Dodaj do ulubionych

VW Golf V GTI Concept

        • greenblack Re: VW Golf V GTI Concept 09.09.03, 17:22
          Gość portalu: Lolo napisał(a):

          > Zrzynają przez ramię od Japońców, bez dwu zdań.

          Nie wiem, o co Ci chodzi, jakkolwiek Mazdy, Toyoty, Hondy, Subaru projektują
          Europejczycy lub Amerykanie.


          Pozdrawiam
          • Gość: Lolo Re: VW Golf V GTI Concept IP: 62.233.201.* 09.09.03, 18:04
            greenblack napisał:

            > Gość portalu: Lolo napisał(a):
            >
            > > Zrzynają przez ramię od Japońców, bez dwu zdań.
            >
            > Nie wiem, o co Ci chodzi, jakkolwiek Mazdy, Toyoty, Hondy, Subaru projektują
            > Europejczycy lub Amerykanie.
            >
            >
            > Pozdrawiam

            Tia, jasne, ale nie wiem czy kiedykolwiek na prawdę interesowałeś się japońskim
            wzornictwem przemysłowym albo ich technologią, która ładują pod maski Mazd,
            Toyot, itp., itd...

            Chyba nie bardzo:

            forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=7772939&a=7775499
            Mazda Design to wg. Ciebie Europejczycy i Amerykanie - no jasne...

            Cytat:

            "Mazda zaprezentuje na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie nad
            Menem zupełnie nowy pojazd koncepcyjny swojej konstrukcji - nazwany wstępnie
            Kusabi. Jest to niewielki, lekki samochód sportowy, napędzany silnikiem
            wysokoprężnym, mieszczący się w segmencie aut kompaktowych. Kusabi pokazuje jak
            wiele możliwości stoi jeszcze przed nowoczesnymi silnikami diesla. Zastosowana
            jednostka o pojemności 1,6 litra, pracująca w systemie common-rail, gwarantuje
            osiągi i charakterystykę jazdy typową dla wielu innych sportowych modeli.
            Kusabi po japońsku znaczyć może klin, lub "wejść klinem", "torować drogę czemuś
            nowemu". Nazwa o tyle uzasadniona, ze auto ma kształt klina. To rozwiązanie,
            które przydać ma lekkości jest z upodobaniem stosowane przez projektantów aut
            studyjnych i również niestety z upodobaniem zarzucane przy okazji kierowania
            aut do produkcji."

            Wszystko zrobili pewnie Amerykanie, no nie? Tylko czemu np. w amerykańskich
            uczelniach i instytutach naukowych większość kadry naukowej stanowią Azjaci a
            nie Europejczycy i native? Pewnie dlatego, że jest ich wogle więcej na świecie -
            odpowiesz...

            Wracając do tematu - VW nie jest głupi i zrzyna od najlepszych - Ty też w
            szkole zrzynałeś od kujona a nie od baranów co zostają w klasie na drugi rok,
            raczej.

            pozdro

            Lolo

            • greenblack Re: VW Golf V GTI Concept 09.09.03, 18:18
              Gość portalu: Lolo napisał(a):

              > Tia, jasne, ale nie wiem czy kiedykolwiek na prawdę interesowałeś się
              japońskim
              >
              > wzornictwem przemysłowym albo ich technologią, która ładują pod maski Mazd,
              > Toyot, itp., itd...

              Nie ma co porównywać Mazdy z Toyotą. To zupełnie inny wymiar. O jakiej
              japońskiej technologii w Mazdach mówisz? O silniku jakże japońskiego Pana
              Wankla, Pana Millera? O automatycznych skrzyniach Forda? O płytach podłogowych
              w 3, 6 i 2 z Forda? O dieslach z francuskiego PSA? A może o jakże japońskiej
              Maździe Tribute?


              > wiele możliwości stoi jeszcze przed nowoczesnymi silnikami diesla.
              Zastosowana
              > jednostka o pojemności 1,6 litra, pracująca w systemie common-rail,
              gwarantuje
              > osiągi i charakterystykę jazdy typową dla wielu innych sportowych modeli.

              A ten diesel to, oczywście, jakże japoński 1.6 HDI.


              [Marketingowy bełkot wycięty]


              > Wszystko zrobili pewnie Amerykanie, no nie?

              I Francuzi.

              Tylko czemu np. w amerykańskich
              > uczelniach i instytutach naukowych większość kadry naukowej stanowią Azjaci a
              > nie Europejczycy i native?

              Czyżby jakaś smakowita teoryjka o wyższości ras?


              > Wracając do tematu - VW nie jest głupi i zrzyna od najlepszych

              Volkswagenowski styl jest znany i często krytykowany od lat. Nie wiem, co tam
              japońskiego.

              Dzięki Bogu, ludzie z Forda przejęli władzę w Maździe i wnętrza tych samochodów
              mogą się w końcu podobać. Zobaczymy, jak poradzi sobie teraz japoński zarząd
              Mazdy, choć trzeba być niezłym beztalenciem, by roztrwonić taki sukces. O
              Nissanie uratowanym przez Francuzów i Brazylijczyka też chcesz porozmawiać?


              Pozdrawiam
              • Gość: Lolo Re: VW Golf V GTI Concept IP: 62.233.201.* 09.09.03, 18:45
                @gb

                Bruha ha ha !

                Pewnie, że "uratowali" Nissana i teraz wszyscy kochają nową Primerę i Almerę a
                Ty pierwszy.

                Dyskusje o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy już tu
                na tym forum wielokrotnie prowadziliśmy, bezkonkluzyjnie z resztą, raczej.
                Natomiast jakoś nie odniosłeś się, albo przeoczyłem, do pytania jak to się
                stało, że silnik Wankla miało NSU - Twoje ulubine Audi - i dopiero Mazda za, od
                niedawna, pieniądze Ford Motor Co. robi z tego coś tak fajnego jak Rx-8. Wiem,
                wiem, ma to o circa 3% procent mniej mocy niż w reklamie, to faktycznie
                skandal...

                Nie bawmy się natomiast we wciskanie sobie nacjonalistycznych ciągot - ani to
                smaczne ani zgodne z poglądami.

                Silnik francuski, koncept japoński, kierowca senegalski - i co - przecież
                tygiel kulturowy może być tylko zdrowy (cytat za klasykiem) a niktórzy nazwą to
                synergią, która prowadzi do twórczego rozwinięcia potencjału projektantów
                najlepszych w danej dziedzinie..., ale kogo ja przekonuję i PO CO?

                A wracając do meritum: byłeś już na stronkach Mazda Design?

                pozdro

                Lolo
                • greenblack Re: VW Golf V GTI Concept 09.09.03, 18:57
                  Gość portalu: Lolo napisał(a):

                  > Bruha ha ha !

                  Świetny "kontrargument". Gratuluję.


                  > Pewnie, że "uratowali" Nissana i teraz wszyscy kochają nową Primerę i Almerę
                  a
                  > Ty pierwszy.

                  Bo pewnie poprzednia Almera to istne cudo, zwłaszcza pod względem
                  stylistycznym? Primera mi się nie podoba, to fakt, ale technikę ma nadal
                  japońską - z wyjątkiem 1.9 dCi;). Micry szczerze nienawidzę. Maxima to jakiś
                  antyk. Jedynie terenówki mają świetne.



                  > Natomiast jakoś nie odniosłeś się, albo przeoczyłem, do pytania jak to się
                  > stało, że silnik Wankla miało NSU - Twoje ulubine Audi - i dopiero Mazda za,
                  od
                  >
                  > niedawna, pieniądze Ford Motor Co. robi z tego coś tak fajnego jak Rx-8.

                  Audi zdecydowało się zainwestwać w coś, co przynosi zyski. Równie dobrze można
                  by zapytać, dlaczego Mitsubishi zrezygnowało z prac nad TDI i dopiero Audi
                  dopracowało ten system.

                  Czy są jakiekolwiek szanse, że silnik Wankla będzie montowany w jakimkolwiek
                  innym modelu Mazdy?


                  > Silnik francuski, koncept japoński, kierowca senegalski - i co - przecież
                  > tygiel kulturowy może być tylko zdrowy (cytat za klasykiem) a niktórzy nazwą
                  to
                  >
                  > synergią, która prowadzi do twórczego rozwinięcia potencjału projektantów
                  > najlepszych w danej dziedzinie..., ale kogo ja przekonuję i PO CO?

                  O nic innego mi nie chodzi. Po co jednak niestrudzenie przekonujesz o 100%
                  japońskości Mazdy?

                  > A wracając do meritum: byłeś już na stronkach Mazda Design?

                  W jakim celu?


                  Słyszałeś, że ma być RX8 zasilana wodorem? Nie mówię o ogniwach.


                  Pozdrawiam
                  • Gość: Lolo Re: VW Golf V GTI Concept IP: 62.233.201.* 10.09.03, 14:33
                    greenblack napisał:

                    ) Gość portalu: Lolo napisał(a):
                    )
                    ) ) Bruha ha ha !
                    )
                    ) Świetny "kontrargument". Gratuluję.

