Dodaj do ulubionych

Nowe: 320d czy A4 TDI?

IP: 80.50.101.* 11.08.03, 15:14
wlasnie mam taki dylemat:

za BMW: zawsze to BMW i wieksza moc silnika (150PS), tylny naped
za Audi: tansze, za cene 320d mozna kupic quattro

ryzyko "ze zabiora" takie same, wykonanie/jakosc tez podobna

jakie macie zdanie? moze znajda sie tez uzytkowicy obu aut

pozdr Max

Obserwuj wątek
    • bisnesmen Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 11.08.03, 15:45
      Po tym, jak przejedziesz się Audi quattro, nie będziesz chciał już nigdy
      jeździć samochodem z napędem na jedną oś.
      BMW ma co prawda większy moment obrotowy (330Nm - 285Nm) ale w Audi jest
      on osiągany przy niższych obrotach (1750rpm - 2000rpm). Audi nieco gorzej
      przyspiesza, ale zachowanie na śliskiej nawierzchni w pelni Ci to zrekompensuje!
      Szacuneczek.
      --
      Bisnesmen, posiadacz s4
      • greenblack Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 11.08.03, 17:09
        bisnesmen napisał:

        > Po tym, jak przejedziesz się Audi quattro, nie będziesz chciał już nigdy
        > jeździć samochodem z napędem na jedną oś.

        Masz rację, Bisnesmenie. Myślałem, że jakoś uda mi się przekonać samego siebie
        do RWD, ale nie. Będzie jednak quattro.


        Pozdrawiam
    • rumburaak Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 11.08.03, 18:24
      Gość portalu: Max napisał(a):

      > wlasnie mam taki dylemat:
      >
      > za BMW: zawsze to BMW i wieksza moc silnika (150PS), tylny naped
      > za Audi: tansze, za cene 320d mozna kupic quattro
      >
      > ryzyko "ze zabiora" takie same, wykonanie/jakosc tez podobna
      >
      > jakie macie zdanie? moze znajda sie tez uzytkowicy obu aut
      >
      > pozdr Max
      >

      Quattro to fajna rzecz ale ja bym wziął BMW bez chwili
      zastanowienia.Czterocylindrowe 1.9TDI (o różnych mocach) jest strasznie głośne
      i szorstkie i nie przystoi raczej do A4 jako auta z klasy "exclusive D".Ten
      diesel z Bmw to ,w por do Tdi z A4, to jest bajka.....Pzdr
    • Gość: E6x Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? IP: *.access.de.clara.net 11.08.03, 19:10
      BMW 2.0D
      - silnik na pewno z lepsza kultura pracy i dynamika, wyzszym momentem i
      elastycznoscia, spalanie na tym samym poziomie co a4 1.9TDI 130PS (bo o ten
      raczej chodzi)
      - wyzsza cena przy sprzedazy
      - 3 prowadzi sie stabilniej (zwlaszcza z DSC)- sztywniejsze od A4
      na minus :
      - mniej miejsca w srodku i w bagazniku jak w A4
      - za 1,5 roku wchodzi nowa seria

      A4 1.9TDI 130PS:
      - za wypas mniejsze doplaty jak w BMW
      na minus:
      - silnik - nie najnowsza konstrukcja z wielka turbodziura, glosny ale za to
      wytrzymaly, jednak za slaby do takiego auta

      Wielkim nieporozumieniem jest wsadzanie do takich silnikow napedu na 2 osie.

      Dodam ze obydwoma jezdzilem wiec to wszystkie praktyczne uwagi.
      No i prestige: ciekawe co inni o tym sadza - prosze zadnych tekstow o dresach
      itd bo to was dyskwalifikuje :))) ja mam swojego typa

      pzdr
      • bisnesmen Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 11.08.03, 23:31
        Gość portalu: E6x napisał(a):

        > A4 1.9TDI 130PS:
        > Wielkim nieporozumieniem jest wsadzanie do takich silnikow napedu na 2 osie.

        Jeździłem tym autem i rzeczywiście nie jest to ścigacz (co za niespodzianka!
        1.9 tdi) "Turbodziura" wcale nie przeszkadza w normalnej eksploatacji,
        a auto bez wysiłku osiąga setkę poniżej 10 sekund, niewiele tracąc dynamiki
        na biegach III i IV. Dlaczego wersja quattro ma wg Ciebie mniej sensu niż
        z napędem na jedną oś - to dla mnie zagadka. Może jeździłeś tylko w lecie
        i po prostych.

        > Dodam ze obydwoma jezdzilem wiec to wszystkie praktyczne uwagi.
        Ja tylko a4 i dlatego o niej piszę

        > No i prestige: ciekawe co inni o tym sadza - prosze zadnych tekstow o dresach
        > itd bo to was dyskwalifikuje :))) ja mam swojego typa
        Prestige to alarm samochodowy, który możesz zamówić tak do a4, jak do 320d.
        Natomiast prestiż zdrowy człowiek opiera na kulturze bycia, wiedzy, szacunku
        dla siebie i innych. Jeśli brak mu tych przymiotów, a ma szczęście być
        człowiekiem zamożnym, próbuje ów prestiż budować nowobogackimi błyskotkami,
        wytapirowaną żoną i autem, które ze środka transportu awansuje do roli
        wyznacznika statusu społecznego.
        Leszek Miller jeździ BMW 7, a Janina Ochojska nie ma samochodu. Czy to dla
        Ciebie coś znaczy?
        • Gość: E6x Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? IP: *.access.de.clara.net 12.08.03, 19:04

          A4 1.9TDI 130PS:

          Milo jest jechac quatro z momentem do 4000obr ale do tego musi byc odpowiednio
          duzy a takiego ten silniczek nie daje. Obys sie zima nie przeliczyl jak
          wyladujesz w rowie : " jak to ? przeciez mialem quatro...." bo tak zrobil
          pewein znajomy - to tylko dobry marketing firmy.
          To nie jest samochod ani terenowy ani wyczynowy. Na trasach szutrowych nie
          bedziesz raczej tez nim jezdzil.

          A takie wyklady z moralnosci bys juz sobie podarowal:

          To ze Miller jezdzi 7 a Ochojska nie ma auta nic dla mnie nie znaczy bo wiem
          akurat troche o tych osobach podobnie jak inni forumowicze.

          Z drugiej strony po co wiec te forum - kupujmy wszyscy delu tico (albo fabie
          jak sie niektorzy uciesza) i najlepiej w jednym kolorze

          Idac twoim tokiem rozumowania to olbrzymim szacunkiem i prestigem ...ups
          PRESTIZEM (sorry ale kropka nie chce wskoczyc:: ) cieszy sie u Ciebie byly
          premier Waldek Pawlak ktory w Wa-wie rozbijal sie szarym poldkiem w kolummnie 7.

          Jak wyjezdzal w delegacje poza Wa-wa to na granicy (zeby nikt nie wiedzial)
          miasta przesiadal sie w 7 - Ty na pewno nie wiedziales.. :)

          pzdr

          • greenblack Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 12.08.03, 20:45
            Gość portalu: E6x napisał(a):

            > Obys sie zima nie przeliczyl jak
            > wyladujesz w rowie : " jak to ? przeciez mialem quatro...." bo tak zrobil
            > pewein znajomy - to tylko dobry marketing firmy.

            Nie wiem, co to miało być, ale na pewno nie argument. Czy Audi sprzedaje
            quattro jako lekarstwo na debilizm?

            > To nie jest samochod ani terenowy ani wyczynowy.

            To chyba oczywiste.


            Pozdrawiam
    • franek-b Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 12.08.03, 14:42

      > wlasnie mam taki dylemat:
      >
      > za BMW: zawsze to BMW i wieksza moc silnika (150PS), tylny naped
      > za Audi: tansze, za cene 320d mozna kupic quattro
      >
      > ryzyko "ze zabiora" takie same, wykonanie/jakosc tez podobna
      >
      > jakie macie zdanie? moze znajda sie tez uzytkowicy obu aut
      >
      > pozdr Max

      Zdecydowanie bmw 320d, tu nie ma co tlumaczyc. Porównywalne do bmw moze byc co
      najwyzej 2.5 tdi quattro od audi. Samo audi wychodzi z tego silnika 1.9tdi,
      ktory pamieta jeszcze koniec lat 80-tych, do tego dochodzi ciasne wnetrze audi
      (ciekawy jestem czy wciaz nie mozna skladac tylnej kanapy;-). tylnonapedowe bmw
      to super auto do dlugich wyjazdow i podrozy po autostradzie
      • greenblack Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 12.08.03, 16:25
        franek-b napisał:

        > Zdecydowanie bmw 320d, tu nie ma co tlumaczyc. Porównywalne do bmw moze byc
        co
        > najwyzej 2.5 tdi quattro od audi.

        Bez sensu. Z 2.5 TDI 180 KM to Ty możesz porównywać 330xd, a wersję 163 KM z
        325d, gdyby była taka wersja.

        > Samo audi wychodzi z tego silnika 1.9tdi

        Właśnie, dlatego warto chyba poczekać na 2.0 TDI.


        > ktory pamieta jeszcze koniec lat 80-tych, do tego dochodzi ciasne wnetrze
        audi

        Za to 3 to prawdziwy mistrz przestronności.

        > (ciekawy jestem czy wciaz nie mozna skladac tylnej kanapy;-).

        Można.

        tylnonapedowe bmw
        >
        > to super auto do dlugich wyjazdow i podrozy po autostradzie

        O ile nie spadnie śnieg lub deszcz.


        Pozdrawiam
        • franek-b Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 12.08.03, 17:47

          > Bez sensu. Z 2.5 TDI 180 KM to Ty możesz porównywać 330xd, a wersję 163 KM z
          > 325d, gdyby była taka wersja.

          Niby tak, lecz tak samo dobrze mozna porownywac 150KM ze 130KM. Prawda jest
          taka, ze to sa rozne silniki, rozne auta, i raczej audi probuje wchodzic tam
          gdzie nie jest jego miejsce


          > Właśnie, dlatego warto chyba poczekać na 2.0 TDI.

          Dziwna polityke ma vw/audi, wsadza ten silnik do nowych aut jak a3, ale pewnie
          wiaze sie to z mocami produkcyjnymi

          > > ktory pamieta jeszcze koniec lat 80-tych, do tego dochodzi ciasne wnetrze
          > audi
          >
          > Za to 3 to prawdziwy mistrz przestronności.

          Nie, jest ale to sportowa limuzyna z roztawem osi ktory jest blizej a6, silnik
          wzdluznie, zreszta nie trzeba Ci tego mowic


          > Można.

          ho ho ho taki progress z ta kanapa...


          > O ile nie spadnie śnieg lub deszcz.

          a jak juz spadnie to pomaga quattro ale troche, nie czyni z pojazdu
          przyklejonym na super glue, a paliwa bierze wiecej rowniez jak jest sloneczna
          pogoda

          pozdrawiam

          • greenblack Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 12.08.03, 17:56
            franek-b napisał:

            > audi probuje wchodzic tam
            > gdzie nie jest jego miejsce

            Możesz rozwinąć?

            > Nie, jest ale to sportowa limuzyna z roztawem osi ktory jest blizej a6

            3 ma duży rozstaw osi, bi slinik jest ustawiony wzdłużnie nad przednią osią, a
            w Audi silnik jest przed przednią osią.

            > silnik
            wzdluznie

            W Audi silnik też jest ustawiony wzdłużnie.


            > ho ho ho taki progress z ta kanapa...

            A co Ty tak z tą kanapą? Przecież w BMW też trzeba było i chyba nadal trzeba w
            niektórych modelach dopłacać.

            > a jak juz spadnie to pomaga quattro ale troche, nie czyni z pojazdu
            > przyklejonym na super glue

            Oczywiście, że nie, ale znacznie pomaga.

            , a paliwa bierze wiecej rowniez jak jest sloneczna
            > pogoda

            Równie dobrze można powiedzieć, że tylnonapędowe samochody są bardziej
            paliwożerne od przednionapędowych.


            Pozdrawiam
            • franek-b Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 13.08.03, 10:21

              > > audi probuje wchodzic tam
              > > gdzie nie jest jego miejsce
              >
              > Możesz rozwinąć?

              Audi wyraznie odstaje pod wzgledem oferowanej techniki, jakosci wykonczenia od
              bmw i mercedesa. Jako jedyny z tej 3 jest przednionapedowy, samo to mowi ze tak
              naprawde zalicza sie do tej grupy jedynie dzieki zabiegom marketingowym a nie
              technicznym. Srodek w postaci jednakowych zegarow, foteli, deski rozdzielczej
              itd przynaleznej do calej grupy vw pokazuje z czym mamy faktycznie do
              czynienia.

              > > Nie, jest ale to sportowa limuzyna z roztawem osi ktory jest blizej a6
              >
              > 3 ma duży rozstaw osi, bi slinik jest ustawiony wzdłużnie nad przednią osią,
              a
              > w Audi silnik jest przed przednią osią.

