Dodaj do ulubionych

Dlaczego ON nie jest jeszcze droższy od PB 95 / 98

03.09.03, 12:43
Obserwując "pachnące" Ikarusy i wszelkie innej maści ciężarówki oraz osobówki
w tym też auta rocznikowo bardzo młode z kłębami czarnej sadzy, zastanawiam
się jak długo jeszcze bedziemy pozwalać na zatruwanie środowiska. Na swiecie
już od dłuższego czasu panuje "moda" na podwyższanie akcyzy na ON właśnie ze
względów ekologicznych. Czy wchodżac do Europy mamy na to szansę?
Obserwuj wątek
      • Gość: Lolo Świnia??? IP: 62.233.201.* 03.09.03, 14:35
        greenblack napisał:

        > Diesle won! W Japonii, Korei Płd. diesle nie istnieją, bo nie spełniają norm
        > ekologocznych, więc są nielegalne! Widać Azjaci wyżej cenią własne zdrowie. A
        w
        >
        > Europie co? Musimy znosić terror dieslowców, bo za jakieś 80 tys. km zacznie
        im
        >
        > siezwracać wyższy koszt zakupu.
        >
        >
        > Pozdrawiam

        Sorki panie pedagogu, ale od kiedy, konkretnie, silnik diesel jest "nielegalny"
        w Japonii? A po wtóre - od kiedy zgadzamy się z czymkolwiek co ma swoje
        początki w Japonii??? Japońce zazwyczaj u pana pedagoga były be, co się stało?
        A może to moja nadinterpretacja...

        pozdro

        Lolo
        • greenblack Re: 04.09.03, 16:30
          Gość portalu: Lolo napisał(a):

          > Sorki panie pedagogu, ale od kiedy, konkretnie, silnik diesel
          jest "nielegalny"
          >
          > w Japonii?

          Masz rację. To w Korei nie ma diesli w samochodach osobowych.

          A po wtóre - od kiedy zgadzamy się z czymkolwiek co ma swoje
          > początki w Japonii???

          Naidinterpretacja.

          >Japońce zazwyczaj u pana pedagoga były be, co się stało?

          Mogę się zgodzić co do faktów, a nie z Twoimi opiniami. Niepotrzebnie
          doszukujesz się japoniofobii.


          Pozdrawiam
    • Gość: zenon77 Re: Dlaczego ON nie jest jeszcze droższy od PB 95 IP: *.man.polbox.pl 04.09.03, 12:15
      jlolek napisał:

      > Obserwując "pachnące" Ikarusy i wszelkie innej maści ciężarówki oraz
      osobówki
      > w tym też auta rocznikowo bardzo młode z kłębami czarnej sadzy, zastanawiam
      > się jak długo jeszcze bedziemy pozwalać na zatruwanie środowiska. Na swiecie
      > już od dłuższego czasu panuje "moda" na podwyższanie akcyzy na ON właśnie ze
      > względów ekologicznych. Czy wchodżac do Europy mamy na to szansę?
      Jeżeli chodzi o względy ekologiczne to proponuję zamiast rozróżniać: benzyna-
      diesel zacząć: auto spełniające normy w zakresie emisji spalin-auto
      niespełniające tychże norm. Podziały te niekoniecznie się pokrywają. Zamiast
      ścigać właścicieli diesli, należy przyjżeć się warsztatom podbijającym dowody
      rejestracyjne. Akurat w tej dziedzinie są już przepisy, których egzekwowanie
      spowodowałoby znaczne zmniejszenie natężenia ruchu drogowego. I założę się o
      dwie garście muszelek, że nie tylko diesle miałyby problemy z przejściem
      takiego testu. Do tego dochodzi niepohamowana chciwość fiskusa, dla której
      każde uzasadnienie jest dobre...
      • greenblack Re: Dlaczego ON nie jest jeszcze droższy od PB 95 04.09.03, 13:43
        Gość portalu: zenon77 napisał(a):

        > Jeżeli chodzi o względy ekologiczne to proponuję zamiast rozróżniać: benzyna-
        > diesel zacząć: auto spełniające normy w zakresie emisji spalin-auto
        > niespełniające tychże norm. Podziały te niekoniecznie się pokrywają. Zamiast
        > ścigać właścicieli diesli, należy przyjżeć się warsztatom podbijającym dowody
        > rejestracyjne. Akurat w tej dziedzinie są już przepisy, których egzekwowanie
        > spowodowałoby znaczne zmniejszenie natężenia ruchu drogowego.

