Dodaj do ulubionych

Nowe S40 - pierwsze zdjęcia

26.08.03, 08:03
motoryzacja.interia.pl/news?inf=420354
Zero kreatywności. Po prostu pomnijeszone S60. Bezsensowna, przeładowana
konsola środkowa z milionem przycisków. Jeśli ktoś nie kupuje najdroższych
wersji, to warto zaczekać na nowego Focusa sedana lub Mazdę 3. Ciekawe, czy
jakość będzie w końcu przyzwoita?


Pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • krakus.mp Re: Nowe S40 - pierwsze zdjęcia 26.08.03, 08:51
      Cześć GB.
      Widziałem wczoraj w Auto Zaitung zdjęcia nowych modeli z Forda.Był tam nowy
      Focus Hathback,Volvo S40 i Mazda 3.Z tych samochodów największe zainteresowanie
      wzbudził Focus.Jego tylna partia nadwozia została zmieniona.Teraz bardziej
      przypomina poprzedni model Corolli, z tym że lampy ma nadal w pionie.Patrząc z
      boku samochodu,widać wielkie podobieństwo do obecnego Mondeo.Również przód
      przypomina poprzedniego Focusa,ale lampy i atrapa są jakby przejęte od Mondeo.
      Szkoda że Ford zmienił znacząco wystrój wnętrza.Deska już jest "tradycyjna" i
      nie przypomina tej z dawnej "Foki".Odnoszę wrażenie że Ford za bardzo wpatruje
      się w VW.Widać to po wlotach powietrza w desce rozdzielczej i wyglądzie detali
      tapicerki.
      Szacunek.
    • Gość: johndoe Re: Nowe S40 - pierwsze zdjęcia IP: *.tlsa.pl 26.08.03, 09:02
      greenblack napisał:


      > Zero kreatywności. Po prostu pomnijeszone S60. Bezsensowna, przeładowana
      > konsola środkowa z milionem przycisków. Jeśli ktoś nie kupuje najdroższych
      > wersji, to warto zaczekać na nowego Focusa sedana lub Mazdę 3. Ciekawe, czy
      > jakość będzie w końcu przyzwoita?
      >
      jasne , a balcerowicz musi odejsc.
      pzdr
      ps. jak sobie wyobrazasz telefon? bez klawiatury? joystick, jogdial?
      > Pozdrawiam
      • greenblack Re: Nowe S40 - pierwsze zdjęcia 26.08.03, 09:11
        Gość portalu: johndoe napisał(a):

        > jasne , a balcerowicz musi odejsc.

        Liczyłem na mądrzejszy komentarz.

        > pzdr
        > ps. jak sobie wyobrazasz telefon? bez klawiatury? joystick, jogdial?

        Nie szukając daleko - w innych Volvo problem klawiatury rozwiązano lepiej.
        Telefon będzie pewnie opcjonalny, wiec co będzie zamiast klawiszy - zaślepka?

        Tutaj są lepsze fotografie:

        www.samochodyswiata.pl/index.php?re=707&op=czytnews
        Jak zmienić temperaturę i nawiew przy ręcznej skrzyni i np. piątym biegu? I co
        za kretyn wpadł na pomysł umieszczenia pokrętła temperatury po stronie pasażera?


        Pozdrawiam
        • Gość: johndoe Re: Nowe S40 - pierwsze zdjęcia IP: *.tlsa.pl 26.08.03, 09:35
          greenblack napisał:

          > Gość portalu: johndoe napisał(a):
          >
          > > jasne , a balcerowicz musi odejsc.
          >
          > Liczyłem na mądrzejszy komentarz.

          nie zawsze mozna dostac to, czego sie oczekuje:)
          a jak mozna skomentowac

          >Zero kreatywności. Po prostu pomnijeszone S60. >Bezsensowna, przeładowana
          >konsola środkowa z milionem przycisków


          volvo zawsze bylo oceniane jako konserwatywne i jako takie dostawalo od wielu klientow plusa. wiec czemu mialoby produkowac teraz fokusa czy megane II? o konsoli mozna bedzie dyskutowac jak sie w aucie siadzie i samemu sprobuje. na razie wrazenia estetyczne ok /dla mnie, ale ja przeciez lubie volvo:)/. poza tym, to wlasnie funkcjonalnosc konsoli i dostepnosc wszystkiego co tam mozna znalezc, byla i jest zaleta wiekszych modeli. no i fakt, ze jest to jednak niejsze auto niz s60 czy s80 i telefonu nie dalo sie byc moze zamontowac na wezszej konsoli tak jak w innych samochodach koncernu.