                    @gb
                    To nie kontrargument, ale pusty śmiech... tyle zostaje po przeczytaniu jak
                    zawsze kompetentnych i niezmiernie merytorycznych uwag gb I-ego...

                    )
                    )
                    ) ) Pewnie, że "uratowali" Nissana i teraz wszyscy kochają nową Primerę i Alme
                    ) rę
                    ) a
                    ) ) Ty pierwszy.
                    )
                    ) Bo pewnie poprzednia Almera to istne cudo, zwłaszcza pod względem
                    ) stylistycznym? Primera mi się nie podoba, to fakt, ale technikę ma nadal
                    ) japońską - z wyjątkiem 1.9 dCi;). Micry szczerze nienawidzę. Maxima to jakiś
                    ) antyk. Jedynie terenówki mają świetne.
                    )

                    @gb
                    Nienawiść, ocenianie wg. gustu (własnego bo cudze gusta - won) mimo, że już
                    starożytni Rzymianie mówili, że o gustach się nie dyskutuje... tak, tak to są
                    właśnie te słynne argumenty, które są tak hołubione przez wyznawców gb na tym
                    forum. Odrobina dystansu proponuję...


                    )
                    ) ) Natomiast jakoś nie odniosłeś się, albo przeoczyłem, do pytania jak to się
                    )
                    ) ) stało, że silnik Wankla miało NSU - Twoje ulubine Audi - i dopiero Mazda z
                    ) a,
                    ) od
                    ) )
                    ) ) niedawna, pieniądze Ford Motor Co. robi z tego coś tak fajnego jak Rx-8.
                    )
                    ) Audi zdecydowało się zainwestwać w coś, co przynosi zyski. Równie dobrze
                    można
                    ) by zapytać, dlaczego Mitsubishi zrezygnowało z prac nad TDI i dopiero Audi
                    ) dopracowało ten system.

                    @gb
                    To lubię - takie argumenty są godne polemiki. Dajmy więc przykład systemu
                    quattro - też z początku wywołał ostrą panikę w stajniach rajdowych bo nawet
                    kobitki na Audi zacząły wygrywać, ale już po paru sezonach wszyscy to stosowali
                    i czar Audi prysnął. Wniosek - nie zawsze inventor jest najlepszym
                    implementatorem. Jak z Wanklem. Nie zmienia to faktu, że gdyby robić tylko to
                    co się opłaca - żelazna logika, raczej - to do dziś jeździlibyśmy Fordami T, no
                    nie? Na szczęście istnieje świadomość, postęp jest teraz połączony nie tylko z
                    rachunkiem ekonomicznym, ale i ze świadomości, że już tak dalej Ziemi truć na
                    prawdę nie można, że wspomnę jedynie o ekologii...

                    )
                    ) Czy są jakiekolwiek szanse, że silnik Wankla będzie montowany w jakimkolwiek
                    ) innym modelu Mazdy?
                    )

                    @gb
                    Myślę,że szanse są tylko pytanie brzmi: kiedy i na jaką skalę? Były już auta
                    Mazda inne od Rx-7 i obecnej ósemki z takim rozwiązaniem, vide history of rotor:

                    http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=6960672&a=6965325

                    Z resztą o rotorach było kilka innych w miarę ciekawych dyskusji...np. polecam:

                    http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?
                    f=20&w=531632&a=531632&v=2&strona=0

                    )
                    ) ) Silnik francuski, koncept japoński, kierowca senegalski - i co - przecież
                    ) ) tygiel kulturowy może być tylko zdrowy (cytat za klasykiem) a niktórzy naz
                    ) wą
                    ) to
                    ) )
                    ) ) synergią, która prowadzi do twórczego rozwinięcia potencjału projektantów
                    ) ) najlepszych w danej dziedzinie..., ale kogo ja przekonuję i PO CO?
                    )
                    ) O nic innego mi nie chodzi. Po co jednak niestrudzenie przekonujesz o 100%
                    ) japońskości Mazdy?

                    @gb
                    Co Ty bredzisz? Nigdy i nigdzie czegoś takiego o dzisiejszej Mazdzie nie
                    napisałem, a jak tak to udowodnij! To Ty popisujesz się rozpowszechnianiem
                    banałów na poziomie pisma Auto Szmata w stylu, że zacytuję, pozwolisz, Twoje
                    słowa: "I co z tego? A Mazda robi teraz ładniejsze Fordy." No sorkiewicz, ale
                    sam sobie wystawiasz opinię nt. własnych merytorycznych ocen...

