Dodaj do ulubionych

VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6

02.05.08, 17:30
"Mimo niewielkiej popularności W8, fani poczuli się zawiedzeni wiadomością o
braku następcy luksusowego Passata."

Od kiedy to VW jest luksusowy? Marka premium w VW to przecież Audi a nie
zwykły samochód ludowy.
Obserwuj wątek
    • karakalla Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6 02.05.08, 21:02
      Lubię tę ścisłość artykułów. Po pierwsze R36 kosztuje nie w okolicach 40 000 €, a całe 45 100 €. Po drugie można powiedzieć, że jak na VW jest całkiem przyzwoicie wyposażony, ma biksenony z doświetlaniem zakrętów, siedzenia sportowe, obręcze 8Jx18, wielofunkcyjną kierownicę krytą skórą itp.
    • soner3 Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6 02.05.08, 21:05
      jozin.z.bazin napisał:

      > Od kiedy to VW jest luksusowy? Marka premium w VW to przecież Audi
      a nie
      > zwykły samochód ludowy.


      Marka samochodu to jedno a samochod luksusowy to drugie dlatego
      czy to ci sie poodba czy nie VW Phaetona mozna nazwac
      samochodem luksusowym a mercedes A raczej trudniej
      • kadtz Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6 02.05.08, 21:41
        Egzaktly. A Phaeton to naprawdę świetny samochód. Przy okazji - wygląda jak
        Passat i to jest dla niektórych jego wielką zaletą. Dlatego właśnie znajdzie się
        paru entuzjastów tego Passata, tak jak nabywców znajdował W8. Wiele osób lubi
        mieć niepozorny samochód z potężnym silnikiem. Często zresztą wpływa to
        pozytywnie na bezpieczeństwo - po kompromitacji spowodowanej prześcignięciem
        burackiego cacka przez popularny samochód, burak zasiadający za kierownicą
        "sportowego" złomu traci na dłuższy czas wigor i chęć do szaleństw.
    • sniperslaststand Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6 02.05.08, 21:39
      Za cenę R36 można mieć:
      - BMW 335ix i jeszcze zostaje ~1000 EUR
      - Mercedesa C350 z siedmiobiegowym automatem
      - Audi A4 Avant 3.2 FSI quattro z automatem

      Już widzę te dzikie tłumy klientów ustawiające się po "luksowowego Passata". Będzie tak samo, jak z W8, tyle, że tym razem auto nie będzie ważyło 2 ton, paliło 17 na setkę ani przyspieszało do setki w 8 sekund.
      • soner3 Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6 02.05.08, 21:57
        sniperslaststand napisał:

        > Za cenę R36 można mieć:
        > - BMW 335ix i jeszcze zostaje ~1000 EUR
        > - Mercedesa C350 z siedmiobiegowym automatem
        > - Audi A4 Avant 3.2 FSI quattro z automatem
        >
        > Już widzę te dzikie tłumy klientów ustawiające się po "luksowowego
        Passata". Bę
        > dzie tak samo, jak z W8, tyle, że tym razem auto nie będzie ważyło
        2 ton, palił
        > o 17 na setkę ani przyspieszało do setki w 8 sekund.

        To nie sa wersje do dzikich tlumow ich glownym celem jest
        podnoszenie prestizu marki jak i modelu a nie okupowanie
        pierwszych miejsc w rankingach sprzedazy.
        VW mozolnie bo mozolnie ale wciaz uparcie pnie sie po drabince
        w strone segmentu premium - trudno tu mowic o duzych sukcesach
        chociaz w poprzednim roku sprzedal w Europie prawie 2 razy
        tyle Phaetonow ile Lexus modelu LS a w tym roku o ile sie nie
        myle wyprzedzil na rynku niemieckim BMW 7 pod wzgledem
        sprzedazy.
        W klasie luksusowych suv-ow stosunkowo drogi Touareg tez swietnie
        sobie radzi .
        • sniperslaststand Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6 02.05.08, 22:57
          soner3 napisał:

          > To nie sa wersje do dzikich tlumow ich glownym celem jest
          > podnoszenie prestizu marki jak i modelu a nie okupowanie
          > pierwszych miejsc w rankingach sprzedazy.