          >Ciekawe, czy
          jakość będzie w końcu przyzwoita?
          >
          co do jakosci, to co zestawienie /dekra, adac, tuv/ to i pozycja rozna. mysle ze jakosc jest nie najgorsza. jest to auto, ktore pod wzgledem spadku wartosci wyprzedza na liscie jedynie carisma. gdyby bylo bublem nie mialobu na to raczej szans. fakt, ze ktos kupuje za 80k peelenow auto niewiele wieksze od wspolczesnych kompaktow tez raczej swiadczy o tym, ze nie jest to jednorazowka.
          mnie interesuje natomiast, czy tam narawde beda wkladali silniki 5 cylindrowe, czy komus sie cos pomylilo.
          > > ps. jak sobie wyobrazasz telefon? bez klawiatury? joystick, jogdial?
          >
          > Nie szukając daleko - w innych Volvo problem klawiatury rozwiązano lepiej.
          > Telefon będzie pewnie opcjonalny, wiec co będzie zamiast klawiszy - zaślepka?

          bedzie inna konsola, tak jak w innych autach

          >
          > Tutaj są lepsze fotografie:
          >
          a>
          > Jak zmienić temperaturę i nawiew przy ręcznej skrzyni i np. piątym biegu? I co
          > za kretyn wpadł na pomysł umieszczenia pokrętła temperatury po stronie pasażera

          prawde powiedziawszy, ciezko mi wymyslec co to za pokretla tam sa, to tylko zdjecie w malej rozdzielczosci.
          bedzie auto, bede sie zastanawial


          pzdr
          • greenblack Re: Nowe S40 - pierwsze zdjęcia 26.08.03, 10:47
            Gość portalu: johndoe napisał(a):

            > volvo zawsze bylo oceniane jako konserwatywne i jako takie dostawalo od wielu
            k
            > lientow plusa. wiec czemu mialoby produkowac teraz fokusa czy megane II?

            Źle mnie zrozumiałeś. Mnie ta konsola wydaje się właśnie zbyt futurystyczna.

            o kon
            > soli mozna bedzie dyskutowac jak sie w aucie siadzie i samemu sprobuje. na
            razi
            > e wrazenia estetyczne ok /dla mnie, ale ja przeciez lubie volvo:)/. poza tym,
            t
            > o wlasnie funkcjonalnosc konsoli i dostepnosc wszystkiego co tam mozna
            znalezc,
            > byla i jest zaleta wiekszych modeli. no i fakt, ze jest to jednak niejsze
            aut
            > o niz s60 czy s80 i telefonu nie dalo sie byc moze zamontowac na wezszej
            konso
            > li tak jak w innych samochodach koncernu.

            Na moje oko, to klawiatura telefonu spokojnie zmieściałaby się obok tej gałki z
            4 przyciskami naokoło. Wtedy klawiatura wentylacji tez byłaby wyżej.


            > fakt, ze ktos kupuje za 80k peelenow auto niewiele wieksze od wspolczesn
            > ych kompaktow tez raczej swiadczy o tym, ze nie jest to jednorazowka.

            Jedna uwaga - S40 jest współczesnym kompaktem. A poza tym skłonność ludzi do
            kupowania drogiego "byle czego" jest powszechnym zjawiskiem - np. A-klasa.


            > mnie interesuje natomiast, czy tam narawde beda wkladali silniki 5
            cylindrowe,
            > czy komus sie cos pomylilo.

            Może w najmocniejszych wersjach. A co w tym dziwnego? W Golfie też będzie R5, a
            nwet VR6.

            > prawde powiedziawszy, ciezko mi wymyslec co to za pokretla tam sa, to tylko
            zdj
            > ecie w malej rozdzielczosci.

            Do okulisty!;) Góra-lewy "Volume"; góra-prawy "tuning"; dół-lewy "siła
            nawiewu"; dół-prawy "temperatura". Najgłupszy system w historii. Daleko temu
            rozwiązaniu do wysoko umieszczonych, czytelnych pokręteł w starszych Volvo.


            Pozdrawiam
          • Gość: Tommy Re: Nowe S40 - pierwsze zdjęcia IP: *.abrahama.net.pl 28.08.03, 22:00
            Gość portalu: Dennis napisał(a):

            > Gość portalu: Yatoja napisał(a):
            >
            > > Jak to własciwie jest z tym Volvo: S80,V/S 70, S 60,...
            > > wypada, zeby 40 było V, nieprawdaż?
            > > I tak podobno własnie miało być, a tu masz babo placek,:o)
            > > pzdr
            >
            > Od kiedy w ofercie Volvo jest model S70?
            > Na zasadzie dedukcji wyszło Ci z tych oznaczeń, że 40 powinno być V?
            > Jestem bardzo ciekaw :-)

            Jest i S70 (a w zasadzie bylo) i V40. V w Volvo oznacza kombi. A swoja droga
            ciekawe czy zmienia tez analogicznie V40.
            PS. Dla mnie brzydkie, jak ktos juz wspomnial Volvo to konserwatywna marka, a
            ten ksztalt nie jest zbyt tradycyjno-prostokatny. Bardziej taki
            jakowaty "nowoczesny" podchodzacy pod S60 i 80. Szczerze mowiac bardziej podoba
            mi sie obecne S40.

            PZDR
            • greenblack Re: Nowe S40 - pierwsze zdjęcia 28.08.03, 22:03
              Gość portalu: Tommy napisał(a):

              V w Volvo oznacza kombi. A swoja droga
              > ciekawe czy zmienia tez analogicznie V40.

              Będzie V50 zamiast V40.

              > PS. Dla mnie brzydkie, jak ktos juz wspomnial Volvo to konserwatywna marka, a
              > ten ksztalt nie jest zbyt tradycyjno-prostokatny. Bardziej taki
              > jakowaty "nowoczesny" podchodzacy pod S60 i 80. Szczerze mowiac bardziej
              podoba
              >
              > mi sie obecne S40.

              Ironia losu. To przecież S40 odsądzano od czci i wiary za zbyt nowoczesny, jak
              na Volvo styl.


              Pozdrawiam
    • snowboarder jak dla mnie super! 26.08.03, 20:03
      Wspaniale wnetrze, bardzo lubie nowowczesne aluminiowe
      wykonczenie, zamiast klawiatury bedzie prawdopodonie cup
      holder (tak, jak w S60). Jako, ze bardzo lubie S60,
      wyglad mi odpowiada. Mam nadzieje, ze bedzie dostepny z
      mocnym silnikiem T5, aktualnie S40 ma tylko T4. Mam tez
      nadzieje, ze porownujac do S60, mniejsze wnetrze to koszt
      miejsca z tylu, a nie z przodu. Fotele Volvo sa najlepsze
      bez dwoch zdan, dynamika T5 super.
      Swietnie nadaje sie na drugi, mniejszy samochod w
      rodzinie. Bezpieczny, zwinny. Nie mam zastrzezen.
    • Gość: Sławek Re: Nowe S40 - pierwsze zdjęcia IP: *.trzebinia.net 27.08.03, 16:45
      greenblack napisał:

      > Po prostu pomnijeszone S60.
      Taka polityka Volvo podobnie jak innych marek (5 pomniejszona 7 czy kazdy inny
      samochód dla laika).
      Generalnie OK.

      pozdr Bezsensowna, przeładowana
      > konsola środkowa z milionem przycisków. Jeśli ktoś nie kupuje najdroższych
      > wersji, to warto zaczekać na nowego Focusa sedana lub Mazdę 3. Ciekawe, czy
      > jakość będzie w końcu przyzwoita?
      >
      >
      > Pozdrawiam
      • greenblack Re: Nowe S40 - pierwsze zdjęcia 28.08.03, 16:37
        Gość portalu: japoniec napisał(a):

        > generalnie wozek na plycie podlogowej nowego focusa.
        > ciekawe czy zaserwuja tez 'qualita ford' czyli merda - to bylby koniec volvo.

        Coż, obecne S40 to prawdziwa katastrofa, jeśli chodzi o (bez)awaryjność i
        jakość. Ford znacznie poprawił jakość swych aut - Mondeo, Focus. Volvo niech
        uważa, bo może stać się częścią Renault&Nissan.


        Pozdrawiam
    • greenblack Nowe S40 - kilka niusów 28.08.03, 16:49
      Najmocnijeszy, tymczasowo, motor to 2.3T R5. W 2005 pokażą S40R z 300-konnym
      silnikiem z S60R. A teraz najśmieszniejsze. Obecne S40 będzie produkowane
      jeszcze przez rok, bo takie są zobowiązania z Mitsubishi. Kto kupi stare S40?


      Pozdrawiam
      • dreaded88 Re: Nowe S40 - kilka niusów 28.08.03, 18:06
        Ciekawe, jak im się to wszystko (silnik R + Haldex) pomieści na płycie Focusa.
        Śmieszne, że w takim razie S40 bedąc w segmencie Bory byłby w topowej wersji
        chyba mocniejszy niż najsilniejszy Passat VI.
        Gwarantują *****? Ciekawe, bardzo ciekawe...
        Pozdr.
        • greenblack Re: Nowe S40 - kilka niusów 28.08.03, 18:17
          dreaded88 napisał:

          > Ciekawe, jak im się to wszystko (silnik R + Haldex) pomieści na płycie Focusa.
          > Śmieszne, że w takim razie S40 bedąc w segmencie Bory byłby w topowej wersji
          > chyba mocniejszy niż najsilniejszy Passat VI.

          W sumie, Impreza i Lancer to też kompakty, tyle że z jednym cylindrem mniej.

          > Gwarantują *****? Ciekawe, bardzo ciekawe...

          Ciekawe, ale skoro Renault z Megane się udało, a Touran ma taki sam wynik
          procentowy.

          > Pozdr.

          Pozdrawiam
    • al_fik zejdzie jak ciepłe bułeczki 29.08.03, 08:48
      cóż jedyny smutek to taki ze teraz wszystkie modele bedą jednakowe rózniące się
      tylko długością, pewnie 40 ma mniejszy rozstaw kół, ale na uwage zasługuje fakt
      jak udało im sie zachowac proporcje i zdecydowanie piękna linię,

      co do wnetrza Szwedzi są mistrzami ergonomii i wzornictwa uzytkowego, moze
      niektórcych nadmiar przycisków straszy (na zdjeciu nie ma radia :)), ale w
      poprzednich modelach kożystało się z tego b. wygodnie,

      a co do konkurencji volvo 40 mierzy zapewne w min A40, rovera 75, bmw3 itp,
      porównywanie tego do foki mija się z celem nie ta klientela, 40 bedzie droższa
      od swych braci ze znaczkiem mazdy i forda zapewne o 30-60%,
      idę o zakład ze pierwsze modele na rynku z łatowscią przebiją cenę 100k (wersje
      bez wodotrysków typu GPS,aktywne zawieszenie, skóra itp), a i tak zejdzie jak
      ciepłe bułeczki


        • dreaded88 No właśnie - ceny 29.08.03, 16:30
          W Niemczech S40 ma się ponoć zaczynać od 20000 €. Znając polskie realia można
          się jednak obawiać, że byle S40 2.4 170KM z trochę lepszym wyposażeniem będzie
          kosztował więcej niż Vectra 3.2 czy Mondeo ST 220. Szczytem wszystkiego będzie
          to, że ludzie uwierzą w nowego BMW 3-killera albo Nową Ezoteryczną Formułę
          Business Class będą kupować...
          Inna kwestia - polityka modelowa Volvo robi się deczko pogmatwana. S60 będzie
          10cm dłuższe, 4cm szersze, 7cm dłuższy rozstaw osi. Biorąc pod uwagę, że
          koncepcja układu napędowego jest praktycznie identyczna, paleta silnikowa
          będzie pokrywać łącznie z najmocniejszymi jednostkami napędowymi R - gdzie tu
          sens? Chyba, że podkręcą tego biednego 2.5 w S60R do jakichś 350KM...
          Pozdr.
          • greenblack Re: No właśnie - ceny 29.08.03, 16:42
            dreaded88 napisał:

            > W Niemczech S40 ma się ponoć zaczynać od 20000 €. Znając polskie realia m
            > ożna
            > się jednak obawiać, że byle S40 2.4 170KM z trochę lepszym wyposażeniem
            będzie
            > kosztował więcej niż Vectra 3.2 czy Mondeo ST 220. Szczytem wszystkiego
            będzie
            > to, że ludzie uwierzą w nowego BMW 3-killera albo Nową Ezoteryczną Formułę
            > Business Class będą kupować...

            ;)

            > Inna kwestia - polityka modelowa Volvo robi się deczko pogmatwana. S60 będzie
            > 10cm dłuższe, 4cm szersze, 7cm dłuższy rozstaw osi.

            Volvo zawsze bylo trochę dziwne. S70 można jeszcze od biedy uznać za konkurenta
            A6, ale przecież przez pewien czas oferowano je równolegle z S80. Następcą S70
            jest S60, który jest oczywiście konkurentem... Audi A4. Gdzie umieścić V70,
            które jest S60 kombi, bo przecież nie S80? W segmencie Mondeo i C5 kombi czy
            już E-klasy T (raczej nie!)? A początkowo S80 promowano jako konkurencję S-
            klasy;O. Nawet ceny były podobne.

            S40 to nic innego, jak segment kompaktowych sedanów (np. Bora), ale skoro nie
            ma wersji htb, to ludzie się nie połapią. Myślę, że tworzy się coś, co kiedyś,
            w czasach normalności, było klasą średnią (np. Vectra A i B). Teraz klasa
            średnia osiągnęła wymiary dawnej klasy wyższej - nowe Mondeo, Mazda 6, C5. S40
            będzie konkurować z BMW 1, bo nowa 3 też urośnie.


            Pozdrawiam
            • dreaded88 Re: No właśnie - ceny 29.08.03, 17:19
              greenblack napisał:

              >
              > > Inna kwestia - polityka modelowa Volvo robi się deczko pogmatwana. S60 będ
              > zie
              > > 10cm dłuższe, 4cm szersze, 7cm dłuższy rozstaw osi.
              >
              > Volvo zawsze bylo trochę dziwne. S70 można jeszcze od biedy uznać za
              konkurenta
              >
              > A6, ale przecież przez pewien czas oferowano je równolegle z S80.

              Fakt, wcześniej też było dziwacznie, vide serie 200 i 700.

              Następcą S70
              > jest S60, który jest oczywiście konkurentem... Audi A4. Gdzie umieścić V70,
              > które jest S60 kombi, bo przecież nie S80? W segmencie Mondeo i C5 kombi czy
              > już E-klasy T (raczej nie!)? A początkowo S80 promowano jako konkurencję S-
              > klasy;O. Nawet ceny były podobne.

              O S60 też słyszałem w naszej TV prześmieszną opinię - że jest, jak wszystkie
              Volva, pół klasy wyżej niż konkurencja. Czyli prawie E :-)))

              >
              > S40 to nic innego, jak segment kompaktowych sedanów (np. Bora), ale skoro nie
              > ma wersji htb, to ludzie się nie połapią.

              Hatchbackiem Volvo straszy od dawna, może się teraz pojawić...

              Myślę, że tworzy się coś, co kiedyś,
              > w czasach normalności, było klasą średnią (np. Vectra A i B). Teraz klasa
              > średnia osiągnęła wymiary dawnej klasy wyższej - nowe Mondeo, Mazda 6, C5.
              S40
              > będzie konkurować z BMW 1, bo nowa 3 też urośnie.

              Oczywiście, prawie wszyscy wytwórcy poszli w ślady Passata i zrobiło się coś
              takiego. Co ciekawe - BMW 3 urosnąć ma minimalnie, do jakichś 4.5m.
              A sytuacja z Volvo wyjaśni się, jeżeli zrealizują mój jedynie słuszny koncept z
              innego wątku :-)
              Pozdr.
            • Gość: crx Re: No właśnie - ceny IP: *.kghm.pl 01.09.03, 09:58
              greenblack napisał:

              > S40 to nic innego, jak segment kompaktowych sedanów (np. Bora), ale skoro nie
              > ma wersji htb, to ludzie się nie połapią. Myślę, że tworzy się coś, co
              kiedyś,
              > w czasach normalności, było klasą średnią (np. Vectra A i B). Teraz klasa
              > średnia osiągnęła wymiary dawnej klasy wyższej - nowe Mondeo, Mazda 6, C5.
              S40
              > będzie konkurować z BMW 1, bo nowa 3 też urośnie.
              >
              >
              > Pozdrawiam

              jakie to ma znaczeni 5cm w te czy w tę stronę , dzis "szerokość" segmentu
              mierzy się zasobnościa portfela i tyle, klasyfikowanie aut pow 100tys w klasie
              kompaktów jest niedorzeczne,
              IMHO dzis kompakt klasa golfa to target przecietnego Helmuta tłukacego się
              codzień do swojej fabryki,
              a potem mamy absurdy w stylu komapakt fabia , kompakt volvo no i jescze może
              kompaktowy jaguar,
              owszem auto o wymiarach kompaktowych ale segment rynku i klientela zupełnie
              inna, więc i potzrby inne i środki ich realizacji
              • greenblack Re: No właśnie - ceny 01.09.03, 15:19
                Gość portalu: crx napisał(a):

                > jakie to ma znaczeni 5cm w te czy w tę stronę , dzis "szerokość" segmentu
                > mierzy się zasobnościa portfela i tyle, klasyfikowanie aut pow 100tys w
                klasie
                > kompaktów jest niedorzeczne

                A3, Impreza to też kompakty. Dośc specyficzne, ale jednak.


                > kompaktowy jaguar

                Jestem skłonny postawić spore pieniądze, że jednak pokażą Jaguara na bazie
                Focusa.


                Pozdrawiam
                • dreaded88 Re: No właśnie - ceny 01.09.03, 16:26
                  greenblack napisał:

                  >
                  > Jestem skłonny postawić spore pieniądze, że jednak pokażą Jaguara na bazie
                  > Focusa.
                  >

                  Nawet bym się założył, ale niestety mam takie samo przeczucie :-(
                  Pozdr.
    • Gość: gabriel Re: Nowe S40 - pierwsze zdjęcia IP: *.ipt.aol.com 29.08.03, 22:53
      Wyprodukowany w Belgii,tata-Ford, mama-nieznana,imie Volvo S40.I to chyba
      wszystko co jest wspolne z tym co kazdemu kojarzy sie z marka Volvo.
      Za duzo mniejsze pieniadze mozna kupic Forda, ktory troszeczke inaczej
      bedzie wygladac,ale ma te same wnetrznosci jak braciszek S40.
      Ford nie kupil Volvo aby ratowac te Firme,tylko po to aby swoje produkty ubrac
      w ubranko z napisem Volvo i dobrze na tym zarobic.
      Pzdr.
    • Gość: Sławek Do GR IP: *.trzebinia.net 09.11.03, 20:00
      Bezsensowna, przeładowana
      > konsola środkowa z milionem przycisków.

      A wiedziałeś,ze ta konsola ma grubość kilku cm,a za nią jest półka na duperele
      np. portfel?

      Ja tam lubie takie podejście do tematu (np. nowy Range Rover)

      pozdr
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się