                    )
                    ) ) A wracając do meritum: byłeś już na stronkach Mazda Design?
                    )
                    ) W jakim celu?
                    )

                    @gb
                    W takim, żeby poznać ich pomysły i dotychczasoiwe osiągnięcia zanim się powiesi
                    psy na wszystkim co nazywa się Mazda, proszę szanownego Pana.


                    )
                    ) Słyszałeś, że ma być RX8 zasilana wodorem? Nie mówię o ogniwach.
                    )
                    )

                    @gb:
                    I kogo Ty chcesz zagiąć (z czym do ludzi, litości), czy wogle może
                    zastanawiałeś się kiedykolwiek nad swoim żenującym, mentorskim tonem??? Panie
                    pedagogu - ponieważ to jest forum publiczne - mogę przypuszczać, że to pytanko
                    nie było do mnie, ale wogle tak w świat rzucone, no nie?. Otóż ja wiem, inni
                    też wiedzą a Ci co nie wiedzą mogą łatwo się dowiedzieć, nawet im pomogę,
                    proszę pierwszy z brzegu cytat:

                    "Toyo Kogyo jest jedyną firmą, która od czasu zakupu licencji silnika o tłokach
                    obrotowych od NSU (1961rok) prowadzi nad nim nieprzerwanie prace rozwojowe. W
                    ich wyniku pojawiło się ponad 2 miliony pojazdów z silnikiem o tłokach
                    krążących: od Mazdy M110s z 1967 roku począwszy poprzez Mzda R110, Mazda R130,
                    Mazda RX2, RX3 aż do obecnie produkowanego Mazda-Anfini XR7. Oprócz silników
                    zasilanych paliwem konwencjonalnym Toyo Kogyo prowadzi intensywne prace
                    badawcze nad zastosowaniem wodoru jako paliwa zasilającego silnik o tłokach
                    wirujących.

                    Najnowszy dwuwirnikowy silnik Mazdy zastosowany w modelu XR 7 ma pojemno ć
                    komór roboczych 2 x 645 cm^3 co odpowiada 2300 cm^3 silnika tłokowego
                    czterosuwowego.

                    W pierwotnej wersji (model 110s) silnik rozwijał moc 94 kW. Obecnie dzięki
                    wprowadzeniu m.i. turbodoładowania, oraz zastosowaniu nowoczesnych układu
                    elektronicznych sterujących pracą silnika moc maksymalna wzrosła do 188 kW a
                    maksymalny moment obrotowy wynosi 265 Nm przy 3500 obr/min. Prędko ć 100 km/h
                    samochód osiąga w 5s a prędko ć maksymalna wynosi 240 km/h. Najbardziej
                    newralgiczny punkt w silniku - listwy uszczelnienia promieniowego są
                    trójczłonowe (dawniej jedno lub dwuczłonowe). Ich konstrukcja umożliwia
                    wzajemne przesuwanie się (dopasowywanie) poszczególnych czę ci uszczelnienia
                    podczas oddziaływania nań zmiennych ci nień pochodzących od poszczególnych
                    cyklów pracy silnika. Do gładzi cylindra listwa uszczelniająca dociskana jest
                    siłą od rodkową oraz specjalną żaroodporną sprężyną płaską . Tłok stanowi
                    cienko cienny, lekki odlew aluminiowy. Rowki pod listwy wykonane są bezpo
                    rednio w tłoku (brak dodatkowych elementów po redniczących np. sworznia).
                    Listwy uszczelniające wykonane są ze specjalnego rodzaju żeliwa. Dodatkowe
                    uszczelnienia boczne zabezpieczające przed przedostawaniem się oleju do komory
                    spalania wykonuje się ze spieku stalowego i impregnuje dwusiarczkiem molibdenu
                    (MoS2) który ma bardzo dobre wła ciwo ci samosmarowne. Gład cylindra w celu
                    uzyskania odpowiedniej twardo ci oraz zmniejszeniu tarcia pokryto najpierw
                    chromem i molibdenem a następnie teflonem. Układ zasilania składa się z sze ciu
                    otworów dolotowych umieszczonych w pokrywach bocznych silnika oraz dwóch okien
                    wylotowych znajdujących się w gładzi cylindra.

                    Poprzez sterowanie przepustowością jednego z kanałów dolotowych w zależno ci od
                    obrotów i obciążenia silnika poprawiono współczynnik napełnienia komór
                    roboczych , a ponadto uzyskano efekt doładowania dynamicznego przy wyższych
                    prędko ciach obrotowych.

