Dodaj do ulubionych

Kombi,diesel,automat za około 140 tys brutto

22.06.08, 20:01
Poradźcie co wybrać w takim zakresie?
Mondeo?
Passat?
C5?
Jakieś inne?
Będę wdzięczny za sugestie.Pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • milleniusz Naprawdę sądzicie... 22.06.08, 20:49
      Naprawdę sądzicie, że ktoś kto ma do wydania 150 tysięcy nie wie zupełnie jaki
      kupić samochód i potrzebuje do tego opinii ekspertów z tego zacnego forum
      motoryzacyjnego?

      Czy lubicie karmić trolla?

      :)
      • norbert.n Re: Naprawdę sądzicie... 22.06.08, 20:55
        milleniusz napisał:



        Czy lubicie karmić trolla?

        Tak, to jest TROLL zaśmiecający to forum z kilkunastu kont. Zawsze jego wątki
        dotyczą aut luksusowych o ktorych marzy. Założe się, ze nie posiada nawet roweru.


        • v-6 Re: Naprawdę sądzicie... 22.06.08, 22:33
          norbert.n napisał:

          > milleniusz napisał:
          >
          >
          >
          > Czy lubicie karmić trolla?
          >
          > Tak, to jest TROLL zaśmiecający to forum z kilkunastu kont. Zawsze jego wątki
          > dotyczą aut luksusowych o ktorych marzy. Założe się, ze nie posiada nawet rower
          > u.
          Witam!
          Czyżby to był głupijasio z Lublina, który mając do wydania 300 tys. nie wiedział, czy audi quattro z automatem jest lepsze z silnikiem 3,2 FSI czy 3,0 TDI? W dodatku obca mu była różnica pomiędzy momentem obrotowym i mocą oraz obojętne zużycie paliwa pomimo przebiegu 50kkm rocznie. Na szczęście jakiś frajer z klubu audi zabrał go do siebie.
          Pozdrawiam
          v-6

      • ron5 Re: Kombi,diesel,automat za około 140 tys brutto 23.06.08, 07:37
        ale jaja z tym trollem,uśmiałem się.Nawet nie wiem co to jest.
        Podpisałem umowe z firmą,maja mi dać do dyspozycji auto jak w
        tytule.Ponieważ automaty nie stoja w salonach do wyboru i koloru
        więc szukam różnych aut bo auto ma być kupione w ciagu miesiąca i
        jak nie bedzie mondeo trzeba będzie brać inne.
        A4 nie chcę bo jest za małe.Wolę Mondeo-ale tych nie ma na "stoku"
        Jest Passat.
        Dlatego proszę o porady co jeszcze wchodzi w rachubę .Dziękuję i
        pozdrawiam.
        • trypel Re: Kombi,diesel,automat za około 140 tys brutto 23.06.08, 08:10
          ron5 napisał:

          > A4 nie chcę bo jest za małe.Wolę Mondeo-ale tych nie ma na "stoku"
          > Jest Passat.

          Abstrahując od tego że A4 też nie ma na stoku i trezba czekać ze 3 msc to czy
          chodzi Ci o miejsce w bagażniku czy dla ludzi?
          Bo dla ludzi to znów takiej róznicy nie ma a róznica w komforcie i jakosci
          wnętrza jest o parę rzędów wielkosci.

