Dodaj do ulubionych

Audi A3 czy mazda3

22.03.08, 21:46
Zastanawiamy sie nad zakupem jednego z tych aut. Co polecacie? W gre
wchodzi nowy albo roczny. Chodzi mi glownie o nieawaryjnosc.
Obserwuj wątek
    • tomus2221 Re: Audi A3 czy mazda3 22.03.08, 22:28
      Nie będę tu pisał jak świetnym autem jest Mazda3,bo mnie tu
      skrzyczą:)A jeśli chodzi o nieawaryjnośc to,np. 1 miejsce w
      najnowszym rankingu TUV 2008,miejsce 5 w rankingu jakości ADAC.
    • ariadna6 Re: Audi A3 czy mazda3 23.03.08, 10:59
      Ok, nie chcialam porownywac gruszek z jablkami. Nie jezdze duzo
      jakies 10k km rocznie, wiec w gre wchodzi benzyna, silnik 1,6. W
      Audi A3 podoba mi sie od jakiegos czasu, ale wyposazenie
      porownywalne z Mazda to odrazu jakies 7 tys. euro wiecej. Jest sens
      wydawac ta kase? Place z a marke i renome czy rzeczywiscie przeklada
      sie to na komfort jazdy itd. Wesolych Swiat:-)
    • sniperslaststand kup. Audi A3 jest pozbawione jakiegokolwiek sensu 25.03.08, 02:27

      ariadna6 napisała:

      > Zastanawiamy sie nad zakupem jednego z tych aut.

      Najpierw może co nieco o Audi A3, o czym może niekoniecznie wiesz.

      Audi A3 i weźmy taki np. Golf to w zasadzie IDENTYCZNE technologicznie auta. Te same silniki, skrzynie biegów, płyty podwoziowe, identyczne rozstawy osi (2578), to samo zawieszenie (kolumny z ramą pomocniczą z przodu, wielowahaczowe z tyłu).


      Zabawiłem się w klikanie w konfiguratory Audi i VW - niewygodnie się porównuje auta, ale dla chcącego nic trudnego. Zainteresowałem się podstawowymi modelami, aby mieć jak najmniej różnic do zweryfikowania.

      I tak mamy nadwozia 5d, 1.4 TSI 125 KM, 6 biegów ręcznie, 6 poduch, 3x eletronika do jazdy (ale bez ESP), elektryka lusterek, lamp, szybx4, centralny, immobilizer, termometr, isofix, składane oparcia, regulacja fotela na wys. i kierownicyx2.

      Żadnych: ESP, klimy, radia, nawigacji, skór, obręczy lekkich, płatnych lakierów. Przewaga Audi w wyposażeniu to jakieś totalne pierdoły w stylu elektryki klapy bagażnika czy jakiejś szmatki gdzieś we wnętrzu, sprawy groszowe innymi słowy mówiąc.


      I teraz najlepsze, czyli porównajmy ceny.

      ****
      Uwaga uwaga, Panie i Panowie...
      Golf: 65 000 PLN
      A3: 95 000 PLN (różnica = 46%)
      ****


      Jakby ktoś nie wierzył, mam obydwie konfiguracje w PDF :-)


      Innymi słowy, VW AG bierze śrubokręt, odkręca znaczek VW, przykręca znaczek z czterema kółkami i podnosi cenę o prawie połowę.

      Po drodze jeszcze szpeci auto, bo A3 to chyba najbardziej bezpłciowy kompakt. Bardziej asertywnie i zachowawczo auta wystylizować i uczynic niedostrzegalnym na ulicy się już chyba nie da. Golf to naprawdę żadna awangarda, ale przynajmniej ma jakiś ciekawszy kształt świateł czy atrapy czy tylnych słupków.

      Zupełnie już bez dopłaty A3 ma gorszy wynik testu zderzeniowego niż Golf (choć są szanse, że było to spowodowane różnicą liczby drzwi).
      www.euroncap.com/tests/audi_a3_2003/176.aspx
      www.euroncap.com/tests/vw_golf_2004/196.aspx

      A3 również trudniej odsprzedać, rynek na nie jest mniejszy. Na dziś na Allegro jest 3200 Golfów IV i V oraz 1200 Audi A3 (zachodzę w głowę, kto je kupił nowe po takich okazyjnych cenach :-)

      No i prawie 100 000 PLN za coś, co jest tylko kompaktem i nawet nie ma w standardzie kontroli stabilności? Czy tak wygląda niemieckie poczucie humoru?

      Acha, byłym zapomniał, za cenę tego gołego A3 + 5000 PLN można mieć Golfa V GTI 2.0 FSI Turbo, 200 KM, ze skrzynią DSG. Wyposażenia sprawdzać mi się już nie chciało.


      Są jeszcze jacyś chętni na A3? :-]
      Spieszcie się, bo jeszcze wykupią :P

      ****

      A co do aternatyw, autorka wątku mogłaby, jeśli nie planuje odsprzedawać auta szybko, zastanowić się nad Seatem Leonem. Dzięki temu, że to "eksperymentalna" marka VW AG, można tam natrafić na auta, których koncern nie boi się czynić pięknymi, czego właśnie przykładem jest ten model, narysowany przez byłego stylistę Alfa Romeo. Taka dobra technologia w prawdziwie pięknym nadwoziu - rzadko spotykane zjawisko w teutońskich klimatach.
      allworldcars.com/wordpress/?p=1630

      Jeśli chodzi przede wszystkim o niezawodność, może raporty DEKRY coś podpowiedzą:
      www.uzywane.mojeauto.pl/raport2006
      www.uzywane.mojeauto.pl/raport2005
      www.uzywane.mojeauto.pl/raport2004
      www.uzywane.mojeauto.pl/raport2003

      Wysoko stoi właśnie Golf V, ale jest pomiar tylko 3-latków. Wysoko stoi Corolla dla wszystkich lat. I to, moim zdaniem, też jest ciekawa opcja. Za ~105 000 PLN można już mieć 7-osobową Corollę Verso z 180-konnym dieslem, ESP, automatyczną klimą, dobrym radiem, która przy okazji ma prawie na maks wyciągnięty wynik testu zderzeniowego:
      www.euroncap.com/tests/toyota_corolla_verso_2004/194.aspx

      O Maździe 3 wiele powiedzieć nie umiem.


      PS. Jeśli to snobizm i możliwość "pokazania się" w Audi a nie VW usprawiedliwia o połowę wyższą cenę małego kompaktowego auta, to na ten argument odpowiedzieć nie umiem.
      • chris62 Re: kup. Audi A3 jest pozbawione jakiegokolwiek s 25.03.08, 08:30
        sniperslaststand napisał:

        >
        > ariadna6 napisała:
        >
        > > Zastanawiamy sie nad zakupem jednego z tych aut.
        >
        > Najpierw może co nieco o Audi A3, o czym może niekoniecznie wiesz.
        >
        > Audi A3 i weźmy taki np. Golf to w zasadzie IDENTYCZNE technologicznie auta. Te
        > same silniki, skrzynie biegów, płyty podwoziowe, identyczne rozstawy osi (2578
        > ), to samo zawieszenie (kolumny z ramą pomocniczą z przodu, wielowahaczowe z ty
        > łu).

        Z tym "identyczne" to bym się nie zgodził. Czy w golfie uświadczysz aluminiowe
        elementy karoserii?
        A w przypadku części mechanicznych i nie tylko (patrz procesory komputerowe)
        istnieje coś takiego jak selekcja - co nie kwalifikuje się do Audi to
        kwalifikuje się do Golfa a to też podnosi koszt.
        Posobna sytuacja jest między A4 i passatem.
      • leon.zbowidowiec Re: kup. Audi A3 jest pozbawione jakiegokolwiek s 25.03.08, 08:34
        sniperslaststand napisał:

        >
        > ariadna6 napisała:
        >
        > > Zastanawiamy sie nad zakupem jednego z tych aut.
        >
        > Najpierw może co nieco o Audi A3, o czym może niekoniecznie wiesz.
        >
        ....
        > Żadnych: ESP, klimy, radia, nawigacji, skór, obręczy lekkich,
        płatnych lakierów
        > . Przewaga Audi w wyposażeniu to jakieś totalne pierdoły w stylu
        elektryki klap
        > y bagażnika czy jakiejś szmatki gdzieś we wnętrzu, sprawy groszowe
        innymi słowy
        > mówiąc.
        ....

        Tak to jest jak wiedze czerpie sie tylko z internetowego
        konfiguratora (i w zwiazku z tym pisze BZDURY). Audi i Golf to nie
        sa identyczne auta. Pomimo tych samych rozwiazan technicznych Audi
        wykonane jest jednak ZNACZNIE lepiej od VW i ze znacznie lepszej
        jakosci materialow. I nie mowie tego na podstawie zdjec ze strony
        www tylko DOSWIADCZENIA. Co do cen to tez glupoty piszesz - sprobuj
        zamowic nowe A3 tak jak piszesz bez klimatronika w standardzie -
        cena bedzie wyzsza od podanej przez Ciebie (ktora zawiera juz w
        sobie cene klimy w standardzie) bo dealer specjalnie dla Ciebie
        bedzie ja musial wymontowac:)

        Co do meritum - jak masz kupic Audi 1.6 (i do tego najtansza wersje)
        to IMHO pewnie lepiej kupic jednak dobrze wyposarzona Mazde3. Caly
        urok Audi polega niestety na drogich silnikach z wersji lepszych niz
        podstawowa i na fajnych dodatkach na ktore zamawiajacego stac a
        ktore nie sa dostepne w innych kompaktach.
      • woolfik86 ale mądrości ;) 25.03.08, 13:26
        Ja sobie z ciekawości szybko sprawdziłem i mnie z niezbędnym wyposażeniem za A3 wychodzi jakieś 90k (lakier met. + pakiety comfort i safety oraz alufelgi), a Golf to jakieś 77k (comfortline, bo nie ma paskudnych czarnych klamek i innych tanich detali, do tego tylko ksenony, esp w pakiecie i climatronic)

        A na serio, to A3 to inna fabryka, inne materiały itd., coś, czego znawca głoszący sądy na podstawie zdjęć nie zauważa. Niestety z najnowszych audi to jechałem tylko A4 (samochód na bardzo wysokim poziomie, zdecydowanie wyższym niż passaty itd) ale posłużę się przykładem Octavii Tour i Toledo z roku 2004 z tymi samymi silnikami, płytą podłogową itd, a więc "identycznych" aut. Octavia to trzaski na nierównościach i niezbyt przyjemny zapach w nowym samochodzie, a toledo zupełnie bez zarzutu - świetne fotele, żadnych trzasków, porządne materiały itd, zupełnie inny samochód.
        • mameja21 Re: ale mądrości ;) 26.03.08, 13:55
          woolfik86 napisał:

          > Ja sobie z ciekawości szybko sprawdziłem i mnie z niezbędnym
          wyposażeniem za A3
          > wychodzi jakieś 90k (lakier met. + pakiety comfort i safety oraz
          alufelgi), a
          > Golf to jakieś 77k (comfortline, bo nie ma paskudnych czarnych
          klamek i innych
          > tanich detali, do tego tylko ksenony, esp w pakiecie i climatronic)
          >
          > A na serio, to A3 to inna fabryka, inne materiały itd., coś, czego
          znawca głosz
          > ący sądy na podstawie zdjęć nie zauważa. Niestety z najnowszych
          audi to jechałe
          > m tylko A4 (samochód na bardzo wysokim poziomie, zdecydowanie
          wyższym niż passa
          > ty itd) ale posłużę się przykładem Octavii Tour i Toledo z roku
          2004 z tymi sam
          > ymi silnikami, płytą podłogową itd, a więc "identycznych" aut.
          Octavia to trzas
          > ki na nierównościach i niezbyt przyjemny zapach w nowym
          samochodzie, a toledo z
          > upełnie bez zarzutu - świetne fotele, żadnych trzasków, porządne
          materiały itd,
          > zupełnie inny samochód.

          Jasna sprawa dla kogoś kto jeździł Audi, ale nie dla miszczów typu
          Foreks, którzy wiedzę motoryzacyjną czerpią z Auto Świata czytanego
          przy półce z prasą w hipermarkecie.
    • henryk245 Re: Audi A3 czy mazda3 25.03.08, 08:05
      zdecydowanie A3,niezapomnij jednak ze te auta leza w roznych klasach
      cenowych.

      wszystkie AUDI sa b.odporne na korozje,nowe Mazdy stracily cnote
      swych "babek" - gnija jak Fordy.

      jezeli auto uzywal bedziesz do przemieszczania sie - wybierz taki
      motor ktory "siedzi" w VW - tanie czesci wymienne.
      • ariadna6 Re: Audi A3 czy mazda3 25.03.08, 10:17
        Chby rzeczywisnie zastanowie sie nad leonem. Do tej pory mielismy
        Passata, ktory zaczal sie psuc po 11 latach uzytkowania. Teraz
        chcialabym kupic cos co troche lepiej wyglada w srodku. Jezeli Mazdy
        sa podatne na korozje to chyba porzuce te marke:-(
        VW jest dla mnie zbyt ascetyczny we wnetzru. Jako kobieta rozwazalam
        tez Alfe, niestety punktuje tylko wygladem:-( Audi tez nie mial byc
        wyrazem mojego snobizmu...
        • soner3 Re: Audi A3 czy mazda3 25.03.08, 11:15
          ariadna6 napisała:

          > Chby rzeczywisnie zastanowie sie nad leonem. Do tej pory mielismy
          > Passata, ktory zaczal sie psuc po 11 latach uzytkowania. Teraz
          > chcialabym kupic cos co troche lepiej wyglada w srodku.

          Jesli przykladasz wage do jakosc wnetrza to Leona mozesz sobie
          odpuscic.Chcesz miec auto swietnej jakosc wnetrza to wlasnie
          A3 .
          Totalna bzdura tez jest ze A3 to Golf z wymienionym
          znaczkiem .Idac tym tropem to najlepiej kupic albo Octavie
          II albo Focusa bo (to pzeciez Mazda 3 ze zmienionym
          znaczkiem )
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.