oczywiście 115 KM dla takiego auta to minimum. Oczywiście w ofercie
        przydałby się silnik o mocy 200-210 KM, najlepiej 3.0 V6, choć mogłoby to być
        również 2.4 turbo. Oczywiście planowany na jesień 2.4 ok. 160-170 KM nie zmieni
        drastycznie sytuacji...
        Tylko czy znalazłoby się dostatecznie wielu chętnych na taki mocniejszy model?
        Przecież jest to samochód popularny, auto dla mas, a w czasie stagnacji łatwiej
        jest zrezygnować z kilku koni, jeśli cena jest atrakcyjna.

        Pozdrawiam,
        • greenblack Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High 08.08.03, 14:21
          Gość portalu: szczurek napisał(a):

          > Toyota Avensis 2.0 D4 Sol (4 cylindry) - 89,100 PLN
          > Volkswagen Passat Variant Comfortline 2.8 V6 - 128,390 PLN (imho najtańsze
          > niemiecke V6 kombi porównywalnej wielkości).

          A znacznie tańsze Mondeo V6 i Vectra V6?

          > 1. 115 KM to dla 2-litrowego turbodiesla raczej tak średnio - ani dużo, ani
          > mało. To dokładnie w połowie między 1.9 TDI 100 KM, a 1.9 TDI 130 KM.

          Ale znacznie mniej niż 140 KM z 2.0.


          > Tylko czy znalazłoby się dostatecznie wielu chętnych na taki mocniejszy
          model? > Przecież jest to samochód popularny, auto dla mas, a w czasie
          stagnacji łatwiej jest zrezygnować z kilku koni, jeśli cena jest atrakcyjna.

          Sprzedaż V6 w klasie średniej jest rzeczywiście znikoma, ale podobno większość
          sprzedaży Avensisa w Polsce stanowią 2.0 w wersji High. Avensis stał się
          właściwie flagową limuzyną Toyoty w Europie, bo Camry to samochód z innej
          epoki.


          Pozdrawiam
          • Gość: szczurek Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High IP: *.pg.com 08.08.03, 15:07
            greenblack napisał:

            > Gość portalu: szczurek napisał(a):
            >
            > > Toyota Avensis 2.0 D4 Sol (4 cylindry) - 89,100 PLN
            > > Volkswagen Passat Variant Comfortline 2.8 V6 - 128,390 PLN (imho najtańsze
            > > niemiecke V6 kombi porównywalnej wielkości).
            >
            > A znacznie tańsze Mondeo V6 i Vectra V6?

            Vectra 3.2 GTS - 105,300 PLN, ale to hatchback a nie kombi
            Mondeo Kombi 2.5 V6 24V Trend - 89,000 PLN
            (albo w tej samej cenie Trend X, ale już bez 24V; co ciekawe - oba 170 KM)
            Przepraszam, zapomniałem, że Ford to niemieckie auto!

            Ale Trend u Forda to mniej niż Sol u Toyoty. Raczej należałoby porównywać z V6
            24V Ghia za 101,400 PLN. Tu chyba oferta Forda jest bardzo konkurencyjna: 25%
            więcej pojemności, 19% więcej mocy, w dodatku V6, a wszystko to za cenę o tylko
            o 13% większą. No chyba, że ktoś ma dokładnie 90 tys. PLN + pieniądze na
            ubezpieczenie... Tutaj rzeczywiście "można odnieść wrażenie, że proporcje
            cenowe tych modeli są nieco zachwiane".

            Zresztą z Fordów najbardziej interesuje mnie Mondeo Kombi V6 ST220 z kratką za
            122,000 PLN (+ dopłata 3500 PLN za homologację ciężarową) :-)

            > Avensis stał się właściwie flagową limuzyną Toyoty w Europie, bo Camry to
            > samochód z innej epoki.
            Wiadomość ta prawdopodobnie nie dotarła jeszcze do świadomości szefów Toyoty na
            Europę. Oni ciągle jeszcze sądzą, że flagową limuzyną jest Camry. Avensis High
            3.0 V6 z pewnością zatopiłby Camry w Europie. I chyba to jest główny powód,
            dlaczego go nie będzie. A szkoda...

