Dodaj do ulubionych

olej silnikowy syntetyczny

12.03.08, 19:07
Czy obecnie marka oleju syntetycznego ma tak naprawdę znaczenie dla
własności eksploatacyjnych silnika, przy załozeniu b. zblizonych
parametrów fizyko-chemicznych - te same wymagania- wspólne normy
itp. Ja od nowosci tzn. 7 lat wlewam najpierw przez 2 lata Castrola
0W-30, potem Mobil 1, najpierw 0W- 40 a obecnie od roku Mobil 1 5W-
50 (koszt ich ca 40-50 zł za litr) a moze to obecnie bez róznicy i
zalewać silnik tańszym olejem np. lotosem ? czekaja mnie częste
wymiany (duze przebiegi) z jazda głównie na trasie. Co sadzicie ?
Obecnie po zmianie na Mobil 1 5W-50 silnik od czasu do czasu, jakby
głosniej pracował (słychać takie szybkie "cykanie"). Co robić ?
  • 13.03.08, 09:47
    lejesz, co fabryka wskazuje i nie oszczedzaj na oleju. to smieszne na nim
    oszczedzac te PLN10 na tysiac km.
  • 13.03.08, 19:34
    foreks napisał:

    > lejesz, co fabryka wskazuje i nie oszczedzaj na oleju. to smieszne
    na nim
    > oszczedzac te PLN10 na tysiac km.
    Delikatnie mówiąc fabryka raczej nie wskazuje jakiej firmy ma byc
    olej tylko jakie ma mieć parametry. Teraz, czy smieszne jest
    zaoszczędzić kilkaset zł rocznie na samym oleju. Jak widzisz
    napisałem, ze do dziś wlewałem ten dośc drogi ale pytam czy to
    konieczne licząc ze ktos madrzejszy coś mądrego mi podpowie na
    podstawie swoich doświadczeń czy profesonalizmu w tej dzidzinie.
  • 13.03.08, 19:50
    Licząc ze ktos madrzejszy coś mądrego mi podpowie na
    podstawie swoich doświadczeń czy profesonalizmu w tej dzidzinie?

    Chyba nie na tym forum. Ale chcesz to masz: Nalezy jezdzic na oleju
    MINERALNYM i zmieniac go czesto, powiedzmy co 5 tysiecy kilometrow.
    W kwestii pieniedzy, najlepiej zaplacic tyle ile wyskoczy w okienku
    kasy jak dokonujesz zakupu i nie kombinowac jak kon pod gorke.
  • 13.03.08, 20:06
    Widze, ze czytanie ze zrozumieniem stanowi problem, więc lepiej nic
    nie pisz, bo nie takich odpowiedzi oczekiwałem.
  • 13.03.08, 20:17
    > Widze, ze czytanie ze zrozumieniem stanowi problem, więc lepiej
    nic
    > nie pisz, bo nie takich odpowiedzi oczekiwałem.

    Istnieje roznica miedzy odpowiedzia prawidlowa a odpowiedzia
    oczekiwana.
  • 14.03.08, 15:53
    "Istnieje roznica miedzy odpowiedzia prawidlowa a odpowiedzia
    oczekiwana"
    Przepraszam ale jeszcze raz powtórzę, nie piszesz na temat tzn.
    dot. "olej s. syntetyczny". Wlewanie oleum mineralnego mnie nie
    interesuje.
  • 20.03.08, 02:55
    plubas napisał:

    > > Delikatnie mówiąc fabryka raczej nie wskazuje jakiej firmy ma
    byc
    > olej tylko jakie ma mieć parametry.


    kazda firma ma lub powinna miec tak zwana liste olejow ktore
    rekomenduja.moge powiedziec tylko na przykladzie vw bo takimi autami
    jezdze (2 nowe od 99 roku).powiem ci ze lotos syntetyczny jest na
    liscie VW.a na przyklad taki amerykanski syntetyk Amsoil nie jest.

    lista olejow dostepnych na rynku amerykanskim

    groups.msn.com/_Secure/0UAAdA!sXlceDMSNLNKKZuHpO2g2mgzA1WcJovnu*J8Rqn3waFpu1OAL1sRf8J8fSHICb4cF9cpU
    1LdVMPQiqqaRnor0QR5atNTq0oe6dyDfikCt22QnjdXSC9hcAcPYX/VW%20Approved%
    20Oils.jpg?dc=4675507881030452539

    a tutaj cala lista

    VW/Audi Approved Engine Oils (Manufactures A thru P)
    Oil Quality Standard VW 502.00
    (note: not all oils listed are available for sale in the US)
    For the most part, these are all 5W-40 viscosity. There are a few
    that are 0W-40 and some that are 5W-30. These appear in green for
    easy identification.

    For a list of 502.00 approved oils for sale in the US, click here.

    Manufacture: Audi/VW
    Description: part number ZVW 352 540 S*
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Addinol
    Description: Super light MV0546
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Super power MV 0537
    Viscosity: SAE 5W-30

    Manufacture: Adnoc
    Description: Image
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Agip
    Description: Sint Evolution
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Synthetic PC
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Tecsint
    Viscosity: SAE 5W-30

    Description: Tecsint SL
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: AMAG
    Description: Gamaparts Gold Synt
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Antar
    Description: Excellia LDX
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: AnYe
    Description: Lubricating Oil AnYe 1
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Aral
    Description: HighTronic
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Aral
    Description: SuperTronic
    Viscosity: SAE 0W-40

    Manufacture: Autol
    Description: Carrera
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Bardahl
    Description: XTC 100% Synthetic Motor Oil
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Beijing
    Description: Tongyi Petroleum Xin Gai Nian
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: BP
    Description: Euro Germany
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Euro Plus
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Euro Spirit
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Visco 5000
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Visco Sport
    Viscosity: SAE 0W-40

    Manufacture: Bucher AG
    Description: Motorex Xperience FS-X
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Select SP-X
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Xperience FS-X
    Viscosity: SAE 0W-40

    Manufacture: Carat
    Description: ad-Synt-Oil
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Carl Bechem
    Description: Hessol ADT Plus
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Staroil Synergie Alpha
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Cartechnic
    Description: Motorenöl
    Viscosity: SAE 5W-40