                    Do tworzenia mieszanki paliwowo powietrznej użyto dwóch wtryskiwaczy na wirnik.
                    Pierwszy wtryskiwacz umieszczony jest w kolektorze dolotowym a drugi w korpusie
                    silnika .

                    Elektroniczny układ zapłonowy posiada po dwie wiece zapłonowe na cylinder

                    W silniku zastosowano układ dwukanałowego doładowania. W rozwiązaniu tym
                    spaliny doprowadzane są do sprężarki dwoma kanałami przy dużej prędko ci
                    obrotowej silnika, a gdy prędko ć silnika maleje spaliny doprowadzane są tylko
                    jednym kanałem. W celu optymalnego wykorzystania turbosprężarki sprężone
                    powietrze jest oziębiane w chłodnicy umieszczonej wprost na silniku.

                    Nad prawidłowością działania silnika czuwa 8-bitowy komputer który za po
                    rednictwem elementów wykonawczych, czujników, siłowników steruje pracą układu
                    zapłonowego, wtryskowego, dolotowego i doładowania.

                    Mazda HR-X

                    (wodorowy silnik o obiegu Wankla)

                    Głównym mankamentem silnika o tłoku obrotowym jest duża toksyczność spalin .
                    Dlatego też firma Mazda prowadzi intensywne prace nad wykorzystaniem
                    niekonwencjonalnych rodzajów paliw do swoich silników. efektem prowadzonych
                    badań jest silnik o obiegu Wankla zasi
                    • Gość: Lolo wodór+silnik Wankla IP: 62.233.201.* 10.09.03, 15:22
                      Zdaje się, że mi obcięło post wpół zdania... za długi czy co?

                      Kończąc zapodam kontrowersyjny cytat z takiego małego opracowanka o Wanklu i
                      wodorze (nihil novi swoją drogą):

                      "W obliczu coraz szybciej kurczących się zasobów paliw płynnych na świecie,
                      oraz coraz większego zanieczyszczenia środowiska naturalnego substancjami
                      powstałymi na skutek spalenia paliw, zupełnie nowe horyzonty ma przed sobą
                      silnik Wankla zasilany wodorem. Ekologiczny silnik o tłokach krążących ma
                      szansę stać się w przyszłości dominującym źródłem napędu pojazdów
                      samochodowych."

                      pozdro

                      Lolo

                      P.S.: Jak to się stało, że wogle Pan gb udziela się w tych dniach na Forum???
                      Ja np. płaczę, że nie ma mnie teraz we Frankfurcie, no ale mnie - amatora -nikt
                      nie obdarzył zaproszonkiem... Ale taki gb??? Taki profesjonał nie w hali??? A
                      może tam jest i dzięki Wi-Fi na bierząco może dyskutować z wysłannikiem "GW"
                      Kublikiem? Powiedzmy, że mamy teraz szansę dowiedzieć się jakie hostessy
                      obsługują Jaga... Czekam na informacje z niecierpliwościa...

                    • greenblack Re: VW Golf V GTI Concept 12.09.03, 14:13
                      Gość portalu: Lolo napisał(a):

                      > @gb
                      > To lubię - takie argumenty są godne polemiki. Dajmy więc przykład systemu
                      > quattro - też z początku wywołał ostrą panikę w stajniach rajdowych bo nawet
                      > kobitki na Audi zacząły wygrywać, ale już po paru sezonach wszyscy to
                      stosowali
                      >
                      > i czar Audi prysnął.

                      To ciekawe. W jakim japońskim samochodzie można kupić sedana z 4x4 Torsen?


                      > nie? Na szczęście istnieje świadomość, postęp jest teraz połączony nie tylko
                      z
                      > rachunkiem ekonomicznym, ale i ze świadomości, że już tak dalej Ziemi truć na
                      > prawdę nie można, że wspomnę jedynie o ekologii...

                      Akurat Wankel to kiepski przykład ekologicznego silnika. Jakie są korzyści z
                      dalszego rozwijania tej techniki?

                      > @gb
                      > Myślę,że szanse są tylko pytanie brzmi: kiedy i na jaką skalę? Były już auta
                      > Mazda inne od Rx-7 i obecnej ósemki z takim rozwiązaniem, vide history of
                      rotor
                      > :

                      Normalni ludzie nie mają zamiaru dolewać oleju co dwa tankowania.


                      Następnym razem poćwicz wklejanie linków.