          --
          If everything seems under control, you're just not going fast enough
                • v-6 Re: multitronic i DSG to jedno? 23.06.08, 16:29
                  Witam!
                  Multitronic to przekładnia bezstopniowa typu CVT. Świetna rzecz, przy większych mocach nominalny czas przyspieszania lepszy niż z ręczną, a zmiany się prawie nie czuje. ALE ma opinię nietrwałej, przy ok. 120-150 tys. podobno lubi siadać. Naprawa jest b. droga, podobno kilkanaście tysięcy (słyszałem też, że jest nienaprawialna, awaria=wymiana). Moje byłe A4 z multitronikiem jeździ w rodzinie - na razie 80kkm, jak się coś spieprzy, dam znać.
                  S-tronic to - jak przedmówcy zasygnalizowali - wzmocnione DSG dostosowane do wzdłużnych silników. Ale przecież nie może nazywać się DSG, jak w Skodzie ...
                  Pozdrawiam
                  v-6
                  • trypel Re: multitronic i DSG to jedno? 23.06.08, 16:35
                    Prawde mówisz z tym lepszym czasem? Bo mi sie wydawało że gorszy ale faktycznie
                    to jest tak że przy spokojnej jezdzie silnik zatrzymuje sie na 2200-2500 a auto
                    rwie do tych 120-130 nie wiadomo kiedy :) tyle że wcale tego nie czuć, jak
                    elektrycznym.
                    --
                    If everything seems under control, you're just not going fast enough
                    • sniperslaststand Re: multitronic i DSG to jedno? 23.06.08, 16:51
                      > Prawde mówisz z tym lepszym czasem? Bo mi sie wydawało że gorszy ale faktycznie
                      > to jest tak że przy spokojnej jezdzie silnik zatrzymuje sie na 2200-2500 a auto
                      > rwie do tych 120-130 nie wiadomo kiedy :) tyle że wcale tego nie czuć, jak
                      > elektrycznym.

                      To przy spokojnej. Przy mocnym przyspieszaniu, przekładnia bezstopniowa pozwoli silnikowi wejść na pułap obrotów mocy maksymalnej i tam już zostać, jedynie zmieniając płynnie przełożenie.

                      Tym samym praca wykonywana przez silnik (czynnik determinujący przyspieszenie) będzie maksymalna z możliwych, gdyż w funkcji czasu moc będzie utrzymywana na maksymalnym poziomie.

                      Skrzynia ręczna z założenia nie jest w stanie tu konkurować, gdyż podczas przyspieszania obroty się zmieniają, więc silnik nie pozostaje cały czas w obszarze mocy maksymalnej. Tym samym, moc w funkcji czasu będzie się wahać, chwilami tylko osiągając maksimum. Praca wykonana przez silnik będzie mniejsza. Do tego dochodzą straty na zmianę przełożeń.

                      Jakbyś narysował wykres mocy w czasie dla tych dwóch skrzyni podczas ostrego przyspieszania, dla CVT będzie to pozioma prosta (poza oczywiście fragmentem pierwszego i jedynego wchodzenia silnika na oboty) - maksimum mocy. Dla ręcznej, pagórkowata linia, ze szczytami pagórków tylko osiągającymi poziom maksimum. Dla tych samych punktów w czasie ograniczających pole pod wykresem, praca silnika przy CVT będzie zawsze większa.


                      ---
                      youtube.com/watch?v=VFQ3gGzyNG0
                      • trypel Re: multitronic i DSG to jedno? 23.06.08, 17:10
                        NO też mi sie tak wydawało ale co najsmieszniejsze po przestawieniu dzwigni na
                        pozycję sport nagle pojawia sie 8 zaprogramowanych przełożeń i silnik jednak
                        pracuje bardziej tradycyjnie czyli np do 5000 i zmiana i od 4000 i w góre itd...
                        czy to tylko aby polepszyć samopoczucie?
                        --
                        If everything seems under control, you're just not going fast enough
                        • sniperslaststand Re: multitronic i DSG to jedno? 23.06.08, 17:20
                          trypel napisał:

                          > NO też mi sie tak wydawało ale co najsmieszniejsze po przestawieniu dzwigni na
                          > pozycję sport nagle pojawia sie 8

                          Aż 8? To chyba w tych najnowszych.

                          > zaprogramowanych przełożeń i silnik jednak
                          > pracuje bardziej tradycyjnie czyli np do 5000 i zmiana i od 4000 i
                          > w góre itd... czy to tylko aby polepszyć samopoczucie?

                          Tak - podczas przyspieszania w trybie bezstopniowym silnik brzmi trochę nienaturalnie, jak motorówka: youtube.com/watch?v=RMC0uk7JvWg , przy symulacji już znacznie bardziej rasowo: www.youtube.com/watch?v=disaERaNw9g Przez wszystkie lata silniki zmieniały obroty podczas przyspieszania, a wiadomo, przyzwyczajenie drugą naturą człowieka.