            Pozdrawiam,
            • greenblack Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High 08.08.03, 15:31
              Gość portalu: szczurek napisał(a):

              > Przepraszam, zapomniałem, że Ford to niemieckie auto!

              A Avensis to samochód japoński czy angielski/europejski?

              > Wiadomość ta prawdopodobnie nie dotarła jeszcze do świadomości szefów Toyoty
              na
              >
              > Europę. Oni ciągle jeszcze sądzą, że flagową limuzyną jest Camry.

              Czy to ironia?;)

              Avensis High
              > 3.0 V6 z pewnością zatopiłby Camry w Europie. I chyba to jest główny powód,
              > dlaczego go nie będzie. A szkoda...

              Avensis miałby szansę stać się tym dla Toyoty, czym C5 i Vectra są dla swoich
              marek.


              Pozdrawiam
    • Gość: Stiopa A WIĘC TOYOTA MA SWOJEGO CZŁOWIEKA IP: 198.0.3.* 29.07.03, 08:16
      również i tutaj!!! Znajomość samochodu przez autora jest
      żenująca i mam podejrzenia o brak bezinteresowności. Sam jeżdżę
      Toyotą i pewnie marki nie zmienię, ale Toyota Motor Poland to
      forma beznadziejna dla Klienta, natomiast świetnie sobie radzi w
      kontaktach z panami redaktorami - proszę mi znaleźć polską
      gazetę motoryzacyjną, która napisze prawdziwie krytyczny artykuł
      o TMP? NIE MA TAKIEJ!!! A dlaczego? Bo TMP jest cwana i
      wszystkich was przekabaciła na swoją stronę!!! Jej - chwała za
      to, a wy pismaki jesteście kundelkami prowadzanymi na smyczy.
      Najgorsze jest to, że dobrze wam w tej roli.....
    • Gość: klass Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High IP: *.opole.cvx.ppp.tpnet.pl 10.08.03, 16:46
      Ech, ładny samochód a taki plastikowy.
      Ta chromowana ramka z przodu - plastik. Puknąć w to palcem - luźna.
      Kokpit - ze trzy lata do tyłu. Proszę usiąść w wersji SOL i nacisnąc to
      plastikowe pseudodrewno - chrzęśći jak zamocowane na taśmie samoprzylepnej.
      Sterowanie radiem w kierownicy - porażka. Zafoliowane przyciski jak w
      koreańskich nieprzemakalnych kalkulatorach sprzed 15 lat.
      Czy desidnerzy Toyoty nie siedzieli w nowym Mondeo ? Mogliby sporo podpatrzeć.
      ALe najlepsze na koniec. Kolumna kierownicy regulowanej wzdłużnie (rychło w
      czas) przykryta jest z góry jakąś postrzępioną szmatą ! Z fotela kierowcy tego
      nie widać ale pasażer na nic innego nie patrzy :)
      • Gość: Milos Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High IP: 62.233.141.* 11.08.03, 22:50
        Gość portalu: klass napisał(a):

        > Ech, ładny samochód a taki plastikowy.
        > Ta chromowana ramka z przodu - plastik. Puknąć w to palcem - luźna.
        > Kokpit - ze trzy lata do tyłu. Proszę usiąść w wersji SOL i nacisnąc to
        > plastikowe pseudodrewno - chrzęśći jak zamocowane na taśmie samoprzylepnej.
        > Sterowanie radiem w kierownicy - porażka. Zafoliowane przyciski jak w
        > koreańskich nieprzemakalnych kalkulatorach sprzed 15 lat.
        > Czy desidnerzy Toyoty nie siedzieli w nowym Mondeo ? Mogliby sporo
        podpatrzeć.
        > ALe najlepsze na koniec. Kolumna kierownicy regulowanej wzdłużnie (rychło w
        > czas) przykryta jest z góry jakąś postrzępioną szmatą ! Z fotela kierowcy
        tego
        > nie widać ale pasażer na nic innego nie patrzy :)