                      > Co Ty bredzisz? Nigdy i nigdzie czegoś takiego o dzisiejszej Mazdzie nie
                      > napisałem, a jak tak to udowodnij!

                      Dobra, uznajmy sprawę za niebyłą.

                      > A Mazda robi teraz ładniejsze Fordy." No sorkiewicz, ale
                      > sam sobie wystawiasz opinię nt. własnych merytorycznych ocen...

                      To może powiesz, co wymyślili Japończycy w Maździe 6, 3, 2?

                      > @gb
                      > W takim, żeby poznać ich pomysły i dotychczasoiwe osiągnięcia zanim się
                      powiesi
                      >
                      > psy na wszystkim co nazywa się Mazda, proszę szanownego Pana.

                      A co wymyślili ostatnio w Maździe?


                      > @gb:
                      > I kogo Ty chcesz zagiąć (z czym do ludzi, litości), czy wogle może
                      > zastanawiałeś się kiedykolwiek nad swoim żenującym, mentorskim tonem???

                      Zadałem tylko pytanie. Nie spodziewałem się tak paranoicznej reakcji.
                      • Gość: Lolo Re: VW Golf V GTI Concept IP: 62.233.201.* 12.09.03, 15:32
                        @gb
                        Jeśli chodzi o 4x4 to miałem na myśli historię auta rajdowych. Obecnie zarówno
                        Mazda jak i Audi wycofały się z cyklu MŚ, nawet Tojka se odpuściła, gdy jej
                        zabroniono co OS zmieniać skrzynię i silnik na nowy, ale to inna bajka...
                        Natomiast o sukcesach innych produktów ckoncernu nie słychac (Fabia WRC -
                        słabo, no ale gdyby jej udostępniono to słynne quattro...).

                        Ten patent (Torsen) jest natomiast obecnie jest zazdrośnie chroniony przez
                        Audi, nawet Skoda go chyba nie może montować w Octavii 4x4...

                        Jeśli chodzi o napęd 4x4 to już kiedyś zauważyłeś, że świetni są w tym
                        konstruktorzy Nissana i Mazda kupuje od nich to rozwiązanie do swoich
                        terenówek - tak jest taniej i lepiej niż opracowywać własne.

                        Korzyści z rozwoju Wankla to rachują obecnie rachmistrze, ale przy zastosowaniu
                        wodoru, o czym troszkę cytatów zarzuciłem - kto wie? Może na razie to pieśń
                        przyszłości, ale badania trwają...

                        Fajnie, że za niebyłe uważasz swoje wyssane z palca zarzuty, ja natomiast
                        odpuszczam wszystko, wybaczam i życzę wszystkiego najlepszego, Amen.

                        Co wymyślili Japończycy w Mazdzie 3, 6, 2 - no jasne, jeśli potrzebujesz kilka
                        nazwisk konstruktorów to zajrzyj jednak na proponowane przeze mnie strony,
                        ale myślałem, że dawno ustaliliśmy, że w dzisiejszej glonbalnej gospodarce
                        narodowościowe kryteria oceny inżynierów są trochę bez sensu... z resztą nigdy
                        nie były zbyt mądre.

                        Na prawdę ciekawą postacią w historii marki jest pan Yojo Toyama, wg.
                        oficjalnej bio "Former President of Mazda Motors America, 1995-1997 and one of
                        the original 47 Rotary Engineers (Samurai)", o którym łartwo i dużo znajdziesz
                        na stronach fanów Mazda w USA.

                        Pytasz co ostatnio opatentowali, mamo! Weź, człowieku skoro to Cię NAPRAWDĘ to
                        obchodzi zapisz się na newsgroup. Dla przykładu - ostatnio dyskutowaliśmy o
                        paskudzących dieselkach (których jeszcze tydzień temu wg. Ciebie w Japonii nie
                        wolno było rejestrować) i o tym, że w Mazda 3 będzie diesel od PSA. A tu proszę:

                        Mazda Successfully Reduces Diesel Emissions - PM emission reduced by more than
                        75 percent, monitor test drives commence in preparation for commercial
                        production. "The newly developed engine is a 2.0-liter, inline-4 cylinder,
                        common-rail direct injection turbo diesel. Based on the "MZR-CD," mounted in
                        the European specification Mazda6, the new engine is equipped with an all-new
                        diesel particulate filter (DPF) and an improved engine control unit. This has
                        resulted in a more than 75 percent reduction of PM and 25 percent reduction of
                        NOx, compared to diesel engines used in the current Bongo."