                          No i dochodzi opcja zabawy w zmianę biegów a'la Kubica czy jakiś rajdowy kierowca.

                          Z punktu widzenia efektywności przyspieszania to jest niecelowe.


                          ---
                          youtube.com/watch?v=VFQ3gGzyNG0
                          • trypel Re: multitronic i DSG to jedno? 23.06.08, 17:36
                            W tegorocznej A4 TDI 140 KM jest 8 programowalnych przełożeń w trybie ręcznym i
                            sportowym.
                            W trybie bezstopniowym dokładnie tak jak piszesz czyli w zależnosci od położenia
                            pedału gazu silnik dochodzi do pewnych obrotów i zmienia sie tylko predkosc.
                            Co ciekawe w czasie spokojnej jazdy w ruchu ulicznym już przy 50-60/godz silnik
                            pracuje na najwyższym przełożeniu trzymajac koło 1200 obrotów.
                            Dla mnie jedynym plusem sportowego przełożenia jest efektywniejsze hamowanie
                            silnikiem bo trzyma go wtedy cały czas na min. 2000 obr. Poza tym to chyba
                            faktycznie tylko kwestia spełniania oczekiwań klienta w kwestii widocznych
                            przełozeń których tak naprawde nie ma.
                            --
                            If everything seems under control, you're just not going fast enough
                    • v-6 Re: multitronic i DSG to jedno? 23.06.08, 17:27
                      trypel napisał:

                      > Prawde mówisz z tym lepszym czasem? Bo mi sie wydawało że gorszy ale faktycznie
                      > to jest tak że przy spokojnej jezdzie silnik zatrzymuje sie na 2200-2500 a auto
                      > rwie do tych 120-130 nie wiadomo kiedy :) tyle że wcale tego nie czuć, jak
                      > elektrycznym.
                      Nie pamiętam już szczegółów, ale zasada była taka, że podawane przez producenta przyspieszenia do 100 najpierw były minimalnie mniejsze z ręczną, dla mocniejszych silników się wyrównywały, a dla mojego (190 KM) było bodaj 8 sek. z multitronikiem, a 8,2 sek. z ręczną. Wyżej zaczynały się już tiptroniki, w 2004 multitroniki przenosiły dość ograniczony moment. Co do szarpnięć, to leciutkie jednak były, kiedy elektronika załączała "wirtualne" biegi - u mnie było ich 6.
                      Do samochodu Audi dołożyło mi wielką księgę, w której dokładnie opisane były wszystkie ówczesne (2004) nodele. Wraz z autem przejęła ją bratowa, ale gdyby ktoś był zainteresowany szczegółami np. przed zakupem, łatwo mogę dzieło odzyskać.
                      Multitronic wydaje się dobrym rozwiązaniem do auta firmowego - kiedy nie trzeba będzie samemu płacić za ewentualną naprawę. Tak zrobił mój brat - posmakowawszy "mojego" multitronica zamienił służbowego passata z ręczną na nowe a4 z multitronikiem, z tym że limit wystarczył tylko na silnik 160 KM.
                      Pozdrawiam
                      v-6
            • mameja21 Re: Kombi,diesel,automat za około 140 tys brutto 23.06.08, 10:55
              ron5 napisał:

              > Chodzi mi i o ludzi ale tez koniecznie o bagaznik.
              > Najbardziej mi zależy na Mondeo bo tam jest ogromny bagaznik a i
              > auto duże.
              > Teraz mam A4 sedan i jest małe- w srodku, o bagazniku nie wspomne.
              > Technicznie jest oczywiście ok.

              Jeśli chodzi o miejsce w środku to między poprzednim a aktualnym A4
              jest bardzo duża różnica.
              Bagażnik jest taki sobie.
              Mondeo jest fajne, ale jakość wykończenia, technika,"przemyślenie"
              auta itp.bardzo przemawiają za Audi.
              Ale i cena jest inna.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się