    Manufacture: Castrol
    Description: GTX 7 Dynatec
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Castrol Performance
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Castrol Syntec*
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Castrol TXT Softec
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Cepsa
    Description: Star Mega Synthetic
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Conoco
    Description: Syncon High Performance Synthetic Engine Oil
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Coparts
    Description: Carl Motorenöl Power
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Cyclon Hellas
    Description: Cyclon F1 Racing
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: De Oliebron
    Description: Tor Hypersynth
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Dongying Xinyi
    Description: Xin Yi 1
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Duckhams
    Description: Duckhams Q Fully Synthetic
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Elf
    Description: Elf Excellium LDX*
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: ENOC
    Description: ENOC Protec X-treme
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Esso
    Description: Esso Megatron
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Esso Ultron
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Esso Ultron SL
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Motor Oil Plus
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Eurol
    Description: Eurol Super Lite
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: FAW-Sihuan Petrofer
    Description: Huan Ya
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Feu Vert
    Description: Feu Vert 100% Synthese
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Fina
    Description: Fina First
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Fina Motortronic RS
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: FL Selenia
    Description: Pulsar S.D.
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Selenia WR
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Fortum
    Description: Neste City Pro
    Viscosity: SAE 0W-40

    Description: Neste City Pro
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Fuchs
    Description: Fuchs TITAN Supersyn
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Titan Formel MC
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Galp energia
    Description: Galp Formula 1 Plus
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Galp Formula TD Plus
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Ginouves
    Description: York 848
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Goldhand
    Description: Budget Motorenöl vollsynthetisch
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Gulf
    Description: Gulf Formula S
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Gulf Formula G
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Huiles Labo
    Description: Labo Carat
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Igol
    Description: Igol Symbol Ceramic
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Igol Symbol Ceramic
    Viscosity: SAE 5W-30

    Description: Process Compact P
    Viscosity: SAE 5W-30

    Manufacture: INA
    Description: INA Futura MB
    Viscosity: SAE 5W-30

    Description: Ina Millennium
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Kendall Motor Oil
    Description: Kendall GT-1 Full Synthetic Motor Oil*
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Kuttenkeuler
    Description: Motorenöl S-Tronic
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Liqui Moly
    Description: Liqui Moly Leichtlauf HC 7
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Liqui Moly Longtime High Tech
    Viscosity: SAE 5W-30

    Description: Liqui Moly Profi Synthoil
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Liqui Moly Synthoil High Tech
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Lotos
    Description: Lotos Dynamic
    Viscosity: SAE 0W-40

    Description: Lotos Economic
    Viscosity: SAE 5W-30

    Description: Lotos Syntetic SL/SJ/CF/CD
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Lotos Traffic
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Lukoil
    Description: Lukoil LUX
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Meguin
    Description: EMARAT Super Synth
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: megol Motorenoel New Generation
    Viscosity: SAE 5W-30

    Description: megol Motorenoel Super Leichtlauf
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Motorenoel Low Emission
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Motorenoel Ultra Performance Longlife
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Mitan
    Description: Alpine RSL vollsynth.
    Viscosity: SAE 0W-40

    Manufacture: Mobil
    Description: Mobil 1*
    Viscosity: SAE 0W-40

    Description: Mobil 1
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Mobil Special X
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Mobil Synt S
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Mobil Syst S
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Mogul
    Description: Mogul Forte Racing Pro
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: MOL
    Description: MOL Dynamic Star
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Morris
    Description: Multilife Synthetic
    Viscosity: SAE 5W-40

    Manufacture: Motul
    Description: Motul 6100 X-cess
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Motul 8100 E-tech*
    Viscosity: SAE 0W-40

    Description: Motul 8100 X-cess
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Motul Synergie
    Viscosity: SAE 5W-40

    Description: Motul Synergie Ester +
    Viscosity: SAE 0W-40

    Manufacture: MRD
    Description: Motor Gold Super
  • 13.03.08, 20:15
    > Ja od nowosci tzn. 7 lat wlewam najpierw przez 2 lata Castrola
    > 0W-30, potem Mobil 1, najpierw 0W- 40 a obecnie od roku Mobil 1 5W-
    > 50
    zmieniasz olej jak rekawiczki i jeszcze sie pytasz, czy mozna taniej. fabryka
    taka sekwencje oleju z biegiem lat Ci nakazala?
  • 13.03.08, 20:29
    Nie wiem jak u Ciebie ale np. Renault zaleca stosowanie konkretnej marki - ELF.
    Jak raz wlałem co innego to chodziło jakby głośniej.
  • 13.03.08, 20:40
    > Jak raz wlałem co innego to chodziło jakby głośniej.

    "Jakby" to najwazniejsze slowo w Twoim zdaniu.
    Olej sluzy do smarowania, chlodzenia i mycia silnika, ale nie do
    tlumienia odglosow jego pracy. Dlatego jeden olej nie moze tlumic
    dzwieku lepiej niz drugi.
  • 13.03.08, 20:44
    Pozostanę jednak przy zalecanym przez producenta - jakiś cel w tym ma myślę, że
    nie tylko finansowy. A przy zmianie oleju jakieś 3 razy w roku to jest kwestia
    łącznie 150zł - niewielka różnica.
  • 13.03.08, 21:45
    > Pozostanę jednak przy zalecanym przez producenta

    I slusznie, z pewnoscia to nie zaszkodzi. BMW czy Honda zalecaja
    swoje plyny do skrzyn automatycznych, a nawet swoje plyny do
    chlodnicy. Powodem jest jakis skladnik, ktorego brak w innych
    plynach, pozwalajacy na przedluzenie zywota gumowych uszczelek czy
    cos takiego. Podobnie moze byc z olejem silnikowym.
  • 19.03.08, 13:40
    simon921 napisał:

    > Pozostanę jednak przy zalecanym przez producenta - jakiś cel w tym ma myślę, że
    > nie tylko finansowy.

    Swgo czasu kupiłem opela ;) Producent/diler zalecał lanie Mobil1. Któregoś
    pięknego dnia zobaczyłem że dilerzy opela oflagowani są już flagami shella a nie
    mobila. Jaki wniosek? Ano taki że zalecenia podyktowane są "współpracą" a nie
    wymogami technicznymi...