        Generalnie się zgadzam, chociaż jestem fanem Toyoty. Też zauważyłem te
        wszystkie niedociągnięcia. Ale z tym Mondeo to przegiąłeś maksymalnie. To jest
        dopiero porażka jeśli chodzi o wnętrze. Plastiki na boczkach drzwi i desce tak
        twarde, że można sobie siniaków narobić, obrzydliwy zegarek na środku, paskudna
        kierownica z wielkim bezkształtnym środkiem i jakimiś pseudoaluminiowymi
        szprychami, źle zaprojektowana deska, na której przy wrzuconym 1,3 lub 5 biegu
        trudno się dostać do przycisków radioodtwarzacza i klimy (są za nisko, a
        dźwignia zmiany biegów za bardzo do przodu), obłażące tworzywo na uchwytach
        drzwi, urywające się uchwyty itd itp. Człowiek który to projektował nie miał
        pojęcia o ergonomii, do tego użyli materiałów ze śmietnika. I ty stawiasz to za
        wzór ??? To już wolę Avensis.

        Ps. Moi znajomi z którymi rozmawiałem mają dokładnie te same odczucia co do
        Mondeo
        >
        • Gość: klass Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High IP: *.opole.cvx.ppp.tpnet.pl 12.08.03, 00:40
          Niee. Daleki jestem od stawiania Mondeo za wzór. Przez sześć ostatnich lat
          jeżdziłem Corollą i Avensis (bezawaryjnie), więc przywiązany jestem. Natomiast
          bezradnie obserwuję jak Toyota obniża poziom. Tkwi w niej jakaś niemoc do
          zrobienia wszechstronnie dobrego samochodu. Cenię sobie bezawaryjność pierwszej
          Avensis ale w drugiej wrażenie psują detale. A jest ich za dużo jak na taki
          samochód. Wolałbym jednolitą, solidną deskę sztywno zamocowaną niż tę upstrzoną
          plastikowymi błyskotkami tapetę naciągniętą na druciane rusztowanie - bo takie
          to robi przy MOCNIEJSZYCH oględzinach :).
          Co z tego, że skóra na kierownicy skoro jest ona za duża, z kolumną przykrytą
          szmatą jak w radzieckim ciągniku ? Po diabła te chromy z przodu skoro klamki
          skrzypią ?
          No ale skoro miał to być samochód ładny i niedrogi... to nic dziwnego.
          To jest samochód do kupienia, do jazdy i sprzedania. Ale ten niedosyt
          estetyczny i irytujące szczególy nie pozwolą go polubic jak mojej pierwszej
          corolli 97' z okrągłymi światłami.
          A ten diesel Mondeo to mnie kusi...
          Zresztą, mam wrażenie, że za rok "corolla" to będzie taka "fabia" o "avensis" -
          "oktavia". Pod względem i liczebności no drogach, co za tym idzie - prestiżu a
          w konsekwencji - jakości i awaryjności. Obym się mylił.
          • remo29 Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High 12.08.03, 09:16

            > Zresztą, mam wrażenie, że za rok "corolla" to będzie taka "fabia"
            o "avensis" -
            > "oktavia". Pod względem i liczebności no drogach, co za tym idzie - prestiżu
            [...]

            Coś mi się zdaje, że mylisz prestiż z osiedlowym szpanerstwem. Chcesz prestiżu -
            kup sobie czarną S-klasse i zatrudnij szofera. Jeśli jednak chcesz pojeździć
            wygodnym autem, na które cię stać i które po znudzeniu się możesz z lekkim
            sercem sprzedać nieoglądając się na spadek wartości, to co za różnica czy
            jeździ ich tysiąc, czy jeden w całym mieście?
      • Gość: K.Ż. Re: Megatest - Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High IP: *.chello.pl 07.12.03, 21:19
        ALe najlepsze na koniec. Kolumna kierownicy regulowanej wzdłużnie (rychło w
        > czas) przykryta jest z góry jakąś postrzępioną szmatą ! Z fotela kierowcy
        tego
        > nie widać ale pasażer na nic innego nie patrzy :)

        BZDURA!!! Specjalnie jeździłem oglądać Mondeo i Avensisa. Mondeo także
        kolumnę kierownicy ma przykrytą jakimś materiałem. I ani w Mondeo ani w
        Awensisie nie jest to postrzępiona szmata, chociaż w Mondeo "widać" jej więcej.
        A pasażer musiałby miec potężnego zeza, aby poza tym nic nie widzieć.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka