Dodaj do ulubionych

Toyota Corolla D4D czy Focus TDCI ? Co wybrać ?

IP: 212.160.156.* 20.08.03, 09:52
Zastanawiam się nad zakupem autka i proszę o pomoc.
W grę wchodzą dwie bryki Corolla i Focus (na ropę).
Która Waszym zdaniem jest ciekawsza?
  • Gość: SK IP: 212.160.156.* 20.08.03, 10:55
    Może jednak ktoś mi pomoże ?
  • Gość: Tomek F. IP: 195.116.99.* 20.08.03, 10:58
    Na krotko Focusa - niezle sie prowadzi, na dluzej Corolle - trwala.
  • Gość: zenon77 IP: *.man.polbox.pl 20.08.03, 11:00
    Cześć.
    Miałem podobny dylemat, tyle że szukałem używanego diesla (2000,2001). Ty masz
    łatwiej, bo kupujesz nowy, więc najwyżej bedziesz musiał poczekać. Corolli w
    ogóle nie udało mi się namierzyć. Znalazłem używaną Avensis w dieslu. Prywatny
    import z Niemiec. Pięć sekund popatrzyłem, a dalsze zainteresowanie udawałem
    jedynie po to by się przejechać. Moim zdaniem żadna rewelacja. Subiektywnie,
    jeden z gorszych diesli dostępnych na rynku (może ten egzemplarz był niezbyt
    udany a i Avensis to nie kompakt). W firmie mamy ok. 30 aut służbowych, tylko
    diesle (chyba wszystkie dostępne w Polsce poza D4D i DID). Sam nie mam
    przydziału, więc jeżdżę od przypadku do przypadku wszystkimi. W zasadzie są
    podobne w prowadzeniu, choć mocne Tdi 130km (A3) ma trochę dużą 'turbodziurę',
    do której trudno się przyzwyczaić. Focus jest ok, choć jak dla mnie wnętrze
    jest nieco zbyt ekstrawaganckie, no i model też nie jest już najnowszy. Jeżeli
    to Ci nie przeszkadza rozważ też Toledo tdi. Od Forda i Seata (ok. 60,000 pln)
    Toyota będzie realnie ok. 6000-7000 tys. droższa. Rozpatrywałem sedany z
    ręczną klimą, 2Xpp, abs i silnikiem 90km. W przypadku Forda różnica cenowa
    między Tddi a Tdci jest bardzo mała a pakiet X100 (climatronic, 4xpp) też
    śmiesznie tani, wersja combi wychodzi katalogowo 63,800 (a i pewnie utargować
    się sporo uda) i nie wiem czy to nie byłby mój typ. By mieć podobnie
    wyposażoną Toyotę combi musisz katalogowo dołożyć 10,000 pln, z tego co wiem
    na to skośnookie cudo są kolejki, więc i z targowania nici, no ale to nowość.
    Na korzyść Toledo przemawia istniejące w Polsce przeświadczenie o
    doskonałości 'folkswagenów w dizlu', mało w tym prawdy, ale gdy będziesz auto
    sprzedawał po 3, 5, czy nawet 7 latach to od kupujących się nie opędzisz.
    pozdrawiam zenek
    p.s. kupiłem w końcu Toledo tdi 90km
  • 20.08.03, 11:10
    Policz, czy klekot Ci się w ogóle opłaci. Jakie masz roczne przebiegi?


    Pozdrawiam
  • Gość: SK IP: 212.160.156.* 20.08.03, 11:18
    Robię w rok około 30tys. ale ni o to chodzi.

    Jechałem coro z 2l. D4D 110KM i ma znacznie wiekszego kopa niż z silnikiem 1.6
    benz.
  • 20.08.03, 11:24
    Gość portalu: SK napisał(a):

    > Jechałem coro z 2l. D4D 110KM i ma znacznie wiekszego kopa niż z silnikiem
    1.6
    > benz.

    Jeśli ktoś nie umie zmieniać biegów i nie przekracza 2000 obr. w benzynowym
    1.6, to turbodiesel rzeczywiście może wydawać się bardziej dynamiczny. 12,5
    tys. zł różnicy w cenie. Ile trzeba jeździć, żeby zaczęło się opłacać?


    Pozdrawiam
  • Gość: Tomek F. IP: 195.116.99.* 20.08.03, 11:28
    Wracamy do odwiecznej dyskusji diesel czy benzyna.
    Ja wybralbym diesla nie tylko ze wzgledu na nizsze koszty paliwa lecz rowniez
    elastycznosc. Nie lubie ciagnac auta na wysokie obroty lecz jechac spokojnie.
    Niektorzy tez lubia odglos pracy diesla. No i diesla latwiej sprzedac.

    Corolla to nowszy model a Focus niedlugo schodzi ze sceny wez Corolle
  • 20.08.03, 11:33
    Cała sztuka polega na trzymaniu silnika na optymalnych obrotach. Dla diesla
    będzie to nieco powyżej 2000 obr., a dla wolnossącego benzynowca 1.6 powyżej
    3000 obr. Jak ktoś nie umie zmieniać biegów, to niech kupi sobie automat.


    Pozdrawiam
  • Gość: SK IP: 212.160.156.* 20.08.03, 11:31
    Biegi ? To ta wajcha między siedzeniami ?

    Jak byś napisał, że masz inne doświadczenia to bym się zastanowił ale tak to
    mnie zwyczajnie obrażasz.
    Wyć silnikiem to nawet w maluchu można i co z tego. Mi chodzi o dynamikę :)

  • Gość: Niknejm IP: *.pg.com 20.08.03, 12:00
    Gość portalu: SK napisał(a):

    > Biegi ? To ta wajcha między siedzeniami ?
    >
    > Jak byś napisał, że masz inne doświadczenia to bym się zastanowił ale tak to
    > mnie zwyczajnie obrażasz.
    > Wyć silnikiem to nawet w maluchu można i co z tego. Mi chodzi o dynamikę :)

    GB ma sporo racji, ale nie w tym konkretnym przypadku. W Foce aqrat 1.8TDCi ma
    lepszy czas przyspieszania do 100km/h niż 1.6 benzynowiec. Jest to pewien
    ewenement, bo zazwyczaj jest na odwrót. I świadczy w tym przypadku o tym, że
    niestety benzynowiec 1.6 Forda jest po prostu kiepski, albo np. przełożenia są
    źle dobrane. Wystarczy porównać osiągi np. z Civikiem 1.6VTEC lub Corollą 1.6.
    Corolle są raczej niezawodniejsze, jakość Focusa ostatnio spadła (według
    statystyk bezawaryjności), ale za to Focus ma lepszą dynamikę.
    Zgadzam się z przedmówcami - jak na dłużej (powyżej 3 lat) to Corolla. Na
    krócej - Focus.

    Pzdr
    Niknejm
  • 20.08.03, 12:05
    Focus 5d. 0-100 km/h

    1.6 100 KM: 10,4 s
    1.8 115 KM: 10,2 s
    1.8 TDCI 100 KM: 12,5 s
    1.8 TDCI 115 KM: 10,7 s.


    Drogi Niknejmie i Drodzy Dieslowcy;)


    Pozdrawiam
  • Gość: Niknejm IP: *.pg.com 20.08.03, 12:58
    greenblack napisał:

    > Focus 5d. 0-100 km/h
    >
    > 1.6 100 KM: 10,4 s
    > 1.8 115 KM: 10,2 s
    > 1.8 TDCI 100 KM: 12,5 s
    > 1.8 TDCI 115 KM: 10,7 s.
    >
    >
    > Drogi Niknejmie i Drodzy Dieslowcy;)

    A Łyżka na to -> niemożliwe :-)

    Według strony Forda (www.ford.pl), dla wersji 5D:
    1.6 100 KM: 11.2s
    1.8 TDCI 115 KM: 10,7s.

    Pzdr
    Niknejm
  • 20.08.03, 13:14
    Gość portalu: Niknejm napisał(a):

    > Według strony Forda (www.ford.pl), dla wersji 5D:
    > 1.6 100 KM: 11.2s
    > 1.8 TDCI 115 KM: 10,7s.

    Rzeczywiście. Reszta bez zmian. 12 tys. zł różnicy.


    Pozdrawiam
  • Gość: SK IP: 212.160.156.* 20.08.03, 13:45
    Nie pytam czy diesel ale który Corolla czy Focus !!!!!
  • Gość: Niknejm IP: *.pg.com 20.08.03, 13:52
    Gość portalu: SK napisał(a):

    > Nie pytam czy diesel ale który Corolla czy Focus !!!!!

    Toć napisałem, cytat z siebie powyżej:
    "Corolle są raczej niezawodniejsze, jakość Focusa ostatnio spadła (według
    statystyk bezawaryjności), ale za to Focus ma lepszą dynamikę.
    Zgadzam się z przedmówcami - jak na dłużej (powyżej 3 lat) to Corolla. Na
    krócej - Focus."

    Pzdr
    Niknejm
  • Gość: Niknejm IP: *.pg.com 20.08.03, 13:49
    greenblack napisał:

    > Gość portalu: Niknejm napisał(a):
    >
    > > Według strony Forda (www.ford.pl), dla wersji 5D:
    > > 1.6 100 KM: 11.2s
    > > 1.8 TDCI 115 KM: 10,7s.
    >
    > Rzeczywiście. Reszta bez zmian. 12 tys. zł różnicy.

    Słusznie. Ale akurat w tym przypadku, jeśli komuś zależy na w miarę dobrej
    dynamice (jak widać, TDCi lepszy niż 1.6 benz.), a spalanie chce mieć jeszcze
    na niskim poziomie (do tego dużo jeździ), to chyba ma to sens... Bo jeśli
    olejemy spalanie, to 1.8 benzyna ma lepsze osiągi niż 1.8TDCi, i jest w dodatku
    tańsza o ok. 5000zł niż dieselek.
    Ja bym wolał benzyniaka 1.8 lub 2.0, bo uważam, że koszty paliwa w ogólnym
    koszcie posiadania auta (strata wartości, ubezpieczenia, serwis itp.) są w
    sumie nie aż tak bardzo istotne przy moich przebiegach (15-20kkm rocznie).
    Jeśli byłbym zdecydowany na Focusa właśnie.

    Pzdr
    Niknejm
  • Gość: zenon77 IP: *.man.polbox.pl 20.08.03, 11:39
    greenblack napisał:

    "Jeśli ktoś nie umie zmieniać biegów i nie przekracza 2000 obr. w benzynowym
    1.6, to turbodiesel rzeczywiście może wydawać się bardziej dynamiczny. 12,5
    tys. zł różnicy w cenie. Ile trzeba jeździć, żeby zaczęło się opłacać?"

    Pozdrawiam

    Cześć.
    Greenblacku, wydaje mi się, że 30 tys. km /rok to sporo. Przy takim tempie
    eksploatacji to ok. 3 lat. Biorąc pod uwagę ceny używanych (przy odsprzedaży)
    to nawet szybciej. Moim zdaniem, biorąc pod uwagę tylko czynnik ekonomiczny to
    zwrot podwyższonych kosztów (w przypadku tego auta) nastapi po ok. 50,000 km.
    A są przecież jeszcze tacy, co po prostu lubią diesle...
    I jest Focus, gdzie combi Tdci 100km w wersji X100 jest droższe od identycznie
    wyposażonego zeteca 1.6 100km o 7100 pln...
    pozdrawiam
  • Gość: Dennis IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.08.03, 13:40
    Gość portalu: zenon77 napisał(a):

    > A są przecież jeszcze tacy, co po prostu lubią diesle...

    Wg Greenblacka (na podstawie różnych Jego wypowiedzi) nie ma takich ludzi. Nikt
    nie lubi diesli, a Ci którzy piszą, że lubią, po prostu dorabiają ideologię do
    ekonomicznych klekotów ;-)
  • Gość: Dennis IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.08.03, 13:59
    Czytałem ten wątek i to jest rzeczywiście paranoja i dorabianie chorej
    ideologii do diesli.
    Ale niektórzy po prostu lubią odgłos diesla i charakterystykę tych silników
    (wiem wiem, turbobenzynowce mają lepsze osiągi, ale nie mają tego
    charakterystycznego "klekotu") :-)

    Pozdrawiam
  • Gość: SK IP: 212.160.156.* 20.08.03, 14:03
    Szanowni Państwo.
    Chciałem zebrać kilka opini o 2 konkretnych autach.
    Nie pytałem czy diesel czy nie.
    Mam taki kaprys i chcę kupić ropniaka tylko nie jestem zdecydowany którego.

  • Gość: zenon77 IP: *.man.polbox.pl 20.08.03, 14:19
    Gość portalu: SK napisał(a):

    > Szanowni Państwo.
    > Chciałem zebrać kilka opini o 2 konkretnych autach.
    > Nie pytałem czy diesel czy nie.
    > Mam taki kaprys i chcę kupić ropniaka tylko nie jestem zdecydowany którego.
    >
    No cóż, taki już urok tego forum, że przeważnie odpowiedzi padają w kilku
    początkowych postach. Później jest już przeważnie OT.
    Ja już w temacie się wypowiedziałem. Ale powtórzę: Focus combi Tdci X100.
    Myślę, że realnie do kupienia za około 62000 i jakiś alarm, dywaniki i parę
    pierdół powinni dorzucić (może nawet ubezpieczenie z duuuużą zniżką).
  • Gość: zenon77 IP: *.man.polbox.pl 20.08.03, 14:11
    greenblack napisał:

    "Dieslowska paranoja."

    > Pozdrawiam

    Nie przesadzaj Greenblacku. Link, który umieściłeś jest w sposób oczywisty
    ośmiesza gościa z VW. Idee, które są tam promowane mogą przejść jedynie w
    społeczeństwie, w którym napęd hybrydowy jest zdecydowanie bardziej znany niż
    silnik diesla. Z tego co pamiętam w USA nawet duże samochody dostawcze
    (ładowność ok. 3t) z reguły wyposażone są w silniki benzynowe. Ponieważ
    argument ekonomiczny tam odpada (benzyna jest o wiele tańsza od wody
    mineralnej), a goście dostali taki target z centrali w Wolfsburgu (nota bene
    idiotyzm), by sprzedawać diesle, to opowiadają bzdury. Gdyby w Polsce stać
    było mnie na eksploatację auta z silnikiem V6 o pojemności 3l z górką to bym
    sobie takie pewnie sprawił, ale nie mogę przecież wydawać 20 czy 30% pensji na
    paliwo. I naprawdę diesle dają się lubić...

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.