Dodaj do ulubionych

Średnia-wyższa terenówka

IP: *.ols.vectranet.pl 13.08.03, 10:16
Chciałbym kupić duży samochód terenowy, za niewielkie pieniądze. Auto musi
mieć silnik benzynowy, koniecznie V6 z automatem. Dysponuję kwotą ok. 150-160
tyś. Moi faworyci to: Hyundai Santa Fe, Terracan lub Kia Sorento. Autem będę
jeździł tylko po drogach asfaltowych, więc najważniejsze jest aby samochód
dobrze trzymał się na drodze.

Pozdrawiam.
Obserwuj wątek
      • Gość: Marcin Re: Średnia-wyższa terenówka IP: *.ols.vectranet.pl 13.08.03, 11:11
        mrzagi01 napisał:

        > to po jaka cholere ci terenowka?!!!

        Po pierwsze, terenówki z rurami wyglądają bardzo efektownie, po drugie są to
        auta bardziej praktyczne niż kombi, a po trzecie mają bardziej wytrzymałe
        zawieszenie niż osobowe. Mieszkam na przedmieściach i aby podjechać pod sam dom
        mam 400m. polnej drogi, którą raz w roku wysypują żwirem.

        Pzdr.
        • sherlock_holmes Re: Średnia-wyższa terenówka 13.08.03, 11:49
          No i co z tego, ze masz 400m zwirowej drogi? Przeciez (prawie) kazdy samochod
          bez szkod przejdzie taka droga. Czy dla takiego krotkiego odcinka drogi warto
          rezygnowac z bezpiecznego prowadzenia, wygody i komfortu (chyba,ze komfort to
          dla ciebie bujanie sie jak balia na falach).
          Cos mi sie wydaje ze glownym powodem jest chec "szpanowania" SUVem.
          Poczytaj watki o wypadkach SUV-ow. Fizyki nie oszukasz - wysoko polozony srodek
          ciezkosci + pseudoterenowe opony i miekkie zawieszenie robia swoje.
          Za te pieniadze mozna kupic calkiem niezly osobowy samochod, lepiej wyposazony,
          cichszy, majacy wiecej miejsca itd.

          --
          Pozdrawiam!
          Sherlock Holmes
          ---------------------------------------
          Ludzie myślą jak zabić czas. A to czas ich zabija.
        • Gość: Dennis Re: Średnia-wyższa terenówka IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.08.03, 14:28
          Gość portalu: Marcin napisał(a):

          > Po pierwsze, terenówki z rurami wyglądają bardzo efektownie

          Rury w prawdziwych terenówkach nie mają wyglądać efektownie (i rzadko tak
          wyglądają), tylko mają chronić auto przed otarciami np. o drzewa podczas jazdy
          w terenie. Poza tym muszą być bardzo wytrzymałe i w mieście do niczego Ci się
          nie przydadzą.
          A te rury "efektowne" to wieś i nic więcej, przy mocniejszym puknięciu odpadają
          z wielkim hałasem :-)
          Za taką kasę możesz mieć kombi z napędem 4x4 i np. zamówić do niego zawieszenie
          o podwyższonej wytrzymałości (np. Audi), skoro pokonujesz co jakiś czas aż 400m
          polnej drogi ;-)

          Pozdrawiam
        • mrzagi01 Re: Średnia-wyższa terenówka 13.08.03, 15:01
          Gość portalu: Marcin napisał(a):

          . Mieszkam na przedmieściach i aby podjechać pod sam dom
          >
          > mam 400m. polnej drogi, którą raz w roku wysypują żwirem.
          >
          > Pzdr.

          fiu fiu! no to auto powinno byc wyposazone w solidna wyciagarke, trapy no i
          snorkel do brodzenia :)))))
          a powaznie, to nie podpasil by ci bardziej jakis van na te 400 m "drogi prawdy"
          zamiast pseudo terenowka z jarmarcznym pseudoorurowaniem?


          --
          "At si bylo, jak si bylo, prece jakri bylo i, jeste nikdy nebylo, aby jaksi
          nebylo."
    • Gość: crx Re: Średnia-wyższa terenówka IP: *.kghm.pl 13.08.03, 14:45
      Gość portalu: Marcin napisał(a):

      > Chciałbym kupić duży samochód terenowy,

      hi,hi

      z wymienionych to zaden nie jest terenowy, ale ładnie wyglądają to fakt ;)
      i na moj gust to kia najlepiej i cena tez atrakcyjna (120k), a prowadzi sie to
      (o wszystkich) b.dobrze, z wysoka duuuuuzo więcej widać, co na naszych
      zatłoczonych drogach sprawdza sie rewelacyjnie i diselek choć mułowaty
      wystarcza,
      jednak jak masz 150k to może dopłacic do toyoty LC,bo to jest już
      terenówka :), w nowej budzie miodzio :)
    • Gość: Walter Re: Średnia-wyższa terenówka IP: 64.187.29.* 13.08.03, 15:48
      Człowiek poprosił o radę jaki samochód terenowy może wybrać za pewną sumę
      pieniędzy i pięć osób od razu zakwestionowało jego wybór. On się nie pytał czy
      warto kupić „terenówkę” czy nie, tylko czy ktoś może doradzić jakiś model. Czy
      to coś takiego trudnego zaakceptować wybór kogoś innego? Może gdy skupimy się
      na merritum sprawy, to dyskusje będą bardziej interesujące a nie „religijne” w
      stylu – ponieważ ja jeżdżę BMW, AUDI, MERCEDES (tu wstaw dowolną marke auta)
      więc inne auto to złom i nikt nie powiniem nim jeździć. Jak nie macie do
      powiedzenia czegoś wartościowego (w danym temacie), to nic nie mówcie, lub
      wystartujcie nowy wątek na temat, który was interesuje.

      Pozdrawiam....

      P.S. Moja żona jeździ Hondą CR-V i twierdzi, że nie ma nic lepszego na świecie
      (akurat tu się z nią nie zgadzam).
      • greenblack Re: Średnia-wyższa terenówka 13.08.03, 16:44
        Gość portalu: Walter napisał(a):

        > Człowiek poprosił o radę jaki samochód terenowy może wybrać za pewną sumę
        > pieniędzy i pięć osób od razu zakwestionowało jego wybór.

        Z tych trzech jedynie Santa Fe można zaakceptować.

        > P.S. Moja żona jeździ Hondą CR-V i twierdzi, że nie ma nic lepszego na
        świecie
        > (akurat tu się z nią nie zgadzam).

        I co w związku z tym? Ja uważam, że wszystko jest lepsze od CRV, no może oprócz
        innej Hondy - HRV.


        Pozdrawiam
        • Gość: Walter Re: Średnia-wyższa terenówka IP: 64.187.29.* 13.08.03, 17:06
          Czy chociaż raz siedziałeś w środku Hondy CR-V? Czy może Twoja wiedza
          ogranicza się do „wiedzy Internetowej”? Bo ja w Hondzie CR-V przejechałem całą
          Kanadę, od Nowej Funlandii do Brytyjskiej Kolumbii i mogę stwierdzić, że
          pomimo niewątpliwych wad, jak za mały silnik (jest to rocznik 98), jest to
          zupełnie znośne i całkiem wygodne auto.

          Pozdrawiam...
          • greenblack Re: Średnia-wyższa terenówka 13.08.03, 17:19
            Gość portalu: Walter napisał(a):

            > Bo ja w Hondzie CR-V przeje
            > chałem całą
            > Kanadę, od Nowej Funlandii do Brytyjskiej Kolumbii

            Czy trasa prowadziła korytem rzeki czy może raczej równą jak stół autostradą?
            Na czym polegała przewaga CRV nad pierwszym lepszym kombi z silnikiem 2.0?
            Zresztą możliwości terenowe CRV i HRV są żadne, bo to najgorszy system 4x4 na
            świecie.


            Pozdrawiam
            • greenblack Re: Średnia-wyższa terenówka 13.08.03, 17:27
              Gość portalu: cracovian napisał(a):

              > Jesli auto ma wiskoze (tak jak CR-V) to takie auto dla Greenblacka sie
              > automatycznie nie liczy.

              System w CRV jest gorszy nawet od zwykłej wiskozy. To jest system sprzężonych
              ze sobą pomp hydraulicznych. Dziwię się, że dopuścili to do ruchu, bo jest to
              zwyczajnie niebezpieczne.

              Co z tego, ze jest wielkoscia w sam raz, bardzo
              > pakowne, niedrogie, oszczedne, bezpieczne i niezawodne?

              Atrybuty pierwszego lepszego kompakta lub minivana z podobnym motorem. A co z
              dłuższą drogą hamowania, większą wywrotnością, zwiększonym spalaniem,
              podatnością na boczny wiatr?

              Automatycznie spada na
              > dol...

              Do samego piekła pseudo4x4.


              Pozdrawiam
            • Gość: Walter Re: Średnia-wyższa terenówka IP: 64.187.29.* 13.08.03, 17:34
              Zdaje się, że „kolega” Greenblack większość swojej wiedzy czerpie z tabel
              technicznych i innych „teoretycznych” żródeł łatwo dostępnych przez Internet,
              bo niestety nie odpowiedział na moje pytanie czy kiedykolwiek jechał Hondą CR-
              V. Poza tym, to tak jak wiele osób na tym forum, nie zdaje sobie sprawy, że
              większość ludzi kupuje auta kierując się wieloma różnymi względami i parametry
              techniczne nie są dla większości z nich najważniejsze.
              Hondę CR-V kupiliśmy bo jest wygodna, pakowna, solidnie wykonana i jak przez
              noc spadnie 40 cm. śniegu, to bez problemu możemy wyjechać z domu i dojechać
              bezpiecznie do pracy.

              Pozdrawiam....
    • Gość: cracovian Kia Sorento IP: *.bankofamerica.com 13.08.03, 17:36
      Wyglada na to, ze tylko KIA wchodzi tu w rachube. Wiesz, ze KIA to tak naprawde
      Hyundai i ten 3.5 litrowy silnik tez jest prosto z Hyundaia. Ogolnie to jest to
      dosc zacofana technologia (10 lat do tylu za Japonia), ale jak dla tego
      koncernu to jest to najnowoczesniejsza i najbardziej popularna (choc w Polsce
      nie) konstrukcja. Wyglad tez ma najladniejszy, a o to glownie Ci chodzi :-)

      W zeszlym roku kupilem naszego wypasionego SUV za mniej niz 100tys. zlotych (w
      przeliczeniu). Czasem zaluje, ze nie kupilem dwoch...
      www.cracovian.com/html/trooper.htm
      • Gość: Marcin Re: Kia Sorento IP: *.ols.vectranet.pl 14.08.03, 07:36
        Dzięki za wszystkie listy. Samochód cracoviana z zewnątrz jest całkiem ładny,
        ciekawe jak w środku i szkoda, że to Isuzu. Chyba miałbym małe zaufanie to tej
        dość oryginalnej w Polsce marki, Kie też są dziwne, ale chyba jest więcej ASO
        takich marek. Napisz jak wytrzymuje technicznie, czy się psuje, jego najgorsze
        wady itd. A co myślicie o Suzuki Grand Vitara XL-7 lub Land Roverze
        Freelanderze.

        Pzd.
        • Gość: cc Re: Freelander / Grand Vitara IP: *.bydgoszcz.cvx.ppp.tpnet.pl 14.08.03, 13:41
          Freelander, to kolejny SUV typu bulwarowego, więc będzie pasował do
          przewidzianych zastosowań, choć jest:
          - nieco ciasny
          - jego silnik 2.5 dość żarłoczny i (podobno) mocny tylko na papierze

          Grand Vitara, to już bardziej terenowy samochód (więc nie to czego szuka
          Marcin), który jednak:
          - na normalnych drogach nie oferuje zbyt wiele komfortu
          - do jazdy "terenowej" wymaga lepszych opon niż fabryczne, ostrożności
          (plastiki przy nadkolach) i silnika 2.0 TDI lub 2.5/2.7 benzyna V6.
          Inne:
          - spala mniej niż Freelander i jest zwrotniejszy
          - 3 lata gwarancji
          - wersja XL-7 nadaje się dla 5 osób + bagaż tylko
    • Gość: cracovian Sorento vs. XL-7 IP: *.bankofamerica.com 14.08.03, 16:52
      Tu znajdziesz porownanie wielkosci, wyposazenia, spalania, itd. (w USA) Sorento
      i XL-7:
      makeashorterlink.com/?T50422795
      Sorento jest mocniejsza, wieksza, ciezsza i wiecej pali.

      Zdziwilem sie troche opinia o Sorento, ale obydwa samochody sa jak na razie
      dosyc lubiane. Kia w przyszlosci na pewno przyniesie Ci wiecej problemow niz
      Suzuki, ale jak na razie wyglada, ze Kia niezle bije Hyundaia pod tym wzgledem.
      Jesli mialbym wybierac miedzy tymi dwoma samochodami to bardzo bym sie wahal...
      Pewnie wygrala by leciutko Kia, ale to w sumie zalezaloby od ceny.

      A propos Isuzu Trooper to te maszyny loguja przeszlo 300 tys. km bez zadnych
      problemow i pokazalem Ci go jako ciekawostke, bo w zeszlym roku i tak skonczyla
      sie ich produkcja w Japonii - wielka szkoda; byc moze za pare lat przyjedzie do
      nas jakis normalny jego nastepca. Kupujac ten ostatni rocznik dostalem (poza
      niezla cena), gwarancje na silnik i podzespoly na 10 lat lub 120 tys. mil, no i
      pare standardowych dodatkow, ktore przed 2001 byly w opcjach; na przyklad
      najwiekszy w produkcji szyberdach. Ten samochod jest w srodku ogromny
      (szczegolnie przestrzen bagazowa) i choc dosc "koserwatywny" w swoim wystroju
      to bardzo uzyteczny. Moj wyglada wlasnie tak samo minus 'drzewo' na obiciu
      drzwi:
      makeashorterlink.com/?K67452795
      • Gość: victor Re: Średnia-wyższa terenówka IP: *.dyn.optonline.net 04.10.03, 20:31
        Jest coraz wiekszy wybor samochodow terenowych,lub jak niektorzy pisza
        pseedoterenowych z napedem na 4 kola.Wczesniej mialem samochody osobowe typu
        audi bmw,fordy volvo wszystkie duze.Ostatnio kupilem nissana pathfindera i
        jestem z tego wyboru bardzo zadowolony.siedzi sie wyzej dzieki czemu widocznosc
        jest duzo lepsza.Mocniejsze zawieszenie i duze kola sprawiaja ,ze nasze
        polskie drogi"wydaja sie"rowniejsze a silnik v6 240KM lekko przyspiesza ta fure
        do setki w 11 sekund a predkosc 160 km/h jest osiagana z lekkoscia i nawet nie
        trzeba podglasniac radia przy tej szybkosci tak jest ladnie wyciszony.Spalanie
        11-13 litrow na trasie a w miescie 13-15 tez jest do zaakceptowania
        (240KM),choc zamierzam go przerobic na gaz dzieki czemu koszty paliwa spadna
        mi o 60%.
        Mieszkam pod miastem wiec podobnie jak ww autor mam czasami w zimie do
        przebrniecia okolo 2 km niedsniezonej drogi co daje duza satysfakcje patrzac
        jak sasiedzi "lopatuja" a ty sobie przejezdzaz bez problemow.
        Oczywiscie terenowy samochod zwg na wyzsze zawieszenie jest bardziej podatny na
        zakretach na wywrotki,lecz to juz od kierowcy zalezy czy ma dosc oleju w
        glowie ,zeby nie szalec na kretej drodze.Jak nie mozesz sie powstrzymac to nie
        kupuj tego typu samochodu:).Lecz i wsrod terenowek sa samochody bardziej
        podatne na wywrotki i kraksy .Zasada jest prosta-im wiekszy rozstaw osi i
        szerszy rozstaw kol tym mniejsze prawdopodobienstwo wywrotki.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się