          Dokładnie tak jest i właśnie dlatego nie dostrzegam sensu kupowania tych aut (jako nowych).

          Co Passat oferuje za tak wysoką cenę? Tani przedni napęd z udawanym napędem na 4 koła, który nie jest w stanie w sposób ciągły przenosić mocy na obie osie, w szczególności nie jest tego w stanie robić w zakrętach, gdzie ta właściwość jest najbardziej pożądana? Silnik bez doładowania o wysokoobrotowej charakterystyce w aucie, która ma być sportowo-komfortową limuzyną? Raczej gorsze właściwości jezdne i rozkłady mas niż prawdziwa konkurencja premium?

          Dla mnie to bez sensu, tym bardziej, że auta z o tyle lepszymi rozwiązaniami technicznymi (i znacznie bardziej prestiżową marką) są w zasadzie w tej samej cenie.

          Jedyną zaletą owych volkswagenowskich aspiracji do premium dla klientów jest to, że takie modele bardzo szybko tracą na wartości. Skutkiem czego Passaty 270-konne W8 z przebiegiem 100 000 - 150 000 tys. ~2002 mają medianę cenową niższą (tiny.pl/nchz ) niż Passaty ze 150 konnym dieslem, tym samym rocznikiem i zakresem przebiegu, gdy te ostatnie doposażyć w 4motion i automat (tiny.pl/ncqg ). A W8 raczej były poza tym lepiej wyposażone ogólnie, niż 2.5 TDI.

          Także Pheatony tracą na wartości bardzo intensywnie. Dlatego jeśli ktoś chce dużo auta za niedużo pieniędzy, to okazja jak znalazł. Tylko najpierw inni muszą popełnić nonsens kupowania takiego Volkswagena Premium nowego, za pełną cenę. Jacyś chętni?


          > VW mozolnie bo mozolnie ale wciaz uparcie pnie sie po drabince
          > w strone segmentu premium

          Warto się zastanowić - po co? VW AG ma chyba najlepszą na świecie implementację pozycjowania tej samej technologii dla różnych klientów. Jest:
          - praktyczna Skoda (więcej auta za tą samą kasę, przynajmniej do niedawna)
          - eksperymentujący stylistycznie i awangardowy Seat,
          - zachowawczy VW tak po środku
          - i Audi w klasie premium.

          Po co więc do grupy premium pchać kolejną markę? Żeby konkurowała z już tą, którą się tam ma? Piëch miał różne dziwnie nadambitne pomysły (to on wymyślił Passata W8 i Phaetona - żaden się dobrze nigdy nie sprzedawał w porównaniu do tego, co sprzedawały na tej samej półce Audi, BMW i MB), ale już nie dyrektoruje. Passat R36 to zaś czysta kontynuacja W8, tyle, że z sensowniejszym silnikiem, za to ze znacznie bardziej lipnym napędem.


          trudno tu mowic o duzych sukcesach
          > chociaz w poprzednim roku sprzedal w Europie prawie 2 razy
          > tyle Phaetonow ile Lexus modelu LS

          To prawda, warto jednak uwzględnić datę wejścia LS na rynek EU oraz trendy właściwe obydwu tym modelom.

          www.roadlook.pl/aktualnosci/sprzedaz-w-europie-2007-samochody-luksusowe.html

          No i wreszcie, EU broni się cłami przez japońskimi autami. Jak wygląda proporcja sprzedaży Lexusa LS do sprzedaży VW Phaetona na rynku USA pokazywać chyba nie muszę.


          > a w tym roku o ile sie nie myle wyprzedzil na rynku niemieckim BMW
          > 7 pod wzgledem sprzedazy.

          Mówisz o 2008? Nie chce mi się szukać danych. W 2007 był daleko za 7, mimo tego, że ten ostatni za rok będzie zastąpiony. I nawet trend chyba nie wystarczyłby do zamiany miejsc.
          • karakalla Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6 02.05.08, 23:43
            > Co Passat oferuje za tak wysoką cenę?

            DSG w wozie mającym 300 koni :) Do czasu wejścia S-tronika w mocnych Audi nic innego nie ma. A poza tym rzeczywiście można się założyć, że sprzedaż bliska zerowej, auto tylko dla najzacieklejszych fanów Passata, ewentualnie jakichś służb ceniących dyskrecję. Cóż, jednak VW to bogata firma, kto im zabroni takie pokazówki robić.
            • sniperslaststand Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6 03.05.08, 00:09
              karakalla napisał:

              > > Co Passat oferuje za tak wysoką cenę?
              >
              > DSG w wozie mającym 300 koni :)

              W zestawieniu z mocą to faktycznie konfiguracja bez precedensu. Ale jeśli popatrzeć na to, co realnie sprawia problem skrzyniom biegów, czyli przenoszenie momentu obrotowego - nihil novi. DSG w 170-konnym Passacie 2.0 TDI czy w S-Tronic w 2 litrowym, 270-konnym Audi TTS turbo muszą uporać się z tym samym momentem obrotowym w wysokości 350 Nm.


              > A poza tym rzeczywiście można się założyć, że sprzedaż bliska zer
              > owej, auto tylko dla najzacieklejszych fanów Passata, ewentualnie
              > jakichś służb ceniących dyskrecję.

              Nie mam nic przeciwko temu, żeby ludzie to kupowali - będą później na rynku wtórnym atrakcyjne konfiguracje jeśli chodzi o stosunek "ilość samochodu" do ceny, z przyczyn wyżej podawanych. Tylko dobrze byłoby, żeby jakiś rzetelny artykuł w mediach refleksyjnie przedstawił takiego R36, a nie tylko taka komercyjna papa.


              > Cóż, jednak VW to bogata firma, kto im zabroni takie pokazówki
              > robić.

              Czego najlepszy przykładem zupełnie fikcyjny Bugatti Veyron.
              • sniperslaststand Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6 03.05.08, 00:13
                Co miałem jeszcze dodać - takie auta jak R36 są najprawdopodobniej kalkulowane aby zarabiać nie poprzez ich sprzedaż, ale poprzez robienie szumu medialnego wokół koncernu i pozostawiania wrażenia na dziennikarzach czy zainteresowanych jakimkolwiek VW.

                Zapewne jacyś ludzie od marketingu obliczyli, że takie pokazówki jak R36, nowe RS6 czy Veyron mają nawet swoje ekonomiczne uzasadnienie we wzroście sprzedaży np. VW Foxa czy Polo.
      • 3451a Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6 03.05.08, 14:37
        Ja tam wolałbymbym kupić:
        Passata CC 3.6l 4m. z DSG, alu 18" i bixenonami - w niemczech
        kosztuje około 42500,00 EUR. Chociaż pozostałbym przy seryjnych,
        bardziej przyjaznych poslkim drogom, kołach 17" ( kolejne ok. 500-
        600 EUR oszczędności ).
    • lyrinx Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6 03.05.08, 23:17
      > Od kiedy to VW jest luksusowy? Marka premium w VW to przecież Audi a nie
      > zwykły samochód ludowy.

      Przeczytaj jeszcze raz fragement, ktory komentujesz tym razem z szeryszym kontekstem.

      "Luksusowy Passat" odnosi sie do W8, ktory co by nie mowic jest/byl luksusowym Passatem (skora, drewno, 4.0L 8 cylindrowy silnik, 4motion itd..) i pod wzgledem luksusu mozna go spokojnie porownac do najlepiej wyposazonych audi A6 z tamtego okresu.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się