                        Dla ułatwienia podam, że patent polega m.in. na schładzaniu gazów emitowanych
                        przy spalaniu, z resztą nieważne.

                        Słabo?

                        Jeszcze pytałeś o ekologię, np. mają patent od kupiony od Takase Gosei Kagaku
                        Corporation i rozwijają technologię recycleingu - "New Paint Stripping
                        Technology for Recycling Bumpers - Removes 99.9 percent of paint to produce
                        high quality material for new bumpers". O nowatorskich maskach - ratujących
                        życie pieszym - w rx-8 - też wiesz, ale pewnie nie warto tego wspominać...

                        Kończąc - moja reakcja nie była paranoiczna. Czasem po prostu nie lubię takiego
                        mentorskiego tonu - w stylu - "ja to wiem wszystko a Ty co - sprawdźmy"! Po
                        prostu wychodzi tu brak szacunku dla innych poglądów i ludzi.

                        smutne

                        pozdro

                        Lolo




                        • greenblack Re: VW Golf V GTI Concept 12.09.03, 15:43
                          Gość portalu: Lolo napisał(a):

                          > Ten patent (Torsen) jest natomiast obecnie jest zazdrośnie chroniony przez
                          > Audi, nawet Skoda go chyba nie może montować w Octavii 4x4...

                          Torsen nie jest chroniony patentem. Mają go Range Rover, Land Cruiser, nawet
                          Focus RS.


                          > Pytasz co ostatnio opatentowali, mamo! Weź, człowieku skoro to Cię NAPRAWDĘ
                          to
                          > obchodzi zapisz się na newsgroup.


                          Myślałem, że taki znawca będzie miał w zanadrzu kilka nowinek.

                          Dla przykładu - ostatnio dyskutowaliśmy o
                          > paskudzących dieselkach (których jeszcze tydzień temu wg. Ciebie w Japonii
                          nie
                          > wolno było rejestrować)

                          Wyjaśniłem, że chodziło o Koreę Płd.


                          i o tym, że w Mazda 3 będzie diesel od PSA. A tu proszę
                          > :
                          >
                          > Mazda Successfully Reduces Diesel Emissions - PM emission reduced by more
                          than
                          > 75 percent, monitor test drives commence in preparation for commercial
                          > production. "The newly developed engine is a 2.0-liter, inline-4 cylinder,
                          > common-rail direct injection turbo diesel.

                          A ja myślałem, że ten motor przeszczepiono wprost z Mondeo. Zresztą wkrótce i
                          tak zostanie zastąpiony przez silnik od PSA.

                          Based on the "MZR-CD," mounted in
                          > the European specification Mazda6, the new engine is equipped with an all-new
                          > diesel particulate filter (DPF) and an improved engine control unit.

                          Filtr cząstek stałych Francuzi wynaleźli 3 lata temu.

                          > Kończąc - moja reakcja nie była paranoiczna. Czasem po prostu nie lubię
                          takiego
                          >
                          > mentorskiego tonu - w stylu - "ja to wiem wszystko a Ty co - sprawdźmy"! Po
                          > prostu wychodzi tu brak szacunku dla innych poglądów i ludzi.

                          Jedni nie potrafią czytać między wierszami (Tralalumpek), inni wyczytują zbyt
                          wiele - Ty.


                          Pozdrawiam
                          • Gość: Lolo Re: VW Golf V GTI Concept IP: 62.233.201.* 12.09.03, 16:16
                            @gb
                            Torsen nie jest chroniony patentem - ciekawe, może jednak jest dla Skody za
                            drogi po prostu...

                            Właśnie o tym silniku PSA w Mazda 3 napisałem, Mazda Kusabi też ma z nim coś
                            wspólnego, ale mogłem się mylić, jak każdy - Ty też...

                            Co do francuskiego fitra cząstek stałych - to chyba troszkę inna bajka - w
                            patencie Mazda chodzi o następującą zasadę:

                            "Exhaust Gas Recirculation. The system works by returning exhaust gas to the
                            intake air lowering the maximum combustion temperature to reduce the amount to
                            NOx produced. Cooled EGR further increases this effect by water-cooling the
                            exhaust gas before recirculation."

                            A wogle to ciekawa polemika - Ty ustosunkowujesz się tylko do niektórych wątków
                            mojego postu, ja natomiast daję się wciągać w odpowiedzi na każdy Twój wtręt.
                            Faktycznie - masz rację czytam aż za dużo. Idę zrobić coś pożytecznego -
                            zamiast ciągle czytać pójdę spotkać się z kilkoma mądzrejszymi ludźmi. Do
                            zobaczenia na forum po niedzieli.