        Już wielokrotnie pisałem, że gdyby kontrole przeprowadzaono uczciwie, to z
        polskich dród zniknęłoby, lekko licząc, 60% samochodów. Niestety mieszkamy w
        kraju, gdzie za łapówkę można wszystko. Natomiast faktem jest, że to diesle
        wyrzucają tony rakotwórczych cząstek stałych.


        Pozdrawiam
    • Gość: Ropniak Re: Dlaczego ON nie jest jeszcze droższy od PB 95 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.09.03, 12:30
      Baranie,o jakich ty dieslach piszesz?Chyba tych z początku lat 80tych,diesle
      produkowane od co najmniej 5 lat są czystsze niż kiedykolwiek,a normy spalin i
      osiągi maja lepsze od silników benzynowych.Jeżdżę Golfem 4 1.9TDI 110KM który
      średnio spala 5l ropki na 100km,osiągi ma jak benzyniak,na zbiorniku robię ok
      1000km i nigdy na benzynę bym się nie zamienił.A co do akcyzy,to jesteś w
      błędzie,płaci się wysokie podatki,ale właśnie za te stare diesle,nie
      spełniające norm czystości,nowe diesle traktowane są na równi z benzyniakami.
      • greenblack Re: Dlaczego ON nie jest jeszcze droższy od PB 95 04.09.03, 13:19
        Gość portalu: Ropniak napisał(a):

        > Baranie,o jakich ty dieslach piszesz?Chyba tych z początku lat 80tych,diesle
        > produkowane od co najmniej 5 lat są czystsze niż kiedykolwiek

        Ale benzynowce też są czystsze niż kiedykolwiek, znacznie czystsze od diesli.
        Większość benzynowców spełnia Euro 4. Diesle spełniające Euro 4 dopiero wchodzą
        do produkcji.

        ,a normy spalin i
        > osiągi maja lepsze od silników benzynowych.

        Nie rozśmieszaj mnie.


        Pozdrawiam
        • Gość: zenon77 Re: Dlaczego ON nie jest jeszcze droższy od PB 95 IP: *.man.polbox.pl 04.09.03, 13:39
          greenblack napisał:

          > Gość portalu: Ropniak napisał(a):
          >
          > > Baranie,o jakich ty dieslach piszesz?Chyba tych z początku lat 80tych,dies
          > le
          > > produkowane od co najmniej 5 lat są czystsze niż kiedykolwiek
          >
          > Ale benzynowce też są czystsze niż kiedykolwiek, znacznie czystsze od
          diesli.
          > Większość benzynowców spełnia Euro 4. Diesle spełniające Euro 4 dopiero
          wchodzą
          >
          > do produkcji.
          >
          > ,a normy spalin i
          > > osiągi maja lepsze od silników benzynowych.
          >
          > Nie rozśmieszaj mnie.
          >
          >
          > Pozdrawiam
          Witam.
          Drogi Greenblacku, czy mógłbyś ustosunkować się do mojego postu zamiast znęcać
          się nad zaślepionym fanem tdi...
            • greenblack Łojezu, jakie naiwne pytanie! 04.09.03, 15:13
              Gość portalu: Ropniak napisał(a):

              > Jeżeli diesle są takie "złe" to dlaczego wzrasta ich sprzedaż,a firmy nawet
              > takie jak Jaguar wprowadzają nowe modele właśnie z dieslem,chociaż wcześniej
              > takich modeli nie było w ich ofercie.

              Pieniążki, NIC więcej.


              Pozdrawiam
              • Gość: zenon77 prośba do Greenblacka & #35 2 IP: *.man.polbox.pl 04.09.03, 15:35
                greenblack napisał:

                > Gość portalu: Ropniak napisał(a):
                >
                > > Jeżeli diesle są takie "złe" to dlaczego wzrasta ich sprzedaż,a firmy nawe
                > t
                > > takie jak Jaguar wprowadzają nowe modele właśnie z dieslem,chociaż wcześni
                > ej
                > > takich modeli nie było w ich ofercie.
                >
                > Pieniążki, NIC więcej.
                Witam.
                Drogi Greenblacku, czy mógłbyś ustosunkować się do mojego postu zamiast znęcać
                się nad zaślepionym fanem tdi...
                Przekopiowałem tylko swoją prośbę. Chodzi oczywiście o wypowiedź poprzednią
                pozdrawiam

                  • Gość: zenon77 Re: Do Zenona77 IP: *.man.polbox.pl 04.09.03, 16:00
                    Oczywiście, że tak. Przepraszam, przeoczyłem. Czy mimo wszystko nie sądzisz,
                    że dość prostymi metodami dałoby się ten przepis egzekwować? Na przykład
                    kontrola na drodze, która mogłaby pociągnąć za sobą utratę uprawnień do
                    przeprowadzania okresowych przeglądów technicznych dla warsztatu, który wbił
                    lipny przegląd. Podniesienie akcyzy na ON jest zabiegiem, tyle prostym, co
                    jednak kontrowersyjnym. Nie zapominaj o autobusach miejskich, ciężarówkach
                    (bardzo bliska mojemu sercu i kieszeni branża transportowa), koparkach itd.
                    Prosta podwyżka akcyzy, a za tym ceny ON może mieć dwojaką motywację:
                    - ekologiczną (niewielki sens dopóki po drogach bezkarnie będą jeździć auta
                    przekraczające normy o setki i tysiące procent, bo o ile przkracza ją stary
                    Polonez z najprostszą i do tego źle wyregulowaną instalacją LPG)
                    - fiskalną (tu radziłbym się Panu Ministrowi zainteresować nienaturalnie
                    wysokim importem nafty kosmetycznej - jesteśmy największym na świecie
                    importerem tego produktu, a nie jest on objęty akcyzą oraz spadkiem ilości
                    sprzedawanego paliwa w stosunku do poziomu z 1999 r przy stale rosnącej
                    liczbie zarejestrowanych pojazdów)
                    i to tak po krótce.
                    pozdrawiam
                    p.s. Jako właściciel Seata Toledo 1,9 tdi solennie zobowiązuję się, że nie
                    będę na tym forum udowadniał tez Pana Ropniaka.
                    • greenblack Re: Do Zenona77 04.09.03, 16:08
                      Gość portalu: zenon77 napisał(a):

                      > Oczywiście, że tak. Przepraszam, przeoczyłem. Czy mimo wszystko nie sądzisz,
                      > że dość prostymi metodami dałoby się ten przepis egzekwować? Na przykład
                      > kontrola na drodze, która mogłaby pociągnąć za sobą utratę uprawnień do
                      > przeprowadzania okresowych przeglądów technicznych dla warsztatu, który wbił
                      > lipny przegląd.

                      Dużo wody Wiśle upłynie, zanim to nastapi. Weźmy chociażby doskonale widocznych
                      tjuninkowców. Stacja, która dopuściła do ruchu samochód z zapastowanymi
                      lampami, rurą kanalizacyjną w roli wydechu, brewkami, bad lookiem, powinna być
                      od razu zlikwidowana. A tu co? Nic!

                      Podniesienie akcyzy na ON jest zabiegiem, tyle prostym, co
                      > jednak kontrowersyjnym.

                      Nie chodzi o karne i niesprawiedliwe podniesienie akcyzy, lecz o jej ZRÓWNANIE
                      do akcyzy na benzynę. W pozostałych kwestaich masz rację.


                      Pozdrawiam
                      • Gość: zenon77 Re: Do Zenona77 IP: *.man.polbox.pl 04.09.03, 16:21
                        "Dużo wody Wiśle upłynie, zanim to nastapi. Weźmy chociażby doskonale
                        widocznych tjuninkowców. Stacja, która dopuściła do ruchu samochód z
                        zapastowanymi lampami, rurą kanalizacyjną w roli wydechu, brewkami, bad
                        lookiem, powinna być od razu zlikwidowana. A tu co? Nic!"

                        I z tym bezapelacyjnie należy walczyć. Spytasz - jak?! Niestety odpowiem - nie
                        wiem!!!

                        "Nie chodzi o karne i niesprawiedliwe podniesienie akcyzy, lecz o jej
                        ZRÓWNANIE do akcyzy na benzynę. W pozostałych kwestaich masz rację."

                        Ponieważ marzenia nic nie kosztują... A może zrównać, tylko w dół, czyli
                        benzynę do ON!!! Jeżeli jednocześnie uszczelnimy rynek paliw, co wcale nie
                        jest takie trudne, to dochody budżetu państwa powinny wręcz wzrosnąć, spadnie
                        znacznie inflacja, a gospodarka ruszy z kopyta, bo od razu zrobi się bardziej
                        konkurencyjna. Tyle, że na uszczelnieniu rynku paliw nie wszystkim w tym kraju
                        zależy...
                        Ale to już temat na zupełnie inną dyskusję.
                        pozdrawiam
                  • Gość: zenon77 Re: Do Zenona77 IP: *.man.polbox.pl 04.09.03, 16:08
                    << "Łachmyto" to możesz sobie do lusterka, baranie. Dalsza dyskusja z takim
                    czyms nie ma sensu.>>
                    Niepotrzebnie się unosisz. Pamiętaj drogi Greenblacku, że cham nie jest w
                    stanie Ciebie obrazić. Po prostu nie jest na odpowiednim poziomie by mógł to
                    zrobić. A tak w nawiązaniu do zakończenia mojego poprzedniego postu i już
                    zupełnie OT, to mój Świętej Pamięci Dziadek w grobie się przewraca. Żeby
                    zwykłago chama Panem tytułować!!!

                  • Gość: Lolo do pedagogogoga IP: 62.233.201.* 04.09.03, 16:13
                    greenblack napisał:

                    > O to chodzi?
                    >
                    > forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=7772939&a=7794599
                    >
                    > Pozdrawiam

                    No dobra, ja też jestem zdeka zdziwiony, że koleszka pedagog olał moje pytanko
                    z wczoraj. Please a little reaspect, just a lttle bit...

                    Chodzi mi oto:

                    • Świnia??? adres: 62.233.201.*
                    Gość: Lolo 03-09-2003 14:35 odpowiedz na list odpowiedz cytując

                    greenblack napisał:

                    > Diesle won! W Japonii, Korei Płd. diesle nie istnieją, bo nie
                    spełniają norm
                    > ekologocznych, więc są nielegalne! Widać Azjaci wyżej cenią własne
                    zdrowie. A
                    w
                    >
                    > Europie co? Musimy znosić terror dieslowców, bo za jakieś 80 tys. km
                    zacznie
                    im
                    >
                    > siezwracać wyższy koszt zakupu.
                    >
                    >
                    > Pozdrawiam

                    Sorki panie pedagogu, ale od kiedy, konkretnie, silnik diesel
                    jest "nielegalny"
                    w Japonii? A po wtóre - od kiedy zgadzamy się z czymkolwiek co ma
                    swoje
                    początki w Japonii??? Japońce zazwyczaj u pana pedagoga były be, co
                    się stało?
                    A może to moja nadinterpretacja...

                    pozdro

                    Lolo


                    (Sz)czekam na odpo. (hau, hau!)
                    pozdro

                    Lolo
            • remo29 Re: Dlaczego ON nie jest jeszcze droższy od PB 95 04.09.03, 15:26
              Gość portalu: Ropniak napisał(a):

              > Jeżeli diesle są takie "złe" to dlaczego wzrasta ich sprzedaż,a firmy nawet
              > takie jak Jaguar wprowadzają nowe modele właśnie z dieslem,chociaż wcześniej
              > takich modeli nie było w ich ofercie.

              Alkohol też szkodzi, ale nie zauważyłem tendencji do ograniczania produkcji ;)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się