Dodaj do ulubionych

Detronizator

16.04.08, 20:03
Jak to w życiu czasem bywa - AUDI pokazuje, że potrafi "robić" samochody... A
co do całej reszty to czas pokaże.
Obserwuj wątek
    • v-6 Re: Detronizator 16.04.08, 22:55
      Witam,
      z całym szacunkiem dla mondeo (w końcu J. Bond się nim przejechał), ale chyba to nie jego chciało audi zdetronizować, tylko merca c-klasse i przede wszystkim bmw 3. Mondeo jest wielkie gabarytami, ale w klasie premium chodzi o inne sprawy, choćby bogactwo oferty. U forda wystarczy zapytać o mocny silnik z automatem i już rozkładają ręce. Nie znam statystyk, ale gotów jestem się założyć, że wielu (co trzeci?) nabywca w tej klasie wybiera automat.
      Pozdrawiam
      v-6
      • sniperslaststand Re: Detronizator 16.04.08, 23:21
        v-6 napisał:

        > [...]ale w klasie premium chodzi o inne spraw
        > y, choćby bogactwo oferty. U forda wystarczy zapytać o mocny silnik z automatem
        > i już rozkładają ręce. Nie znam statystyk, ale gotów jestem się założyć, że wi
        > elu (co trzeci?) nabywca w tej klasie wybiera automat.

        I było się zakładać, bo strzał jest bardzo celny. Na dziś na mobile.de jest 92837 ogłoszeń sumarycznie Audi A4, BMW 3 i Mercedesa C dopuszczonych do ruchu od roku 1998, z czego 32521 (35%) ma automat, a 60316 (65%) przekładnię manualną. Pozostałe 1000 jest jakoś nieokreślone.

        Co do samego testu, jeśli chcemy realnie określić, czy nowe A4 jest lepsze od Mondeo, to należy uczynić mierzalnymi tak wiele cech aut, jak się tylko da, przełożyć mierzalne wartości na punkty, zsumować a następnie podzielić przez cenę. Wyższy wynik wygrywa.
    • 10danek Prawdy i nieprawdy 16.04.08, 23:05
      W artykule podano dla tego modelu przsýspieszenie do 100 km/h - 6,4. Na stronie
      Audi.de dla tego modelu podaje sie - 9,4 ze skrzynia manualna i multitronik.
      Cala reszta jest subiektywnym widzeniem redaktora piszacego.
      Robilem jazde probna poprzednim modelem A4. W sumie sie zawiodlem i kupilem inne
      auto. Jezdzilem obecnym A4.Jest to auto o niebo lepsze, niemniej ma swoje wady.
      Mimo ze stalo sie wieksze, nadal czuje sie mniej miejsca niz np. w Mondeo.
      Oczywiscie wykonanie jest nieporownywalnie lepsze, czuje sie cos w rodzaju
      ekskluzywnosci, ale za wszystko to trzeba zaplacic. Kto ma pieniadze to ma i
      rowniez o wiele wieksze mozliwosci wyboru...
      Co do jednego trzeba sie zgodzic, Audi robi najwieksze postepy w rozwoju
      pomiedzy kolejnymi modelami.
    • 1realista Detronizator 16.04.08, 23:52
      cyt: "lepszy handling, " - znaczy artykul sponsorowany zapomniało sie dopisac? ;-)

      W nowym audi jedynie ciekawy jest wyglad zewnętrzny ( jestem fanem audi żeby nie było :-P ) i po poprzednim modelu tragicznym stylistycznie ten wyglada ciekawie. Wnętrze jest do dupy. Jakos bardziej przemawiaja do mnie deski dwudziestoletnich audi niz te obecne przypominające wyswietlacze dla nastolatków ( wieża tym fajniejsza im wiecej na wyświetlaczu mruga ;-) ). To byl styl i klasa. Zawieszenia i silniki to normalka związana z postepem technologicznym więc nie ma sie czym zachwycać. No i w koncu oferuja fajny czerwony i niebieski kolor zamiast jakiegoś szarego gówna.

      No i na koniec wypada dodać że zawodowiec opisujacy jazdę autem powinien już wcześniej spotkac sie z charakterystyka silnika diesla. Ja zmieniam na dwojkę po przejechaniu długosci auta i nie mam problemu z dołem diesla. To tak jakby zawodowy pilot mysliwca narzekał że mu samolot jedynie na dopalaczach jakoś ciagnie a tak to nie chce latać. żenada normalnie.Gdzie podziali śię dziennikarze motoryzacyjni opisujacy auto z szacunkiem i zachwytem nad smaczami technologicznymi zamiast fascynacją ile do setki i ile pod maską. Jabym chcial w takim artykule zobaczyc jakiś wykres silnika przekroje zawieszeń czy kilka fotek detali. Czy to auto testował jakis humanista nie mający pojęcia o technice. To już lepiej dajcie jakąś panienkę do takich testów - zrobi to z wdziekiem a i jej uwagi będą bezcenne.
      • wojtek_blankietowy Ładny i niewiele wiecej 17.04.08, 00:06
        Auto jest ładne to trzeba mu przyznac, ale zdecydowanie wybrałbym
        Mondeo. Mondeo jest bardziej obszerne i jestem przekonany ze na
        naszych drogach Mondeo bedzie znaczaco lepiej sie prowadzilo. Co do
        jakosci wykonania audi mam juz swoje zdanie. Auto pieknie wyglada w
        salonie i przez pierwszy 1000 km potem cale wnetrze zaczyna pracowac
        i halasowac. Kto troche pojezdzil audi ten to wie.
      • 01boryna Re: Detronizator 17.04.08, 00:16
        >Gdzie podziali śię dziennikarze motoryzacyjni opisujacy auto z >szacunkiem i
        zachwytem nad smaczami technologicznymi zamiast >fascynacją ile do setki i ile
        pod maską.

        Fakt. Od dluzszego czasu obserwuje opisywanie motoryzacji w stylu Karola Maya
        albo Henryka Sienkiewicza.
        Proponuje zeby panowie motoryzacyjni zurnalisci poczytali sobie jak prawdziwi
        profesjonalisci potrafia polaczyc wiedza z zamilowaniem literackim i co z tego
        wynika. W polskiej prasie motoryzacyjnej pisza ludzie ktorzy marnie znaja sie ma
        samochodach i na dodatek maja nieszczegolne pojecie o literaturze. Wkurzajace sa
        te nadete opowiesci o tym jak redaktor podchodzi do drzwi auta, zajmuje miejsce,
        kluczyk przekreca, w motorze mu zaspiewalo itp, itd.
        Zadnych konkretow, zadnych autentycznych przezyc... Dla mnie, fana motoryzacji,
        ktory na codzien czyta europejska prase fachowa jestescie wy dziennikarze,
        malymi facecikami ktorzy sie napinaja...
        i na tym sie konczy. Zadnych prawdziwych faktow ktorych nie mozna byloby
        wyczytac na stronie internetowej producenta, zadnych prawdziwych przezyc czy
        odczuc z jazdy danym modelem samochodu...
        • wio4litery Re: Detronizator 18.04.08, 14:51
          01boryna napisał:

          > zadnych prawdziwych przezyc czy
          > odczuc z jazdy danym modelem samochodu...