                            pozdro

                            Lolo
                            • greenblack Re: VW Golf V GTI Concept 12.09.03, 16:22
                              Gość portalu: Lolo napisał(a):

                              > @gb
                              > Torsen nie jest chroniony patentem - ciekawe, może jednak jest dla Skody za
                              > drogi po prostu...

                              Wielki znawco, w Skodzie i wszystkich autach koncernu VW/Audi na płycie Golfa
                              oraz w Sharanie i Alhambrze silnik jest umieszczony poprzecznie, co wyklucza
                              użycie Torsena. Poza tym chodzi o koszty - Haldex jest tańszy w produkcji, ale
                              niekoniecznie w sprzedaży.


                              > "Exhaust Gas Recirculation. The system works by returning exhaust gas to the
                              > intake air lowering the maximum combustion temperature to reduce the amount
                              to
                              > NOx produced. Cooled EGR further increases this effect by water-cooling the
                              > exhaust gas before recirculation."

                              Tu chodzi o zmniejszenie emisji tlenków azotu, a nie cząstek stałych.

                              > A wogle to ciekawa polemika - Ty ustosunkowujesz się tylko do niektórych
                              wątków
                              >
                              > mojego postu, ja natomiast daję się wciągać w odpowiedzi na każdy Twój wtręt.

                              Jeśli na coś nie odpowiadam, tzn., że się z tym zgadzam.

                              > Faktycznie - masz rację czytam aż za dużo. Idę zrobić coś pożytecznego -
                              > zamiast ciągle czytać pójdę spotkać się z kilkoma mądzrejszymi ludźmi.

                              Dobrze Ci to zrobi.


                              Pozdrawiam
              • Gość: Rav Re: VW Golf V GTI Concept IP: *.bielsko.dialog.net.pl 09.09.03, 18:48
                Ale o co chodzi?
                To najbardziej udany golf od kilku pokoleń, może nawet racja tym, co napisali,
                że concept zamyka krąg zasadniczej wizji GTi'76 (cokolwiek by to miało
                znaczyć; ja widzę nawiązanie do linii Polo po '92). Poprzednicy od dwóch
                pokoleń byli ciężcy, opuchnięci; ten jest konsekwentny, detale są
                zdyscyplinowane całości, bez fajerwerków. To już (wreszcie!) nie ten golf!
                Zresztą- Passat jest w drodze i widać, że VW zaczyna nowy etap stylistyczny.
                Oko łowi całość, zamiast błądzić w detale- extra.
                A Japońce? Europeizują się, a raczej- globalizują.
                I jeszcze jedno; Megane wygląda przy naszym concepcie...śmiesznie.

                PS.Takiej Corolli (oko do lola; zgadłem prymusa?) daleko do concepta,

                pozdrawiam:)
              • Gość: johndoe Re: VW Golf V GTI Concept IP: *.tlsa.pl 10.09.03, 14:51
                greenblack napisał:


                O jakiej
                > japońskiej technologii w Mazdach mówisz? O silniku jakże japońskiego Pana
                > Wankla, Pana Millera?
                /ciach/
                ustosunkuje sie tylko do tego kawalka.
                panuj troche nad emocjami i argumentami. pana benza i diesla tez wymienisz? mcphersona? jakos nie piszesz o kopiowaniu amerykanskich rozwiazan przez niemcow.
                pzdr
            • Gość: venivv Re: VW Golf V GTI Concept IP: 212.160.232.* 12.09.03, 19:18
              Niestety!?, w sztuce prym wiodą przedstawiciele białej rasy. Włosi - urodzeni
              malarze - stworzyli kilka dobrych szkół(firm?) designu samochodowego.
              W akademiach sztuk pięknych znana jest prawda, iz skośnoocy rzadko tworzą
              wybitną sztukę, świetnie natomiast kopiują - o czym mozna sie przekonać w
              Paryżu na Montmarte (portrety realistyczne, rzadko ciekawe)
    • Gość: zi Drechy w komplecie IP: 62.29.248.* 13.09.03, 23:48
      Firma VW wyposaza nowy Golf w drechy - dwu i trojpaskowe.
      Dostepne beda tez wersje z 'brewkami' namalowanymi spray'em oraz na zamowienie
      z naklejanymi workami czarnymi workami na smiecie na tylnych szybach.

      Firma VW ma nadzieje spelnic w ten sposob wszystkie wymaganie milosnikow tych
      modeli.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka