Dodaj do ulubionych

SubaruLegacy czy passat?

17.02.08, 22:05
Jakie nowe auto wybrac? Jezeli passat to diesel 170KM naped na jedna oś.
Cenowo (w wersjach wypasionych) są zbliżone. Nie jestem typem wyscigowca wiec
start ze świateł nie jest parametrem istotnym.
Obserwuj wątek
    • luniko Re: legacy /passat / mazda 6 17.02.08, 22:29
      witam,
      mam podobny dylemat, interesuje mnie diesel kombi do 110 tys. Oprocz
      Passata (170 km, olbrzymi kufer)i Legacy (staly 4x4 i swietne
      zawieszenie, ale boxer-diesel to niewiadoma) biore pod uwage rowniez
      nowa Mazde 6 (najslabsza dynamika z calej trojki i nowy model z
      ewentualnymi chorobami wieku dzieciecego, ale ogolnie marka wysoko
      ceniona za wlasciwosci jezdne i bezawaryjnosc). Prosze o opinie.
      • 10danek Re: legacy /passat / mazda 6 18.02.08, 02:47
        O wyborze samochodu decyduje albo glowa albo serce. Serce podpowiada
        orzezwiajace designe Mazdy, mozg podpowiada staly naped i silnik Boxer. I teraz
        wlacza sie rozsadek ktory mowi - Passat. Dlaczego? Bo jest to kompromis.
        Niezawodny, choc niezachwytajacy silnik, design krowy na pastwisku (co nie musi
        znaczyc zle) - i tak bedzie przez nastepne 10 lat, technika i wykonanie ruskiego
        czolgu - gniotsa nie lamiotsa - co ma wiele zalet - wszystko to znaczy ze przez
        nastepne wiele lat auto to bedzie uznawane przez jednych, pogardzane przez
        innych ale trwale na rynku jak wiele innych niemieckich samochodow...
        • kodem_pl niestety nie moge sie zgodzic... 18.02.08, 12:38
          1) Passat byl dosc bezawaryjny, obecna generacja jednak obniza nieco poziom (od
          stukow pod deska rozdzielcza po mnogie akcje serwisowe).

          2) Passat jak byl bezawaryjny, to w porownaniu z Mondeo i Vectra. Sprawdz
          notowania Subaru czy Mazdy - to sa prawdziwe auta niegniotsanielamiotsa.

          Ja wzialbym Legacy... design jest super, lepszy IMO od Passata. Szyby bez ram...
          ahhh:-D Ladne wnetrze z niezlych materialow i nie ma tego kosmosu jesli chodzi o
          doplaty za opcje jaki jest w VW.

          Co wiecej wielu jest niezadowolonych z obslugi serwisowej VW, a Subaru to juz
          auto w zasadzie premium, wiec serwis powinien byc lepszy (i nieco drozszy;-)).

          Mazda jest na drugim miejscu w moim rankingu.

          Passat oklepany jak Andrzej Golota, srednio wykonany, kradziony
          niewyobrazalnie... Ma dobre, podatne na chiptuning diesle, ktore niestety nie
          zachwycaja kultura pracy (jesli mozna mowic o jakiejs kulturze). Ten w Subaru
          podobno cichszy niz benzyna...
          • mameja21 Re: niestety nie moge sie zgodzic... 18.02.08, 15:18
            kodem_pl napisał:


            >

            >
            > Co wiecej wielu jest niezadowolonych z obslugi serwisowej VW, a
            Subaru to juz
            > auto w zasadzie premium, wiec serwis powinien byc lepszy (i nieco
            drozszy;-)).

            Chyba odwrotnie: porównując wnętrza obu marek to raczej Passat w
            odniesieniu do Subaru wygląda jak klasa premium.

            > Ten w Subaru
            > podobno cichszy niz benzyna...

            I 5-biegowa skrzynia - znasz jakiś inny 2-litrowy diesel z 5 -biegową
            skrzynią ???
            • trypel Re: niestety nie moge sie zgodzic... 18.02.08, 15:28
              a po co VI biegów we współczesnym dieslu? Bo silnik ma tak waski zakres obrotów
              uzytecznych że wachlowanie biegami stało sie koniecznoscią.
              Może diesel z subaru ma inny charakter i nie potrzebuje tej VI którą nam spece
              od marketingu wciskaja jako UDOGODNIENIE a nie przymus
              --
              Im więcej żona ma futer w szafie, tym mniej tam miejsca dla kochanków
              • mameja21 Re: niestety nie moge sie zgodzic... 18.02.08, 19:45
                trypel napisał
                Może diesel z subaru ma inny charakter i nie potrzebuje tej VI

                Nie potrzebuje, a Subaru juz zapowiada, że pod koniec roku trafi 6-
                biegowa skrzynia ?
                Po prostu pod tym względem ( także 4-biegowy automat w Foresterze )
                jest zacofane w porównaniu z konkurencją.

                • trypel Re: niestety nie moge sie zgodzic... 18.02.08, 22:12
                  nie wiem nie jezdziłem.
                  Mówie tylko że VI biegów nie jest akurat oznaką nowoczesnosci tylko przymusem
                  naszych czasów wiec kierowanie sie ilością biegów przy ocenie nowoczesnosci jest
                  pomyłką.
                  Mniej wiecej taką jak "ten samochód jest nowocześniejszy bo czerwony"
                  --
                  Im więcej żona ma futer w szafie, tym mniej tam miejsca dla kochanków
                  • mameja21 Re: niestety nie moge sie zgodzic... 19.02.08, 07:07
                    trypel napisał:

                    > nie wiem nie jezdziłem.
                    > Mówie tylko że VI biegów nie jest akurat oznaką nowoczesnosci
                    tylko przymusem
                    > naszych czasów wiec kierowanie sie ilością biegów przy ocenie
                    nowoczesnosci jes
                    > t
                    > pomyłką.
                    > Mniej wiecej taką jak "ten samochód jest nowocześniejszy bo
                    czerwony"

                    Chyba mało jeździłeś dieslami - po prostu 6 bieg jest tu
                    KONIECZNOŚCIĄ i nie bez przyczyny prawie wszystkie firmy ( poza
                    SUBARU, które jest pod tym względem za konkurencją, ale zapowiada
                    wprowadzenie 6-biegowej skrzyni - dlaczego ? )stosują to rozwiązanie.
                    i nie bez przyczyny prawie wszystki
                    • wojtek33 Re: niestety nie moge sie zgodzic... 19.02.08, 09:42
                      mameja21 napisał:

                      > Chyba mało jeździłeś dieslami - po prostu 6 bieg jest tu
                      > KONIECZNOŚCIĄ i nie bez przyczyny prawie wszystkie firmy ( poza
                      > SUBARU, które jest pod tym względem za konkurencją, ale zapowiada
                      > wprowadzenie 6-biegowej skrzyni - dlaczego ? )stosują to
                      rozwiązanie.

                      Dlaczego? Bo subaru do tej pory nie miało diesla
                        • wojtek33 Re: niestety nie moge sie zgodzic... 19.02.08, 13:59
                          mameja21 napisał:

                          > Czyli , tak jak napisałem musi podgonić konkurencję.
                          > Bo w tej chwili 150 KM z 2-litrowego silnika to żadna rewelacja -
                          > Renault 175 KM, VW - 170 KM, BMW - 204 KM.

                          Po pierwsze to IMO nic nie musi bo posiadanie diesla w ofercie nie
                          jest jakoś szczególnie nobilitujące; po drugie nie wydaje mi się
                          żeby dużo koni z małej pojemności było zaletą, przynajmniej na półce
                          wyższej od średniej (bo tu koszt eksploatacji nie jest aż tak
                          istotny jak przy tańszych autach); po trzecie przy silnikach diesla
                          od pewnej wielkości mocy i momentu powinny być automatyczne
                          skrzynie, przynajmniej w wersjach dla tatuśków.
                    • trypel Re: niestety nie moge sie zgodzic... 19.02.08, 12:49
                      No własnie dużo jezdzę :)
                      przeczytaj co napisałem. Własnie mówie że jest koniecznoscią bo silnikom brak
                      elastycznosci. Ale może suberu zrobiło na tyle elastycznego diesla ze nie musi
                      miec 6 biegów. Nie wiem nie jezdziłem jak zresztą większość z Was.
                      Mam porównanie np 2 silników o podobnej mocy 2.2 DTI 125 KM i 1.9CDTI 150 KM,
                      osiągami oczywiscie drugi góruje ale 6 biegów jest koniecznością podczas gdy w
                      pierwszym V wystarcza w zupełnosci do tego zeby na V jechać od 50 do 200 bez
                      zadnych efektów ubocznych :)
                      --
                      Im więcej żona ma futer w szafie, tym mniej tam miejsca dla kochanków
              • 111slavo Re: niestety nie moge sie zgodzic... 19.02.08, 15:07
                Zgadzam sie, ze ten 6- bieg (w przypadku manuala) jest nieco
                przereklamowany. Nadaje sie w zasadzie tylko i wylacznie na
                autostrade (w Polsce jak wiadomo...) W normalnych warunkach jest
                bezuzyteczny bo na 6 biegu diesel przy 70 km/h ma jakis 1000 obr
                czyli nic. Tak wiec na autostrade ok (choc male wzniesienie i trzeba
                redukowac) w celu obnizenia chalasu i spalania. 6 bieg skutkuje
                rowniez tym, ze pozostale sa 'krotsze' i trzeba nimi wachlowac
                czesciej niz w przypadku 5 b.
                • mameja21 Re: niestety nie moge sie zgodzic... 20.02.08, 08:06
                  111slavo napisał:

                  > Zgadzam sie, ze ten 6- bieg (w przypadku manuala) jest nieco
                  > przereklamowany. Nadaje sie w zasadzie tylko i wylacznie na
                  > autostrade (w Polsce jak wiadomo...) W normalnych warunkach jest
                  > bezuzyteczny bo na 6 biegu diesel przy 70 km/h ma jakis 1000 obr
                  > czyli nic. Tak wiec na autostrade ok (choc male wzniesienie i
                  trzeba
                  > redukowac) w celu obnizenia chalasu i spalania. 6 bieg skutkuje
                  > rowniez tym, ze pozostale sa 'krotsze' i trzeba nimi wachlowac
                  > czesciej niz w przypadku 5 b.

                  Tak jest: inżynierowie Audi, BMW, Mercedesa, VW, Forda, Renault,
                  Peugeota, Volvo, Opla itd. to idioci...
                  Nie myślałeś, żeby zatrudnić się w któreś z wymienionych firm, żeby
                  wybić im z głowy głupie pomysły ?
                  • 111slavo Re: niestety nie moge sie zgodzic... 21.02.08, 00:24
                    Podejrzewam, ze w przeciwienstwie do ciebie inzynierowie
                    wymienionych firm mysla podobnie: 6-bieg = autostrada - mniejsze
                    spalanie mniejszy chalas.
                    Dobrze, ze wiekszosc ludzi mysli inaczej niz ty bo najgorszy nawet
                    chlam schodzilby na pniu.
                    Dlaczego nie pojsc dalej i nie wprowadzic 20 biegowej skrzyni biegow
                    w osobowkach juz dzisiaj? I tak ze 4 do tylu dla tych ktorzy sie
                    spiesza na parkingu?
      • 111slavo Re: legacy /passat / mazda 6 18.02.08, 13:59
        Nieladnie pisac o Mazdzie 6, ze moga wystepowac choroby wieku
        dzieciecego ;-) Przez ostatnie lata wszystkie samochody wszystkich
        producentow borykaly sie z wiekszymi lub mniejszymi problemami - ale
        nie Mazda 6 co odzwierciedla sie w jej cenie. Jesli nie byla
        rozwalona na drzewie jest znacznie drozsza od konkurentow, a
        od 'padlin' nawet 2 razy z analogicznego rocznika.
        Podobnie rzecz sie ma z dieslem Subaru -jak zdecydowali, ze zrobia
        bedzie ok (tak jak Honda 2.2 d kilka lat temu).
        W kwestii wygladu - Pasek przy nowej Mazdzie wyglada jak obiekt z
        muzeum (dla 50% nabywcow to zaleta)

        pozdr
        • jackk3 Re: SubaruLegacy czy passat? 18.02.08, 17:57
          Oto dobra srona: www.edmunds.com/carreviews.html
          Akurat maja krotka ocene Legacy. Zwroc uwage ze 6-cio biegowa
          skrzynia ma byc pod koniec roku, moze wiec warto poczekac.
          Jako wlasciciel nowego Legacy (choc nie diesla) stwierdzam
          autorytatywnie ze roznica w jezdzie/prowadzeniu/przyczepnosci w
          porownaniu do FWD (w warunkach realnych) jest znaczna, a sam bylem
          sceptykiem.
          Pzdr
    • przemekthor Zdecydowanie Legacy 18.02.08, 14:04
      Symetryczny 4x4, gladziutko pracujacy bokser, niezawodnosc. Jazda
      tym autem to czysta przyjemnosc, w trudnych warunkach (zima) na
      pewno lepiej bedzie sobie radzil.

      Pasek to przecietne auto. Na jego niekorzysc przemawia przede
      wszystkim jego duza popularnosc, a co za tym idzie, bedzie celem
      polowan zlodziei.
      • mameja21 Re: Zdecydowanie Legacy 18.02.08, 15:00
        Oczywiście Passat: fajny silnik ( obecnie common-rail ), świetna
        skrzynia DSG, wygodne, obszerne, estetyczne ( a nie japońsko-
        koreańskie ) wnętrze, ciekawe promocyjne pakiety wyposażeniowe
        ( biksenony, sportowe, skórzano-alcantarowe fotele, nawigacja ).
        • kodem_pl Re: Zdecydowanie Legacy 18.02.08, 19:53
          Co do silnika to boxer subaru niekoniecznie gorszy;-)

          O ile wiem lepiej przyspiesza i ciszej pracuje niz 140 konny TDI w Passacie 4M;-)

          Wnetrze Legacy podoba mi sie bardziej, powaznie mowie... I jest rownie obszerne
          i wygodne.

          No i jak juz mowilem Legacy to jednak cos postrzegane jako premium wzgledem VW.
          Bardziej mozna porownywac z Audi.

          Dlaczego tak nie lezy ci to auto?
      • soner3 Re: Zdecydowanie Legacy 18.02.08, 19:57
        przemekthor napisał:

        > Pasek to przecietne auto. Na jego niekorzysc przemawia przede
        > wszystkim jego duza popularnosc, a co za tym idzie, bedzie celem
        > polowan zlodziei.

        kazde auto tego segmentu w jakims stopniu jest przecietne
        bo w czym takie suberu ma byc nieprzecietne?/jakosc wnetrza
        (uzytych materialow) subaru vs Passat jest najwyzej
        przecietna w Subaru .
        I coscie sie tak uczepili tych zlodzieji i Passata ,ma ktos z
        was choc jedna statystyka z ktorej by wynikalo ze latwiej
        stracic Passata 0d takiego Subaru?
        Napewno nie ,wiec moze ograniczyc sie warto z tym
        Lepperowaniem
        • kodem_pl Re: Zdecydowanie Legacy 18.02.08, 20:16

          > kazde auto tego segmentu w jakims stopniu jest przecietne

          Nie da sie ukryc.

          > bo w czym takie suberu ma byc nieprzecietne?/jakosc wnetrza
          > (uzytych materialow) subaru vs Passat jest najwyzej
          > przecietna w Subaru .

          Jak dla mnie to taka sama...

          > I coscie sie tak uczepili tych zlodzieji i Passata ,ma ktos z
          > was choc jedna statystyka z ktorej by wynikalo ze latwiej
          > stracic Passata 0d takiego Subaru?

          Kazda statystyka kradziezy. Co roku Passat ma jedno z topowych miejsc
          (oczywiscie mozna argumentowac, ze nazwa Passat jest w obiegu b. dlugo)... Co
          wiecej czytajac roznorakie fora motoryzacyjne ciagle ktos zali sie, ze
          skradziono jego VW, o Subaru nic;-)

          Nie chce tu byc jakims obronca Subaru ani prowadzic wojny Subaru vs. reszta
          swiata. Po prostu legacy IMO ma super design i jest autem nietuzinkowym oraz (co
          nieczesto idzie w parze) niezawodnym. Technicznie rowniez nie odstaje (a jak
          odstaje w jednej dziedzinie to nadrabia inna).
          • tusk-plusk Re: Zdecydowanie Legacy 18.02.08, 20:34
            > Kazda statystyka kradziezy. Co roku Passat ma jedno z topowych miejsc

            Nie nazwałbym tego statystyką tylko rankingiem. Swoją drogą ciekawe jakby
            wyglądało takie zestawienie skradzionych aut ale w storunku do ich ilości. To
            byłaby dopiero statystyka.
          • soner3 Re: Zdecydowanie Legacy 18.02.08, 20:44
            kodem_pl napisał:

            >
            > > kazde auto tego segmentu w jakims stopniu jest przecietne
            >
            > Nie da sie ukryc.
            >
            > > bo w czym takie suberu ma byc nieprzecietne?/jakosc wnetrza
            > > (uzytych materialow) subaru vs Passat jest najwyzej
            > > przecietna w Subaru .
            >
            > Jak dla mnie to taka sama...
            --------------
            chyba nie jestes zbyt obiektywny moze starannosc montarzu w obu
            jest podobna jednak jakosc materialow uzytych we wnetrzu
            zdecydowanie przemawia za Passatem chociaz ten tez ma slabe
            punkty -takie jest moje zdanie

            > > I coscie sie tak uczepili tych zlodzieji i Passata ,ma ktos z
            > > was choc jedna statystyka z ktorej by wynikalo ze latwiej
            > > stracic Passata 0d takiego Subaru?
            >
            > Kazda statystyka kradziezy. Co roku Passat ma jedno z topowych
            miejsc
            > (oczywiscie mozna argumentowac, ze nazwa Passat jest w obiegu b.
            dlugo)... Co
            > wiecej czytajac roznorakie fora motoryzacyjne ciagle ktos zali
            sie, ze
            > skradziono jego VW, o Subaru nic;-)
            >

            Skoro kazda to pokaz mi chocby jedna .
            Nie chce byc niemily ale jesli dalej bedziesz sie upieral przy
            tym twierdzeniu wystawisz sie na osmieszenie.Nie ma niestety
            takich statystyk w Polsce z ktorych by wynikalo ze Passaty
            sa czesciej kradzione od Subaru (dotyczy dowolnej innej
            marki ,modelu),przynajmniej ja sie nie spotkalem.
            Wobec czego jesli czegos nie ma jak mozna sie na to powolywac ?
            Jak mozna wyciagac takie wnioski z raportow KGP?To trzeba byc
            mocno ograniczonym intelektualnie.



              • soner3 Re: Zdecydowanie Legacy 19.02.08, 17:09
                bamboto napisał:

                > www.autokrata.pl/lod/1501/najczesciej_kradzione_samochody/ nie od dziś wiadomo, że passat jest najchętniej kradzionym
                samochodem w Polsce i ci którzy się z tym nie zgadzają i uparcie
                stoją przy swoim niech sami łaskawie poszukają danych na temat ich
                nieomylności...

                Nie obraz sie ale ty chyba nie jestes zbyt bystry.Zdajesz sobie
                sprawe ile Passatow jedzi po Polsce?
                O jedynej logicznej i dajacej jakis obraz statystyce mozemy
                mowic wtedy kiedy bedzie to stosunek liczby skradzionych do
                zarejestrowanych i to konkretnego modelu/typu auta a nie
                nazwy ktora w niektorych markach trwa od 40 lat.Tak robia to
                m.in Niemcy
                Kto wie moze akurat najnowszy model Passata jest
                najrzadziej karadzionym autem .
    • hills Re: SubaruLegacy czy passat? 19.02.08, 09:59
      Jestem posiadaczem foretera. Nigdy nie jezdzilem passatem, ale
      mialem mondeo (poprzedni model). Mialem rowniez okazje jezdzic
      legacy. Jesli mondeo jest (przez niektorych) okreslane jako wzorzec
      prowadzenia, to napisze tylko, ze pewnosc prowadzenia mondeo to
      mniej wiecej 40 % w odniesieniu do pewnosci jaka daje prowadzenie
      legacy.
      Legacy jest dosc funkcjonalne, bardzo wygodne. Ma przyzwoite audio.
      Nowym modelem (benzyna 2.0) przejechalem okolo 300 km. srednia
      spalania wyniosla 7,9 co jest wynikiem bardzo pozytywnym.
      Auto ma rowniez male wady: niewygodny podlokietnik (w zasadzie to
      tyle).
      Na codziec szczerze lubie swoje subaru, gdy tylko spadnie snieg ...
      uwielbiam je :)
      • mameja21 Re: SubaruLegacy czy passat? 19.02.08, 14:02
        hills napisał:

        > Jestem posiadaczem foretera. Nigdy nie jezdzilem passatem, ale
        > mialem mondeo (poprzedni model). Mialem rowniez okazje jezdzic
        > legacy. Jesli mondeo jest (przez niektorych) okreslane jako
        wzorzec
        > prowadzenia, to napisze tylko, ze pewnosc prowadzenia mondeo to
        > mniej wiecej 40 % w odniesieniu do pewnosci jaka daje prowadzenie
        > legacy.
        >

        To znaczy, że tam gdzie Subaru pojedziesz 100 km/h, Mondeo pojedziesz
        40 km/h ?
          • ddr6 Re: SubaruLegacy czy passat? 19.02.08, 19:38
            hills napisał:

            > to oznacza mniej wiecej tyle, ze jadac mondeo 100 km/h
            wielokrotnie
            > mialem poczucie, iz znacznie bardziej ryzykuje niz w przypadku
            jazdy
            > legacy, czy foresterem. Kto nie sprobowal ten nie wie.

            To juz lekka przesada ,ja rozumiem ze marka Subaru ma w Polsce
            jakis trudny do wytlumaczenia mit nadsamochodow (mozeto przez
            ogladanie sportow motorowych w dziecinstwie) ale rzeczywistosc
            jest troche bardziej szara poza dobrym napedem 4x4 i dosc
            wysoka ogolna trwaloscia jakos mnie niczym nie sa wstanie
            przekonac mimo dosc atrakcyjnych cen.Do czego jak do czego
            ale w mondeo II trudno przyczepic sie do wlasciwosci jezdnych
            tak wiec jesli Subaru az tak przewyzsza Mondeo to musi miec
            poziom polaczenia BMW M5 z Mercedesem S .
            • 111slavo Re: SubaruLegacy czy passat? 20.02.08, 02:33
              Rownie dobrze mozna powiedziec, ze w Polsce marka VW ma jakis dziwny
              do wytlumaczenia mit nadsamochodow (moze to przez ogladanie w
              dziecinstwie Golfa I lub Golfa II u osiedlowego badylarza)

              > To juz lekka przesada ,ja rozumiem ze marka Subaru ma w Polsce
              > jakis trudny do wytlumaczenia mit nadsamochodow (mozeto przez
              > ogladanie sportow motorowych w dziecinstwie)
            • przemekthor Re: SubaruLegacy czy passat? 20.02.08, 10:26
              Tylko, ze ten mit subaru jest gdziekolwiek, gdzie sie nie zapytasz.
              Norwegia? Islandia? Szwecja? Szwajcaria? UK? Dania? Mozna wymieniac
              pol mapy swiata, wszedzie powiedza, ze za te pieniadze nie
              dostaniesz lepszego wozu. Czyli: trwalego, swietnego w prowadzeniu,
              z dobrym napedem. Subaru przez lata zbudowalo sobie marke producenta
              wlasnie takich aut i szosty bieg (ani tym bardziej piaty w
              automacie) czy ekran dotykowy nic tu nie zmienia.
              Pozwole sobie jeszcze przypomniec, ze wlascicielem subaru jest w tej
              chwili TOYOTA, wiec podejrzewam, ze moze to tylko jeszcze bardziej
              poprawic wizerunek marki.
              • wojtek33 Re: SubaruLegacy czy passat? 20.02.08, 10:55
                przemekthor napisał:

                > Pozwole sobie jeszcze przypomniec, ze wlascicielem subaru jest w
                tej
                > chwili TOYOTA, wiec podejrzewam, ze moze to tylko jeszcze bardziej
                > poprawic wizerunek marki.

                Tu mnie rozbawiłeś - posiadanie w ofercie klekota i przynależność do
                Toyoty pozytywnie wpłynie na wizerunek marki?! U kogo? taksówkarzy?
              • piotrt3 Re: SubaruLegacy czy passat? 20.02.08, 11:24
                przemekthor napisał:

                >
                > Pozwole sobie jeszcze przypomniec, ze wlascicielem subaru jest w tej
                > chwili TOYOTA, wiec podejrzewam, ze moze to tylko jeszcze bardziej
                > poprawic wizerunek marki.

                z tą toyotą to chyba jest tak że ma pakiet ok 10-15% akcji, dla porównnia GM ma
                chyba troche mniej /nie pamiętam dokładnie -jakis czas temu czytałem info/- więc
                o ile faktem jest że tot=yota inwestuje w subaru - to na razie nie ma mowy o
                przejęciu.
                Niemniej powracając do meritum :
                w ciemno wybrałbym subaru z dieselem ze skrzynią manualną
                /za bezawarayjnosc, prowadzenie, i to cos.../
                • piotrt3 Re: SubaruLegacy czy passat? 20.02.08, 11:30
                  piotrt3 napisał:

                  > przemekthor napisał:
                  >
                  > >
                  > > Pozwole sobie jeszcze przypomniec, ze wlascicielem subaru jest w tej
                  > > chwili TOYOTA, wiec podejrzewam, ze moze to tylko jeszcze bardziej
                  > > poprawic wizerunek marki.
                  >
                  > z tą toyotą to chyba jest tak że ma pakiet ok 10-15% akcji, dla porównnia GM ma
                  > chyba troche mniej /nie pamiętam dokładnie -jakis czas temu czytałem info/- wię
                  > c
                  > o ile faktem jest że tot=yota inwestuje w subaru - to na razie nie ma mowy o
                  > przejęciu.
                  > Niemniej powracając do meritum :
                  > w ciemno wybrałbym subaru z dieselem ze skrzynią manualną
                  > /za bezawarayjnosc, prowadzenie, i to cos.../


                  znalazłem info, cytat"
                  "W październiku Toyota odkupiła od GM 8,7 proc. udziałów w Fuji Heavy
                  Industries, który produkuje samochody Subaru. Tę operację uznano za wyciągnięcie
                  pomocnej dłoni koncernowi w tarapatach, aby nie doszło do tarć
                  japońskoamerykańskich."
                  www.polishdailynews.com/
              • mameja21 Re: SubaruLegacy czy passat? 20.02.08, 11:31
                przemekthor napisał
                > Tylko, ze ten mit subaru jest gdziekolwiek, gdzie sie nie
                zapytasz.
                > Norwegia? Islandia? Szwecja? Szwajcaria? UK? Dania? Mozna
                wymieniac
                > pol mapy swiata, wszedzie powiedza, ze za te pieniadze nie
                > dostaniesz lepszego wozu

                Gdyby było tak jak piszesz ( a oczywiście nie jest ) Subaru
                przodowałoby w statystykach sprzedaży. A nie przoduje...
          • mameja21 Re: SubaruLegacy czy passat? 20.02.08, 08:02
            hills napisał:

            > to oznacza mniej wiecej tyle, ze jadac mondeo 100 km/h
            wielokrotnie
            > mialem poczucie, iz znacznie bardziej ryzykuje niz w przypadku
            jazdy
            > legacy, czy foresterem. Kto nie sprobowal ten nie wie.

            Ale ja użytkuję auto z napędem na 4 koła... Tylko mocno rozbawiło
            mnie te "40%".
    • karakalla Niezrozumiałe zupełnie jest... 19.02.08, 10:08
      ...dlaczego VW nie oferuje 4Motion jako opcji dla diesla 170 KM i TFSI 200 KM. Na logikę nie sposób tego wytłumaczyć, przy tych mocach i momentach 4x4 jest bardziej przydatny niż przy 140/150 KM. Nie chodzi też o jakieś ograniczenia platformy czy systemu 4Motion, w końcu występuje na Passat V6 z Haldexem i automatem, dziury w niebie z tego powodu nie ma. Coś równie śmiesznego jak oferowanie przez Subaru ESP w modelu 2,0 wyłącznie w wersji z automatem.
    • wojtek33 Re: SubaruLegacy czy passat? 19.02.08, 10:13
      Z tych dwóch wybrałbym 3 litrowe benzynowe subaru ;-)
      Tak się złożyło, że mam czasami okazję przejechać się 140 TDI
      Passata i 2.0 Legacy. Nikt stąd jeszcze pewnie nie jeździł dieslem
      subaru więc silników nie porównamy. Wnętrze - w subaru japońska
      nuda, czarno, bez wyrazu i mimo dużego wnętrza wrażenie ciasnoty, ze
      skórzanych siedzeń się ześlizguję, za regulację prawego fotela taką
      jak lewego trzeba dopłacać jakieś kosmiczne pieniądze, za to
      wszystko dobrze spasowane, nic się nie psuje i nie hałasuje.
      Passat sprawia wrażenie dużo większego, na początku, przy jego
      bardzo mocnym wspomaganiu kierownicy, miałem wrażenie kierowania
      autobusem, materiały takie sobie, alkantara nic specjalnego (choć
      lepiej trzyma niż subaru), badziewne plastiki imitujące drewno,
      rozpadające się wysuwane uchwyty na napoje, tak samo zamki schowków,
      siedzenie jak w polo przesuwa się wajchą między nogami (highline),
      wewnątrz słychać najobrzydliwszą część hałasu wydawanego przez
      klekota. Do tego w passacie doszły choroby wieku dziecięcego
      (kupiony 01.2006), kierowca w serwisie od jakiegoś czasu na dzień
      dobry pyta: "zaraz, zaraz... ja miałem do volkswagena czy renault?"
      (pompa paliwa, spryskiwacze reflektorów, chłodniczka paliwa, silnik
      wycieraczek, panel sterowania klimą itp.)
      Największa różnica między nimi to ich zachowanie na drodze. Passat
      świetnie nadaje się do przemieszczania z p.A do p.B, w miarę
      wygodnie, dużo miejsca, oszczędnie, bez emocji, jak trzeba to
      szybciej, jak nie trzeba to można cały dzień na 3 biegu przejeździć
      (a na 2 trzeba uważać bo łatwo go zgasić ;-)
      4x4 Subaru to inna bajka, z każdej przejażdżki można mieć kupę
      radości, aż chce się poszukać krętych dróg i sunąć jak po szynach,
      do tego świetnie zestrojone zawieszenie, na wybojach wrażenie że nie
      tylko trzyma na jezdni z boków ale i przyciska z góry, nie ma szansy
      na najmniejsze bujanie. A wiecie jak się zachowuje po rozkręceniu do
      7 tys. rpm i gwałtownym puszczeniu sprzęgła? Po prostu spokojnie
      rusza bez żadnego uślizgu (passat potrafi zapiszczeć oponami nawet
      na 3).
      No ale to benzyna, martwi mnie ten diesel, kończy się pewna epoka i
      będziecie mieli co chcieliście, a wskazówki obrotomierza na prawym
      końcu skali zobaczycie tylko po starcie silnika ;-P
    • przemekthor Popatrzmy... 20.02.08, 14:14
      Legacy 2.0 diesel (150 KM) 28800 euro (c.a. 105.000 PLN)
      Wyposazony we wszystko poza skorzana tapicerka, biksenonami i
      elektrycznie regulowanymi fotelami. Lista standardowego wyposazenia
      jest imponujaca. Nie widze tez czujnikow parkowania i nawigacji
      (ktorych w passacie, oczywiscie, tez nie ma). W standardzie tez,
      oczywiscie, symetryczny 4x4.

      Passat trendline 2.0 TDI Trendline (140 KM) 100.000 PLN.
      Lista wyposazenia standardowego dluga, ale duza czesc pozycji to
      jakies zupelnie nieistotne rzeczy ("pakiet dla
      niepalacych", "regulacja wycieraczek 4-stopniowa" czy "regulacja
      zasiegu reflektorow"), ktorych obecnosc powinna byc oczywista; w
      porownaniu z subaru wyglada to marnie (nie ma nawet halogenow, nie
      wspominajac braku alufelg - legacy ma 17", skorzanego pokrycia
      kierownicym, i innych dodatkow). Za to za slona doplata (prawie 1000
      PLN) jest lakier metalik (w legacy bez doplaty).
      Jest natomiast 6 biegow :) - w zasadzie jedyna rzecz, ktora w pasku
      jest "ponad".

      Ja tam sie nie znam, ale pasek wyceniony jest o jakies 15-20
      tysiakow za wysoko. Pomimo, ze nie lubie japonskich aut, kupilbym
      legacy. Za subaru, poza wyposazeniem i eleganckim wygladem (to auto
      jest naprawde ladne), przemawia fantastyczny uklad jezdny.

      Porownujac cenniki: Legacy = wiecej lepszego auta za te same
      pieniadze. Cos wiecej?
      • mameja21 Re: Popatrzmy... 20.02.08, 14:54
        przemekthor napisał
        > Porownujac cenniki: Legacy = wiecej lepszego auta za te same
        > pieniadze. Cos wiecej?

        Ale to przecież Passat jest zdecydowanie lepszym autem niż Legacy.
        I potrafią to ocenić europejscy klienci ( patrz statystyki
        sprzedaży ).
        • hills Re: Popatrzmy... 20.02.08, 15:51
          statystyki sprzedazy dla subaru sa nizsze, poniewaz do tej pory te
          auta byly oferowane jedynie z doskonałymi, ale paliwozernymi
          silnikami benzynowymi.
          Oczywiscie wiadomo, ze najmniej pala VW i do tego smigaja najepiej
          nawet jesli maja napedna 2 osie. Te z napedem na 4 kola :) dalece
          wyprzedzaja wszelkie auta terenowe (pewnie czolgi tez). Dlatego sa
          czesciej wybierane przez "europejskich klientow", ktorzy to
          doceniaja na tyle, ze nawet za dywaniki, czy skorzane obszycie
          kierownicy sa w stanie odpowiednio zaplacic.
          Wracajac do tematu sprzedaz subaru jest nizsza miedzy innymi ze
          wzgledu na fakt, ze nie jest to marka bardzo popularna, nie
          sprzedaje aut w Europie od 50 lat, nie ma rozbudowanej sieci
          serwisow i "dilerni".
          Wprowadzenie diesla prawdopodobnie zmieni tendencje w sprzedazy, ale
          nie mozna liczyc na to, ze zagroza masowce VW.
          • mameja21 Re: Popatrzmy... 20.02.08, 17:27
            hills napisał:

            > statystyki sprzedazy dla subaru sa nizsze, poniewaz do tej pory te
            > auta byly oferowane jedynie z doskonałymi, ale paliwozernymi
            > silnikami benzynowymi.

            A teraz, kiedy Subaru wprowadziło diesla do swojej oferty, zmiecie
            europejskie marki z powierzchni ziemii, bo cała Europa już dawno
            chciała kupować wyłącznie auta Subaru i tylko brak diesla
            powstrzymywał od tego.
          • vandermerwe Passat /Subaru Legacy 23.02.08, 16:53
            Z za ciekawieniem przeczytalem wypowiedzi. Mialem Passata obecnie
            Subaru Legacy 3.0 R -B. Oba (niestety) benzynowe. Chyba porownujemy
            dwa rozne samochody. Passat to klasyczny samochod dla rodziny o w
            miare dobrych osiagach. Dobra jakosc wykonczenia choc po +- 3 latach
            i 120 tys przejechanych wnetrze zaczelo wykazywac oznaki zmeczenia.
            Zuzycie paliwa na dlugich trasach ( 600 km do 1500 km ) 7,0 do 7,5
            l/100 km przy sredniej predkosci calej trasy okolo 100 km/h. To
            chyba niezly wynik. Bardzo dobrze "zgrana" skrzynia biegow i silnik
            ( wersja manualna) Intensywny ruch miejski 9 do 12 l/100 km. Mialem
            jazde probna wersja z silnikiem wysokopreznym - wedlug mnie traktor
            ale to sprawa gustu.
            Subaru Legacy - samochod zasadniczo dla 4 osob przy jezdzie na
            dluzsza trase. Maly bagaznik. Silnik 3,0 bardzo dobry. Znacznie
            lepszy do jazdy miejskiej od 2,0/ 2,5 z turbo doladowaniem( tutaj
            jest to wersja GT). Dobrze dobrane parametry silnika i skrzyni
            biegow ( wersja manualna). Zuzycie paliwa na dlugich trasach jak
            powyzej +- 8,5 l/100 km. Intensywna jazda w miescie 13 do 14 l/100
            km. Malo elektronicznych dupereli w wyposazeniu w moim przekonaniu
            to plus - lubie prowadzic i wole miec kontrole nad samochodem a nie
            byc wyreczanym przez rozne ustrojstwa. Ogolna jakosc wykonania
            bardzo dobra. estetyka - rzecz gustu w obu przypadkach. Zobaczymy co
            bedzie dalej, gdyz dobijam do 60 000 km. Osobiscie uwazam, ze jest
            to samochod dla osoby lubiacej prowadzic podczas gdy Passat to
            srodek transportu z A do B choc tez dajacy sporo przyjemnosci w
            jezdzeniu.


            Pozdrawiam
    • foreks dla wszystkich niedowiarkow 23.02.08, 21:13
      powiem Wam w wielkiej tajemnicy, ze sa zaawansowane plany STI na paliwo
      rolnicze, 300KM, 600Nm, 6 ka manual albo 7 automat i wszystko wskazuje, ze to
      sie pojawi na rynku. brzmi jak science-fiction, ale mam nadzieje, ze poskromi to
      ten belkot nt. nierewolucyjnosci subaru etc.

      a w temacie ja bym sie wtrzymal i poczekal na lepsza skrzynie. wowczas passat
      moze co najwyzej wozic cegly.
    • marlon2006 Subaru jest drogie w eksploatacji 19.05.08, 11:09
      Dokładnie chodzi mi jak miałbyś stłuczkę. Kumpel walnął lekko. Generalnie miał
      zbite dwa reflektory, zagiętą pokrywę silnika i zderzak do wymiany. Auto wtedy
      było warte 20 tysiaków i orzeczono szkodę całkowitą (koszt naprawy wyceniono na
      18 tys zł), a auto było całkowicie sprawne. Poza tym świetnie się subaru jeździ:)
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.