          Litości boryna, to auto nie zasługuje na
          epickie opowieści. To nie R8. To tylko DWULITROWY KLEKOT.
          Choć za te pieniądze może być.

          w4l

          wallenrode napisał:

          > zdjęcia moga być ale opis to żenada - zreszta nawet go nie czytałem

          jola_z_dywit_2006 napisała:

          > rozwiazania Nissana sa na poziomie amerykanskim (Nissan jest
          > wlasnoscia Forda)

          Gość portalu: MJ napisał(a):

          > Mam nadzieję, że kiedyś w tym kraju będzie drogówka stać co
          kilometr. Wtedy
          > będzie miło jeździć

          • 01boryna Re: Detronizator 19.04.08, 11:33
            wio4litery napisał:

            > 01boryna napisał:
            >
            > > zadnych prawdziwych przezyc czy
            > > odczuc z jazdy danym modelem samochodu...
            >
            > Litości boryna, to auto nie zasługuje na
            > epickie opowieści. To nie R8. To tylko DWULITROWY KLEKOT.
            > Choć za te pieniądze może być.


            Alez ten ten cytat, jak i reszta tekstu, nie odnosi sie do konkretnego modelu,
            tylko do stylu pracy i umiejetnosci bardzo duzej czesci zurnalistow
            motoryzacyjnych w tym kraju.
            A z tym DWULITROWYM KLEKOTEM to nie przesadzaj. Proponuje jazde probna...
    • 111slavo Detronizator 17.04.08, 01:16
      Pewnie to swietny samochod ale na drodze (nie w Polsce) nie robi
      zadnego wrazenia. Zwykly krowiasty sedan bez cienia dynamiki. Nawet
      zadbana 10 letnia AR 156 bardziej porywa linia.
      • zachary79 Re: Detronizator 17.04.08, 02:01
        nowe A4 i Mondeo?? to chyba wolne zarty :) te auta graja w innej
        lidze.. A4 to konkurent marek Premium czyli MB, BMW i Lexus.. i nic
        innego.. Saab, Volvo czy VW to klasa nizej, nie wspominajac o
        Peugeotach, Ranault, Alfach i innych badziewiach..
        motorek w tym A4 bez watpienia niezly ale jesli mialbym juz go brac
        to tylko z automatem, tiptronic albo multitronic na pewno lepiej
        dalby sobie rade z momentem i koniecznoscia wachlowania lewarkiem,
        chocby nie wiem jak dobry byl mechanizm zmiany biegow.. ale.. do tak
        duzego auta i ciezkiego 143 kucyki to smiech na sali, 2.7 TDI albo
        3.0 TDI 240KM to dobry motor i to koniecznie z Quattro i automatem,
        cena pewnie sporo ponad 200k zeta.. nieelastycznosc Diesli (wiem co
        pisze) i ta koniecznosc ciaglego pilnowania obrotow (automat ratuje
        sytuacje) od lat mnie wnerwia (chyba tylko 2.2 diesel w Hondzie jest
        pod tym wzgledem znosny) uodpornilo mnie na smierdzace Diesle,
        jednyne sluszne rozwiazanie to 3.2 FSI Quattro Automat :) co z tego
        ze jest lekko wolniejszy na starcie (niekoniecznie fakt, chcialbym
        widziec realny wynik) jesli motor jest pieknie elastyczny i jak
        brzmi :) paliwo?? przy cenie ponad 200k zeta za 3.0 TDI Q i 3.2 Q
        jakie to ma znaczenie??? ale to i tak ch..j, prawdziwa jazda w A4
        zaczyna sie od S4 ktore ma miec 354KM (bedzie niebawem) a konczy na
        RS4 ktore bedzie mialo pewnie ok 450KM conajmniej ale to ze 2-3 lata
        czekania. pozdr
        • spark1.8 Re: Detronizator 17.04.08, 11:50
          zachary79 napisał:

          > A4 to konkurent marek Premium czyli MB, BMW i Lexus

          to przejedź się do np. Monaco i zobacz jaki to obciach mieć audi
          (nawet modele uznawane u nas za prestiżowe)

          > innego.. Saab, Volvo czy VW to klasa nizej

          a w ogóle wiesz co to jest klasa pojazdu? Nie mylisz tego z
          segmentem? Audi A3 jest wyższej klasy niż volvo V70 ???? !!!

          > Peugeotach, Ranault, Alfach i innych badziewiach..

          zajmij się może czymś innym

          • soner3 Re: Detronizator 17.04.08, 11:57
            spark1.8 napisała:

            > zachary79 napisał:
            >
            > > A4 to konkurent marek Premium czyli MB, BMW i Lexus
            >
            > to przejedź się do np. Monaco i zobacz jaki to obciach mieć audi
            > (nawet modele uznawane u nas za prestiżowe)

            A na czym polega ten obciach ?

            > > innego.. Saab, Volvo czy VW to klasa nizej
            >
            > a w ogóle wiesz co to jest klasa pojazdu? Nie mylisz tego z
            > segmentem? Audi A3 jest wyższej klasy niż volvo V70 ???? !!!

            nawiasem mowiac w taki sposob mozna obalac paktycznie kazda
            (oprocz tych naprawde ultraluksusowych) marke


            > zajmij się może czymś innym

            rozumiem ze to spostrzezenie oparte jest juz na wlasnym
            doswiadczeniu ?
            • spark1.8 Re: Detronizator 17.04.08, 12:07
              soner3 napisał:
              > A na czym polega ten obciach ?

              za trudne słowo? Poguglaj trochę

              > nawiasem mowiac w taki sposob mozna obalac paktycznie kazda
              > (oprocz tych naprawde ultraluksusowych) marke

              uwierz mi, że naprawdę Golf jest niższej klasy od np. Renault Laguna

              > rozumiem ze to spostrzezenie oparte jest juz na wlasnym
              > doswiadczeniu

              ja niestety nie rozumiem co autor miał na myśli ;)
              • soner3 Re: Detronizator 17.04.08, 12:18
                spark1.8 napisała:

                > soner3 napisał:
                > > A na czym polega ten obciach ?
                >
                > za trudne słowo? Poguglaj trochę

                Ja sie nie pytam o znaczenie slowa tylko o to dlaczego
                obciachem jest posiadanie audi w monaco

                > > nawiasem mowiac w taki sposob mozna obalac paktycznie kazda
                > > (oprocz tych naprawde ultraluksusowych) marke
                >
                > uwierz mi, że naprawdę Golf jest niższej klasy od np. Renault
                Laguna

                wierze, chociaz to pojecie bardzo wzgledne i bardziej pasuje tu
                napisac ze innej wielkosci lub z innego segmentu .Mozna
                obrocic kota ogonem i napisac ze Golf R32 jest wyzszej klasy
                samochodem niz laguna 1.6 i to niekoniecznie 15 letnia .

                > > rozumiem ze to spostrzezenie oparte jest juz na wlasnym
                > > doswiadczeniu
                >
                > ja niestety nie rozumiem co autor miał na myśli ;)

                nic na to nie porawdze
                • spark1.8 Re: Detronizator 17.04.08, 12:41
                  > Ja sie nie pytam o znaczenie slowa tylko o to dlaczego
                  > obciachem jest posiadanie audi w monaco

                  np. w Monaco (w Polsce nie, to prestiż). Bo to folcwagen jest. Auto
                  zwyczajne, nie na poziomie, wstyd tym jeździć, coś jak Skoda w Polsce

                  > Mozna
                  > obrocic kota ogonem i napisac ze Golf R32 jest wyzszej klasy
                  > samochodem niz laguna 1.6 i to niekoniecznie 15 letnia .

                  nie można

                  > > ja niestety nie rozumiem co autor miał na myśli ;)

                  > nic na to nie porawdze

                  postaraj się, może potrenuj trochę swobodę wypowiedzi ?
                  • golden71 Re: Detronizator 17.04.08, 12:53
                    > np. w Monaco (w Polsce nie, to prestiż). Bo to folcwagen jest. Auto
                    > zwyczajne, nie na poziomie, wstyd tym jeździć, coś jak Skoda w Polsce