    --
    Jeśli wszystkie inne sposoby zawiodą zajrzyj do instrukcji.
  • 13.03.08, 21:12
    Tak naprawde nikt na tym forum nie jest ci w stanie odpowiedziec na to pytaniem
    ja tez nei a wiesz dlaczego? Bo nie ma badan nad olejami pod katem zmiany ich
    wlasciwosci fizyko-chemicznych W CZASIE.
    Np Orlenu olej syntetyczny ma parametr HTHS = 4,0 (PLATINUM SYNTHETIC SM/SL/CF
    5W/40). Podobno wynik wysmienity i ktos na jakims forum strasznie zachwalal ahh
    i oh az.... az jakis in "szpec" go uziemil moemntalnie zadajac mu pytanie a jak
    dlugo "trzyma" te wlascowosci? I tu jest pies pogrzebany. tak naprawde ani ty
    ani ja nie znamy wynikow takich badan. Proponuej lać jkaiś markowy i zachowac
    umiar pod kazdym wzgledem. Wydaje mi sie (nie jestem specem od motoryzacji) ze
    lepiej zmienic czesciej olej niz wierzyc w marketing marki XXX że 30tys kmow sie
    przejedzie na oleju. Rozumiem ze niektorzy nei maja czasu co 10tys kmow zmieniac
    i wola doplacic za swiety spokoj.....
  • 13.03.08, 23:27
    Tak te pytanie szpeca to bylo moje.Zgadza sie na swiecie nie dokonuje sie tych
    badan.Te badania wykonuja uzytkownicy na swoich samochodach.Niech tylko pojdzie
    fama ze ktos ma problemy z silnikiem to biada takiemu producentowi,dlugo nie
    pociagnie,poczta pantofolwa porownujaca spostrzezenia jest najlepszym wynikiem
    tych badan.Oleje sa mniej wiecej takie same ale firm z duzymi tradycjami jest
    troche wiecej niz smarowanie w kazdych warunkach i czasie.Naprzyklad mobil No-1
    chroni katalizator i uklad wydechowy.Jest bardziej przyjazny dla srodowiska
    naturalnego.
    Kolega Dewulon nadmienil mineral,tak mozna tak robic w USA gdyz tam sie nic
    mnnie zmienilo,niedba sie o ochrone srodowiska i nowych norm nie wprowadzono w
    roku 2001 jak w Europie.
    Do silnikow sprzedawanych w Europie po roku 2001 nie wolno zalewac innym olejem
    jak polsyntetycznym lub pelnym syntetykiem a toz powodu mniejszej srednicy
    kanalow olejowych.Jezdzenie na minerale w zimie w niskiej temperaturze moze
    doprowadzic do zatarcia sie silnika.A napewno wytopienie panewek.Olej
    syntetyczny i pol syntet ma lepsze wlasciwosci sie przeciskania sie przez waskie
    kanaly.Tzn ze wtym samym czasie dwa razy wiecej sie przesliznie syntetyka niz
    mineralu.
    W latach 1997 wykonywalem wlasne badania zachowania sie oleju uzywanego i nowego
    roznych firm w zimie.
    Wygladalo to tak.
    temperatura otoczenia okolo -5C%, 5 lejkow duzych wlozonych do pieciu beczek.
    Nastepnie na lejek zostaje wlany olej,ktory pod wplywem grawitacji scieka do
    beczki.Po tych lejkach zostaje rozlane okolo cwierc litra oleju ,oczywiscie
    kazdy lejek inna marka.
    Po jednej godzinie kontrola lejkow.
    lejek nr 1 to sowiecki olej z TIR-ow ale na sprzedaz oni sami jezdzili na
    lepszych.Pozniej sie dowiedzialem ze to ichniejszy armijny.
    lejek nr 2 mobil 1 5w-50 nowy.
    lejek nr 3 mobil 1 5w-50 uzywany.
    lejek nr 4 valvoline mineral nowy 40
    lejek nr 5 valvoline mineral uzywany 40
    Wynik po godzinie.
    Nr 1 lejek suchy jak kartka papieru.
    Nr 2 lejek mokry cienka warstwa zostala na calej powierzchni lejka.
    Nr 3 lejek mokry cienkla warstwa zostala na calej powierzhni lejka i
    czysta.Zanieczyszczenia splynely.
    Nr 4 lejek sliski oleju prawie nie bylo widac.
    Nr 5 lejek sliski oleju prawie nie widac i czysty.
    Wynik syntetyczny Mobil spelnia swoje zadanie po splyniecu w silniku na dol
    zostaje warstwa ochronna na powierzchniach smarowalnych.na minerale rowniez ale
    w bardzo ograniczonym zakresie.
    Olej sowiecki nie nadawal sie nawet do smarowania mlockarni tzn jej czesci
    ruchomych a nie silnikowych.
    Pzdr.sky.
    P.S Dlaczego te badania wykonalem.Ludziska w szwecji sie napalili i zakupili
    tanio beczke tego badziewia.Zalewali silniki fordow i volva 240 ot taka biedota,
    chcieli zaoszczedzic forsy.Pozniej ja z tego mialem profity gdyz im wszystkim
    sprzedalem glowice,gdyz ich stare mialy wychatane walki rozrzadu po jednym
    tygodniu eksploatacji na oleju pochodzacym z mocartswa ktory opanowal techniki
    gwiezdne.
  • 13.03.08, 23:48
    to i pan michal sie znajdzie ....
    Panie Michale, prosbe mam do Waszmoscia. Czy bylby Pan tak laskawy i
    zalaczyl link do tych rewelacji, jakoby silniki na USA sa inne niz
    na ojrope. Ekonomista nie jestem, ale cosik tak podejrzewam ze to by
    mialo malutki sens ekonomiczy...

    z wlasnego podworka, pozwole sobie podac taki przyklad:
    QX4 2002, 180 kmil. olej zmieniany jak mu sie przypomni, ale raczej
    nie wiecej niz 6 kmil. jaki olej? a co wleja ..., mineralny,
    syntetyczny, pol syntetyczny ...., rozne klasy jakosciowe i
    lepkosciowe.
    i co? i NIC. silnik nie cieknie (czeste teorie na forum), nie
    zaciera sie i nie wytapia panewek. wiec moze bysmy tak sie uspokoili
    z tymi hororami olejowymi. lali to co zaleca ksiazka i sie cieszyli
    z jazdy samochodem.

    --
    9-11 WAS AN INSIDE JOB
    www.911sharethetruth.com/
  • 14.03.08, 06:24
    Witajcie Mociumpanie,
    tak ten link zalaczylem w roku 2003 na tym forum,ale poszedl do archiwum.Bylo
    kiedys moje tlumaczenie opracowania angielskiego dotyczace wszystko o olejach.Te
    doswiadczenia jakie tam byly zawarte skomasowaly organizacje motoryzacyjne z
    calej europy i USA mozna krotko podsumnowac wynik doswiadczen eksploatacyjnych
    okolo 100milionow roznych uzytkownikow aut na swiecie.Tam wlasnie podano o tych
    srednicach i przepustowosci magistrali olejowych i w jakim kierunku europa
    zmierza.Tam miedzy innymi podano wiele ciekawostek ze jest porozumienie miedzy
    producentami olejow a producentami silnikow.Te informacje sa dla ASO nie dla mas
    .Producentom silnikow zalezy aby ludzie kupowali wiecej i wiecej nowych aut.Aby
    auta byly servowane tylko w ASO aby trzymaly sie norm ochrony srodowiska itp.
    Wiadomo ze male firemki oszukuja itp.
    Znalazlo sie wiele madrali ktorzy zaczeli pisac i wyciagac wlasne opracowania
    firmowane przez znane postacie ale to byla czysta teoria nie bazowane na
    efektach doswiadczalnych,tylko podczas eksploatacji mozna stwierdzic co sie
    trzyma norm a co klaruje sie zaraz po opuszczeniu producenta itp.Dlatego padlo
    moje pytanie jak dlugo te oleje maja te parametry w ekstremalnych warunkach.
    Osobiscie sie zajmowalem samochodami przez 23lata ale w tym 20 lat bawilem sie
    nimi ,mialem czas,dokonywalem wiele roznych doswiadczen.Nie tylko z silnikami z
    olejami ale rowniez jak sie sprawuja podczas pozaru,jakie sa etapy na ile co
    mozemy i mamy czas aby cos jeszcze zrobic aby ratowac sie i auto.Typy pozaru to
    sa ciekawe rzeczy ale odbiegaja od temnatu.
    Wracajac do temnatu olejowego.Europa zmierza do ograniczenia emisji dwutlenku
    wegla,pierwszym etapem jest wlasnie miniaturyzacja silnikow i wagi aut.Dlatego
    flagowy krazownik Toyoty Camra zniknela z rynku europejskiego i zajela jej
    miesce Avensis ktory jest mniejszy i posiada mniejszy i nowoczesniejszy silnik.I
    reszta rowniez podaza w tym kierunku.
    Rynkiem steruje pobyt i ludzie zamozni zadaja wiekszych aut i to dla nich sa
    SUV-y gdzie bez opamietamnmia benzyna leje sie przez cylindry i dziesiatki
    tlokow zadajac szpan na ulicy ale jakim kosztem w miescie?
    Dlatego w Europie wprowadzono tanie linie lotnicze aby odciazyc szosy i
    autostrady.Mimo ze kazdy samolot wydala duze ilosci zanieczyszczen do atmosfery
    to w dalszym ciagu mniej na jednego lba niz auto.
    Dlaczego skandynawia np ciezarowki uzywa tylko do pewnego przebiegu a pozniej
    sprzedaje biednym krajom,wlasnie po to aby niesmrodzic.
    Dlaczego ja osobiscie bedac w Warszawie mam problemy z oddychaniem,mimo ze
    jestem zdrowym czlowiekiem gdyz za duze jest stezenie dwutlenku wegla w
    miescie.Za duzo starych aut nie osobowych a transportowych busow ktore maja
    zuzyte silniki i jeszcze sa eksploatowane.Park osobowy sie odswiezyl ale mimo to
    jest duzo prywatnego importu aut juz zuzytych ale sprawnych po przegladach
    rocznych. To wszystko sklada sie na te problemy zdrowotne.
    Im mniejsza pojemnosc silnika to mniej tego oleju w silniku mnie tego wydalania
    dwutlenku wegla.Ten kierunek wybrala europa.
    Rynek USA dzisiaj kroluje 6 cylindrow ale 8 w dalszym ciagu jest ulubiencem
    spolecznosci.Powod tych grubych dupsk nikt inny nie ucioagnie.Dlatego
    konstruktorzy nie musza sie martwic o magiostrale olejowe ale do czasu.Dlatego
    EU kladzie zaporowe homologacje i koniec z importem rorzutnej technologi
    ,konstrukcji wagi i smiecenia atmosfery.Zreszta i tam sie zaczynaja za to brac.
    Red-gublik czys kiedys rozebral V8 made in USA.
    tam magistrale olejowe sa grubosci palca i wieksze jest miejsce jest duzo
    taniego oleju.Wez europe gdzie magistrala olejowa i´jest malutka waziutka a olej
    wielokrotnie o ile nie dziesiaciokrotnie drozszy niz w USA.Czassy sie zmienily
    tak bylo dawniej.Kto pierwszy sie opamieta to moze nie zostanie zmiecony z tego
    globu przez rozwcieczona nature.
    Pzdr.Sky.
  • 14.03.08, 16:59
    skyddad napisał:
    > Rynek USA dzisiaj kroluje 6 cylindrow ale 8 w dalszym ciagu jest
    ulubiencem
    > spolecznosci.Powod tych grubych dupsk nikt inny nie
    ucioagnie.Dlatego
    > konstruktorzy nie musza sie martwic o magiostrale olejowe ale do
    czasu.

    wybacz, ale nie widze przelozenia V6 lub V8 na martwieneisie
    konstruktorow o magistarle olejowe. czy w europie nie ma V8? sa. czy
    mercedes, BMW, Lexus i inne firmy sprzedajace auta na calym swiecie
    maja rozne silniki na USA i reszte swiata? watpie. czy dodge magnym
    sprzedawany w USA i w europie ma inne silniki? chetnie bym o tym
    poczytal, ale osobiscie nic nie znalazlem.
    abstrachuje od "zabytkowych" V8 montowanych w typowych amerykancach
    (ford serii F lub E na przyklad). skupmy sie na konkretnych
    modelach, czy te auta maja rozne silniki na rozne rynki?

    piszesz ze w USA sa inne oleje. twierdzisz ze Mobil 1 syntetyk na
    polce w Wal-Mart (w USA)to inny olej niz Mobil 1 syntetyk na polce w
    Tesco (np. w Polsce)?
    Ja rozumiem ze konstruktorzy silnikow stawiaja coaz wieksze
    wymagania olejom, nie neguje tego, ale pisanie o roznych silnikach
    na rynek USA, i roznych olejach to chyba lekkie fantazjowanie.
    Owszem, mozesz w USA kupic olej marki "krzak" ktory pewnie jest
    jakosci starego Selektolu, ale dla mnie to margines naszej rozmowy.
    Ja mowie o takich samych produktach. Czy wg ciebei sa one inne po
    obydwu stronach duzej kaluzy ?


    --
    9-11 WAS AN INSIDE JOB
    www.911sharethetruth.com/
  • 14.03.08, 17:30
    > Owszem, mozesz w USA kupic olej marki "krzak" ktory pewnie jest
    > jakosci starego Selektolu,

    A ja baaaaaaardzo w to watpie. Ale dziadowska wodke kupic mozna.
  • 14.03.08, 18:20
    dewulot1 napisał:

    > > Owszem, mozesz w USA kupic olej marki "krzak" ktory pewnie jest
    > > jakosci starego Selektolu,
    >
    > A ja baaaaaaardzo w to watpie. Ale dziadowska wodke kupic mozna.

    watpisz w to ze sa dostepne niemarkowe oleje, czy w to ze ich jakosc
    jest porownywalna do starego selektolu? Sa oleje po doalra za litr,
    obawiam sie ze ich jakosc jest marna, bardzo marna. Oczywiscie nie
    dysponuje zadnymi danymi, ot tak, moje gdybanie.


    --
    9-11 WAS AN INSIDE JOB
    www.911sharethetruth.com/
  • 14.03.08, 19:15
    > Sa oleje po doalra za litr,

    Benzyna jest po dolarze za litr, wiec chyba nie mowisz o olejach
    silnikowych tylko do smazenia frytek. W sklepie na polce sa Castrol,
    Mobil, Valvoline, Pennzoil, Rotella itd. po dwa i pol dolara za litr
    albo wiecej, a nie ma oleju Krzak za dolara. Skoro nie ma takiego
    oleju to nie bede sie zastanawial nad jego jakoscia i w nia watpil.
  • 15.03.08, 20:45
    dewulot1 napisał:
    W sklepie na polce sa Castrol,
    > Mobil, Valvoline, Pennzoil, Rotella itd. po dwa i pol dolara za
    litr
    > albo wiecej, a nie ma oleju Krzak za dolara. Skoro nie ma takiego
    > oleju to nie bede sie zastanawial nad jego jakoscia i w nia watpil.


    najtanszy olej na polce kosztuje $ 1,30. Juz nawet nie pamietam
    nazwy, a klase jakosciowa ma SF. Moja "gigantyczna" pomylka
    (twierdzilem ze sa oleje po dolarze) wynika poniekad z tego ze nie
    uzywalem tego typu oleju od 6 lat, a wiec cena sie miala prawo
    zmienic.

    ale my tu baju baju, a nam watek schodzi na psy.
    Wciaz czekam kiedy to Sky poda jakies przyklady tych innych silnikow
    na USA i na europe. A on nam tyrady pisze o zeglowaniu, a nic na
    temat.

    --
    9-11 WAS AN INSIDE JOB
    www.911sharethetruth.com/
  • 16.03.08, 00:37
    W Wal-marcie dzisiaj Pennzoil 2.52 za quart a Castrol 2.92 za quart.
    Szesc lat temu WSZYSTKIE oleje byly za mniej niz dolar za quart....

    Skyddad twierdzi ze nie mozna do "nowoczesnych" silnikow lac
    minerala bo te silniki maja ciensze kanaliki olejowe. Sky wedlug
    mnie ma dobre checi, duzo wyobrazni, no i talent literacki.
  • 16.03.08, 00:45
    czasami sobie mysle ze z tymi olejami (mineral/syntetyk) to jest
    troche tak jak z katarem - leczony trwa 7 dni, nie leczony caly
    tydzien.
    zgodze sie z tym ze syntetyk ma lepsze wlasciwiosci. pytanie tylko
    czy sa one az tak istotne dla przecietnego kierowcy, ktory stoi w
    korkach, albo plynie po trasie z obrotami 2000. Dla "wyczynowcow"
    zapewne ma to znaczenie, a dzieki marketingowi kupuje to cala
    masa ....

    no nic. pora zakonczyc ten watek, bo nas nigdzie nie doprowadzi.
    wiemy juz ze sa oleje lepsze i gorsze, ze silniki saba w skandynawii
    i w usa sa zupelnie inne, oraz to ze teoria spiskowa ma sie dobrze.
    bez.odbioru

    --
    9-11 WAS AN INSIDE JOB
    www.911sharethetruth.com/
  • 16.03.08, 18:13
    Panowie byly posty kolegow,ktorym Topyota pozalewala silniki bez uprzedniej
    konsultacji z szefem tzn postanowienie pracownika szeregowego zwyklym olejem
    mineralnym i coz po tygodniu byl remont silnikow na koszt Toyoty.Czytajcie
    uwazniej co ludzie pisza.Tutaj naprawde poza wieloma bzdetami sa ciekawe informacje.
    red_gublik poczytaj troszke o olejach i co one moga i w jakich temperaturach jak
    sie zachowuja . Nowoczesny silnik ma uklad chlodzenia o malej pojemnosci biedny
    glykol na minute kilkadziesiat razy omiata silnik w podwyzszonej temperaturze
    aby uzyskac najlepsza wydajnosc i spalanie. Dlaczego jest to male? aby malo
    zuzyc energi na wyprodukowanie i teraz te malenstwo wysilone zalej mineralem to
    wiadomo ze rozruch w niskiej temperaturze spowoduje nie przecísniecia sie oleju
    i po panewkach.Musi byc pelny albo pol syntetyk.jak maly to mniej do atmosfery
    emiski spalin.
    Wes amerykanca z ostanich lat grzmot cylindrow 8,glykolu ladnych pare
    litrow,oleju rowniez z 5 albo i wiecej,takie malenstwo europejskie to max 2.5 l
    lub 3l.Musi byc olej szlachetny a nie badziewie.Teraz ile czasu potrzeba kiedy
    oba silniki nabiora temperature pracy europejski o wiele mniej czyli mniej
    emisji szkodliwych do atmosfery.
    I tak dalej .Syntetyki przedluzaja 100% stan techniczny podczas eksploatacji.Co
    to oznacza ze silnik jest caly czas na 100% sprawny az do konca.na minerale po
    pewnym czasie jego sprawnosc spada zpowodu zuzycia i zatrúwa atmosfere. I tak dalej.
    Pzdr.sky.
  • 19.03.08, 04:45
    pan666 napisał:

    > To "skyddad"
    > www.kewego.se/video/iLyROoaftM9J.html

    hehehe, to pewnie przez ten lejek po ruskim oleju, uzywany przez niego do
    "badan" wlasnosci olejow :-))
    ktory to byl, chyba lejek nr. 1 ?

    --
    * skyddad - Olej polsyntetyczny jest robiony ta samo technologia co syntetyczny
    ale w polowie przerwana nie dokonczona i uzupelniona srodkami uszlachetniajacymi
    jak pluczace i antykorozyjne.
  • 19.03.08, 04:30
    dewulot1 napisał:

    > Skyddad twierdzi ze nie mozna do "nowoczesnych" silnikow lac
    > minerala bo te silniki maja ciensze kanaliki olejowe.

    co mu nie przeszkadza dzien pozniej twierdzic cos dokladnie przeciwnego w innym
    watku, ze Toyota wie co robi zalewajac nowy (2007r) silnik olejem mineralnym !!!
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=76965491&a=76967647

    > Sky wedlug mnie ma dobre checi, duzo wyobrazni, no i talent
    > literacki.

    jestes za delikatny i nazbyt poblazliwy w ocenie jego wypocin
    dla mnie to czystej wody pal.ant

    --
    * skyddad - Olej polsyntetyczny jest robiony ta samo technologia co syntetyczny
    ale w polowie przerwana nie dokonczona i uzupelniona srodkami uszlachetniajacymi
    jak pluczace i antykorozyjne.
  • 19.03.08, 04:37
    minely nastepne 2 dni i skyddad wraca do poprzedniej wersji :

    " Panowie byly posty kolegow,ktorym Topyota pozalewala silniki .......zwyklym
    olejem mineralnym i coz po tygodniu byl remont silnikow na koszt Toyoty "

    ciekawe co wypie.rdzi za tydzien ?
    juz sie nie moge doczekac

    --
    * nowa definicja mitomanii wg anthony.romanello :
    MITOMANIA - uleganie mitom
  • 20.03.08, 03:53
    red_qublik napisał:
    .
    > Wciaz czekam kiedy to Sky poda jakies przyklady tych innych
    silnikow
    > na USA i na europe. A on nam tyrady pisze o zeglowaniu, a nic na
    > temat.
    >




    skydad to niezly bajkopisarz
    u niego czas sie zatrzymal na latach 90-tych i jego starej camry
    (bez obrazy po prostu smiac mi sie chche)

    on robil testy na beczkach kiedy mozna oddac olej do laboratorium
    podobnie jak krew
  • 14.03.08, 19:37
    Witajcie,
    oleje sa takie same w USA i w Europie tylko normy dla silnikow sa inne.Tymi normami nowymi od roku 2001 europa sie chce szybciej pozbywac samochodow energochlonnych.tzn na ktorych wyprodukowanie nalezy przeznaczyc olbrzymie srodki energetyczne.Co za tym idzie wiecej dwutlenku wegla do atmosfery.
    Paradoks.Szwecja propaguje etanol,ktory kupuje w rafineriach w San Paulo za grosze.Czy widzieliscie zdjecia z tego rejonu gdzie wszystko sasmrodzone tam gdzie sie odbywa ta produkcja.Co to oznacza pomieszanie z poplataniem.Tutaj czysto a biedny kraj jest zagazowywany na smierc.Efekt ludzie bojkotuja samochodý na etanol.
    Ten link z tego archiwum kiedys odkopalem ale juz niedzialal. Szkoda,jedynie co mozna zrobic znalesc tytul orginalny angielski i wsadzic na Google.
    Tlumaczylem dokladnie ale w tym tonie jakim bylo to napisane,bardzo prostym jezykiem dla przecietnego czytelnika,z tad dowcip jaki sobie zrobil zgryzliwy wyjmujac cytat opisujacy jak najprostrzym jezykiem olej polsyntetyczny i olej pelny syntetyk.Co przecietnego spalacza benzyny obchodza polimery i inne .Auto to wol co wiezie do robola i z powrotem.
    Ludzi intersuja wlasnie tam zawarte odpowiedzi na ich proste pytania,czy mozna mieszac oleje,jak wymieniac,czy zmieniac typ oleju.
    Na te pytania byly wyczerpujace odpowiedzi.Ale wtym czasie krolowaly tutaj na tym forum techniki obslugi silnika jeszcze z czasow glebokiej komuny.To wszystko co bylo napisane to uwazano za bzdury,bo pan Jasio powiedzial ze tak sie robi i juz. Po stu tysiacah mineral a potem do zyda.
    Poprostu ta wiedza byla o epoke za wczesnie na te forum .Staralem sie tlumaczyc i sie udalo dzisiaj juz inaczej koledzy pisza.
    To juz stara historia i nie warto do niej wracac,teraz niech sie wszyscy martwia jak uczyc ekologicznej jazdy.Jedynka dwojka trojka i na piatke opuszczac czworke,i te 50 trzymac piatka na rownym terenie bez przyspieszania.Zuzycie paliwa w miescie spada do 7-8 l w sredniolitrazowym aucie.Bez tej wiedzy w Szwecji dzisiaj adept sztuki prowadzenia auta nie otrzyma prawa jazdy.
    Jesli chodzi o aure to naprawde jest juz zle.Na Atlantyku idzie front za frontem wiatry wieja do 50wezlow. Co bedzie w lecie? Czy da sie jeszcze pozeglowac?Mamy znowu sztormnisko na 4 fajerki.
    Tym ponurym i bez przyszlosci akcentem pzdr.Sky.
  • 15.03.08, 20:52
    skyddad napisał:

    > Witajcie,
    > oleje sa takie same w USA i w Europie tylko normy dla silnikow sa
    inne.Tymi nor
    > mami nowymi od roku 2001 europa sie chce szybciej pozbywac
    samochodow energochl
    > onnych.tzn na ktorych wyprodukowanie nalezy przeznaczyc olbrzymie
    srodki energe
    > tyczne.Co za tym idzie wiecej dwutlenku wegla do atmosfery.


    Czy moglbys przyblizyc nam pokrotce o jakich normach piszesz?
    normach na co? zuzycie paliwa (l/100km), emisje CO2 (g/km), limitach
    emisji CO2 do atmosfery przez poszczegolne kraje ....
    Sorry Sky, ale nie moge sie niczego doszukac na necie, stad te moje
    pytania. Zaczales rozmowe od tego ze sa robione inne silniki na USA
    i na europe, podaj prosze jakies przyklady. Czy zwykla BMW3 ktorej
    sie sprzedaje dziesiatki tysiecy rocznie w USA ma "specjany" silnik
    na USA? A czy auta amerykanskie sprzedawane w europie maja wstawiane
    inne silniki? Czyli plynie sobie jeden dodge czy jeep do europy bez
    silnika i tam mu wstawiaja super "zielony" silnik? A moze jesli jest
    montownia w europie, to jednostki napedowe (pomijam diesle) sa
    wylacznie "europejskie"
    Skoro ta europa taka czysta i ekologiczna, a hameryka brudna, to
    dlaczego w tej drugiej wlasnie zaden diesel w osobowce nie jest
    dopuszczony do sprzedazy? (generalizuje, sa tam jakies mocznikowe
    wynalazki merca, ale VW, audi czy BMW nie ma nic w swojej ofercie)

    --
    9-11 WAS AN INSIDE JOB
    www.911sharethetruth.com/
  • 15.03.08, 22:45
    Witaj,
    zajrzyj do postaniowien komisji europejskiej.Musisz grzebac w dokumentach
    unijnych.Polska sobie odraczala do puki mozna bylo i zostala w tyle.Dzisiaj juz
    niema odwrotu i dlatego u Was sie zaczyna dopiero o tym mowic, mysmy to
    przerabiali w latach 90-tych.To na podstawie postanowien unijnych i porozumienia
    miedzy producentami samochodow powstaly te normy na ograniczen energochlonnych
    konstrukcji.Poza clami i aby zmusic producentow do produkcji na terenie europy
    wiele marek poza europejskich musialo wybudowac fabryki montazowe lub
    prodúkcyjne ne terenie europy. Holandia posiadala montaz amerykanow na terenie
    europy dostowanych do naszych wymogow.BMW wykonuje swoje modele na USA wedlug
    wymogow amerykanskich, to samo Volvo.O tym kiedys pisalem na forum ze testowalem
    samochody w stacji kontroli rocznej i tam miedzy innymi mielismy rodzime marki
    tzn Volvo i Saab ale zakupione w USÀ lub Szwajcari.I Coz takie same skorupy lecz
    silniki zupelnie inne o zupelnie innych parametrach.To taka dygresja. Wygladaly
    tak samo.
    O tych roznicach nie podaje sie klientom tylko dopiero w kraju ktorym sie
    sprzedaje jest ujawnione.To co macie na necie to sa starocia z przed paru lat.
    Tylko najnowsze sa YOU TUB filmiki.
    Diesle to osobna para kaloszy.Sposob rozliczania kierowcow z paliwa jest
    zupelnie inny niz w krajach bylego bloku wschodniego.Tank ma byc zawsze pelny i
    sie nie patrzy na koszty. Kierowca ma dojechac do celu,zadnych rozliczen
    papierkowych.Podobnie jest w Szwecji.
    Dlatego panstwa te niechca diesli na rynku,gdyz polowa ciezarowek zasilala by
    prywatne auta. Unas sa postanowienia unijne i szwecja musi sprzedawac diesla ale
    wprowadzila ekstra podatek od diesli i kupuja ci co robia rocznie minimum
    50tyskm.Wtedy sie oplaca.
    Cadilac produkowany w Szwecji idzie na rynek europejski w USA ta karosa dostanie
    grzmota pod maske.To samo jest z Saabem.
    Sprawa wszystkich alternatywnych paliw jest dzisiaj pod znakiem zapytania,powod
    ich wyprodukowanie kosztuje wieksza emisja dwutlenku wegla do atmosfery niz
    pozniej w trakcje spalania wydalaja silniki.Czyli paliwa ekologiczne posrednio
    sa sprawcami wiekszego efektu cieplarnianego.Jedyne obecnie czyste paliwo i
    jego produkcja co naprawde poprawila by ten wspolczynnik jest paliwo wodorowe
    czyli silniki elektryczne napedzane pradem pochodzacym z baterii wodorowych to
    tak wskrocie.
    Nasza prasa wie o tym pisze dosc wczesnie,ja zwracam uwage na te
    artykuly,czasami zadaje sobie trud i tlumacze to zadnego odzewu powod ,panie
    unas toza sto lat tego niebedzie.Teraz niestey bedzie,i juz niebedzie zadnego
    importu ,poza dalekim wschodem gdyz korea,japonia produkuje super czyste auta.
    Chinskich na razie nie dopuszcono na rynek szwedzki.To tak w skrocie i polebkach.
    Pzdr.Sky.
  • 19.03.08, 04:10
    skyddad napisał:

    > W latach 1997 wykonywalem wlasne badania zachowania sie oleju uzywanego i noweg
    > o
    > roznych firm w zimie.
    > Wygladalo to tak.
    > temperatura otoczenia okolo -5C%, 5 lejkow duzych wlozonych do pieciu beczek.
    > Nastepnie na lejek zostaje wlany olej,ktory pod wplywem grawitacji scieka do
    > beczki.Po tych lejkach zostaje rozlane okolo cwierc litra oleju ,oczywiscie
    > kazdy lejek inna marka.
    > Po jednej godzinie kontrola lejkow......

    jasny gwint, nie moze byc, o qr.va, och ach, mamoooooo

    "Badania wlasnosci olejow za pomoca ....lejow"
    - wykonal prof. doc. dr(shabilistowany) Skyddad

    wez sie chlopie pie.r.dol.nij w ten pusty leb

    ---
    * nowa definicja mitomanii wg anthony.romanello :
    MITOMANIA - uleganie mitom
  • 19.03.08, 03:47
    programistajava napisał:

    > Tak naprawde nikt na tym forum nie jest ci w stanie odpowiedziec na to pytaniem
    > ja tez nei a wiesz dlaczego? Bo nie ma badan nad olejami pod katem zmiany ich
    > wlasciwosci fizyko-chemicznych W CZASIE.

    czego nie ma ?
    wiekszego baka nikt tu jeszcze nie puscil !

    --
    * skyddad - Olej polsyntetyczny jest robiony ta samo technologia co syntetyczny
    ale w polowie przerwana nie dokonczona i uzupelniona srodkami uszlachetniajacymi
    jak pluczace i antykorozyjne.
  • 20.03.08, 03:41
    programistajava napisał:

    > Bo nie ma badan nad olejami pod katem zmiany ich
    > wlasciwosci fizyko-chemicznych W CZASIE.


    jak to nie ma ???
    w USA w Blackstone Lab kazdy moze wyslac prubke swojego oleju i za
    kilkanascie dolarow masz wyniki cos w rodzaju winikow krwi.wszystkie
    dane i wszystko sie mozesz dowiedziec o silniku z tych
    badan.bedziesz wiedzial czy masz jakies wycieki (mieszanie sie na
    przyklad oleju z ciecza chlodzaca itp itd)

    www.blackstone-labs.com

    przykladowy raport www.blackstone-labs.com/gas_report_1.html

  • 20.03.08, 03:47
    haha jak zwykle na tym forum pelno pseudo fachowcow
  • 20.03.08, 04:08
    www.blackstone-labs.com
    poczytajcie na ich stronie.duzo ciekawych info od fachowco.
    menu na dole strony.
  • 20.03.08, 04:26
    cytat z Blackstone Lab


    Synthetic oil won't guarantee a longer engine life any more than my
    eating organic food will guarantee I'll live until I'm 90. We here
    at Blackstone generally use regular petroleum-based oil because
    honestly, it works just as well for us.

    naprawde warto przeczytac wszystko na tej stronie


  • 18.03.08, 10:28
    plubas napisał:

    > Czy obecnie marka oleju syntetycznego ma tak naprawdę znaczenie

    Ma. Był link na stronie właścicieli Punto (niestety strona
    zniknęła :-(), gdzie ktoś zebrał różne parametry olejów jak liczba
    zasadowa i inne tam takie (fakt, że tylko oleju nowego). Wyszło, że
    niektóre oleje wypadają naprawdę lepiej. Szczegółowych wyników nie
    pamiętam :-( Pamiętam tylko, że stwierdziłem iż Mobil1 syntetyk
    5W50 (którego używam) był tam na topie. Ale Castrole chyba też były
    dość wysoko.

    Pzdr
    Niknejm
  • 19.03.08, 21:18
    plubas napisał:
    Szczegółowych wyników nie
    pamiętam :-( Pamiętam tylko, że stwierdziłem iż Mobil1 syntetyk
    5W50 (którego używam) był tam na topie. Ale Castrole chyba też były
    dość wysoko.

    Normy w USA - API

    Normy w EU - ACEA

    ekspertem niejestem lecz wierze ze normy musza byc identyczne bez
    wzgledu na marke oleju np:ACEA A3/B3 odpowiada API SL/CF

    myle sie ?

    Pzdr.
  • 22.03.08, 23:44
    uzywacia na swieta :p
  • 15.04.08, 13:19
    ja bez znaczenia czy to swieto czy nie , używam od zawsze Mobil 1
    ESP Formula postanowiłem akurat na tym nie oszczedzac,i innym tez
    tak radze....
  • 15.04.08, 16:58
    plubas napisał:

    > (...) potem Mobil 1, najpierw 0W- 40 a obecnie od roku Mobil 1 5W-
    > 50 (...) Obecnie po zmianie na Mobil 1 5W-50 silnik od czasu do
    czasu, jakby głosniej pracował (słychać takie szybkie "cykanie"). Co
    robić ?

    A po co zmieniałeś z 0W/40 na 5W/50?

    Teraz prawdpodobnie zaczynasz słyszeć niecałkiem poprawnie
    działające popychacze hydrauliczne. :/ One nie lubią gęstych olejów.

    Syntetyk 5W/50 znakomicie nadaje się dla kogoś kto ma cholernie
    ciężką prawą nogę, kto lata po autostradach w tempie 90 % Vmax, kto
    czynnie uczestniczy w imprezach sportowych, kto musi być pierwszy
    spod każdego zielonego światła. ;)))))

    W warunkach typowej, normalnej eksploatacji 5W/50 ma [niepotrzebnie]
    dużą lepkość przy wysokich temperaturach! Wskutek tego stawia
    większy opór pompie oleju (straty energii) i mniej sprawnie zasila
    hydraulikę zaworów.

    We współczesnych samochodach, jeżeli producent nie żąda lania
    dedykowanego oleju lekkobieżnego (np. 5W/30, 0W/30), to wlewa się
    0W/40 lub 5W/40.

    Gęstsze na gorąco oleje 5W/50 i 10W/60
    zostawiamy "wyczynowcom". :PPPP
  • 15.04.08, 17:35
    No ale po co 0/40 czy 0/50? Jak ktos odpala w zimie przy -35C czy
    nawet zimniej to tak ale przy paro krotnym -20 to nie ma sensu.
  • 29.04.08, 11:11
    ja tam wybrałem już jakiś czas temu Mobil 1 i na nim jeżdżę, jak
    zmieniałem samochody to tylko sprawdziłem jaki olej będzie
    odpowiedni do nowego auta i też wybierałem wśród olejów Mobil1
  • 06.05.08, 16:38
    Ja jednak stwierdziłem ze na czym jak na czym ale na oleju nigdy nie
    bede oszczedzał , dlatego od zawsze uzywam oleju Mobil1.Zero
    kłopotów z silnikiem.Moj stary samochodzik jezdzi jak nowka sztuka.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.