              O tym to ja wiem, ale nie zmienia to w niczym faktu, ze dzieki temu trakcja
              przy wiekszych predkosciach jest nieporownywalna w obydwu autach. Fizyka nie
              przyjmuje tlumaczen... ona dziala niezaleznie od podwodow


              > > ho ho ho taki progress z ta kanapa...
              >
              > A co Ty tak z tą kanapą? Przecież w BMW też trzeba było i chyba nadal trzeba
              w
              > niektórych modelach dopłacać.

              Poniewaz pamietam jak jeszcze w polowie lat 90 audi nie oferowalo skladanej
              kanapy, zreszta to jest jakas choroba w grupie vw, w skodzie superb wydaje mi
              sie ze nie mozna nawet takiej opcji zamowic... dla mnie cos takiego to sa lata
              80... jak zbiornik paliwa umieszczano pod tylna polka


              pozdrawiam
              • greenblack Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 13.08.03, 11:45
                franek-b napisał:

                > Audi wyraznie odstaje pod wzgledem oferowanej techniki, jakosci wykonczenia
                od
                > bmw i mercedesa.

                Bez żartów. Z pełną świadomością mogę stwierdzić, że jakość wykończenia Audi
                jest w każdym modelu wyższa niż w analogicznych Mercedesach i BMW.

                Jako jedyny z tej 3 jest przednionapedowy, samo to mowi ze tak
                >
                > naprawde zalicza sie do tej grupy jedynie dzieki zabiegom marketingowym a nie
                > technicznym.

                Wyższość tylnego napędu nad przednim jest oczywista, jednak w cenie
                tylnonapędowych BMW i Mercedesów dostaje się wersje quattro - jednego z
                najlepszych 4x4 na świecie. A co z silnikami i innymi rozwiązaniami
                technicznymi? Silniki BMW są z tej trójki generalnie najlepsze, ale różnice są
                minimalne.

                > O tym to ja wiem, ale nie zmienia to w niczym faktu, ze dzieki temu trakcja
                > przy wiekszych predkosciach jest nieporownywalna w obydwu autach. Fizyka nie
                > przyjmuje tlumaczen... ona dziala niezaleznie od podwodow

                Mówisz o wersjach z napędem na jedną oś?


                Pozdrawiam
                • franek-b Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 13.08.03, 12:43

                  > Bez żartów. Z pełną świadomością mogę stwierdzić, że jakość wykończenia Audi
                  > jest w każdym modelu wyższa niż w analogicznych Mercedesach i BMW.

                  Z pelna swiadomosci moge stwierdzic, ze jak widze zegary z seata czy deske z
                  golfa to nie czuje wcale tej jakosci, chyba ze jakosc daja te czarne plastiki


                  > Wyższość tylnego napędu nad przednim jest oczywista, jednak w cenie
                  > tylnonapędowych BMW i Mercedesów dostaje się wersje quattro - jednego z
                  > najlepszych 4x4 na świecie. A co z silnikami i innymi rozwiązaniami
                  > technicznymi? Silniki BMW są z tej trójki generalnie najlepsze, ale różnice

                  > minimalne.

                  Nie takie minimalne, jednak tdi jest technologia stosowana jedynie przez vw,
                  jedyny plus to wyzsze cisnienie wtrysku ale duuuzo nizsza kultura pracy, o
                  benzynowcach nie wsponme


                  > Mówisz o wersjach z napędem na jedną oś?

                  Tak, zdecydowani na jedna os, jedym plusem za audi to jest quattro w cenie
                  jednej osi, lecz pozostale rzeczy sa na nie
                  • Gość: Szymi Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.08.03, 23:10

                    > Z pelna swiadomosci moge stwierdzic, ze jak widze zegary z seata czy deske z
                    > golfa to nie czuje wcale tej jakosci, chyba ze jakosc daja te czarne plastiki

                    idz do salonu i zobacz jeszcze raz. akurat w audi jakosc wykonczenia wnetrza
                    jest najlepsza i nie ma nic wspolnego z innymi markami vw. w bmw jak cchesz
                    miec dobrze wykonczona deske to musisz kupic lepszy model zreszta nawet w m5 w
                    standardzie jest skora a deska nie jest nia obszyta. mercedes to ma takie
                    plastiki nawret w s ze lepiej nie mowic, chcesz miec ladne wnetrze zamow
                    designo za np. dodatkowo 20 000 EUR (podobno swego czasu szefostwo gm
                    przynioslo na zebranie u siebie deske z a6 i powiedzialo designerom ze tak ma
                    wygladac i byc wykonana deska rozdzielcza)


                    > Nie takie minimalne, jednak tdi jest technologia stosowana jedynie przez vw,
                    > jedyny plus to wyzsze cisnienie wtrysku ale duuuzo nizsza kultura pracy, o
                    > benzynowcach nie wsponme

                    a co masz do benzynowcow z audi? silnik 4.2 v8 zostal okreslony w topgear
                    jako "masterpiece", to samo 2.4 v6
                    • rumburaak Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 14.08.03, 00:49
                      Precyzja spasowania i jakość plastiku w Audi jest rzeczywiście na najwyższym
                      poziomie ale zgodzę się też z opinią,że razi jednakowy wygląd niektorych
                      elementów deski Audi z elementami kokpitów VW, Skody ,Seata.......Pzdr
                    • franek-b Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 14.08.03, 09:39

                      > idz do salonu i zobacz jeszcze raz. akurat w audi jakosc wykonczenia wnetrza
                      > jest najlepsza i nie ma nic wspolnego z innymi markami vw. w bmw jak cchesz
                      > miec dobrze wykonczona deske to musisz kupic lepszy model zreszta nawet w m5
                      w
                      > standardzie jest skora a deska nie jest nia obszyta.

                      czyzbys sugerowal ze kazde audi ma obszyta skora deske? czy tobie sie z
                      bentleyem audi nie pomylilo?
                      I nie rob ze mnie idioty, ktory audi na oczy nie widzialo w srodku, troche
                      jezdzilem audi tt kabrio, tam chociaz deska jest zmieniona w stosunku do
                      innych, dodane takie fajne aluminiowe wstawki, taki tech look, lecz zegary to
                      standard z golfa i spolki


                      > mercedes to ma takie
                      > plastiki nawret w s ze lepiej nie mowic, chcesz miec ladne wnetrze zamow
                      > designo za np. dodatkowo 20 000 EUR (podobno swego czasu szefostwo gm
                      > przynioslo na zebranie u siebie deske z a6 i powiedzialo designerom ze tak ma
                      > wygladac i byc wykonana deska rozdzielcza)

                      jednak GM to nie bmw i mercedes...

                      > a co masz do benzynowcow z audi? silnik 4.2 v8 zostal okreslony w topgear
                      > jako "masterpiece", to samo 2.4 v6

                      nie wiedzialem ze na potege do a4 montuje sie v8, i chyba nie chcesz powiedziec
                      ze 2.4 v6 jest lepsze od r6 bmw?
                      • Gość: Piotr Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? IP: Cerber:* / 10.0.0.* 14.08.03, 09:50
                        franek-b napisał:
                        > > idz do salonu i zobacz jeszcze raz. akurat w audi jakosc wykonczenia wnetr
                        > > jest najlepsza i nie ma nic wspolnego z innymi markami vw. w bmw jak cches
                        > > miec dobrze wykonczona deske to musisz kupic lepszy model zreszta nawet w
                        > > standardzie jest skora a deska nie jest nia obszyta.
                        > czyzbys sugerowal ze kazde audi ma obszyta skora deske? czy tobie sie z
                        > bentleyem audi nie pomylilo?
                        > I nie rob ze mnie idioty, ktory audi na oczy nie widzialo w srodku, troche
                        > jezdzilem audi tt kabrio, tam chociaz deska jest zmieniona w stosunku do
                        > innych, dodane takie fajne aluminiowe wstawki, taki tech look, lecz zegary to
                        > standard z golfa i spolki

                        moim skromnym zdaniem Audi jest jednak jeden stopien nizej jesli chodzi o
                        materialy i ich montaz za BMW mercedesem czy jaguarem. Zgadzam sie ze montaz
                        tych smych elementow do Seata i innych obniza prestiz audi
                    • popaye BMW i Audi 14.08.03, 18:59


                      Nie chce sie wymadrzac bo nie nie znam z praktyki obydwu modeli, a od silnika
                      dieslowskiego w osobowym aucie 1 x na zawsze oduczylem sie bedac posiadaczem
                      przed ca.15 laty Forda Scorpio z peugeotowskim 2 litrowym "g...." -nigdy wiecej
                      w zyciu.
                      Co do jakosci wykonania to jako byly uzytkownik BMW 525 i Audi 2,8 v8 - to nie
                      ma ZADNEGO porownania!.
                      W BMW o "jakosci" - mozna mowic wylacznie od serii 7 !!.
                      Wszystko co "ponizej" nie umywa sie nawet do Audi!.
                      Klekocaca karoseria po 20.000 km uzytkowania w polskich warunkach, a nawet
                      odklejajace sie wykleiny drzwi tylnych -:(.
                      Audi pod kazdym wzgledem techniki i wykonania bylo 2 klasy lepsze!.


                      --
                      Nigdy nie jest tak zle by nie moglo byc jeszcze gorzej.
            • Gość: Max Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.08.03, 11:20
              ja jezdzilem 320d 150PS (i to niejedna) wiec wiem czego sie spodziewac, Audi
              nie jezdzilem, jedynie Passatem z tym silnikiem (TDI 130PS)
              moje odczucia sa takie, ze na polskie drogi (czesto zasniezone i sliskie)
              quattro zawsze zapewniloby troche lepszy "grip"
              BMW to jednak BMW i czuc ze silnik potrafi wiecej (jechalem 225 licznikowe,
              natomiast Passat kombi rozbujal sie tylko do 200 tez licznikowych), jezdze
              bardzo duzo po autostradach w innych krajach - to chyba jasne, bo u nas prawie
              ich nie ma - no i tutaj pasuje mi bardziej 3

              pytanie: czy mozna sie spodziewac a jesli tak to kiedy silnika 2.0 TDI w A4?
              moze faktycznie jeszcze sie chwile wstrzymac i poczekac na mocniejszy silnik,
              wtedy juz chyba nie wahalbym sie i wzial quattro ze 140PS

              pozdr Max
              • greenblack Re: Nowe: 320d czy A4 TDI? 13.08.03, 11:52
                320d jest dynamiczniejsze i nad tym nie ma co dyskutować. Kwestią zasadniczą
                jest jednak napęd 4x4, który stawia A4 ponad 3. Quattro docenisz szybciej niż
                się spodziewasz.

                Gość portalu: Max napisał(a):

                > pytanie: czy mozna sie spodziewac a jesli tak to kiedy silnika 2.0 TDI w A4?

                Najpóźniej przy okazji liftingu A4, ale myślę, że to się stanie w ciągu kilku
                najbliżsych miesięcy. Innym wyjściem jest kupienie A4 2.5 TDI 163 KM.


                Pozdrawiam
    • Gość: szczurek TDI czy V6? IP: *.pg.com 14.08.03, 11:29
      Nie rozumiem po co kupować pierdzącego, trzęsącego się dieselka, kiedy za te
      same pieniądze można mieć porządne, benzynowe V6.
      Na przykład cena Citroena C5 3.0 V6 Exclusive + zapas paliwa na 100 kkm = cena
      gołego A4 1.9 TDI + zapas paliwa na 100 kkm. To samo dotyczy Forda Mondeo 2.5
      V6 24V Ghia X oraz (w trochę mniejszym stopniu) Renault Laguna Privilege 3.0 V6
      aut.
      Zaznaczam, że porównuję ceny gołego A4 z najlepiej wyposażonymi wersjami
      konkurencyjnych modeli.
      Za cenę równą A4 1.9 TDI można kupić Forda Modeo ST220 - samochód elegancki,
      prestiżowy, usportowiony, wiele mówiący o człowieku, który nim jeździ.
      Człowieku! Umów się na jazdę Mondeo ST220, a potem, koniecznie tego samego
      dnia, przejedź się A4 1.9 TDI. Zaręczam ci - będziesz szczęśliwy mogąc więcej
      płacić za benzynę. W końcu żyjesz tylko raz, masz trochę pieniędzy, więc
      dlaczego masz je wydawać na coś, co nie daje (prawie) żadnej przyjemności jazdy?

      Pozdrawiam,
      P.S. Ceny BMW tak dalece odbiegają od wartości tych pojazdów, że firma nawet
      nie ośmiela się ich pokazywać w necie ;-)))
      • Gość: Max Re: TDI czy V6? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.08.03, 13:48
        Gość portalu: szczurek napisał(a):

        > Nie rozumiem po co kupować pierdzącego, trzęsącego się dieselka, kiedy za te
        > same pieniądze można mieć porządne, benzynowe V6.
        > Na przykład cena Citroena C5 3.0 V6 Exclusive + zapas paliwa na 100 kkm =
        cena
        > gołego A4 1.9 TDI + zapas paliwa na 100 kkm. To samo dotyczy Forda Mondeo 2.5
        > V6 24V Ghia X oraz (w trochę mniejszym stopniu) Renault Laguna Privilege 3.0
        V6
        >
        > aut.
        > Zaznaczam, że porównuję ceny gołego A4 z najlepiej wyposażonymi wersjami
        > konkurencyjnych modeli.
        > Za cenę równą A4 1.9 TDI można kupić Forda Modeo ST220 - samochód elegancki,
        > prestiżowy, usportowiony, wiele mówiący o człowieku, który nim jeździ.
        > Człowieku! Umów się na jazdę Mondeo ST220, a potem, koniecznie tego samego
        > dnia, przejedź się A4 1.9 TDI. Zaręczam ci - będziesz szczęśliwy mogąc więcej
        > płacić za benzynę. W końcu żyjesz tylko raz, masz trochę pieniędzy, więc
        > dlaczego masz je wydawać na coś, co nie daje (prawie) żadnej przyjemności
        jazdy
        > ?
        >
        > Pozdrawiam,
        > P.S. Ceny BMW tak dalece odbiegają od wartości tych pojazdów, że firma nawet
        > nie ośmiela się ich pokazywać w necie ;-)))


        Zgodzam sie, ze za podobne pieniadze co gole A4 mozna kupic wypasione na maxa
        Fordy czy Citroeny, ale ja potrzebuja auta do "lykania kilometrow" (niem:
        kilometerfresser) i benzynowy V6 nijak mi do tego nie pasuje, nie wnikajac czy
        sie ma na to kase czy nie, to przy przebiegu rocznym ok. 70.000km nie ma sensu
        jezdzic takim V6 i placic panstwu akcyzy i inne podatki z tych wszystkich
        przepalonych litrow.
        Poza tym podczas jazdy autostrada np. 150kmh nie czuc az tak bardzo czy sie
        jedzie TDI R4 czy benzynowym V6.
        Mysle ze gdybym kupowal auto na dojazdy do pracy ewentualnie na sporadyczne
        wypady za miasto i raz w roku na wczasy, wtedy zastanowilbym sie nad jakims
        benzynowym spokojnie pracujacym silnikiem, ale raczej tez nie bylby to Citroen
        czy Ford, a raczej jakas Honda Accord, bo co tu duzo mowic jakosc wykonania
        Citroena czy Forda na pewno odbiega od Hondy, BMW i Audi.

        Co tu duzo pisac: Ford to Ford a BMW to BMW i w samej nazwie kryje sie juz
        roznica wykonania, techniki no i prestizu rowniez - a to dla mnie tez istotne.
        Dlatego nie myslalem nigdy o zakupie np. Hyundaia XG czy innych tanich i dobrze
        wypasionych wynalazkow.


        pozdr

        Max



        • popaye Re: TDI czy V6? 14.08.03, 19:21
          Sorry o jakim Ty "prestizu" mowisz?
          Chcesz zaimponowac zawodowym kierowcom ciezarowek?.
          Albo prestiz albo oszczedzanie! -:).
          Nie mieszkam w Polsce i widywalem roznych "prestizowych" ludzi biznesu
          taki z osobowym dieslem - bedziesz Ty pierwszy! -:)
          --
          Nigdy nie jest tak zle by nie moglo byc jeszcze gorzej.
          • Gość: k3 Re: TDI czy V6? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.08.03, 00:34
            popaye napisał:

            > Sorry o jakim Ty "prestizu" mowisz?
            > Chcesz zaimponowac zawodowym kierowcom ciezarowek?.
            > Albo prestiz albo oszczedzanie! -:).
            > Nie mieszkam w Polsce i widywalem roznych "prestizowych" ludzi biznesu
            > taki z osobowym dieslem - bedziesz Ty pierwszy! -:)


            Hmm.. ciekawe rzeczy.. To moze wytlumaczysz dlaczego Audi, BMW i Mercedes
            (kolejnosc alfabetyczna ;) robią swoje topowe modele z dieslem?
            Może nie miałeś okazji jeździc nowym modelem diesla, a twoja przygoda z tymi
            silnikami skonczyla sie na 60-konnych "potworach" ?


            • Gość: popaye Re: TDI czy V6? IP: *.proxy.aol.com 15.08.03, 10:00
              Gość portalu: k3 napisał(a):

              >
              > Hmm.. ciekawe rzeczy.. To moze wytlumaczysz dlaczego Audi, BMW i Mercedes
              > (kolejnosc alfabetyczna ;) robią swoje topowe modele z dieslem?
              > Może nie miałeś okazji jeździc nowym modelem diesla, a twoja przygoda z tymi
              > silnikami skonczyla sie na 60-konnych "potworach" ?

              Wybacz-poruszamy sie tutaj na sliskiej drodze - bo nasze wpisy nic nie wnosza
              do do pytania postawionego w watku (320d czy A4 TDI).
              Zapewne nie mam pojecia, ale watpie by to byly TOP-modele tych producentow -:).

              Moj wpis dotyczyl okreslenia "prestiz" i ciekawej argumentacji autora.

              BMW 316-320 maja juz swoja historie - kolejne modyfikacje tej serii sa od lat
              na rynku i sytuacja wyglada tak iz egzemplarze 6-8 letnie, za niewielkie
              pieniadze, stoja prawie u kazdego handlarza.
              Mlodziezowe towarzystwo (1-szy samochod!) kupuje je nagminnie i grzeje tym
              modelem z jednego disco do nastepnego.
              Tak wyglada "prestige" tego modelu prod. BMW! -:)
              Bez wzgledu z jakim silnikiem AUDI A4 - to jest samochod klasy VW-Golf! i to ma
              byc "prestizowe" auto?.
              Poczytaj co nam amator tej "rakiety" serwuje:

              "Co tu duzo pisac: Ford to Ford a BMW to BMW i w samej nazwie kryje sie juz
              roznica wykonania, techniki no i prestizu rowniez - a to dla mnie tez
              istotne."

              W warunkach polskiej struktury cen paliw, przy ca 75 tys km eksploatacyjnych
              rocznie - diesel - to duza oszczednosc, ale zalozyciel tego watku pisze o
              czestych wyjazdach zagranicznych! - a to juz wyglada odrobine inaczej!.

              Dla taksowkarza - to moze jest rozwiazanie - choc w cywilizowanych krajach
              Europy samochody tej "wielkosci" nie sa dopuszczane jako taksowki bo w
              odroznieniu od warunkow polskich, TAXI - jest dla wygody KLIENTA-pasazera a nie
              dla oszczednego kierowcy - "biznesmena" -:).
              "Najtaniej" - to jest klienta na plecach nosic i jego bagaz ... w zebach! -:).

              O "wygodzie i komforcie" wielusetkilometrowych przejazdow relatywnie malym
              autem (a takimi sa te modele!)do tego z grzechoczacym, stukajacym i trzesacym
              sie dieslowskim silnikiem - hmmm... masochistow widac nie brakuje! -:).
              Argument iz przy 150 km/godz to silniki tych aut pracuja "rowno" - jest smiechu
              warty!, bo z gory zaklada sie iz sa realne mozliwosci poruszania sie z ta
              predkoscia (byly!, owszem przed... 20-tu laty!).
              Nawet "jakby" (czas weekendu i w nocy!) - kiedys z kazdej autostrady trzeba
              zjechac i wlaczyc sie do miejskiego ruchu czyli: stop & go - i tu poznajesz
              prawdziwe oblicze diesla! -:)
              Nie ma aut uniwersalnych! - albo kupic dwa! - co czesto robia ci od "prestige"
              na Swiecie (BMW7+, Mercedes 300+, Lexus 3,5+ "do pracy" i Porsche, Ferrari lub
              eleganckie cabrio czy jeep'y - jako "fun-auto").
              Kompromis - to raczej oznaka mozliwosci finansowych posiadacza (nic zlego!) -
              ale w tym wypadku lepiej imponowac wiedza, operatywnoscia i fachowoscia niz
              marka samochodu! - bo mozna sie tylko osmieszyc!.

              Moje prywatne doswiadczenia - maja tu niewiele do "rzeczy" - nie
              potrzebuje "prestizowego auta", a posiadane (DB-320C) uzywam do przewozenia
              wlasnego korpusu "do i z" miejsca pracy.
              Z racji wieku - jezdzilem juz prawie "wszystkim" i nie jestem w stanie ad'hoc
              wyliczyc wszystkich marek i modeli - masz racje diesel byl tylko jeden i...
              nastepcy napewno nie bedzie! zeby byl ze zlota i za 1/2 darmo -:).



Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się