                    He, he, he. A Lamborghini to też "folcwagen"? :) A Jaguar to indyjska Tata, co?
                    Jakie ma znaczenie kto jest akcjonariuszem jakiejś firmy? Że parę części jest
                    wspólnych? Dzisiaj w każdym samochodzie masz te same części - radia,
                    akumulatory, koła, absy, espy, hamulce...
                  • soner3 Re: Detronizator 17.04.08, 13:00
                    spark1.8 napisała:

                    > > Ja sie nie pytam o znaczenie slowa tylko o to dlaczego
                    > > obciachem jest posiadanie audi w monaco
                    >
                    > np. w Monaco (w Polsce nie, to prestiż). Bo to folcwagen jest.
                    Auto
                    > zwyczajne, nie na poziomie, wstyd tym jeździć, coś jak Skoda w
                    Polsce

                    Jesli operujesz takimi argumentami to dalsza dyskusja nie ma
                    sensu

                    > > Mozna
                    > > obrocic kota ogonem i napisac ze Golf R32 jest wyzszej klasy
                    > > samochodem niz laguna 1.6 i to niekoniecznie 15 letnia .
                    >
                    > nie można

                    nie bo nie?

                    > > > ja niestety nie rozumiem co autor miał na myśli ;)
                    >
                    > > nic na to nie porawdze
                    >
                    > postaraj się, może potrenuj trochę swobodę wypowiedzi ?

                    obawiam sie ze szukasz przyczyny nie po tej stronie co CzeBa
                • golden71 Re: Detronizator 17.04.08, 12:49
                  Chłopaki: klasa to jedno, segment to drugie.

                  Segmenty grupują pojazdy według wymiarów, np:
                  - segment C to VW Golf, Opel Astra, Audi A3, BMW 1, Skoda Octavia
                  - segment D to VW Passat, Opel Insignia, Audi A4, BMW 3
                  - segment E to VW Phaeton, Audi A6, Mercedes E, BMW 5

                  Klasy grupują pojazdy według cen w swoich segmentach, np:
                  - klasa premium: BMW, Audi, Mercedes
                  - klasa popularna: Ford, Opel
                  czasem jeszcze wyróżnia się klasy executive, luxury,itd.

          • ramirez Re: Detronizator 18.04.08, 13:31
            spark1.8 napisała:

            > zachary79 napisał:
            >
            > > A4 to konkurent marek Premium czyli MB, BMW i Lexus
            >
            > to przejedź się do np. Monaco i zobacz jaki to obciach mieć audi
            > (nawet modele uznawane u nas za prestiżowe)
            >
            > > innego.. Saab, Volvo czy VW to klasa nizej
            >
            > a w ogóle wiesz co to jest klasa pojazdu? Nie mylisz tego z
            > segmentem? Audi A3 jest wyższej klasy niż volvo V70 ???? !!!
            >
            > > Peugeotach, Ranault, Alfach i innych badziewiach..
            >
            > zajmij się może czymś innym
            >

            Oj chłopcy.
            Po co dyskutowac o faktach. Jesli mówimy o klasie premium w
            poszczególnych segmantach to kazdy majacy pojecie o motoryzacji
            wymienia jednym tchem BMW, Mercedes, Audi, a po namysle dorzuci
            jeszcze Lexusa, Jaguara, Infinity, czy Cadillaca. I nie ma co
            dyskutowac co jest obciachem w Monaco. Taki jest podział przyjety i
            w prasie fachowej i mniej fachowej. Pewne marki mają ambicje
            przedrzec sie do klas premium w poszczególnych segmentach (Audi sie
            to udało) jak Volvo, Alfa, lancia czy Saab ale różnie to wyglada.
            Porównywanie Mondeo z Audi wg mnie nie ma sensu.
            Segment c to np Golf i Megane, ale i BMW 1 czy a3, ale te dwa
            ostatnie graja w innej lidze i kosztuja więcej. Ktoś kto kupuje
            jedynke BMW ma w d....., że Megane kosztuje 60% ceny jego BMW i ma
            schowek w podłodze. Tak samo segment D gdzie jest Laguna, Pasek, czy
            Mondeo ale i BMW 3, Mercedes. tak samo Skoda superb jest w segmencie
            BMW 5, czy merca E a porownania nie maja sensu. Skoda ma w zawiasach
            bele skretna, a BMW wielowachacz chyba ze stopami magnezu!! Rozna
            klasa, rozna cena i brak sensownosci porownan.
        • lukaswu Re: Detronizator 17.04.08, 22:06
          > nowe A4 i Mondeo?? to chyba wolne zarty :) te auta graja w innej
          > lidze.. A4 to konkurent marek Premium czyli MB, BMW i Lexus.. i nic
          > innego.. Saab,

          Poczytaj najpierw o segmentach, sprawdz wymiary i wyposazenie a dopiero pozniej
          rozsmieszaj moje skarpetki.

          Jak A4 jest premium to A6 jest pewnie klasa Bentleya a A8 to na pewno kosmodrom :D.
          • golden71 Klasy a segmenty 18.04.08, 10:24
            Ciągle mylicie pojęcia klasy i segmentu.

            Wymiary samochodu przydzielają go do danego segmentu.
            Cena samochodu przydziela go do klasy.

            Gdyby wymiary decydowały o klasie to autobus Ikarus powinien być bardziej
            luksusowy od Maybacha :)

            Tak, Audi A3 należy do wyższej klasy niż VW Passat, mimo iż jest z niższego
            segmentu. Bo jest drogi i już. A Passat jest tani.
            • lukaswu Re: Klasy a segmenty 18.04.08, 12:02
              Masz racje, nie bylem zbyt precyzyjny. Ale sam chyba przyznasz, ze porownywanie
              A1 i Passata nie ma sensu a klasa jest podzialem nieco na wyrost?

              Dlatego moim zdaniem zawsze nalezy porownywac jablka z jablkami, czyli segmenty.
              Wiadomo, ze im wyzszy segment tym lepsze wyposazenie i (jak mysle) prestiz.
            • ramirez Re: Klasy a segmenty 18.04.08, 13:15
              Dlatego tez autor tekstu piszą o detronizacji Modneo przez A4
              wykazał sie zupełnym brakiem wiedzy na dany temat. To jaby napisał,
              że Skoda Suberb juz nie jest świetnym duzym i wygodnym samochodem,
              bo zdetronizował ją Maybach.
              Przeciez Mondeo konkuruje z Passatem czy Avensisem - i tu w klasie
              sredniej czy jak kto woli segmencie D nie ma konkurencji (moim
              zdaniem) Ale w tym samym segmencie D jast klasa premium jak A4 BMW 3
              czy Merc C. I tu audi szuka rywala. Porównywanie np Nissana Patrola
              z Terenowym Cadilacem ma taki sam sens jak A4 z Mondeo
      • 111slavo Re: Detronizator 17.04.08, 11:09
        Mondeo z pewnoscia nie robi najlepszego wrazenia.
        Inna sprawa, ze z tymi koleczkami od gokarta wyglada zniechecajaco.
        Na dzien dobry w Mondeo powinnym byc montowane kola minimum 17
        calowe, wzglednie 18.

        pozdr
    • golden71 Mam niezłe porównanie 17.04.08, 12:35
      Ponieważ posiadam oba porównywane samochody, tj. Mondeo i najświeższe A4, to
      pokuszę się o własną opinię. Różnica klasy (nie mylić z segmentem) jest
      zdecydowana. Między komfortem podróżowania A4 a Mondeo jest przepaść. A4 jeździ
      ciszej, płynniej, w moim przypadku o wiele lepiej przyspiesza (2.0 benzyna
      kontra 1.8 TFSI). Również wygląd zewnętrzny przemawia za Audi (te LEDy do jazdy
      dziennej). Z drugiej strony, Mondeo jest obszerniejsze. Tylna kanapa i bagażnik.
      Bagażnik w A4 to rzeczywiście nieporozumienie - ma rozmiar 100cmx100cm. Za to w
      Mondeo chyba około 130-140cm szerokości. Wadą Audi jest to, że zaraz mi go
      ukradną, więc do supermarketu lepiej zabrać Mondeo.

