Dodaj do ulubionych

Taki sobie (ładny) pomysł

14.01.08, 02:54
Obserwuj wątek
    • sniperslaststand Wszystko pięknie, ALE.. ten koncept jest bez sensu 22.01.08, 20:32
      Wszystko pięknie, ale są pewne "ale".


      1. Masa.

      Dla analogii: vw touareg v8 waży ~2400 kg. Po zamianie silnika na v10 tdi waży już 2700 kg. Ciekawe, o ile przyrośnie masa r8 z v10, skoro zamieniają w nim nowocześniejszy, lżejszy silnik v8 fsi na diesla większego o dwa cylindy i wymagający poważniejszego wzmocnienia komponentów układu napędowego. Lekkość R10 nie ma tu nic do rzeczy, wyścigi a produkcja seryjna do dwa inne światy. Obecnie r8 waży 1560 kg. Czy po dodaniu diesla v12 sięgnie 2 ton? Wtedy stanie się trochę, moim zdaniem, autem sportowym nieco pozbawionym sensu.


      2. Charakterystyka i sens.

      Diesle są dobre do spokojnej, płynnej jazdy, ponieważ mają więcej mocy w dolnych zakresach obrotów niż większość benzynowych o porównywalnej mocy.

      Tylko po co komu taka charakterystyka w prawie że supersportowym aucie? v8 fsi w nim kręci się do 8,5 tys. obrotów, ile wyciągnie ten diesel - 4,5? Po co charakterystyka długodystansowej limuzyny w aucie, które ma być kręcone wysoko, ma wymagać częstej zmiany biegów, ma wydawać z siebie przyjemny dźwięk silnika, ma pozwalać na duże przegazowanie przy redukcji i które ma być lekkie, aby jak najlepiej się prowadziło?


      3. Wrażenia akustyczne

      Z przyczyn oczywistych nie jeździłem v8 tdi, ale na youtube jest cała masa filmików jak ludzie rozpędzają takie auta. "Sportu" to w tym nie ma. Za to wrażenia z benzynowych v8, v10, v12 są niesamowite, gdy silnik wchodzi na obroty (których ten diesel nigdy nie zobaczy).


      4. Osiągi

      Znowu analogia do touarega z wielkim dieslem. W lutowym AMiS 2006 porównywano ml 500 (2238 kg), touarega v10 tdi (2700 kg) i lexusa rx400h. Zakres użytecznych obrotów diesla był tak wąski, a przyrost masy tak duży, że mercedes robił z nim co chciał i kiedy chciał. Liczby (krótsze czasy to ml 500):

      0-80:. 4,9 vs 5,6
      0-100: 7,0 vs 8,1
      0-120: 9,7 vs 11,5
      0-130: 11,3 vs 13,5
      0-160: 17,3 vs 21,9
      0-180: 23,6 vs 30,0 (ho ho!)

      Prędkość maksymalna: ml500 240, touareg 225 km/h

      Średnie zużycie paliwa w teście: ml500 13,4 touareg 12,8

      Szanse są więc, że ten diesel po prostu będzie wolniejszy niż benzynowy odpowiednik, i to beż żadnej trurbo czy kompresora.


      5. Postrzeganie auta:

      Gdyby diesle w klasie aut ekskluzywnych były dobrze widziane, już dawno pojawiłyby się mercedesy sl cdi, bmw 640d, astony martiny td, bentleye tdi. Jakoś takowych nie widać, za to jest masa takich aut ze sprężarkami czy turbo benzyną.

      Po prostu "przyjemność" z prowadzenia w tak drogich klasach aut nie jest postrzegana jako spokojne prowadzenie z mocą u dołu, ale właśnie silnik, który potrafi wysoko się zakręcić i bardzo ładnie brzmieć. Czyli wszystko to, czego żaden diesel jak dotąd nie umie.


      6. Not, napisałem do Ciebie maila na gazetową pocztę jakiś czas temu, ale chyba go nie odebrałeś. Mógłbyś napisać do mnie na sniperslaststand#yahoo.ca z jakiegokolwiek maila innego niż gazetowy?


      Podsumowując: model konceptualny audi r8 v12 tdi jest kompletnie pozbawiony sensu. Nadaje się może na wystawy tylko.

      PS. Co innego audi q7 v12 tdi, już ma jakiś sens, jako prezentacja możliwości vaga pod postacią übersamochodu.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka