Dodaj do ulubionych

Nowy V8 Twin Turbo BMW

18.12.07, 08:41
Dane oficjalne przy okazji premiery X6:

Pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 300 kW/407 KM przy 5500–6400 obr/.min., maks. moment obrotowy: 600 Nm przy 1750–4500 obr./min., emisja CO2: 299 g/km.

Pewnie powtórzy się historia z x35i i rynek piśnie z zachwytu, tym bardziej, że cena nie będzie radykalnie wyższa niż modeli z obecnym 4,8 i 367 KM. Zjadają nie tylko Mercedesy z 5,5 (o 4,2 Audi nie ma co wspominać), ale sądząc po danych z testów 335i, nowy 750i powinien chyba przynajmniej dorównywać S8 i niewiele ustępować S63.

Serdeczne pozdrowienia dla mających tych 80 000 € na furę.
Obserwuj wątek
      • karakalla Re: Nowy V8 Twin Turbo BMW 18.12.07, 21:22
        > Co do Audi 4,2, to ciężko porównywać, bo jest to silnik wolnossący.

        Technicznie oczywiście nie, ale rynkowo jak najbardziej. Dzisiaj A8 4.2 kosztuje w Niemczech 76500 €, BMW 750i - 78000. X6 z 4,4 TT ma kosztować 73800, X5 4,8 kosztuje 69500... No to z tego wywodu, biorąc pod uwagę, że X6 ma być pozycjonowane trochę wyżej niż analogiczne X5 wynika chyba, że nowe 750i, a nawet xi nie powinno przekroczyć ca. 83000, więc będzie dalej bezpośrednim konkurentem Audi z 4,2 a nie z 5,2. Swoją drogą zastanawiające, że Audi od wczesnych lat 90. trzyma się tej zaczarowanej granicy 4,2 litra, podczas gdy np. BMW zwiększyło w kolejnych modernizacjach pojemność z 4,0 do 4,8...

        W odniesieniu Audi zresztą też przebąkuje się o dużych turbobenzynach, ale mniejszych od ekstremalnej jednostki w RS6. Była nawet informacja, że 3,2TFSI miałaby trafić już do Q5, ale chyba nie udało im się tego dopracować.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się