      I jeszcze coś. Jeżdżąc Mondeo wiesz, że jeździsz topowym modelem firmy Ford.
      Jeżdżąc A4 wiesz, że nad sobą masz jeszcze A6 i A8 :). Pod tym względem Mondeo
      daje pewne znamiona luksusu...

      • maniek44xx Re: Mam niezłe porównanie 19.04.08, 10:38
        Audi i Mondeo pojawiły się w tym samym momencie ale nie ma się co obawiać o ich
        konkurencyjność bo to zupełnie różne klasy samochodów i zupełnie inny komfort
        jazdy. Już bardziej volvo powinno się bać mondeo bo to ten sam koncern. Ale
        jeśli ktoś przejedzie się fordem i volvo to nie będzie miał złudzeń ze to inne
        klasy samochodów.
    • lukaswu Moj koment do tego hendlingu 17.04.08, 21:59
      Szkoda, ze redaktor nie zauwazyl roznicy w ilosci miejsca w A4 vs Mondeo. A4
      blizej do kompaktu niz do klasy sredniej, choc oczywiscie niby aspiracje Mondeo
      do klasy premium moze niezle rozsmieszyc. Nawet porownujac do Passata A4 wypada
      blado.
      No ale jesli ktos lubi lansik, handling i inne centralnomazowieckie odchyly to
      rispekt.
    • notmyself Skojarzenia 18.04.08, 02:31
      auto.gazeta.pl/auto/51,48316,5126522.html?i=1
      gallery.audiworld.com/gallery/album285/A5070049_medium
      auto.gazeta.pl/auto/51,48316,5126522.html?i=2
      gallery.audiworld.com/gallery/album285/A5070007_medium
      Się chłopaki w Ingolstadt tak zachwycili A5, że co nowy model, to jakiś takie
      nie-coupe-A5 im wychodzi :) I w sumie trudno się dziwić. Niedawno obejrzałem
      sobie taką A5 co się z salonu prosto w korek wytoczyła obok mnie. I to auto robi
      wrażenie. Najciekawsze jest to, że auto wyraźnie odcina się od drogowej
      "szarówki" a mimo to ta linia jest bardzo konserwatywna. No może z wyjątkiem
      przetłoczeń na bagażniku. Taki disko-yuppie, czy też dziany kark, raczej by A5
      nie kupił. Szkoda tylko, że ten był oklepany srebrny a nie dajmy na to niebieski
      perłowy. W każdym razie, dopóki dzieci nie podrosną A5 to raczej najlepsze A z
      oferty.

      Nawiasem mówiąc, jeśli ktoś narzeka na brak miejsca w A4 to chyba nie rozumie
      oferty Audi. Otóż kilka kliknięć w konfigurator pozwala zauważyć, że w ofercie
      jest nieco większe od A6, jeszcze większe A8 i jeszcze większe A8 lang. A jeśli
      to wciąż mało no to można kupić całkiem duże Q7 i wozić mondeo w bagażniku.

      PS. Widzę, że Wojtek dalej broni się na z góry upatrzonych pozycjach :)
      Pozdrawiam serdecznie! Nie można Ci odmówić wytrwałości.
      • sniperslaststand Re: Skojarzenia 18.04.08, 19:30
        Cześć Not! Chyba bardzo dawno nie pisałeś, dobrze Ciebie tu czytać ponownie.

        Jak można się z Tobą skontaktować? Odbierasz czasem gazetowe maile?


        Ostatnio był pewien wątek o AWD i pewne sprawy pozostały nieodpowiedziane (koszty torsena i haldexa):
        forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=78028927
        Może zajmiesz stanowisko?


        > Nawiasem mówiąc, jeśli ktoś narzeka na brak miejsca w A4 to chyba nie rozumie
        > oferty Audi. Otóż kilka kliknięć w konfigurator pozwala zauważyć, że w ofercie
        > jest nieco większe od A6, jeszcze większe A8 i jeszcze większe A8 lang.

        Ale A4 konkuruje z Mondeo i nic dziwnego, że ludzie porównują i że podkreślają przewagę przestrzeni w środku w Fordzie.
        Zaś obecne A6 w kwestii przestrzeni wewnątrz w zasadzie jest identyczne z A4. Wspominałem o tym tu:
        forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=78206429&a=78313253
        tylko fotek nie dorzuciłem bo wtedy nie wyszukałem:
        images.auto-motor-und-sport.de/hps/img/hxmedia/mpsams/2007/12/67qh8o2Beu_FfM_450x300.jpg
        images.auto-motor-und-sport.de/hps/img/hxmedia/mpsams/2007/09/1xZCUYG3loXpts_450x300.jpg
        • 01boryna Re: Skojarzenia 19.04.08, 11:42
          sniperslaststand napisał:




          > Ale A4 konkuruje z Mondeo i nic dziwnego, że ludzie porównują i że podkreślają
          > przewagę przestrzeni w środku w Fordzie.


          A4 konkuruje z 3-er, C-Klasse, S60. Wierz mi



          > Zaś obecne A6 w kwestii przestrzeni wewnątrz w zasadzie jest identyczne z A4.


          Takie zdjecia malo mowia o wymiarach. Ktos wspominal o porownaniu wymiarow we
          wnetrzach tych samych przestrzeni i na dodatek w cm i mm.
          Na oko to tak niepewnie...
          • sniperslaststand Re: Skojarzenia 19.04.08, 22:11
            01boryna napisał:

            > A4 konkuruje z 3-er, C-Klasse, S60. Wierz mi

            W sensie cenowym tak. Ale w sensie wyrafinowania technicznego, poziomu zawieszenia, parametrów silników, wyników EuroNCAP, przestroności i jakości dobre auta innych producentów są coraz bliżej.

            Oczywiście najdroższe wersje w stylu M, AMG i RS nadal nie mają konkurencji, ale i one stanowią promile sprzedaży. Dominujące ~2 litrowe diesle już jak najbardziej można porównywać. Nieprzypadkowo w tekście tyle odniesień było do Mondeo.


            > Takie zdjecia malo mowia o wymiarach. Ktos wspominal o porownaniu wymiarow we
            > wnetrzach tych samych przestrzeni i na dodatek w cm i mm.

            Jam to był:
            forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=78206429&a=78313253


            > Na oko to tak niepewnie...

            Zgadzam się, stąd najpierw było wymiarowanie, a później jeszcze zdjęcia na potwierdzenie.
        • soner3 Re: Skojarzenia 19.04.08, 11:47
          sniperslaststand napisał:


          > Zaś obecne A6 w kwestii przestrzeni wewnątrz w zasadzie jest
          identyczne z A4. W

          Ktos ci radzil zebys poszedl do salonu i porownal oba
          modele i mial racje .
          Roznica jest naprawde wyrazna i nic tu te teorie z cm i
          nakladaniem na siebie obrazow nie zmieni.
    • ramirez Detronizator 18.04.08, 13:00
      Raczej bzdura. Przeciez to zupełnie inna bajka. Audi A4 konkuruje z
      BMW serii 3, Mercedesem C. I tu wiadomo - pod wzgledem silnika i
      prowadzenia nadal rzadzi BMW.
      Mondeo konkuruje z całą rzesza popularnych aut klasy średniej jak
      Passat, Avensis, C5, 407, Laguna, 93, 159 czy jeszcze wielu innych
      dziwnych tworów - i tu jest pewne dla kazdego kto jexdził Mondeo -
      zamiata konkurentami podłogę - ale porównywanie do aut klasy premium
      to pomyłka - ale standardem jest w naszym kraju ignorancja i zupełne
      nieprzygotowanie wielu dziennikarzy - stąd takie bzdurne artykuły.
      Sam tytuł idiotyczny, albo autor pomyka Panda a to audi to był
      pierwszy dobry wóz jakim jechał
      • v-6 Re: Jaki artykuł, takie komentarze. 18.04.08, 17:00
        Witam!
        Oparty na błędnym założeniu, płytki i niechlujny tekst wydaje owoce:
        spark donosi, że audi w Monaco to taki obciach, że właścicieli do kasyna nie wpuszczają. Daj znać, kiedy wprowadzą opaski na ramię z czterema kółkami.
        Blankietowy podejrzewa właścicieli audi o skrywanie straszliwej tajemnicy: ich auto po tysiącu kilometrów rozsypało się w środku. Bład, kolego. Taką wiedzę posiadaja jedynie ci, którzy na widok nowego audi mogą się tylko ślinić jak pedofil w Smyku.
        Lukaswu pokićkały się klasy, marki i segmenty. Proponuje szkółkę niedzielną: automat a manual, sztywny most a zawieszenia niezależne i takie tam.
        Obaj ostatni są wyznawcami prostej jak cep metody oceny samochodów: bierze sie współczynnik wielkość/cena i kropka. Im większy, tym lepsze auto. Tylko nie rozumiem, dlaczego na idola wybrali sobie mondeo. Jest przecież hyundai sonata. Równie duży, jeszcze tańszy i jeszcze szybciej rdzewieje. Będziecie zachwyceni!
        Pozdrawiam
        v-6
        P.S. O innych przewagach sonaty i serwisu hyundaia w Motorze nr 16/2008.
          • v-6 Re: Jaki artykuł, takie komentarze. 18.04.08, 20:56
            golden71 napisał:

            > No, no, równo przejechałeś się po wszystkich :) Teraz już się nikt nie odezwie
            > w
            > tym wątku... Przecież nie po wszystkich ... większość zauważyła natychmiast bezsens i błędy artykułu i nie dała się wpuścić w maliny. Jednak przyznasz, że kilka wypowiedzi zasługiwało na ripostę, a nie polemikę, no bo polemizować z czymś takim się nie da. A najśmieszniejsze, że ja też wysoko cenię mondeo, tylko na właściwym miejscu.
            Pozdrawiam
            v-6
            • spark1.8 Re: Jaki artykuł, takie komentarze. 19.04.08, 18:26
              golden71 napisał:
              > He, he, he. A Lamborghini to też "folcwagen"? :) A Jaguar to
              indyjska Tata, co?
              Jakie ma znaczenie kto jest akcjonariuszem jakiejś firmy? Że parę
              części jest
              wspólnych? Dzisiaj w każdym samochodzie masz te same części - radia,
              akumulatory, koła, absy, espy, hamulce...


            • spark1.8 Re: Jaki artykuł, takie komentarze. 19.04.08, 18:41
              golden71 napisał:
              > He, he, he. A Lamborghini to też "folcwagen"? :) A Jaguar to
              > indyjska Tata, co?

              no i o czym to świadczy? Że Tata będzie montował swoje silniki do
              Jaguara? A jaki model Lambo ma chociaż jeden pstryczek od VW?

              >Że parę
              >części jest
              >wspólnych? Dzisiaj w każdym samochodzie masz te same części - radia,
              >akumulatory, koła, absy, espy, hamulce...

              zdradzę Ci w tajemnicy, że Seat/Audi/VW/Skoda mają też te same płyty
              podłogowe :)



        • lukaswu Re: Jaki artykuł, takie komentarze. 20.04.08, 00:06
          Ehhh... No niech ci bedzie, klekam po prostu przed toba.
          Ustalmy moze co porownujemy- marki, klasy czy segmenty? Ja sie odnosze do
          porownania przytoczonych aut, tj mondziaka i a4. Jaka metode porownawcza (skoro
          moja jest prosta jak cep) Ty proponujesz? Byle nie trwala on dluzej niz
          wypuszczenie na rynek nastepnego modelu. Chetnie tez poznam jakas wage do
          wielkosci zwanej prestizem. Oczywiscie obiektywna.

          PS. A tak w ogole to Mondeo bylo dla mnie duzym rozczarowanie (poszukaj na
          gazecie, kiedys opisywalem swoje wrazenia z jazdy probnej), choc oczywiscie nie
          rozumiem slinienia sie nad A4 (mimo, ze wlasciwie mozna powiedziec, ze jestem
          VAGowcem)
          PS2. Piszac o Sonacie, albo wykazales sie kiepskim sarkazmem, albo elementarna
          niewiedza, na temat cen chocby.

          • v-6 Odpowiedź lukaswu 20.04.08, 16:39
            Witam!
            Będę cytował po kolei twoje wypowiedzi, które wzbudziły mój sprzeciw:
            1. "Jak A4 jest premium to A6 jest pewnie klasa Bentleya, a A8 to na pewno kosmodrom."
            Nadal nie widzisz bezsensu tego zdania? Na dodatek "A4 JEST premium", tak się powszechnie uważa. Tylko niby jak mam ci to udowodnić? Może po prostu trochę poczytasz?
            2. "Szkoda, że redaktor nie zauważył różnicy w ilości miejsca w A4 versus Mondeo. A4 bliżej do kompaktu niż do klasy średniej ..."
            Nie zauważył, bo w niespodziewanym przebłysku świadomości przpomniał sobie, że A4 NIE CHCE być większe od Mondeo. Mercedes C i BMW 3 są mniejsze od nowego A4 i nikt z tego nie robi zarzutu. Bo w klasie premium nie chodzi o to, żeby mieć najwięcej centymetrów. Poza tym mam wrażenie, że ty piszesz o poprzednim A4, któremu rzeczywiście "bliżej do kompaktu". O nowym tego już powiedzieć nie można, bo rozstaw osi 281 cm to na pewno nie kompakt.
            3. "Jaką metodę porównawczą (skoro moja jest prosta jak cep) ty proponujesz? Byle nie trwała ona dłużej niż wypuszczenie na rynek nowego modelu."
            Podtrzymuję w całej rozciągłości to, co wcześniej napisałem. Stosowanie współczynnika wielkość/cena jako uniwersalnego wytrycha jest proste jak cep, oczywiście szybkie i nic nie daje. Moja metoda polega na uważnej lekturze testów porównawczych. Dawno już mądrzejsi ode mnie wymyślili, jakie parametry samochodów powinno się porównywać. Jest ich kilkadziesiąt, więc daruj, że nie wymienię. Potem rzecz jasna możesz odrzucić te, które dla ciebie nie są istotne (jak ekonomiczość dla bogatego), ale to wcale nie znaczy, że one obiektywnie przestaną istnieć. I nic nie poradzę, że staranna lektura testu porównawczego trochę trwa. Może nie tak długo, jak "wypuszczenie na rynek nowego modelu", ale pewnie z godzinę ... Różnica między nami polega na tym, że mnie takie kawałki nie nudzą, a czasu poświęconego na ich czytanie nie żałuję. Ty najwyrażniej wolisz dzielenie się subiektywnymi (i powierzchownymi) opiniami. Twoje prawo, ale bądż ostrożny, bo motoryzacja to jednak dziedzina wymierna i na impresjach można się nieżle przejechać, a nawet ośmieszyć.
            4. "Chętnie też poznam jakąś wagę do wielkości zwanej prestiżem."
            Nie u mnie. Nigdy i nigdzie nie napisałem, że cenię Audi ze względu na jego - prawdziwy czy rzekomy - prestiż. Przeciwnie, jeździłem toyotą, oplem, citroenem i nigdy nie czułem się z tego powodu gorszy. Owszem, kiedy było mnie stać kupiłem Audi, ale jego prestiż miałem gdzieś. W moim przypadku chodziło o solidne wykonanie i niezawodność, bo dopiero wychodziłem z traumy, jaką mi zafundował Citroen C5.
            5. "Pisząc o Sonacie, albo wykazałeś się kiepskim sarkazmem, albo elementarną niewiedzą, na temat cen choćby."
            No cóż, lubię sarkazm. Kiepski? Są tacy, którym się podoba. A wiedzę o wadach Sonaty (m.in. rdzewienie) czerpałem z testu opublikowanego w Motorze nr 16/2008 - co przecież napisałem w postscriptum do mojego postu. Jeśli więc nie zgadzasz się z tą opinią, napisz do redakcji Motoru i oskarż ich o "elementarną niewiedzę". Chętnie przeczytałbym ich odpowiedź. Na koniec o mojej elementarnej niewiedzy "na temat cen choćby". Bo napisałem, że Sonata jest tańsza od Mondeo? Proszę bardzo: Sonata z dwulitrowym dieslem, 140 KM (takie auto testował Motor), wersja style - 75,900. Czterodrzwiowe Mondeo z dwulitrowym dieslem, 140 KM, wersja ambiente (tańszej już nie ma) - 94,000. Wersja trend, porównywalna ze style Hyundaia pod względem wyposażenia - 97,700. Źródło: strony internetowe Hyundaia i Forda. I to by było na tyle.
            Pozdrawiam
            v-6

            • lukaswu Re: Odpowiedź lukaswu 20.04.08, 19:08
              Hej,

              mialem sie wstrzymac, ale jednak nie moge.


              > 1. "Jak A4 jest premium to A6 jest pewnie klasa Bentleya, a A8 to na pewno kosm
              > odrom."
              > Nadal nie widzisz bezsensu tego zdania? Na dodatek "A4 JEST premium", tak się p
              > owszechnie uważa. Tylko niby jak mam ci to udowodnić? Może po prostu trochę poc
              > zytasz?

              Nie widzisz sarkazmu w tym porownaniu do kosmodromu? Naprawde uwazasz, ze A4 to
              klasa premium? Widac bogowie marketingu sa niewzwykle skuteczni. W/g tych
              marketingowcow Octavia to samochod klasy sredniej, z tym tez sie zgodzisz?

              > 2. "Szkoda, że redaktor nie zauważył różnicy w ilości miejsca w A4 versus Monde
              > o. A4 bliżej do kompaktu niż do klasy średniej ..."
              > Nie zauważył, bo w niespodziewanym przebłysku świadomości przpomniał sobie, że
              > A4 NIE CHCE być większe od Mondeo. Mercedes C i BMW 3 są mniejsze od nowego A4
              > i nikt z tego nie robi zarzutu. Bo w klasie premium nie chodzi o to, żeby mieć
              > najwięcej centymetrów. Poza tym mam wrażenie, że ty piszesz o poprzednim A4, kt
              > óremu rzeczywiście "bliżej do kompaktu". O nowym tego już powiedzieć nie można,
              > bo rozstaw osi 281 cm to na pewno nie kompakt

              W piatek jeszcze raz sie wybralem do salonu Audi i Forda a przypadkiem w
              czwartek bylem w Hyundaiu (to za moment). Wybralem sie bo mnie wkurzyl ten
              artykul niebywale. Auta z generacji na generacje rosna, ale rosna wlasciwie
              wszystkie wiec auto rodzinne pozostaja autem rodzinnym a nie nagle z generacji
              na generacje z kompaktu robi sie sredniak. Przyznam sie otwarcie, ze wymiary
              tego nowego audika sprawdzilem dopiero teraz,ale wrazenie moje po raz wtory
              pozostalo takie samo- tam miejsca nie ma. Nie ma go ani w kabinie ani w
              bagazniku, nie mam pojecia co się stalo z tymi centymetrami. Nie wiem, moze cos
              nie tak z ergonomia,ale jako osobie sredniego wzrostu mi brakuje tam przestrzeni
              zyciowej.
              Nie zgadzam sie z toba, ze ilosc miejsca sie nie liczy- to sa auta na codzien,
              projektowane do uzytku codzienngeo/wakacyjnego, rodzinne jako pierwszy samochód
              w domu, kompakt jako drugi i wielkosc jest jednym z podstawowych czynnikow
              oceny. To ze rodzinnymi autami u nas sa Fabie, to juz wina ekonomii, ale
              zalozenia projektowe do A4 i Mondeo sa inne.

              > 3. "Jaką metodę porównawczą (skoro moja jest prosta jak cep) ty proponujesz? By
              > le nie trwała ona dłużej niż wypuszczenie na rynek nowego modelu."
              > Podtrzymuję w całej rozciągłości to, co wcześniej napisałem. Stosowanie współcz
              > ynnika wielkość/cena jako uniwersalnego wytrycha jest proste jak cep, oczywiści
              > e szybkie i nic nie daje. Moja metoda polega na uważnej lekturze testów porówna
              > wczych. Dawno już mądrzejsi ode mnie wymyślili, jakie parametry samochodów powi
              > nno się porównywać. Jest ich kilkadziesiąt, więc daruj, że nie wymienię. Potem
              > rzecz jasna możesz odrzucić te, które dla ciebie nie są istotne (jak ekonomiczo
              > ść dla bogatego), ale to wcale nie znaczy, że one obiektywnie przestaną istnieć
              > . I nic nie poradzę, że staranna lektura testu porównawczego trochę trwa. Może
              > nie tak długo, jak "wypuszczenie na rynek nowego modelu", ale pewnie z godzinę
              > ... Różnica między nami polega na tym, że mnie takie kawałki nie nudzą, a czasu
              > poświęconego na ich czytanie nie żałuję. Ty najwyrażniej wolisz dzielenie się
              > subiektywnymi (i powierzchownymi) opiniami. Twoje prawo, ale bądż ostrożny, bo
              > motoryzacja to jednak dziedzina wymierna i na impresjach można się nieżle przej
              > echać, a nawet ośmieszyć.

              Nie odpowiedziles wlasciwie na pytanie. Moja ocena jest subiektywna (gdzie
              twierdzilem inaczej), ale twoja tez jest! Co to za odrzucenie paliwozernosci z
              oceny bo ci tak wygodniej?
              Lepsza prosta i obiektywna metoda porownacza poszczegolnych parametrow niz
              zlozona a przez to subiektywna, bo do poszczegonych czynnikow musisz dodac swoje
              subiektywne wagi. Zauwaz, ze nigdzie np nie wspomnialem o ergonomii, jakosci
              wykonczenia, kosztow serwisu, awaryjnosci, straty wartosci, dostepnosci czesci,
              zestrojenia skrzyn, wlasnosci jezdnych, itp itd. Porownanie twoja metoda nie ma
              sensu z obiektywnego punktu widzenia, bo ktora dziewczyna jest ladniejsza? Ta
              ktora sie tobie podoba bardziej akurat w tym momencie, natomiast wymiary mozemy
              bezkarnie porownywac ;) i bedzie to ocena obiektywna.

              > 4. "Chętnie też poznam jakąś wagę do wielkości zwanej prestiżem."
              > Nie u mnie. Nigdy i nigdzie nie napisałem, że cenię Audi ze względu na jego - p
              > rawdziwy czy rzekomy - prestiż.

              Takie wrazenie odnioslem z Twoich postow, być może mylne.

              > 5. "Pisząc o Sonacie, albo wykazałeś się kiepskim sarkazmem, albo elementarną n
              > iewiedzą, na temat cen choćby."
              > No cóż, lubię sarkazm. Kiepski? Są tacy, którym się podoba. A wiedzę o wadach S
              > onaty (m.in. rdzewienie) czerpałem z testu opublikowanego w Motorze nr 16/2008
              > - co przecież napisałem w postscriptum do mojego postu. Jeśli więc nie zgadzasz
              > się z tą opinią, napisz do redakcji Motoru i oskarż ich o "elementarną niewied
              > zę". Chętnie przeczytałbym ich odpowiedź.

              A to mnie akurat slabo interesuje czy rdzewieje czy nie, nie czytalem artykulu
              nie komentuje- w Sonacie spedzilem za malo czasu a i opis znow bylby subiektywny.

              >Na koniec o mojej elementarnej niewie
              > dzy "na temat cen choćby". Bo napisałem, że Sonata jest tańsza od Mondeo? Prosz
              > ę bardzo: Sonata z dwulitrowym dieslem, 140 KM (takie auto testował Motor), wer
              > sja style - 75,900. Czterodrzwiowe Mondeo z dwulitrowym dieslem, 140 KM, wersja
              > ambiente (tańszej już nie ma) - 94,000. Wersja trend, porównywalna ze style Hy
              > undaia pod względem wyposażenia - 97,700. Źródło: strony internetowe Hyundaia i
              > Forda. I to by było na tyle.
              > Pozdrawiam
              > v-6
              >

              Przyjme, ze to Twoja pomylka a nie zla wola, ale znow nie porownujesz
              obiektywnie: cena katalogowa Sonaty o której piszesz to 92900 a Mondeo 89000
              (lub Trend mondziakowy 92700) . Przykro mi, tylko takie pdfy są na stronach Forda.

              Albo porownaj promocyjna cene Sonaty (75900, starej sprzed face liftingu, nowy
              cennik gdzies zapodzialem) z promocyjna Mondeo (której nie chce mi się
              przeliczac, bo dziś jest a jutro może nie być; w tym wypadku stara Sonata na oko
              wychodzi taniej), a nie jedna cena promocyjna a druga już nie.

              pozdr.

              luk
              • v-6 Re: Odpowiedź lukaswu 20.04.08, 21:04
                Chyba osiągamy konsensus:
                1. Nie wiem, czy audi zasługuje na nazwę marki premium, nie ja je tak spozycjonowałem. Ale zdecydowana większość uważa, że tak.
                2. Octavii nie zaliczam do klasy średniej i nawet to gdzieś napisałem, bodaj w w wątku o rankingu ADAC.
                3. Że a4 małe jest, to wiem, miałem. Zgadzam się też, że nawet w klasie premium dobrze jest o parę centymetrów przewyższać konkurentów, co audi właśnie wykonało. Ale konkurentów "ze swojej sfery", nie mondeo. Gdzie się te centymetry w audi podziewają, też się zastanawiałem. Może to konieczność rezerwowania miejsca na potężne i skomplikowane zespoły napędowe?
                4. Co do ciągłego "puchnięcia" współczesnych aut to się zgadzam w 100%.
                Też mnie wkurza ten trynd, szczególnie, że mam mały garaż. A i miejsca parkingowe u nas nie takie, jak w Stanach.
                5. Odrzucenie paliwożerności to był tylko przykład. Sam tego nie robię, chociaż nie jest to dla mnie najważniejsze kryterium, bo ostatnio stosunkowo mało jeżdżę.
                6. Przytoczona przeze mnie cena sonaty jest rzeczywiście promocyjna, ale po prostu taka teraz obowiązuje, bodaj od 20.02. Nic mi nie wiadomo o promocyjnych cenach na mondeo. Są promocje na pakiety wyposażenia, ale to przecież się i tak dodaje. Byłoby dziwne, gdyby nowy model znanej marki, wprowadzony z dużym hukiem (rola w Bondzie), był od początku sprzedawany z upustem. Ford to jednak nie citroen, choć na tym forum wielu tak uważa.
                Pozdrawiam
                v-6
                • lukaswu Re: Odpowiedź lukaswu 21.04.08, 19:07
                  v-6 napisał:

                  > Chyba osiągamy konsensus:
                  > 1. Nie wiem, czy audi zasługuje na nazwę marki premium, nie ja je tak spozycjon
                  > owałem. Ale zdecydowana większość uważa, że tak.

                  To sie zgadzamy, ze wiekszosc tak uwaza.

                  > 2. Octavii nie zaliczam do klasy średniej i nawet to gdzieś napisałem, bodaj w
                  > w wątku o rankingu ADAC.
                  > 3. Że a4 małe jest, to wiem, miałem. Zgadzam się też, że nawet w klasie premium
                  > dobrze jest o parę centymetrów przewyższać konkurentów, co audi właśnie wykona
                  > ło. Ale konkurentów "ze swojej sfery", nie mondeo. Gdzie się te centymetry w au
                  > di podziewają, też się zastanawiałem. Może to konieczność rezerwowania miejsca
                  > na potężne i skomplikowane zespoły napędowe?
                  Wikipedia (angielska) podaje co nastepuje: "The Audi A4 is a luxury compact
                  executive car produced by the German automaker Audi since 1994". Proponuje pax.

                  > 4. Co do ciągłego "puchnięcia" współczesnych aut to się zgadzam w 100%.
                  > Też mnie wkurza ten trynd, szczególnie, że mam mały garaż. A i miejsca parkingo
                  > we u nas nie takie, jak w Stanach.

                  Ja mam wrazenie, ze bezpieczenstwo powoduje wzrost wielkosci- jednak im wiecej
                  cm zelastwa tym wiecej energii konstrukcja moze pochlonac. W audi mamy jeszcze
                  wzdluznie ustawione silniki co ma tez niebagatelne znaczenie.


                  > 5. Odrzucenie paliwożerności to był tylko przykład. Sam tego nie robię, chociaż
                  > nie jest to dla mnie najważniejsze kryterium, bo ostatnio stosunkowo mało jeżd
                  > żę.
                  > 6. Przytoczona przeze mnie cena sonaty jest rzeczywiście promocyjna, ale po pro
                  > stu taka teraz obowiązuje, bodaj od 20.02. Nic mi nie wiadomo o promocyjnych ce
                  > nach na mondeo. Są promocje na pakiety wyposażenia, ale to przecież się i tak d
                  > odaje. Byłoby dziwne, gdyby nowy model znanej marki, wprowadzony z dużym hukiem
                  > (rola w Bondzie), był od początku sprzedawany z upustem. Ford to jednak nie ci
                  > troen, choć na tym forum wielu tak uważa.

                  Ja odkopalem cennik na Sonate i nowa, na ktora nie ma zadnej promocji kosztuje
                  89900 i tez w tej chwili nie ma promocji.

                  Citroen i Ford... Z tego co sie orientuje to po wpadkach z wtryskiwaczami Ford
                  bierze nowe silniki dizla od PSA i sa one wkladane do Focusow. Do mondziakow
                  podobno dalej sa wkladane stare jednostki, ale jak mi pan w salonie powiedzial,
                  zmienili producenta tych wtryskiwaczy. Za te informacje nie daje glowy.

                  pozdr.

                  luk
                  • 1realista ściema i tyle z tym premium. 21.04.08, 22:17
                    no wexmy takie go focusa st. To jest auto klasy premium czy nie? albo były takie czasy że pospolite renault miało wyższy poziom bezpieczeństwa i ilości poduszek jak tzw klasa premium. no co jest w końcu tym premium? Niemcy robia papke marketingową aby móc wyciagac kase od klientów. Szwedzi zresztą też. No bo takie audi 50 ( czyli polo) było segmentu b ale już audi 80 segmentu D. A taki logan np uznaja że jest w segmencie B.A jest w nim wiecej miejsca niz w kompaktowym golfie. Kompletny belkot marketingowy. A4 to jest zwykłe a3 tyle ze w kombi i sedanie czyli kompakt po prostu. Bmw serii 3 i merc c klasa to są kompakty i nie słusznie je sie zalicza do klasy D. Odpowiednikiem audi a8 , bmw 7 sa peugeot 607 i citroen C6. I takie są współczesne realia a nie jakieś przyporzadkowanie marketingu wrzucajace te dwa ostatnie w klasę nizej. Ze nie maja supersilników v12? Bo są ekologiczne i nie ma takiej potrzeby. Zreszta podobnie z nazewnictwem citroen z modelem C3 nieslusznie wychodzi kapkę w górę. Po prostu dzisiaj wyniku wzrostu wielkosci ( i wyposażenia) pojazdow pokiełbasiło sie w klasach i pora na nowe uporzadkowane nazewnictwo.
                  • golden71 Re: Odpowiedź lukaswu 22.04.08, 12:30
                    > Wikipedia (angielska) podaje co nastepuje: "The Audi A4 is a luxury
                    > compact executive car produced by the German automaker Audi since
                    > 1994". Proponuje pax.

                    No i tak właśnie bywa kiedy komuś "się wydaje", że rozumie tekst w obcym
                    języku... Termin "compact executive car" wcale nie oznacza samochodu
                    kompaktowego lecz coś w rodzaju "mniejszego samochodu dyrektorskiego"! Jego
                    synonimem jest "large family car". Samochód kompaktowy (np. Golf, Focus) to
                    "small family car".
                    • lukaswu Re: Odpowiedź lukaswu 22.04.08, 18:26
                      No to zes blysnal. Wiec wikipedii ciag dalszy o "Compact executive car", skoro
                      nie chcialo Ci sie sprawdzic:

                      Dimensionally, these vehicles are often shorter than large family cars, and the
                      rear leg room and boot/trunk size is smaller to accommodate larger engines.

                      Oczywiscie mozemy dyskutowac czy to jest mniejszy samochod rodzinny (kompakt?)
                      czy kompakt (kompakt-kompakt).
                      • golden71 Re: Odpowiedź lukaswu - schizofrenia 23.04.08, 08:09
                        To już chyba schizofrenia. O co ja się spieram? O to czy A4 to segment D? To tak
                        jakbyśmy dyskutowali o tym, czy rower jest pojazdem mechanicznym...

                        Przestaję rozumieć o co chodzi. Według Ciebie A4 jest w segmencie VW Golfa, tj.
                        kompaktów?? To znaczy, że A3 jest w segmencie ... Opla Corsy?

                        Zajrzałem na Wikipedię i widzę na stronie:

                        en.wikipedia.org/wiki/Car_classification
                        ładną tabelkę, która pokazuje amerykańską, brytyjską i europejską klasyfikację,
                        w której A4 "jak byk" wpisane jest do segmentu D. Notabene wg klasyfikacji
                        amerykańskiej A4 należy do "entry-level luxury car", a Passat do "mid-size car".
                        • lukaswu Re: Odpowiedź lukaswu - schizofrenia 24.04.08, 08:50
                          Moze i masz racje- super tabelka, choc amerykanska kwalifikacja moze byc
                          dyskusyjna- najpierw chcialbym zobaczyc wersje amerykanskie i europejskie tych aut.

                          Zawsze mi sie wydawalo, ze "Compact executive car" to segment C, zwlaszcza, ze w
                          przypadku AUDI jakies to wszystko ciasnawe. Tabelka mnie przekonuje co chyba
                          konczy dyskusje.

                          pozdr.

                          luk
    • sniperslaststand Mondeo, A4 i inne: tako rzecze wyrocznia w Delfach 20.04.08, 23:36
      Znalazłem stosowny do kontekstu test porównawczy na ulubionym portalu fanów niemieckiej motoryzacji - zestawiono ze sobą Mondeo, A4, 3, C, Passata i Lagunę.

      O dziwo, nikt nie sugerował, że porównanie aryjskiego premium w kontekście motoryzacyjnego plebsu jest nie na miejscu.

      Oczywiście, skrupulatni Niemcy doszli do wnioski, że wszystko wygrali, a jakże. (1 - A4, 2 - BMW 3, 3 - Passat, 4 - Mondeo, 5 - Mercedes C, 6 - Laguna).

      Ja proponuję jednak nieco bardziej logiczne punktowanie, niż wybrała wyrocznia. Na razie cena jest po prostu składową oceny o dużej wadze. Moim zdaniem, to złe podejście, ponieważ z ceną samochodu koreluje tak naprawdę każdy inny jego element: ilość godzin spędzonych przez inżynierów nad autem, jakość efektów pracy tychże inżynierów, złożoność użytych technologii, jakość montażu, zarządzanie firmą i setki innych aspektów.

      Projekt nowego auta jest zawsze ściśle ograniczony czasem i budżetem, i ten jest najlepszym producentem, kto w danym budżecie umie dać najwięcej.

      Stąd więc wniosek: weźmy punkty zebrane przez auto, bez uwzględniania punktów za cenę (odejmiemy je) i podzielmy owe punkty przez pieniądze, jakie producent za produkt chce. Najlepszy (najwyższy) stosunek zebranych punktów do ceny wygrywa.

      Tak też zrobiłem.

      Tabelka, w kolejnych wierszach:
      - model
      - zajęte miejsce podług wyroczni
      - sumaryczna ilość punktów
      - ilość punktów uzyskanych w kategorii "cena" (będą odjęte, aby nie uwzględniać tego samego dwa razy)
      - cena w EUR
      - stosunek suma punktów, po odjęciu tych za "cenę", do ceny (nazwijmy go faktor X)
      - miejsce zgodnie z nowym sposobem punktowania
      - ciekawostka 1: o ile procent w plecy na punktach jest dany model, jeśli maksymalną liczbę punktów uznamy za 100%
      - ciekawostka 2: o ile procent w plecy na faktorze X jest dany model, jeśli najwyższy faktor uznamy za 100%

      Pseudotabelka pewnie cała się rozsypie, ale trudno.

      A4______BMW 3___Passat__Mondeo__C_______Laguna
      1_______2_______3_______4_______5_______6
      3110____3070____3030____3012____3002____2965
      185_____187_____200_____194_____178_____213
      30400___29950___27775___28700___31892___25650
      0,09622_0,09626_0,10189__0,09819__0,08855_0,10729
      5_______4_______2_______3_______6_______1
      0_______-1,29____-2,57___-3,15____-3,47____-4,66
      -10,32__-10,28___-5,03____-8,48____-17,47___0
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się